Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:10 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Hoe definieer je 'dom' bij domme mensen die universiteit doen?
met de fiets.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:11 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
En hoe is iemand met een 'lage intelligentie' op de universiteit gekomen?
En ik heb geen idee waar u het over heeftquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:09 schreef mechatronics het volgende:
[..]
(...)
Ik heb nu net weer een Visio-proces-tekening ingevoegd van een oliebatch blablabla.
(...)
En waco's is geen relatief begrip?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
"quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
En waco's is geen relatief begrip?![]()
Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dom is een relatief begrip, maar op sociaal-emotioneel vlak kom ik op de universiteit bijvoorbeeld veel meer wacko's tegen dan op de mavo.
Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:13 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
En waco's is geen relatief begrip?![]()
Vanuit een relatieve benadering kan alles toch niet relatief zijn?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vanuit een relatieve benadering wel ja.
Zegt u, dat met mavo-ers over het algemeen een meer fatsoenlijk gesprek te voeren valt dan met universitairen? En zo ja, waarom vindt u dat?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:16 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Ook dat. Laat ik het anders definieren: personen die op sociaal-emotioneel gebied in dusdanige mate afwijken van wat maatschappelijk gangbaar is, dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt.
Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekaderquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:15 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat u zowel op de mavo als op de universiteit zoveel mensen bent tegengekomen dat u hier een mening over kunt vormen?
Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijdequote:Op woensdag 16 februari 2005 02:17 schreef Dawnbreaker het volgende:
laatste post in dit topic dan maar (teminste, als ik me daarna kan inhouden)
mensen die zich beter voelen omdat ze hoger opgeleid zijn, zijn redelijk triest en naief.
het zijn dezelfde mensen die een dikke auto rijden op afbetaling en in een kleine huurwoning leven zodat ze wel indruk kunnen maken en de illusie kunnen wekken dat ze "succesvol" zijn.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenschappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
Owwh ja, daar ging ik al van uit hoorquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:19 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Omdat mijn mening voortkomt uit mijn eigen belevingswereld. Nergens staat dat mijn mening wetenchappelijk aantoonbaar is en nergens staat dat ik de wijsheid in pacht heb. Het betreft hier enkel en alleen mijn eigen referentiekader
(nope kon me niet inhouden)quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:21 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Dit is wel weer een hele grote generalisatie. Mensen die zich beter voelen dan een ander, om wat voor reden dan ook, vinden veel mensen verwerpelijk. Maar wat is er mis met trots op je lichaam, op je haar, op je dochter, of op je opleiding? Overigens lijkt het mij zo, dat mensen die hoog opgeleid zijn en carrière maken, niet in een dikke auto rijden terwijl ze zich dit niet kunnen veroorloven. Maar dat terzijde![]()
Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eensquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
(nope kon me niet inhouden)
er is niets mis met trots zijn op wat dan ook, maar er is wel iets mis imho met je als je andere mensen als mindere ziet daardoor.
U trekt mijn integriteit in twijfel ?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:22 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Owwh ja, daar ging ik al van uit hoorMaar wat ik me afvroeg, was of u eerst een aantal jaren op de mavo heeft doorgebracht, waarna u uiteindelijk op de universiteit terecht bent gekomen, of dat het zo is dat u een paar mavo-ers kent en een paar wetenschappers en op basis van die paar mensen uw mening heeft gevormd?
dank u, neucken?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Als u zegt dat mensen in beginsel, ongeacht hun opleiding, gelijk zijn aan elkaar, ben ik het met u eens
Ik ben de slechtste niet, zoiets:quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:12 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
En ik heb geen idee waar u het over heeft![]()
Nee, zeker niet, ik ben alleen geïnteresseerd!quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:24 schreef op_dreef het volgende:
[..]
U trekt mijn integriteit in twijfel ?
Waarom dan zulke suggestieve vragen ?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, ik ben alleen geïnteresseerd!
Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquetequote:Op woensdag 16 februari 2005 02:26 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, ik ben alleen geïnteresseerd!
U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u. Zoek er niets achter. Geef gewoon antwoordquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:31 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Waarom dan zulke suggestieve vragen ?
Betreft het hier een dwangneurose die u noopt uw eigen wantrouwende wereldvisie keer op keer bevestigt te krijgen ?
Dan had u toch al lang opgehangen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dit begint by the way veel weg te krijgen van een telefoonenquete
Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoierenquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:32 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
U begrijpt mij verkeerd, maar u maakt mij wel aan het lachen. Ik betrap u nu op uw eigen wantrouwen ten opzichte van mijn vraag aan u.![]()
Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:39 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Voor een helder antwoord op uw vragen verwijs ik u door naar de antwoorden die ik (u) reeds gegeven heb in dit topic. Het is op dit forum overigens gangbaar om te tutoieren
cool plaatje heb je welquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
neuckers
Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:44 schreef NiMAGiNE het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig snel het antwoord gevonden. U bent in beide werelden geweest. Maar ik neem aan dat zelfs uw referentiekader beperkt is tot de scholen in de steden waar u uw opleiding heeft genoten. En nu vraag ik mij af waar ik hiermee heen wil? Ik heb geen idee. En waarom ik de hele tijd 'u' zeg... Tja, 'k dacht ik probeer 't eens ff. Kijken hoe 't staat en en hoe mensen dan terug typen. En blijkbaar zeggen ze 'u' terug. Lijkt net alsof het gesprek dan minder vijandig is, valt mij op...
Whahah nee man, zwaar verkoudenquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:51 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Studeer jij toevallig psychologie of iets dergelijks ?![]()
![]()
Vuilnisman kan deze ZAK ook meequote:Och, er moet toch iemand op dinsdag de vuilnisbak legen.
Het maakte mij rijkquote:Op woensdag 16 februari 2005 05:21 schreef the_legend_killer het volgende:
VMBO is cool
*bash*quote:Op woensdag 16 februari 2005 05:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar daar wordt niet echt op gezeikt gezeken.
Ik heb een identieke ervaring gehad met VMBO’rs. Ik heb het altijd ervaren als vervelend en provocerend volk. Altijd op zoek naar ruzietjes en opstootjes. Je merkte gewoon een veel dreigendere sfeer. Om maar gelijk te vermelden welke school, het was de school waar nu het bekende ‘vlaggen’-verhaal speelt (‘het kan provocerend werken voor Marokkanen’). Marokkanen waren daar rotzooi trappers (steekpartij van 14-jarigen en een aantal keren met meerdere mensen iemand in elkaar trappen) maar ook de autochtonen VMBO’rs (priemincident, op de vuist met docenten, iemands hoofd tegen een betonnen paal slaan en het gevolg dat iedereen elkaar vriendjes gaat oproepen). Ik zie hier nog geregeld de politie door de straat naar die school toe rijden omdat er weer is iets aan de hand is. De drie jaar die ik daar heb gezeten heeft een zekere aversie ontwikkeld.quote:Op woensdag 16 februari 2005 01:44 schreef stevenstifler het volgende:
Toch vind ik het opvallend het verschil tussen een VMBO school en een HAVO/VWO school. Ik bedoel.. die VMBOers kunnen goed met hun handen werken.. dat laten ze altijd wel zien op school als ze weer iemand neerslaan of neersteken. Ik heb op een school met en zonder VMBO gezeten en dat is een verschil van dag en nacht. Zo kwam ik de eerste 3 jaar van mn studie (met VMBO) nog wel is ME tegen, of een bebloed hoofd tegen een betonpaal, een priem in de hand, steekpartijen bij de fietsenstalling etc etc. Op die andere school heb ik in de 3 jaar daarna misschien 1x een gevecht gezien, die binnen 30 seconde was afgelopen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het percentage 'medelanders' op school 1 een stuk hoger lag dan op school 2, maar hierover wil ik verder geen uitspraken doen.
Dit heeft meer te maken met handigheidjes. Alsof een VWO'r niet met zijn inzicht iets in mekaar kan zetten dat blijft drijven. Ik neem aan dat een VWO'r toen ie klein was ook wel is een vlot, boomhut of huisje heeft gebouwd. Althans, ik vond dat vroeger wel leuk.quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:34 schreef Rnej het volgende:
ik was op een ckv kamp met een zooi vmbo'ers en havo'ers .... en de leraar van die 2e en 3ejaars vmbo'ers dumpte een bak schroeven en een boor naast een stapel pallethout en jerrycans...
"maak effe een vlot" ...
die gasten zijn idioot goed ... doe ik ze niet na... de intelligentie kwestie vind ik niet relevant...
nope, FOK is puberaal,quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Face it: Fok! is gewoon elitair
Ben ik het deels mee eensch!! Ik heb ook eerst MAVO gedaan, en man man, wat een dommigheid. Daarna heb ik HAVO gedaan, wat de rector mij (ondanks de 9 gemiddeld op de MAVO) afraadde, want 'HAVO is van een heel ander niveau, hoor!'quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:36 schreef MrX1982 het volgende:
Let's face it op het vmbo en vroeger de mavo zit en zat nou eenmaal het uitschot van de samenleving. Niet dat het voor iedereen geldt maar wel voor een groot gedeelte. Hoe ik dit weet? Ik heb zelf een mavo diploma wat ik overigens niets vind voorstellen omdat ik het met twee vingers in de neus heb gehaald en tegenwoordig HBO doe. Mag ik lekker neerkijken op domme(re) mensen
Mijn opmerking geldt trouwens ook voor alle HTS'ers hoor. Net zo erg, zo niet erger dan vmbo trash.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:09 schreef MakzBokz het volgende:
BrauN, je weet het weer goed te verwoorden met de nodige spot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |