abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:12:08 #151
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107323
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:10 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Hoe definieer je 'dom' bij domme mensen die universiteit doen?
Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
pi_25107324
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:11 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

En hoe is iemand met een 'lage intelligentie' op de universiteit gekomen?
met de fiets.
<hr>
pi_25107332
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:09 schreef mechatronics het volgende:

[..]

(...)
Ik heb nu net weer een Visio-proces-tekening ingevoegd van een oliebatch blablabla.
(...)
En ik heb geen idee waar u het over heeft
pi_25107336
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
En waco's is geen relatief begrip?
pi_25107344
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

"

alles is relatief
<hr>
pi_25107350
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:14 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

"

alles is relatief
Alles?
pi_25107356
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:14 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Alles?
vanuit een relatieve benadering wel ja.
<hr>
pi_25107362
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:16:20 #159
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107365
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.
pi_25107368
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

vanuit een relatieve benadering wel ja.
Vanuit een relatieve benadering kan alles toch niet relatief zijn?
pi_25107376
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:16 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.
Zegt u, dat met mavo-ers over het algemeen een meer fatsoenlijk gesprek te voeren valt dan met universitairen? En zo ja, waarom vindt u dat?
pi_25107378
laatste post in dit topic dan maar (teminste, als ik me daarna kan inhouden )

mensen die zich beter voelen omdat ze hoger opgeleid zijn, zijn redelijk triest en naief.
het zijn dezelfde mensen die een dikke auto rijden op afbetaling en in een kleine huurwoning leven zodat ze wel indruk kunnen maken en de illusie kunnen wekken dat ze "succesvol" zijn.
<hr>
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:19:11 #163
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107388
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?
Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
pi_25107402
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:17 schreef Dawnbreaker het volgende:
laatste post in dit topic dan maar (teminste, als ik me daarna kan inhouden )

mensen die zich beter voelen omdat ze hoger opgeleid zijn, zijn redelijk triest en naief.
het zijn dezelfde mensen die een dikke auto rijden op afbetaling en in een kleine huurwoning leven zodat ze wel indruk kunnen maken en de illusie kunnen wekken dat ze "succesvol" zijn.
Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijde
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:22:17 #165
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107415
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenschappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
pi_25107419
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
Owwh ja, daar ging ik al van uit hoor Maar wat ik me afvroeg, was of u eerst een aantal jaren op de mavo heeft doorgebracht, waarna u uiteindelijk op de universiteit terecht bent gekomen, of dat het zo is dat u een paar mavo-ers kent en een paar wetenschappers en op basis van die paar mensen uw mening heeft gevormd?
pi_25107420
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:21 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijde
(nope kon me niet inhouden)

er is niets mis met trots zijn op wat dan ook, maar er is wel iets mis imho met je als je andere mensen als mindere ziet daardoor.
<hr>
pi_25107432
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

(nope kon me niet inhouden)

er is niets mis met trots zijn op wat dan ook, maar er is wel iets mis imho met je als je andere mensen als mindere ziet daardoor.
Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eens
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:24:59 #169
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107436
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Owwh ja, daar ging ik al van uit hoor Maar wat ik me afvroeg, was of u eerst een aantal jaren op de mavo heeft doorgebracht, waarna u uiteindelijk op de universiteit terecht bent gekomen, of dat het zo is dat u een paar mavo-ers kent en een paar wetenschappers en op basis van die paar mensen uw mening heeft gevormd?
U trekt mijn integriteit in twijfel ?
pi_25107438
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eens
dank u, neucken?
<hr>
pi_25107439
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

En ik heb geen idee waar u het over heeft
Ik ben de slechtste niet, zoiets:

-
pi_25107451
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef op_dreef het volgende:

[..]

U trekt mijn integriteit in twijfel ?
Nee, zeker niet, ik ben alleen geïnteresseerd!
pi_25107460
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dank u, neucken?
Alleen als u een mooie vrouw bent van mijn leeftijd en daarna gelijk weer naar huis gaat
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:31:13 #174
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107498
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Waarom dan zulke suggestieve vragen ?

Betreft het hier een dwangneurose die u noopt uw eigen wantrouwende wereldvisie keer op keer bevestigt te krijgen ?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:32:41 #175
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107508
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquete
pi_25107511
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:31 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Waarom dan zulke suggestieve vragen ?

Betreft het hier een dwangneurose die u noopt uw eigen wantrouwende wereldvisie keer op keer bevestigt te krijgen ?
U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u. Zoek er niets achter. Geef gewoon antwoord
pi_25107519
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquete
Dan had u toch al lang opgehangen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:39:10 #178
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107561
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u.
Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoieren
pi_25107588
neuckers
<hr>
pi_25107603
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:39 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoieren
Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...
pi_25107607
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
neuckers
cool plaatje heb je wel
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:51:27 #182
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107637
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:44 schreef NiMAGiNE het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...
Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?
pi_25107646
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:51 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?
Whahah nee man, zwaar verkouden
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:55:43 #184
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25107656
Mensen, het was me een waar genoegen. Truste!
pi_25107660
quote:
Och, er moet toch iemand op dinsdag de vuilnisbak legen.
Vuilnisman kan deze ZAK ook mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 16 februari 2005 @ 03:16:41 #186
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25107732
Ik geef de TS in deze kwestie volledig gelijk. Mensen bashen om hun opleiding slaat nergens op. Mijn vriendengroep bestaat voor het grootste gedeelte uit niet-WO'ers. En ik moet zeggen dat ik hen over het algemeen prettigere mensen vind dan de zogenaamde universitaire elite op de universiteit.
Zelf heb ik VWO op mijn sloffen gedaan met de zgn. havo-mentaliteit en op de uni is het niet veel anders.
Toch is het zo dat veel mensen op het WO zich vaak overschatten en denken dat ze zoveel meer waard zijn dan ons waardig MBO'end Nederland. Want zeg nou zelf, wat zouden wij zonder de laaggeschoolden en laagbetaalden moeten?
Dan kunnen we Nederland gelijk schrappen als landje van enige betekenis. Want het is namelijk totaal niet concurrerend om alleen maar hooggeschoolden te hebben.
Verder ben ik het er inderdaad mee eens dat er sprake is van een studie-inflatie.
De drempel om te gaan studeren is zo laag gelegd dat er zoveel menschen zijn die denken dat ze daadwerkelijk wat betekenen en kunnen maar het maar net allemaal op het randje halen.
Ook tijdens discussies komt er niks zinnigs uit, maarrrrr.... ze kunnen wel zeggen dat ze hooggeschoold zijn.
Please, accepteer iedereen zoals ze zijn.
Dan komen we een stuk verder.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25108087
VMBO is cool
pi_25108089
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 05:21 schreef the_legend_killer het volgende:
VMBO is cool
Het maakte mij rijk

Trouwens je hebt zelf lager dan VMBO.
Maar daar wordt niet echt op gezeikt.
pi_25108232
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 05:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar daar wordt niet echt op gezeikt gezeken.
*bash*
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:23:30 #190
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_25108992
Zolang de (V)MBO-school hier stewards moet meesturen op de lijnbussen omdat dat volk zich kennelijk niet kan gedragen zonder begeleiding, zet ik toch enige vraagtekens bij het niveau.
pi_25109667
Mechatronics, je stelling is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij zie je niet helemaal in dat het weinig met niveau te maken heeft. Het gaat hier om bekrompenheid. Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat vmbo mensen weer afgeven op mensen die vwo doen. Wat dat betreft gebeurt het naar mijn mening ook wel erg vaak dat mensen van het vmbo in een slachtofferrol gaan zitten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:34:34 #192
71115 Rnej
I walk the line
pi_25109775
ik heb zelf vwo gedaan...... en ik moet zeggen... ik heb meer respect voor vmbo'ers dan vwo'ers over t algemeen gezien

laten we zeggen dat mijn klas zich nogal superieur voelde, en zich tegelijk te barsten moest werken om voldoendes te halen.. en dan een potje gaan staan janken als ze een onvoldoende hadden..... boehoe... (ja ook in de hogere klassen) .. en zich ondertussen nog steeds zo goed voelen...

ik was op een ckv kamp met een zooi vmbo'ers en havo'ers .... en de leraar van die 2e en 3ejaars vmbo'ers dumpte een bak schroeven en een boor naast een stapel pallethout en jerrycans...

"maak effe een vlot" ...

die gasten zijn idioot goed ... doe ik ze niet na... de intelligentie kwestie vind ik niet relevant...

afgezien daarvan vond ik wel dat de gevechten op t schoolplein wat vaker (lees: Altijd) tussen mavo leerlingen waren... dat is dan typisch en ik denk niet dat ik de enige ben die dat meemaakte... maar tis meteen weer een grove generalisatie als je zegt dat dat altijd zo is....

just my 2 cents....
pi_25109951
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:44 schreef stevenstifler het volgende:
Toch vind ik het opvallend het verschil tussen een VMBO school en een HAVO/VWO school. Ik bedoel.. die VMBOers kunnen goed met hun handen werken.. dat laten ze altijd wel zien op school als ze weer iemand neerslaan of neersteken. Ik heb op een school met en zonder VMBO gezeten en dat is een verschil van dag en nacht. Zo kwam ik de eerste 3 jaar van mn studie (met VMBO) nog wel is ME tegen, of een bebloed hoofd tegen een betonpaal, een priem in de hand, steekpartijen bij de fietsenstalling etc etc. Op die andere school heb ik in de 3 jaar daarna misschien 1x een gevecht gezien, die binnen 30 seconde was afgelopen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het percentage 'medelanders' op school 1 een stuk hoger lag dan op school 2, maar hierover wil ik verder geen uitspraken doen.
Ik heb een identieke ervaring gehad met VMBO’rs. Ik heb het altijd ervaren als vervelend en provocerend volk. Altijd op zoek naar ruzietjes en opstootjes. Je merkte gewoon een veel dreigendere sfeer. Om maar gelijk te vermelden welke school, het was de school waar nu het bekende ‘vlaggen’-verhaal speelt (‘het kan provocerend werken voor Marokkanen’). Marokkanen waren daar rotzooi trappers (steekpartij van 14-jarigen en een aantal keren met meerdere mensen iemand in elkaar trappen) maar ook de autochtonen VMBO’rs (priemincident, op de vuist met docenten, iemands hoofd tegen een betonnen paal slaan en het gevolg dat iedereen elkaar vriendjes gaat oproepen). Ik zie hier nog geregeld de politie door de straat naar die school toe rijden omdat er weer is iets aan de hand is. De drie jaar die ik daar heb gezeten heeft een zekere aversie ontwikkeld.
Als je ook kijkt naar de mentaliteit die je daar op school zag en hoorde. Oude klasgenoten van de basisschool stonden allemaal stoer te vertellen dat ze het leuk vonden om een wedstrijdje te houden wie het vaakst eruit gestuurd kan worden. Ook vond met het leuk om met het brandalarm te spelen. Eveneens stond er elke ochtend een rij bij het verzuimlokaal waar je U tegen zegt. Het was daar altijd gedonder met die VMBO’rs.
Deze mentaliteit uit zich ook in het aantal drop-outs op het VMBO. Ook gaan er inmiddels weer stemmen op om het VMBO systeem te veranderen. We blijven bezig met de hele tijd het schoolsysteem om te gooien en weer terug omdat het achteraf weer niet werkt. Het omgooien van het systeem kost telkens weer een hoop geld maar er wordt maar niets mee bereikt. Ik vind het wel iets weg hebben van een ‘bodemloze put’.
Overigens wil ik wel een onderscheid maken tussen mensen die op het VMBO zitten nadat ze op bijvoorbeeld een SBO school hebben gezeten, of het overgrote deel dat er zit omdat het een mentaliteit van niks heeft. Bij mensen die van een SBO school komen, omdat ze bijvoorbeeld concentratieproblemen hebben of ADHD of iets dergelijks, bestaat er een sterkere drang naar het succesvol afronden van de opleiding en daarna door te groeien. Ook zullen er mensen van het gewone basisonderwijs zijn die een uitstekende inzet hebben en dat juich ik ook toe. Maar mijn beeld is, op basis van ervaringen (misschien hebben sommigen op het VMBO gezeten waar men allemaal ‘straight A’s’ haalde), dat er een mindere motivatie is wat ook het aantal drop-outs verklaard.

Terugkomend op de aanleiding (mechatronics). Ik was overigens niet de eerste die negatief reageerde, alleen niet in die mate. Jij stelt dat het wél degelijk onderbouwd was maar dan weet ik niet in hoeverre jij argumentatie kan herkennen. Je kunt het niet zo speciaal vinden, wat overigens iets anders is dan iets haten. Eerst komt het aantal ave’s voorbij wat niet kan en aangeeft dat het maar even snel is neergezet (luiheid! of gemis van kennis over waar diegene is geweest). Daarna komen de winkels, als je wilt winkelen, kan je ook in A’dam terug of iets dergelijks. Vervolgens komt het meest onzinnige van allemaal: ‘iets is niet speciaal omdat ze heel Amerika niet mag’. Als je zoiets zegt onderbouw het dan want anders had je net zo goed niet kunnen posten. Je zag al dat die post bij meerdere mensen een reactie opwekte. Het zal wel uiteindelijk zoiets zijn van: ‘Bush is een sukkel en daarom zijn alle 300 miljoen inwoners domme mensen’. Ik erken ook gewoon dat het een kortzichtige en generaliserende opmerking was van mij, maar dat was wel een reactie op een identiek te kwalificeren post.

Ook slaat de aanname nergens op dat wanneer je ‘hooggeschoold’ bent en ook misschien een ‘hoog’ IQ hebt, dat je gelijk geen EQ hebt, ‘streetwise’ bent of sociaal onderlegd bent.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25109999
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:34 schreef Rnej het volgende:
ik was op een ckv kamp met een zooi vmbo'ers en havo'ers .... en de leraar van die 2e en 3ejaars vmbo'ers dumpte een bak schroeven en een boor naast een stapel pallethout en jerrycans...

"maak effe een vlot" ...

die gasten zijn idioot goed ... doe ik ze niet na... de intelligentie kwestie vind ik niet relevant...
Dit heeft meer te maken met handigheidjes. Alsof een VWO'r niet met zijn inzicht iets in mekaar kan zetten dat blijft drijven. Ik neem aan dat een VWO'r toen ie klein was ook wel is een vlot, boomhut of huisje heeft gebouwd. Althans, ik vond dat vroeger wel leuk.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25110224
Ach ik zit ook op een VMBO school, VMBO/HAVO dan. In de tijd dat ik daar zit zijn er maar 2 gevechtjes geweest, en dat kwam doordat die 2 meisjes ruzie met elkaar hadden. Dus niet op elke VMBO school is veel geweld hoor. Ik denk niet dat het komt dat daar alleen VMBO-T zit en niet de lagere, ook Havo zit daar. Maar dat moet niks zeggen. Woon trouwens gewoon in de randstad, Alphen a/d Rijn..

De school waar de lagere vmbo'ers op zitten is wat meer berucht, maar daar is het ook helemaal niet erg.
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:38:07 #196
95818 Wouss
Willens en Wetens
pi_25110713
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Face it: Fok! is gewoon elitair
nope, FOK is puberaal,
Dit ben ik
pi_25111022
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
Ben ik het deels mee eensch!! Ik heb ook eerst MAVO gedaan, en man man, wat een dommigheid. Daarna heb ik HAVO gedaan, wat de rector mij (ondanks de 9 gemiddeld op de MAVO) afraadde, want 'HAVO is van een heel ander niveau, hoor!'
Voor de HAVO vond ik hetzelfde gelden, wat een niveau, maar hier waren de rotte appels die je op de MAVO wel hebt (lees mensen die gewoon NIET WILLEN en alles voor de rest verkloten) verdwenen.

Daarna heb ik HTS gedaan, en ja, daar kwam wat kennis aan te pas, daar MOEST je wel leren, en het SNAPPEN, wilde je het halen (en voor de zeikerds onder ons, Ja, ik deed het in de 4 jaar die ervoor staan, EN ik deed het cum laude).

Wat betreft je laatste zin: Ik kijk niet neer op domme mensen, tenminste niet als onder domme mensen MAVO-ers in het algemeen worden beschouwd. De opleidingen, daar kijk ik op neer. Mensen die minder snel iets snappen / leren, of gewoon liever met de handen werken, daar kijk ik zeker niet op neer.
Daarbij zitten er tussen de MAVO-ers mensen die welzeker slim zijn, maar er verkeerd zitten, en die later veel meer blijken te kunnen.
Wel kijk ik neer op 'de domme mensch' waarmee ik de zichzelf voorliegende halve zool bedoel. Het type dat eerst schreeuwt, dan denkt, stoer meent te moeten doen door onzin te roepen, zichzelf slim probeert voor te doen, ruzie met elkaar krijgt, terwijl ze hetzelfde willen, maar gewoon niet luisteren naar elkaar, etc...

Maar ga me nu niet vertellen dat de MAVO van enig niveau is, want ik weet wel beter.

[ Bericht 8% gewijzigd door MakzBokz op 16-02-2005 12:08:33 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:06:20 #198
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25111178
Wat een ophef weer over niets zeg... Het is gewoon zo dat er hier veel figuren het woord 'vmbo-er' gebruiken in plaats van 'leeghoofd' of iets dergelijks... Zoek er niet teveel achter, het is gewoon een toffe term om aan te geven dat iemand dom aan het blaten is.

Feit blijft natuurlijk wel dat vmbo-ers vaak ook dom, respectloos en leeghoofdig tuig van de richel zijn.
pi_25111230
BrauN, je weet het weer goed te verwoorden met de nodige spot
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:20:10 #200
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25111393
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:09 schreef MakzBokz het volgende:
BrauN, je weet het weer goed te verwoorden met de nodige spot
Mijn opmerking geldt trouwens ook voor alle HTS'ers hoor. Net zo erg, zo niet erger dan vmbo trash.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')