abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2004 @ 17:05:58 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23470838
Het lijkt mij ontzettend tof om komende zomer een maand of wat te gaan werken in Amerika. Ik kwam eigenlijk op dat idee nadat ik van iemand had gehoord die 2 maanden heeft gewerkt in zo'n summercamp, beetje met dat klein grut omgaan enzo.

Ik weet niet helemaal of zo'n baantje wel geschikt is voor mij, maar er zijn natuurlijk nog v้้l meer andere soorten baantjes te vinden als summerjob. Ik vroeg me af... zijn er hier anderen die ook al eens zoiets hebben gedaan? Hoe heb je dat geregeld enzo?

Ik heb tot nu toe een site van een organisatie (http://www.joho.nl/) gevonden die zulke werk 'vakanties' regelen, maar ik weet zeker dat er meer alternatieven zijn.

Ik ben me dus nog steeds aan het ori๋nteren, maar het lijkt me leuk om hier wat te praten met mensen die zoiets al eens hebben gedaan.
  maandag 22 november 2004 @ 16:43:17 #2
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23494553
Schop
pi_23494831
hey op de joho company heb ik laatst ook op gekeken
mij lijkt het wel wat op als aupair een paar maandjes te werken in amerika
  maandag 22 november 2004 @ 16:57:56 #4
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23494887
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
hey op de joho company heb ik laatst ook op gekeken
mij lijkt het wel wat op als aupair een paar maandjes te werken in amerika
Als ik een meisje was zou ik dat ook meteen doen ja

Maar het lot heeft anders bepaald...

Ik zou bijvoorbeeld best graag willen werken in een National Park o.i.d. en het lijkt me dat ze juist op zulke plaatsen wel buitenlandse studenten willen laten werken.
pi_23496807
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:57 schreef BrauN het volgende:

[..]

Als ik een meisje was zou ik dat ook meteen doen ja

Maar het lot heeft anders bepaald...

Ik zou bijvoorbeeld best graag willen werken in een National Park o.i.d. en het lijkt me dat ze juist op zulke plaatsen wel buitenlandse studenten willen laten werken.
Bij Grand Canyon National Park?

Daar zijn zat baantjes te krijgen. Onder andere in hotels enzo.
Klik even hierop:
http://www.xanterra-corpo(...)wer.htm?articleid=15
daar staat wel wat info.

En voor visa, werkvergunning en verzekering klik hier: http://wise.wisefoundation.com/index.php?sect=1b

Misschien heb je er wat aan.
  maandag 22 november 2004 @ 22:12:10 #6
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23503117
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:18 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Bij Grand Canyon National Park?

Daar zijn zat baantjes te krijgen. Onder andere in hotels enzo.
Klik even hierop:
http://www.xanterra-corpo(...)wer.htm?articleid=15
daar staat wel wat info.

En voor visa, werkvergunning en verzekering klik hier: http://wise.wisefoundation.com/index.php?sect=1b

Misschien heb je er wat aan.
Thanks

Inderdaad, zoiets zoek ik wel, bijvoorbeeld bij de Grand Canyon. Ben er afgelopen zomer zelf geweest en ik moet zeggen... daar hou ik 't wel een paar maandjes uit als 'arbeider'
pi_23504951
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:12 schreef BrauN het volgende:

[..]

Thanks

Inderdaad, zoiets zoek ik wel, bijvoorbeeld bij de Grand Canyon. Ben er afgelopen zomer zelf geweest en ik moet zeggen... daar hou ik 't wel een paar maandjes uit als 'arbeider'
Jep. Ik ben er zelf ook geweest afgelopen zomer.

Maar 1 a 2 dagen is natuurlijk wel iets anders dan een paar maandjes. Je levensstyle is sowiezo anders in een ander land, en in een park als de Canyon heb je andere voorzieningen dan je hier gewent bent. Ik weet niet of je elke week uitgaat, drinkt of elke dag gaat smoken met vrienden. Kun je dat niet 'loslaten' dan heb je daar niets te zoeken en moet je meer naar een grote stad gaan kijken.

Maar het blijft een prachtige omgeving en als je er kan wonen en werken.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:52:47 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23541610
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:09 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Jep. Ik ben er zelf ook geweest afgelopen zomer.

Maar 1 a 2 dagen is natuurlijk wel iets anders dan een paar maandjes. Je levensstyle is sowiezo anders in een ander land, en in een park als de Canyon heb je andere voorzieningen dan je hier gewent bent. Ik weet niet of je elke week uitgaat, drinkt of elke dag gaat smoken met vrienden. Kun je dat niet 'loslaten' dan heb je daar niets te zoeken en moet je meer naar een grote stad gaan kijken.

Maar het blijft een prachtige omgeving en als je er kan wonen en werken.
Ik ga wel elke week uit enzo, maar voor een werkvakantie in de VS kan ik dat heus wel opgeven natuurlijk

Het werk in zo'n National Park lijkt me leuk, maar ik kan daar natuurlijk ook gewoon in de keuken bij een Park restaurant komen te staan ofzo... niet bijster spannend. In het geval van zo'n job doe ik dat liever in een stad of iets, zodat er buiten je werktijden ook nog wat te beleven valt. Nou ja... ik blijf me voorlopig even ori๋nteren, ook vooral m.b.t. de kosten enzo, want zoiets regelen via een organisatie kost nogal wat geloof ik.
  maandag 29 november 2004 @ 17:05:54 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23647545
Schupke!
pi_23647638
ik kreeg n boekje hiervan pas binnen, van www.activityinternational.nl
dan kan je als au pair werken, dus misschien als die uit de pr0nfilms als zwembadschoonmaker ofzo
euhm nee er staat daar ook in van dat werk, maar verder, zou ik denken, je kan als seizoenwerker misschien beter terecht
zown echt studentenbaantje, of iets in de horeca, of weet ik veel wat je achtergrond is
misschien als life-guard ofzo, mocht je goed kunnen zwemmen...
-
  maandag 29 november 2004 @ 17:16:28 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23647789
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:09 schreef mechatronics het volgende:
ik kreeg n boekje hiervan pas binnen, van www.activityinternational.nl
dan kan je als au pair werken, dus misschien als die uit de pr0nfilms als zwembadschoonmaker ofzo
euhm nee er staat daar ook in van dat werk, maar verder, zou ik denken, je kan als seizoenwerker misschien beter terecht
zown echt studentenbaantje, of iets in de horeca, of weet ik veel wat je achtergrond is
misschien als life-guard ofzo, mocht je goed kunnen zwemmen...
Ik kan goed snowboarden, maar dat is ook zo nutteloos in de zomer h่...

Verder voetbal ik, dus ik zou koters op een summer camp voetbaltraining kunnen geven, maar dat lijkt me ook niet erg spannend. Bedankt voor de site, ik blijf me nog steeds ori๋nteren, want ik wil het toch wel erg graag eigenlijk.
pi_23647865
blijf je inderdaad goed orienteren, maar stel iets niet teveeel uit
-
  maandag 29 november 2004 @ 17:30:55 #13
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23648174
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:20 schreef mechatronics het volgende:
blijf je inderdaad goed orienteren, maar stel iets niet teveeel uit
Inderdaad, ik moet er niet te lang mee wachten als ik deze zomer weg wil...

Via die link die je me gaf kwam ik bij de brochurepagina over de USA. Werk in een summercamp trekt me niet erg, maar er staat ook iets in over werken in een national park, Grand Canyon.

http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf

Het is echter wel vrijwilligerswerk..., maar het lijkt me wel hartstikke mooi om daar te werken. Paar dagen hard werken in de natuur, daarna wat dagen uitrusten in Flagstaff, AZ. Ik ga eens wat meer informatie aanvragen over dat werk.
pi_23648311
om nog even terug te komen op werken in een np
dit bedrijf:http://www.xgrant.com/content/NL/165/ schijnt dat te organiseren.

je betaalt alleen wel 325 + 500 euro voor alleen deelnamekosten. regel je het zelf scheelt het je ruim 800 euro. stuur ze eens een mailtje voor info.

voor lifequard moet je echt een getrainde zwemmer zijn, dat word je niet zomaar.

en voetbal-training geven aan (amerikanen) lijkt me juist wel lachen.
  maandag 29 november 2004 @ 17:42:57 #15
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23648496
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:35 schreef Dizzee het volgende:
om nog even terug te komen op werken in een np
dit bedrijf:http://www.xgrant.com/content/NL/165/ schijnt dat te organiseren.

je betaalt alleen wel 325 + 500 euro voor alleen deelnamekosten. regel je het zelf scheelt het je ruim 800 euro. stuur ze eens een mailtje voor info.

voor lifequard moet je echt een getrainde zwemmer zijn, dat word je niet zomaar.

en voetbal-training geven aan (amerikanen) lijkt me juist wel lachen.
Bedankt

Ja, voetbaltraining geven is wel leuk, maar waarschijnlijk wordt je niet aangenomen om fulltime, elke dag voetbaltraining te geven. Je zult die koters ook wel aan moeten kleden en eten geven enzo. Dat is minder...

Werken in een themepark lijkt me ook erg tof, Universal Studios in Hollywood ofzo.
pi_23648714
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef BrauN het volgende:

[..]

Bedankt

Ja, voetbaltraining geven is wel leuk, maar waarschijnlijk wordt je niet aangenomen om fulltime, elke dag voetbaltraining te geven. Je zult die koters ook wel aan moeten kleden en eten geven enzo. Dat is minder...

Werken in een themepark lijkt me ook erg tof, Universal Studios in Hollywood ofzo.
op zeker dat je dat gaat lukken, in dat disneypark, elke dag, tig keer peer uur, All aboooaarrrd
dat hou je ook geen 2 maanden vol zonder hersendood te worden, dus dat komt goed uit, voor die tijd ben je weer weg
oh en dat van lifeguard was n voorbeeld, weet ik veel, misschien heeft ie n kwalificatie hier of daar
-
  maandag 29 november 2004 @ 18:08:45 #17
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23649140
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:50 schreef mechatronics het volgende:

[..]

op zeker dat je dat gaat lukken, in dat disneypark, elke dag, tig keer peer uur, All aboooaarrrd
dat hou je ook geen 2 maanden vol zonder hersendood te worden, dus dat komt goed uit, voor die tijd ben je weer weg
oh en dat van lifeguard was n voorbeeld, weet ik veel, misschien heeft ie n kwalificatie hier of daar
Whehe Nee, ik wil dan wel de man zijn die high-fives uitdeelt als een treintje na een rit het station weer binnen komt scheuren. Dankbaar werk.
pi_23649298
en neem een baantje waarbij je 'tip' krijgt. is weer een extra zakcentje.

server in een restaurant in de grand canyon.
porter in een hotel bij hollywood.

sky'z the limit
pi_23649328
vet
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
  maandag 29 november 2004 @ 18:16:31 #20
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23649340
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:14 schreef Dizzee het volgende:
en neem een baantje waarbij je 'tip' krijgt. is weer een extra zakcentje.

server in een restaurant in de grand canyon.
porter in een hotel bij hollywood.

sky'z the limit
Dat had ik ook al bedacht ja, daar moet je het toch min of meer van hebben.

Oeeh, ik heb hier echt zin in Alleen nu effe goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en hoe ik het ga regelen (grotendeels zelf, of via een bureau).
pi_23649483
alleen moet je daar toch iets van n horeca-achtergrond voor hebben denk ik
-
pi_23649644
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:16 schreef BrauN het volgende:

[..]

Dat had ik ook al bedacht ja, daar moet je het toch min of meer van hebben.

Oeeh, ik heb hier echt zin in Alleen nu effe goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en hoe ik het ga regelen (grotendeels zelf, of via een bureau).
zelf regelen lijkt me leuker en goedkoper. aan de andere kant, een bureau heeft ervaring en weet er dus veel vanaf. wat moet je dus doen: alles vragen aan een bureau en vervolgens zelf alles regelen.

is ook denk ik niet zo moeilijk, alleen het regelen van werk lijkt me het meest lastig,(bureau kan het misschien wat makkelijker) maar zeker niet onmogelijk
dus zoals mechantronic aangaf, niet te lang wachten met beslissingen.
pi_23665040
Leuk topic Zoiets zoek ik eigenlijk ook voor de komende zomer. Hoeft niet per se in Amerika, maar tips en al dat soort dingen is ook wel handig.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_23665692
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef BrauN het volgende:

[..]

Inderdaad, ik moet er niet te lang mee wachten als ik deze zomer weg wil...

Via die link die je me gaf kwam ik bij de brochurepagina over de USA. Werk in een summercamp trekt me niet erg, maar er staat ook iets in over werken in een national park, Grand Canyon.

http://www.activityinternational.nl/pdf/05usa.pdf

Het is echter wel vrijwilligerswerk..., maar het lijkt me wel hartstikke mooi om daar te werken. Paar dagen hard werken in de natuur, daarna wat dagen uitrusten in Flagstaff, AZ. Ik ga eens wat meer informatie aanvragen over dat werk.
Flagstaff? Dat ligt echt een fokking eind van de Grand Canyon vandaan hoor...
El duffo o muerte
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:50:41 #25
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_23669207
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:16 schreef EddyMR het volgende:

[..]

Flagstaff? Dat ligt echt een fokking eind van de Grand Canyon vandaan hoor...

Weet jij wel waar Flagstaff ligt eigenlijk? Voor Amerikaanse begrippen is Flagstaff op steenworp afstand van de Grand Canyon, want meer dan 100 mijl zal het niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')