abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25104961
Het valt mij al langere tijd op, maar sinds een post die ik net gezien heb, die ik hier uit privacyredenen niet zal plaatsen, heb ik de moed op mij genomen om dit topic te openen.
Er werd gezegd dat die persoon zich ergerde aan VMBO-ers, en associeerde ze gelijk met IQ-lozen.
Erger nog, de persoon zei dat het uitkeringstrekkers in de making waren.
Aangezien ik zelf ook op het VMBO (toen nog MAVO) heb gezeten voel ik mij aangesproken.
En de hele sfeer slaat gewoon nergens op!

Maakt iemand een andere opmerking, wordt er in het profiel gekeken, ah, iets wat lager is dan óf HAVO óf lager dan het HBO is per definitie al dom, en dat argument wordt dan uit den treure gebruikt om de user die een afwijkende opmerking plaatste te "bashen" zoals dat hier heet.
Dit gedrag wordt zelfs door de aanwezige Moderators goedgekeurd!

Het is gewoon ronduit zielig!
En dan niet zozeer voor half VMBO-end / MBO-end Nederland, wat overigens ook gelijk de vakmensen van Nederland zijn, de mensen die daadwerkelijk dingen maken met hun handen.
Maar meer voor de mensen die zo laag onder de gordel slaan.
Zo van: "Há! jij doet een VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :):);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11

Het is gewoon laag, primitief, en vooral, ze weten niet waar ze over praten.
De ene persoon kan makkelijk denken, de andere persoon kan makkelijk situaties voorstellen, en er ook wat mee maken.

En dat wordt gelijk hier bestempeld als dom.

Die zgn. intelligente mensen hebben volgens mij nooit begrepen dat melk niet uit een machine komt, en ze zullen dan ook wel niet begrepen hebben dat er overal mensen voor nodig zijn.
Om gelijk maar een beetje snel mee te gaan met heel snel conclusies te trekken, zoals hier weer veel gebeurd
Kijk naar een mierenhoop zeg ik dan wel eens.

Ronduit schandalig!
-
pi_25105023
quote:
de moed op mij genomen om dit topic te openen.

De rest kon ik niet meer lezen mt, sorry.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25105042
vmbo is zoooo laag
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:09:30 #4
47213 ArmaniMania
pi_25105048
Tjah je hebt van die ingenomen mensen die denken dat ze wonders dat ze wat zijn. Uiteindelijk ben jij niet veel dommer of slimmer. Iedereen is slim op zijn/haar manier
pi_25105059
Boeiend .. deel het gewoon voor jezelf in.. iq-lozen en nerds .. lekker makkelijk
En het is allemaal digitiaal enz. In het echt zal niemand dit tegen je zeggen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:21 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25105088
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:09 schreef ArmaniMania het volgende:
Tjah je hebt van die ingenomen mensen die denken dat ze wonders dat ze wat zijn. Uiteindelijk ben jij niet veel dommer of slimmer. Iedereen is slim op zijn/haar manier
Ja misschien is iedereen wel slim op zijn eigen manier, maar ik ben gewoon wel intelligenter.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:45 #7
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105099
ik moet bekennen dat de gemiddelde MBO-er werktuigbouwkunde slimmer is als de gemiddelde HBO-er werktuigbouwkunde
gezellig!
pi_25105100
quote:
Iedereen is slim op zijn/haar manier
Dat is echt bullshit. Niet iedereen is even slim, mooi, sterk of grappig. Leer er maar mee leven.

Al is het wel diep triest om op iemand af te geven vanwege zijn of haar opleiding.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:58 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_25105102
Face it: Fok! is gewoon elitair
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_25105108
Och, er moet toch iemand op dinsdag de vuilnisbak legen.
pi_25105139
Ik heb zelf MBO gedaan en het niveau is daar ook gewoon sub-zero. Ik was zelf niet veel beter, dat scheelt. Anders kom je daar niet terecht.
For great justice!
pi_25105150
hbo>mbo duhhh als je dat niet snapt heb je echt vmbo gedaan zeg
pi_25105151
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef JasperE het volgende:
ik moet bekennen dat de gemiddelde MBO-er werktuigbouwkunde slimmer is als de gemiddelde HBO-er werktuigbouwkunde
Ik ben net een half jaar klaar met MBO werktuigbouwkunde. Over een paar jaar zou ik volgens planning klaar moeten zijn met HBO werktuigbouwkunde. Ik zie het dan wel
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:13 schreef sannydude het volgende:
hbo>mbo duhhh als je dat niet snapt heb je echt vmbo gedaan zeg
Misschien dat het gezegde "gouden handen" je iets zegt?
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik denk het ook
-
pi_25105168
quote:
Ik heb een veterstrik diploma. Dat is dan ook alles.
uizondering blablabla regel blablabla
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:14:39 #15
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105173
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:13 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik ben net een half jaar klaar met MBO werktuigbouwkunde. Over een paar jaar zou ik volgens planning klaar moeten zijn met HBO werktuigbouwkunde. Ik zie het dan wel
alleen het papiertje is beter........maar je zult verder niets leren......mits je het mbo hebt gehaald he
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:14:47 #16
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25105178
Ik ben het met je eens, het is kinderachtig en onnodig. Wat me nog meer verbaasd is dat het vooral door zichzelf links noemende mensen gebeurd (in NWS en POL ). Ooit was dat (ideologisch gezien ) anders.... Nog een reden om rechts te zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25105195
Ja maar laten we eerlijk wezen.... vmbo'ers zijn nou ook niet echt ehm.... uitblinkers he?
Je zou er niet bepaald een pittige discussie mee willen voeren, om hun diepgaande argumentatie te horen en proberen hun complexe denkwijze te doorgronden.
Maar ze zijn fantastich om een voetbalwedstrijd mee te kijken, bier te drinken en ondertussen :"Oooooooooohh! Neeee!! Wat een kankerscheids man!!" uit te roepen!
Ja, je hebt gelijk: er zijn overal mensen voor nodig

En de C1000, plaatselijke kroegjes en SBS6 zijn heel blij met die mensen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:16:04 #18
109065 sungaMsunitraM
pi_25105212
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik voel een ban aankomen
pi_25105214
quote:
dan

slimmer is dan
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25105243
quote:
een MBO-er WTB heeft meer 'boerenverstand' dan een HBO-er WTB. Was zelf Mavo>MBO>HBO leerling
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:20 #21
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105247
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:05 schreef mechatronics het volgende:
Het valt mij al langere tijd op, maar sinds een post die ik net gezien heb, die ik hier uit privacyredenen niet zal plaatsen, heb ik de moed op mij genomen om dit topic te openen.
Er werd gezegd dat die persoon zich ergerde aan VMBO-ers, en associeerde ze gelijk met IQ-lozen.
Erger nog, de persoon zei dat het uitkeringstrekkers in de making waren.
Aangezien ik zelf ook op het VMBO (toen nog MAVO) heb gezeten voel ik mij aangesproken.
En de hele sfeer slaat gewoon nergens op!

Maakt iemand een andere opmerking, wordt er in het profiel gekeken, ah, iets wat lager is dan óf HAVO óf lager dan het HBO is per definitie al dom, en dat argument wordt dan uit den treure gebruikt om de user die een afwijkende opmerking plaatste te "bashen" zoals dat hier heet.
Dit gedrag wordt zelfs door de aanwezige Moderators goedgekeurd!

Het is gewoon ronduit zielig!
En dan niet zozeer voor half VMBO-end / MBO-end Nederland, wat overigens ook gelijk de vakmensen van Nederland zijn, de mensen die daadwerkelijk dingen maken met hun handen.
Zo van: "Há! jij doet een VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :):);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11

Het is gewoon laag, primitief, en vooral, ze weten niet waar ze over praten.
De ene persoon kan makkelijk denken, de andere persoon kan makkelijk situaties voorstellen, en er ook wat mee maken.

En dat wordt gelijk hier bestempeld als dom.

Die zgn. intelligente mensen hebben volgens mij nooit begrepen dat melk niet uit een machine komt, en ze zullen dan ook wel niet begrepen hebben dat er overal mensen voor nodig zijn.
Om gelijk maar een beetje snel mee te gaan met heel snel conclusies te trekken, zoals hier weer veel gebeurd

Ronduit schandalig!
Laat je niet zo opfokken door een stel nerds dat er prat op gaat dat ze hoger onderwijs volgen. Op de meeste hogescholen/universiteiten (althans op die van mij wel) zijn dit de drop-outs van de school.
pi_25105249
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef JasperE het volgende:

[..]

alleen het papiertje is beter........maar je zult verder niets leren......mits je het mbo hebt gehaald he
Ik heb express een school (Haagse Hogeschool) gekozen omdat je daar juist dieper ingaat in de procesbeheersing eromheen, en niet zozeer in het rekenwerk oid waar andere hogescholen veel op hameren.
Maar dat is verder offtopic.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:50 #23
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105257
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:16 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

dan

slimmer is dan
ik zag hem aankomen........maar ik heb die havo mentaliteit......liever lui dan moe
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:55 #24
94405 Tarak
pi_25105260
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:16 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

dan

slimmer is dan
En nu nog een inhoudelijke reactie.....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:18:16 #25
109065 sungaMsunitraM
pi_25105268
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef Tarak het volgende:
Ik ben het met je eens, het is kinderachtig en onnodig. Wat me nog meer verbaasd is dat het vooral door zichzelf links noemende mensen gebeurd (in NWS en POL ). Ooit was dat (ideologisch gezien ) anders.... Nog een reden om rechts te zijn.
Als je kennis, macht en inkomen deelt moet het wél ff duidelijk zijn van welke kant het komt hè
pi_25105274
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:15 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ja maar laten we eerlijk wezen.... vmbo'ers zijn nou ook niet echt ehm.... uitblinkers he?
Je zou er niet bepaald een pittige discussie mee willen voeren, om hun diepgaande argumentatie te horen en proberen hun complexe denkwijze te doorgronden.
Maar ze zijn fantastich om een voetbalwedstrijd mee te kijken, bier te drinken en ondertussen :"Oooooooooohh! Neeee!! Wat een kankerscheids man!!" uit te roepen!

Fokkers hangen bovengemiddeld Geert Wilders aan en Fok heeft een voetbalforum.

Hoe elitair kun je worden ja
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25105281
jasperE is een mbo lover

Straks gaan ze weer zeuren over discriminatie enzo
pi_25105335
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:17 schreef Tarak het volgende:
En nu nog een inhoudelijke reactie.....
geen gevoel voor humor, zal wel een vmbo'er zijn
deed het licht uit
pi_25105358
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:20 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

woensdag 16 februari 2005 @ 00:22:01 #30
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105378
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:18 schreef sannydude het volgende:
jasperE is een mbo lover

Straks gaan ze weer zeuren over discriminatie enzo
n00b
gezellig!
pi_25105385
De hele ontwikkeling dat 'iedereen' maar gaat studeren baart me ook zorgen. Mensen op HBO en soms zelfs op de universiteit waar je nog geen normaal gesprek mee kunt voeren. Er is sprake van een opleidingsinflatie als je het mij vraagt. Mensen die een vakopleiding hebben gedaan en daadwerkelijk 'iets kunnen' mogen daar trots op zijn. Als een ander daar dan op neer kijkt, tja, mensen vinden Michael Jackson ook bij voorbaat schuldig. Ik zou me niet zo veel aantrekken van wat anderen vinden.
pi_25105397
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:15 schreef Quickie_Bat het volgende:

Kijk, dit bedoel ik, omdat iemand op het VMBO zit is het per definitie niet iemand om een diepgaande discussie mee te voeren?
Sorry, maar mij valt het wel op dat op het hoger onderwijs ook een hoop leeghoofden rondlopen hoor. Boekenkasten noem ik ze. Ze kunnen goed dingen uit het hoofd leren, maar idd wat "boerenverstand" of logisch nadenken lukt ze niet. Daar hebben ze de krant / TV voor.
Waarom zou een VMBO > MBO'er niks afweten van cavitatie in motoren?
Hij maakt het juist met eigen ogen mee...

Tenzij je wil gaan discussieren over een wiskundige formule van 3 kantjes, dan heb je wat minder kans, maar dan heb je met mij ook de verkeerde...
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De hele ontwikkeling dat 'iedereen' maar gaat studeren baart me ook zorgen. Mensen op HBO en soms zelfs op de universiteit waar je nog geen normaal gesprek mee kunt voeren. Er is sprake van een opleidingsinflatie als je het mij vraagt. Mensen die een vakopleiding hebben gedaan en daadwerkelijk 'iets kunnen' mogen daar trots op zijn. Als een ander daar dan op neer kijkt, tja, mensen vinden Michael Jackson ook bij voorbaat schuldig. Ik zou me niet zo veel aantrekken van wat anderen vinden.
Je slaat de spijker zo ongeveer op z'n kop hiermee ja.
Wbt opleidinginflatie ben ik het niet helemaal met je eens, maar de rest, daar kan ik het zeker mee vinden.
En eigenlijk ergerde ik me er niet al te veel aan, maar ik kwam het net alweer tegen, en dat was eigenlijk de druppel.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:23:13 #33
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105410
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:24:59 #34
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105457
dooddoener
gezellig!
pi_25105462
Kom op voor de rechten van de VMBO-er !!!

Zij zijn ook mensen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:25:25 #36
94405 Tarak
pi_25105472
quote:

[..]

Nee, ik ben een hoogopgeleide die in POL post.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:25:41 #37
47213 ArmaniMania
pi_25105478
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef Litso het volgende:

[..]

Ja misschien is iedereen wel slim op zijn eigen manier, maar ik ben gewoon wel intelligenter.
Das fijn voor, open er een topic over in R&P, praten we erover. Doet het pijn?
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:26:41 #38
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105510
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
gezellig!
pi_25105537
Als je maar lol in je leven hebt toch? .. En als je baalt dat je een lage opleiding heb dan studeer je toch lekker ff verder. Wie zegt dat je met een topbaan een leuk leven hebt?
pi_25105548
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:26 schreef JasperE het volgende:
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
Die test zuigt.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:08 #41
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25105565
quote:

[..]

"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_25105568
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:22 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Sorry, maar mij valt het wel op dat op het hoger onderwijs ook een hoop leeghoofden rondlopen hoor. Boekenkasten noem ik ze. Ze kunnen goed dingen uit het hoofd leren, maar idd wat "boerenverstand" of logisch nadenken lukt ze niet. Daar hebben ze de krant / TV voor.

dat komt dus vooral voor bij ex-Havo of VWO-ers. MBO-ers zijn meer van de directe aanpak terwijl de Havo/VWO-ers alles volgens het boekje doen. Waar een MBO-er niet bang is om (logische) aannames te doen moet een Havo/VWO-er er gelijk een rekenmachine bij.

Ook is het mij opgevallen dat Havo/VWO-ers over het algemeen de grootste matennaaiers zijn. MBO-ers helpen elkaar en de Havo/VWO-ers hebben een 'ieder voor zich' instelling.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:37 #44
94405 Tarak
pi_25105573
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:27 schreef XiChico het volgende:
Als je maar lol in je leven hebt toch? .. En als je baalt dat je een lage opleiding heb dan studeer je toch lekker ff verder. Wie zegt dat je met een topbaan een leuk leven hebt?
Ik.
pi_25105574
Misschien dat de prut er door een Moderator uitgeveegd kan worden.
Ontopic verder, het is een klacht van mij, maar het is geen ONZ hier in dit topic
en nee, ik bedoelde niet in dit sub-forum
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:54 #46
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105582
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die test zuigt.
jij had zeker een score onder 160 he
gezellig!
pi_25105603
Heh... logisch nadenken kunnen ze niet .... zeg dat eens tegen mensen die een betastudie doen

pi_25105611
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef mechatronics het volgende:
Misschien dat de prut er door een Moderator uitgeveegd kan worden.
Ontopic verder, het is een klacht van mij, maar het is geen ONZ hier in dit topic
en nee, ik bedoelde niet in dit sub-forum
Ben je serieus???
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:30:06 #49
47213 ArmaniMania
pi_25105615
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:26 schreef JasperE het volgende:
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
En dan? Zegt niks over je IQ. Zijn we nog even ver
pi_25105633
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik.
Dat is mooi voor jou
pi_25105661
Dit is anders weinig anders dan kansloos hoger opgeleiden bashen. Jaloezie, noem ik het
pi_25105663
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef JasperE het volgende:

[..]

Geen idee, ze geven bij Mensa alleen percentieltjes uit. Elitaire kutkneusjes.
pi_25105728
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:29 schreef Reflex het volgende:
Heh... logisch nadenken kunnen ze niet .... zeg dat eens tegen mensen die een betastudie doen

Dat bedoel ik dus hé!
Misschien kan die betá student heel logisch atomen inbeelden, of een brug die geen geluid als een gitaar gaat maken. Maar een MBO-er kan dit net zo goed zien.

Het gaat meer om algemene situatie's, jij mist het punt hier.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:31 schreef Reflex het volgende:
Dit is anders weinig anders dan kansloos hoger opgeleiden bashen. Jaloezie, noem ik het
Nog een selectieve lezer.
Ik had het erover dat sommige mensen met een hogere opleiding soms zonder verdere beargumentatie mensen met een (V)MBO opleiding per definitie als dom bestempelen.
Jij voelt je aangesproken?
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:35:06 #54
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105743
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:31 schreef Reflex het volgende:
Ja, ik voel me als hoger opgeleide werkelijk gebashd door de vrij terechte constatering van de topicstarter. Waarom continue afgeven op mensen met een praktische opleiding ?
pi_25105777
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
pi_25105823
Iedereen die niet gemiddeld is wordt gebashed is mijn ervaring.

In Nederland heerst een kneuterig sfeertje van "ons kent ons", als je daar net even buiten valt ben je superinteressant en bashwaardig. So be it.

VMBO of Hoogbegaafd, als je je hoofd boven het gemiddelde maaiveld uitsteekt ben je de lul. Triest misschien, maar dat is de ultieme verveling. Als je niks meer weet te doen dan ga je mensen lopen bashen die misschien meer op jou lijken dan je denkt.

*duikt net op tijd
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25105825
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:35 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ja, ik voel me als hoger opgeleide werkelijk gebashd door de vrij terechte constatering van de topicstarter. Waarom continue afgeven op mensen met een praktische opleiding ?
Goede reactie, maar kijk uit! Misschien wordt je nu wel als n00b bestemeld omdat je nog geen 5000 posts heb neergezet. Ook zoiets, alleen komt dat minder vaak voor, en ik zie dat meer als een lachertje.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:38:53 #58
94405 Tarak
pi_25105836
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
Nee, dat mag niet. Je mag er af en toe over klagen, maar je mag er niet op neerkijken.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:39:58 #59
109065 sungaMsunitraM
pi_25105862
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik.
Mwa dat betwijfel ik...... ik ben best wel eens jaloers op simpele mensen... lijkt me wel lekker, niet alles zo complex en genuanceerd zien enzo, gewoon "onderkant zak is bovenkant bak" zeg maar.
pi_25105875
quote:
Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
-
pi_25105887
quote:

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft. Kan je je een keer onderscheiden en wordt dat weer bestempeld als bashen maar omdat ajax beter kan voetballen dan top oss, hoeft toch niet te zeggen dat ze maar 0-0 moeten spelen omdat er anders mensen op fok! topics gaan openen die zich minderwaardig voelen?
pi_25105914
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:40 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
Dan krijg jij toch wel aardig veel in die neus gepropt
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:43:20 #63
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105941
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:41 schreef sannydude het volgende:

[..]

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft. Kan je je een keer onderscheiden en wordt dat weer bestempeld als bashen maar omdat ajax beter kan voetballen dan top oss, hoeft toch niet te zeggen dat ze maar 0-0 moeten spelen omdat er anders mensen op fok! topics gaan openen die zich minderwaardig voelen?
aldus de persoon die nu geen opleiding volgt
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:43:45 #64
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105948
quote:
Ik heb zowel een Mavo als een Havo diploma en zit tegenwoordig door het behalen van mijn propedeuse op een universiteit. Zowel op de hogeschool, de Havo als de universiteit, ben ik nog nooit zoveel bashers van lager opgeleiden tegengekomen als op dit forum.

Het riekt mijns inziens een beetje naar persoonlijke frustratie om continue laag opgeleide mensen te ringeloren alszijnde dom en onwetend. Hoe, en vooral wat, je bereikt in dit leven hangt ook voor een groot deel samen met persoonlijkheid en ambities.
pi_25105968
quote:

[..]

Als jij iemand onbeargumenteerd uitlachen en dom bestempelen omdat die persoon een lagere / praktijk opleiding doet ziet als onderscheiden, dan noem ik dat inderdaad bashen ja.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:44:50 #66
94405 Tarak
pi_25105972
quote:

[..]

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft.
Het vermogen om met veel verschillende soorten mensen omgaan, mis je dan blijkbaar. En dat is een kwaliteit welk juist noodzakelijk is om een mooie carrière neer te zetten. Blijkbaar kun jij je alleen redden tussen mensen met een vergelijkbare sociale achtergrond als waaruit jezelf voortkomt.
pi_25105986
kerel boeie, zodra je je iets aantrekt van mensen die je alleen via internet kent kan je beter hulp gaan zoeken. Who the fuck cares, accept it and move on.
pi_25106024
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:42 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

Dan krijg jij toch wel aardig veel in die neus gepropt
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:43 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik heb zowel een Mavo als een Havo diploma en zit tegenwoordig door het behalen van mijn propedeuse op een universiteit. Zowel op de hogeschool, de Havo als de universiteit, ben ik nog nooit zoveel bashers van lager opgeleiden tegengekomen als op dit forum.

Het riekt mijns inziens een beetje naar persoonlijke frustratie om continue laag opgeleide mensen te ringeloren alszijnde dom en onwetend. Hoe, en vooral wat, je bereikt in dit leven hangt ook voor een groot deel samen met persoonlijkheid en ambities.
Jij bent op dreef!
-
pi_25106027
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:38 schreef Tarak het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag er af en toe over klagen, maar je mag er niet op neerkijken.
Het was ook enigzins sarcastisch bedoeld maar ik ben van mening dat sommige mensen er nou eenmaal om vragen om op neer te kijken. Ik noem een voorbeeld als de Tokkies die mensen zijn zo dom en achterlijk dat je daar bijna wel op neer moet kijken? Ze maken zichzelf belachelijk dan is het toch logisch dat je ze bespot en op ze neer kijkt. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
pi_25106033
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:12 schreef Intxaurraga het volgende:
Maandag, maandag!

Die mannen moeten hier hard werken. Alles zak voor zak die vrachtwagen in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:48:59 #71
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106056
quote:

[..]

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen
Definieer: hogere kringen. Ben je soms bevriend met de bestuursvoorzitter van Shell of iets dergelijks ?
quote:
mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.
Eens. Ik noem het trouwens liever golflengte. Ik heb ook een goede vriend die als timmerman aan het werk is en dat is bepaald geen domme jongen.
quote:
Natuurlijk mag je er zijn als je een hogere opleiding geniet en natuurlijk is dat iets om trots op te zijn.
Als een ietwat hogere intelligentie echter inhoud dat je anderen naar beneden gaat trappen ben je wat mij betreft een redelijk gefrustreerd persoon die "iets" moet compenseren.
pi_25106074
Ach, Vmbo'ers zijn dom en Vwo'ers zijn nerds.
Is toch makkelijk.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25106090
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:45 schreef DiviNe- het volgende:
kerel boeie, zodra je je iets aantrekt van mensen die je alleen via internet kent kan je beter hulp gaan zoeken. Who the fuck cares, accept it and move on.
^^^ een punt heeft

En natuurlijk heeft de mens de geweldige eigenschap om zichzelf enorm intelligent te vinden (ook de meest domme) Net zoals 90% van de mensen vindt dat ze een bovengemiddeld automobilist zijn. (terwijl 50% dat natuurlijk maar is )
pi_25106091
ik wil wel eens zien als je verwarmingsketel kapot is met kerstmis, kijken op wie je dan neer ziet.
FOK elite. sure.
De Puta Madre
pi_25106097
Dit gaat over een soortgelijk iets als wanneer westerlingen denken dat ze superieur zijn aan de rest van Nederland. En is net zulke onzin. Laat ze maar lekker.

Dat zijn meestal de mensen die absoluut geen oog/benul hebben voor de medemens. De mensen die met zijn 50-en staan te kijken langs de waterkant als een kind aan het verdrinken is. Tot een praktisch persoon nadenkt en er iets aan gaat doen. En dan durf ik de uitspraak aan dat de lagere maar praktisch opgeleide mensen 10 keer eerder in zullen grijpen dan je 'Laurens-Jannetjes' die hun dure spencer liever niet smerig maken.
Zo, mijn generalisatie van vandaag. En ik kan zo nog een waslijst van trekjes noemen van dat soort figuren. En dan kan er nog een Balkenende verhaaltje achteraan over de samenleving enzo

Wees gewoon blij met wat je zelf voor leven hebt en laat anderen in hun waarde.
En zorg dat je je niet aangesproken voelt. Want hoe harder je reageert hoe meer ze hun zin krijgen. Zeker als mod's er geen standpunt over innemen.
(ik ben zelf hoop ik ook op weg naar een HBO diploma, maar wel in de laatste plaats om me beter te voelen dan een ander. En als ik dat ooit ga doen hoop ik iemand me dit in het gezicht slaat)
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:51:28 #76
94405 Tarak
pi_25106117
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het was ook enigzins sarcastisch bedoeld maar ik ben van mening dat sommige mensen er nou eenmaal om vragen om op neer te kijken. Ik noem een voorbeeld als de Tokkies die mensen zijn zo dom en achterlijk dat je daar bijna wel op neer moet kijken? Ze maken zichzelf belachelijk dan is het toch logisch dat je ze bespot en op ze neer kijkt. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Het zijn geen voorbeeldfiguren. Toch bestaan er heel veel van dit soort mensen (in Nederland (okay, meestal wel iets sociaal aangepaster). Het is de groep die net boven zwakbegaafd uitsteekt, natuurlijk zijn ze dom, natuurlijk vertonen ze minder sociaal aangepast gedrag, ze hebben immers een lager iq. Een lager IQ is echter geen reden om op mensen neer te kijken. Misschien wel om als samenleving anders mee om te gaan, maar dat is een andere discussie over de vraag in hoeverre je zelfraadzaamheid van iedereen binnen de samenleving kan vewachten.

Voor de duidelijkheid, bovenstaande groep is een beperkt deel van de groep lageropgeleiden.
pi_25106122
quote:
Met bedrijfskundige informatica .

Dat zijn echt van die HBO papiertjes die per gros bij een pak koekjes gestopt worden.

Ofwel naar mijn idee zegt de naam van de opleiding niet bijster veel. Er zijn mbo opleidingen zwaarder dan bepaalde HBO opleidingen en er zijn HBO opleidingen die op hun beurt weer zwaarder zijn dan bepaalde WO opleidingen (rechten ).
pi_25106124
die gasten die laagopgeleiden bashen op Fok durven dat irl niet te doen, want dan worden ze in elkaar getimmerd
pi_25106133
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tokkies zijn inderdaad achterlijk, ik heb de hele hype eromheen goddank gemist omdat ik in het buitenland zat, maar ik vraag me af of die mensen wel een MAVO gehaald hebben.
Over je laatste zin, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, daar gaat het me nou juist net om.
Iemand maakt een andere (helemaal niet dommere) opmerking, er wordt gekeken in het profiel, ah, VMBO, jij ben dommmm!!!! D)!;!):;!);101;0:!):!)
Dat vind ik dus bashen, onbeargumenteerd.

Om alvast een voorwaartskoppeling te plaatsen.
Ik kwam er net op tijdens een toiletbezoek ,
quote:
Als we allemaal hoogopgeleid waren, was er niemand die je band kon plakken, niemand die het vuilnis ophaalde, niemand die je leidingen door het huis aan kon leggen etc etc.
-
pi_25106142
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef HeyFreak het volgende:
die gasten die laagopgeleiden bashen op Fok durven dat irl niet te doen, want dan worden ze in elkaar getimmerd
dat zou dan ook weet wat zeggen over die laagopgeleiden
pi_25106208
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef Reflex het volgende:

[..]

dat zou dan ook weet wat zeggen over die laagopgeleiden
maar wat zegt nou meer,..
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
pi_25106209
quote:
Als we allemaal hoogopgeleid waren, was er niemand die je band kon plakken, niemand die het vuilnis ophaalde, niemand die je leidingen door het huis aan kon leggen etc etc.
Jawel, daarvoor worden dan wat buitenlanders hierheen gehaadl, die het werk gelukkig willen doen. En waarvover heel Nederland later gaat zeiken .
pi_25106220
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:45 schreef DiviNe- het volgende:
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:50 schreef Reflex het volgende:

[..]

^^^ een punt heeft

En natuurlijk heeft de mens de geweldige eigenschap om zichzelf enorm intelligent te vinden (ook de meest domme) Net zoals 90% van de mensen vindt dat ze een bovengemiddeld automobilist zijn. (terwijl 50% dat natuurlijk maar is )
Waar is dit hele sub-forum Klaagbaak dan voor. Alleen maar voor de "In Real Life" situaties?
Hmm, ik maak toch anders mee...
En het was trouwens niet alleen op internet, ook IRL, maar een opmerking in een ander topic was de druppel die de emmer deed overlopen, daarom dit topic, maar ik dacht dat dit wel naar voren kwam in de de openingspost?
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:57:42 #84
94405 Tarak
pi_25106249
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:55 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jawel, daarvoor worden dan wat buitenlanders hierheen gehaadl, die het werk gelukkig willen doen. En waarvover heel Nederland later gaat zeiken .
Zijn hoger- en lager opgeleiden het in ieder geval ergens over eens.
pi_25106275
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:55 schreef XiChico het volgende:

[..]

Serieus hé, ik had in een krant in engeland gelezen, voorpagina-nieuws, dat er mensen uit India overgevlogen werden om de problemen met de spoorwegen op te lossen. De technische problemen waar je wat praktische ervaring met de apparatuur voor nodig had.
Serieus hé?
-
pi_25106283
jij mag met je " hokkie klup " iemand in elkaar rossen, hoe achterlijk ,
kom op
allemaal naar t hbo, of hoger,
meer lamzakken die niks kunnen, alleen maar hun onvrede spuien op internet, en verder geen eigen leven hebben,
zo komen we we wel.
we........... niet, jullie dus.
De Puta Madre
pi_25106309
Ach, de woorden die ik gebruik bij het bashen begrijpen ze toch niet
I was an atheist until I realized I was God
pi_25106311
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef Tarak het volgende:
Het zijn geen voorbeeldfiguren. Toch bestaan er heel veel van dit soort mensen (in Nederland (okay, meestal wel iets sociaal aangepaster). Het is de groep die net boven zwakbegaafd uitsteekt, natuurlijk zijn ze dom, natuurlijk vertonen ze minder sociaal aangepast gedrag, ze hebben immers een lager iq. Een lager IQ is echter geen reden om op mensen neer te kijken. Misschien wel om als samenleving anders mee om te gaan, maar dat is een andere discussie over de vraag in hoeverre je zelfraadzaamheid van iedereen binnen de samenleving kan vewachten.

Voor de duidelijkheid, bovenstaande groep is een beperkt deel van de groep lageropgeleiden.
Maar de tokkies is juist een goed voorbeeld als het gaat om domme mensen. Die publiciteit zoeken ze zelf op. Ze worden dus een karikatuur van zichzelf en van domme mensen in het algemeen. Kijk naar een zender als SBS 6. Daar straalt de domheid en de gebrek aan inhoud vanaf. Dan is het toch logisch dat je als weldenkend mens denkt. Hmm wat een bagger zeg, ik voel me verheven boven die programma's en doelgroep. Kwestie van oorzaak en gevolg.

Domme mensen gooien hun eigen glazen in. Mss kan je ze dat niet kwalijk nemen juist omdat ze dom zijn
pi_25106334
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:50 schreef Hawke het volgende:
Dit gaat over een soortgelijk iets als wanneer westerlingen denken dat ze superieur zijn aan de rest van Nederland. En is net zulke onzin. Laat ze maar lekker.

Dat zijn meestal de mensen die absoluut geen oog/benul hebben voor de medemens. De mensen die met zijn 50-en staan te kijken langs de waterkant als een kind aan het verdrinken is. Tot een praktisch persoon nadenkt en er iets aan gaat doen. En dan durf ik de uitspraak aan dat de lagere maar praktisch opgeleide mensen 10 keer eerder in zullen grijpen dan je 'Laurens-Jannetjes' die hun dure spencer liever niet smerig maken.
Zo, mijn generalisatie van vandaag. En ik kan zo nog een waslijst van trekjes noemen van dat soort figuren. En dan kan er nog een Balkenende verhaaltje achteraan over de samenleving enzo
nou ben je zelf bezig met een ultieme generalisatie. Alsof er daadwerkelijk een 'dom', maar daadkrachtig stereotype Jan is die dapper in het water springt, terwijl 'hoogintelligente' Herbert-Jan en Gerbren aan de kant staan in flink dure kleren die ze niet willen verpesten.

Get real, alsof mensen met een lagere opleiding per definitie beter zijn. Dan kan ik ook een verhaaltje verzinnen over Sjon en Anita die zichzelf naar de kanker helpen terwijl Pieter, de slimme jongen, als arts kinderen red dankzij zijn intelligentie.
Alsof mensen met een hogere opleiding per definitie beter zijn.

Punt is: een verhaal verzinnen om je punt kracht bij te zetten heeft geen zin. Generalisaties verkondigen zullen je al helemaal niet helpen.
pi_25106347
toch best grappig dat julllie je nu ook aangevallen voelen

ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold. Niet dat laag slecht is dan, want als je graag timmerman wilt zijn, vooral doen

Ik heb dit iig zelf zo op de middelbare school ervaren. Heb niet heel erg de indruk gekregen dat het verschil tussen havo en vwo heel erg groot was. Tussen havo en vmbo is dat gat toch wel weer een stukkie groter.

Bij mij is het iig zo dat ik beter overweg kan met mensen die ongeveer het zelfde denk niveau hebben als ik. Tuurlijk is het interessant om met veel verschillende mensen te praten, maar het klikt toch het best met mensen van je eigen denk niveau. Niet dat dit helemaal daar aan gekoppeld is, want daar heeft emotie o.a. ook een rol in. Het is verder ook onderwerp gericht. Ik zal zelf iig sneller praten over bijvoorbeeld een groot milieu probleem zoals het broeikas effect met iemand die het zelfde denk niveau of hoger dan mijne. Ik zeg dus niet dat ik dat niet met lager opgeleide mensen niet over heb. Het niveau in het gesprek is dan toch wel anders.

Nogsteeds ben ik blij dat ik een hbo studie kan doen. Ben dit jaar gestopt omdat het totaal niet beviel helaas. Zou zelf graag doorgroeien naar een master of een universiteits diploma. Ik wil zelf iig iets halen in het leven wat niet voor iedereen weggelegd is. Dit is niet alleen maar geld, maar o.a. ook een brede kennis van veel zaken en overal over kunnen mee praten.
pi_25106410
quote:

(...)

Ronduit schandalig!
Uhm... Dus je hebt een hekel aan mensen die doen wat jij net deed?
pi_25106433
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef JasperE het volgende:

[..]

iemand die liever lui is dan moe (HAVO) gaat geen mensa test maken gek
wat denk je wel

[ Bericht 8% gewijzigd door mart81 op 16-02-2005 01:11:48 ]
pi_25106437
En we dwalen weer helemaal offtopic
Waar mij het om ging, is dat als er een discussie gevoerd wordt, gewoon met goede argumenten, het me dan redelijk vaak opvalt dat mensen met een hogere opleiding merken dat degene waarmee ze in discussie waren, op een MBO blijkt te zitten, ze die persoon per definitie bestempelen als dom!
En dan daarmee de discussie denken te winnen, en eerlijk gezegd, meerdere denken dan ook dat de discussie gewonnen is, en de andere heeft vaak dan van: "ik vind het wel best, dan toch niet."

Dat is mijn klacht.

Klaar.
-
pi_25106485
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:06 schreef mechatronics het volgende:
Waar mij het om ging, is dat als er een discussie gevoerd wordt, gewoon met goede argumenten, het me dan redelijk vaak opvalt dat mensen met een hogere opleiding merken dat degene waarmee ze in discussie waren, op een MBO blijkt te zitten, ze die persoon per definitie bestempelen als dom!
En dan daarmee de discussie denken te winnen, en eerlijk gezegd, meerdere denken dan ook dat de discussie gewonnen is, en de andere heeft vaak dan van: "ik vind het wel best, dan toch niet."

Dat is mijn klacht.

Klaar.
Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat ze denken dat dat zo is...
pi_25106502
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef du_ke het volgende:
Met bedrijfskundige informatica .

Dat zijn echt van die HBO papiertjes die per gros bij een pak koekjes gestopt worden.

Ofwel naar mijn idee zegt de naam van de opleiding niet bijster veel. Er zijn mbo opleidingen zwaarder dan bepaalde HBO opleidingen en er zijn HBO opleidingen die op hun beurt weer zwaarder zijn dan bepaalde WO opleidingen (rechten ).
Die studie stelt idd vrij weinig voor
Geef ik meteen toe maar het is wel een HBO studie dus als ik mijn diploma haal heb ik wel een HBO diploma en dat telt wel in deze maatschappij
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef mechatronics het volgende:
Tokkies zijn inderdaad achterlijk, ik heb de hele hype eromheen goddank gemist omdat ik in het buitenland zat, maar ik vraag me af of die mensen wel een MAVO gehaald hebben.
Over je laatste zin, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, daar gaat het me nou juist net om.
Iemand maakt een andere (helemaal niet dommere) opmerking, er wordt gekeken in het profiel, ah, VMBO, jij ben dommmm!!!! D)!;!):;!);101;0:!):!)
Dat vind ik dus bashen, onbeargumenteerd.
Dat is idd tamelijk ongenuanceerd maar zoiets kan je gewoon negeren dan is de lol voor die persoon er ook af. Blijkbaar kijkt diegene in het profiel van iemand om te bepalen of iemand dom of slim is. Vrij kortzichtig. Verander gewoon je profiel en zet er universiteit bij
Maar om dan meteen heel fok te beschuldigen van bashen vind ik wat ver gaan. Persoonlijk ben ik dat bash gedrag namelijk nog nooit tegen gekomen hier
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:12:08 #96
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25106552
VMBO-ers zijn gewoon ontzettend irritant. In de bus hebben ze altijd ontzettend veel lawaai; ze hebben een grote bek; ongewassen uitstraling; apatische blik in hun ogen en ze stinken.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_25106563
Whahah
pi_25106583
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef du_ke het volgende:
Wat zeg je dat heerlijk.
pi_25106586
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:03 schreef sannydude het volgende:
[...]
ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold. Niet dat laag slecht is dan, want als je graag timmerman wilt zijn, vooral doen
Ik merk juist vaak dat mensen op het HBO niet weten wat ze willen gaan bereiken, en dat daar hele hogere-sferen-cursussen voor zijn. Dat kan hoor, dat je niet weet wat je wil lerent. Enfin...
quote:
Ik heb dit iig zelf zo op de middelbare school ervaren. Heb niet heel erg de indruk gekregen dat het verschil tussen havo en vwo heel erg groot was. Tussen havo en vmbo is dat gat toch wel weer een stukkie groter.
Uit eigen ervaring: Ikzelf heb 2 jaar HAVO gedaan, en ik zag dat er wel degelijk een groot verschil zat tussen HAVO en VWO. En dat ook tussen de MAVO en HAVO. Hoe het nu is weet ik niet.
Maar nu merk ik het weer, ik heb het afgelopen half jaar als MBO-er tussen havisten en VWO'ers gezeten, en ik moet zeggen, een wereld van verschil. De studie die ik doe is redelijk veel gericht op zelfsdiscipline, van dit moet zus en zo gedaan worden, en dit moet ik maken, en dat moet ik regelen.
De havisten leunen meer achterover en zeggen achteraf van oh ja maar dat stond niet in het boek etc.....
quote:
Bij mij is het iig zo dat ik beter overweg kan met mensen die ongeveer het zelfde denk niveau hebben als ik. Tuurlijk is het interessant om met veel verschillende mensen te praten, maar het klikt toch het best met mensen van je eigen denk niveau. Niet dat dit helemaal daar aan gekoppeld is, want daar heeft emotie o.a. ook een rol in. Het is verder ook onderwerp gericht. Ik zal zelf iig sneller praten over bijvoorbeeld een groot milieu probleem zoals het broeikas effect met iemand die het zelfde denk niveau of hoger dan mijne. Ik zeg dus niet dat ik dat niet met lager opgeleide mensen niet over heb. Het niveau in het gesprek is dan toch wel anders.
Eerlijk gezegd kan ik dit met iedereen hoor, een goede discussie over bijv. broeikaseffect. Met een MBO-er of HBO-er... maakt verder niet uit.
quote:
Nogsteeds ben ik blij dat ik een hbo studie kan doen. Ben dit jaar gestopt omdat het totaal niet beviel helaas. Zou zelf graag doorgroeien naar een master of een universiteits diploma. Ik wil zelf iig iets halen in het leven wat niet voor iedereen weggelegd is. Dit is niet alleen maar geld, maar o.a. ook een brede kennis van veel zaken en overal over kunnen mee praten.
Ik merk een klein beetje dat je jezelf tegenspreek, misschien zie ik het alleen maar.
Zoja, sorry alvast .

verder:
on-topic
-
pi_25106596
Waar ik me aan erger is van die omhooggevallen HBO'ers. Je weet wel het soort dat denkt dat je met je HBO ook écht hoog opgeleid bent. Vooral veel te vinden in de economische richting.

Ze komen ieder jaar met bakken tegelijkertijd van de hogescholen rollen en ze willen allemaal manager worden. Groot is dan ook de frustratie als ze er op hun 30e achter zijn dat ze nooit verder gaan komen dan de afdeling waar ze 5 jaar geleden begonnen zijn.

In deze categorie gaan we nog heel wat gevallen van midlife-crisis tegemoet zien .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25106600
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:12 schreef Nickthedick het volgende:
VMBO-ers zijn gewoon ontzettend irritant. In de bus hebben ze altijd ontzettend veel lawaai; ze hebben een grote bek; ongewassen uitstraling; apatische blik in hun ogen en ze stinken.

Toevallig noord afrikaans uiterlijk en spreken ze gebrekkig nederlands?
pi_25106601
"Há! jij deedeen VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11
We'll keep on whispering our mantras.
pi_25106604
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:08 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat ze denken dat dat zo is...
Ik zeg niks
-
pi_25106617
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik me aan erger is van die omhooggevallen HBO'ers. Je weet wel het soort dat denkt dat je met je HBO ook écht hoog opgeleid bent. Vooral veel te vinden in de economische richting.

Ze komen ieder jaar met bakken tegelijkertijd van de hogescholen rollen en ze willen allemaal manager worden. Groot is dan ook de frustratie als ze er op hun 30e achter zijn dat ze nooit verder gaan komen dan de afdeling waar ze 5 jaar geleden begonnen zijn.

In deze categorie gaan we nog heel wat gevallen van midlife-crisis tegemoet zien .
whehe /
-
pi_25106619
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:40 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Daar erger ik mij altijd aan. Mensen die Mavo hebben gedaan en er dan ook even bij moeten zeggen dat ze eigenlijk het makkelijk gehaald hebben. Had dan gewoon Havo of VWO gedaan.
pi_25106628
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:13 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik merk juist vaak dat mensen op het HBO niet weten wat ze willen gaan bereiken, en dat daar hele hogere-sferen-cursussen voor zijn. Dat kan hoor, dat je niet weet wat je wil lerent. Enfin...
[..]

Uit eigen ervaring: Ikzelf heb 2 jaar HAVO gedaan, en ik zag dat er wel degelijk een groot verschil zat tussen HAVO en VWO. En dat ook tussen de MAVO en HAVO. Hoe het nu is weet ik niet.
Maar nu merk ik het weer, ik heb het afgelopen half jaar als MBO-er tussen havisten en VWO'ers gezeten, en ik moet zeggen, een wereld van verschil. De studie die ik doe is redelijk veel gericht op zelfsdiscipline, van dit moet zus en zo gedaan worden, en dit moet ik maken, en dat moet ik regelen.
De havisten leunen meer achterover en zeggen achteraf van oh ja maar dat stond niet in het boek etc.....
[..]

Eerlijk gezegd kan ik dit met iedereen hoor, een goede discussie over bijv. broeikaseffect. Met een MBO-er of HBO-er... maakt verder niet uit.
[..]

Ik merk een klein beetje dat je jezelf tegenspreek, misschien zie ik het alleen maar.
Zoja, sorry alvast .

verder:
on-topic
Zie je niet dat je zelf net zo bevoordeeld als de mensen waar jij van baalt?
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:17:19 #107
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106642
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:03 schreef sannydude het volgende:
toch best grappig dat julllie je nu ook aangevallen voelen

ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold.
Ah. Je moest eens weten hoeveel universitair afgestudeerde personen gewoon in het onderwijs terecht komen, en hoeveel succesvolle ondernemers er niet eens een opleiding afgerond hebben.
quote:
Ik vond de Havo een eitje naar mijn Mavo. Maar misschien komt dat wel omdat ik ooit op het VWO begonnen ben, wie zal het zeggen ?
quote:

Als ik kijk naar mijn huidige studieloopbaan bemerk ik dat, vooral op de uni, sommige studenten de sociaal emotionele-intelligentie van een pinda hebben. Natuurlijk is het zo dat je je beter thuisvoelt bij mensen die op hetzelfde niveau redeneren als jij. Echter is het zeer bekrompen om die mensen alleen binnen een academisch milieu te zoeken.
quote:
Ik krijg de indruk dat je je kwalificatie(s) enkel wilt halen om jezelf te onderscheiden ten opzichte van anderen. Heb ik een wake-up call voor je: als jij straks bent afgestudeerd begin je (vrijwel zeker) onderaan de ladder, en werk je samen met allerlei soorten mensen met verschillende opleidingsniveaus. Ik heb trouwens nog steeds niet gehoord wat je nou precies bedoeld met "hogere kringen", je medestudenten van het HBO wellicht ?
pi_25106670
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar erger ik mij altijd aan. Mensen die Mavo hebben gedaan en er dan ook even bij moeten zeggen dat ze eigenlijk het makkelijk gehaald hebben. Had dan gewoon Havo of VWO gedaan.
Okey, laatste offtopic reactie hierover, ik kon gewoon voor geen meter frans of duits, de rest was best te doen op de Havo. Frans of Duits is verplicht bij je eindexamen, en aangezien ik daar dus absoluut geen zin in had om te zakken op een vak waarvan ik zo ongeveer zeker wist dat ik daar ook nooit iets van zou snappen, ben ik maar overgestapt, op advies van mijn mentor. Klaar.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:17 schreef op_dreef het volgende:
[...]
Als ik kijk naar mijn huidige studieloopbaan bemerk ik dat, vooral op de uni, sommige studenten de sociaal emotionele-intelligentie van een pinda hebben. Natuurlijk is het zo dat je je beter thuisvoelt bij mensen die op hetzelfde niveau redeneren als jij. Echter is het zeer bekrompen om die mensen alleen binnen een academisch milieu te zoeken.
Inderdaad, iedereen op het HBO maakt het mee in een gesprek. Ergens halverwege in een gesprek met iemand, "Ja, ik doe universiteit, maar jij dus HBO? Okey, dan praat ik niet meer met jou"
Té grappig voor woorden eigenlijk en de mensen die ook van de uni komen kennen dit ook, en lachen zich ook helemaal rot om dit soort figuren / balletjes.
Enfin...
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:20:02 #109
17235 Hawke
V-Powerrrrr
pi_25106689
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:02 schreef DiviNe- het volgende:

[..]

<knip>

Punt is: een verhaal verzinnen om je punt kracht bij te zetten heeft geen zin. Generalisaties verkondigen zullen je al helemaal niet helpen.
Nou moet je mijn "boodschap'' er ook niet onderweg knippen .
Ik vond het wat kaal zonder het verhaal erboven. En ik heb een rijke ervaring op het gebied van aparte ervaringen daar op en omheen. Maar daar gaat dit topic toch niet over? Daarom nam ik ff een 'schoolvoorbeeld' situatie, puur en alleen om aan te geven dat het de reinste onzin is om je beter te voelen dan een lager opgeleide. Het was niet bedoeld om de hoger opgeleiden minderwaardig te maken. Genoeg verantwoording of wil je nog meer motivatie horen .
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:21:28 #110
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_25106717
quote:

[..]

Jij bent dan ook te dom voor woorden
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_25106741
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat zeg je dat heerlijk.
Ja ik heb een hbo papiertje waarvoor ik verdomme 2 pakken koeken moest kopen .

Maar ik ga nu voor de master die je krijgt in combinatie met een kratje beugels .
pi_25106766
Overigens heb ik 10 keer meer respect voor de vakbekwame automonteur of bouwvakker dan voor de zoveelste HEAO'er .
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:25:29 #113
3767 Herald
Come get some
pi_25106779
dat bashen komt gewoon door jaloezie, stiekem hadden we allemaal gewild dat onze klasgenotes net zo gemakkelijk waren als die domme VMBOsletjes
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_25106797
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:25 schreef Herald het volgende:
dat bashen komt gewoon door jaloezie, stiekem hadden we allemaal gewild dat onze klasgenotes net zo gemakkelijk waren als die domme VMBOsletjes
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:28:29 #115
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106828
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik bezit ook een Mavo diploma en die heb ik met twee vingers in mijn neus gehaald.
pi_25106870
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:24 schreef du_ke het volgende:
Overigens heb ik 10 keer meer respect voor de vakbekwame automonteur of bouwvakker dan voor de zoveelste HEAO'er .
Helaas zijn die net zo zeldzaam als vakbekwame HEAO'ers ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25106872
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:06 schreef mechatronics het volgende:

Dat is mijn klacht.

Klaar.
*kuch*
-
pi_25106886
Ja kuch je leest toch wat ik schrijf?
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:35:22 #119
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106920
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:18 schreef mechatronics het volgende:

Inderdaad, iedereen op het HBO maakt het mee in een gesprek. Ergens halverwege in een gesprek met iemand, "Ja, ik doe universiteit, maar jij dus HBO? Okey, dan praat ik niet meer met jou"
Té grappig voor woorden eigenlijk en de mensen die ook van de uni komen kennen dit ook, en lachen zich ook helemaal rot om dit soort figuren / balletjes.
Enfin...
De hoge pet die sommige academici van zichzelf ophebben is inderdaad niet altijd even terecht. Echter gold op de Mavo waar ik ooit zat ook een behoorlijke afkeer van mensen met een iets hogere opleiding. Die werden bijna standaard neergezet als "studiebol" en/of "nerd". Het werkt dus wel vaak twee kanten op.
pi_25106922
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Helaas zijn die net zo zeldzaam als vakbekwame HEAO'ers ...
, toch vermoed ik net wat minder zeldzaam .
pi_25106945
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:28 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik bezit ook een Mavo diploma en die heb ik met twee vingers in mijn neus gehaald.
*erger* *erger* *groen en geel* *haren uit hoofd trekt*
pi_25106946
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

, toch vermoed ik net wat minder zeldzaam .
Cijfers? Bronnen?
Was sarcastisch bedoeld
-
pi_25106988
quote:
quote:
quote:
Het valt me toch wel op dat het vmbo veelvuldig wordt behaald met enige lichaamsdelen of andere objecten in de neus
pi_25106993
is ook meer met je handen werken hè, vmbo...
pi_25106997
pi_25107007
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:44:19 #127
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107036
Het komt er denk ik gewoon op neer dat iedereen zijn eigen (opleidings)niveau heeft. Alle niveaus zijn nodig om onze maatschappij draaiende te houden. Niet alle opleidingsniveaus zijn op dezelfde vlakken elkaars gelijke toonde het befaamde "the bell curve" in de jaren 60 al aan, en ook moeten opleidingen elkaar niet gaan overlappen. Zo lijkt mij een Vmbo-opleiding "handel" niet bepaald nuttig voor de maatschappij aangezien er op andere niveaus bredere en betere opleidingen te vinden zijn waar meer behoefte aan is.

Laat iedereen gewoon op zijn/haar niveau studeren en laat je niet enkel en alleen lijden door iemands opleidingsniveau.
pi_25107040
Toch vind ik het opvallend het verschil tussen een VMBO school en een HAVO/VWO school. Ik bedoel.. die VMBOers kunnen goed met hun handen werken.. dat laten ze altijd wel zien op school als ze weer iemand neerslaan of neersteken. Ik heb op een school met en zonder VMBO gezeten en dat is een verschil van dag en nacht. Zo kwam ik de eerste 3 jaar van mn studie (met VMBO) nog wel is ME tegen, of een bebloed hoofd tegen een betonpaal, een priem in de hand, steekpartijen bij de fietsenstalling etc etc. Op die andere school heb ik in de 3 jaar daarna misschien 1x een gevecht gezien, die binnen 30 seconde was afgelopen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het percentage 'medelanders' op school 1 een stuk hoger lag dan op school 2, maar hierover wil ik verder geen uitspraken doen.
pi_25107049
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:40 schreef NiMAGiNE het volgende:
is ook meer met je handen werken hè, vmbo...
Wheheh
enfin, ik was ondertussen alweer verder gegaan aan mijn verslag. Die moet ik morgen afhebben en ik ben pas sinds vandaag beter
bla bla bla
-
pi_25107088
Ja nou succes ermee en zo blablabla
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:50:00 #131
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_25107103
ik vind deze rel veel leuker eik
Neerkomen wel!
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:52:08 #132
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107128
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:40 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het valt me toch wel op dat het vmbo veelvuldig wordt behaald met enige lichaamsdelen of andere objecten in de neus

Desalniettemin vond ik het leerzaam op de Mavo. Ik heb ook eens een andere kant van de maatschappij gezien dan enkel en alleen het beschermde/elitaire wereldje waarin ik ben opgegroeid. De mavo heeft mij wel enigsinds "streetwise" gemaakt en dat is een eigenschap waar het veel mensen met alleen VWO toch wel een beetje aan ontbreekt vind ik.
pi_25107144
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:52 schreef op_dreef het volgende:

[..]

(...)

De mavo heeft mij wel enigsinds "streetwise" gemaakt en dat is een eigenschap waar het veel mensen met alleen VWO toch wel een beetje aan ontbreekt vind ik.
Mavo maakt je "streetwise"? Hoe precies? En wat heb je daaraan? En waarom gebeurt dat op het VWO niet?
pi_25107164
quote:
Mavo maakt je "streetwise"? Hoe precies? En wat heb je daaraan? En waarom gebeurt dat op het VWO niet?
hahaha idd.. ik bedoel.. tis niet echt dat je r echt lekker carriere mee kan maken e
pi_25107194
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:55 schreef stevenstifler het volgende:

[..]

hahaha idd.. ik bedoel.. tis niet echt dat je r echt lekker carriere mee kan maken e
Nou... Er zijn carrières...
pi_25107228
tis toch wel triest hoor...

maargoed naar mijn mening heeft je opleiding weinig te maken met je intelligentie.

ikzelf heb ook eerst mavo gedaan, voornamelijk omdat ik geen zin had in huiswerk ect.
daarna mbo en nu hbo.

ik vind het ook belachelijk dat ze mensen afrekenen hier op opleiding, spelfouten en/of post-aantal
maarja, we'll just have to face reality.
&lt;hr&gt;
pi_25107229
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:44 schreef stevenstifler het volgende:
Toch vind ik het opvallend het verschil tussen een VMBO school en een HAVO/VWO school. Ik bedoel.. die VMBOers kunnen goed met hun handen werken.. dat laten ze altijd wel zien op school als ze weer iemand neerslaan of neersteken. Ik heb op een school met en zonder VMBO gezeten en dat is een verschil van dag en nacht. Zo kwam ik de eerste 3 jaar van mn studie (met VMBO) nog wel is ME tegen, of een bebloed hoofd tegen een betonpaal, een priem in de hand, steekpartijen bij de fietsenstalling etc etc. Op die andere school heb ik in de 3 jaar daarna misschien 1x een gevecht gezien, die binnen 30 seconde was afgelopen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het percentage 'medelanders' op school 1 een stuk hoger lag dan op school 2, maar hierover wil ik verder geen uitspraken doen.
Ik weet inderdaad niet op wat voor school jij zat, maar het ergste wat ik meemaakte was post-it briefjes bij elkaar op de stoelen doen...
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:02:12 #138
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107233
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:53 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dat zal ik je uitleggen.
Ik kom uit een redelijk elitair milieu waar het eerder regel dan uitzondering is om met een dikke cijferlijst voor het VWO te slagen. Toen ik na het eerste jaar VWO wegens een, volgens mijn mentor, buitengewoon lakse houding naar de mavo werd gestuurd kwam ik in een totaal andere wereld terecht. Op de mavo zeggen mensen waar het op staat, leer je dat je niet tegen iedereen zomaar een grote bek kan hebben, en ook hoe je voor jezelf kunt opkomen. Natuurlijk zat er ook thrailercamptrash, maar ook een heleboel leuke mensen waar ik veel mee heb staan ouwehoeren, stappen en blowen in tenten waar mijn vriendjes van het VWO nog nooit geweest waren. Doorgaans ben ik dan ook een stuk minder bang uitgevallen dan mijn vrienden die enkel VWO hebben gedaan, en enkel en alleen door middel van een intellectuele discussie dingen naar hun hand kunnen zetten.
pi_25107258
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:44 schreef Tarak het volgende:
Het vermogen om met veel verschillende soorten mensen omgaan, mis je dan blijkbaar.
Ik kan het wel, maar in 9 van de 10 gevallen wíl ik het niet .
pi_25107262
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:02 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dat zal ik je uitleggen.
Ik kom uit een redelijk elitair milieu waar het eerder regel dan uitzondering is om met een dikke cijferlijst voor het VWO te slagen. Toen ik na het eerste jaar VWO wegens een, volgens mijn mentor, buitengewoon lakse houding naar de mavo werd gestuurd kwam ik in een totaal andere wereld terecht. Op de mavo zeggen mensen waar het op staat, leer je dat je niet tegen iedereen zomaar een grote bek kan hebben, en ook hoe je voor jezelf kunt opkomen. Natuurlijk zat er ook thrailercamptrash, maar ook een heleboel leuke mensen waar ik veel mee heb staan ouwehoeren, stappen en blowen in tenten waar mijn vriendjes van het VWO nog nooit geweest waren. Doorgaans ben ik dan ook een stuk minder bang uitgevallen dan mijn vrienden die enkel VWO hebben gedaan, en enkel en alleen door middel van een intellectuele discussie dingen naar hun hand kunnen zetten.
Okee, ik begrijp je verhaal. Maar de fout die jij maakt is dat je iedereen over een kam scheert. Niet elke VWO-er is zoals jij zegt. Ik heb ook wel eens in tenten geweest waar een hoop anderen nooit geweest waren. En angst heeft toch niets met opleidingsniveau te maken? Ik denk dat een vwo-er en een vmbo-er allebei zullen wegrennen wanneer iemand een pistool op ze richt (ervan uitgaande dat óók de vmbo-er geen pistool heeft)
pi_25107272
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:02 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dat zal ik je uitleggen.

blowen in tenten
al we nou allemaal ff ophouden met deze zinloze discussie en dan samen gaan blowen in een tentje... dan ben ik gelukkig, serieus waar!

blowen, daar heb je gelukkig geen opleiding voor nodig, alleen wat shag, wiet, vloei, tip en een aansteken
&lt;hr&gt;
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:07:14 #142
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107279
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:05 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Okee, ik begrijp je verhaal. Maar de fout die jij maakt is dat je iedereen over een kam scheert. Niet elke VWO-er is zoals jij zegt. Ik heb ook wel eens in tenten geweest waar een hoop anderen nooit geweest waren. En angst heeft toch niets met opleidingsniveau te maken? Ik denk dat een vwo-er en een vmbo-er allebei zullen wegrennen wanneer iemand een pistool op ze richt (ervan uitgaande dat óók de vmbo-er geen pistool heeft)
Klopt. Het heeft dan ook meer betrekking op mijn persoonlijke situatie.
pi_25107292
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:06 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

al we nou allemaal ff ophouden met deze zinloze discussie en dan samen gaan blowen in een tentje... dan ben ik gelukkig, serieus waar!

blowen, daar heb je gelukkig geen opleiding voor nodig, alleen wat shag, wiet, vloei, tip en een aansteken
Geen asbak? Aso... Zeker een vmbo-er....
pi_25107296
er zijn trouwens zeer domme mensen die universiteit doen, en slimme mensen die mbo doen. en natuurlijk ook anders om..
&lt;hr&gt;
pi_25107299
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:48 schreef NiMAGiNE het volgende:
Ja nou succes ermee en zo blablabla
Ik blijf nog wel langskomen, maar niet zo actief
Ik heb nu net weer een Visio-proces-tekening ingevoegd van een oliebatch blablabla.
Idd, deze "rel" wil ik ook wel even blijven volgen
-
pi_25107301
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:08 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Geen asbak? Aso... Zeker een vmbo-er....
asbak? de hele wereld is een asbak. (denk er maar eens over na )

en daarnaast op je vraag... nee, ik heb de basisschool nooit gehaald.. ben meteen maar gaan werken na groep 3
&lt;hr&gt;
pi_25107305
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
er zijn trouwens zeer domme mensen die universiteit doen, en slimme mensen die mbo doen. en natuurlijk ook anders om..
Hoe definieer je 'dom' bij domme mensen die universiteit doen?
pi_25107310
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:10 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

een lage intelligentie
&lt;hr&gt;
pi_25107311
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:10 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

asbak? de hele wereld is een asbak. (denk er maar eens over na )

en daarnaast op je vraag... nee, ik heb de basisschool nooit gehaald.. ben meteen maar gaan werken na groep 3
Ik meende het niet hooooooooooor
pi_25107321
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:11 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

een lage intelligentie
En hoe is iemand met een 'lage intelligentie' op de universiteit gekomen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:12:08 #151
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107323
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:10 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
pi_25107324
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:11 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

En hoe is iemand met een 'lage intelligentie' op de universiteit gekomen?
met de fiets.
&lt;hr&gt;
pi_25107332
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:09 schreef mechatronics het volgende:

[..]

(...)
Ik heb nu net weer een Visio-proces-tekening ingevoegd van een oliebatch blablabla.
(...)
En ik heb geen idee waar u het over heeft
pi_25107336
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
En waco's is geen relatief begrip?
pi_25107344
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

"

alles is relatief
&lt;hr&gt;
pi_25107350
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:14 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

"

alles is relatief
Alles?
pi_25107356
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:14 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Alles?
vanuit een relatieve benadering wel ja.
&lt;hr&gt;
pi_25107362
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:16:20 #159
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107365
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.
pi_25107368
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

vanuit een relatieve benadering wel ja.
Vanuit een relatieve benadering kan alles toch niet relatief zijn?
pi_25107376
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:16 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.
Zegt u, dat met mavo-ers over het algemeen een meer fatsoenlijk gesprek te voeren valt dan met universitairen? En zo ja, waarom vindt u dat?
pi_25107378
laatste post in dit topic dan maar (teminste, als ik me daarna kan inhouden )

mensen die zich beter voelen omdat ze hoger opgeleid zijn, zijn redelijk triest en naief.
het zijn dezelfde mensen die een dikke auto rijden op afbetaling en in een kleine huurwoning leven zodat ze wel indruk kunnen maken en de illusie kunnen wekken dat ze "succesvol" zijn.
&lt;hr&gt;
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:19:11 #163
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107388
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?
Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
pi_25107402
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:17 schreef Dawnbreaker het volgende:
laatste post in dit topic dan maar (teminste, als ik me daarna kan inhouden )

mensen die zich beter voelen omdat ze hoger opgeleid zijn, zijn redelijk triest en naief.
het zijn dezelfde mensen die een dikke auto rijden op afbetaling en in een kleine huurwoning leven zodat ze wel indruk kunnen maken en de illusie kunnen wekken dat ze "succesvol" zijn.
Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijde
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:22:17 #165
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107415
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenschappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
pi_25107419
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
Owwh ja, daar ging ik al van uit hoor Maar wat ik me afvroeg, was of u eerst een aantal jaren op de mavo heeft doorgebracht, waarna u uiteindelijk op de universiteit terecht bent gekomen, of dat het zo is dat u een paar mavo-ers kent en een paar wetenschappers en op basis van die paar mensen uw mening heeft gevormd?
pi_25107420
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:21 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijde
(nope kon me niet inhouden)

er is niets mis met trots zijn op wat dan ook, maar er is wel iets mis imho met je als je andere mensen als mindere ziet daardoor.
&lt;hr&gt;
pi_25107432
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

(nope kon me niet inhouden)

er is niets mis met trots zijn op wat dan ook, maar er is wel iets mis imho met je als je andere mensen als mindere ziet daardoor.
Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eens
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:24:59 #169
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107436
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Owwh ja, daar ging ik al van uit hoor Maar wat ik me afvroeg, was of u eerst een aantal jaren op de mavo heeft doorgebracht, waarna u uiteindelijk op de universiteit terecht bent gekomen, of dat het zo is dat u een paar mavo-ers kent en een paar wetenschappers en op basis van die paar mensen uw mening heeft gevormd?
U trekt mijn integriteit in twijfel ?
pi_25107438
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eens
dank u, neucken?
&lt;hr&gt;
pi_25107439
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

En ik heb geen idee waar u het over heeft
Ik ben de slechtste niet, zoiets:

-
pi_25107451
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef op_dreef het volgende:

[..]

U trekt mijn integriteit in twijfel ?
Nee, zeker niet, ik ben alleen geïnteresseerd!
pi_25107460
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dank u, neucken?
Alleen als u een mooie vrouw bent van mijn leeftijd en daarna gelijk weer naar huis gaat
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:31:13 #174
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107498
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Waarom dan zulke suggestieve vragen ?

Betreft het hier een dwangneurose die u noopt uw eigen wantrouwende wereldvisie keer op keer bevestigt te krijgen ?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:32:41 #175
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107508
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquete
pi_25107511
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:31 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Waarom dan zulke suggestieve vragen ?

Betreft het hier een dwangneurose die u noopt uw eigen wantrouwende wereldvisie keer op keer bevestigt te krijgen ?
U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u. Zoek er niets achter. Geef gewoon antwoord
pi_25107519
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquete
Dan had u toch al lang opgehangen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:39:10 #178
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107561
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u.
Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoieren
pi_25107588
neuckers
&lt;hr&gt;
pi_25107603
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:39 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoieren
Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...
pi_25107607
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
neuckers
cool plaatje heb je wel
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:51:27 #182
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107637
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:44 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...
Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?
pi_25107646
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:51 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?
Whahah nee man, zwaar verkouden
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:55:43 #184
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107656
Mensen, het was me een waar genoegen. Truste!
pi_25107660
quote:
Vuilnisman kan deze ZAK ook mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 februari 2005 @ 03:16:41 #186
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25107732
Ik geef de TS in deze kwestie volledig gelijk. Mensen bashen om hun opleiding slaat nergens op. Mijn vriendengroep bestaat voor het grootste gedeelte uit niet-WO'ers. En ik moet zeggen dat ik hen over het algemeen prettigere mensen vind dan de zogenaamde universitaire elite op de universiteit.
Zelf heb ik VWO op mijn sloffen gedaan met de zgn. havo-mentaliteit en op de uni is het niet veel anders.
Toch is het zo dat veel mensen op het WO zich vaak overschatten en denken dat ze zoveel meer waard zijn dan ons waardig MBO'end Nederland. Want zeg nou zelf, wat zouden wij zonder de laaggeschoolden en laagbetaalden moeten?
Dan kunnen we Nederland gelijk schrappen als landje van enige betekenis. Want het is namelijk totaal niet concurrerend om alleen maar hooggeschoolden te hebben.
Verder ben ik het er inderdaad mee eens dat er sprake is van een studie-inflatie.
De drempel om te gaan studeren is zo laag gelegd dat er zoveel menschen zijn die denken dat ze daadwerkelijk wat betekenen en kunnen maar het maar net allemaal op het randje halen.
Ook tijdens discussies komt er niks zinnigs uit, maarrrrr.... ze kunnen wel zeggen dat ze hooggeschoold zijn.
Please, accepteer iedereen zoals ze zijn.
Dan komen we een stuk verder.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25108087
VMBO is cool
pi_25108089
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 05:21 schreef the_legend_killer het volgende:
VMBO is cool
Het maakte mij rijk

Trouwens je hebt zelf lager dan VMBO.
Maar daar wordt niet echt op gezeikt.
pi_25108232
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 05:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar daar wordt niet echt op gezeikt gezeken.
*bash*
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:23:30 #190
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_25108992
Zolang de (V)MBO-school hier stewards moet meesturen op de lijnbussen omdat dat volk zich kennelijk niet kan gedragen zonder begeleiding, zet ik toch enige vraagtekens bij het niveau.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_25109667
Mechatronics, je stelling is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij zie je niet helemaal in dat het weinig met niveau te maken heeft. Het gaat hier om bekrompenheid. Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat vmbo mensen weer afgeven op mensen die vwo doen. Wat dat betreft gebeurt het naar mijn mening ook wel erg vaak dat mensen van het vmbo in een slachtofferrol gaan zitten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:34:34 #192
71115 Rnej
I walk the line
pi_25109775
ik heb zelf vwo gedaan...... en ik moet zeggen... ik heb meer respect voor vmbo'ers dan vwo'ers over t algemeen gezien

laten we zeggen dat mijn klas zich nogal superieur voelde, en zich tegelijk te barsten moest werken om voldoendes te halen.. en dan een potje gaan staan janken als ze een onvoldoende hadden..... boehoe... (ja ook in de hogere klassen) .. en zich ondertussen nog steeds zo goed voelen...

ik was op een ckv kamp met een zooi vmbo'ers en havo'ers .... en de leraar van die 2e en 3ejaars vmbo'ers dumpte een bak schroeven en een boor naast een stapel pallethout en jerrycans...

"maak effe een vlot" ...

die gasten zijn idioot goed ... doe ik ze niet na... de intelligentie kwestie vind ik niet relevant...

afgezien daarvan vond ik wel dat de gevechten op t schoolplein wat vaker (lees: Altijd) tussen mavo leerlingen waren... dat is dan typisch en ik denk niet dat ik de enige ben die dat meemaakte... maar tis meteen weer een grove generalisatie als je zegt dat dat altijd zo is....

just my 2 cents....
pi_25109951
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:44 schreef stevenstifler het volgende:
Ik heb een identieke ervaring gehad met VMBO’rs. Ik heb het altijd ervaren als vervelend en provocerend volk. Altijd op zoek naar ruzietjes en opstootjes. Je merkte gewoon een veel dreigendere sfeer. Om maar gelijk te vermelden welke school, het was de school waar nu het bekende ‘vlaggen’-verhaal speelt (‘het kan provocerend werken voor Marokkanen’). Marokkanen waren daar rotzooi trappers (steekpartij van 14-jarigen en een aantal keren met meerdere mensen iemand in elkaar trappen) maar ook de autochtonen VMBO’rs (priemincident, op de vuist met docenten, iemands hoofd tegen een betonnen paal slaan en het gevolg dat iedereen elkaar vriendjes gaat oproepen). Ik zie hier nog geregeld de politie door de straat naar die school toe rijden omdat er weer is iets aan de hand is. De drie jaar die ik daar heb gezeten heeft een zekere aversie ontwikkeld.
Als je ook kijkt naar de mentaliteit die je daar op school zag en hoorde. Oude klasgenoten van de basisschool stonden allemaal stoer te vertellen dat ze het leuk vonden om een wedstrijdje te houden wie het vaakst eruit gestuurd kan worden. Ook vond met het leuk om met het brandalarm te spelen. Eveneens stond er elke ochtend een rij bij het verzuimlokaal waar je U tegen zegt. Het was daar altijd gedonder met die VMBO’rs.
Deze mentaliteit uit zich ook in het aantal drop-outs op het VMBO. Ook gaan er inmiddels weer stemmen op om het VMBO systeem te veranderen. We blijven bezig met de hele tijd het schoolsysteem om te gooien en weer terug omdat het achteraf weer niet werkt. Het omgooien van het systeem kost telkens weer een hoop geld maar er wordt maar niets mee bereikt. Ik vind het wel iets weg hebben van een ‘bodemloze put’.
Overigens wil ik wel een onderscheid maken tussen mensen die op het VMBO zitten nadat ze op bijvoorbeeld een SBO school hebben gezeten, of het overgrote deel dat er zit omdat het een mentaliteit van niks heeft. Bij mensen die van een SBO school komen, omdat ze bijvoorbeeld concentratieproblemen hebben of ADHD of iets dergelijks, bestaat er een sterkere drang naar het succesvol afronden van de opleiding en daarna door te groeien. Ook zullen er mensen van het gewone basisonderwijs zijn die een uitstekende inzet hebben en dat juich ik ook toe. Maar mijn beeld is, op basis van ervaringen (misschien hebben sommigen op het VMBO gezeten waar men allemaal ‘straight A’s’ haalde), dat er een mindere motivatie is wat ook het aantal drop-outs verklaard.

Terugkomend op de aanleiding (mechatronics). Ik was overigens niet de eerste die negatief reageerde, alleen niet in die mate. Jij stelt dat het wél degelijk onderbouwd was maar dan weet ik niet in hoeverre jij argumentatie kan herkennen. Je kunt het niet zo speciaal vinden, wat overigens iets anders is dan iets haten. Eerst komt het aantal ave’s voorbij wat niet kan en aangeeft dat het maar even snel is neergezet (luiheid! of gemis van kennis over waar diegene is geweest). Daarna komen de winkels, als je wilt winkelen, kan je ook in A’dam terug of iets dergelijks. Vervolgens komt het meest onzinnige van allemaal: ‘iets is niet speciaal omdat ze heel Amerika niet mag’. Als je zoiets zegt onderbouw het dan want anders had je net zo goed niet kunnen posten. Je zag al dat die post bij meerdere mensen een reactie opwekte. Het zal wel uiteindelijk zoiets zijn van: ‘Bush is een sukkel en daarom zijn alle 300 miljoen inwoners domme mensen’. Ik erken ook gewoon dat het een kortzichtige en generaliserende opmerking was van mij, maar dat was wel een reactie op een identiek te kwalificeren post.

Ook slaat de aanname nergens op dat wanneer je ‘hooggeschoold’ bent en ook misschien een ‘hoog’ IQ hebt, dat je gelijk geen EQ hebt, ‘streetwise’ bent of sociaal onderlegd bent.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25109999
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:34 schreef Rnej het volgende:
ik was op een ckv kamp met een zooi vmbo'ers en havo'ers .... en de leraar van die 2e en 3ejaars vmbo'ers dumpte een bak schroeven en een boor naast een stapel pallethout en jerrycans...

"maak effe een vlot" ...

die gasten zijn idioot goed ... doe ik ze niet na... de intelligentie kwestie vind ik niet relevant...
Dit heeft meer te maken met handigheidjes. Alsof een VWO'r niet met zijn inzicht iets in mekaar kan zetten dat blijft drijven. Ik neem aan dat een VWO'r toen ie klein was ook wel is een vlot, boomhut of huisje heeft gebouwd. Althans, ik vond dat vroeger wel leuk.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25110224
Ach ik zit ook op een VMBO school, VMBO/HAVO dan. In de tijd dat ik daar zit zijn er maar 2 gevechtjes geweest, en dat kwam doordat die 2 meisjes ruzie met elkaar hadden. Dus niet op elke VMBO school is veel geweld hoor. Ik denk niet dat het komt dat daar alleen VMBO-T zit en niet de lagere, ook Havo zit daar. Maar dat moet niks zeggen. Woon trouwens gewoon in de randstad, Alphen a/d Rijn..

De school waar de lagere vmbo'ers op zitten is wat meer berucht, maar daar is het ook helemaal niet erg.
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:38:07 #196
95818 Wouss
Willens en Wetens
pi_25110713
quote:
nope, FOK is puberaal,
Dit ben ik
pi_25111022
quote:
Ben ik het deels mee eensch!! Ik heb ook eerst MAVO gedaan, en man man, wat een dommigheid. Daarna heb ik HAVO gedaan, wat de rector mij (ondanks de 9 gemiddeld op de MAVO) afraadde, want 'HAVO is van een heel ander niveau, hoor!'
Voor de HAVO vond ik hetzelfde gelden, wat een niveau, maar hier waren de rotte appels die je op de MAVO wel hebt (lees mensen die gewoon NIET WILLEN en alles voor de rest verkloten) verdwenen.

Daarna heb ik HTS gedaan, en ja, daar kwam wat kennis aan te pas, daar MOEST je wel leren, en het SNAPPEN, wilde je het halen (en voor de zeikerds onder ons, Ja, ik deed het in de 4 jaar die ervoor staan, EN ik deed het cum laude).

Wat betreft je laatste zin: Ik kijk niet neer op domme mensen, tenminste niet als onder domme mensen MAVO-ers in het algemeen worden beschouwd. De opleidingen, daar kijk ik op neer. Mensen die minder snel iets snappen / leren, of gewoon liever met de handen werken, daar kijk ik zeker niet op neer.
Daarbij zitten er tussen de MAVO-ers mensen die welzeker slim zijn, maar er verkeerd zitten, en die later veel meer blijken te kunnen.
Wel kijk ik neer op 'de domme mensch' waarmee ik de zichzelf voorliegende halve zool bedoel. Het type dat eerst schreeuwt, dan denkt, stoer meent te moeten doen door onzin te roepen, zichzelf slim probeert voor te doen, ruzie met elkaar krijgt, terwijl ze hetzelfde willen, maar gewoon niet luisteren naar elkaar, etc...

Maar ga me nu niet vertellen dat de MAVO van enig niveau is, want ik weet wel beter.

[ Bericht 8% gewijzigd door MakzBokz op 16-02-2005 12:08:33 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:06:20 #198
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25111178
Wat een ophef weer over niets zeg... Het is gewoon zo dat er hier veel figuren het woord 'vmbo-er' gebruiken in plaats van 'leeghoofd' of iets dergelijks... Zoek er niet teveel achter, het is gewoon een toffe term om aan te geven dat iemand dom aan het blaten is.

Feit blijft natuurlijk wel dat vmbo-ers vaak ook dom, respectloos en leeghoofdig tuig van de richel zijn.
pi_25111230
BrauN, je weet het weer goed te verwoorden met de nodige spot
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:20:10 #200
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25111393
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:09 schreef MakzBokz het volgende:
BrauN, je weet het weer goed te verwoorden met de nodige spot
Mijn opmerking geldt trouwens ook voor alle HTS'ers hoor. Net zo erg, zo niet erger dan vmbo trash.
pi_25112049
VMBO/MBO-ers zijn in de praktijjk slimmer
HAVO/HBO zijn theoretisch gezien slimmer
sorry voor al m'n typfouten
pi_25112570
Zeg, bestaat de MAVO trouwens niet meer?
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:50:31 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_25112837
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:58 schreef surferr het volgende:
Domme Vmbo opmerking
.
pi_25112981
vmbo-ers zijn vaak ook socialer.

Ik ken trouwens vmbo-ers die 10x slimmer zijn dan studenten rechten.
pi_25113166
Och man al die lui die perse willen horen dat ze echt wel slim zijn, waarschijnlijk nog wel slimmer dan veel WO-ers... damn.. ga je druk maken om iets nuttigs
pi_25113217
Ze zijn vaak stuk socialer.

Anyway, het is wel waar dat mensen op fok kijken naar je opleiding om te bepalen hoe slim je bent.
Hoe dom ben je dan.
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:09:25 #207
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_25113486
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:01 schreef Zep_Leddelin het volgende:
vmbo-ers zijn vaak ook socialer.

Ik ken trouwens vmbo-ers die 10x slimmer zijn dan studenten rechten.
rechten is geen studie

en ja vmbo-ers zijn gewoon dommer. Big deal. Die gasten moeten eens leren leven met hun minderwaardigheidscomplex.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_25113704
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:09 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

rechten is geen studie

en ja vmbo-ers zijn gewoon dommer. Big deal. Die gasten moeten eens leren leven met hun minderwaardigheidscomplex.
Als je minder snel kan leren ben je niet dommer. Nogal kromme vergelijking.
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:54:03 #209
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_25114894
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:23 schreef Zep_Leddelin het volgende:

[..]

Als je minder snel kan leren ben je niet dommer.
Als je er 100 dagen over doet om te leren rekenen ipv 10 dag ben je niet dommer zeker
pi_25115331
Gevoellige snaar?
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_25115619
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:54 schreef MisterICE het volgende:

[..]

Als je er 100 dagen over doet om te leren rekenen ipv 10 dag ben je niet dommer zeker
Als ik met iemand omga zonder dat ik zijn/haar opleiding weet oid dan let ik op hoe snel die reageert en snapt wat ik zeg niet of die een of andere hoogstaande theorie kent.
pi_25119623
hoe " hoger " opgeleid , hoe kortzichtiger, ik ben eruit.
De Puta Madre
pi_25119840
ROFL! Ja, ik heb VWO. Ja, ik vond het lullig toen een VMBO'er niet met me durfde praten daarom. Ik kan leren, maar ik kan niet lassen. Nou en?
*Edit* Ik schaamde me kapot dat hij dacht dat ik 'meer'was.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25120087
Ik heb absoluut respect voor lager opgeleiden maar ze moeten zich niet dom of onnozel gaan gedragen want daar heb ik wel hekel aan.
  donderdag 17 februari 2005 @ 02:02:20 #215
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_25121241
Guttegut, hebben we de vmbo-knuffelaars ook weer

Natuurlijk moet je niet iemand louter op z'n opleiding beoordelen, maar van een vmbo'er verwacht ik geen geniale ingevingen, eerder een poging tot inbraak in m'n auto en dat is gewoon de harde praktijk, zeker als je je in een stad als Utrecht begeeft in bepaalde wijken. Lul er omheen wat je wilt, maar het merendeel is gewoon leeghoofdig, lui en impulsief volk.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:06 schreef BrauN het volgende:
Wat een ophef weer over niets zeg... Het is gewoon zo dat er hier veel figuren het woord 'vmbo-er' gebruiken in plaats van 'leeghoofd' of iets dergelijks... Zoek er niet teveel achter, het is gewoon een toffe term om aan te geven dat iemand dom aan het blaten is.

Feit blijft natuurlijk wel dat vmbo-ers vaak ook dom, respectloos en leeghoofdig tuig van de richel zijn.
idd.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_25121274
Goh, dan heb ik geluk, ik mocht met die voormalig VMBO'er meerijden in de bestuurderscabine van de trein...
Ja, hij had zich opgewerkt van perronveger tot machinist.
Zolang hier dom geblaat wordt dat VMBO'ers natuurlijk geen kans hebben, blijft het en self-fulfilling prophecy.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25121288
Sorry ik moet nog steeds niezen
  donderdag 17 februari 2005 @ 02:51:06 #218
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_25121473
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:46 schreef Steijn het volgende:
Ik heb absoluut respect voor lager opgeleiden maar ze moeten zich niet dom of onnozel gaan gedragen want daar heb ik wel hekel aan.
Maw, je hebt een hekel aan alle lager opgeleiden
pi_25122237
Hoger opgeleiden bedenken, lager opgeleiden maken ?
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:30:22 #220
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_25122652
Het is niet vreemd dat mensen die conclusie trekken, ik heb zelf alle vormen van middelbaar onderwijs gevolgd (vwo, vmbo, havo) en doe nu mbo, en tjah, tis btje deprimerend laag denkniveau, maar het leuke is, dat zijn wel de gasten die over 3 jaar bij Shell werken en lachen om hbo/wo dudies die hetzelfde verdienen, maar langer op school zitten. Zelf wil ik btw hbo aot (vapro D) gaan doen na de mbo
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:52:32 #221
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_25122963
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:58 schreef surferr het volgende:

Mag ik even heel hard lachen

je bedoelt waarschijnlijk:
HAVO/HBO-ers zijn in de praktijjk slimmer
VWO/Universitair opgeleiden zijn theoretisch gezien slimmer
MAVO/VMBO'ers luisteren goed

De VMBO'ers met wie ik gewerkt heb waren verdomme niet eens in staat een gloeilamp te vervangen. En laten we de dames met de tiepmiep opleiding aub niet vragen een brief in normaal Nederlands te schrijven want dat was echt om te janken. Maar ach, het zijn heerlijk goedkope krachten die doen wat ze verteld wordt. Iemand moet immers het productiewerk doen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_25124786
quote:
Mensen zijn helemaal niet overal voor nodig, laaggeschoolde arbeid kan ik veel gevallen gewoon geautomatiseerd worden!
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_25125338
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 09:30 schreef DeLeider het volgende:
Het is niet vreemd dat mensen die conclusie trekken, ik heb zelf alle vormen van middelbaar onderwijs gevolgd (vwo, vmbo, havo) en doe nu mbo, en tjah, tis btje deprimerend laag denkniveau, maar het leuke is, dat zijn wel de gasten die over 3 jaar bij Shell werken en lachen om hbo/wo dudies die hetzelfde verdienen, maar langer op school zitten. Zelf wil ik btw hbo aot (vapro D) gaan doen na de mbo
Je denkt werkelijk dat MBO'ers bij Shell evenveel verdienen als academici bij Shell?
  donderdag 17 februari 2005 @ 12:26:45 #224
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25125558
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:12 schreef Intxaurraga het volgende:
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 17 februari 2005 @ 12:46:16 #225
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_25125932
hoger opgeleiden kunnen wel met lager opgeleiden om gaan, maar andersom niet. (doordenkertje )

Als ik het correcter mag stellen: Hoger opgeleiden kunnen de hele belevingswereld van lager opgeleiden bevatten, maar andersom niet. Uiteraard bevestigt de uitzondering de regel. Er zijn natuurlijk ook briljante lager opgeleiden, die om bepaalde redenen geen hoger ondewijs hebben gedaan. Daarnaast zijn er vrij domme mensen, die met keihard studeren het vrij ver weten te schoppen.
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:10:01 #226
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25147198
WAT ZIJN DAT HIER VOOR DOMBO'S?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:18:50 #227
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25147352
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
WAT ZIJN DAT HIER VOOR DOMBO'S?
En wat ben jij voor mislukt stuk vmbo gajes? Geef eens uitleg man, dwaas.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:30:16 #228
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25147564
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:18 schreef BrauN het volgende:

[..]

En wat ben jij voor mislukt stuk vmbo gajes? Geef eens uitleg man, dwaas.
Het begint al met de titel. "Ergens op bashen" zeg je helemaal niet, je basht iemand.
Het ontbrak er nog maar aan dat laaggeschoolt werd geschreven.

Het is een beetje het Hells Angels effect: die wilden door zich crimineel te gedragen (F. Barend in elkaar meppen) bewijzen dat ze niét crimineel waren. Zoiets doet de topicstarter ook: die opent een topic om zich te beklagen over vermeende vooroordelen over laagopgeleiden, maar gaat bij de titel al in de fout.

Ja, en dan ben je dus een LOZER!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25147758
Hoger = meer denken en sturen, meer verantwoordelijk- en bevoegdheden
Lager = meer doen, minder denken, weinig sturing, veel minder bevoegd- en verantwoordelijkheden

Heeft eigenlijk niets met praktijk / theorie te maken: dat jij een auto kan repareren wilt niet zeggen dat je in de "praktijk" slimmer bent.
pi_25148250
Het gaat er eigenlijk om wat je met je intelligentie doet, meer niet ... opleiding heeft daar niets mee te maken, ken genoeg ingenieurs die niet eens weten hoe ze sleuteltje moeten omdraaien bij wijze van spreken dus iedereen die zich elitair voelt omdat hij hogere opleiding heeft gehad .... ik heb geen diploma
If the human mind was simple enough to understand, we'd be too simple to understand it
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:13:32 #231
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25149325
het is als de parabel van de talenten. Wie kent 'm niet?
pi_25149672
Ik heb echt geen probleem met Mavo'ers hoor .

Maar als we een discussie hebben, zitten ze zo vaak te zeiken van ' huuhh wtf voor taalgebruik heb jij dan!? echt vwo-style weer hoor"

Ja, dan zeggen ze gewoon zelf dat ze dom zijn
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:55:35 #233
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_25149944
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:15 schreef dax het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat MBO'ers bij Shell evenveel verdienen als academici bij Shell?
Nee maar wel ongeveer hetzelfde als de gemiddelde hbo'er, kijk als ik na mijn mbo, hbo ga doen dan hoop ik toch wel meer te verdienen bij hetzelfde bedrijf das logisch, maar het komt ook vooral door volcontinu diensten en gevaren enzo. Het is btw wel mbo 4, niet dat je een te laag beeld krijgt
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
pi_25149975
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:36 schreef kippiej het volgende:
Ik heb echt geen probleem met Mavo'ers hoor .

Maar als we een discussie hebben, zitten ze zo vaak te zeiken van ' huuhh wtf voor taalgebruik heb jij dan!? echt vwo-style weer hoor"

Ja, dan zeggen ze gewoon zelf dat ze dom zijn
Grappig of zoals sommige dan over schrijffouten beginnen (op forums enzo)
Taalgebruik is essentieel voor zo accuraat mogelijk een onderwerp te verduidelijken hehe
If the human mind was simple enough to understand, we'd be too simple to understand it
pi_25153670
En als het zover is laten ze een loodgieter komen en betalen ze zich blauw aan de kosten.
Op dat moment weet ik wel wie er het hardst lacht

Ach, je hebt voor alles mensen nodig. Wees blij dat ze er zijn, wie zou anders je vuilnis wegbrengen? En al die andere rotklusjes waar velen niks van afweten?

Denk ook niet dat veel mensen hun eigen auto kunnen repareren, als je ziet wat ze voor uurloon vragen en dat vergelijkt met iemand met een kantoorjob...
pi_25154816
Ik zou willen dat in dit topic de redenatie -geld maakt gelukkig- niet zo'n grote rol zou spelen. Als je gelukkig bent met en trots op wat je doet, dan is het goed toch. Er moet een soort natuurlijk differentiatie zijn, waardoor alle baantjes ingevuld worden.
pi_25156250
Ik geef niet zoveel om opleidingsniveau. Ik zou zelf kunnen opscheppen over een hoog niveau omdat ik zelf hoogopgeleid ben, maar dat zou waanzin zijn. Een opleiding impliceert geen intelligentie, kennis of vaardigheid. Sterker nog: na veel ervaring gehad te hebben met studeren en opleidingen concludeer ik dat het allemaal niet zoveel voorstelt als veel mensen ons doen geloven.

Het valt me op dat echte domheid in alle lagen van de bevolking voorkomt. Ongeacht opleidingsniveau. Daar is een simpele verklaring voor: hogere opleidingen onderscheiden zich enkel door een zeer specialistische vorm van kennis en kunde aan te bieden op een heel klein gebied in het leven. Je hebt daarmee hooguit wat meer kennis op dat gebied, maar je bent op andere gebieden niet noodzakelijkerwijs intelligenter.

Onderwijs is net als een IQ-test gebaseerd op kennis en het reproduceren daarvan. Als iets niks met intelligentie te maken heeft dan is dat het wel: een computer doet dat beter en is toch volkomen dom. Iedereen kan dingen uit het hoofd leren en reproduceren. De een wat minder dan de ander en laten we eerlijk zijn: het verschil in geheugen en motivatie verklaart voor het grootste deel het verschil in opleidingsniveau. Je kan domheid niet zomaar relateren aan opleidingsniveau. Met enkel een goed geheugen kan je ook doctorandus worden. Weliswaar niet in elke studie, maar toch.

Ik kies voor een totaal andere benadering. Ik bekijk iedereen individueel en bepaal door middel van een aantal gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en observaties van gedrag of ik iemand slim of dom vind. Dan moet je wel bereid zijn om van de heersende vooroordelen af te komen. Definieer domheid en slimheid eens anders. Voor mij is een slim iemand onder andere een persoon die inlevingsvermogen heeft en zich kan inleven in andere mensen, veel begrijpt van het leven en niet te oppervlakkig is, oplossingsgericht kan denken en kritisch durft te kijken. Kortom: een sociale inlevende persoonlijkheid waarmee te praten valt. Dat mag zeker ook een VMBO'er zijn. Graag zelfs.

Eigenlijk is het principe simpel: een laag opgeleid iemand kan qua theorie sneller op het niveau komen van een hoogopgeleide dan een domme hoogopgeleide intelligent zal worden. Ik kom vaak mensen tegen die opscheppen over hun hoge opleiding, maar die eigenlijk ontzettend dom zijn. Ik vraag dan aan die persoon wat hem dan zo slim maakt. Het zijn dan managers, ingenieurs, juristen of psychologen. "Mooi," zeg ik dan, "ik kan binnen 5 jaar dat ook allemaal zijn, maar jullie worden in 5 jaar niet intelligent".

Met die wetenschap is het makkelijk om een aantal veel voorkomende vooroordelen te ontkrachten. Ik ben zelf 25 en communiceer met allerlei soorten mensen tussen 14 jarigen en professoren van dik in de 50. De volgende dingen vallen me regelmatig op:
- VMBO'ers hebben 3 problemen: 1) Het vooroordeel over het VMBO en hun jeugdige leeftijd. Ik hoor mensen vaak klagen en jammeren over bv 15 jarigen. Ze zouden dom zijn omdat ze op het VMBO zitten. Ze vergeten dan dat het VMBO niet het eindstation hoeft te zijn. Het gaat er niet om waar iemand start, maar waar iemand uitkomt. 2) Ze zijn jong en hebben logischerwijs op bepaalde gebieden nog een achterstand. Ik ken hoogopgeleiden die VMBO'ers dom noemen omdat zij (nog) niet op doctoraal niveau over de Informatica kunnen praten. Dat spoort echt niet. Zelf vergeten ze dan even dat ze zelf bijna alle andere vakken niet eens op LBO niveau beheersen. 3) Mensen nemen vaak niet ECHT de moeite om naar die mensen te luisteren. Ze zijn volgens het vooroordeel gewoon jong en dom.
- Hoge opleidingen worden ten onrechte de hemel in geprezen. Check de site in m'n sig en je ziet een mooi voorbeeld van hoe iedere onbenul tegenwoordig een diploma kan halen.
- Ik merk op dat de jeugd van tegenwoordig veel slimmer is dan de oudere generaties daarvoor. Om maar een voorbeeld te noemen: taboes. Jongeren van een jaar of 15 weten al heel veel over het leven en durven over de meest uiteenlopende dingen in het leven te praten. Nog geen 10 jaar geleden was dat zwaar taboe. Het leuke is dan dat een stoffige uitgerangeerde professor mij komt vertellen dat hij zoveel over statistiek weet, maar niet eens een e-mail kan versturen en die niet eens weet wat er echt in het leven speelt. Hoogopgeleide docenten van mijn oude school zijn digibeten en veel hoogopgeleide studenten die ik tegenkom hebben tijdens hun studie een zogenaamde groei doorgemaakt waardoor ze allemaal zo goed zeggen te weten waar het nu echt om draait in het leven.

Er zijn echter maar weinig mensen die dat ECHT weten. Vreemd genoeg vind ik die niet in het zone waarin alleen hoog opgeleiden zitten. Zonder twijfel kunnen de ingenieurs mij alles vertellen over hun programmeerwerk, kunnen de wiskundigen al hun stellingen bewijzen en kunnen juristen alles recht praten wat krom is. Maar zeg nou zelf: dat is toch geen vorm van intelligentie?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25157868
Exactly my point
Emotionele intelligentie mist bij sommigen ....ook bij mij
  zaterdag 19 februari 2005 @ 08:54:24 #239
81237 releaze
best of both worlds
pi_25157952
ik geloof zelfs dat maar 40% van de opgeleiden in nederland een opleiding heeft gelijk aan of hoger dan HBO. Stond ergens in de krant, vorig jaar, en ben het nog een aantal andere keren tegengekomen ook. niks mis met (V)MBO scholieren.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:36:04 #240
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25158388
Ik moet wel zeggen dat ik het vooral hier merk.
Trents bijv in een ander topic.
Omdat ik dan VMBO heb gedaan en bij de gemeente werk ben ik dom......
men vergeet dat ik over 5 jaar nog steeds werk heb en dat nog de vraag is bij trents.
Ik WIL geen hoge verantwoordelijkheden want dan gaan er toch maar dingen mis.
verder ben ik op internet toch heel wisselvallig en als je dat "dom" vind. boeiend.
Ik ken ook iemand die heeft VMBO gehad maar als die man zo dom is, hoe komt het dan dat julie iedere dag eten kunnen kopen bij de appie en andere vestigingen?
Wie gaat met zijn 18M truck door amsterdam ZONDER ook maar iets te raken? jullie niet.
Van de week ook weer, ja er is een probleem. Op de papieren staat dat er geen UPS staat dus staat er geen UPS en is het ding dat piept dus GEEN UPS.
Er is ook niks andes dat KAN piepen.
Ga je kijken, staat er een UPS te piepen.
en DAT vind ik weer een hekel punt aan de hoger opgeleiden. Omdat het niet op papier staat is het er niet......
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:58:13 #241
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_25158598
@speedfreakssj
je moet wel heel slim zijn wil je jouw tekstje in een keer kunnen begrijpen!

Je associeert er lustig op los, een logisch verband is echter ver te zoeken. Trouwens wel respect voor je icon
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_25159136
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:38 schreef Neuralnet het volgende:
Een opleiding impliceert geen intelligentie, kennis of vaardigheid.
Intelligentie hoeft dat inderdaad vaak niet te impliceren, maar kennis en vaardigheid niet? Dat is natuurlijk belachelijk: elke opleiding impliceert een zekere kennis en vaardigheid.
quote:
Sterker nog: na veel ervaring gehad te hebben met studeren en opleidingen concludeer ik dat het allemaal niet zoveel voorstelt als veel mensen ons doen geloven.
Maakt je eerste stelling er niet minder verkeerd op.
quote:
Het valt me op dat echte domheid in alle lagen van de bevolking voorkomt. Ongeacht opleidingsniveau.
Vanzelfsprekend, je opleiding is maar een onderdeel dat toevoegt aan je eigen kennis en vaardigheden.
quote:
Daar is een simpele verklaring voor: hogere opleidingen onderscheiden zich enkel door een zeer specialistische vorm van kennis en kunde aan te bieden op een heel klein gebied in het leven.
Je hebt daarmee hooguit wat meer kennis op dat gebied, maar je bent op andere gebieden niet noodzakelijkerwijs intelligenter.
Heeft er weinig mee te maken, als we uberhaupt aannemen dat jij hiermee gelijk hebt. Heeft meer te maken met levensstijl. Iemand die HBO studeert en verder nauwelijks iets doet aan hobbies en/of bijbaantjes zal inderdaad minder kennis en vaardigheden hebben dan iemand die dezelfde opleiding doet, en veel hobbies en bijbaantjes heeft.
quote:
Onderwijs is net als een IQ-test gebaseerd op kennis en het reproduceren daarvan. Als iets niks met intelligentie te maken heeft dan is dat het wel: een computer doet dat beter en is toch volkomen dom.
Niet waar, het (zelfstandig) opnemen/begrijpen van informatie, opslaan en toepassen op een gebied is intelligentie. Een computer kan niet zelfstandig dingen opnemen, opslaan en toepassen waar nodig zonder de mens. Een mens kan dat weer wel, tot een zekere mate..
quote:
Iedereen kan dingen uit het hoofd leren en reproduceren. De een wat minder dan de ander en laten we eerlijk zijn: het verschil in geheugen en motivatie verklaart voor het grootste deel het verschil in opleidingsniveau.
Wat uiteindelijk ook je baan moet bepalen, dus het is meer een kettingreactie. En dat maakt het verschil uiteindelijk groter: "Iedereen kan het blijkbaar, maar jij hebt het niet gedaan." Je neemt mensen niet aan op basis van wat ze uiteindelijk kunnen, maar wat ze nu al kunnen doen.
quote:
Je kan domheid niet zomaar relateren aan opleidingsniveau. Met enkel een goed geheugen kan je ook doctorandus worden. Weliswaar niet in elke studie, maar toch.
Maar tot die tijd ben je wel iemand die het een en ander niet weet of kan, op een wat hoger niveau, en daar gaat het uiteindelijk om.
quote:
Ik kies voor een totaal andere benadering. Ik bekijk iedereen individueel en bepaal door middel van een aantal gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en observaties van gedrag of ik iemand slim of dom vind. Dan moet je wel bereid zijn om van de heersende vooroordelen af te komen. Definieer domheid en slimheid eens anders. Voor mij is een slim iemand onder andere een persoon die inlevingsvermogen heeft en zich kan inleven in andere mensen, veel begrijpt van het leven en niet te oppervlakkig is, oplossingsgericht kan denken en kritisch durft te kijken. Kortom: een sociale inlevende persoonlijkheid waarmee te praten valt. Dat mag zeker ook een VMBO'er zijn. Graag zelfs.
Zo totaal anders is deze benadering helemaal niet, je bent alleen vergeten op specifieke kennis te richten, dus ik weet niet in welke branche jij zit, maar denk maar niet dat dit genoeg is afhankelijk van de functie. Overigens worden veel van deze eigenschappen gepushed in (sowieso) hogere opleidingen....
quote:
Eigenlijk is het principe simpel: een laag opgeleid iemand kan qua theorie sneller op het niveau komen van een hoogopgeleide dan een domme hoogopgeleide intelligent zal worden.
En dus? Daar gaat het in de praktijk toch helemaal niet om? In de praktijk gaat het om wat je kan, niet wat je over 5 jaar eventueel zou kunnen doen met de juiste opleiding.
quote:
Ik kom vaak mensen tegen die opscheppen over hun hoge opleiding, maar die eigenlijk ontzettend dom zijn. Ik vraag dan aan die persoon wat hem dan zo slim maakt. Het zijn dan managers, ingenieurs, juristen of psychologen. "Mooi," zeg ik dan, "ik kan binnen 5 jaar dat ook allemaal zijn, maar jullie worden in 5 jaar niet intelligent".
Dat hoeft toch helemaal niet? Over 5 jaar hebben zij sowieso nog meer ervaring in die functie, meer kennis en vaardigheden, meer contacten etc. En wie zegt dat jij uberhaupt intelligenter bent dan hen?
quote:
Er zijn echter maar weinig mensen die dat ECHT weten. Vreemd genoeg vind ik die niet in het zone waarin alleen hoog opgeleiden zitten. Zonder twijfel kunnen de ingenieurs mij alles vertellen over hun programmeerwerk, kunnen de wiskundigen al hun stellingen bewijzen en kunnen juristen alles recht praten wat krom is. Maar zeg nou zelf: dat is toch geen vorm van intelligentie?
Misschien niet, maar wel een vorm van kennis en vaardigheid, en daar gaat het grotendeels om in een functie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seiruu op 19-02-2005 11:42:35 (typos) ]
pi_25160416
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:55 schreef DeLeider het volgende:

[..]

Nee maar wel ongeveer hetzelfde als de gemiddelde hbo'er, kijk als ik na mijn mbo, hbo ga doen dan hoop ik toch wel meer te verdienen bij hetzelfde bedrijf das logisch, maar het komt ook vooral door volcontinu diensten en gevaren enzo. Het is btw wel mbo 4, niet dat je een te laag beeld krijgt
Voor de algemene managementfuncties bij Shell worden alleen academici aangenomen.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:12:05 #244
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_25161386
quote:
quote:
quote:
Maakt dat die mensen dan slim? Nee
Connection reset by toffe peer
pi_25161412
zo mooi! ik zit ook op VMBO, en meteen zijn er van die mensen van 40 of wat dan ook die zich beter dan mij gaan voelen, als je zo slim bent als je je voor doet, dan hoor je ook te begrijpen dat je niet het hele VMBO over 1 kam kan scheren
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25161592
Het blijft leuk al die mensen die graag willen horen dat ze echt wel wat waard zijn Ga iets nuttigs doen man
pi_25161901
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:28 schreef Reflex het volgende:
Het blijft leuk al die mensen die graag willen horen dat ze echt wel wat waard zijn Ga iets nuttigs doen man
Een fatsoenlijke opleiding volgen bijvoorbeeld .

Of je kennis van de Nederlandse taal en grammatica verbeteren .

[ Bericht 2% gewijzigd door kastanova op 19-02-2005 15:31:29 ]
pi_25162249
quote:
inderdaad, wil je dan nu maken dat je wegkomt
pi_25162321
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:16 schreef dax het volgende:

[..]

Voor de algemene managementfuncties bij Shell worden alleen academici aangenomen.
Ik ken er 1 persoonlijk, die ging soliciteren voor een job waar inderdaad iemand met een TU opleiding werd gevraagd, hij was MBO-er, maar van de 25 solicitanten heeft hij wel mooi de job.

Hoe die gast het voor mekaar kreeg weet ik niet, maar hij heeft nu wel een topfunctie bij Shell.
Wat ik nu moet gaan denken van de P&O afdeling aldaar is dan de vraag....
-
pi_25164207
quote:
Intelligentie hoeft dat inderdaad vaak niet te impliceren, maar kennis en vaardigheid niet? Dat is natuurlijk belachelijk: elke opleiding impliceert een zekere kennis en vaardigheid.
Ik doel dan wel op kennis en vaardigheid die het rechtvaardigen om iemand anders die die kennis niet heeft dom te noemen. Dat is immers de geschetste situatie in deze topic! (Het draait hier niet om wat je in de praktijk nodig hebt.) Dat kan naar mijn idee alleen als er intelligentie nodig is om deze kennis te vergaren. Het punt is juist dat dat veelal helemaal niet het geval is. Is een ingenieur intelligenter dan een VMBO'er enkel en alleen omdat hij beter kan programmeren? Nee. De ingenieur heeft meer kennis van programmeren, maar kan nog steeds zo dom zijn als het achtereind van een varken. Meestal is het slechts een keuze van mensen om bepaalde kennis niet te hebben en andere kennis weer wel. Het draait in deze topic juist om het "bashen" van laag opgeleiden. Het draait niet om de vraag of opleidingen überhaupt kennis opleveren.
quote:
Iemand die HBO studeert en verder nauwelijks iets doet aan hobbies en/of bijbaantjes zal inderdaad minder kennis en vaardigheden hebben dan iemand die dezelfde opleiding doet, en veel hobbies en bijbaantjes heeft.
Daarom is mijn punt nog steeds: mensen kunnen op basis van opleidingsniveau niet concluderen of iemand dom of slim is. Het gaat om het totaal plaatje. Of iemand dat nu via het VMBO + een hele boel werkervaring heeft gedaan of een HBO opleiding heeft gekozen: je zal voor een conclusie over zijn vermeende slim- of domheid verder moeten kijken dan enkel de gevolgde opleiding.
quote:
Niet waar, het (zelfstandig) opnemen/begrijpen van informatie, opslaan en toepassen op een gebied is intelligentie.
Er stond enkel "reproduceren van kennis". Begrijpen en toepassen vallen inderdaad onder intelligentie. Er is niet gesteld dat dat niet het geval zou zijn.
quote:
Wat uiteindelijk ook je baan moet bepalen, dus het is meer een kettingreactie. En dat maakt het verschil uiteindelijk groter: "Iedereen kan het blijkbaar, maar jij hebt het niet gedaan." Je neemt mensen niet aan op basis van wat ze uiteindelijk kunnen, maar wat ze nu al kunnen doen.
Voor het aannemen van een werknemer zou dat ter zake doen. Maar gaat het in deze topic niet puur om het idee dat hoger opgeleiden kritiek hebben op lager opgeleiden? Vind jij jezelf enkel slimmer omdat jouw opleiding beter aansluit op een hoge functie? Ook aan een hoge functie kan je niet zonder meer zien of iemand wel of niet dom is. Ik zie genoeg domme mensen op hoge functies zitten.
quote:
Maar tot die tijd ben je wel iemand die het een en ander niet weet of kan, op een wat hoger niveau, en daar gaat het uiteindelijk om.
Dus eigenlijk vind je dat iemand van in de 30 met een universitair diploma een slordige 20 jaar tegen een opgroeid kind mag zeggen dat hij dom is omdat hij nu iets niet kan totdat hij zijn doctoraal heeft behaald? Want dan kan hij het opeens wel en is hij slim?

Dat is nu net het gedrag wat ik in de praktijk niet vind kunnen. Van die mensen die roepen van: "Ha, jij bent zo'n klein sulletje van 16 jaar die op het VMBO zit. Wat ben jij dom. Want ik zit op de universiteit". Ik twijfel aan mensen die slimheid claimen op basis van wat extra theorie en vaardigheden op een heel specialistisch gebied. Hun "slimheid" bestaat veelal alleen uit het idee dat ze geschikt zijn voor een bepaalde functie. Alsof dat iets zegt: genoeg slechte mensen in hoge functies. Op het moment dat er ook nog blijkt dat de te hoog gewaardeerde vaardigheid geen bal voorstelt, dan verdwijnt de slimheid als sneeuw voor de zon. Het is typerend dat zelfs dan deze mensen blijven doen alsof zij de slimste zijn. Enkel en alleen omdat ze een titel voor/achter hun naam hebben staan.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25164277
Die hele obsessie met intelligentie kan ik ook niet zo goed plaatsen. Ook het fanatisme waarmee users hier op spelfoutjes jagen en dan trots zo snel mogelijk de fout verbeteren, vind ik verbazingwekkend.

Als je de kaars van een ander dooft, gaat je eigen kaars niet feller branden.

Sommige mensen zijn minder intelligent dan anderen, maar het moet niet zo zijn dat ze daardoor de indruk krijgen dat ze minder waard zijn of zo. Dat maakt me erg verdrietig.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 17:45:09 #252
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_25164359
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Sommige mensen zijn minder intelligent dan anderen, maar het moet niet zo zijn dat ze daardoor de indruk krijgen dat ze minder waard zijn of zo. Dat maakt me erg verdrietig.
De waarheid is hard
.
pi_25164399
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

De waarheid is hard
Dus jij laat menselijke waardigheid afhangen van iemands intelligentie? Ik snap dat niet hoor. Juist als je wil coachen of leiding wil geven in een hoge functie, zul je goed met alle IQ's van 90 tot 130 om moeten kunnen gaan.

Ik heb liever dat iemand goede intenties heeft en niet alleen om zichzelf geeft.
pi_25165548
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:37 schreef Neuralnet het volgende:
Ik doel dan wel op kennis en vaardigheid die het rechtvaardigen om iemand anders die die kennis niet heeft dom te noemen. Dat is immers de geschetste situatie in deze topic! (Het draait hier niet om wat je in de praktijk nodig hebt.) Dat kan naar mijn idee alleen als er intelligentie nodig is om deze kennis te vergaren. Het punt is juist dat dat veelal helemaal niet het geval is. Is een ingenieur intelligenter dan een VMBO'er enkel en alleen omdat hij beter kan programmeren? Nee. De ingenieur heeft meer kennis van programmeren, maar kan nog steeds zo dom zijn als het achtereind van een varken. Meestal is het slechts een keuze van mensen om bepaalde kennis niet te hebben en andere kennis weer wel. Het draait in deze topic juist om het "bashen" van laag opgeleiden. Het draait niet om de vraag of opleidingen überhaupt kennis opleveren.
Dat hangt er sowieso vanaf wat jouw definitie van dom/slim is. Dom kan zijn mensen met een laag IQ, mensen met weinig kennis of beide. Hoe hoger de opleiding hoe "groter" je kennis wordt en uiteraard zitten daar over het algemeen ook de mensen met hoger IQ omdat het anders heel moeilijk te doen is.
quote:
Daarom is mijn punt nog steeds: mensen kunnen op basis van opleidingsniveau niet concluderen of iemand dom of slim is. Het gaat om het totaal plaatje. Of iemand dat nu via het VMBO + een hele boel werkervaring heeft gedaan of een HBO opleiding heeft gekozen: je zal voor een conclusie over zijn vermeende slim- of domheid verder moeten kijken dan enkel de gevolgde opleiding.
Inderdaad, maar voor het bedrijfsleven geldt dat weer minder, omdat men kijkt naar relevante kennis en niveau. En dan speelt opleiding weer wel een grote rol (iig als basis).
quote:
Er stond enkel "reproduceren van kennis". Begrijpen en toepassen vallen inderdaad onder intelligentie. Er is niet gesteld dat dat niet het geval zou zijn.
Je zegt net dat als er iets niets met intelligentie te maken heeft dat het wel onderwijs is?
quote:
Voor het aannemen van een werknemer zou dat ter zake doen. Maar gaat het in deze topic niet puur om het idee dat hoger opgeleiden kritiek hebben op lager opgeleiden? Vind jij jezelf enkel slimmer omdat jouw opleiding beter aansluit op een hoge functie? Ook aan een hoge functie kan je niet zonder meer zien of iemand wel of niet dom is. Ik zie genoeg domme mensen op hoge functies zitten.
Nee dat niet, maar over het algemeen zijn de mensen die een hogere opleiding hebben (gehad) wel de mensen die beter leren, en beter leren denken. Daar gaat het immers ook om bij hoge opleidingen. En dat er domme mensen op hoge functies zitten kan ook met ervaring etc te maken hebben, dus daar heb je wel gelijk in dat zelfs mensen zonder een goede scholing nog redelijk makkelijk op hoge functies kunnen komen. Maar daar doen ze over het algemeen wel langer over.
quote:
Dus eigenlijk vind je dat iemand van in de 30 met een universitair diploma een slordige 20 jaar tegen een opgroeid kind mag zeggen dat hij dom is omdat hij nu iets niet kan totdat hij zijn doctoraal heeft behaald? Want dan kan hij het opeens wel en is hij slim?
Nee maar wie zegt dat de mensen met hogere opleidingen ouder zijn? Dat hoeft helemaal niet, en dat lijkt mij hier ook niet toepasselijk. Alsof je een baby gaat uitlachen dat het niet zoveel dingen kan dan jij als jij 10 bent ofzo.
quote:
Dat is nu net het gedrag wat ik in de praktijk niet vind kunnen. Van die mensen die roepen van: "Ha, jij bent zo'n klein sulletje van 16 jaar die op het VMBO zit. Wat ben jij dom. Want ik zit op de universiteit". Ik twijfel aan mensen die slimheid claimen op basis van wat extra theorie en vaardigheden op een heel specialistisch gebied. Hun "slimheid" bestaat veelal alleen uit het idee dat ze geschikt zijn voor een bepaalde functie. Alsof dat iets zegt: genoeg slechte mensen in hoge functies. Op het moment dat er ook nog blijkt dat de te hoog gewaardeerde vaardigheid geen bal voorstelt, dan verdwijnt de slimheid als sneeuw voor de zon. Het is typerend dat zelfs dan deze mensen blijven doen alsof zij de slimste zijn. Enkel en alleen omdat ze een titel voor/achter hun naam hebben staan.
Iemand die een lagere opleiding heeft specialiseert zichzelf toch ook op een dergelijk vak? Dat staat er eigenlijk los van. Mensen die MBO doen hebben heus geen bredere kennis over meerdere functies dan iemand die HBO doet hoor....

Je kan dan inderdaad niet zeggen wie slimmer/dommer is, maar je kan wel zeggen dat degenen met een hogere opleiding later veel meer kans hebben om werk te krijgen "van hoger niveau".

[ Bericht 0% gewijzigd door Seiruu op 19-02-2005 20:41:43 ]
pi_25165612
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als je de kaars van een ander dooft, gaat je eigen kaars niet feller branden.
Maar heb je dan weleens aan gedacht over het feit dat je eigen kaars uberhaupt al groter was?
pi_25166093
eigenlijk is er helemaal geen verschil

want als ik door blijf leren dan kom ik uiteindelijk ook bij HBO of hoger, dus dan ben ik opeens slimmer geworden!
sorry voor al m'n typfouten
pi_25167118
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:00 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Maar heb je dan weleens aan gedacht over het feit dat je eigen kaars uberhaupt al groter was?
De kaars van een ieder is even groot, dat is juist het punt. Iedereen heeft z'n kwaliteiten.
pi_25170028
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:25 schreef surferr het volgende:
eigenlijk is er helemaal geen verschil

want als ik door blijf leren dan kom ik uiteindelijk ook bij HBO of hoger, dus dan ben ik opeens slimmer geworden!
nee, dan ben je een nepperd!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 23:27:17 #259
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_25170462
Eens, ik heb zelf mavo gedaan en zit nu op 't mbo, dat zegt helemaal niets over de kennis van het vak waarvoor je leert. Er zijn genoeg mongolen die wél direct naar het hbo kunnen, maar geen helemaal niets weten over de opleiding die ze willen gaan doen.

Ja, op het vmbo/mbo zit ook tuig, maar er zitten genoeg foute figureren op 't hbo hoor. een goed voorbeeld zijn hooligans, een groot deel van de personen die hier aan meedoet heeft een hogere opleiding gevolgd en heeft in het dagelijks leven een goedbetaalde baan.

In de media wordt er meestal negatief gedaan over het vmbo, beetje vreemd dat iedereen zeikt op een opleiding die meer dan de helft van alle jongeren volgt.

Niet iedereen is even intelligent, iedereen is anders. Iedereen ziet er anders uit en denkt anders. Laten we daar gewoon blij mee zijn.

De mensen op het mbo zijn niet dom, die willen net zo graag hun diploma halen als een ander hoor. .

het houdt ons van de straat toch?
pi_25174118
Ach Ik heb m´n MAVO gehaald en daarna braaf naar het MBO gegaan en daar ook een diploma voor behaald. Om vervolgens een 4 jarig rondje HBO af te hebben gerond. En om je de waarheid te zeggen; het is allemaal een pot nat.

Mensen die andere mensen bekritiseren aan de hand van hun opleidings niveau, geven mij bij voorbaat al een bevestiging van hun eigen domheid.
Jawel!
pi_25174226
Mag ik jullie er even op wijzen de beste top managers in Nederland niet eens geschoold zijn!!!!
Dus dat ze net de basisschool hebben afgemaakt!!!!!! Boeren verstand is soms beter dan aangeleerde kennis
"the object of war is not die for your country, but to make the other bastard die for his"
General George S.Patton
pi_25174625
Hoogopgeleiden die serieus respectloos neerkijken op lager opgeleiden zijn onzeker.
Vasthoudend aan een papiertje/status wat in theorie moet aangeven dat ze intelligent zijn.
Niet wetende dat intelligentie veel meer dan een papiertje is.
Niet wetend dat het gebrek aan respect, inzicht en de aanwezigheid van de arrogantie wat vaak gekoppeld is aan allerlei gedragingen een zwaar gebrek aan 'het complete plaatje' is.
Een compleet plaatje wat je een stabiel, leuk en sociaal, volwaardig intelligent mens maakt. ( een leuk, sociaal mens ben je niet als je alleen likt en aardig bent voor je advocatenvriendjes)
Tja, als je dat mist.. dan moet je wel heel stevig vasthouden aan ' het papiertje'
Maargoed.. dat is mijn mening.

Er is binnen hoogopgeleide beroepen vaak ook goed te merken wie er voor de status werkt.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Official ESF Kreviewer zondag 20 februari 2005 @ 03:17:15 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_25174630
Ben je gefrustreerd, Bren?
pi_25174664
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:25 schreef surferr het volgende:
want als ik door blijf leren dan kom ik uiteindelijk ook bij HBO of hoger
Nee hoor... Jij niet...
pi_25174672
ja je hebt laaggeschoolde en hooggeschoolde.
&lt;hr&gt;
  Official ESF Kreviewer zondag 20 februari 2005 @ 03:26:02 #266
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_25174698
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 23:27 schreef Tiemie het volgende:
Eens, ik heb zelf mavo gedaan en zit nu op 't mbo,
Dat zeg ik. Het betekent dus toch wat.
pi_25174718
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:17 schreef Kreator het volgende:
Nee hoor.
Is het dan wel ok dat er hoogopgeleiden rondlopen die zich denegrerend en misplaatst arrogant naar anderen opstellen?

' Ik ben slim want hoogopgeleid', en soms denkend: ' ik ben hierdoor een beter mens'
Denken is wat anders dan doen.. je naar die gedachtes gedragen, is allerminst slim te noemen.

Er kunnen overigens zelfs fouten door gemaakt worden. ( op het werk)

[ Bericht 3% gewijzigd door Brennie op 20-02-2005 03:35:14 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 20 februari 2005 @ 03:31:51 #268
66149 RabarberKing
stiekum genieten!
pi_25174747
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:17 schreef Kreator het volgende:
Kut he, dat ze gelijk heeft?
  zondag 20 februari 2005 @ 03:32:51 #269
84524 Morwen
I got life
pi_25174753
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:27 schreef Brennie het volgende:

[..]

Nee hoor.
Is het dan wel ok dat er hoogopgeleiden rondlopen die zich denegrerend en misplaatst arrogant naar anderen opstellen?

' Ik ben slim want hoogopgeleid', en soms denkend: ' ik ben hierdoor een beter mens'
Denken is wat anders dan doen.. je naar die gedachtes gedragen, is allerminst slim.
Dat is gewoon dom.

Er kunnen overigens zelfs fouten door gemaakt worden. ( op het werk)
eensch

*meerdere voorbeelden uit de praktijk heeft
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25174969
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:27 schreef Brennie het volgende:
Denken is wat anders dan doen.. je naar die gedachtes gedragen, is allerminst slim te noemen.
Waarom?
pi_25175018
Zonder te beweren dat alle vmbo'ers asociaal zijn en alle hbo'ers arrogant, respectloos e.d ( je kunt niet in hokjes denken of alles zwart-wit zien) toch even een voorbeeld:

Ik begeef me liever tussen kauwgomkauwende, schreeuwende vmbo'ers van een jaar of 16.
Vmbo'ers zonder arrogantie, met respect, ieder gelijkwaardig behandelend en een betrouwbare motor makend voor mijn auto, dan:

Hbo'ers met arrogantie, een gave om goed te leren, keurige etiquettehandhaving.. een voorbeeld voor de samenleving lijkend.
Kijk je wat verder dan merk je dat deze 'keurige' heer of dame die zich een status aanmeet geen goede balans tussen zijn iq en eq heeft.
Selectief sociaal, respectloos, en een intelligentie wat niet verder rijkt dan de lettertjes op papier.

Wat prefereer jij?

Als je als hoogopgeleide de waarde en het belang van laagopgeleiden ( je werknemers bv) niet ziet, dan ben je gedoemd te mislukken.
Het 1 functioneert niet zonder het ander.
Hoogopgeleiden zijn absoluut nodig, een bepaalde hierarchie ook.
De sleutel is kunnen samenwerken, al zit je op de hoogste troon.
Doe je dat, dan heb je al automatisch respect en pieker je er niet over laagopgeleiden te vernederen.

Vanaf het vmbo heeft mijns inziens ip iedereen een normaal portie verstand.
De 1 kan beter leren, heeft een beter ruimtelijk inzicht e.d dan de ander.
Ieder heeft zo zijn talenten.
Sociale vaardigheden heb je of heb je niet. Al kunnen er ( maar dat is mijn mening) op sommige vlakken wel verschillen liggen.
Gezien communicatie en Qua andere uittingsvormen bijvoorbeeld.
Het 1 en ander hangt ook samen met de opvoeding, het sociale milieu en de 'sfeer' van de omgeving.

Generaliserend voorbeeld:

Vmbo'ers vloekend en tierend en druk aanwezig geen rekening houdend met anderen.
Hbo'ers die arrogant en bot, maar minder losbandig en berekender ip hetzelfde kunnen doen.

Tuig op verschillende niveau's.

Met een hogere intelligentie kun je vaak beter of makkelijker verbanden leggen, rationaliseren, relativeren en breder communiceren en kennis vergaren..
Het maakt je niet per definitie een beter of leuker mens.
Alles moet in balans zijn, gewoon op je eigen niveau.
Velen malen belangrijker dan een iq van 130 met een hoge diploma op zak.
Intelligentie omvat meerdere factoren.

Nogmaals.. ik schets het eerste stuk even erg zwart-wit.

Zal wel weer een hoop shit nu over me heen krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door Brennie op 20-02-2005 04:59:26 ]
pi_25175076
quote:
Op zondag 20 februari 2005 04:19 schreef kastanova het volgende:

[..]

Waarom?
Qua denkwijze er geheel van uitgaan dat iedere, wat lager opgeleide dom en nutteloos is, zal zich ook uitten in het zich ernaar gedragen. ( denk ik)
Stereotype denken doet iedereen wel eens.
Soms door ervaringen van jezelf of anderen, soms door wat de media schetst.
Je ziet een gozer met een petje op zich als een lompe debiel gedragen en je denkt even: 'het zal wel een laagopgeleide zijn' ( bijvoorbeeld)
Daarna herstel je jezelf en weet en besef je dat het onzin is, en zo niet moet denken.
Je denkt het eigenlijk ongewild en bent er bewust van.Het zal je handelen niet beinvloeden.
Evengoed dat je van een man in pak automatisch kunt denken dat het arrogante lul is, want-> hoogopgeleid.
Je rationaliseert het weg, dat doe je niet als je continu mensen over 1 kam scheert.
Je herstelt je gedachtes niet.

Ben ik nog te volgen?
pi_25175102
Wat is in jullie ogen laagopgeleid eigenlijk?

Vmbo?
Mbo niveau 3 of 4?
Alleen havo en geen vervolgopleiding?
Hbo toerisme?
pi_25175105
quote:
Op zondag 20 februari 2005 05:08 schreef Brennie het volgende:

Vmbo?
Mbo niveau 3 of 4?
Hbo toerisme?
Alles beneden de mbo...
SPW en soortgelijke opleidingen + kappersopleidingen ook trouwens...
pi_25175109
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 02:02 schreef dr.dunno het volgende:
Guttegut, hebben we de vmbo-knuffelaars ook weer

Natuurlijk moet je niet iemand louter op z'n opleiding beoordelen, maar van een vmbo'er verwacht ik geen geniale ingevingen, eerder een poging tot inbraak in m'n auto en dat is gewoon de harde praktijk, zeker als je je in een stad als Utrecht begeeft in bepaalde wijken. Lul er omheen wat je wilt, maar het merendeel is gewoon leeghoofdig, lui en impulsief volk.
Denk je dat serieus van alle vmbo'ers die uiteindelijk gewoon een vak hebben geleerd en gaan werken?
Zo komt het namelijk over.
En excuse me... wel eens statistieken gezien van het percentage 'echte' criminelen wat hoger opgeleid is?
pi_25175113
quote:
Op zondag 20 februari 2005 05:09 schreef kastanova het volgende:

[..]

Alles beneden de mbo...
SPW en soortgelijke opleidingen + kappersopleidingen ook trouwens...
Aha..
Ja overschil in opleidingsniveau is er gewoon.
'Lager onderwijs' zie ik ook als scholing beneden het mbo.
Dacht echter dat de SPW en kapperopleidingen wel op mbo niveau zijn hoor. ( niveau 2 of 3?)
Maargoed daar ging het niet over.
Dit staat verder los van wat men denkt van laagopgeleiden.

Ik zit te typen en typen en zie nu dat het alweer kwart over 5 is geweest.
Tijd om te maffen
Bye.
pi_25175131
quote:
Op zondag 20 februari 2005 05:16 schreef Brennie het volgende:
Dacht echter dat de SPW en kapperopleidingen wel op mbo niveau zijn hoor. ( niveau 2 of 3?)
Iedere mongool met voldoende ledematen kan een dergelijke opleiding volgen, vandaar dat ik die ook als "lager onderwijs" zie...
pi_25175135
Ik ben gewoon laag opgeleid en heel slim. Zeikerds.
  zondag 20 februari 2005 @ 08:04:26 #279
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25175235
quote:
Op zondag 20 februari 2005 05:36 schreef juiced het volgende:
Ik ben gewoon laag opgeleid en heel slim. Zeikerds.
Dan word je vast wel in je waarde gelaten om een nodeloze discussie te voorkomen totdat men je op de kast wil hebben.
pi_25175245
Intelligentie is betrekkelijk, zijn boeken genoeg om op IQ testen veel hoger te scoren.
1 geval waar ik van weet :
2de wereldoorlog, gevangene in eenzame opsluiting die niet kon schaken steelt er een boekje over van bewaker.
Door zelfstudie en jaren achtereen alleen maar schaken in zijn cel .... tegen zichzelf natuurlijk speelt hij jaren later een gelijkspel tegen de toenmalige wereldkampioen. Na deze remise wou de wereldkampioen zelfs niet meer spelen uit schrik
Dit is uitgegeven geweest in boekvorm, dunno hoe het heet.
Off topic eigenlijk beetje
Dit verschilt niets met "een opleiding volgen" en dan kunnen zegge dat je intelligenter bent omdat ...
pi_25176876
quote:
Op zondag 20 februari 2005 08:04 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Dan word je vast wel in je waarde gelaten om een nodeloze discussie te voorkomen totdat men je op de kast wil hebben.
Die snap ik niet.
pi_25177377
Misschien ook leuk om hier eens te kijken Inflatie van het opleidingsniveau
pi_25179107
quote:
Je kan dan inderdaad niet zeggen wie slimmer/dommer is, maar je kan wel zeggen dat degenen met een hogere opleiding later veel meer kans hebben om werk te krijgen "van hoger niveau".
Allemaal leuk en aardig, maar het onderwerp van deze topic was niet de vraag of iemand ook meer kans heeft om werk te krijgen op een bepaald niveau. :S
quote:
Ach Ik heb m´n MAVO gehaald en daarna braaf naar het MBO gegaan en daar ook een diploma voor behaald. Om vervolgens een 4 jarig rondje HBO af te hebben gerond. En om je de waarheid te zeggen; het is allemaal een pot nat.
Ik kan dat alleen maar beamen. Om nog eerlijker te zijn: vaak stelt het hoge niveau totaal niks voor en moet ik me zelfs bedenken in welk gebouw ik zit om het niveau van de stof te achterhalen. Soms denk ik: "Is dit nu het hoge niveau waar de academici mee opscheppen?"
quote:
Mag ik jullie er even op wijzen de beste top managers in Nederland niet eens geschoold zijn!!!!
Dus dat ze net de basisschool hebben afgemaakt!!!!!!
Slecht argument, want ik wijs erop dat de zogenaamde "beste" managers zo stom zijn als het achtereind van een varken.
quote:
Ik begeef me liever tussen kauwgomkauwende, schreeuwende vmbo'ers van een jaar of 16.
Daar zit inderdaad iets in. Ik heb met allerlei soorten mensen gewerkt. Vanaf 16 jarigen tot HBO'ers en die-hard professoren in een bepaald vakgebied. Nu heb ik de keuze en doe ik beiden, maar ik betrap mezelf erop dat ik de mentaliteit van de jongeren meer waardeer dan die van de hoogopgeleiden. Vooral ook omdat ik weet dat zij met andere factoren dan intelligentie aan hun papieren zijn gekomen.
  zondag 20 februari 2005 @ 15:00:56 #284
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_25179209
quote:
Op zondag 20 februari 2005 05:08 schreef Brennie het volgende:

Vmbo?
Mbo niveau 3 of 4?
Hbo toerisme?
HBO en al het uitschot daaronder!
.
pi_25179266
Jammer dat mensen in dit topic zo doorschieten...natuurlijk is het droevig als iemand enkel vanwege zijn papiertje voortdurend meent te moeten verkondigen dat de rest van de wereld uit Untermenschen bestaat, maar hoeveel komt dat nou eigenlijk voor? Om uit ergernis over die paar mensen nou door te schieten naar "ik vind al die hoger opgeleiden maar niks en ga veel liever om met nuchtere mensen zonder papiertje" vind ik minstens even droevig.

Ikzelf merk ik dat ik me over het algemeen het beste vermaak met mensen die ik slim vind, en dat betekent dat ik me met een heleboel academici niet zo vermaak. Met een heleboel HBO-ers, MBO-ers en LBO-ers ook niet trouwens.
pi_25179296
quote:
Dus dat ze net de basisschool hebben afgemaakt!!!!!!
Mag ik je er even op wijzen dat dat uitzonderingen zijn, die op geen enkele manier representatief zijn voor de gemiddelde drop-out?
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_25180018
Tsja, het is triest, het is vaak wel lekker makkelijk.
Op het moment dat je in een discussie zit, en er komt iemand tussendoor die volgens jou totaal geen begrip heeft van het punt waar het nou eigenlijk om draait, is het ook niet meer interessant om met diegene te discussieren.

Soort zoekt soort> Iedereen zoekt een partner of vriend of vriendin waarmee goed te praten valt, en waarmee je op dezelfde golflengte zit. In 'real life' is dit geen probleem en loopt dat ook lekker zo, maar op een forum is men eigenlijk alleen maar bezig met dscussieren, en een argument die altijd geldt is dus schijnbaar: "Jij weet er niets van, te lage opleiding genoten (of zelfs geen)"..

We kunnen op een forum alleen maar afgaan op de manier waarop de ander schrijft, formuleert en beargumenteerd, waaruit je vrij snel een conclusie denk te kunnen trekken. Is niet op te lossen, denk ik
pi_25180582
quote:
Op zondag 20 februari 2005 15:04 schreef thaleia het volgende:
Jammer dat mensen in dit topic zo doorschieten...natuurlijk is het droevig als iemand enkel vanwege zijn papiertje voortdurend meent te moeten verkondigen dat de rest van de wereld uit Untermenschen bestaat, maar hoeveel komt dat nou eigenlijk voor? Om uit ergernis over die paar mensen nou door te schieten naar "ik vind al die hoger opgeleiden maar niks en ga veel liever om met nuchtere mensen zonder papiertje" vind ik minstens even droevig.
Soms moet je het 1 en ander wat extremer stellen om een punt te maken.
Waar je mee omgaat hangt vaak ook samen met het milieu waarin je verkeert of wil verkeren.
Ik ga om met mensen die dezelfde interesses hebben, mensen met een algemeen gezond portie verstand over wat er zich in de wereld afspeelt, mensen met humor die gewoon aardig en respectvol zijn.
Die mensen zoek ik niet bewust, het klikt of niet.
Het is echter wel eens voorgekomen dat ik een bepaalde 'cultuur' vermeden heb.
Artistieke, arrogante, achterbakse dansers en danseressen die in hun eigen wereldje leefden bijvoorbeeld.
Het maakt me verder niet uit uit welk milieu iemand komt, zolang bepaalde eigenschappen me maar aanspreken.
Al hangt de keuze van vrienden vaak wel samen met de omgeving waarin je verkeert. ( maar dat is logisch)
Ik ken geen academici, maar ook geen vmbo'ers.. dat komt door mijn opleiding, werk, vrienden van mijn vriend, waar ik uitga etc.

Geldt voor velen. Al zal een klein deel bewust een bepaald milieu opzoeken, denk ik.
pi_25180690
quote:

[..]

En daarom verdoe je je leven ook als moderator op Fok, domme heameaux.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:43:55 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25180843
Ik zou later niet op een VMBO-school willen werken. Erger me mateloos aan die lui . Laat dan tenminste de mavo weer terug komen, dan zal ik er nog een nachtje over slapen.
VMBO'ers zijn dom, asociaal, brutaal en wat dies meer zij. Jongens met nepdiamantjes in hun oren en breezersletjes op scootertjes

- edit - deze discussie is al zoooo vaak gevoerd en is zooo zinloos... iedereen verdedigt zichzelf en het ontaardt alleen maar in gescheld over en weer. Schik je in je lot, VMBO'ers!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 februari 2005 @ 18:03:26 #291
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25182055
Het is een feit dat de gemiddelde intelligente op het VWO hoger ligt dan op de HAVO, en dat die op de HAVO hoger ligt dan die op het VMBO. Gemiddeld dan he, je hebt op elk opleidingsniveau natuurlijk uitschieters naar beneden en boven.

De mensen die ik écht dom en vervelend vind zijn mensen:
- Op het VMBO die mensen met een nerderige VWOers vinden omdat ze een woord gebruiken wat zij niet kennen.
- Die er altijd zonodig bij moeten vertellen dat ze de HAVO makkelijk hebben gehaald en eigenlijk VWO hadden kunnen doen.
- Op het VWO die zichzelf slim vinden omdat ze op het VWO zitten. Op zich is er niks mis mee om je zelf slim te vinden, maar als je op het VWO zit betekent dat niet automatisch dat je slim bent.
- Die denken dat het VWO alleen maar bestaat uit dingen uit je hoofd leren.

Etc. Kortzichtige mensen dus. Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen.
quote:
dat komt dus vooral voor bij ex-Havo of VWO-ers. MBO-ers zijn meer van de directe aanpak terwijl de Havo/VWO-ers alles volgens het boekje doen. Waar een MBO-er niet bang is om (logische) aannames te doen moet een Havo/VWO-er er gelijk een rekenmachine bij.
Een typisch voorbeeld van dom kortzichtig gedrag.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:47:56 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_25202229
* metro2005 voelt zich dom met zijn niet afgemaakt hbo opleiding en probeert momenteel met alleen een havo diploma werk te vinden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 23 februari 2005 @ 20:43:26 #293
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_25220263
Tsja het is jammer dat de LTS er al zo lang niet meer is.

Geen betaalbare loodgieters meer te krijgen verdorie.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 24 februari 2005 @ 00:58:57 #294
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_25225258
hmmm, ik heb op een Notariskantoor gewerkt en het niveau lag daar ver onder gemiddeld moet ik zeggen!
Daarvoor had ik ook 8 maanden op een Notariskantoor gewerkt en dat was hartstikke leuk, dus ik denk...ah, dat Notariaat is wel leuk werken...snuggere mensen...

NOT!!! Zelden zulk dom volk meegemaakt.
Ze kijjken nog net Hart van Nederland...maar Nova, Twee vandaag of iets dergelijks kenden ze niet.
Vooroordelen tot op het bot, dom uitkijken, hoog roddelgehalte, etc.
Ik heb me echt een paar keer de ogen uit mijn kop geschaamd (of is dat met een t??) en dan bedoel ik plaatsvervangede schaamte om iemands domme opmerkingen of domme gedrag.

Zo waren er eens twee jongens uit A'dam die de server na kwamen kijken..
1 hele grote zwarte neger met gouden tand en 1 klein, iel marrokaans mannetje met dikke ketting om zijn nek...werkten voor een ICT bedrijf dat het hele spul daar neer had gezet.
Echt, ik zweer het je en ik overdrijf niet.....
Ze zaten vast geplakt tegen het raam!!! om te kijken naar die jongens terwijl ze door de gangen liepen! 1 kantoor had namelijk een glaswand.
En maar loeren en giegelen...hoor ik later dat er iemand gezegt heeft dat we onze jassen maar van de kapstok moesten halen want anders was alles wat erin zat straks weg!
Niemand die die jongens een kop koffie aanbood (heb ik dus maar gedaan)

Op een gegeven moment kwam er een collega bij me staan, even kletsen (er waren zowaar ook mensen die wel leuk waren) ik zat echt met mijn hoofd te schudden en schaamde me gewoon dood...dus die vraagt wat er aan de hand is...
ik zeg: "Nou....loslopende negers in het wild zijn nogal een bezienswaardigheid hier geloof ik"
Ze moest lachen omdat ze me wel begreep.

Wat zouden die jongens nou gedacht hebben toen ze weer in de auto zaten terug naar A'dam?
Wat een stelletje achterlijke debielen daar in het oosten!!!!
En geef ze eens ongelijk?

Opleidingsniveau zegt dus echt niet alles hoor! De notarisklerken en boekhouder waren het domst van allemaal en de notarissen zelf waren ook niet bijster ontwikkeld als ik eerlijk ben...
heel kortzichtig volk daar!
Ik solliciteer nooit weer op een Notariskantoor als ik tussen zulke debielen kom te werken!
Ik heb daarna wat productiewerk gedaan (een mens blijft lekker aan de gang...ik heb nooit neergeken op lager geschoold werk ondanks mijn 2 vette getuigschriften van de beide notariskantoren) en ik kan je vertellen dat ik qua sfeer liever op de fabriek ringen bevestig op t-stukken!!!

Maar ik denk dat het in dit geval voornamelijk aan de mentaliteit van hier ligt....
Hilje schaamt zich af en toe echt dood als ik weer een of andere boeren onbenul hoor praten....en ik ben hier nog wel geboren en getogen!!!!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_25225369
Sterkte! I feel your pain..
pi_25229412
dit is zo zinloos.. wie denkt er nou echt dat aan het eind van deze discussie iedereen het eens is, en respectvol met anderen (hoog- of laaggeschoold) zal omgaan?
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:09:56 #297
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25230614
Ik ben het wel met je eens hoor, maar dit vind ik een beetje tegenstrijdig.
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 00:58 schreef Hilje23 het volgende:
Ze kijjken nog net Hart van Nederland...maar Nova, Twee vandaag of iets dergelijks kenden ze niet.
Vooroordelen tot op het bot, dom uitkijken, hoog roddelgehalte, etc.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_25231538
Hrm laat ik als 'domme vmbo-er' maar ook eens reageren

Over het punt beredeneren: volledig mee eens. 'Wholla wholla jij bent stom man' en 'moet je klappen' (je weet waar ik op doel, 75% van ' het ' zit op het vmbo... Maar er zijn ook zat 'domme vmbo-ers' die gewoon wél kennis hebben, eerst op het LWOO hebben gezeten en daarna blij waren dat ze naar het VMBO mochten, omdat je dan 'slimmer' bent. Waar ik ook zo op kots: 'hou je mond dicht, want jij zit maar op basis'. Who fucking cares? Ik wil dan liever het laagste niveau mogelijk en een beetje kunnen beredeneren, nederlands typen (ja ik kan ook ales agter elkaar ty pen maar dat wort er niet beter op !!!! !!!! !!) en fatsoenlijke cijfers halen op een kutniveau.

Heb je ooit al eens een vmbo-er (behalve de 'iets intellingentere' die gewoon door een leer/gedrags/socialisme stoornis hun beste plek daar wel hebben gevonden;) fatsoenlijk horen beredeneren: het is altijd 'nee, het is zo, ik heb gelijk, dus houd je mond'. Discussie staat gewoon niet open en je word als dom bestempeld.

En ja, nu mogen de taalpuristen lekker op me gaan bashen, goedzo dat jullie gymnasium hebben gedaan jongens, boeit mij het nou dat ik de d/dt fout doe als de crap, als de boodschap maar overkomt...

Om een lang verhaal kort te maken: Op het VMBO zit 'het' uitschot, mensen die gewoon niet hoger kunnen / willen en redelijk intelligente mensen (ja! die zijn er!) die dit niveau toch het beste voor hun uit zien komen; op ten duur kon je toch allemaal op het MBO, HBO etc terecht. Het is maar of je een 'uitschotter' vmbo-er bent, of een 'werkende' vmbo-er. Ik ken zat mensen die zich nu al het laperus blowen; your choice, maar for fucks sake waarom zit je nog in een klas als je hoogste cijfer die je hbt gehaald in heel het schooljaar rond een 4,5 zit?

Conclusie: ik schaam me diep dat ik 'slechts een domme' vmbo-er ben; de reden is volgens mij ook redelijk bekend (nld & pdd-nos), maar ik wil liever een 'iets intelligentere vmbo-er' (en dat heeft verder niks met het niveau te maken, fun dat je duits en frans kan, daar schiet ik niks mee op); ik wil liever fatsoenlijk een discussie aankunnen, en later überhaupt een baan krijgen behalve het 'uitschot', waar -alle- vmbo-ers op worden berekend..

En weer terug op de taalpuristen: be it, zeik me maar af op m'n taal, knap hoor, dat je een taalstudie nederlands hebt gedaan [insert moraalridder plaatje]

my 3 cents...

edit, even reageren op deze quote:
- Op het VMBO die mensen met een nerderige VWOers vinden omdat ze een woord gebruiken wat zij niet kennen.

Op het vmbo zelf als je een iets 'slimmer' woord gebruikt dan het gemiddelde, kan ik er wat aan doen dat jij "slechts een domme" vmbo-er bent die net 123 kan tellen, zoals ik al zei heb je dus echt twee (of eigelijk 3) helften: de helft die wat wil doen, de helft die 'uitschot' is en de helft die zo ellendig gefaalt is dat hij/zij 2/3 niveaus terug moest omdat men gewoon niet zijn best heeft gedaan .

Ik sta open voor discussie

[ Bericht 7% gewijzigd door DigiJasper op 24-02-2005 13:11:44 ]
pi_25231625
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:17 schreef JasperE het volgende:

[..]

ik zag hem aankomen........maar ik heb die havo mentaliteit......liever lui dan moe
Iemand die lui is is altijd moe
pi_25231749
Hooggeschoolde mensen die bashen lagergeschoolden kunnen wel een een reality check en een fllinke schop gebruiken. Ik heb 't niet zo op dat soort arrogantjes in spe. 'Oeh, zie mij toch een universitaire studie doen.' Geen garantie om ook een leuk mens te blijven.

(niet generaliserend bedoeld)
(Un)masking for the greater good.
pi_25232119
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:20 schreef Natalie het volgende:
Hooggeschoolde mensen die bashen lagergeschoolden kunnen wel een een reality check en een fllinke schop gebruiken. Ik heb 't niet zo op dat soort arrogantjes in spe. 'Oeh, zie mij toch een universitaire studie doen.' Geen garantie om ook een leuk mens te blijven.

(niet generaliserend bedoeld)
En dit is dan weer een houding waar ik het niet zo op heb.
(generaliserend bedoeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')