quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:56 schreef Virus3000 het volgende:
ik moet op 4 maart men rijbewijs halen. Wel in Belgie...
Is hier wel handig, rijbewijs halen zonder rijlessen te hebben gehad, als ik het nu haal dan heb ik voor minder dan 50eur mijn rijbewijs!
daar kan iemand die meer dan 5 jaar zijn rijbewijs heeft als instructeur spelen, en kan jij dus overal rondrijden in de auto (een normale, niet met dubbele besturing, enkel een 'L' en tweede achteruitkijkspiegel) zolang hij er maar naast zit.quote:
Dat is dus ook wat ik bedoelde!quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:37 schreef Tjabbo het volgende:
Jongens houden we het even gezellig hier?
heaven7, zoals ik het lees heb jij inderdaad nog maar weing tot geen bijzondere verrichtingen gedaan. beter omschrijven dan de volgende keer.
Waar XemmyX wel gelijk in heeft, is dat je rijschoolhouder je ws. wat geld uit de zak klopt. Gemiddeld had je alle B.V. al gehad moeten hebben zeker bij een 90min les.
Meestal kan er worden aangevraagd tussen de 30 en 40 lessen afhankelijk van het leervermogen van de leerling. En dan moet je dus wel alles zo'n beetje gedaan hebben.
Dan neem je de hatelijkheden maar ff IRL op, en niet op het forum okay ?quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:45 schreef heaven7 het volgende:
Tjabbo, dat ik zo reageer op Emmy heeft te maken met het feit dat wij elkaar irl kennen en het niet bepaald boter en ei is enzo..
Die mistte ik idd al, en van 5x fileparkeren leer je het niet. 15x komt meer in de buurt.quote:Plus, ik was duidelijk want er staat duidelijk dat ik 5 keer file heb geparkeerd, alleen nog nooit bochtje achteruit. Daar is al te lezen dat het onzin is dat ik zogenaamd nog nooit speciale verrichtingen heb gedaan.
En er staat niks over keren op de weg en hellingproef wat ik ook prima beheers en vaak genoeg gedaan heb.
Okay nu weer ontopic dan.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:50 schreef XemmyX het volgende:
Maar goed, einde discussie en lekker verder Fok'ken
Dat gemiddelde verhoogt toch steeds met de toenemende drukte in het verkeer.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:19 schreef heaven7 het volgende:
Ach, iedereen is anders en de 1 heeft er 5 nodig en de ander 30. Overigens is 25 lessen echt niet het gemiddelde.
Zoals Tjabbo het al zegt, 35 lessen is het gemiddelde. Dat zei mijn instructeur ook.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:19 schreef heaven7 het volgende:
Ach, iedereen is anders en de 1 heeft er 5 nodig en de ander 30. Overigens is 25 lessen echt niet het gemiddelde.
Nog effies geduld, bij deel 15 sta je erbijquote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:04 schreef Youp het volgende:
ik sta er niet bij...28-10-2004... en dat heb ik nogwel gemeld in een van de topics
iig dankje dat je me er nog ff tussen hebt geproptquote:Op woensdag 16 februari 2005 20:08 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Nog effies geduld, bij deel 15 sta je erbij![]()
Dan moet het ergens 3 topics terug staan, want die heb ik niet gecontroleerd.
In Nederland kun je ook je rijexamen doen zonder lessen te hebben gehad. Punt is echter dat het examen hier iets pittiger is dan in België en dat de kans dat je het haalt vrijwel nihil is. Bovendien moet je tijdens je examen wel een auto met dubbele bediening meenemen en die heeft niet iedereen in de tuin staan...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:56 schreef Virus3000 het volgende:
Is hier wel handig, rijbewijs halen zonder rijlessen te hebben gehad,
Thanks voor dequote:Op woensdag 16 februari 2005 23:18 schreef Youp het volgende:
iig dankje dat je me er nog ff tussen hebt gepropt![]()
Oepsquote:Op woensdag 16 februari 2005 20:04 schreef heaven7 het volgende:
Eh, ik zeg toch juist zelf dat 25 niet het gemiddelde is? Daarmee bedoel ik dus dat meer het gemiddelde van tegenwoordig is, inderdaad zo'n 35.
Leuk inderdaad, die dorpjes.quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:33 schreef MillFreak het volgende:
Vandaag weer een rijlesje gehad, en wat een grrmmblzz k*t weg hebben we gereden.. Midden door kleine dorpjes enzo.. Dat is echt niet leuk als je de randstad gewend bent..
[..]
AnnekeM quotte verkeerd, dat zei ze net alquote:Op woensdag 16 februari 2005 20:04 schreef heaven7 het volgende:
Eh, ik zeg toch juist zelf dat 25 niet het gemiddelde is? Daarmee bedoel ik dus dat meer het gemiddelde van tegenwoordig is, inderdaad zo'n 35.
Nou ja zeg!quote:
www.vekabest.nlquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:21 schreef Youp het volgende:
hmmz daar hebben ze alleen het theorieboek voor de motor.. nu nog het vragen boek of beter nog de cd-rom
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:31 schreef Vassili_Z het volgende:
ik heb 1 simpele maar moeilijke vraag.
Prefereren haaientanden boven rechtdoorgaand verkeer ?
Voorbeeld: je staat te wachten, op een kruising, voor haaientanden., je gaat rechtdoor, een auto tegenover je, die of je af komt rijden gaat linksaf.
Wie heeft voorrang ?
[afbeelding]
Dus als de rode auto geen haaientanden heeft, mag hij dus voor gaan (net dus als op het plaatje), maar waarom ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...
omdat verkeerstekens (zoals haaientanden) voor gaan op gewone regels (rechts voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, etc.)quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:51 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dus als de rode auto geen haaientanden heeft, mag hij dus voor gaan (net dus als op het plaatje), maar waarom ?
Dit doet mij een beetje denken aan de volgende post:quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:31 schreef Vassili_Z het volgende:
ik heb 1 simpele maar moeilijke vraag.
Prefereren haaientanden boven rechtdoorgaand verkeer ?
Voorbeeld: je staat te wachten, op een kruising, voor haaientanden., je gaat rechtdoor, een auto tegenover je, die of je af komt rijden gaat linksaf.
Wie heeft voorrang ?
[afbeelding]
Dus als de rode auto wel haaientanden had gehad, had de zwarte (de andere auto) dus voorrang !?quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
omdat verkeerstekens (zoals haaientanden) voor gaan op gewone regels (rechts voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, etc.)
En de situatie die ik schets heeft idd in werkelijkheid een afbuigende voorrangsweg naar rechts voor de rode auto. Er staat dan ook voor de rode auto dit bord:quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...
Op een eigen verklaring staan vragen die te maken hebben met je gezondheid. Met die verklaring geef je aan dat je (naar eer en geweten) geen medische problemen hebt die de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen (bijvoorbeeld epilepsie, alzheimer, lichamelijke handicaps etc.). De verklaring lever je in bij de examinator als je examen komt doen. (Heb je overigens op één van de vragen wél "ja" moeten invullen, dan is het handig om even contact op te nemen met het CBR, ze kunnen je dan verder helpen middels een aangepast examen of advies).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:05 schreef amokjeeh het volgende:
Als het goed is ga ik de 2e week van Maart afrijden, maar nu moet ik een eigen verklaring invullen.
Wat is dat precies en wanneer moet je dat overleggen? (bij examen doen of afhalen rijbewijs ofzo?)
Kijk dat is tenminste een antwoord! CBR heeft wat moeite met dingen juist formuleren (gemeente ook trouwens), dit snap ik tenminste en het is idd zo simpel als ik dachtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:49 schreef Hik het volgende:
[..]
Op een eigen verklaring staan vragen die te maken hebben met je gezondheid. Met die verklaring geef je aan dat je (naar eer en geweten) geen medische problemen hebt die de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen (bijvoorbeeld epilepsie, alzheimer, lichamelijke handicaps etc.). De verklaring lever je in bij de examinator als je examen komt doen. (Heb je overigens op één van de vragen wél "ja" moeten invullen, dan is het handig om even contact op te nemen met het CBR, ze kunnen je dan verder helpen middels een aangepast examen of advies).
Slaag je voor je examen dan wordt je eigen verklaring ingenomen, zak je, dan krijg je 'm terug voor de volgende keer...
Succes!![]()
Ik heb hem ook ingevuldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:16 schreef 2609 het volgende:
ik heb nu dus die oproepkaart gehad he, maar daar staan allemaal vragen op die je moet beantwoorden, maar je kan alleen maar nee antwoordenmoet ik die dan omcirkelen ik snap dr geen hout van
klopt, al vraag ik me af of zwart wit ook nog mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:13 schreef 2609 het volgende:
ohw jah en die pasfoto moet witte achtergrond zijn en gewoon in kleur toch?
Stuur anders een mailtje naar het CBR...die KUNNEN het MISSCHIEN weten !!quote:Op zondag 20 februari 2005 12:26 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb 2 zwart witte pasfoto's.. is dit niet goed? Dezelfde pasfoto voor het theorie examen werd wel geaccepteerd.
Kom op hè, je kan het!quote:Op maandag 21 februari 2005 22:42 schreef MillFreak het volgende:
Morgen is het zover..![]()
12 uur nog een rijles en aansluitend 13.05 uur me examen!
Ik ga voor de eerste keer op!![]()
Ja SUCCESquote:Op dinsdag 22 februari 2005 05:20 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Kom op hè, je kan het!
Al moet je ook een beetje geluk hebben...
Succesquote:Op maandag 21 februari 2005 22:42 schreef MillFreak het volgende:
Morgen is het zover..![]()
12 uur nog een rijles en aansluitend 13.05 uur me examen!
Ik ga voor de eerste keer op!![]()
Hopen maar het beste ervan!!
Succes !!!!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:36 schreef MillFreak het volgende:
Nog een laatste post zonder rijbewijs
Ik ga er niet vanuit dat ik het haal.. Dan valt het altijd mee, wat de uitslag ook is..
Thnx voor jullie gelukwensingen!
Als ik me geslaagd ben horen jullie het rond 16 uur.. Ga hem eerst gelijk halen, indien geslaagd
Profi!!!quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:38 schreef MillFreak het volgende:
BEN GESLAAGD!!
Eindelijk eens tijd op ff te posten!!
Stats:
32 lessen
Theorie en Praktijk allebei in 1x![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:38 schreef MillFreak het volgende:
BEN GESLAAGD!!
Stats:
32 lessen
![]()
![]()
Gefeliciteerd !!quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:38 schreef MillFreak het volgende:
BEN GESLAAGD!!
Stats:
32 lessen
![]()
![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:38 schreef MillFreak het volgende:
BEN GESLAAGD!!
Stats:
32 lessen
![]()
![]()
Ik was 49.40 eurie kwijt, maarja gemeente Leiden = duurquote:Op woensdag 23 februari 2005 01:55 schreef ilona-scuderia het volgende:Gefelicitheorie&praktijkin1keerd!
![]()
Wat was je kwijt voor het rijbewijs op het gemeentehuis? ik iets van 37,50 euro
En blijf goed om je heen kijken hè, is toch wel belangrijk...
Nou, ik moest 13.05 uur examen doen, ik had om 12.00 uur nog ff een rijlesje.. Toen ff lekker gereden, een mogelijke examenroute, dingetjes geoefend, straatje keren, bochtje achteruit en parkeren in een vak. Ging allemaal perfect, nog een stukje snelweg en op naar het CBR. 12.45 Uur waren we er, nog wat dingetjes doorgenomen, voor de zekerheid ff onder de motorkap nog ff gekeken. Daarna naar binnen, eerst ff nog een bakkie gedaan, na 10 minuten kwam de omroep voor de kandidaten van 13.05 uur. Wij naar de examinator.. Een man van een jaartje of 45. Na een praatje spullen ingeleverd te hebben gingen we naar de auto. Kenteken lezen, vragen over de lampjes op het dashbord.. Daarna vertrokken, stukje snelweg gereden, deel van de route die ik het uur daarvoor al had gereden. Na een tijdje straatje keren, ging goed.. Nog een stuk gereden.. Na 30 minuten weer via de snelweg terug naar het CBR.. Daar nog vooruit in een vak parkeren.. Weer naar binnen, en toen het verlossende woord, je bent geslaagdquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:38 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Vertel je verhaal eens !!! plzplz
Ja, ze weten overal wel geld uit je zak te halen..quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:26 schreef heaven7 het volgende:
Shit, moet je dat ooknog betalen? Ik heb net vanochtend 190 euro betaald voor het praktijk examen
Damnquote:Op woensdag 23 februari 2005 01:55 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat was je kwijt voor het rijbewijs op het gemeentehuis? ik iets van 37,50 euro
Ik 'mocht' 33,50 afrekenen om A bij mijn bestaande B rijbewijs toe te voegenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:10 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Damn![]()
Ik was maar 24,50 kwijt hier in Eindhoven![]()
Das ook waar, maar toch!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:27 schreef Ridocar het volgende:
Hier (Hoogerheide) 30 Euro. Ook om A erbij te zetten.
Het maakt toch niet uit wat zo'n papiertje kost, je betaalt hem toch wel, al kost 'ie 100 Euro.
Rijbewijzen raken ook wel eens kwijt, en dan niet eens omdat de pliesie ze afpakt.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:21 schreef junkiexp het volgende:
Als je het rijwebijs eenmaal heb maakt het niet meer uit
Ik ben al mijn vierde rijbewijs aan het slijten.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:38 schreef junkiexp het volgende:
ja is ook zo,maar die 50 euro een keer in de 10 jaar kan ik wel lijen
Succes.quote:Morgen trouwens theorie examen
Succesquote:Op maandag 28 februari 2005 17:38 schreef junkiexp het volgende:
ja is ook zo,maar die 50 euro een keer in de 10 jaar kan ik wel lijen
Morgen trouwens theorie examen
Hier al vast een vraagje.quote:Op maandag 28 februari 2005 19:12 schreef pda het volgende:
ik ben net met mijn eerste les begonnen afgelopen week woensdag nog eens een lesje van 2 uur![]()
![]()
Je zal in je komende rij-carriere ook wel eens moeten rijden als het glad is. Met les 34 ben je geen beginner meer lijkt me??quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:23 schreef heaven7 het volgende:
Morgenochtend half 9 de 34e les, maar kan ik weigeren als het heel glad is? Niet dat hij dan alsnog die 54 euro eist ofzo, omdat het tijd is waarin hij niks kan doen dan,,
Ik denk dat je waarschijnlijk toch zal moeten betalen als je het afzegt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:23 schreef heaven7 het volgende:
Morgenochtend half 9 de 34e les, maar kan ik weigeren als het heel glad is? Niet dat hij dan alsnog die 54 euro eist ofzo, omdat het tijd is waarin hij niks kan doen dan,,
Ja ik begrijp je wel, ik ben er ook nog steeds bang voor omdat je heel erg snel de regie uit handen dreigt te raken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:29 schreef heaven7 het volgende:
Is het dan normaal dat, als ie af gaat zeggen, ik morgenochtend vroeg gebeld word ofzo? Want ik heb nu nog niks gehoord.. half 9 is best vroeg en ik hoorde dat er nog wel een aantal cm sneeuw gaan vallen vannacht.
Ik ben geen beginner meer maar dat doet er niet toe, het is gewoon doodeng.
Mijn moeder heeft al 25 jaar haar rijbewijs maar vindt het nog steeds doodeng te rijden als het glad is. Je hebt gewoon geen controle, hoe goed je ook rijdt.
Dat kan ja.....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Even een vraagje, als de rij-instructeur de koppeling in trapt, gaat het pedaal dan ook bij je zelf naar beneden? Zo ja, kan je het pedaal dan ook tegen houden door je voet er achter te plaatsen zodat hij de koppeling of rem niet kan bedienen?![]()
Heel veel succes gewenst alvast! Zet 'm opquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:09 schreef heaven7 het volgende:
Succes fisher!
Hier ging de rijles goedHad vorige week echt een kutles, het gaat de komende week aangevraagd worden.
Is het normaal dat je dan maar vrij te nemen hebt van je werk of school ofzo?
Merciquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:09 schreef heaven7 het volgende:
Succes fisher!
Hier ging de rijles goedHad vorige week echt een kutles, het gaat de komende week aangevraagd worden.
Is het normaal dat je dan maar vrij te nemen hebt van je werk of school ofzo?
Klein beetje maarquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:25 schreef heaven7 het volgende:
Het zuiden is wel wat anders dan Leiden he
Het zijn er zelfs meer. Er zijn van de ongeveer 2000 examens 1200 niet doorgegaan! Alle examens in Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland zijn afgelast. In Hoogeveen zijn zelfs de theorie-examens niet doorgegaan, omdat het theoriecentrum daar onbereikbaar was!quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:29 schreef heaven7 het volgende:
Ik hoorde zojuist op het journaal dat van de 1000 praktijkexamens vandaag er 850 niet doorgaan
Die vriendin krijgt waarschijnlijk een RIS-opleiding, een rijopleiding in stappen. Dat betekent dat in verschillende modules onderwijs volgt en tussendoor steeds toetsen krijgt, waarmee ze vrijstellingen kan verkrijgen voor het examen. RIS is een methode die je bij bepaalde rijscholen kunt volgen en is zeker niet verplicht. Wel liggen de slagingspercentages van RIS-kandidaten een stúk hoger dan van "gewone" kandidaten. Het is dus wellicht het overwegen waard.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:27 schreef XemmyX het volgende:
Een vriendin van mij gaat ook voor haar rijbewijs.
Die moet nu 4x examen doen. Ik dacht dat dat nog niet ingegaan was!
Mja, idd kut...quote:
Wat jammer...... maar ik vind al die redenen eigenlijk wel logischquote:Op woensdag 2 maart 2005 17:56 schreef Fisher het volgende:
[..]
Mja, idd kut...
Ik ben gezakt op kijkgedrag en ik paste mijn snelheid niet echt aan naar de omstandigheden.. En een belachelijk straatje van rechts waar een fietser stilstond en welke ik dus voor had moeten laten gaan![]()
50 euro!! tering, ik was dacht ik iets van 1700 euro kwijt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:10 schreef Virus3000 het volgende:
ik ben zojuist geslaagd!
whiiiiii
was in Belgie, lekker goedkoop, geen lessen gehad (via moeder gedaan) en alles in totaal voor rond de 50eur (theorie + praktijk + rijbewijspapier)
quote:Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners in 2002:
Verenigd Koninkrijk 6,0
Nederland 6,1
Zweden 6,3
[.... veel andere landen]
België 11,8
en je weet he, enkel de handrem gebruikenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:45 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik moet zo weer gaan rijden.
Lekker door de sneeuw ploeteren (valt wel mee geloof ik vandaag)
Nou ja ik ga.
onthoudt wel dit:quote:
Je hebt gelijk dat er heel veel facetten zijn die bijdragen. Maar uit onderzoek blijkt toch dat een goede rijopleiding een zéér belangrijke factor is. Hoe men zich gedraagt in het verkeer (alcohol, hard rijden etc.) is nóg belangrijker en hoort daarom eigelijk ook onderdeel te zijn van een goede rijopleiding/examen. Nederland loopt behoorlijk voorop in het onderzoeken hóe dit zou kunnen en in de toekomst gaat "attitude" er zeker onderdeel van uitmaken. (Overigens focust dit onderzoek zich vooral op bestuurders onder de 24. Volgens alle statistieken maken zij vérreweg de meeste ongelukken en valt er in deze categorie ook het grootste aantal verkeersdoden)quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:56 schreef Virus3000 het volgende:
denk echt niet dat het veel ligt aan de manier van rijbewijs halen.
Je hebt een rijbewijs nodig in deze wereld (voor véél beroepen dan toch). Ik vind dat zowel de armen als de rijken een goeie kans moeten krijgen.
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:25 schreef MillFreak het volgende:
Oja nog zoiets, let niet op me tekenkunsten, maar ze hebben ook van die logische verkeerslichten:
[afbeelding]
1) Rechtsaf toegestaan, rechtdoor niet.
2) Rechtdoor toegestaan, rechtsaf niet.
3) Rechtdoor en rechtsaf toegestaan.
Succes!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Thx, ja ik heb een aantal keer gelest om negen uur en dan is er echt geen kip op de weg. Heerlijk!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:27 schreef Fisher het volgende:
[..]
Succes!!!![]()
En je hebt opzich wel een fijne tijd zo'n beetje iedereen begint om 08.30 uur dus zoals je zegt lekker rustig
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezelligquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:47 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.
Voor zover ik weet doen ze eerst ogentestje, wat algemene vragen van de auto; dan onder de motorkap (is dacht ik niet altijd zo) en dan rijden.
Weet trouwens iemand of ze de speciale verrichtingen verspreid over het examen zelf doen of dat ze het op het eerst, of op het laatst doen ?
Heb je speciale verrichtingen nog extra geoefend ?
Ben je zenuwachtig ???
Ik heb vandaag nog speciale verrichtingen geoefend ; maar fileparkeren ging echt voor geen meter. Ik doe het precies volgens de regels, maar hij gaat er maar niet goed in. Waar kan het aan liggen ?!
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:55 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezellig![]()
Enfin nee ben eigenlijk niet echt zenuwachtig, beetje spanning voor het presteren. Meer niet
En gister 3 uurtjes gereden om alle puntjes op de i te zetten. Heb 1,5 jaar ook een aantal lessen gehad en toen gestopt. Nu dus weer begonnen en had het na een paar lessen al aardig onder de knie![]()
Ja dat fileparkeren is erg raar. Regels zijn er inderdaad wel, maar het kijkpunt bij insturen is voor iedereen weer een beetje anders, omdat je kleiner of groter bent waardoor je kijkpunt anders is.
Maja als je het 1x verprutst is het nog niet met je gedaan hoor!
Verder ga ik inderdaad vroeg slapen en knal ik er 's ochtends nog een red bull in en dan op hoop van zegen!
Jij al zenuwachtig of kan je wel tegen wat gezonden spanning?
Ik mag ook om 8:55, maar dan over twee weken 'pas'. Het lesje daarvoor begint bij mij dus al om 7:40 (jaja, en dat op een maandag), hoe doe jij dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Ja is een prima vent, altijd erg gezellig in de auto.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapMoet je het zeker wel goed kunnen vinden met je rijinstructeur.
![]()
Ik probeer zo min mogelijk te denken aan het examen overmorgen, gewoon zo normaal mogelijk aan doen,gewoon voorstellen als een gewoon autoritje zonder je instructeur. Ik was eigenljk meer zenuwachtiger voor het theorieexamen dan voor praktijk nu, raar he?
Ennuh, ik moet wel in Noord-Holland afrijden, maar geen Haarlem (jammer genoeg).
Neem je vlak voor het examen nog een rijlesje ? En gaat je instructeur mee met je mee de auto in tijdens het examen ?
Ja oké, maar als je voor het eerst in België rijd, en je zit op het groen te letten en opeens brand er wel een groene pijl, maar ook een rood licht. Dan twijfel je toch ff of je wel door mag rijdenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.
Ik vind de Belgische variant eigenlijk wel efficient!
Het is wel duurder omdat je toetsen krijgt (proefexames) die door het CBR afgenomen worden en daar betaal je voor natuurlijk. Verder kun je, als de rijschool je niet bevalt, niet halverwege overstappen naar een andere rijschool.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Die vriendin krijgt waarschijnlijk een RIS-opleiding, een rijopleiding in stappen. Dat betekent dat in verschillende modules onderwijs volgt en tussendoor steeds toetsen krijgt, waarmee ze vrijstellingen kan verkrijgen voor het examen. RIS is een methode die je bij bepaalde rijscholen kunt volgen en is zeker niet verplicht. Wel liggen de slagingspercentages van RIS-kandidaten een stúk hoger dan van "gewone" kandidaten. Het is dus wellicht het overwegen waard.
Meer info: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=36
Dat is niet waar. Het staat de examinator vrij om elke route te rijden die hij wil (al zal hij wel bepaalde zaken opnemen om een goed beeld te krijgen). En ze zullen ook best wat variatie aanbrengen. Ook een examinator houdt niet van een rondje rond de kerk!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:27 schreef AnnekeM het volgende:
Elke examinator heeft zijn/haar eigen examenroute.
Ja, je bent meer geld kwijt voor de extra toetsen, maar als je een veel grotere kans hebt te slagen haal je dat er al vrij snel uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:19 schreef Wezli het volgende:
Het is wel duurder omdat je toetsen krijgt (proefexames) die door het CBR afgenomen worden en daar betaal je voor natuurlijk. Verder kun je, als de rijschool je niet bevalt, niet halverwege overstappen naar een andere rijschool.
En dat is het exact inderdaad!quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:12 schreef heaven7 het volgende:
Ja mijn instructeur vertelde me ooit 1 heel waar ding. Het gaat er niet om dat en hoeveel fouten je maakt maar of je ze verantwoord kunt oplossen.
Ijzersterk
Gezaktquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Dat is zuur, vooral als je op zo'n lullig iets zakt.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:06 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Gezakt, stond te lang stil op een druk kruispunt, Was niet besluitvaardig genoeg volgens hem.
Bijzondere verrichtingen ging bijzonder strak. Smalle straat keren en fileparkeren helemaal perfect. Maja je koopt er niets voor![]()
Mja het was wel een beetje mijn schuld. Ik wilde het juist echt goed doen dus daarom deed ik alles een beetje voorzichtig, Dus rustig op gevaarlijke kruispunten enzo afrijden. Mijn examinator vond dat ik de vaart er in moest houden en gewoon door moet karren.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat is zuur, vooral als je op zo'n lullig iets zakt.
Kun je er misschien iets meer over vertellen als jeje teleurstelling weggewerkt hebt ?
Dank jequote:Op woensdag 9 maart 2005 18:07 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Mja het was wel een beetje mijn schuld. Ik wilde het juist echt goed doen dus daarom deed ik alles een beetje voorzichtig, Dus rustig op gevaarlijke kruispunten enzo afrijden. Mijn examinator vond dat ik de vaart er in moest houden en gewoon door moet karren.
Mja zo kan je overal wel over zeuren, ik haal het de volgende keer wel!
Succes morgen!
quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:53 schreef BloodyLotte het volgende:
Pleur mij maar op de lijst bij de geslaagden.![]()
Ook gezakt, ik had een ingreep aan het stuur toen ik terugstuurde terwijl ik wegreed vanuit het parkeervak waar we met fileparkeren inkwamen. Ik stuurde te vroeg terug, anders krasje op de auto gehad. Ach, het kennen van de afmetingen van je auto is ook moeilijk hoor!quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:06 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Gezakt, stond te lang stil op een druk kruispunt, Was niet besluitvaardig genoeg volgens hem.
Bijzondere verrichtingen ging bijzonder strak. Smalle straat keren en fileparkeren helemaal perfect. Maja je koopt er niets voor![]()
Er is een belangrijk verschil tussen kijken en zien. Je moet niet alleen naar je spiegel kijken, maar je moet ook waarnemen wat er in die spiegel te zien is en wat je daarmee aanmoet.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:53 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En ik keek, volgens zijn zeggen, te snel. (voor mij niet natuurlijk)
Je moet natuurlijk rustig (rustig op een examen??) en nadrukkelijk kijken zodat hij het gevoel krijgt dat je de situatie in de hand hebt.
Ik heb een paar weken geleden AVD gereden (motorexamen), had nauwelijks het idee dat ik al begonnen was toen ik alweer op het parkeerterrein stond en geslaagd was... Ging écht heel snelquote:Tijd gaat trouwens heel erg snel joh met examen doen !
Daar zijn tegenwoordig hele mooie apparaatjes voor, TomTom enzo.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:45 schreef BloodyLotte het volgende:
Alleen rijden is echt heel raar. Niemand die je naar links en rechts stuurt. Ik ben dus ook gruwelijk verdwaald in het begin..
Ja, dat zit ook standaard in de auto. Maar ik was te stijfkoppig om het aan te zetten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Daar zijn tegenwoordig hele mooie apparaatjes voor, TomTom enzo.
2 woorden: LEREN KIJKEN!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Rook een jointje! Ben je zo van je zenuwen af en helemaal relaxtquote:Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:
3 mei om 14:00 examen![]()
En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen
Iemand die mij wil komen opbeuren die dag?
Succes!!quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:
3 mei om 14:00 examen![]()
En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen
Iemand die mij wil komen opbeuren die dag?
Leren al die andere idioten op de weg te ontwijken! Technisch gezien (de bediening van de auto) is autorijden niet zo'n uitdaging, maar functioneel gezien (het deelnemen aan het verkeer) zal je nog heel wat apetruken moeten leren en heel wat ervaring moeten opdoen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Dankjewelquote:Op donderdag 17 maart 2005 10:12 schreef Fisher het volgende:
[..]
Succes!!![]()
Uiteraard gaat iedereen er vanuit dat jij gaat slagen dan... ik zal zo maar eens bellen voor m'n nieuwe datum
Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring opquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:45 schreef Sylvana het volgende:
Gefeliciteerd met je rijbewijs Bond
En heaven7 heel veel succes volgende week
Ik moet in Amersfoort afrijden, moet te doen zijn lijkt me
Lijkt me erger om in Amsterdam ofzo af te rijden
Jah leuk om te rijden misschien wel om wat ervaring op te doen... maar toe doe ik liever examen in een afgelegen gebied waar 't niet altijd gruwlijk druk isquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:52 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring op.
Profiquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen
Vanavond dan maar eens in onze 307 sw gaan toeren. Jottem
quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen
Vanavond dan maar eens in onze 307 sw gaan toeren. Jottem
hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste lesquote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Ach ja, als je je examen hebt gehaald kun je die overdreven regeltjes ook weer overboord gooienquote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:04 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste les. Oke ik was nog niet de snelweg opgeweest, maar mocht voor me gevoel alles al zelf doen en ik dacht dat ik bij wijze van spreke al examen kon doen!
![]()
Totdat menneer in les 2 ineens aan komt zetten met het fenomeen "kijken". En dan niet zoals ik gewend was te doen op de fiets, links, rechts, links, oversteken (heel overdreven gezegd), maar op de manier zoals hij dat wilde en dat was er maar 1: Binnenspiegel, buitenspiegel, dooie hoek. Knipperlicht aan, weer binnenspiegel, buitenspiegel, dooiehoek, stuur omgooien wat niet lukt omdat die instructeur weer ingrijpt omdat je die fietster van rechts over het hoofd zag...
Het lijkt zo simpel, totdat je met de echte regels te maken krijgt.
Waar jij het over hebt is voertuigbeheersing, dat kan iedereen na drie lessen (jij hebt er blijkbaar maar eentje nodig gehad.)quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:48 schreef Farao het volgende:
Ik weet niet of dit al gezegd is want ik heb 't topic niet gevolgd maar ik hoorde net 't volgende op de radio:
Hier in de regio (zuid-Limburg) begint binnenkort een proef waarbij tijdens het examen de examinator op de achterbank plaatsneemt en de rij-instructeur waar je les van gehad heb gewoon naast je zit, en eventueel ingrijpt indien nodig.
Dit omdat veel mensen zich prettiger zouden voelen met een bekende naast zich tijdens het examen en hierdoor minder gestrest zouden zijn.
Mocht dit concept werken zijn er plannen om dit voor heel Nederland bespreekbaar te maken.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb wel een ander bericht gehoord waarbij de examniator 1 keer op de achterbank zit, nl het volgende:
Ze willen nu 3 examens mee laten tellen ipv 1 examen op het eind. Het eerst examen is alleen met de rij-instructuer, bij het tweede examen zit idd de rij-instructeur naast de leerling en de examinator op de achterbank en bij het derde examen zit de examinator naast de leerling en de rij-instructeur op de achterbank
quote:Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:
mijn instructeur zat wel achterin tijdens examen
Hij was bezig de exminator af te lijden door stomme gesprekken te beginnen
Daarvoor wil ik hem nogsteeds bedanken![]()
Ja, de ene keer gaat het wel goed, maar soms dan lijkt het echt alsof me voeten niet weten wat ze moeten doenquote:Op zondag 20 maart 2005 00:22 schreef Devilnl het volgende:
btw Sylvana. dat leren wegrijden valt moeilijk uit teleggen.. dat moet je aanvoelen. en dat komt vanzelf..
Maar wat ik doe is gewoon 1/4e gas geven. en de koppeling laten komen.. rij je zeg maar 50% van de eerste versnelling (qua snelheid).. meer gas geven.. en koppeling los laten (niet laten schieten natuurlijk)
Ik rij een BMW 316. zal ook wel per auto verschillen natuurlijk.
Maar mijn luck is gewoon dat ik al 1000+ km heb gereden voor de tijd (neej.. niet in een auto.. maar op een shovel & tractor.. en kraan... etc)
Geweldige instructeurquote:Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:
mijn instructeur zat wel achterin tijdens examen
Hij was bezig de exminator af te lijden door stomme gesprekken te beginnen
Daarvoor wil ik hem nogsteeds bedanken![]()
Daar moet je gewoon wat van zeggen. Als hij af en toe belt naar een leerling om een afspraak te verzetten oid is niet erg (doet de mijne ook). Maar verder hoort hij gewoon met jou en je rijvaardigheid bezig te zijn. Dat is iig waar je voor betaaltquote:Op zondag 20 maart 2005 10:51 schreef Sylvana het volgende:
Mijn instructeur is juist wel koel, alleen hij zit tijdens de les de hele tijd te bellen en dat vind ik een beetje irritant
Jaaaaaaaaa.. Dankjewel!!!quote:
Nou ja, ze zei eigenlijk alleen maar dat ik nadrukkelijker moest kijken. Voor mijn gevoel keek ik echt wel goed hoorquote:
En je moet niet onzeker worden joh, schiet echt niet op... stap over een poosje gewoon in die auto en denk bij jezelf ik ga 't helemaal maken vandaagquote:Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef heaven7 het volgende:
Bah, zulke verhalen maken me toch wel onzeker hoor
Welke rijschool heb je?? Want het klinkt een beetje als de mijnequote:Op maandag 21 maart 2005 17:41 schreef H4ze het volgende:
Okee net weer klaarGing wel lekker, stukje ring rotterdam enzo, centrum weer in, richting capelle nog een kleine file. Ik kreeg alleen te horen dat m'n kijken echt nog veel beter moet
Dus daar ga ik de volgende keer maar es heel erg goed op letten
![]()
Jij en je instructeur hebben allebei een uitslagformulier gekeken. Als het goed is staan hierop de punten waaraan je kunt werken voor een volgende keer!quote:Op maandag 21 maart 2005 18:09 schreef Fiddlergurl het volgende:
Nou ja, ze zei eigenlijk alleen maar dat ik nadrukkelijker moest kijken. Voor mijn gevoel keek ik echt wel goed hoor![]()
En ze had ook nog commentaar over invoegen, er stond een motor op de invoegstrook stil, en daar had ik eerder rekening mee moeten houden ofzow. Mijn instructeur snapte er ook niet veel van geloof k...![]()
Tenzij...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 08:40 schreef CoolerMaster het volgende:
Tja, je leert rijden als je je papier hebt.
overdag rijden...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:49 schreef M_M het volgende:
[..]
Tenzij...
Je nog geen eigen auto heb en je moeder het eng vindt als je in het donker rijdt...![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:49 schreef M_M het volgende:
[..]
Tenzij...
Je nog geen eigen auto heb en je moeder het eng vindt als je in het donker rijdt...![]()
![]()
![]()
quote:
Ja ik heb het ook gevraagd, maar ja, er stond alleen op, gedrag bij kruispunten en dan kijkgedragquote:Op maandag 21 maart 2005 22:54 schreef Hik het volgende:
[..]
Jij en je instructeur hebben allebei een uitslagformulier gekeken. Als het goed is staan hierop de punten waaraan je kunt werken voor een volgende keer!
En als je het niet snapt: gewoon vragen hoor, daar zijn ze voor! Zorgt er alleen maar voor dat je het volgende keer wél goed doet!![]()
Ik les 1 keer in de week 90 minutenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:57 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nu 3 lessen gehad, vind het ook erg leuk en heb een prettige rij-instructeur. Maar toch ben ik blij dat ik nu (nog) niet écht op het andere verkeer/sitaties moet letten, want dat vind ik erg lastig. De instructeur zegt nu nog wat ik moet doen en: pas op voor rechts, en remt (naar mijn idee) nog steeds bij etc....
Hopelijk gaat dat wél beter de komende tijd..maargoed...ook moet ik op de borden letten, want dat doe ik eigenlijk ook niet...
hoevaak lessen jullie? 1 of 2x p/w?
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:22 schreef SpeedyRich het volgende:
vandaag ben ik geslaagd met 21 les uren van 50 m
voor de 2e keer
niet slecht
Gefeliciteerd dude!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:22 schreef SpeedyRich het volgende:
vandaag ben ik geslaagd met 21 les uren van 50 m
voor de 2e keer
niet slecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |