abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25164829
Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool. Tegenwoordig doen ze vmbo en daarna een mbo opleiding.

Een hbo opleiding steld volgens mij ook steeds minder voor hoor je overal. En in de academische kringen hoor je ook steeds vaker te horen dat het er "schoolser" aan toe gaat, "studenten" krijgen huiswerk, verplichte colleges enzo. Ook universiteiten worden zo steeds meer een schoolse fabriek voor een diploma dan een tempel voor de wetenschap.

Al met al lijkt dit voor mij op een inflatie van het onderwijs niveau. Wat vinden jullie hier van?
pi_25164954
Jij doet zeker VMBO?
pi_25166627
Muhaha...grapjas!...ehm, wat studeer je?

Doe zelf International Business in Maastricht en moet zeggen dat ik elke keer voor m'n punten moet werken...is alleen maar zwaarder geworden door het bindend studie advies. 1/3 valt door de studie druk in het eerste jaar af...

pi_25166779
En nee, het is hier niet schools...
pi_25166851
Als jij academisch onderwijs volgt en dergelijke uitspraken doet gebaseerd op "horen zeggen" , kan je inderdaad zeggen dat er sprake is van inflatie van opleidingen aan de faculteit waar je je opleiding geniet.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_25167391
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Keraunos het volgende:
Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool. Tegenwoordig doen ze vmbo en daarna een mbo opleiding.

Een hbo opleiding steld volgens mij ook steeds minder voor hoor je overal. En in de academische kringen hoor je ook steeds vaker te horen dat het er "schoolser" aan toe gaat, "studenten" krijgen huiswerk, verplichte colleges enzo. Ook universiteiten worden zo steeds meer een schoolse fabriek voor een diploma dan een tempel voor de wetenschap.

Al met al lijkt dit voor mij op een inflatie van het onderwijs niveau. Wat vinden jullie hier van?
Kijkende naar de schrijfouten in je tekst, moet ik inderdaad concluderen dat onderwijs is gedegradeerd tot bezigheidstherapie voor zwakbegaafden. Jij hebt er in ieder geval niet veel aan gehad.

Dat uitschot waar je het over hebt is een generatie die in de vorige eeuw dit land heeft opgebouwd tot wat het nu is. Enig cultureel historish besef is ook niet aanwezig in je borderlineachtige signaalverstoorde grijze onbelaste hersencellen.

Maar om terug te komen op je vraag. Als iemand zoals jij in het onderwijs verder komt dan de lom- school is er inderdaad sprake van zware inflatie van het onderwijs.
pi_25167449
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Keraunos het volgende:

Een hbo opleiding steld] volgens mij ook steeds minder voor hoor je overal. En in de academische kringen hoor je ook steeds vaker te horen dat het er "schoolser" aan toe gaat, "studenten" krijgen huiswerk, verplichte colleges enzo. Ook universiteiten worden zo steeds meer een schoolse fabriek voor een diploma dan een tempel voor de wetenschap.

Alsjeblieft zeg, leer eerst spellen voor je met zulke semi-intelligente stellingen komt.
Brave meisjes gaan naar de hemel, brutale meisjes komen overal
pi_25167597
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:51 schreef Gerdow het volgende:
Doe zelf International Business in Maastricht en moet zeggen dat ik elke keer voor m'n punten moet werken...is alleen maar zwaarder geworden door het bindend studie advies. 1/3 valt door de studie druk in het eerste jaar af...
Alfa-studies zijn per definitie cursussen en worden vrijwel alleen gevolgd door prutsers die een fatsoenlijk stel hersenen ontberen met als gevolg dat een simpele wiskunde som al tot de grootste problemen leidt. Nee, de elite onder de slimmeriken doet een beta-studie.
pi_25167623
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:46 schreef Steijn het volgende:

[..]

Alfa-studies zijn per definitie cursussen en worden vrijwel alleen gevolgd door prutsers die een fatsoenlijk stel hersenen ontberen met als gevolg dat een simpele wiskunde som al tot de grootste problemen leidt. Nee, de elite onder de slimmeriken doet een beta-studie.
maar dat is saai

natuurkunde en wiskunde waren nou niet bepaald het toppunt van opwinding bij mij op school.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_25167645
quote:
Ja, hoi, laten we er een alfa vs. beta topic van maken .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_25167672
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:48 schreef dramslag het volgende:
maar dat is saai

natuurkunde en wiskunde waren nou niet bepaald het toppunt van opwinding bij mij op school.
Maar dat komt natuurlijk omdat je niet slim genoeg was om de opwinding van die vakken in te zien.
pi_25167690
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:50 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja, hoi, laten we er een alfa vs. beta topic van maken .
Geen dank. Nee, natuurlijk niet, maar lees een die eerste zin van TS, die is net zo serieus met z'n topic als ik ben met die uitspraak. TS wil net zo goed een lichte rel veroorzaken. Vuur moet je met vuur bestrijden.
quote:
Vroeger gingen het uitschot van de samenleving gewoon werken na de basischool.

[ Bericht 15% gewijzigd door Steijn op 19-02-2005 21:00:10 ]
pi_25167750
Wat een zeikerdszitten er in dit topic, of die topicuser VMBO doet, zal aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Maar om nou erop te gaan bashen? Dan ga ik wel langs in ONZ, maar niet hier! Het is gewoon STRONTVERVELEND om allerlei nietzeggende reacties zoals 'je doet vmbo, oehh! ' te lezen, puberale kleuters...
Het gaat om de vraag, of er sprake is van diplomainflatie. En ik kan dit volmondig beamen. Waar vroeger nog bijzonder was indien je Hogeschool afgemaakt hebt, inmiddles is het tot traditie verworden dat je met MBO geen redelijke kansen hebt op het arbeidsmarkt, hetgeen dit resulteert dat bijna 80% van MBO'ers naar HBO gaat. Straks in het toekomst is een voorwaarde voor een job, dat je een universtaire opleiding afgemaakt hebt .
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:03:22 #14
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_25167834
Ik ben altijd benieuwd wanneer 'vroeger' daadwerkelijk was met dit soort topics.

Maar het is volgens mij wel zo dat een groeiend deel van de Nederlandse bevolking hoog opgeleid is dankzij het feit dat studeren geen luxe voor de elite meer is, wat wil zeggen dat je met HBO er niet standaard meer uitspringt. Dit wil echter niet zeggen dat de opleidingen zelf (alfa of beta ) van een lager niveau zijn geworden. Dit is overigens ook lastig te vergelijken met 'vroeger'.
Oh
pi_25167837
quote:

[..]

Je hebt echt geen idee wat je bij International Business krijgt...verdiep je er eerst eens in voordat je met deze loze statements aan komt...met name kijkende naar de hoeveelheid 'wiskunde'...

zaterdag 19 februari 2005 @ 21:12:34 #16
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_25168015
quote:

[..]

hoezo vooroordelen.
En dat doet zichzelf voor als intellectueel, je moet nog veel leren van het leven ventje . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_25168181
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:57 schreef BMW_Master het volgende:
Wat een zeikerdszitten er in dit topic, of die topicuser VMBO doet, zal aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Maar om nou erop te gaan bashen? Dan ga ik wel langs in ONZ, maar niet hier! Het is gewoon STRONTVERVELEND om allerlei nietzeggende reacties zoals 'je doet vmbo, oehh! ' te lezen, puberale kleuters...
Het gaat om de vraag, of er sprake is van diplomainflatie. En ik kan dit volmondig beamen. Waar vroeger nog bijzonder was indien je Hogeschool afgemaakt hebt, inmiddles is het tot traditie verworden dat je met MBO geen redelijke kansen hebt op het arbeidsmarkt, hetgeen dit resulteert dat bijna 80% van MBO'ers naar HBO gaat. Straks in het toekomst is een voorwaarde voor een job, dat je een universtaire opleiding afgemaakt hebt .
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar uit mijn MBO klas (30 man) gingen er 4 naar het HBO, waarvan er 1 binnen een half jaar toch gestopt is en aan het werk is gegaan.
Dat maakt 10 procent.
Dus...
-
pi_25168228
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:03 schreef Gerdow het volgende:
Je hebt echt geen idee wat je bij International Business krijgt...verdiep je er eerst eens in voordat je met deze loze statements aan komt...met name kijkende naar de hoeveelheid 'wiskunde'...
International Business, dat moet wel zo'n moderne economische cursus zijn, immers zonder indrukwekkende Engelse naam stelt het weinig voor. Wiskunde, ik versta daar onder zaken als differentiaalrekening, lineaire algebra, goniometrie etc. etc. Dat zijn zaken die je niet krijgt bij je veredelde telraam-cursusje. De enige economen die goed in wiskunde zijn zijn econometristen, zij doen het vuile wiskundige werk.
pi_25168284
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:57 schreef BMW_Master het volgende:
Ah kijk, iemand die het snapt. En ja, Stijn, ook jij hebt me ook door, de eerste zin is zeg maar een beetje een losmakertje.

Wat echt niet valt te ontkennen is dat er steeds meer mensen hoger onderwijs gaan volgen. En ook mensen die er misschien niet thuis horen, worden tegenwoordig wel toegelaten. Die halen het niveau naar beneden. Tevens is grootschalig onderwijs per definitie qua niveau lager dan kleinschalig onderwijs. Hier zit dus de inflatie van het niveau.

Tevens zijn er tegenwoordig dus steeds meer mensen met een hogere opleiding. Op de arbeidsmarkt ben je heus niet meer de enige met een hoger onderwijs papiertje in een bepaalde richting. Hier in zit de waarde inflatie van hoger onderwijs.

Voor de beetje goede jobs heb je tegenwoordig minimaal een hbo diploma nodig, terwijl je er vroeger met een mbo diploma nog voor in aanmerking kwam.
pi_25168329
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:12 schreef Asics het volgende:
hoezo vooroordelen.
En dat doet zichzelf voor als intellectueel, je moet nog veel leren van het leven ventje . . .
Dat krijg ik wel vaker te horen als ik mensen met hun neus op de feiten druk. Een tip voor het alfa gepeupel, laat mij geniale uitspraken even bezinken dan wordt je waarschijnlijk wel het een en ander duidelijk. Tot zover, ik wil dit topic niet verzieken.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:33:48 #21
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25168443
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:28 schreef Steijn het volgende:
Dat krijg ik wel vaker te horen als ik mensen met hun neus op de feiten druk. Een tip voor het alfa gepeupel, laat mij geniale uitspraken even bezinken dan wordt je waarschijnlijk wel het een en ander duidelijk. Tot zover, ik wil dit topic niet verzieken.
Jij bent gewoon een domme troll en niets meer.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:35:10 #22
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25168476
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:26 schreef Keraunos het volgende:
Wat echt niet valt te ontkennen is dat er steeds meer mensen hoger onderwijs gaan volgen. En ook mensen die er misschien niet thuis horen, worden tegenwoordig wel toegelaten. Die halen het niveau naar beneden.
Mee eensch.

Als voorbeeld nomineer ik Steijn.
pi_25168501
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:33 schreef Sovereign het volgende:
Jij bent gewoon een domme troll en niets meer.
En jij hapt altijd...
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:35 schreef Sovereign het volgende:
Mee eensch.

Als voorbeeld nomineer ik Steijn.
Dat valt tegen, ik haal normaliter alleraardigste cijfers.
pi_25168535
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

International Business, dat moet wel zo'n moderne economische cursus zijn, immers zonder indrukwekkende Engelse naam stelt het weinig voor. Wiskunde, ik versta daar onder zaken als differentiaalrekening, lineaire algebra, goniometrie etc. etc. Dat zijn zaken die je niet krijgt bij je veredelde telraam-cursusje. De enige economen die goed in wiskunde zijn zijn econometristen, zij doen het vuile wiskundige werk.
Sorry, had ik er misschien bij moeten vertellen, de opleiding is in het Engels...en ja, differentiaalrekening, lineaire algabra en goniometrie heb ik o.a. gehad...maar ja...whatever...laten we het bij het originele onderwerp houden...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:40:38 #25
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25168565
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:36 schreef Steijn het volgende:
En jij hapt altijd...
Alleen als ik wil spelen met geestelijk minderbedeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')