ja 4 maart gaan we er weer aan gelovenquote:
En dan voornamelijk Kimi he?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:03 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja 4 maart gaan we er weer aan geloven
* JPM01 heeft super veel zin en is benieuwd naar de mclarens![]()
geen kimi dusquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En dan voornamelijk Kimi Montoya he?
McLaren gaat kampioen worden. Ik voel het![]()
Ik ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:03 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja 4 maart gaan we er weer aan geloven
* JPM01 heeft super veel zin en is benieuwd naar de mclarens![]()
ik ben meer voor Montoya, maar als team vind ik williams een leuk team, maar ik twijfel natdat ze kritiek op Juan haddenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik wist het wel
We zijn iig allebei voor McLaren![]()
Ben vooral benieuwd wat onze landgeno(o)t(en) gaa(t)n presterenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 02:00 schreef Bigs het volgende:
Mooie topicstart.. ik heb zin in het seizoenIk hoop dat McLaren dit jaar weer vooraan meedoet en ik ben ook benieuwd wat Red Bull ons gaat laten zien.
Ik weet dat je fan bent van Montoyaquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:27 schreef JPM01 het volgende:
ik ben meer voor Montoya, maar als team vind ik williams een leuk team, maar ik twijfel natdat ze kritiek op Juan hadden![]()
Grindhappen na mijn vermoeden, tjah Minardi hequote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:47 schreef Sasami het volgende:
Yeah eindelijk na lang wachten en nu maar kijken hoe Christian Alberts het gaat doen.
voordat montoya in de F1 kwam was ik fan van Mika Hakkinenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet dat je fan bent van Montoya![]()
Je kan toch ook voor Williams en McLaren zijn. Ik ben persoonlijk naast fan van Kimi en McLaren ook fan van Mark Webber. Dat kan allemaal in de Formule 1![]()
Mika Hakkinen is ook mijn heldquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:12 schreef JPM01 het volgende:
voordat montoya in de F1 kwam was ik fan van Mika Hakkinenen eigenlijk klein beetje voor mclaren
![]()
Twee keer 6 maart (in de OP).quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:33 schreef JPM01 het volgende:
...
Vrijdag 4 maart 2005
...
Zaterdag 6 maart 2005
...
Zondag 6 maart 2005
..,
officiele website circuit
En niet zolas het vorig seizoen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:27 schreef zjroentje het volgende:
Dat het vooral maar een spannend seizoen wordt.
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIAquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik hoop dat het een spannend seizoen gaat worden, waarbij Schumacher er uiteindelijk met de titel vandoor gaat![]()
want?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:14 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIA
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:14 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIA
Ik hoop van niet. Maar de rest moet wel aan de bak. Bij McLaren zie ik niet zoveel problemen wat dat betreft. Williams en Renault hebben allebei een mindere tweede rijder. En dat BAR Dave Richards eruit geknikkerd heeft, zal hen nog lelijk opbreken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik heb er weer zin in!
Ik denk dat Schumacher en Ferrari het moeilijk gaan krijgen.
McLaren en Renault zijn erg snel in de tests, Williams en BAR lijken dit jaar minder te presteren.
Ik hoop dat het een spannend seizoen gaat worden, waarbij Schumacher er uiteindelijk met de titel vandoor gaat![]()
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9664quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Of zou Toyota als een duveltje uit een doosje presteren ?
de race is om 14:00 locale tijd, er zit 10 uur tijdverschil met australie in 14 - 10 = 4 dus 04:00 net als andere jarenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Is nou de start echt om 4 uur? of uurtje later? Dit probleem heb ik vaak bij, op andere tijden verreden, races. De gids/ teletekst geeft meestal geen goed uitsluitsel over de tijden ivm voorbeschouwing/race. Kijk smiddags is t niet erg als ik een uurtje van te voren al klaar zit, maar 's nachts net een tikkeltje meer![]()
Tssss, * At_Fundum is zelfs al in trainingquote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:44 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes heeft ruim een maand terug over het circuit gelopen
Lijkt me wel leuk om te zien hoe het er uitziet als er geraced word. Maar ik ga niet om 5 uur opstaan
Ik weet haast wel zeker dat ze het 5e team worden (B.A.R dus). Reden: sinds ik kijk heb ik geen privé-team meegemaakt dat de top wist te bereiken en daar ook wist te blijven. Sauber wist na een goed jaar waarin ze 4e dit niveau niet te behouden en ook Jordan zakte weg. Nu zegt dit natuurlijk niets over B.A.R maar punt is wel dat ze nog geen race gewonnen hebben. Ik verwacht niet al te veel van ze, al zouden ze me best aangenaam kunnen nu het eigenlijk een fabrieksteam is met de overname door Honda.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben benieuwd hoe BAR het dit jaar gaat doen....
Ben bang dat ze Mclaren en Renault.., niet de baas kunnen...
Misschien kunnen ze nog wat stoeien met Williams.... hopelijk
Ja, je hebt wel gelijk hoor, alleen denk ik niet dat je BAR met Jordan of Sauber kunt vergelijken. Jordan heeft nooit echt een volledige steun van een motorfabrikant gehad..., of het moet Peugeot geweest zijn...quote:Op zondag 27 februari 2005 09:30 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ik weet haast wel zeker dat ze het 5e team worden (B.A.R dus). Reden: sinds ik kijk heb ik geen privé-team meegemaakt dat de top wist te bereiken en daar ook wist te blijven. Sauber wist na een goed jaar waarin ze 4e dit niveau niet te behouden en ook Jordan zakte weg. Nu zegt dit natuurlijk niets over B.A.R maar punt is wel dat ze nog geen race gewonnen hebben. Ik verwacht niet al te veel van ze, al zouden ze me best aangenaam kunnen nu het eigenlijk een fabrieksteam is met de overname door Honda.
Daarbij zit Button al met zijn kop bij de Williams van 2005 en zal Sato weer regelmatig een Japanse joint roken (motor opblazen dus). Jammer, want ik zie B.A.R graag rijden, maar ik verwacht niet zoveel van ze.
Was ook altijd voor Hakkinen. Maar gelukkig hebben we nu Kimi en kan die de plek van Hakkinen in nemen en het schumacher eindelijk eens moeilijk maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mika Hakkinen is ook mijn held
De enige man die de afgelopen jaren een echte bedreiging vormde voor Ferrari en Schumacher. Jammer dat hij de F1 heeft verlaten![]()
lekkere usernamequote:Op zondag 27 februari 2005 20:13 schreef Der_Michael het volgende:
ziet er weer goed uit. Kan niet wachten rotdat het weer begint. Ben ook wel benieuwd hoe de banden het houden tijdens die lange runs........
Niet helemaal nee, en dat zal ik ook nooit doen. Maar het verleden maakt me wel bang dat ze een klein beetje zoals die teams terug zullen vallen.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
alleen denk ik niet dat je BAR met Jordan of Sauber kunt vergelijken.
mag ik bij je komen bier drinkenquote:Op maandag 28 februari 2005 10:10 schreef Shreever het volgende:
Nog maar een paar daagjesHet bier staat al klaar hier
De Renault schijnt heel snel te zijn, ik heb wat dat betreft ook wel goede hoop voor Renaultquote:Op maandag 28 februari 2005 23:19 schreef Crizje het volgende:
Ja, veel mensen verwachten dat Renault wint in Australië. Ik hoop het wel natuurlijk, ik gun het met name Fisico wel.
nog 54 uur en 45 minuten om precies te zijn...quote:
de MCLAREN champagne bedoel je zekerquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:47 schreef Der_Michael het volgende:
De Redbulletjes staan al koud.... en de maffiai champagne staat al klaar![]()
Bestaat die dan?quote:
jazeker, vorig jaar spa en brazilie niet opgeletquote:
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamquote:
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamik kots op dat team en nog meer op jean todt wat een gore klootzak is dat. Minardi niet laten deelnemen aan de race maar ondertussen lappen ze wel de regels van het testen aan hun laars
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ookquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:21 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.
Het grootste probleem van de huidige F1 is niet Ferrari, maar dat alles unaniem moet zijn.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat hij kleurloos is en kleurloze mensen kunnen nooit kleurrijke coureurs worden.quote:Ik denk dat je in zijn situatie ook maar beter deze houding kan gaan aannemen. Een underdog houding is altijd goed als nieuweling
Beter dan de houding die Verstappen toen der tijd aannam. Iedere fout door verwijzen naar het team etc. We weten allemaal hoe het met ons Jos is afgelopen...
Ah ok, ik dacht dat je het over die gentlemen-agreement had. Dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
ik vind de zondag toch iets leuker dan een zaterdag avondquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.quote:
Offtopic: waar woon je?quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
En terecht!quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:17 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.
Omdat er een unanieme beslissing nodig is kan het dus zomaar zijn dat Ferrari de boel verpest voor een team waar ze toch helemaal geen tegenstand van kunnen verwachten.
Beetje (en dat is een understatement) kinderachtig van JT![]()
![]()
Bron: zo'n beetje alle F1 sites die er zijn
nee in de week voorafgaande aan een GP mag er niet meer dan 50 km met elke wagen gereden worden al is het de F2001 van mijn part het mag niet. anders kon arrows een paar jaar geleden in 2001 wel meer dan 50 km rijden met die demo bij de pinksterracesquote:Op woensdag 2 maart 2005 16:31 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.
Maar gisteren heeft Ferrari de F2005 getest, en niet de F2004 die mee gaat doen.
Dus volgens mij is er niks aan de hand.
toch?
Ferrari speelt het spelletje slim. Of het vals is.. ik durf het niet te zeggen. Ze zijn het niet eens met de rest van de teams, ik zie dan niet waarom ze zich dan aan die afspraken moeten houden.quote:Onzin. Het type wagen is volstrekt onbelangrijk.
Tot en met 2001 werd het testen geregeld in de sportreglementen van de FIA.
Van 2002 tot en met 2005 is het testen geregeld door onderlinge afspraken tussen de teams zelf en zijn de testbeperkingen uit de FIA regels gehaald.
[bladiebladiebla]
2005: "Suzuka" als in 2004, maar maximaal 30 kalender-dagen testen met maximaal 2 auto's per dag.
Deze laatste overeenkomst is zoals bekend niet getekend door Ferrari. Ferrari acht zich nu blijkbaar niet gebonden aan welke onderling afspraak dan ook (uit het verleden) en houdt zich dus uitsluitend aan de FIA-regels. En die regels zijn dus in 2002 eigenlijk allemaal geschrapt. De enige eis die nog overgebleven is, is dat een circuit een F1-licentie moet hebben.
Ferrari heeft nu dus uitgebreide mogelijkheden toegeeigend om te testen. Zo kunnen ze tijdens het seizoen op iedere willekeurige dag testen met net zoveel auto's als ze willen. Geen vakantie, niks. Ze kunnen ook testen op circuits waar een GP gehouden wordt. In principe hebben ze dus de mogelijkheid om drie weken in augustus (als alle andere teams zomervakantie hebben) te gaan testen op het nieuwe circuit in Istanbul, waar het laatste weekend van die maand geracet wordt.
Dat is dus gewoon de rede dat Ferrari niet wil toestemmenquote:Omdat Ferrari geen toestemming wenst te geven aan Minardi om met de aangepaste 2004-bolide te rijden in de grand prix van Australië moet zij mogelijk een derde auto inzetten. Door het concorde verdrag is er een verplichting tot het starten met 20 bolides per grand prix.
De twintigste auto zou dan van een ander team moeten komen. Voor de hand ligt dat dit BAR zal zijn gezien die vorig seizoen tweede werden in de strijd om het wereldkampioenschap.
Er wordt al druk gespeculeerd dat Ferrari garen spint bij deze opstelling omdat een derde auto weliswaar niet meetelt voor de punten, maar wel de twee eerste coureurs Michael Schumacher en Rubens Barrichello kan ondersteunen door concurrenten dwars te zitten.
Als Minardi niet meeraced zijn er nog maar 18 auto's die meedoenquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:25 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij moeten er 20 auto's meedoen aan het kampioenschap.
Dus als Minardi niet mag racen is er niks aan de hand.
Een kampioenschap bestaat uit meerdere races.quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:46 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Als Minardi niet meeraced zijn er nog maar 18 auto's die meedoen![]()
ja ik zit ook op dat bagger forumquote:Op woensdag 2 maart 2005 19:54 schreef Crizje het volgende:
Ja, ik was er inmiddels achter.
Geen enkele respectabele Engelse site heb ik hier de afgelopen weken mee zien komen, dus ik vertrouw het niet, om redenen die ik al genoemd heb. Ik vraag me dan ook af hoe men hier bij F1Racing bij komt. Of ze gewoon wat Mol-uitspraken van het afgelopen jaar gevolgd hebben, of zich echt verdiept hebben. Ik gok het eerste
Volgens mij klopt daar ook niets van.quote:Door het concorde verdrag is er een verplichting tot het starten met 20 bolides per grand prix.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=78460quote:standpunt is dat niks frustrerender zou zijn wanneer één van onze auto's zondag negende zou worden, met een illegale Minardi voor ons", stelt Horner.
het lijstje van Minardi is van September.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:41 schreef gangsta-mario het volgende:
Hoe komt de pers er dan bij dat alleen ferrari nog niet had getekend...
Hoezo Liuzzi en Gené? Of bedoel je derde auto inzetten dat zij dan rijden. Minimum is geen 20, dus er hoeft niemand extra ingezet te worden als Minardi niet rijdt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:24 schreef MonoSynth het volgende:
Hmm ook Red Bull ligt dwars:
[..]
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=78460
Dat wordt dus een leuk weekendje voor Liuzzi en Gene(?), en een minder weekendje voor Minardi.....
ps van Red Bull vind ik deze reactie beter te begrijpen dan Ferrari, en wel om bovenstaande quote.
Todt zal nog wel met Stoddart aan het overleggen zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:08 schreef Mister_T het volgende:
3 teams nog niet gereden:
Ferrari
Renault
Minardi
Jeps, hun startnummers zijn rood, betekent dat ze in de pits staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:11 schreef Atreidez het volgende:
Zijn ze allemaal gelijk weer naar binnen gegaan zeker?
Renault ook, zijn ze zo zeker van hun zaak vraag ik me af.quote:
bezuinigingen beginnen nu alquote:
Kun je dat effe quoten, ik ben geen lid daaro.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:19 schreef Ared het volgende:
Autosport.com komt net met het nieuws dat Minardi definitief geen toestemming heeft gekregen
Grappig, ik lees net het volgende:quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:19 schreef Ared het volgende:
Autosport.com komt net met het nieuws dat Minardi definitief geen toestemming heeft gekregen
We zullen het wel zien; ik hopp dat ze er gewoon bij zijn (al is het alleen maar omdat er een nederlander in de stoel zitquote:Minardi in onderhandelingen met Ferrari
Paul Stoddart is momenteel aan het onderhandelen met Ferrari om dit weekend toch nog te kunnen starten. Momenteel is er nog geen nieuws bekend, maar wanneer dit het geval is leest u het op F1world.be.
Indien Stoddart het top-management, en dan in het bijzonder Jean Todt, kan overtuigen om een akkoord te ondertekenen, dan zal het team alsnog kunnen rijden dit seizoen. Voorlopig nemen de Minardi-piloten Albers en Friesacher nog geen deel aan de eerste oefensessie.
Gepost door: Michel op 04-03-05 | 01:11
Paul Stoddart conceded on Friday morning that his Minardi team may not be able to take part in the season-opening Australian Grand prix without a near-miraculous change of heart by Ferrari and the FIA.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:22 schreef APK het volgende:
[..]
Kun je dat effe quoten, ik ben geen lid daaro.
dat zou echt belachelijk zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:26 schreef Ared het volgende:
nou ja, zoals het er staat kan Minardi altijd nog het 2005 bodywork er op schroeven
hopen dat ze dat gaan doen
Ze hebben die dingen niet voor niets mee lijkt me. Als je al weet dat je er niet mee gaat rijden.... ik begin toch te denken dat Paul van te voren wist dat hij wel eens zou kunnen verliezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:26 schreef Ared het volgende:
nou ja, zoals het er staat kan Minardi altijd nog het 2005 bodywork er op schroeven
hopen dat ze dat gaan doen
Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bvquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:30 schreef rubbereend het volgende:
Regels zijn regels en waarom krijgt Ferrari nou weer alle bagger over zich heen omdat ze niet willen tekenen voor regelontduiking?
Da's waar natuurlijk, maar dan nog.. zo'n groot verschil?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:48 schreef Bonobo11 het volgende:
Vooral de derde coureurs van de teams kunnen veel rondjes maken, want de 1e en 2e coureur moet banden en motor sparen voor de rest van het weekend
Maar dan krijg je weer de vraag of het Ferrari's schuld is dat ze steeds winnen of de schuld van de andere teams (met een vergelijkbaar budget). Ik ben totaal geen ferrari fan, maar ik vind ook dat ze een punt hebben m.b.t. Minardi. Als een auto niet aan de eisen voldoet, jammer dan. Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen. Stel dat het McLaren of Renault was die met de 2004 wagen zouden willen starten?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:41 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bv
Vorig seizoen vond ik kut vanwege Ferrari.
Ze lijken vooralsnog het enige team te zijn dat de reet van Ecclestone likt.
Van mij mogen ze ophoeren.
Ik zie liever leuke competatieve races dan steeds die kutkop van Schumacher op het podium.
Waarom was vorig seizoen kut vanwege Ferrari??quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:41 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bv
Vorig seizoen vond ik kut vanwege Ferrari.
Ze lijken vooralsnog het enige team te zijn dat de reet van Ecclestone likt.
Van mij mogen ze ophoeren.
Ik zie liever leuke competatieve races dan steeds die kutkop van Schumacher op het podium.
Erg leuk inderdaad, altijd mooi hoe Nederlanders worden als er een Nederlander in de F1 rijdt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:51 schreef At_Fundum het volgende:
Misschien dat Doornbos met gesleten banden (dus bijna slicks) en weinig benzine rijdt om te kijken hoe de auto zich halverwege de race houdt en meneer Monteiro begint zich nu ook te verbeteren.
Overigens leuk deze scorebordjournalistiek
Die uitzonderingspositie hebben ze al. Ferrari heeft het testakkoord niet ondertekend en mag/kan daardoor ongelimiteerd testen. Iets wat ze niet zullen of hoeven nalatenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
Ferrari moet geen uitzonderingspositie in de F1 krijgen
De grap is dat Minardi deze tijd niet had. Het enige wat ze hadden kunnen besluiten was wat hen nu opgedrongen wordt en dat is niet deelnemen, met hun beperkte budget waren ze afhankelijk van anderen. Aangezien toeleveranciers te laat waren met hun toezeggingen en de FIA rijkelijk laat met hun regeltjes was er geen tijd meer om het binnen het budget op te lossen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen.
Ik vraag me wel af of we dan niet serieus een boycot krijgen. Die boycot die dit weekend zou komen is pure onzin natuurlijk, maar de teams kunnen best de GP van San Marino boycotten ofzo. Waarom San Marino? Eerste Europese race, en nog belangrijker, 'Ferrari-land'. Het heeft voor Ferrari weinig zin om het enige team in een kampioenschap te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die uitzonderingspositie hebben ze al. Ferrari heeft het testakkoord niet ondertekend en mag/kan daardoor ongelimiteerd testen. Iets wat ze niet zullen of hoeven nalaten
Tuurlijk is het niet de schuld van Ferrari, hoewel ze wel een voorkeurspositie lijken te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
Maar dan krijg je weer de vraag of het Ferrari's schuld is dat ze steeds winnen of de schuld van de andere teams (met een vergelijkbaar budget). Ik ben totaal geen ferrari fan, maar ik vind ook dat ze een punt hebben m.b.t. Minardi. Als een auto niet aan de eisen voldoet, jammer dan. Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen. Stel dat het McLaren of Renault was die met de 2004 wagen zouden willen starten?
Ferrari moet geen uitzonderingspositie in de F1 krijgen net zo min als Minardi dat moet krijgen.
Dat zou z'n onderhandelingspositie geschaadt hebben, 't is toch slimmer om met de "betrouwbare" auto van vorig jaar te rijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:02 schreef Crizje het volgende:
Het was niet onmogelijk voor Paul, zeker niet. Maar wel lastig, zoals nu blijkt. En als de onderdelen al klaar zijn.. waarom heeft-ie er niet mee getest, of waarom test-ie er nu niet op vrijdag mee? Dat is mij een groot raadsel
Ok, maar ik vind het een gewaagde gok, eerste race van het jaar, waar de betrouwbaarheid van de andere teams ook niet groot is en met een beetje geluk een team als Minardi nog een punt kan halen. Daarnaast is het hun home GP, veel sponsors, dan ga je toch ook een beetje af als je niet eens mag starten, laat staan een paar rondjes rijden op de training... Verkeerde gok in mijn ogen en Stoddard moet niet huilen als ie echt niet mag starten. Ik snap eig ook niet dat de andere teams wel akkoord gegaan zouden zijn..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:11 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Dat zou z'n onderhandelingspositie geschaadt hebben, 't is toch slimmer om met de "betrouwbare" auto van vorig jaar te rijden.Stoddart speelt het spelletje ook zo hard mogelijk, het voordeel is dat hij een hoop publiciteit en sympathie krijgt, maar er bestaat een kans dat hij het verliest. Het is überhaupt knap dat hij nog steeds met z'n teampje rond kan/mag toeren, maar soms zijn daar wat noodgrepen bij nodig, om geld/tijd te besparen om nog enige ontwikkeling in de auto te kunnen krijgen.
![]()
Enlighten me! Waar ?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 07:59 schreef JPM01 het volgende:
ik ga vanavond eens kijken of de vrije trainingen al binnen zijn met downloaden![]()
voeg me maar op msn toe msn en mail adres staat in het profiel vermeldquote:
Dat zou erg jammer zijn. Waarom zouden andere teams (waar er ook tussen zitten met financiële beperkingen) dan nog moeite doen om wel aan de regels te voldoen?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:26 schreef Lionheaad het volgende:
Ze hebben alle benodigde handtekeningen en ze moeten nu via de rechtbank afdwingen om te mogen starten met de PS04.
wat ik vaag vind, dat fia eerst verklaarde dat als de teams akkoort gaan hij mag rijden en nu volgens de stewards mag hij nietquote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:26 schreef Lionheaad het volgende:
Minardi komt morgen toch in actie....
Ze hebben alle benodigde handtekeningen en ze moeten nu via de rechtbank afdwingen om te mogen starten met de PS04.
Lukt dit niet, bouwen ze de auto's om naar de 2005 specs.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=78643
Waar haal je die info vandaan ? gezien ik overal lees dat er een droog raceweekend wordt voorspelt?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:52 schreef Flem het volgende:
De kans dat het zaterdag en/of zondag gaat regenen is zeer redelijk aanwezig.
hij zit in melbournequote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan ? gezien ik overal lees dat er een droog raceweekend wordt voorspelt?
Ik niet, help me outquote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:17 schreef JPM01 het volgende:
[..]
voeg me maar op msn toe msn en mail adres staat in het profiel vermeld
als ik het hier zet heb je kans dat de FOM die site gaat sluiten vandaar. ik hoop dat je met bittorent overweg kan![]()
Australische tv. Vandaag was het grijs, grijs en nog eens grijs in Melbourne.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan ? gezien ik overal lees dat er een droog raceweekend wordt voorspelt?
ah!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:06 schreef Flem het volgende:
[..]
Australische tv. Vandaag was het grijs, grijs en nog eens grijs in Melbourne.
Coole filmpjesquote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.saunalahti.fi/~bot/Melbourne2005_Fp1_Montoya_Lap.avi
http://www.saunalahti.fi/~bot/Melbourne2005_Fp1_Ralf_Onboard.avi
Omdat de stewards van de race de Minardi niet mee wil laten doen omdat ze niet aan de technsiche regels van 2005 voldoen. Volgens het Concorde Agreement voldoen ze echter wel en om deze reden spant Stoddart een rechtzaak aan om toch mee te mogen doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zou erg jammer zijn. Waarom zouden andere teams (waar er ook tussen zitten met financiële beperkingen) dan nog moeite doen om wel aan de regels te voldoen?
[..]
Dat weet je gewoon als je Minardi bent, of je nu een nieuwe of oude auto hebt, in de punten rijden gaat zéér lastig worden..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anderzijds is de inzet van Minardi om toch mee te mogen doen om dan kansloos laatste te eindigen bewonderenswaardig.
Dat zou wel mooi zijn jah!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:51 schreef Giem het volgende:
Ziet er goed uit voor Mclaren. Hopelijk vegen ze de baan aan met ferrari
Ja, Minardi mag meedoen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:28 schreef Remzz het volgende:
Ik heb het niet echt gevolgd vandaag en gisteren maar mag Minardi nu meedoen?
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:18 schreef Murray het volgende:
Hoe laat moet ik m'n wekker zetten vannacht? 3 uur?
quote:Uitzendtijden SBS Autosport
Zaterdag 5 maart
03:00 - 04:00 1e Kwalificatie SBS 6
13:00 - 14:00 1e Kwalificatie (h) SBS 6
Zondag 6 maart
23:35 - 01:00 2e Kwalificatie SBS 6
03:00 - 06:00 Race SBS 6
13:00 - 16:00 Race (h) SBS 6
ja, waarbij er bij de eerste training met weinig benzine gereden mag worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:27 schreef VoreG het volgende:
Beiden worden bij elkaar opgetelt en dan degene met de snelste tijd op 1.
De race kijk ik uiteraard wel live, maar de kwalificatie neem ik opquote:
Jup, me2quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
De race kijk ik uiteraard wel live, maar de kwalificatie neem ik op
Tnx! Albers op P1, woei!quote:Nu op www.formula1.com live timing van de vrije training
Ja dat viel mij ook nogal tegen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:26 schreef Tito het volgende:
hmm waarom niks op nl televisie... zelfs geen seizoens voorbeschouwing..
het is aan het regenenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:25 schreef -Hans- het volgende:
wtf zijn dat voor een trage tijden? tweede vrije training: P. de la Rosa McLaren 1:25.376 28 en nu heeft de snelste man een 1:53 en nog een beetje laten noteren.
aha kijk dat verklaard een hoop, van mij mag het tijdens de race ook wel even gaan regenen. Voor Minardi is dit weer helemaal vervelend want hun kunnen nu niet optimaal werken aan het afstellen van de wagen en het testen van de droog weer banden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:28 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
het is aan het regenen
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9756
Nu op www.formula1.com live timing van de vrije trainingquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:38 schreef Tito het volgende:
op welke zender kijken jullie? via satelliet ofzo
3 uur dus, net voorbij gekomen.quote:Uitzendtijden SBS Autosport
Zaterdag 5 maart
03:00 - 04:00 1e Kwalificatie SBS 6
13:00 - 14:00 1e Kwalificatie (h) SBS 6
Zondag 6 maart
23:35 - 01:00 2e Kwalificatie SBS 6
03:00 - 06:00 Race SBS 6
13:00 - 16:00 Race (h) SBS 6
Of ze nu aan de afstelling kunnen werken of niet, ze rijden toch kansloos achteraan.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:31 schreef -Hans- het volgende:
[..]
aha kijk dat verklaard een hoop, van mij mag het tijdens de race ook wel even gaan regenen. Voor Minardi is dit weer helemaal vervelend want hun kunnen nu niet optimaal werken aan het afstellen van de wagen en het testen van de droog weer banden.
Niet iedereen in actie geweest, maar toch, daar staan ze weer met z'n 2-en.quote:1 1 Michael Schumacher Ferrari 1:40.540
2 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:41.933
3 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:43.526
4 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:45.641
5 17 Ralf Schumacher Toyota 1:45.687
6 4 Takuma Sato BAR-Honda 1:46.768
7 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:48.369
8 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:48.566
9 16 Jarno Trulli Toyota 1:49.623
10 3 Jenson Button BAR-Honda 1:51.364
11 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:53.457
12 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:53.507
13 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas
14 15 Christian Klien Red Bull Racing
15 12 Felipe Massa Sauber-Petronas
16 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes
17 8 Nick Heidfeld Williams-BMW
18 7 Mark Webber Williams-BMW
19 5 Fernando Alonso Renault
20 6 Giancarlo Fisichella Renault
Helaas voor CA wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:56 schreef Murray het volgende:
[..]
Of ze nu aan de afstelling kunnen werken of niet, ze rijden toch kansloos achteraan.
Ja, ik ben net in het topic, sorry.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:54 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
3 uur dus, net voorbij gekomen.
Ach, alsof Ferrari ook serieus een moeilijk weekend zou hebben. Ze roepen elk jaar dat ze het moeilijk gaan krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:00 schreef twente het volgende:
wow zeg nummer 1 en 2 zeeeeeeeeeeer verassend
ja een flinke bui en daarna gelijk warm worden zon schijnen voor een droge baan voor montyquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef Crizje het volgende:
Gewoon een bui als Schumi op de baan is(kwali uiteraard, niet de training)
hij moet dit lijstje uitdraaien en inlijsten boven zn bedquote:
Lijkt me niet echt handig, om 'm boven je bed te gaan staan inlijsten.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:13 schreef rubbereend het volgende:
hij moet dit lijstje uitdraaien en inlijsten boven zn bed
gaat hij er bij denken dat die wereldkampioen kan worden als hij zo s taatquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:19 schreef -Hans- het volgende:
De tweede training is nu bezig met DC op 1!
hahaha ROFL!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:21 schreef JPM01 het volgende:
[..]
gaat hij er bij denken dat die wereldkampioen kan worden als hij zo s taat![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:34 schreef twente het volgende:
hahahahaha minardi staat nu alweer met pech
precies laat ze die trainingen ook op tv uitzendenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:51 schreef westcoastleader het volgende:
Argh nog 2 uur voor de echte kwalizo op de com volgen is kut.. kwil het op tv zien..
quote:1 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:27.297
2 5 Fernando Alonso Renault 1:27.409
3 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:28.256
4 6 Giancarlo Fisichella Renault 1:28.571
5 3 Jenson Button BAR-Honda 1:29.577
6 7 Mark Webber Williams-BMW 1:30.299
7 1 Michael Schumacher Ferrari 1:30.533
8 4 Takuma Sato BAR-Honda 1:30.554
9 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:30.645
10 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:30.715
11 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 1:31.375
12 15 Christian Klien Red Bull Racing 1:31.671
13 16 Jarno Trulli Toyota 1:31.701
14 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:31.736
15 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:34.031
16 17 Ralf Schumacher Toyota 1:34.924
17 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:35.975
18 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:40.045
19 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:40.802
20 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:40.822
Nog wel meer denk ik als je naar de rijders hierboven kijkt en het verschil in tijd met de eersten.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:20 schreef rubbereend het volgende:
k neem aan dat de laatste 3 nog op een vrij natte baan hebben gereden
lag dat aan hemzelf of aan die geweldige Jordan?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:27 schreef JPM01 het volgende:
ja die kajakiaan viel ergens stil
nou die jordan stond in de fikquote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lag dat aan hemzelf of aan die geweldige Jordan?
ja ik ga in de tussentijd ff GP4 spelenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:54 schreef Murray het volgende:
godver nog eeuur of niet :|
Waar ben je?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 02:00 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja ik ga in de tussentijd ff GP4 spelen![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef Crizje het volgende:
Gewoon een bui als Schumi op de baan is(kwali uiteraard, niet de training)
nee niet!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 03:40 schreef Bobu het volgende:
Albers start dus als elfde. Race wordt genieten!
Laat die regen maar komen!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |