Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bvquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:30 schreef rubbereend het volgende:
Regels zijn regels en waarom krijgt Ferrari nou weer alle bagger over zich heen omdat ze niet willen tekenen voor regelontduiking?
Da's waar natuurlijk, maar dan nog.. zo'n groot verschil?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:48 schreef Bonobo11 het volgende:
Vooral de derde coureurs van de teams kunnen veel rondjes maken, want de 1e en 2e coureur moet banden en motor sparen voor de rest van het weekend
Maar dan krijg je weer de vraag of het Ferrari's schuld is dat ze steeds winnen of de schuld van de andere teams (met een vergelijkbaar budget). Ik ben totaal geen ferrari fan, maar ik vind ook dat ze een punt hebben m.b.t. Minardi. Als een auto niet aan de eisen voldoet, jammer dan. Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen. Stel dat het McLaren of Renault was die met de 2004 wagen zouden willen starten?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:41 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bv
Vorig seizoen vond ik kut vanwege Ferrari.
Ze lijken vooralsnog het enige team te zijn dat de reet van Ecclestone likt.
Van mij mogen ze ophoeren.
Ik zie liever leuke competatieve races dan steeds die kutkop van Schumacher op het podium.
Waarom was vorig seizoen kut vanwege Ferrari??quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:41 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat Minardi's budget niet te vergelijken is met het budget van Ferrari bv
Vorig seizoen vond ik kut vanwege Ferrari.
Ze lijken vooralsnog het enige team te zijn dat de reet van Ecclestone likt.
Van mij mogen ze ophoeren.
Ik zie liever leuke competatieve races dan steeds die kutkop van Schumacher op het podium.
Erg leuk inderdaad, altijd mooi hoe Nederlanders worden als er een Nederlander in de F1 rijdt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:51 schreef At_Fundum het volgende:
Misschien dat Doornbos met gesleten banden (dus bijna slicks) en weinig benzine rijdt om te kijken hoe de auto zich halverwege de race houdt en meneer Monteiro begint zich nu ook te verbeteren.
Overigens leuk deze scorebordjournalistiek
Die uitzonderingspositie hebben ze al. Ferrari heeft het testakkoord niet ondertekend en mag/kan daardoor ongelimiteerd testen. Iets wat ze niet zullen of hoeven nalatenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
Ferrari moet geen uitzonderingspositie in de F1 krijgen
De grap is dat Minardi deze tijd niet had. Het enige wat ze hadden kunnen besluiten was wat hen nu opgedrongen wordt en dat is niet deelnemen, met hun beperkte budget waren ze afhankelijk van anderen. Aangezien toeleveranciers te laat waren met hun toezeggingen en de FIA rijkelijk laat met hun regeltjes was er geen tijd meer om het binnen het budget op te lossen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen.
Ik vraag me wel af of we dan niet serieus een boycot krijgen. Die boycot die dit weekend zou komen is pure onzin natuurlijk, maar de teams kunnen best de GP van San Marino boycotten ofzo. Waarom San Marino? Eerste Europese race, en nog belangrijker, 'Ferrari-land'. Het heeft voor Ferrari weinig zin om het enige team in een kampioenschap te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die uitzonderingspositie hebben ze al. Ferrari heeft het testakkoord niet ondertekend en mag/kan daardoor ongelimiteerd testen. Iets wat ze niet zullen of hoeven nalaten
Tuurlijk is het niet de schuld van Ferrari, hoewel ze wel een voorkeurspositie lijken te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:50 schreef Libris het volgende:
Maar dan krijg je weer de vraag of het Ferrari's schuld is dat ze steeds winnen of de schuld van de andere teams (met een vergelijkbaar budget). Ik ben totaal geen ferrari fan, maar ik vind ook dat ze een punt hebben m.b.t. Minardi. Als een auto niet aan de eisen voldoet, jammer dan. Minardi heeft zat tijd gehad om dit aan te zien komen. Stel dat het McLaren of Renault was die met de 2004 wagen zouden willen starten?
Ferrari moet geen uitzonderingspositie in de F1 krijgen net zo min als Minardi dat moet krijgen.
Dat zou z'n onderhandelingspositie geschaadt hebben, 't is toch slimmer om met de "betrouwbare" auto van vorig jaar te rijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:02 schreef Crizje het volgende:
Het was niet onmogelijk voor Paul, zeker niet. Maar wel lastig, zoals nu blijkt. En als de onderdelen al klaar zijn.. waarom heeft-ie er niet mee getest, of waarom test-ie er nu niet op vrijdag mee? Dat is mij een groot raadsel
Ok, maar ik vind het een gewaagde gok, eerste race van het jaar, waar de betrouwbaarheid van de andere teams ook niet groot is en met een beetje geluk een team als Minardi nog een punt kan halen. Daarnaast is het hun home GP, veel sponsors, dan ga je toch ook een beetje af als je niet eens mag starten, laat staan een paar rondjes rijden op de training... Verkeerde gok in mijn ogen en Stoddard moet niet huilen als ie echt niet mag starten. Ik snap eig ook niet dat de andere teams wel akkoord gegaan zouden zijn..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:11 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Dat zou z'n onderhandelingspositie geschaadt hebben, 't is toch slimmer om met de "betrouwbare" auto van vorig jaar te rijden.Stoddart speelt het spelletje ook zo hard mogelijk, het voordeel is dat hij een hoop publiciteit en sympathie krijgt, maar er bestaat een kans dat hij het verliest. Het is überhaupt knap dat hij nog steeds met z'n teampje rond kan/mag toeren, maar soms zijn daar wat noodgrepen bij nodig, om geld/tijd te besparen om nog enige ontwikkeling in de auto te kunnen krijgen.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |