Hej gefeliciteerd he klassequote:Op woensdag 24 november 2004 15:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad. Maar helaas is het nu 16:00quote:Op woensdag 24 november 2004 16:01 schreef BazzoS het volgende:
gefeliciteerd!Gauw wat ervaring opdoen
Daar leer je veel meer van dan met de lessen!
oja, het ambtenarentehuis is al geslotenquote:Op woensdag 24 november 2004 16:02 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar helaas is het nu 16:00
Ja belachelijk ik heb mijn rijbewijs op een vrijdagmiddag gehaaldquote:Op woensdag 24 november 2004 16:05 schreef BazzoS het volgende:
[..]
oja, het ambtenarentehuis is al gesloten
Inderdaad, morgen werken, dus vrijdag dan maar.!quote:Op woensdag 24 november 2004 16:05 schreef BazzoS het volgende:
[..]
oja, het ambtenarentehuis is al gesloten
TOEN pas?quote:Op woensdag 24 november 2004 16:35 schreef yup het volgende:
Edit de startpost. Ik ben geslaagd op 1 November 2004
insert random Toyota joke herequote:Op woensdag 24 november 2004 16:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
TOEN pas?
Gij staat genoteerd, en dankjewel!quote:Op woensdag 24 november 2004 16:35 schreef yup het volgende:
Edit de startpost. Ik ben geslaagd op 1 November 2004
Ik zie dat je geslaagd ben, gefeli dud
quote:Op woensdag 24 november 2004 15:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Biertje?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef Version1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gefeliciteeeeeeeeeeeeerd!!
Komt goed!quote:Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef Andoire het volgende:
Gefeliciteerd![]()
![]()
Ik hoor as vrijdag of ik nog binnen 2 weken kan afrijden ( voor de derde keer dus)
Vorige maand gezakt, vanochtend gezakt.. misschien is drie keer scheepsrecht...
Dank! Jij ook! En je staat erin!quote:Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef chiren het volgende:
Edit de OP, ben 11-11 geslaagd![]()
GEFELICITEERD nog heej, klasse![]()
Bedankt, matt!quote:Op woensdag 24 november 2004 17:45 schreef Mattt het volgende:
Gefeliciteerd dude!
Ik moet nog wel even wachten!!
NFSU Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 november 2004 15:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoeveel lessen heb je nu zo ongeveer gehad?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:05 schreef Bond het volgende:
TVP.
Net een rijles gehad, morgen weer![]()
Met een rem-ingreep toch?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef chiren het volgende:
Edit de OP, ben 11-11 geslaagd![]()
GEFELICITEERD nog heej, klasse![]()
GEFELICITEERD! Zei toch dat je het kon?quote:Op woensdag 24 november 2004 15:59 schreef NFSUndergroundII het volgende:EINDELIJK!! Whahah!
Ging echt super! Het rijden was echt foutloos! (uit de mond van de examinator) en hij zat er bij van "ja,ja ik geloof het wel".quote:Op woensdag 24 november 2004 17:55 schreef Ridocar het volgende:
Feli NFSU![]()
En je verhaal? Hoe ging het afrijden?
Ja, wat denk jij hoe blij ik was toen ik hoorde dat ik geslaagd was !quote:Op woensdag 24 november 2004 19:35 schreef Karliene het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je nu zo ongeveer gehad?
Mooi dat je eindelijk geslaagd bent NFS![]()
Je staat er weer bij!quote:Op woensdag 24 november 2004 20:22 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik ben uit lijstje weg?
Hmmm! Naja, heb iig mijn rijbewijs op 14 september dit jaar gehaald!
quote:Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Gij staat genoteerd, en dankjewel!![]()
Je bent me vergeten weg te halen daar dudequote:De geslaagden van het vorige topic:
- Tjalle (13 jan)
- flyin-hawk (15 september)
- Poit- (19 mei)
- glossy (5 juni 2003)
- mel723 (22 sep)
- Bartuc (10 September)
- yup (29 sep)
- chillv (13 okt)
- keijz (13 okt)
1 remingreep? Dat is nog zacht uitgedruktquote:Op woensdag 24 november 2004 19:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Met een rem-ingreep toch?
Alle geslaagden gefeliciteerd, ik ga de 2e keer slagen op 28 dec...
Succes, je gaat het halen. Ik durf het te weddenquote:Op donderdag 25 november 2004 10:50 schreef kruimel_20 het volgende:
NFSUndergroundII gefeliciteerd(en de andere geslaagden ook natuurlijk)
ik mag vandaag op voor de 3e keer....(14.00)
ik hoop dat ik het nu wel ga halen...
(de eerste keer op kleine dingen gezakt...en de 2e een rem-ingreep en kleine dingen...)
Maar ik rij sinds maandag (1 uur gelest) in een nieuwe auto... en het gaat wel redelijk goed...
dus misschien werkt het in mijn voordeel (hoop ik)
Pfff... ben wel zenuwachtig...maar komt goed...
Je kan hetquote:Op donderdag 25 november 2004 12:34 schreef kruimel_20 het volgende:
Ik ga m'n best doen !!! nog 1,5 uur ........
Ohoh. En ben je geslaagd?quote:Op donderdag 25 november 2004 12:34 schreef kruimel_20 het volgende:
Ik ga m'n best doen !!! nog 1,5 uur ........
Dankquote:Op donderdag 25 november 2004 18:41 schreef kimmuts het volgende:
Feli, NFSUnderground! Ik mag maandag voor de eerste keer op!
Neem de auto, dan doe je rijervaring op.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Hehe, moet zo weg naar mijn burenFEEST!
1 huis verderopquote:Op donderdag 25 november 2004 21:12 schreef BrauN het volgende:
[..]
Neem de auto, dan doe je rijervaring op.
Grrr.quote:Op donderdag 25 november 2004 21:47 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
1 huis verderop
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 november 2004 21:55 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
ik heb vanmorgen mijn rijbewijs gehaald en ben er wel blij om na 2 keer gezakt te zijn.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 09:34 schreef kruimel_20 het volgende:
JAAAAAH!!!!![]()
![]()
eindelijk de 3e keer... GESLAAGD!!! het was wel kielekiele maar boeie!
Nu lekker rijden in het weekend !!!![]()
![]()
![]()
(sorry dat ik niet eerder postte , we hadden de hele avond geen internet... nu net weer een half uur)
(#U$(*$))(@)^%$ @home....
mag mijn naam nu ook in de lijst
Dank je welquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:10 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]![]()
![]()
GEFELICITEERD MEID
![]()
![]()
![]()
Ik heb eerst een half jaar rondgereden in onze bedrijfswagens, daarna pas een eigen auto gekocht (Citroen ZX 1.4i avantage)quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:30 schreef BrauN het volgende:
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wie van de pas geslaagden allemaal een eigen auto koopt/krijgt... Ik gebruik nog steeds altijd de wagen van m'n moeder, omdat ik geen geld heb voor een eigen, maar er zijn er hier vast die dat wel hebben. Meldt u!
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:30 schreef VanDread het volgende:
[..]
achja nog iemand die hellevoet onveilig maakt![]()
![]()
Ik wil wel. Maar geen auto voor de deurquote:Op vrijdag 26 november 2004 10:44 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
Dank je welnu lekker het weekend rijden
Vraag dan of de verwarming hoger mag?quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:57 schreef jozef444 het volgende:
jozef: gaat dalijk fijn thermo ondergoed halen want brr wat is t koud met lessen
Ik ben nuo bezig met motorrijlessen en helaas 1tje zonder verwarmde handgreepjesquote:Op vrijdag 26 november 2004 12:38 schreef Karliene het volgende:
[..]
Vraag dan of de verwarming hoger mag?![]()
YEAH! Ik ben ook GESLAAGD voor mn Theorie!!!quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:27 schreef Feya het volgende:Jippie ik ben GESLAAGD voor mn theorie-examen
Kheb het in Horn gehaald om 9uur, wie was daar ook die dag???
Ik heb een eigen auto Nissan Sunny 1.6 slx sedan uit 1988.quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:30 schreef BrauN het volgende:
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wie van de pas geslaagden allemaal een eigen auto koopt/krijgt... Ik gebruik nog steeds altijd de wagen van m'n moeder, omdat ik geen geld heb voor een eigen, maar er zijn er hier vast die dat wel hebben. Meldt u!
Dat eerste isquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:27 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Woei!
Zojuist mijn eerste kilometers alleen gereden. Met een Citroen Picasso!
Ja idd.quote:Op zaterdag 27 november 2004 00:19 schreef yup het volgende:
[..]
Dat eerste is![]()
Dat laatste is![]()
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:03 schreef AnnekeM het volgende:
YEAH! Ik ben ook GESLAAGD voor mn Theorie!!!![]()
![]()
Jippie, gefeliciteerd! Ik was niet in Horn, maar om 12u in Leeuwarden
Geen ervaring whatsoever, maar is dat wel verstandig?quote:Op zondag 28 november 2004 19:44 schreef forever_blue het volgende:
heeft iemand misschien ervaringen met snelcurussen? Ik begin volgende week met zo'n cursus, 3 weken lang elke dag 2 uur les. Ben benieuwd :-) Tips voor ut praktijkexamen zijn ook welkom
Dat lijkt me echt frustrerend!quote:Op maandag 29 november 2004 16:02 schreef kimmuts het volgende:
Yeah, en ook deze meid is in 't bezit van haar rijbewijs! Nou ja, morgen dan, gemeentehuis is al dicht! Maar, ik moest om 14u op en om 14.45u stond ik weer buiten met 't papiertje!
ja ik had een snelcurus van een maand maar ben na 2 maanden nog bezigquote:Op zondag 28 november 2004 19:44 schreef forever_blue het volgende:
heeft iemand misschien ervaringen met snelcurussen? Ik begin volgende week met zo'n cursus, 3 weken lang elke dag 2 uur les. Ben benieuwd :-) Tips voor ut praktijkexamen zijn ook welkom
Bedankt Buysmanquote:Op maandag 29 november 2004 08:18 schreef buysman het volgende:
Feli NFSUndergroundII !![]()
Ik heb over paar uurtjes mijn tussentijdse toets, ik zal eens wat vrijstelling gaan halen denk ik![]()
En als het goed is ga ik het nieuwe jaar in met mijn rijbewijs, 27 december is de dag der dagen voor mij![]()
Mooi gedaan. Ik zei toch dat je het ging halen!!quote:Op maandag 29 november 2004 16:02 schreef kimmuts het volgende:
Yeah, en ook deze meid is in 't bezit van haar rijbewijs! Nou ja, morgen dan, gemeentehuis is al dicht! Maar, ik moest om 14u op en om 14.45u stond ik weer buiten met 't papiertje!
Geen geld om me rijbewijs op te halenquote:Op dinsdag 30 november 2004 10:07 schreef Steve-O het volgende:
Godverdomme!
wat is dat dan ken alleen cbrquote:Op dinsdag 30 november 2004 13:25 schreef yup het volgende:
Steve-O er staat toch echt BNOR
Ik ga voor de echte SC niet die ene met dat 4-wielig grutquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:03 schreef PeuRac het volgende:
Gefilicireerd Roel![]()
![]()
Dat wordt kiezen he, de echte SC, of de brommer SC
quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:25 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Geen geld om me rijbewijs op te halen!
vrijstelling natuurlijkquote:Op maandag 29 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Bedankt BuysmanHoe is het gegaan?
ja ik heb het wel gehaaldquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:58 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
![]()
Ik binnenkort ookquote:Op dinsdag 30 november 2004 13:23 schreef Timmai het volgende:
ik mag 31 december om 9.40 naar het BNOR..
NICE!quote:Op woensdag 1 december 2004 10:23 schreef Steve-O het volgende:
ik mag ook in het lijstje
* M_M 30 november 2004 in 1 keer
ja komt vanzelf wel weer goedquote:Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sannuh het volgende:
Ik heb een vraagje.. Ik heb sinds kort dus ook rijles maar ik krijg echt pijn in mijn linker been met koppelen. Die bovenbeenspier zeg maar trekt dan samen en ik hou het dan niet vol om die koppeling ingedrukt te houden voor bijv. een stoplicht. Hadden jullie dit ook?
Dan zet je em in z'n vrij??quote:Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sannuh het volgende:
Ik heb een vraagje.. Ik heb sinds kort dus ook rijles maar ik krijg echt pijn in mijn linker been met koppelen. Die bovenbeenspier zeg maar trekt dan samen en ik hou het dan niet vol om die koppeling ingedrukt te houden voor bijv. een stoplicht. Hadden jullie dit ook?
Gefeliciteerd!!!!1quote:Op woensdag 1 december 2004 14:25 schreef JaFFe het volgende:
Mag ik ook in het lijstje JaFFe 1 december 1 keer na een rit van een uur
Mag niet van die rijleraar... tenminste hij zegt dat dit wat handiger is.. maar volgens mij rij ik nog wel wat te krampachtig en kijk t nog wel ffies aanquote:Op woensdag 1 december 2004 16:01 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Dan zet je em in z'n vrij??
Handiger? Sjah, ligt eraan, als je zo lang staat te wachten tot je kramp krijgt..quote:Op woensdag 1 december 2004 18:53 schreef sannuh het volgende:
[..]
Mag niet van die rijleraar... tenminste hij zegt dat dit wat handiger is.. maar volgens mij rij ik nog wel wat te krampachtig en kijk t nog wel ffies aan
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:53 schreef sannuh het volgende:
[..]
Mag niet van die rijleraar... tenminste hij zegt dat dit wat handiger is.. maar volgens mij rij ik nog wel wat te krampachtig en kijk t nog wel ffies aan
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:13 schreef Fisher het volgende:
*Fisher hoopt snel op te gaan voor 1ste rij-examen... zit er tegenaan
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:03 schreef forever_blue het volgende:
Vanmorgen theorie gehaald3 foutjes maar..meer dan de helft was gezakt
nu op naar het praktijkexamen !
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef M_M het volgende:
[..]
Bij mij waren er maar 10 geslaagd.. van de 35..
Echt vaag is dat.. Mensen verdienen daar bakken met geld mee
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef M_M het volgende:
[..]
Bij mij waren er maar 10 geslaagd.. van de 35..
Echt vaag is dat.. Mensen verdienen daar bakken met geld mee
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:18 schreef yup het volgende:
[..]
Nee is helemaal niet vaag.
Me broertje wil scooter certificaat halen, die aap leert een dag ervoor en denkt dat ie gaat slagen. Gelukkig kon ie vandaag niet want 30 euro zou voor lucht zijn gegaan.
Mensen zijn te lui om de regels fatsoenlijk te leren...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:50 schreef Space-Chinees het volgende:
Woei, gisteren eerste les gehad.
Was wel een kuttijdstip. Om 5 uur, midden in de spits en dan nog in het donker.
Maar ik mocht meteen rijden, was wel dope.
Ik vind het wel leuk, kan niet wachten tot volgende les.
quote:Op woensdag 24 november 2004 22:52 schreef chiren het volgende:
[..]
1 remingreep? Dat is nog zacht uitgedrukt![]()
Anyway, 28 december is mijn broer ook jarig, dus ik zal aan je denken. 'T zal allemaal we llukken joh, vorige keer deed je ook eigenlijk niets fout, niets bijzonders.
Enne NFSU2, ik hoorde ook bij die van het vorige topic, daar moet ik ook nog bijEnne, mag mijn naam ook dikgedrukt? :')
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal ook aan jou denken als ik examen doe
Maar besef je wel hoeveel geluk je hebt gehad?
Een ingreep betekent meestal dat je gezakt bent, jij hebt meerdere ingrepen gehad en bent gewoon geslaagd!
Wat deed je dan nog meer fout naast die remingreep?
Klinkt misschien pessimistisch, maar ik heb toch weer zo'n raar voorgevoel dat ik tijdens m'n examen perfect ga rijden en dan tot mijn stomme verbazing te horen krijg dat ik gezakt ben omdat ik tijdens het invoegen achterom keek ipv naast me![]()
Nu maar hopen dat ik een examinator krijg die wel ziet dat ik kan rijden en ook dondersgoed weet dat je pas écht leert rijden als je het rijbewijs hebt en er helemaal alleen voor staat...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef chiren het volgende:
Toen ik naar zijn mening te lang wachtte met het ertussen gooien van de auto zei hij: 'Kom op! Grijp je kansen!' Ik dacht:'Whatever bitch'
quote:Op vrijdag 3 december 2004 20:33 schreef Karliene het volgende:
[..]
Haha![]()
Volgens mij is dat ook een beetje de houding die je moet hebben op het praktijkexamen.
Maar goed, we zullen het zien. Aanstaande donderdag moet ik afrijden.
Ik heb woensdag nog 2 uur les en donderdag 1 uur voor het examen en that's it.
Dan moet het gebeuren.
Iemand trouwens vandaag nog les gehad?
Ik had vanmorgen om 8.00 uur les en het was mistig!
Zegt mijn instructeur grappend: eind van de straat rechts karlien..
Ja ehm, moet ik wel eerst zien hoe ver het nog is tot het einde he![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef chiren het volgende:
[..]
Even denken, ik zal mijn hele afrijverhaal wel vertellen...
wat een geld voor een papiertjequote:Op maandag 6 december 2004 12:59 schreef Steve-O het volgende:
[..]
nee moest het nog ophalen na mijn slagen vorige week
37 euro voor ophalen + 4 ¤ voor pasfoto's
ja irritant is dat he..quote:
Jij ook gefeliciteerdquote:Op maandag 6 december 2004 21:31 schreef ChrisM55 het volgende:
Ik heb hem vandaag ook gehaald in 1 keernet zoals de theorie.
Het was een eitje mede omdat ik ook al vrijstelling had via de TTT.
Succes voor degenen die nog af moeten rijden.....![]()
Succes dudequote:Op woensdag 8 december 2004 20:05 schreef Apoc2003 het volgende:
morgen examen !!! Ben nogal nerveus![]()
Vandaag nog ff rijles gehad maar dat ging niet zo lekker :/ naja we zien wel
Cool!quote:Op woensdag 8 december 2004 20:05 schreef Apoc2003 het volgende:
morgen examen !!! Ben nogal nerveus![]()
Vandaag nog ff rijles gehad maar dat ging niet zo lekker :/ naja we zien wel
Schitterend verhaal, zeer stimulerend, wat een goed (fotografisch?)geheugen heb jequote:Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef chiren het volgende:
[..]
Even denken, ik zal mijn hele afrijverhaal wel vertellen...
-lang afrijverhaal-
Wow wat een lang verhaal! Hoop dat het je stimuleert![]()
quote:Op donderdag 9 december 2004 07:09 schreef Riann het volgende:
Nou gaan jullie voor me duimen om 8 uur moet ik op
En... en...en...quote:Op donderdag 9 december 2004 07:09 schreef Riann het volgende:
Nou gaan jullie voor me duimen om 8 uur moet ik op
In Hellevoetsluis uitteraardquote:Op donderdag 9 december 2004 12:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
Zeg, NFSUndergrondII.. waar heb jij je rijbewijs gehaald dat je maar 28,90 moest betalen?
Ik heb voor mijn rijbewijs 45,50 betaald!
Edit: ik kreeg er wel een mooi hoesje bij
Feli. En nu voor je praktijkquote:Op donderdag 9 december 2004 12:09 schreef Fwnk het volgende:
Net geslaagd voor theorie, 4 foutjes, morgen TTT
Hahha, ik heb een paar gasten in m'n klas zitten die in Hellevoet wonen. Altijd met hun blije verhalen over de veste enz..quote:Op donderdag 9 december 2004 13:23 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
In Hellevoetsluis uitteraard
En ik heb ook een mooi hoesje
Je bent niet de enige vandaagquote:Op donderdag 9 december 2004 15:19 schreef Karliene het volgende:
Potverdrie, ik ben gezakt![]()
De examinator vond dat ik te snel de kruispunten benaderde en te snel erover heen reed..
Pffff, nu mag ik weer over 4 weken...Gelukkig wel gratis (lang leve examengarantie)
Dan moet het ook echt gebeuren, want 12 januari vlieg ik naar Australia![]()
Kippiej: gefeliciteerd joh! Ik ben jaloers![]()
![]()
Ja ik juist te langzaam en te onzekerquote:Op donderdag 9 december 2004 15:19 schreef Karliene het volgende:
Potverdrie, ik ben gezakt![]()
De examinator vond dat ik te snel de kruispunten benaderde en te snel erover heen reed..
Pffff, nu mag ik weer over 4 weken...Gelukkig wel gratis (lang leve examengarantie)
Dan moet het ook echt gebeuren, want 12 januari vlieg ik naar Australia![]()
Kippiej: gefeliciteerd joh! Ik ben jaloers![]()
![]()
Wat bedole je daarmee ?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:13 schreef stukovich het volgende:
[..]
Hahha, ik heb een paar gasten in m'n klas zitten die in Hellevoet wonen. Altijd met hun blije verhalen over de veste enz..
Als ik over mn examen begin tegen mn instructeur begint ie elke keer een heel erg vaag verhaal over de TTT en hoeveel alles kost..quote:Op donderdag 9 december 2004 15:04 schreef stukovich het volgende:
M-M, waarom vraag je je examen niet aan dan?? En vertel tegen je instructeur dat een andere weg wilt rijden
Dat is wel heel apart.quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:38 schreef Smoved het volgende:Werd net gebeld dat ik iets eerder kon beginnen omdat ze nog een plek vrij hadden
Begin dus mooi een maandje voordat ik 18 word...
Straks mijn eerste rijles, spannend
Nope, gewoon in een auto...quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:06 schreef Karliene het volgende:
Waarschijnlijk gaat hij eerst in de simulator oefenen ofzo?
Misschien is dat wel standaard bij zijn rijschool!
Tips:quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:03 schreef Fwnk het volgende:
Ok, ik ga nu naar beneden, effe opknappen enzo, zometeen TTT
Wish me luck
Al sla je me dood, het maakt me vrij weinig uit, ik heb iig het zo geregeld, en vind het prettigquote:Op zaterdag 11 december 2004 03:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
Als je een pakket met TTT en examengarantie hebt, blijft de rijschool dan het belachelijk hoge examengeld van 210 eurobetalen?
Dus ook als je voor de 4e keer examen moet doen of verschilt die examengarantie per rijschool...
Gefeliciteerd dude!quote:Op maandag 13 december 2004 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb net examen gedaan, en tot mijn niet al te geringe verbazing heb ik het gehaald![]()
![]()
Was inmiddels de derde keer, nadat de eerste keer redelijk ging, de tweede keer ongelooflijk kut (3 ingrepen binnen 10 minuten, da's een mooi gemiddelde), ging het nu allemaal erg soepel!
Ik ben er erg blij mee, en wens de mensen die in de toekomst enorm veel succes, en geef ze als advies alleen mee dat je gewoon rustig moet blijven (djeez, haven't heard that before).
Overigens vind ik wel dat het ook wel erg afhangt van je examinator. Als die een beetje makkelijk in de omgang is, voel je je veel sneller op je gemak heb ik zo het idee
Hooray
Ik geef je een schouderklop. Volgende keer beterquote:Op maandag 13 december 2004 16:43 schreef Version1 het volgende:
weer gezakt [afbeelding]
te hard gereden, te dicht achter andere auto/vrachtwagen bij t inhalen op de snelweg, niet goed gekeken bij bijzondere verrichtingen
somebody shoot me
Eerstequote:Op zaterdag 11 december 2004 10:44 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Beter. Voor de hoeveelste keer?
quote:Op maandag 13 december 2004 09:54 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Grappig, ik heb ook voor 23 december gereserveerd.
Jij ook in Amsterdam?
netjesquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:13 schreef Bond het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn internet deed het niet meer
[..]
Eerste![]()
[..]
Nee leusden.![]()
Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik zit eigenlijk met een brandende vraag... (moet namelijk binnenkort rij-examen gaan doen, theorie is al binnen)
Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?
![]()
(Als ik rij-examen ga doen zal ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje moeten rijden op de ringweg van Alkmaar, dit is een groen/oranje/rode HEL van stoplichten om de 800 meter, dus vandaar!)
als ik het me nog erg vaag kan herinneren van een TV programma: als je harder dan 60 ofzo rijdt (weet het niet zeker) en je bent voorbij de 2e pijl op het wegdek (of de 3e pijl, weet het niet zekerquote:Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.
verder geldt: geel=stoppen, uitzondering wordt gemaakt, wanneer je met stoppen voor geel gevaarlijk bezig bent (dus verkeer dicht achterop, vandaar het spiegelen) en te dicht op het verkeerslicht.
Maak voor jezelf een soort point-of-no-return. Dat wil dus zeggen dat je vantevoren bepaalt of je stopt of niet vanaf een bepaalde afstand, afhankelijk van het verkeer dat achter je rijdt. Dus kom je een verkeerslicht tegemoet, dan zeg je op een gegeven moment tegen jezelf (niet hardop natuurlijk) "en....nu stop ik niet meer" of iets in die richting.
hmm....quote:Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Steve-O het volgende:
je moet gewoon op je gevoel handelen
goed vooruitkijken en op de verkeersituatie letten.
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h magquote:Op woensdag 15 december 2004 19:27 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
hmm....
en als je rustig met 100 km/ph doorboekt op een groen stoplicht af, verminder je dan stoplicht omdat je weet dat ie oranje/rood kan worden ? of hou jeje snelheid aan ondanks dat je de kans hebt dat het stoplicht verandert ?
Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?
![]()
Oh jahwel hoor, stoplichten bij autowegen zijn er genoeg..quote:Op woensdag 15 december 2004 19:58 schreef kippiej het volgende:
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h mag
Kijk, dat is pas een goed adviesquote:Op woensdag 15 december 2004 20:12 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.
He, het komt allemaal wel goed. Maak je hier niet te druk om, als je twijfelt veroorzaak je juist ongelukken![]()
Bij zo'n weg met allemaal stoplichten is het vaak zo dat als het 1e stoplicht groen is (als je aankomt) zijn de volgende stoplichten meestal ook groen. Met rood dus ook zo.
Bovendien de situaties op tijd inschatten. Succes![]()
Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozerquote:Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Kijk, dat is pas een goed advies![]()
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.
Hoe lang rijdt AnnekeM trouwens al ?
En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?![]()
(fileparkeren gaat me gek genoeg wel goed af)
cool, ok, zal ik zeker doen.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:35 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozer. Met 26 lessen had ik alles al aardig onder de knie en rij ik bijna vlekkeloos. De "extra" lessen hebben mijn twijfelgevoelens doen verdwijnen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om pas af te gaan rijden als je over alles een goed gevoel hebt. Je rijopleiding is belangrijk voor de rest van je leven. Ik heb alles nu zowat in mijn kop gestamt. Als ik een fout maak, zie ik dat ook meteen (vaak ben ik mijn instructeur al voor). Het enige wat ik nu nog krijg, zijn tips
![]()
Oh ja, het vooruit inparkeren is bijna hetzelfde als achteruit inparkeren, aldus mijn instructeur. We wilden het gisteren oefenen, maar waar mijn rij-instructeur plotseling wilde stoppen was niet verstandig i.v.m spookrijdenIk moest er best om lachen. Volgende week even een ideale situatie zoeken.
Meer kan ik je dus (nog) niet vertellen. Vraag je rij-instructeur om een tekening, daar staan ook kijktips op (als hij/zij die heeft)
Leeuwardenquote:Op woensdag 15 december 2004 21:40 schreef Vassili_Z het volgende:
cool, ok, zal ik zeker doen.
In welke buurt rij jij ?
Uiteraard, maandag heb ik weer rijles, dus dan hoop ik meer te wetenquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef NFSUndergroundII het volgende:
En Millfreak, wanneer krijgen we toch nog van je tegoed?
Daar moet je toch blij om zijnquote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
ik had het verdomme in 1 keer
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ook !!!!quote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
Hou ons op de hoogte.... en succesquote:Op donderdag 16 december 2004 21:39 schreef Steeric het volgende:
Morgen om 13:05 voor de 2de keer afrijden. Hopen dat t dit keer beter gaat
Kruispunten in zn 2, even ervoor afremmen naar iets beneden de 40 km, dan naar zn 2 en verder afremmen op de koppeling. Kun je m ook mooi laten doorrollen rond de 30 km/ph zonder extra gas te geven. Althans, zo doe ik t altijd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:35 schreef Steeric het volgende:
Gezakt![]()
Dit keer omdat ik te snel de kruispunten opreed![]()
De eerste keer was ik gezakt omdat ik te langzaam de kruispunten opreed![]()
ik snap echt nix meer van dat CBR.
Wie doet nou wat ? gewoon heel erg goed je theorie leren !!quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:43 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb maandag mn derde rijles.
Eerste 2 gingen best goed. ALleen ik heb soms een beetje moeite met wie doet nou wat. Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik kan het in principe allemaal wel zelf maar hij grijpt toch nog vaak in op momenten waar ik het niet verwacht.
Ik denk dat ik dat maar eens ga bespreken met die gozer.
Verder iedereen die gaat afrijden!! SUCCES!
Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.quote:Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Kijk, dat is pas een goed advies![]()
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.
Hoe lang rijdt AnnekeM trouwens al ?
En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?![]()
(fileparkeren gaat me gek genoeg wel goed af)
Heeey bedankt voor het adviesquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.
Bij het vooruitinparkeren kun je gaan indraaien als de passagiersstoel (rugleuning) bij de voorkant van de auto naast je komt
Peace of cake![]()
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Aangezien ik mijn 1e theorie-examen niet gehaald heb door de zenuwen is de kans zeer groot dat ik tijdens mijn 1e praktijk-examen ook zo zenuwachtig zal zijn. Tis echt niet normaal meer...quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Heeft er nog iemand (meer) ontzenuw tips voor het examen zelf ?
Als je passagiersstoel (rugleuning) bij de bumper van de auto naast je is. Dat is het punt dat je in moet gaan draaienquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:32 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
maar waar precies bij die voorkant is dat ongeveer ? in t midden ?
is,
Woensdag om 14:00 uurquote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Nog mensen die binnenkort afrijden?
Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)quote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
stel je niet aan, wees blij dat je je rijbewijs hebtquote:Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd. Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?quote:Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)
Ik hoop dat ik het ga redden.
Alles gaat goed,
behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.quote:Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd. Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?quote:Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.
Oh, vanuit stilstand wegrijden vind ik juist leukHup van 1 naar 2, 3 en 4
Eerst vond ik het vréselijk, maar nu alles zo lekker gaat is het heerlijk om 't te doen.
Nog 2 dagen voor mn volgende les.. Een uurtje maar, omdat alles zo goed gaat.
Bedoel je tijdens het uurtje les??quote:Op zondag 19 december 2004 12:51 schreef Vassili_Z het volgende:
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?
Volgende week maandagquote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
20 - 30 min.quote:Op zondag 19 december 2004 18:26 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt een examen met bijzondere verrichtingen ?
Wat is moeilijker... Anders, dat wel.quote:Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?
De truuk met de langzame slalom is: NIET naar die stomme pilonnen kijken, kijk naar het einde van de slalom, naar het punt waar je uit wilt komen. Vlak voor de eerste pilon zet je het juiste ritme in en vervolgens moet je op je gevoel er doorheen slalommen. Het hoeft helemaal niet hard te gaan: geef gas alsof je 20 per uur wilt rijden en rem met je achterrem tot je 10 per uur rijdt. De kracht op de motor helpt je met overeindkomen tussen de pilonnen door. En: vooral niet gaan proberen om er doorheen te sturen, alleen maar leunen. Ik heb er ook behoorlijk moeite mee gehad, maar denk maar aan 'The Matrix': er ís geen langzame slalom! er zíjn geen pilonnen!quote:Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Alles gaat goed, behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?quote:
Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?quote:Op zondag 19 december 2004 19:33 schreef Angelo22 het volgende:
Ff maar weer een berichtje van mij.
Ik heb sinds 8 oktober mijn rijbewijs,maar ik ben al zo aan het rijden gewend dat ik echt niet meer zonder zou kunnen.
Het is heerlijk om gewoon ff de auto tepakken en een stukje tegaan rijden hoor.
Ik had de eerste 2 dagen een beetje moeite met de koppeling van een benzine auto,maar ook dat leer je echt automatisch gewoon jezelf aan.
Ik rij nu dagenlijks naar mijn werk,en op de vrije dagen lange ritjes met mn meissie en dochtertje om wat leuks tedoen.
Aan het eind van het lessen bij de rijschool had ik er totaaaaaal geen zin meer in,maar damn!,wat ben ik blij dat ik door ben gegaan.
Nooit meer nat aankomen op mn werk of kou lijden,maar altijs heelijk warm met een relaxed muziekkie
Voor alle mensen die binnen kort opmoeten:
VEEL SUCCES!
Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uurquote:Op zondag 19 december 2004 23:31 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?
Ik dacht gek genoeg dat zo'n examen inclusief bijzondere verrichtingen altijd anderhalf uur duurde :S![]()
ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.quote:Op maandag 20 december 2004 23:13 schreef UATC het volgende:
och hemel,
woensdag 11.40 is het zover, dan mag ik voor de eerste keer af gaan rijden.
Nu maar hopen dat alles goed gaat want zou wel fijn zijn als ik voor kerst gewoon er klaar mee ben
Heb opzich wel vaak last van mijn zenuwen op dit soort momenten maar heb al een TTT gedaan dus weet nu dat er eigenlijk niets bijzonders aan is
(vrijstellinge voor speciale verrichtingen is al binnen =D )
lijkt me niet dat je 1,5 uur rijd. zal wel rond het uur liggen
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer warenquote:Op maandag 20 december 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.
Gewoon latan zien wat je kunt. Onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen gewoon lekker jezelf zijn. Dan komt alles goed.
als je maar laat zien dat je goed oplet, en alles goed bekijkt. dan gaat er weinig mis.
quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef somegirl het volgende:
[..]
Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uur
quote:Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:
[..]
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren
ach, het komt wel goed, ik heb vertrouwen in mezelf![]()
20 minuten.quote:Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:
[..]
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren
ach, het komt wel goed, ik heb vertrouwen in mezelf![]()
Ik stapte voor het eerst nadat ik mijn rijbewijs heb weer is in een autoquote:Op maandag 20 december 2004 18:07 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?
Ik zit nu namelijk in het net-mn-rijbewijs-klooien-met-koppeling-periode
en ik ben benieuwd of je dat nou per auto dus moet wennen, of is het zo dat als je eenmaal benzine gewend ben (met koppeling enzo) dat je in andere benzine-auto's dan ook makkelijk wegrijdt
Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moestquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:06 schreef Leep het volgende:
pfoeh morgen ochtend 9:50 is het zover.
ga ik voor het eerst op voor pratijk.
Ik ben nu al redelijk zenuwachtig.
De kans dat ik ga slagen schat ik zelf redelijk klein: zo'n 20%. Maar we wachten af
Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te makenquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:41 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moest![]()
Ik ben om 14:00 uur aan de beurt, CBR Eindhoven en ik rijd ik een witte peugeot van rijschool de leeuw dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd als je na die tijd de weg op gaat![]()
Ik dacht even te lezen dat in sloten zou rijdenquote:Op woensdag 22 december 2004 12:32 schreef _Drake_ het volgende:
Ok over 30 minuten is het zover, ik word opgehaald en we gaan eerst een uurtje lessen.Daarna het echte werk, we gaan afrijdenom 2 uur dus, ik voel al wat kriebelen in me maag dus de spanning zit er goed in
.ik schat de kans op 50 a 60 procent dat is slaag mits ik mij kan concentreren en rustig blijf. Maargoed ik ga een bakkie koffie doen en ik laat vanmiddag wel weten wat het geworden is.
Oja ik rij in sloten in een nieuwe mitsjoebitsjoe koud! met grote L erop , dus iedereen die mij ziet (zal wel niet maar je weet maar nooit) zwaai even voor het geluk ! .
Pauper joh. Wat scheelde eraan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 22 december 2004 10:54 schreef Leep het volgende:
[..]
Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te maken
Maar goed ik ben dus, zoals verwacht, gezakt![]()
Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwensquote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hier had ik nog een vraagje...
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Ik begin hier zelf ook te twijfelen
Weet iemand hier het juiste antwoord ?
Het lijkt me, omdat je gewoon afslaat, dat de fietser voorrang heeft. En stel dat je al van de voorrangsweg zou komen, dan zou het onder een 'bijzondere verrichting' vallen (je keert nl.) , waarbij je dus ook al het verkeer moet voor laten gaan.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Ja, volgens mij heb jij gelijk.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Weet je wat het allerkutste is met autorijden ? niet de snelweg, inhalen, fileparkeren of voorrang verlenen...het is dan wel het ''conflict-vermijdend-rijden'' vlak voor een bocht, in de bebouwde kom, als je zicht ontnomen wordt door geparkeerde auto's rechts van je. Je kunt dan dus helemaal niet zien of er verkeer vanuit de bocht uit de tegenovergestelde richting op je af komt.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:12 schreef Solomon het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwensEn volgens mij heeftie alleen voorgesorteerd om linksaf te slaan, en rijdt hij nog niet op de voorrangsweg.
Makes sence indeed, thanks you lotquote:Op woensdag 22 december 2004 13:13 schreef Flrs het volgende:
[..]
Het lijkt me, omdat je gewoon afslaat, dat de fietser voorrang heeft. En stel dat je al van de voorrangsweg zou komen, dan zou het onder een 'bijzondere verrichting' vallen (je keert nl.) , waarbij je dus ook al het verkeer moet voor laten gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |