abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25106600
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:12 schreef Nickthedick het volgende:
VMBO-ers zijn gewoon ontzettend irritant. In de bus hebben ze altijd ontzettend veel lawaai; ze hebben een grote bek; ongewassen uitstraling; apatische blik in hun ogen en ze stinken.

Toevallig noord afrikaans uiterlijk en spreken ze gebrekkig nederlands?
pi_25106601
"Há! jij deedeen VMBO / MBO! Jij ben dom! WHahwhWHhAHWHH :);):0;):;:::)D;d::D:!~!1!11
We'll keep on whispering our mantras.
pi_25106604
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:08 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zeggen ze dat omdat ze denken dat dat zo is...
Ik zeg niks
-
pi_25106617
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik me aan erger is van die omhooggevallen HBO'ers. Je weet wel het soort dat denkt dat je met je HBO ook écht hoog opgeleid bent. Vooral veel te vinden in de economische richting.

Ze komen ieder jaar met bakken tegelijkertijd van de hogescholen rollen en ze willen allemaal manager worden. Groot is dan ook de frustratie als ze er op hun 30e achter zijn dat ze nooit verder gaan komen dan de afdeling waar ze 5 jaar geleden begonnen zijn.

In deze categorie gaan we nog heel wat gevallen van midlife-crisis tegemoet zien .
whehe /
-
pi_25106619
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:40 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
Daar erger ik mij altijd aan. Mensen die Mavo hebben gedaan en er dan ook even bij moeten zeggen dat ze eigenlijk het makkelijk gehaald hebben. Had dan gewoon Havo of VWO gedaan.
pi_25106628
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:13 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Ik merk juist vaak dat mensen op het HBO niet weten wat ze willen gaan bereiken, en dat daar hele hogere-sferen-cursussen voor zijn. Dat kan hoor, dat je niet weet wat je wil lerent. Enfin...
[..]

Uit eigen ervaring: Ikzelf heb 2 jaar HAVO gedaan, en ik zag dat er wel degelijk een groot verschil zat tussen HAVO en VWO. En dat ook tussen de MAVO en HAVO. Hoe het nu is weet ik niet.
Maar nu merk ik het weer, ik heb het afgelopen half jaar als MBO-er tussen havisten en VWO'ers gezeten, en ik moet zeggen, een wereld van verschil. De studie die ik doe is redelijk veel gericht op zelfsdiscipline, van dit moet zus en zo gedaan worden, en dit moet ik maken, en dat moet ik regelen.
De havisten leunen meer achterover en zeggen achteraf van oh ja maar dat stond niet in het boek etc.....
[..]

Eerlijk gezegd kan ik dit met iedereen hoor, een goede discussie over bijv. broeikaseffect. Met een MBO-er of HBO-er... maakt verder niet uit.
[..]

Ik merk een klein beetje dat je jezelf tegenspreek, misschien zie ik het alleen maar.
Zoja, sorry alvast .

verder:
on-topic
Zie je niet dat je zelf net zo bevoordeeld als de mensen waar jij van baalt?
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:17:19 #107
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106642
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:03 schreef sannydude het volgende:
toch best grappig dat julllie je nu ook aangevallen voelen

ik heb verder ook vrienden die lager en hoger zitten hoor. zijn echt prima mensen de motivatie om echt iets te bereiken vind ik meer een duidelijke scheiding tussen hoog geschoold en laag geschoold.
Ah. Je moest eens weten hoeveel universitair afgestudeerde personen gewoon in het onderwijs terecht komen, en hoeveel succesvolle ondernemers er niet eens een opleiding afgerond hebben.
quote:
Ik heb dit iig zelf zo op de middelbare school ervaren. Heb niet heel erg de indruk gekregen dat het verschil tussen havo en vwo heel erg groot was. Tussen havo en vmbo is dat gat toch wel weer een stukkie groter.
Ik vond de Havo een eitje naar mijn Mavo. Maar misschien komt dat wel omdat ik ooit op het VWO begonnen ben, wie zal het zeggen ?
quote:
Bij mij is het iig zo dat ik beter overweg kan met mensen die ongeveer het zelfde denk niveau hebben als ik. Tuurlijk is het interessant om met veel verschillende mensen te praten, maar het klikt toch het best met mensen van je eigen denk niveau. Niet dat dit helemaal daar aan gekoppeld is, want daar heeft emotie o.a. ook een rol in. Het is verder ook onderwerp gericht. Ik zal zelf iig sneller praten over bijvoorbeeld een groot milieu probleem zoals het broeikas effect met iemand die het zelfde denk niveau of hoger dan mijne. Ik zeg dus niet dat ik dat niet met lager opgeleide mensen niet over heb. Het niveau in het gesprek is dan toch wel anders.

Als ik kijk naar mijn huidige studieloopbaan bemerk ik dat, vooral op de uni, sommige studenten de sociaal emotionele-intelligentie van een pinda hebben. Natuurlijk is het zo dat je je beter thuisvoelt bij mensen die op hetzelfde niveau redeneren als jij. Echter is het zeer bekrompen om die mensen alleen binnen een academisch milieu te zoeken.
quote:
Nogsteeds ben ik blij dat ik een hbo studie kan doen. Ben dit jaar gestopt omdat het totaal niet beviel helaas. Zou zelf graag doorgroeien naar een master of een universiteits diploma. Ik wil zelf iig iets halen in het leven wat niet voor iedereen weggelegd is. Dit is niet alleen maar geld, maar o.a. ook een brede kennis van veel zaken en overal over kunnen mee praten.
Ik krijg de indruk dat je je kwalificatie(s) enkel wilt halen om jezelf te onderscheiden ten opzichte van anderen. Heb ik een wake-up call voor je: als jij straks bent afgestudeerd begin je (vrijwel zeker) onderaan de ladder, en werk je samen met allerlei soorten mensen met verschillende opleidingsniveaus. Ik heb trouwens nog steeds niet gehoord wat je nou precies bedoeld met "hogere kringen", je medestudenten van het HBO wellicht ?
pi_25106670
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar erger ik mij altijd aan. Mensen die Mavo hebben gedaan en er dan ook even bij moeten zeggen dat ze eigenlijk het makkelijk gehaald hebben. Had dan gewoon Havo of VWO gedaan.
Okey, laatste offtopic reactie hierover, ik kon gewoon voor geen meter frans of duits, de rest was best te doen op de Havo. Frans of Duits is verplicht bij je eindexamen, en aangezien ik daar dus absoluut geen zin in had om te zakken op een vak waarvan ik zo ongeveer zeker wist dat ik daar ook nooit iets van zou snappen, ben ik maar overgestapt, op advies van mijn mentor. Klaar.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:17 schreef op_dreef het volgende:
[...]
Als ik kijk naar mijn huidige studieloopbaan bemerk ik dat, vooral op de uni, sommige studenten de sociaal emotionele-intelligentie van een pinda hebben. Natuurlijk is het zo dat je je beter thuisvoelt bij mensen die op hetzelfde niveau redeneren als jij. Echter is het zeer bekrompen om die mensen alleen binnen een academisch milieu te zoeken.
Inderdaad, iedereen op het HBO maakt het mee in een gesprek. Ergens halverwege in een gesprek met iemand, "Ja, ik doe universiteit, maar jij dus HBO? Okey, dan praat ik niet meer met jou"
Té grappig voor woorden eigenlijk en de mensen die ook van de uni komen kennen dit ook, en lachen zich ook helemaal rot om dit soort figuren / balletjes.
Enfin...
-
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:20:02 #109
17235 Hawke
V-Powerrrrr
pi_25106689
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:02 schreef DiviNe- het volgende:

[..]

<knip>

Punt is: een verhaal verzinnen om je punt kracht bij te zetten heeft geen zin. Generalisaties verkondigen zullen je al helemaal niet helpen.
Nou moet je mijn "boodschap'' er ook niet onderweg knippen .
Ik vond het wat kaal zonder het verhaal erboven. En ik heb een rijke ervaring op het gebied van aparte ervaringen daar op en omheen. Maar daar gaat dit topic toch niet over? Daarom nam ik ff een 'schoolvoorbeeld' situatie, puur en alleen om aan te geven dat het de reinste onzin is om je beter te voelen dan een lager opgeleide. Het was niet bedoeld om de hoger opgeleiden minderwaardig te maken. Genoeg verantwoording of wil je nog meer motivatie horen .
The object of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:21:28 #110
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_25106717
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik heb een veterstrik diploma. Dat is dan ook alles.
uizondering blablabla regel blablabla
Jij bent dan ook te dom voor woorden
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_25106741
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat zeg je dat heerlijk.
Ja ik heb een hbo papiertje waarvoor ik verdomme 2 pakken koeken moest kopen .

Maar ik ga nu voor de master die je krijgt in combinatie met een kratje beugels .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25106766
Overigens heb ik 10 keer meer respect voor de vakbekwame automonteur of bouwvakker dan voor de zoveelste HEAO'er .
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:25:29 #113
3767 Herald
Come get some
pi_25106779
dat bashen komt gewoon door jaloezie, stiekem hadden we allemaal gewild dat onze klasgenotes net zo gemakkelijk waren als die domme VMBOsletjes
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_25106797
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:25 schreef Herald het volgende:
dat bashen komt gewoon door jaloezie, stiekem hadden we allemaal gewild dat onze klasgenotes net zo gemakkelijk waren als die domme VMBOsletjes
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:28:29 #115
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106828
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik bezit ook een Mavo diploma en die heb ik met twee vingers in mijn neus gehaald.
pi_25106870
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:24 schreef du_ke het volgende:
Overigens heb ik 10 keer meer respect voor de vakbekwame automonteur of bouwvakker dan voor de zoveelste HEAO'er .
Helaas zijn die net zo zeldzaam als vakbekwame HEAO'ers ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25106872
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:06 schreef mechatronics het volgende:
En we dwalen weer helemaal offtopic
Waar mij het om ging, is dat als er een discussie gevoerd wordt, gewoon met goede argumenten, het me dan redelijk vaak opvalt dat mensen met een hogere opleiding merken dat degene waarmee ze in discussie waren, op een MBO blijkt te zitten, ze die persoon per definitie bestempelen als dom!
En dan daarmee de discussie denken te winnen, en eerlijk gezegd, meerdere denken dan ook dat de discussie gewonnen is, en de andere heeft vaak dan van: "ik vind het wel best, dan toch niet."

Dat is mijn klacht.

Klaar.
*kuch*
-
pi_25106886
Ja kuch je leest toch wat ik schrijf?
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:35:22 #119
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25106920
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:18 schreef mechatronics het volgende:

Inderdaad, iedereen op het HBO maakt het mee in een gesprek. Ergens halverwege in een gesprek met iemand, "Ja, ik doe universiteit, maar jij dus HBO? Okey, dan praat ik niet meer met jou"
Té grappig voor woorden eigenlijk en de mensen die ook van de uni komen kennen dit ook, en lachen zich ook helemaal rot om dit soort figuren / balletjes.
Enfin...
De hoge pet die sommige academici van zichzelf ophebben is inderdaad niet altijd even terecht. Echter gold op de Mavo waar ik ooit zat ook een behoorlijke afkeer van mensen met een iets hogere opleiding. Die werden bijna standaard neergezet als "studiebol" en/of "nerd". Het werkt dus wel vaak twee kanten op.
pi_25106922
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Helaas zijn die net zo zeldzaam als vakbekwame HEAO'ers ...
, toch vermoed ik net wat minder zeldzaam .
pi_25106945
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:28 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik bezit ook een Mavo diploma en die heb ik met twee vingers in mijn neus gehaald.
*erger* *erger* *groen en geel* *haren uit hoofd trekt*
pi_25106946
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

, toch vermoed ik net wat minder zeldzaam .
Cijfers? Bronnen?
Was sarcastisch bedoeld
-
pi_25106988
quote:
quote:
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
quote:
Ik heb toevallig ook de MAVO gedaan, heb ik ook met 2 handen en een been in mn neus gehaald, maar ik deel de visie die jij hebt verder niet.
Het valt me toch wel op dat het vmbo veelvuldig wordt behaald met enige lichaamsdelen of andere objecten in de neus
pi_25106993
is ook meer met je handen werken hè, vmbo...
pi_25106997
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')