Kijkende naar de schrijfouten in je tekst, moet ik inderdaad concluderen dat onderwijs is gedegradeerd tot bezigheidstherapie voor zwakbegaafden. Jij hebt er in ieder geval niet veel aan gehad.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Keraunos het volgende:
Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool. Tegenwoordig doen ze vmbo en daarna een mbo opleiding.
Een hbo opleiding steld volgens mij ook steeds minder voor hoor je overal. En in de academische kringen hoor je ook steeds vaker te horen dat het er "schoolser" aan toe gaat, "studenten" krijgen huiswerk, verplichte colleges enzo. Ook universiteiten worden zo steeds meer een schoolse fabriek voor een diploma dan een tempel voor de wetenschap.
Al met al lijkt dit voor mij op een inflatie van het onderwijs niveau. Wat vinden jullie hier van?
Alsjeblieft zeg, leer eerst spellen voor je met zulke semi-intelligente stellingen komt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Keraunos het volgende:
Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool. Tegenwoordig doen ze vmbo en daarna een mbo opleiding.
Een hbo opleiding steld] volgens mij ook steeds minder voor hoor je overal. En in de academische kringen hoor je ook steeds vaker te horen dat het er "schoolser" aan toe gaat, "studenten" krijgen huiswerk, verplichte colleges enzo. Ook universiteiten worden zo steeds meer een schoolse fabriek voor een diploma dan een tempel voor de wetenschap.
Al met al lijkt dit voor mij op een inflatie van het onderwijs niveau. Wat vinden jullie hier van?
Alfa-studies zijn per definitie cursussen en worden vrijwel alleen gevolgd door prutsers die een fatsoenlijk stel hersenen ontberen met als gevolg dat een simpele wiskunde som al tot de grootste problemen leidt. Nee, de elite onder de slimmeriken doet een beta-studie.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:51 schreef Gerdow het volgende:
Doe zelf International Business in Maastricht en moet zeggen dat ik elke keer voor m'n punten moet werken...is alleen maar zwaarder geworden door het bindend studie advies. 1/3 valt door de studie druk in het eerste jaar af...
maar dat is saaiquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alfa-studies zijn per definitie cursussen en worden vrijwel alleen gevolgd door prutsers die een fatsoenlijk stel hersenen ontberen met als gevolg dat een simpele wiskunde som al tot de grootste problemen leidt. Nee, de elite onder de slimmeriken doet een beta-studie.![]()
Ja, hoi, laten we er een alfa vs. beta topic van makenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:46 schreef Steijn het volgende:
Alfa-studies zijn per definitie cursussen en worden vrijwel alleen gevolgd door prutsers die een fatsoenlijk stel hersenen ontberen met als gevolg dat een simpele wiskunde som al tot de grootste problemen leidt. Nee, de elite onder de slimmeriken doet een beta-studie.![]()
Maar dat komt natuurlijk omdat je niet slim genoeg was om de opwinding van die vakken in te zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:48 schreef dramslag het volgende:
maar dat is saai![]()
natuurkunde en wiskunde waren nou niet bepaald het toppunt van opwinding bij mij op school.
Geen dank.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:50 schreef keeper het volgende:
[..]
Ja, hoi, laten we er een alfa vs. beta topic van maken.
quote:Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool.
Je hebt echt geen idee wat je bij International Business krijgt...verdiep je er eerst eens in voordat je met deze loze statements aan komt...met name kijkende naar de hoeveelheid 'wiskunde'...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar uit mijn MBO klas (30 man) gingen er 4 naar het HBO, waarvan er 1 binnen een half jaar toch gestopt is en aan het werk is gegaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:57 schreef BMW_Master het volgende:
Wat een zeikerdszitten er in dit topic, of die topicuser VMBO doet, zal aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Maar om nou erop te gaan bashen? Dan ga ik wel langs in ONZ, maar niet hier! Het is gewoon STRONTVERVELEND om allerlei nietzeggende reacties zoals 'je doet vmbo, oehh! ' te lezen, puberale kleuters...![]()
Het gaat om de vraag, of er sprake is van diplomainflatie. En ik kan dit volmondig beamen. Waar vroeger nog bijzonder was indien je Hogeschool afgemaakt hebt, inmiddles is het tot traditie verworden dat je met MBO geen redelijke kansen hebt op het arbeidsmarkt, hetgeen dit resulteert dat bijna 80% van MBO'ers naar HBO gaat. Straks in het toekomst is een voorwaarde voor een job, dat je een universtaire opleiding afgemaakt hebt .
International Business, dat moet wel zo'n moderne economische cursus zijn, immers zonder indrukwekkende Engelse naam stelt het weinig voor. Wiskunde, ik versta daar onder zaken als differentiaalrekening, lineaire algebra, goniometrie etc. etc. Dat zijn zaken die je niet krijgt bij je veredelde telraam-cursusje. De enige economen die goed in wiskunde zijn zijn econometristen, zij doen het vuile wiskundige werk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:03 schreef Gerdow het volgende:
Je hebt echt geen idee wat je bij International Business krijgt...verdiep je er eerst eens in voordat je met deze loze statements aan komt...met name kijkende naar de hoeveelheid 'wiskunde'...
Ah kijk, iemand die het snapt. En ja, Stijn, ook jij hebt me ook door, de eerste zin is zeg maar een beetje een losmakertje.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:57 schreef BMW_Master het volgende:
Het gaat om de vraag, of er sprake is van diplomainflatie. En ik kan dit volmondig beamen. Waar vroeger nog bijzonder was indien je Hogeschool afgemaakt hebt, inmiddles is het tot traditie verworden dat je met MBO geen redelijke kansen hebt op het arbeidsmarkt, hetgeen dit resulteert dat bijna 80% van MBO'ers naar HBO gaat. Straks in het toekomst is een voorwaarde voor een job, dat je een universtaire opleiding afgemaakt hebt .
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:12 schreef Asics het volgende:
hoezo vooroordelen.
En dat doet zichzelf voor als intellectueel, je moet nog veel leren van het leven ventje . . .
Jij bent gewoon een domme troll en niets meer.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:28 schreef Steijn het volgende:![]()
![]()
Dat krijg ik wel vaker te horen als ik mensen met hun neus op de feiten druk. Een tip voor het alfa gepeupel, laat mij geniale uitspraken even bezinken dan wordt je waarschijnlijk wel het een en ander duidelijk. Tot zover, ik wil dit topic niet verzieken.
Mee eensch.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:26 schreef Keraunos het volgende:
Wat echt niet valt te ontkennen is dat er steeds meer mensen hoger onderwijs gaan volgen. En ook mensen die er misschien niet thuis horen, worden tegenwoordig wel toegelaten. Die halen het niveau naar beneden.
En jij hapt altijd...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:33 schreef Sovereign het volgende:
Jij bent gewoon een domme troll en niets meer.
Dat valt tegen, ik haal normaliter alleraardigste cijfers.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:35 schreef Sovereign het volgende:
Mee eensch.
Als voorbeeld nomineer ik Steijn.![]()
Sorry, had ik er misschien bij moeten vertellen, de opleiding is in het Engels...en ja, differentiaalrekening, lineaire algabra en goniometrie heb ik o.a. gehad...maar ja...whatever...laten we het bij het originele onderwerp houden...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
International Business, dat moet wel zo'n moderne economische cursus zijn, immers zonder indrukwekkende Engelse naam stelt het weinig voor. Wiskunde, ik versta daar onder zaken als differentiaalrekening, lineaire algebra, goniometrie etc. etc. Dat zijn zaken die je niet krijgt bij je veredelde telraam-cursusje. De enige economen die goed in wiskunde zijn zijn econometristen, zij doen het vuile wiskundige werk.
Alleen als ik wil spelen met geestelijk minderbedeelden.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:36 schreef Steijn het volgende:
En jij hapt altijd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |