mag ik bij je komen bier drinkenquote:Op maandag 28 februari 2005 10:10 schreef Shreever het volgende:
Nog maar een paar daagjesHet bier staat al klaar hier
De Renault schijnt heel snel te zijn, ik heb wat dat betreft ook wel goede hoop voor Renaultquote:Op maandag 28 februari 2005 23:19 schreef Crizje het volgende:
Ja, veel mensen verwachten dat Renault wint in Australië. Ik hoop het wel natuurlijk, ik gun het met name Fisico wel.
nog 54 uur en 45 minuten om precies te zijn...quote:
de MCLAREN champagne bedoel je zekerquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:47 schreef Der_Michael het volgende:
De Redbulletjes staan al koud.... en de maffiai champagne staat al klaar![]()
Bestaat die dan?quote:
jazeker, vorig jaar spa en brazilie niet opgeletquote:
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamquote:
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamik kots op dat team en nog meer op jean todt wat een gore klootzak is dat. Minardi niet laten deelnemen aan de race maar ondertussen lappen ze wel de regels van het testen aan hun laars
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ookquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:21 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.
Het grootste probleem van de huidige F1 is niet Ferrari, maar dat alles unaniem moet zijn.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat hij kleurloos is en kleurloze mensen kunnen nooit kleurrijke coureurs worden.quote:Ik denk dat je in zijn situatie ook maar beter deze houding kan gaan aannemen. Een underdog houding is altijd goed als nieuweling
Beter dan de houding die Verstappen toen der tijd aannam. Iedere fout door verwijzen naar het team etc. We weten allemaal hoe het met ons Jos is afgelopen...
Ah ok, ik dacht dat je het over die gentlemen-agreement had. Dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
ik vind de zondag toch iets leuker dan een zaterdag avondquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.quote:
Offtopic: waar woon je?quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
En terecht!quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:17 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.
Omdat er een unanieme beslissing nodig is kan het dus zomaar zijn dat Ferrari de boel verpest voor een team waar ze toch helemaal geen tegenstand van kunnen verwachten.
Beetje (en dat is een understatement) kinderachtig van JT![]()
![]()
Bron: zo'n beetje alle F1 sites die er zijn
nee in de week voorafgaande aan een GP mag er niet meer dan 50 km met elke wagen gereden worden al is het de F2001 van mijn part het mag niet. anders kon arrows een paar jaar geleden in 2001 wel meer dan 50 km rijden met die demo bij de pinksterracesquote:Op woensdag 2 maart 2005 16:31 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.
Maar gisteren heeft Ferrari de F2005 getest, en niet de F2004 die mee gaat doen.
Dus volgens mij is er niks aan de hand.
toch?
Ferrari speelt het spelletje slim. Of het vals is.. ik durf het niet te zeggen. Ze zijn het niet eens met de rest van de teams, ik zie dan niet waarom ze zich dan aan die afspraken moeten houden.quote:Onzin. Het type wagen is volstrekt onbelangrijk.
Tot en met 2001 werd het testen geregeld in de sportreglementen van de FIA.
Van 2002 tot en met 2005 is het testen geregeld door onderlinge afspraken tussen de teams zelf en zijn de testbeperkingen uit de FIA regels gehaald.
[bladiebladiebla]
2005: "Suzuka" als in 2004, maar maximaal 30 kalender-dagen testen met maximaal 2 auto's per dag.
Deze laatste overeenkomst is zoals bekend niet getekend door Ferrari. Ferrari acht zich nu blijkbaar niet gebonden aan welke onderling afspraak dan ook (uit het verleden) en houdt zich dus uitsluitend aan de FIA-regels. En die regels zijn dus in 2002 eigenlijk allemaal geschrapt. De enige eis die nog overgebleven is, is dat een circuit een F1-licentie moet hebben.
Ferrari heeft nu dus uitgebreide mogelijkheden toegeeigend om te testen. Zo kunnen ze tijdens het seizoen op iedere willekeurige dag testen met net zoveel auto's als ze willen. Geen vakantie, niks. Ze kunnen ook testen op circuits waar een GP gehouden wordt. In principe hebben ze dus de mogelijkheid om drie weken in augustus (als alle andere teams zomervakantie hebben) te gaan testen op het nieuwe circuit in Istanbul, waar het laatste weekend van die maand geracet wordt.
Dat is dus gewoon de rede dat Ferrari niet wil toestemmenquote:Omdat Ferrari geen toestemming wenst te geven aan Minardi om met de aangepaste 2004-bolide te rijden in de grand prix van Australië moet zij mogelijk een derde auto inzetten. Door het concorde verdrag is er een verplichting tot het starten met 20 bolides per grand prix.
De twintigste auto zou dan van een ander team moeten komen. Voor de hand ligt dat dit BAR zal zijn gezien die vorig seizoen tweede werden in de strijd om het wereldkampioenschap.
Er wordt al druk gespeculeerd dat Ferrari garen spint bij deze opstelling omdat een derde auto weliswaar niet meetelt voor de punten, maar wel de twee eerste coureurs Michael Schumacher en Rubens Barrichello kan ondersteunen door concurrenten dwars te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |