abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25104961
Het valt mij al langere tijd op, maar sinds een post die ik net gezien heb, die ik hier uit privacyredenen niet zal plaatsen, heb ik de moed op mij genomen om dit topic te openen.
Er werd gezegd dat die persoon zich ergerde aan VMBO-ers, en associeerde ze gelijk met IQ-lozen.
Erger nog, de persoon zei dat het uitkeringstrekkers in de making waren.
Aangezien ik zelf ook op het VMBO (toen nog MAVO) heb gezeten voel ik mij aangesproken.
En de hele sfeer slaat gewoon nergens op!

Maakt iemand een andere opmerking, wordt er in het profiel gekeken, ah, iets wat lager is dan óf HAVO óf lager dan het HBO is per definitie al dom, en dat argument wordt dan uit den treure gebruikt om de user die een afwijkende opmerking plaatste te "bashen" zoals dat hier heet.
Dit gedrag wordt zelfs door de aanwezige Moderators goedgekeurd!

Het is gewoon ronduit zielig!
En dan niet zozeer voor half VMBO-end / MBO-end Nederland, wat overigens ook gelijk de vakmensen van Nederland zijn, de mensen die daadwerkelijk dingen maken met hun handen.
Maar meer voor de mensen die zo laag onder de gordel slaan.
Zo van: "Há! jij doet een VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :):);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11

Het is gewoon laag, primitief, en vooral, ze weten niet waar ze over praten.
De ene persoon kan makkelijk denken, de andere persoon kan makkelijk situaties voorstellen, en er ook wat mee maken.

En dat wordt gelijk hier bestempeld als dom.

Die zgn. intelligente mensen hebben volgens mij nooit begrepen dat melk niet uit een machine komt, en ze zullen dan ook wel niet begrepen hebben dat er overal mensen voor nodig zijn.
Om gelijk maar een beetje snel mee te gaan met heel snel conclusies te trekken, zoals hier weer veel gebeurd
Kijk naar een mierenhoop zeg ik dan wel eens.

Ronduit schandalig!
-
pi_25105023
quote:
de moed op mij genomen om dit topic te openen.

De rest kon ik niet meer lezen mt, sorry.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25105042
vmbo is zoooo laag
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:09:30 #4
47213 ArmaniMania
pi_25105048
Tjah je hebt van die ingenomen mensen die denken dat ze wonders dat ze wat zijn. Uiteindelijk ben jij niet veel dommer of slimmer. Iedereen is slim op zijn/haar manier
pi_25105059
Boeiend .. deel het gewoon voor jezelf in.. iq-lozen en nerds .. lekker makkelijk
En het is allemaal digitiaal enz. In het echt zal niemand dit tegen je zeggen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:21 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25105088
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:09 schreef ArmaniMania het volgende:
Tjah je hebt van die ingenomen mensen die denken dat ze wonders dat ze wat zijn. Uiteindelijk ben jij niet veel dommer of slimmer. Iedereen is slim op zijn/haar manier
Ja misschien is iedereen wel slim op zijn eigen manier, maar ik ben gewoon wel intelligenter.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:45 #7
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105099
ik moet bekennen dat de gemiddelde MBO-er werktuigbouwkunde slimmer is als de gemiddelde HBO-er werktuigbouwkunde
gezellig!
pi_25105100
quote:
Iedereen is slim op zijn/haar manier
Dat is echt bullshit. Niet iedereen is even slim, mooi, sterk of grappig. Leer er maar mee leven.

Al is het wel diep triest om op iemand af te geven vanwege zijn of haar opleiding.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:11:58 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_25105102
Face it: Fok! is gewoon elitair
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_25105108
Och, er moet toch iemand op dinsdag de vuilnisbak legen.
pi_25105139
Ik heb zelf MBO gedaan en het niveau is daar ook gewoon sub-zero. Ik was zelf niet veel beter, dat scheelt. Anders kom je daar niet terecht.
For great justice!
pi_25105150
hbo>mbo duhhh als je dat niet snapt heb je echt vmbo gedaan zeg
pi_25105151
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef JasperE het volgende:
ik moet bekennen dat de gemiddelde MBO-er werktuigbouwkunde slimmer is als de gemiddelde HBO-er werktuigbouwkunde
Ik ben net een half jaar klaar met MBO werktuigbouwkunde. Over een paar jaar zou ik volgens planning klaar moeten zijn met HBO werktuigbouwkunde. Ik zie het dan wel
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:13 schreef sannydude het volgende:
hbo>mbo duhhh als je dat niet snapt heb je echt vmbo gedaan zeg
Misschien dat het gezegde "gouden handen" je iets zegt?
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik denk het ook
-
pi_25105168
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik heb een veterstrik diploma. Dat is dan ook alles.
uizondering blablabla regel blablabla
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:14:39 #15
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105173
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:13 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik ben net een half jaar klaar met MBO werktuigbouwkunde. Over een paar jaar zou ik volgens planning klaar moeten zijn met HBO werktuigbouwkunde. Ik zie het dan wel
alleen het papiertje is beter........maar je zult verder niets leren......mits je het mbo hebt gehaald he
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:14:47 #16
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25105178
Ik ben het met je eens, het is kinderachtig en onnodig. Wat me nog meer verbaasd is dat het vooral door zichzelf links noemende mensen gebeurd (in NWS en POL ). Ooit was dat (ideologisch gezien ) anders.... Nog een reden om rechts te zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25105195
Ja maar laten we eerlijk wezen.... vmbo'ers zijn nou ook niet echt ehm.... uitblinkers he?
Je zou er niet bepaald een pittige discussie mee willen voeren, om hun diepgaande argumentatie te horen en proberen hun complexe denkwijze te doorgronden.
Maar ze zijn fantastich om een voetbalwedstrijd mee te kijken, bier te drinken en ondertussen :"Oooooooooohh! Neeee!! Wat een kankerscheids man!!" uit te roepen!
Ja, je hebt gelijk: er zijn overal mensen voor nodig

En de C1000, plaatselijke kroegjes en SBS6 zijn heel blij met die mensen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:16:04 #18
109065 sungaMsunitraM
pi_25105212
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik heb een veterstrik diploma. Dat is dan ook alles.
Ik voel een ban aankomen
pi_25105214
quote:
dan

slimmer is dan
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25105243
quote:
een MBO-er WTB heeft meer 'boerenverstand' dan een HBO-er WTB. Was zelf Mavo>MBO>HBO leerling
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:20 #21
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105247
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:05 schreef mechatronics het volgende:
Het valt mij al langere tijd op, maar sinds een post die ik net gezien heb, die ik hier uit privacyredenen niet zal plaatsen, heb ik de moed op mij genomen om dit topic te openen.
Er werd gezegd dat die persoon zich ergerde aan VMBO-ers, en associeerde ze gelijk met IQ-lozen.
Erger nog, de persoon zei dat het uitkeringstrekkers in de making waren.
Aangezien ik zelf ook op het VMBO (toen nog MAVO) heb gezeten voel ik mij aangesproken.
En de hele sfeer slaat gewoon nergens op!

Maakt iemand een andere opmerking, wordt er in het profiel gekeken, ah, iets wat lager is dan óf HAVO óf lager dan het HBO is per definitie al dom, en dat argument wordt dan uit den treure gebruikt om de user die een afwijkende opmerking plaatste te "bashen" zoals dat hier heet.
Dit gedrag wordt zelfs door de aanwezige Moderators goedgekeurd!

Het is gewoon ronduit zielig!
En dan niet zozeer voor half VMBO-end / MBO-end Nederland, wat overigens ook gelijk de vakmensen van Nederland zijn, de mensen die daadwerkelijk dingen maken met hun handen.
Maar meer voor de mensen die zo laag onder de gordel slaan.
Zo van: "Há! jij doet een VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :):);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11

Het is gewoon laag, primitief, en vooral, ze weten niet waar ze over praten.
De ene persoon kan makkelijk denken, de andere persoon kan makkelijk situaties voorstellen, en er ook wat mee maken.

En dat wordt gelijk hier bestempeld als dom.

Die zgn. intelligente mensen hebben volgens mij nooit begrepen dat melk niet uit een machine komt, en ze zullen dan ook wel niet begrepen hebben dat er overal mensen voor nodig zijn.
Om gelijk maar een beetje snel mee te gaan met heel snel conclusies te trekken, zoals hier weer veel gebeurd

Ronduit schandalig!
Laat je niet zo opfokken door een stel nerds dat er prat op gaat dat ze hoger onderwijs volgen. Op de meeste hogescholen/universiteiten (althans op die van mij wel) zijn dit de drop-outs van de school.
pi_25105249
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef JasperE het volgende:

[..]

alleen het papiertje is beter........maar je zult verder niets leren......mits je het mbo hebt gehaald he
Ik heb express een school (Haagse Hogeschool) gekozen omdat je daar juist dieper ingaat in de procesbeheersing eromheen, en niet zozeer in het rekenwerk oid waar andere hogescholen veel op hameren.
Maar dat is verder offtopic.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:50 #23
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105257
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:16 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

dan

slimmer is dan
ik zag hem aankomen........maar ik heb die havo mentaliteit......liever lui dan moe
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:17:55 #24
94405 Tarak
pi_25105260
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:16 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

dan

slimmer is dan
En nu nog een inhoudelijke reactie.....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:18:16 #25
109065 sungaMsunitraM
pi_25105268
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef Tarak het volgende:
Ik ben het met je eens, het is kinderachtig en onnodig. Wat me nog meer verbaasd is dat het vooral door zichzelf links noemende mensen gebeurd (in NWS en POL ). Ooit was dat (ideologisch gezien ) anders.... Nog een reden om rechts te zijn.
Als je kennis, macht en inkomen deelt moet het wél ff duidelijk zijn van welke kant het komt hè
pi_25105274
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:15 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ja maar laten we eerlijk wezen.... vmbo'ers zijn nou ook niet echt ehm.... uitblinkers he?
Je zou er niet bepaald een pittige discussie mee willen voeren, om hun diepgaande argumentatie te horen en proberen hun complexe denkwijze te doorgronden.
Maar ze zijn fantastich om een voetbalwedstrijd mee te kijken, bier te drinken en ondertussen :"Oooooooooohh! Neeee!! Wat een kankerscheids man!!" uit te roepen!

Fokkers hangen bovengemiddeld Geert Wilders aan en Fok heeft een voetbalforum.

Hoe elitair kun je worden ja
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25105281
jasperE is een mbo lover

Straks gaan ze weer zeuren over discriminatie enzo
pi_25105335
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:17 schreef Tarak het volgende:
En nu nog een inhoudelijke reactie.....
geen gevoel voor humor, zal wel een vmbo'er zijn
deed het licht uit
pi_25105358
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:20 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

woensdag 16 februari 2005 @ 00:22:01 #30
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105378
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:18 schreef sannydude het volgende:
jasperE is een mbo lover

Straks gaan ze weer zeuren over discriminatie enzo
n00b
gezellig!
pi_25105385
De hele ontwikkeling dat 'iedereen' maar gaat studeren baart me ook zorgen. Mensen op HBO en soms zelfs op de universiteit waar je nog geen normaal gesprek mee kunt voeren. Er is sprake van een opleidingsinflatie als je het mij vraagt. Mensen die een vakopleiding hebben gedaan en daadwerkelijk 'iets kunnen' mogen daar trots op zijn. Als een ander daar dan op neer kijkt, tja, mensen vinden Michael Jackson ook bij voorbaat schuldig. Ik zou me niet zo veel aantrekken van wat anderen vinden.
pi_25105397
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:15 schreef Quickie_Bat het volgende:

Kijk, dit bedoel ik, omdat iemand op het VMBO zit is het per definitie niet iemand om een diepgaande discussie mee te voeren?
Sorry, maar mij valt het wel op dat op het hoger onderwijs ook een hoop leeghoofden rondlopen hoor. Boekenkasten noem ik ze. Ze kunnen goed dingen uit het hoofd leren, maar idd wat "boerenverstand" of logisch nadenken lukt ze niet. Daar hebben ze de krant / TV voor.
Waarom zou een VMBO > MBO'er niks afweten van cavitatie in motoren?
Hij maakt het juist met eigen ogen mee...

Tenzij je wil gaan discussieren over een wiskundige formule van 3 kantjes, dan heb je wat minder kans, maar dan heb je met mij ook de verkeerde...
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De hele ontwikkeling dat 'iedereen' maar gaat studeren baart me ook zorgen. Mensen op HBO en soms zelfs op de universiteit waar je nog geen normaal gesprek mee kunt voeren. Er is sprake van een opleidingsinflatie als je het mij vraagt. Mensen die een vakopleiding hebben gedaan en daadwerkelijk 'iets kunnen' mogen daar trots op zijn. Als een ander daar dan op neer kijkt, tja, mensen vinden Michael Jackson ook bij voorbaat schuldig. Ik zou me niet zo veel aantrekken van wat anderen vinden.
Je slaat de spijker zo ongeveer op z'n kop hiermee ja.
Wbt opleidinginflatie ben ik het niet helemaal met je eens, maar de rest, daar kan ik het zeker mee vinden.
En eigenlijk ergerde ik me er niet al te veel aan, maar ik kwam het net alweer tegen, en dat was eigenlijk de druppel.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:23:13 #33
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105410
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:24:59 #34
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105457
dooddoener
gezellig!
pi_25105462
Kom op voor de rechten van de VMBO-er !!!

Zij zijn ook mensen
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:25:25 #36
94405 Tarak
pi_25105472
quote:

[..]

Nee, ik ben een hoogopgeleide die in POL post.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:25:41 #37
47213 ArmaniMania
pi_25105478
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef Litso het volgende:

[..]

Ja misschien is iedereen wel slim op zijn eigen manier, maar ik ben gewoon wel intelligenter.
Das fijn voor, open er een topic over in R&P, praten we erover. Doet het pijn?
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:26:41 #38
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105510
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
gezellig!
pi_25105537
Als je maar lol in je leven hebt toch? .. En als je baalt dat je een lage opleiding heb dan studeer je toch lekker ff verder. Wie zegt dat je met een topbaan een leuk leven hebt?
pi_25105548
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:26 schreef JasperE het volgende:
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
Die test zuigt.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:08 #41
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25105565
quote:

[..]

"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_25105568
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:22 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Sorry, maar mij valt het wel op dat op het hoger onderwijs ook een hoop leeghoofden rondlopen hoor. Boekenkasten noem ik ze. Ze kunnen goed dingen uit het hoofd leren, maar idd wat "boerenverstand" of logisch nadenken lukt ze niet. Daar hebben ze de krant / TV voor.

dat komt dus vooral voor bij ex-Havo of VWO-ers. MBO-ers zijn meer van de directe aanpak terwijl de Havo/VWO-ers alles volgens het boekje doen. Waar een MBO-er niet bang is om (logische) aannames te doen moet een Havo/VWO-er er gelijk een rekenmachine bij.

Ook is het mij opgevallen dat Havo/VWO-ers over het algemeen de grootste matennaaiers zijn. MBO-ers helpen elkaar en de Havo/VWO-ers hebben een 'ieder voor zich' instelling.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:37 #44
94405 Tarak
pi_25105573
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:27 schreef XiChico het volgende:
Als je maar lol in je leven hebt toch? .. En als je baalt dat je een lage opleiding heb dan studeer je toch lekker ff verder. Wie zegt dat je met een topbaan een leuk leven hebt?
Ik.
pi_25105574
Misschien dat de prut er door een Moderator uitgeveegd kan worden.
Ontopic verder, het is een klacht van mij, maar het is geen ONZ hier in dit topic
en nee, ik bedoelde niet in dit sub-forum
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:28:54 #46
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105582
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die test zuigt.
jij had zeker een score onder 160 he
gezellig!
pi_25105603
Heh... logisch nadenken kunnen ze niet .... zeg dat eens tegen mensen die een betastudie doen

pi_25105611
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef mechatronics het volgende:
Misschien dat de prut er door een Moderator uitgeveegd kan worden.
Ontopic verder, het is een klacht van mij, maar het is geen ONZ hier in dit topic
en nee, ik bedoelde niet in dit sub-forum
Ben je serieus???
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 00:30:06 #49
47213 ArmaniMania
pi_25105615
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:26 schreef JasperE het volgende:
doe de mensa iq test

daarna praten we verder
En dan? Zegt niks over je IQ. Zijn we nog even ver
pi_25105633
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik.
Dat is mooi voor jou
pi_25105661
Dit is anders weinig anders dan kansloos hoger opgeleiden bashen. Jaloezie, noem ik het
pi_25105663
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef JasperE het volgende:

[..]

Geen idee, ze geven bij Mensa alleen percentieltjes uit. Elitaire kutkneusjes.
pi_25105728
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:29 schreef Reflex het volgende:
Heh... logisch nadenken kunnen ze niet .... zeg dat eens tegen mensen die een betastudie doen

Dat bedoel ik dus hé!
Misschien kan die betá student heel logisch atomen inbeelden, of een brug die geen geluid als een gitaar gaat maken. Maar een MBO-er kan dit net zo goed zien.

Het gaat meer om algemene situatie's, jij mist het punt hier.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:31 schreef Reflex het volgende:
Dit is anders weinig anders dan kansloos hoger opgeleiden bashen. Jaloezie, noem ik het
Nog een selectieve lezer.
Ik had het erover dat sommige mensen met een hogere opleiding soms zonder verdere beargumentatie mensen met een (V)MBO opleiding per definitie als dom bestempelen.
Jij voelt je aangesproken?
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:35:06 #54
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105743
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:31 schreef Reflex het volgende:
Ja, ik voel me als hoger opgeleide werkelijk gebashd door de vrij terechte constatering van de topicstarter. Waarom continue afgeven op mensen met een praktische opleiding ?
pi_25105777
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
pi_25105823
Iedereen die niet gemiddeld is wordt gebashed is mijn ervaring.

In Nederland heerst een kneuterig sfeertje van "ons kent ons", als je daar net even buiten valt ben je superinteressant en bashwaardig. So be it.

VMBO of Hoogbegaafd, als je je hoofd boven het gemiddelde maaiveld uitsteekt ben je de lul. Triest misschien, maar dat is de ultieme verveling. Als je niks meer weet te doen dan ga je mensen lopen bashen die misschien meer op jou lijken dan je denkt.

*duikt net op tijd
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25105825
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:35 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ja, ik voel me als hoger opgeleide werkelijk gebashd door de vrij terechte constatering van de topicstarter. Waarom continue afgeven op mensen met een praktische opleiding ?
Goede reactie, maar kijk uit! Misschien wordt je nu wel als n00b bestemeld omdat je nog geen 5000 posts heb neergezet. Ook zoiets, alleen komt dat minder vaak voor, en ik zie dat meer als een lachertje.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:38:53 #58
94405 Tarak
pi_25105836
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
Nee, dat mag niet. Je mag er af en toe over klagen, maar je mag er niet op neerkijken.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:39:58 #59
109065 sungaMsunitraM
pi_25105862
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik.
Mwa dat betwijfel ik...... ik ben best wel eens jaloers op simpele mensen... lijkt me wel lekker, niet alles zo complex en genuanceerd zien enzo, gewoon "onderkant zak is bovenkant bak" zeg maar.
pi_25105875
quote:
Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
-
pi_25105887
quote:

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft. Kan je je een keer onderscheiden en wordt dat weer bestempeld als bashen maar omdat ajax beter kan voetballen dan top oss, hoeft toch niet te zeggen dat ze maar 0-0 moeten spelen omdat er anders mensen op fok! topics gaan openen die zich minderwaardig voelen?
pi_25105914
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:40 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
Dan krijg jij toch wel aardig veel in die neus gepropt
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:43:20 #63
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25105941
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:41 schreef sannydude het volgende:

[..]

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft. Kan je je een keer onderscheiden en wordt dat weer bestempeld als bashen maar omdat ajax beter kan voetballen dan top oss, hoeft toch niet te zeggen dat ze maar 0-0 moeten spelen omdat er anders mensen op fok! topics gaan openen die zich minderwaardig voelen?
aldus de persoon die nu geen opleiding volgt
gezellig!
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:43:45 #64
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25105948
quote:
Ik heb zowel een Mavo als een Havo diploma en zit tegenwoordig door het behalen van mijn propedeuse op een universiteit. Zowel op de hogeschool, de Havo als de universiteit, ben ik nog nooit zoveel bashers van lager opgeleiden tegengekomen als op dit forum.

Het riekt mijns inziens een beetje naar persoonlijke frustratie om continue laag opgeleide mensen te ringeloren alszijnde dom en onwetend. Hoe, en vooral wat, je bereikt in dit leven hangt ook voor een groot deel samen met persoonlijkheid en ambities.
pi_25105968
quote:

[..]

Als jij iemand onbeargumenteerd uitlachen en dom bestempelen omdat die persoon een lagere / praktijk opleiding doet ziet als onderscheiden, dan noem ik dat inderdaad bashen ja.
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:44:50 #66
94405 Tarak
pi_25105972
quote:

[..]

Zonde om jezelf te verlagen terwijl je juist dat talent hebt wat de onderlaag niet heeft.
Het vermogen om met veel verschillende soorten mensen omgaan, mis je dan blijkbaar. En dat is een kwaliteit welk juist noodzakelijk is om een mooie carrière neer te zetten. Blijkbaar kun jij je alleen redden tussen mensen met een vergelijkbare sociale achtergrond als waaruit jezelf voortkomt.
pi_25105986
kerel boeie, zodra je je iets aantrekt van mensen die je alleen via internet kent kan je beter hulp gaan zoeken. Who the fuck cares, accept it and move on.
pi_25106024
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:42 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

Dan krijg jij toch wel aardig veel in die neus gepropt
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:43 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik heb zowel een Mavo als een Havo diploma en zit tegenwoordig door het behalen van mijn propedeuse op een universiteit. Zowel op de hogeschool, de Havo als de universiteit, ben ik nog nooit zoveel bashers van lager opgeleiden tegengekomen als op dit forum.

Het riekt mijns inziens een beetje naar persoonlijke frustratie om continue laag opgeleide mensen te ringeloren alszijnde dom en onwetend. Hoe, en vooral wat, je bereikt in dit leven hangt ook voor een groot deel samen met persoonlijkheid en ambities.
Jij bent op dreef!
-
pi_25106027
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:38 schreef Tarak het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag er af en toe over klagen, maar je mag er niet op neerkijken.
Het was ook enigzins sarcastisch bedoeld maar ik ben van mening dat sommige mensen er nou eenmaal om vragen om op neer te kijken. Ik noem een voorbeeld als de Tokkies die mensen zijn zo dom en achterlijk dat je daar bijna wel op neer moet kijken? Ze maken zichzelf belachelijk dan is het toch logisch dat je ze bespot en op ze neer kijkt. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
pi_25106033
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:12 schreef Intxaurraga het volgende:
Och, er moet toch iemand op dinsdag de vuilnisbak legen.
Maandag, maandag!

Die mannen moeten hier hard werken. Alles zak voor zak die vrachtwagen in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:48:59 #71
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106056
quote:

[..]

ik heb alleen maar vrienden in de hogere kringen
Definieer: hogere kringen. Ben je soms bevriend met de bestuursvoorzitter van Shell of iets dergelijks ?
quote:
mensen moeten immers toch mee in je denkniveau kunnen om het een interessant gesprek te maken.
Eens. Ik noem het trouwens liever golflengte. Ik heb ook een goede vriend die als timmerman aan het werk is en dat is bepaald geen domme jongen.
quote:
Natuurlijk mag je er zijn als je een hogere opleiding geniet en natuurlijk is dat iets om trots op te zijn.
Als een ietwat hogere intelligentie echter inhoud dat je anderen naar beneden gaat trappen ben je wat mij betreft een redelijk gefrustreerd persoon die "iets" moet compenseren.
pi_25106074
Ach, Vmbo'ers zijn dom en Vwo'ers zijn nerds.
Is toch makkelijk.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25106090
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:45 schreef DiviNe- het volgende:
kerel boeie, zodra je je iets aantrekt van mensen die je alleen via internet kent kan je beter hulp gaan zoeken. Who the fuck cares, accept it and move on.
^^^ een punt heeft

En natuurlijk heeft de mens de geweldige eigenschap om zichzelf enorm intelligent te vinden (ook de meest domme) Net zoals 90% van de mensen vindt dat ze een bovengemiddeld automobilist zijn. (terwijl 50% dat natuurlijk maar is )
pi_25106091
ik wil wel eens zien als je verwarmingsketel kapot is met kerstmis, kijken op wie je dan neer ziet.
FOK elite. sure.
De Puta Madre
pi_25106097
Dit gaat over een soortgelijk iets als wanneer westerlingen denken dat ze superieur zijn aan de rest van Nederland. En is net zulke onzin. Laat ze maar lekker.

Dat zijn meestal de mensen die absoluut geen oog/benul hebben voor de medemens. De mensen die met zijn 50-en staan te kijken langs de waterkant als een kind aan het verdrinken is. Tot een praktisch persoon nadenkt en er iets aan gaat doen. En dan durf ik de uitspraak aan dat de lagere maar praktisch opgeleide mensen 10 keer eerder in zullen grijpen dan je 'Laurens-Jannetjes' die hun dure spencer liever niet smerig maken.
Zo, mijn generalisatie van vandaag. En ik kan zo nog een waslijst van trekjes noemen van dat soort figuren. En dan kan er nog een Balkenende verhaaltje achteraan over de samenleving enzo

Wees gewoon blij met wat je zelf voor leven hebt en laat anderen in hun waarde.
En zorg dat je je niet aangesproken voelt. Want hoe harder je reageert hoe meer ze hun zin krijgen. Zeker als mod's er geen standpunt over innemen.
(ik ben zelf hoop ik ook op weg naar een HBO diploma, maar wel in de laatste plaats om me beter te voelen dan een ander. En als ik dat ooit ga doen hoop ik iemand me dit in het gezicht slaat)
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:51:28 #76
94405 Tarak
pi_25106117
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het was ook enigzins sarcastisch bedoeld maar ik ben van mening dat sommige mensen er nou eenmaal om vragen om op neer te kijken. Ik noem een voorbeeld als de Tokkies die mensen zijn zo dom en achterlijk dat je daar bijna wel op neer moet kijken? Ze maken zichzelf belachelijk dan is het toch logisch dat je ze bespot en op ze neer kijkt. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Het zijn geen voorbeeldfiguren. Toch bestaan er heel veel van dit soort mensen (in Nederland (okay, meestal wel iets sociaal aangepaster). Het is de groep die net boven zwakbegaafd uitsteekt, natuurlijk zijn ze dom, natuurlijk vertonen ze minder sociaal aangepast gedrag, ze hebben immers een lager iq. Een lager IQ is echter geen reden om op mensen neer te kijken. Misschien wel om als samenleving anders mee om te gaan, maar dat is een andere discussie over de vraag in hoeverre je zelfraadzaamheid van iedereen binnen de samenleving kan vewachten.

Voor de duidelijkheid, bovenstaande groep is een beperkt deel van de groep lageropgeleiden.
pi_25106122
quote:
Met bedrijfskundige informatica .

Dat zijn echt van die HBO papiertjes die per gros bij een pak koekjes gestopt worden.

Ofwel naar mijn idee zegt de naam van de opleiding niet bijster veel. Er zijn mbo opleidingen zwaarder dan bepaalde HBO opleidingen en er zijn HBO opleidingen die op hun beurt weer zwaarder zijn dan bepaalde WO opleidingen (rechten ).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25106124
die gasten die laagopgeleiden bashen op Fok durven dat irl niet te doen, want dan worden ze in elkaar getimmerd
pi_25106133
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tokkies zijn inderdaad achterlijk, ik heb de hele hype eromheen goddank gemist omdat ik in het buitenland zat, maar ik vraag me af of die mensen wel een MAVO gehaald hebben.
Over je laatste zin, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, daar gaat het me nou juist net om.
Iemand maakt een andere (helemaal niet dommere) opmerking, er wordt gekeken in het profiel, ah, VMBO, jij ben dommmm!!!! D)!;!):;!);101;0:!):!)
Dat vind ik dus bashen, onbeargumenteerd.

Om alvast een voorwaartskoppeling te plaatsen.
Ik kwam er net op tijdens een toiletbezoek ,
quote:
Als we allemaal hoogopgeleid waren, was er niemand die je band kon plakken, niemand die het vuilnis ophaalde, niemand die je leidingen door het huis aan kon leggen etc etc.
-
pi_25106142
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef HeyFreak het volgende:
die gasten die laagopgeleiden bashen op Fok durven dat irl niet te doen, want dan worden ze in elkaar getimmerd
dat zou dan ook weet wat zeggen over die laagopgeleiden
pi_25106208
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef Reflex het volgende:

[..]

dat zou dan ook weet wat zeggen over die laagopgeleiden
maar wat zegt nou meer,..
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
pi_25106209
quote:
Als we allemaal hoogopgeleid waren, was er niemand die je band kon plakken, niemand die het vuilnis ophaalde, niemand die je leidingen door het huis aan kon leggen etc etc.
Jawel, daarvoor worden dan wat buitenlanders hierheen gehaadl, die het werk gelukkig willen doen. En waarvover heel Nederland later gaat zeiken .
pi_25106220
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:45 schreef DiviNe- het volgende:
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:50 schreef Reflex het volgende:

[..]

^^^ een punt heeft

En natuurlijk heeft de mens de geweldige eigenschap om zichzelf enorm intelligent te vinden (ook de meest domme) Net zoals 90% van de mensen vindt dat ze een bovengemiddeld automobilist zijn. (terwijl 50% dat natuurlijk maar is )
Waar is dit hele sub-forum Klaagbaak dan voor. Alleen maar voor de "In Real Life" situaties?
Hmm, ik maak toch anders mee...
En het was trouwens niet alleen op internet, ook IRL, maar een opmerking in een ander topic was de druppel die de emmer deed overlopen, daarom dit topic, maar ik dacht dat dit wel naar voren kwam in de de openingspost?
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:57:42 #84
94405 Tarak
pi_25106249
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:55 schreef XiChico het volgende:

[..]

Jawel, daarvoor worden dan wat buitenlanders hierheen gehaadl, die het werk gelukkig willen doen. En waarvover heel Nederland later gaat zeiken .
Zijn hoger- en lager opgeleiden het in ieder geval ergens over eens.
pi_25106275
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:55 schreef XiChico het volgende:

[..]

Serieus hé, ik had in een krant in engeland gelezen, voorpagina-nieuws, dat er mensen uit India overgevlogen werden om de problemen met de spoorwegen op te lossen. De technische problemen waar je wat praktische ervaring met de apparatuur voor nodig had.
Serieus hé?
-
pi_25106283
jij mag met je " hokkie klup " iemand in elkaar rossen, hoe achterlijk ,
kom op
allemaal naar t hbo, of hoger,
meer lamzakken die niks kunnen, alleen maar hun onvrede spuien op internet, en verder geen eigen leven hebben,
zo komen we we wel.
we........... niet, jullie dus.
De Puta Madre
pi_25106309
Ach, de woorden die ik gebruik bij het bashen begrijpen ze toch niet
I was an atheist until I realized I was God
pi_25106311
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef Tarak het volgende:
Het zijn geen voorbeeldfiguren. Toch bestaan er heel veel van dit soort mensen (in Nederland (okay, meestal wel iets sociaal aangepaster). Het is de groep die net boven zwakbegaafd uitsteekt, natuurlijk zijn ze dom, natuurlijk vertonen ze minder sociaal aangepast gedrag, ze hebben immers een lager iq. Een lager IQ is echter geen reden om op mensen neer te kijken. Misschien wel om als samenleving anders mee om te gaan, maar dat is een andere discussie over de vraag in hoeverre je zelfraadzaamheid van iedereen binnen de samenleving kan vewachten.

Voor de duidelijkheid, bovenstaande groep is een beperkt deel van de groep lageropgeleiden.
Maar de tokkies is juist een goed voorbeeld als het gaat om domme mensen. Die publiciteit zoeken ze zelf op. Ze worden dus een karikatuur van zichzelf en van domme mensen in het algemeen. Kijk naar een zender als SBS 6. Daar straalt de domheid en de gebrek aan inhoud vanaf. Dan is het toch logisch dat je als weldenkend mens denkt. Hmm wat een bagger zeg, ik voel me verheven boven die programma's en doelgroep. Kwestie van oorzaak en gevolg.

Domme mensen gooien hun eigen glazen in. Mss kan je ze dat niet kwalijk nemen juist omdat ze dom zijn
pi_25106334
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:50 schreef Hawke het volgende:
Dit gaat over een soortgelijk iets als wanneer westerlingen denken dat ze superieur zijn aan de rest van Nederland. En is net zulke onzin. Laat ze maar lekker.

Dat zijn meestal de mensen die absoluut geen oog/benul hebben voor de medemens. De mensen die met zijn 50-en staan te kijken langs de waterkant als een kind aan het verdrinken is. Tot een praktisch persoon nadenkt en er iets aan gaat doen. En dan durf ik de uitspraak aan dat de lagere maar praktisch opgeleide mensen 10 keer eerder in zullen grijpen dan je 'Laurens-Jannetjes' die hun dure spencer liever niet smerig maken.
Zo, mijn generalisatie van vandaag. En ik kan zo nog een waslijst van trekjes noemen van dat soort figuren. En dan kan er nog een Balkenende verhaaltje achteraan over de samenleving enzo
nou ben je zelf bezig met een ultieme generalisatie. Alsof er daadwerkelijk een 'dom', maar daadkrachtig stereotype Jan is die dapper in het water springt, terwijl 'hoogintelligente' Herbert-Jan en Gerbren aan de kant staan in flink dure kleren die ze niet willen verpesten.

Get real, alsof mensen met een lagere opleiding per definitie beter zijn. Dan kan ik ook een verhaaltje verzinnen over Sjon en Anita die zichzelf naar de kanker helpen terwijl Pieter, de slimme jongen, als arts kinderen red dankzij zijn intelligentie.
Alsof mensen met een hogere opleiding per definitie beter zijn.

Punt is: een verhaal verzinnen om je punt kracht bij te zetten heeft geen zin. Generalisaties verkondigen zullen je al helemaal niet helpen.
pi_25106347
toch best grappig dat julllie je nu ook aangevallen voelen

ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold. Niet dat laag slecht is dan, want als je graag timmerman wilt zijn, vooral doen

Ik heb dit iig zelf zo op de middelbare school ervaren. Heb niet heel erg de indruk gekregen dat het verschil tussen havo en vwo heel erg groot was. Tussen havo en vmbo is dat gat toch wel weer een stukkie groter.

Bij mij is het iig zo dat ik beter overweg kan met mensen die ongeveer het zelfde denk niveau hebben als ik. Tuurlijk is het interessant om met veel verschillende mensen te praten, maar het klikt toch het best met mensen van je eigen denk niveau. Niet dat dit helemaal daar aan gekoppeld is, want daar heeft emotie o.a. ook een rol in. Het is verder ook onderwerp gericht. Ik zal zelf iig sneller praten over bijvoorbeeld een groot milieu probleem zoals het broeikas effect met iemand die het zelfde denk niveau of hoger dan mijne. Ik zeg dus niet dat ik dat niet met lager opgeleide mensen niet over heb. Het niveau in het gesprek is dan toch wel anders.

Nogsteeds ben ik blij dat ik een hbo studie kan doen. Ben dit jaar gestopt omdat het totaal niet beviel helaas. Zou zelf graag doorgroeien naar een master of een universiteits diploma. Ik wil zelf iig iets halen in het leven wat niet voor iedereen weggelegd is. Dit is niet alleen maar geld, maar o.a. ook een brede kennis van veel zaken en overal over kunnen mee praten.
pi_25106410
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:05 schreef mechatronics het volgende:

(...)

Ronduit schandalig!
Uhm... Dus je hebt een hekel aan mensen die doen wat jij net deed?
pi_25106433
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:28 schreef JasperE het volgende:

[..]

iemand die liever lui is dan moe (HAVO) gaat geen mensa test maken gek
wat denk je wel

[ Bericht 8% gewijzigd door mart81 op 16-02-2005 01:11:48 ]
pi_25106437
En we dwalen weer helemaal offtopic
Waar mij het om ging, is dat als er een discussie gevoerd wordt, gewoon met goede argumenten, het me dan redelijk vaak opvalt dat mensen met een hogere opleiding merken dat degene waarmee ze in discussie waren, op een MBO blijkt te zitten, ze die persoon per definitie bestempelen als dom!
En dan daarmee de discussie denken te winnen, en eerlijk gezegd, meerdere denken dan ook dat de discussie gewonnen is, en de andere heeft vaak dan van: "ik vind het wel best, dan toch niet."

Dat is mijn klacht.

Klaar.
-
pi_25106485
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:06 schreef mechatronics het volgende:
En we dwalen weer helemaal offtopic
Waar mij het om ging, is dat als er een discussie gevoerd wordt, gewoon met goede argumenten, het me dan redelijk vaak opvalt dat mensen met een hogere opleiding merken dat degene waarmee ze in discussie waren, op een MBO blijkt te zitten, ze die persoon per definitie bestempelen als dom!
En dan daarmee de discussie denken te winnen, en eerlijk gezegd, meerdere denken dan ook dat de discussie gewonnen is, en de andere heeft vaak dan van: "ik vind het wel best, dan toch niet."

Dat is mijn klacht.

Klaar.
Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat ze denken dat dat zo is...
pi_25106502
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef du_ke het volgende:
Met bedrijfskundige informatica .

Dat zijn echt van die HBO papiertjes die per gros bij een pak koekjes gestopt worden.

Ofwel naar mijn idee zegt de naam van de opleiding niet bijster veel. Er zijn mbo opleidingen zwaarder dan bepaalde HBO opleidingen en er zijn HBO opleidingen die op hun beurt weer zwaarder zijn dan bepaalde WO opleidingen (rechten ).
Die studie stelt idd vrij weinig voor
Geef ik meteen toe maar het is wel een HBO studie dus als ik mijn diploma haal heb ik wel een HBO diploma en dat telt wel in deze maatschappij
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:52 schreef mechatronics het volgende:
Tokkies zijn inderdaad achterlijk, ik heb de hele hype eromheen goddank gemist omdat ik in het buitenland zat, maar ik vraag me af of die mensen wel een MAVO gehaald hebben.
Over je laatste zin, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, daar gaat het me nou juist net om.
Iemand maakt een andere (helemaal niet dommere) opmerking, er wordt gekeken in het profiel, ah, VMBO, jij ben dommmm!!!! D)!;!):;!);101;0:!):!)
Dat vind ik dus bashen, onbeargumenteerd.
Dat is idd tamelijk ongenuanceerd maar zoiets kan je gewoon negeren dan is de lol voor die persoon er ook af. Blijkbaar kijkt diegene in het profiel van iemand om te bepalen of iemand dom of slim is. Vrij kortzichtig. Verander gewoon je profiel en zet er universiteit bij
Maar om dan meteen heel fok te beschuldigen van bashen vind ik wat ver gaan. Persoonlijk ben ik dat bash gedrag namelijk nog nooit tegen gekomen hier
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:12:08 #96
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25106552
VMBO-ers zijn gewoon ontzettend irritant. In de bus hebben ze altijd ontzettend veel lawaai; ze hebben een grote bek; ongewassen uitstraling; apatische blik in hun ogen en ze stinken.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_25106563
Whahah
pi_25106583
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:51 schreef du_ke het volgende:
Wat zeg je dat heerlijk.
pi_25106586
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:03 schreef sannydude het volgende:
[...]
ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold. Niet dat laag slecht is dan, want als je graag timmerman wilt zijn, vooral doen
Ik merk juist vaak dat mensen op het HBO niet weten wat ze willen gaan bereiken, en dat daar hele hogere-sferen-cursussen voor zijn. Dat kan hoor, dat je niet weet wat je wil lerent. Enfin...
quote:
Ik heb dit iig zelf zo op de middelbare school ervaren. Heb niet heel erg de indruk gekregen dat het verschil tussen havo en vwo heel erg groot was. Tussen havo en vmbo is dat gat toch wel weer een stukkie groter.
Uit eigen ervaring: Ikzelf heb 2 jaar HAVO gedaan, en ik zag dat er wel degelijk een groot verschil zat tussen HAVO en VWO. En dat ook tussen de MAVO en HAVO. Hoe het nu is weet ik niet.
Maar nu merk ik het weer, ik heb het afgelopen half jaar als MBO-er tussen havisten en VWO'ers gezeten, en ik moet zeggen, een wereld van verschil. De studie die ik doe is redelijk veel gericht op zelfsdiscipline, van dit moet zus en zo gedaan worden, en dit moet ik maken, en dat moet ik regelen.
De havisten leunen meer achterover en zeggen achteraf van oh ja maar dat stond niet in het boek etc.....
quote:
Bij mij is het iig zo dat ik beter overweg kan met mensen die ongeveer het zelfde denk niveau hebben als ik. Tuurlijk is het interessant om met veel verschillende mensen te praten, maar het klikt toch het best met mensen van je eigen denk niveau. Niet dat dit helemaal daar aan gekoppeld is, want daar heeft emotie o.a. ook een rol in. Het is verder ook onderwerp gericht. Ik zal zelf iig sneller praten over bijvoorbeeld een groot milieu probleem zoals het broeikas effect met iemand die het zelfde denk niveau of hoger dan mijne. Ik zeg dus niet dat ik dat niet met lager opgeleide mensen niet over heb. Het niveau in het gesprek is dan toch wel anders.
Eerlijk gezegd kan ik dit met iedereen hoor, een goede discussie over bijv. broeikaseffect. Met een MBO-er of HBO-er... maakt verder niet uit.
quote:
Nogsteeds ben ik blij dat ik een hbo studie kan doen. Ben dit jaar gestopt omdat het totaal niet beviel helaas. Zou zelf graag doorgroeien naar een master of een universiteits diploma. Ik wil zelf iig iets halen in het leven wat niet voor iedereen weggelegd is. Dit is niet alleen maar geld, maar o.a. ook een brede kennis van veel zaken en overal over kunnen mee praten.
Ik merk een klein beetje dat je jezelf tegenspreek, misschien zie ik het alleen maar.
Zoja, sorry alvast .

verder:
on-topic
-
pi_25106596
Waar ik me aan erger is van die omhooggevallen HBO'ers. Je weet wel het soort dat denkt dat je met je HBO ook écht hoog opgeleid bent. Vooral veel te vinden in de economische richting.

Ze komen ieder jaar met bakken tegelijkertijd van de hogescholen rollen en ze willen allemaal manager worden. Groot is dan ook de frustratie als ze er op hun 30e achter zijn dat ze nooit verder gaan komen dan de afdeling waar ze 5 jaar geleden begonnen zijn.

In deze categorie gaan we nog heel wat gevallen van midlife-crisis tegemoet zien .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')