ja 4 maart gaan we er weer aan gelovenquote:
En dan voornamelijk Kimi he?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:03 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja 4 maart gaan we er weer aan geloven
* JPM01 heeft super veel zin en is benieuwd naar de mclarens![]()
geen kimi dusquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En dan voornamelijk Kimi Montoya he?
McLaren gaat kampioen worden. Ik voel het![]()
Ik ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:03 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja 4 maart gaan we er weer aan geloven
* JPM01 heeft super veel zin en is benieuwd naar de mclarens![]()
ik ben meer voor Montoya, maar als team vind ik williams een leuk team, maar ik twijfel natdat ze kritiek op Juan haddenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik wist het wel
We zijn iig allebei voor McLaren![]()
Ben vooral benieuwd wat onze landgeno(o)t(en) gaa(t)n presterenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 02:00 schreef Bigs het volgende:
Mooie topicstart.. ik heb zin in het seizoenIk hoop dat McLaren dit jaar weer vooraan meedoet en ik ben ook benieuwd wat Red Bull ons gaat laten zien.
Ik weet dat je fan bent van Montoyaquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:27 schreef JPM01 het volgende:
ik ben meer voor Montoya, maar als team vind ik williams een leuk team, maar ik twijfel natdat ze kritiek op Juan hadden![]()
Grindhappen na mijn vermoeden, tjah Minardi hequote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:47 schreef Sasami het volgende:
Yeah eindelijk na lang wachten en nu maar kijken hoe Christian Alberts het gaat doen.
voordat montoya in de F1 kwam was ik fan van Mika Hakkinenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet dat je fan bent van Montoya![]()
Je kan toch ook voor Williams en McLaren zijn. Ik ben persoonlijk naast fan van Kimi en McLaren ook fan van Mark Webber. Dat kan allemaal in de Formule 1![]()
Mika Hakkinen is ook mijn heldquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:12 schreef JPM01 het volgende:
voordat montoya in de F1 kwam was ik fan van Mika Hakkinenen eigenlijk klein beetje voor mclaren
![]()
Twee keer 6 maart (in de OP).quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:33 schreef JPM01 het volgende:
...
Vrijdag 4 maart 2005
...
Zaterdag 6 maart 2005
...
Zondag 6 maart 2005
..,
officiele website circuit
En niet zolas het vorig seizoen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:27 schreef zjroentje het volgende:
Dat het vooral maar een spannend seizoen wordt.
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIAquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik hoop dat het een spannend seizoen gaat worden, waarbij Schumacher er uiteindelijk met de titel vandoor gaat![]()
want?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:14 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIA
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:14 schreef JPM01 het volgende:
[..]
en wat moet schumacher en ferrari dan zeggen...., DANKJE WEL FIA
Ik hoop van niet. Maar de rest moet wel aan de bak. Bij McLaren zie ik niet zoveel problemen wat dat betreft. Williams en Renault hebben allebei een mindere tweede rijder. En dat BAR Dave Richards eruit geknikkerd heeft, zal hen nog lelijk opbreken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:07 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik heb er weer zin in!
Ik denk dat Schumacher en Ferrari het moeilijk gaan krijgen.
McLaren en Renault zijn erg snel in de tests, Williams en BAR lijken dit jaar minder te presteren.
Ik hoop dat het een spannend seizoen gaat worden, waarbij Schumacher er uiteindelijk met de titel vandoor gaat![]()
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=9664quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Of zou Toyota als een duveltje uit een doosje presteren ?
de race is om 14:00 locale tijd, er zit 10 uur tijdverschil met australie in 14 - 10 = 4 dus 04:00 net als andere jarenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Is nou de start echt om 4 uur? of uurtje later? Dit probleem heb ik vaak bij, op andere tijden verreden, races. De gids/ teletekst geeft meestal geen goed uitsluitsel over de tijden ivm voorbeschouwing/race. Kijk smiddags is t niet erg als ik een uurtje van te voren al klaar zit, maar 's nachts net een tikkeltje meer![]()
Tssss, * At_Fundum is zelfs al in trainingquote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:44 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes heeft ruim een maand terug over het circuit gelopen
Lijkt me wel leuk om te zien hoe het er uitziet als er geraced word. Maar ik ga niet om 5 uur opstaan
Ik weet haast wel zeker dat ze het 5e team worden (B.A.R dus). Reden: sinds ik kijk heb ik geen privé-team meegemaakt dat de top wist te bereiken en daar ook wist te blijven. Sauber wist na een goed jaar waarin ze 4e dit niveau niet te behouden en ook Jordan zakte weg. Nu zegt dit natuurlijk niets over B.A.R maar punt is wel dat ze nog geen race gewonnen hebben. Ik verwacht niet al te veel van ze, al zouden ze me best aangenaam kunnen nu het eigenlijk een fabrieksteam is met de overname door Honda.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben benieuwd hoe BAR het dit jaar gaat doen....
Ben bang dat ze Mclaren en Renault.., niet de baas kunnen...
Misschien kunnen ze nog wat stoeien met Williams.... hopelijk
Ja, je hebt wel gelijk hoor, alleen denk ik niet dat je BAR met Jordan of Sauber kunt vergelijken. Jordan heeft nooit echt een volledige steun van een motorfabrikant gehad..., of het moet Peugeot geweest zijn...quote:Op zondag 27 februari 2005 09:30 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ik weet haast wel zeker dat ze het 5e team worden (B.A.R dus). Reden: sinds ik kijk heb ik geen privé-team meegemaakt dat de top wist te bereiken en daar ook wist te blijven. Sauber wist na een goed jaar waarin ze 4e dit niveau niet te behouden en ook Jordan zakte weg. Nu zegt dit natuurlijk niets over B.A.R maar punt is wel dat ze nog geen race gewonnen hebben. Ik verwacht niet al te veel van ze, al zouden ze me best aangenaam kunnen nu het eigenlijk een fabrieksteam is met de overname door Honda.
Daarbij zit Button al met zijn kop bij de Williams van 2005 en zal Sato weer regelmatig een Japanse joint roken (motor opblazen dus). Jammer, want ik zie B.A.R graag rijden, maar ik verwacht niet zoveel van ze.
Was ook altijd voor Hakkinen. Maar gelukkig hebben we nu Kimi en kan die de plek van Hakkinen in nemen en het schumacher eindelijk eens moeilijk maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mika Hakkinen is ook mijn held
De enige man die de afgelopen jaren een echte bedreiging vormde voor Ferrari en Schumacher. Jammer dat hij de F1 heeft verlaten![]()
lekkere usernamequote:Op zondag 27 februari 2005 20:13 schreef Der_Michael het volgende:
ziet er weer goed uit. Kan niet wachten rotdat het weer begint. Ben ook wel benieuwd hoe de banden het houden tijdens die lange runs........
Niet helemaal nee, en dat zal ik ook nooit doen. Maar het verleden maakt me wel bang dat ze een klein beetje zoals die teams terug zullen vallen.quote:Op zondag 27 februari 2005 11:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
alleen denk ik niet dat je BAR met Jordan of Sauber kunt vergelijken.
mag ik bij je komen bier drinkenquote:Op maandag 28 februari 2005 10:10 schreef Shreever het volgende:
Nog maar een paar daagjesHet bier staat al klaar hier
De Renault schijnt heel snel te zijn, ik heb wat dat betreft ook wel goede hoop voor Renaultquote:Op maandag 28 februari 2005 23:19 schreef Crizje het volgende:
Ja, veel mensen verwachten dat Renault wint in Australië. Ik hoop het wel natuurlijk, ik gun het met name Fisico wel.
nog 54 uur en 45 minuten om precies te zijn...quote:
de MCLAREN champagne bedoel je zekerquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:47 schreef Der_Michael het volgende:
De Redbulletjes staan al koud.... en de maffiai champagne staat al klaar![]()
Bestaat die dan?quote:
jazeker, vorig jaar spa en brazilie niet opgeletquote:
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamquote:
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja vlammen in de vorm van in de fik steken dat teamik kots op dat team en nog meer op jean todt wat een gore klootzak is dat. Minardi niet laten deelnemen aan de race maar ondertussen lappen ze wel de regels van het testen aan hun laars
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ookquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:21 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ferrari heeft helemaal niks afgesproken met betrekking tot de regels. Ze lappen dus ook niks aan hun laars. Of het netjes is... weet ik niet, zij hebben een andere visie dan de anderen.
Het grootste probleem van de huidige F1 is niet Ferrari, maar dat alles unaniem moet zijn.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat hij kleurloos is en kleurloze mensen kunnen nooit kleurrijke coureurs worden.quote:Ik denk dat je in zijn situatie ook maar beter deze houding kan gaan aannemen. Een underdog houding is altijd goed als nieuweling
Beter dan de houding die Verstappen toen der tijd aannam. Iedere fout door verwijzen naar het team etc. We weten allemaal hoe het met ons Jos is afgelopen...
Ah ok, ik dacht dat je het over die gentlemen-agreement had. Dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
ik vind de zondag toch iets leuker dan een zaterdag avondquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.quote:
Offtopic: waar woon je?quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:19 schreef saladito het volgende:
De Grand Prix van Melbourne,gaat spannend worden.
Maar als Nederlandse Colombiaan,ik ga voor Juan Pablo.
Trouwens jullie in Holland,in de nacht om vier uur je bed uit,tref ik het,lekker al zaterdagavond om tien uur.
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in een week voorafgaande aan een race mag er alleen nogmaar een shakedown van 50 km plaats vinden die regel bestaat al jaren. beter opletten mag ook![]()
En terecht!quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:17 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, en met een beetje pech verziekt die dikkop van ferrari het voor Albers/Minardi om met de 2004 auto te mogen starten. Alle andere teams hebben toestemming gegeven en Todt heeft Stoddart al laten weten dit niet te zullen doen.
Omdat er een unanieme beslissing nodig is kan het dus zomaar zijn dat Ferrari de boel verpest voor een team waar ze toch helemaal geen tegenstand van kunnen verwachten.
Beetje (en dat is een understatement) kinderachtig van JT![]()
![]()
Bron: zo'n beetje alle F1 sites die er zijn
nee in de week voorafgaande aan een GP mag er niet meer dan 50 km met elke wagen gereden worden al is het de F2001 van mijn part het mag niet. anders kon arrows een paar jaar geleden in 2001 wel meer dan 50 km rijden met die demo bij de pinksterracesquote:Op woensdag 2 maart 2005 16:31 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
ehm, je mag dan niet de auto testen die mee gaat doen met de grand prix.
Maar gisteren heeft Ferrari de F2005 getest, en niet de F2004 die mee gaat doen.
Dus volgens mij is er niks aan de hand.
toch?
Ferrari speelt het spelletje slim. Of het vals is.. ik durf het niet te zeggen. Ze zijn het niet eens met de rest van de teams, ik zie dan niet waarom ze zich dan aan die afspraken moeten houden.quote:Onzin. Het type wagen is volstrekt onbelangrijk.
Tot en met 2001 werd het testen geregeld in de sportreglementen van de FIA.
Van 2002 tot en met 2005 is het testen geregeld door onderlinge afspraken tussen de teams zelf en zijn de testbeperkingen uit de FIA regels gehaald.
[bladiebladiebla]
2005: "Suzuka" als in 2004, maar maximaal 30 kalender-dagen testen met maximaal 2 auto's per dag.
Deze laatste overeenkomst is zoals bekend niet getekend door Ferrari. Ferrari acht zich nu blijkbaar niet gebonden aan welke onderling afspraak dan ook (uit het verleden) en houdt zich dus uitsluitend aan de FIA-regels. En die regels zijn dus in 2002 eigenlijk allemaal geschrapt. De enige eis die nog overgebleven is, is dat een circuit een F1-licentie moet hebben.
Ferrari heeft nu dus uitgebreide mogelijkheden toegeeigend om te testen. Zo kunnen ze tijdens het seizoen op iedere willekeurige dag testen met net zoveel auto's als ze willen. Geen vakantie, niks. Ze kunnen ook testen op circuits waar een GP gehouden wordt. In principe hebben ze dus de mogelijkheid om drie weken in augustus (als alle andere teams zomervakantie hebben) te gaan testen op het nieuwe circuit in Istanbul, waar het laatste weekend van die maand geracet wordt.
Dat is dus gewoon de rede dat Ferrari niet wil toestemmenquote:Omdat Ferrari geen toestemming wenst te geven aan Minardi om met de aangepaste 2004-bolide te rijden in de grand prix van Australië moet zij mogelijk een derde auto inzetten. Door het concorde verdrag is er een verplichting tot het starten met 20 bolides per grand prix.
De twintigste auto zou dan van een ander team moeten komen. Voor de hand ligt dat dit BAR zal zijn gezien die vorig seizoen tweede werden in de strijd om het wereldkampioenschap.
Er wordt al druk gespeculeerd dat Ferrari garen spint bij deze opstelling omdat een derde auto weliswaar niet meetelt voor de punten, maar wel de twee eerste coureurs Michael Schumacher en Rubens Barrichello kan ondersteunen door concurrenten dwars te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |