Dat is toch meer een wijkje? Zouden ze daar een heel item over kunnen doen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:10 schreef komrad het volgende:
Ik ben voor williamsburg dan
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYCquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:12 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dat is toch meer een wijkje? Zouden ze daar een heel item over kunnen doen?
Ik stem voor Brooklyn in zijn geheel reviewen in een 10 uur durende marathon, maar dat gaat weer te ver.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYC
Puik idee. Zal is een bericht sturen binnenkort. Bronx heeft alleen z'n Zoo eigenlijk. Queens?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:25 schreef komrad het volgende:
Mmmhmm, ik ken brooklyn ook niet zo heel goed moet ik zeggen, daarom wil ik er ook wel meer van zien. Williamsburg is gewoon heel bekend. Ze mogen van mij ook wel afgezaagd door en de a train route nemen naar Manhatten ne overal in brooklyn uitstappen.
Is dat toeristisch gezien interessant?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:38 schreef komrad het volgende:
Wat ook wel apart is voor een klein deelonderwerp:
het leven op staten island in tegenstelling tot Manhattan
voor de fijnproever is er wel een dagdeel door te brengen, ben niet veel verder dan het eerste dorpje gekomenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat toeristisch gezien interessant?
Ben er niet geweest, vergeten eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:48 schreef komrad het volgende:
[..]
voor de fijnproever is er wel een dagdeel door te brengen, ben niet veel verder dan het eerste dorpje gekomen
Zo interessant is het niet maar toch even melden. In LA wonen 3.7 miljoen mensen in Brooklyn 2,5 miljoen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:19 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ach, in Brooklyn wonen meer mensen dan er in heel LA wonen.
weet ik eigenlijk ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik een paar straten verkend heb, zeg een uurtje of 1.5 rondgewandeld en toen weer teruggegaan ben. Volgens mij wonen er wel veel mensen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:55 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ben er niet geweest, vergeten eigenlijk.Liggen er dorpjes?
Hmmm, die man op de boottour vertelde dat er 4 miljoen mensen in Brooklyn leefde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:11 schreef fanneke het volgende:
[..]
Zo interessant is het niet maar toch even melden. In LA wonen 3.7 miljoen mensen in Brooklyn 2,5 miljoen.
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:19 schreef komrad het volgende:
[..]
weet ik eigenlijk ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik een paar straten verkend heb, zeg een uurtje of 1.5 rondgewandeld en toen weer teruggegaan ben. Volgens mij wonen er wel veel mensen.
I lived in Williamsburgh, it's awesome. Williamsburgh heeft inderdaad een Orthodox Hasidic Jewish gemeenschap, maar ook nog steeds een sterke Puerto Ricaans en Italiaans invloed. Je komt er met de L trein vanaf Manhattan (L-Train (24 hrs) is op 14e straat (Manhattan) op alle avenues. Toen ik er woonde was (mid to late '90s was het een populaire buurt aan het worden, veel jongeren van de East Village en artiesten vertrokken naar deze buurt vanwege de cheap rent) Ik woonde samen met een artiest in een duplex woning, waar ik vanuit m'n raam een gedeelte van Manhattan's sky-line kon zien, de huur was $550 per stuk). Andere leuke gedeeltes van Brooklyn zijn, Atlantic Avenue - Brooklyn Heights (on Atlantic Avenue, the best Middle Eastern restaurants!!), Brooklyn Heights is gewoon mooi...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYC
hij is idd gratis, varen 2 boten op en neer als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:34 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?
Wow, aan UCLA gestudeerd. Wat is je verhaal precies als ik vragen mag, want je hebt in NY en LA gewoond (lang) en spreekt Nederlands?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:18 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
I lived in Williamsburgh, it's awesome. Williamsburgh heeft inderdaad een Orthodox Hasidic Jewish gemeenschap, maar ook nog steeds een sterke Puerto Ricaans en Italiaans invloed. Je komt er met de L trein vanaf Manhattan (L-Train (24 hrs) is op 14e straat (Manhattan) op alle avenues. Toen ik er woonde was (mid to late '90s was het een populaire buurt aan het worden, veel jongeren van de East Village en artiesten vertrokken naar deze buurt vanwege de cheap rent) Ik woonde samen met een artiest in een duplex woning, waar ik vanuit m'n raam een gedeelte van Manhattan's sky-line kon zien, de huur was $550 per stuk). Andere leuke gedeeltes van Brooklyn zijn, Atlantic Avenue - Brooklyn Heights (on Atlantic Avenue, the best Middle Eastern restaurants!!), Brooklyn Heights is gewoon mooi...
Mijn favoriete buurt in Brooklyn waar ik gewoond heb is nog steeds Park Slope (take the F-train, get out on 7th ave, leuke winkel, restaurant straat, dichtbij het fantastische Prospect Park. Andere leuke buurt is Boerum Hill/Carrol Gardens with it's cobbled streets. Brooklyn is amazing!!!!
Enne, I live in Los Angeles, there's way more people living in the city Los Angeles than the borough of Brooklyn.
dat weet ik eigenlijk niet maar overdag is het elk half uur een mega ferryquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:34 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?
Foto's van z'n leefomgeving zouden ook leuk zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:56 schreef komrad het volgende:
We hebben iemand die the experience om daar te wonen al heeft, tell us more
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:20 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wow, aan UCLA gestudeerd. Wat is je verhaal precies als ik vragen mag, want je hebt in NY en LA gewoond (lang) en spreekt Nederlands?
wat vet zeg.quote:Op zondag 27 maart 2005 04:00 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik woon nog steeds in L.A., mijn verhaal is na m'n Havo in 1991 met een green card dmv family naar NYC verhuisd, daar gewoond, Amerikaan geworden, daarna in 1998 naar L.A. verhuisd. Ik zit nog steeds op UCLA en studeer nog steeds (ben laat met studie begonnen) en zal wanneer ik klaar ben om naar medical school te gaan, ook naar scholen in ny aanvraag doen, ik verhuis waarschijnlijk in 2 jaar weer terug naar new york.
[..]
quote:Op zondag 27 maart 2005 04:00 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik woon nog steeds in L.A., mijn verhaal is na m'n Havo in 1991 met een green card dmv family naar NYC verhuisd, daar gewoond, Amerikaan geworden, daarna in 1998 naar L.A. verhuisd. Ik zit nog steeds op UCLA en studeer nog steeds (ben laat met studie begonnen) en zal wanneer ik klaar ben om naar medical school te gaan, ook naar scholen in ny aanvraag doen, ik verhuis waarschijnlijk in 2 jaar weer terug naar new york.
Maar het is dus niet zo dat je als je een universitaire graad hebt voorrang kan krijgen. Mss gemeen maar het zou me wel goed uitkomen.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:13 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Yep, als je minimaal een middelbare school diploma heb kan je meedoen. Via een werkgever zal het waarschijnlijk een H visum (non-immigrant tijdelijke werk vergunning, you're allowed to have immigration intent though). Met de lottery win je een kans voor de green card (via interview en background check, etc.) waar je dus permanent mee mag vestigen in de hele U.S. and territories and commonwealth of Puerto Rico. Na 5 jaar, mits je geen problemen met politie, etc., kan je U.S. citizenship aanvragen.
Heb Amerikaanse achtergrond. van Havo ben ik eerst naar Santa Monica College gegaan voor 2 jaar en daarna transfer naar UCLA. Ik woon al heel lang niet meer bij family.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]Respect.
Heb je een Amerikaanse achtergrond of woonde die familie er al? Hoe ben je van de Havo naar UCLA gegaan? Woon je nu nog steeds bij die familie of op jezelf?
UCLA is toch heel duur?
Cool. Bij statesystems betaal je dus niet $45.000 per jaar?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:33 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Heb Amerikaanse achtergrond. van Havo ben ik eerst naar Santa Monica College gegaan voor 2 jaar en daarna transfer naar UCLA. Ik woon al heel lang niet meer bij family.
UCLA is niet duur voor mij, omdat ik een California Resident ben. UCLA is een Universiteit Systeem van de Staat California (public), het is niet private zoals bv USC or Pepperdine University. een ander universiteits systeem dat nog goedkoper is dan de UC systeem is California State University. Het UC (University of California) systeem heeft verscheidene campussen: UCLA (UC Los Angeles) UC Berkeley, UCSD (UC San Diego), UC Davis, UCSF (UC San Francisco (Medical school and research only), UC Hastings (Law school in San Francisco), en veel meer. CSU (California State University heeft iets van 25 campussen.
Santa Monica College is een community college die zeer goede vakken geeft met prima aansluiting op UCLA, je moet dan wel een hoge GPA hebben om te transferen naar een van de UC schools (met een minimum gemiddelde GPA of 3.5 (A = 9 of 10)). Je moet dan in die 2 jaar verschillende vakken nemen (Cultural Anthropology, Sociology, Calculus, etc. van alle disciplines wat en dan ook de preparations in coursework for your major.)
www.smc.edu
Voor een half jaar? Kon je universiteit niet bijspringen? Het staat wel vet op je CV.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:35 schreef komrad het volgende:
Ik heb trouwens bijna afgestudeerd op berkeley, maar ja dat werd me te gortig (>10000 dollar voor een half jaar). Jammer, had me wel vet geleken. Ik had op de uni een gemiddelde van tussen de 7.5 en 8 denk je dat ik daarmee in aanmerking kan komen voor een promotieplaats?
Nou het zit zo:quote:Op zondag 27 maart 2005 11:40 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Voor een half jaar? Kon je universiteit niet bijspringen? Het staat wel vet op je CV.
Ik ga maar alvast sparen denk ik.
Zou je dan in een half jaar daar een master halen of een scriptie schrijven? Of een half jaar daar en een half jaar hier?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:42 schreef komrad het volgende:
[..]
Nou het zit zo:
je hoeft geen collegegeld te betalen als je uni een afspraak heeft en dat is meestal wel zo. Daarbij komen de kosten om te wonen op de campus, zo'n 800 dollar per maand. Bovendien moet je daar nog leven en natuurlijk wat kosten voor het afstuderen zelf. Komt bij dat in 2003-2004 de dollarkoers niet zo gunstig was
NY selecteer je zeker vooral vanwege de stad en daarna pas de universiteiten?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:48 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
nee, UCLA zal geen $45000 voor mij zijn meer iets van $15000 (Graduate) en $13000 (undergraduate) per jaar (and I can get financial aid or loans).
Berkeley ligt inderdaad vlakbij San Francisco, maar het is de bay bridge niet de golden gate.
Ik ga naar alle medical schools in NYC en NJ aanvraag doen, als ik wordt aangenomen verhuis ik daar, ik doe aanvraag over het hele land (Chicago, IL; New Orleans, LA; the whole state of CA; Minneapolis, MN; Dallas and Houston, TX; Pennsylvania, etc. Maar ik hoop dus aangenomen te worden in NY (I got a good chance!!!) at both schools mentioned.
Je collega vond het ook te gortig? Of is hij uiteindelijk wel gegaan? Zag je om je heen destijds veel mensen naar het buitenland gaan of is het toch maar een vrij klein deel dat weggaat (vanwege kosten of omdat er niets te regelen is)?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:49 schreef komrad het volgende:
Het idee was 6 maanden daar, 2 maanden hier uitwerken. Maar achteraf bezien is 8 maandne niet te doen.
Trouwens het idee was dat ik samen met mijn afstudeercollega daar 6 maandne zou gaan bikkelen, dan 1-1.5 maand rondkijken en dan in nederland afmaken
Ga je dan weer in Williamsburg wonen of iets anders proberen?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:56 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik selecteer NY, omdat ik van NYC hou, maar ik vind de meeste steden die ik heb opgenoemd fantastisch, NYC (as is L.A.or S.F.), L.A. is ook mijn lievelingsstad, maar ik wil graag weer in NYC wonen voor een tijdje. Bedoeling is dat ik doctor (MD) wordt en daarna 3 jaar residency doe voor Pediatrican (kinderarts).
Het zijn er maar weinig Jeroenus en al zeker naar de states ivm de kosten. Nee hij vond het ook te veel. Er waren wel wat mensen die binnen europa gaan omdat je daar makkelijker subsidie voor kan krijgen. Naar de US krijg je geen subsidie via een specifiek programmaquote:Op zondag 27 maart 2005 11:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je collega vond het ook te gortig? Of is hij uiteindelijk wel gegaan? Zag je om je heen destijds veel mensen naar het buitenland gaan of is het toch maar een vrij klein deel dat weggaat (vanwege kosten of omdat er niets te regelen is)?
Hmmm, dat is niet echt positief nee. Als je in het buitenland wil afstuderen, moet je dan wel zo rond de 7,5/8 gemiddeld staan zoals jij of kan je dat gewoon doen zolang je die $10.000 weet op te hoesten?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:00 schreef komrad het volgende:
[..]
Het zijn er maar weinig Jeroenus en al zeker naar de states ivm de kosten. Nee hij vond het ook te veel. Er waren wel wat mensen die binnen europa gaan omdat je daar makkelijker subsidie voor kan krijgen. Naar de US krijg je geen subsidie via een specifiek programma
Bij een bedrijf afstuderen? Is het dan een afstudeerstage? Verdien je dan ook? Kan dat ook in het buitenland? Zijn dan je cijfers minder belangrijk?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:06 schreef komrad het volgende:
If you've got the cash, you're the man. Als je echter bij ee uni wil afstuderen ipv een bedrijf je dan gaa het ook wel soms om de cijfers. De technische uni's in NL staan goed aangeschreven dus dat helpt wel enigzins.
Nee, ik zal waarschijnlijk in Manhattan wonen; mijn partner en ik willen of in Manhattan of in Brooklyn wonen. Ik heb in veel buurten in Manhattan gewoond (village (greenwich or west village), East Village, Hell's Kitchen, TriBeCa, Washington Heights, Chelsea and Murray Hill), in Brooklyn (Williamsburg and Park Slope). Ik miss ze allemaal, allemaal hebben ze hun eigen character.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:59 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ga je dan weer in Williamsburg wonen of iets anders proberen?
Wat voor huis woon je nu? Heb je foto's van je woonomgeving?
OMG echt tof dat je in zo veel verschillende buurten hebt gewoond en ook zo vaak op Manhattan. Ging je telkens weg om weer iets nieuws te ervaren of was je ergens op uitgekeken? Chelsea was destijds nog wel te betalen zeker?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:10 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Nee, ik zal waarschijnlijk in Manhattan wonen; mijn partner en ik willen of in Manhattan of in Brooklyn wonen. Ik heb in veel buurten in Manhattan gewoond (village (greenwich or west village), East Village, Hell's Kitchen, TriBeCa, Washington Heights, Chelsea and Murray Hill), in Brooklyn (Williamsburg and Park Slope). Ik miss ze allemaal, allemaal hebben ze hun eigen character.
Nu woon ik in Hollywood, ik post wat fotos neer van mijn omgeving, ik woon in een townhouse in Hollywood dicht bij Sunset Boulevard near West Hollywood. Ik zal wat foto's invoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |