abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24067662
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 21:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Heeft er nog iemand (meer) ontzenuw tips voor het examen zelf ?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Aangezien ik mijn 1e theorie-examen niet gehaald heb door de zenuwen is de kans zeer groot dat ik tijdens mijn 1e praktijk-examen ook zo zenuwachtig zal zijn. Tis echt niet normaal meer...
Een andere leerling uit het dorp (de wereld is wel errug klein met 350 inwoners) die bij dezelfde instructeur reed (net geslaagd) heeft 4x haar praktijk over moeten doen. Ze was veels te zenuwachtig. Voor de 4e keer heeft ze tabletjes geslikt. Ze raadt het mij ook aan. Als het zover is zal ik ff informeren. Maar of ik het echt ga slikken weet ik niet.. wat voor troep zal het zijn?

Nog iemand die ook zenuwremmers slikte voor het praktijk-examen?
pi_24069757
Zenuwremmers moet je dan erg nauwkeurig doseren, je reactievermogen neemt anders erg af, en dat is ook niet bevordelijk bij het afrijden.

tips voor het afrijden:
Suiker schijnt goed te zijn voor het ontzenuwen, dus koffie met suiker, cola (wel oppassen, want caffeine), zoet beleg op brood.
Zorg dat je zelf ook lekker in je vel zit, trek je favoriete kleding aan.
Zorg dat het afrijden geen familie-uitje wordt, dus dat pa, ma, eventuele broers, zussen, vrienden er niet bij zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_24073626
Nog mensen die binnenkort afrijden?
pi_24073755
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:32 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

maar waar precies bij die voorkant is dat ongeveer ? in t midden ?
is,
Als je passagiersstoel (rugleuning) bij de bumper van de auto naast je is. Dat is het punt dat je in moet gaan draaien
pi_24073766
quote:
Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Woensdag om 14:00 uur
pi_24075458
quote:
Op zondag 19 december 2004 02:06 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Woensdag om 14:00 uur
Good Luck!
pi_24076672
quote:
Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)
Ik hoop dat ik het ga redden.
Alles gaat goed,
behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
pi_24076976
Donderdag, 14.00
pi_24077942
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd . Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_24078142
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd . Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
stel je niet aan, wees blij dat je je rijbewijs hebt
  zondag 19 december 2004 @ 12:48:04 #261
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24078641
quote:
Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)
Ik hoop dat ik het ga redden.
Alles gaat goed,
behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?
Era Vulgaris
pi_24078652
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.
Oh, vanuit stilstand wegrijden vind ik juist leuk Hup van 1 naar 2, 3 en 4 Eerst vond ik het vréselijk, maar nu alles zo lekker gaat is het heerlijk om 't te doen.

Nog 2 dagen voor mn volgende les.. Een uurtje maar, omdat alles zo goed gaat.
  zondag 19 december 2004 @ 12:51:56 #263
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24078737
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.
Oh, vanuit stilstand wegrijden vind ik juist leuk Hup van 1 naar 2, 3 en 4 Eerst vond ik het vréselijk, maar nu alles zo lekker gaat is het heerlijk om 't te doen.

Nog 2 dagen voor mn volgende les.. Een uurtje maar, omdat alles zo goed gaat.
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?
Era Vulgaris
  zondag 19 december 2004 @ 13:00:49 #264
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24078960
Voor wat meer informatie en verduidelijk over het examen: http://www.leren.nl/dossi(...)praktijk-examen.html

En dit vond ik ook nog op een forum

''hey
ze zeggen dat je een ui in je binnenzak moet stoppen.. Het schijnt te helpen..
groetjes sandra ''

Zou het werken ?
En voor ontspannningsoefenen die je zelf kunt doen als je op het CBR zit te wachten:

Ademhalingsoefening 1
Haal diep adem, span de spieren in dát deel van je lichaam dat gespannen aanvoelt en hou die spanning een paar tellen vast. Adem uit en ontspan je spieren. Je kunt dit doen met verschillende spiergroepen tegelijk of om de beurt. Deze oefening kan je helpen de spanning los te laten wanneer die opkomt.

Ademhalingsoefening 2
Adem gedurende een aantal minuten (2-5) geconcentreerd en langzaam in & uit. Concentreer je op de ademhaling, adem langzaam in door de neus, vul je longen, en adem langzaam weer uit door de mond Zodra je ademhaling rustig is en regelmatig, kun je verder gaan met je tentamen.
Era Vulgaris
pi_24079232
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:51 schreef Vassili_Z het volgende:
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?
Bedoel je tijdens het uurtje les??
Ik heb de bijzondere verrichtingen al tig keer geoefend. Vorige week: invoegen, achteruit inparkeren, keren, bochtje achteruit en file parkeren. We wilden ook vooruit file-parkeren, maar dat mocht niet (spookrijden) dus dat doen we dan komende dinsdag.

Ik heb geen TTT gehad omdat ik dit veel te duur vind. Daar kon mijn rij-instructeur zich wel in vinden. Voor hetzelfde geld kun je een her-examen doen. Vrijstellingen voor het echte examen vind ik maar bullshit. Examen is examen. Bovendien kan het uitvoeren van bijzondere verrichtingen wel eens veel tijd innemen als het druk is op de weg (goed kijken is belangrijker dan de verrichting zelf), dan gaat de tijd ook sneller
Bovendien heb ik een praktische rijtest gehad ivm mijn evenwichtsstoornis. Dit hebben we dan gezien als een soort proefexamen omdat ik tijdens het rijden geen aanwijzingen kreeg. Ze waren erg tevreden. Rijopleiding rustig afmaken en dan afrijden
  zondag 19 december 2004 @ 18:14:32 #266
41094 Flrs
pauper de pauper
pi_24085879
quote:
Volgende week maandag , alleen rondrijden want bijzondere verrichten zijn al afgesloten
  zondag 19 december 2004 @ 18:26:53 #267
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24086180
Hoe lang ongeveer duurt een examen met bijzondere verrichtingen ?
Era Vulgaris
pi_24087248
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:26 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt een examen met bijzondere verrichtingen ?
20 - 30 min.
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_24087525
Ff maar weer een berichtje van mij.

Ik heb sinds 8 oktober mijn rijbewijs,maar ik ben al zo aan het rijden gewend dat ik echt niet meer zonder zou kunnen.
Het is heerlijk om gewoon ff de auto tepakken en een stukje tegaan rijden hoor.

Ik had de eerste 2 dagen een beetje moeite met de koppeling van een benzine auto,maar ook dat leer je echt automatisch gewoon jezelf aan.

Ik rij nu dagenlijks naar mijn werk,en op de vrije dagen lange ritjes met mn meissie en dochtertje om wat leuks tedoen.
Aan het eind van het lessen bij de rijschool had ik er totaaaaaal geen zin meer in,maar damn!,wat ben ik blij dat ik door ben gegaan.

Nooit meer nat aankomen op mn werk of kou lijden,maar altijs heelijk warm met een relaxed muziekkie

Voor alle mensen die binnen kort opmoeten:

VEEL SUCCES!
pi_24087550
Die van mij 40 min. rijden en in totaal 10 minuten aan het bureau gezeten
  zondag 19 december 2004 @ 20:20:07 #271
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24088332
quote:
Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?
Wat is moeilijker... Anders, dat wel.

Na 15 jaar autorijden waarin ik steeds langer in de file kwam te staan was ik het zat: ik ging op motorrijles om tussen de file door naar mijn werk te kunnen rijden. Dit scheelt met tot zo'n 40 minuten per dag.

In een auto ga je zitten, doe je je gordel om, starten, gasgeven en rijden. Wil je de bocht om? Draai aan het stuur. Wil je remmen? Trap op de rem. Beetje te hard geremd? Stukje glijden en verder maar.

Op een motor gebruik je het stuur alleen maar om je handen ergens kwijt te kunnen. En áls je het stuur al gebruikt om de motor van richting te doen veranderen, dan doe je dat ook nog eens 'verkeerd om'. (Raar, maar waar: als je ineens een bocht naar links moet maken om bijvoorbeeld uit te wijken, dan moet je het stuur naar rechts draaien...). Verder kan je niet 'zomaar' gaan remmen. Je moet erg goed opletten op de toestand van de weg, want als je je rem te hard inknijpt/intrapt dan staat het betreffende wiel zó stil en lig je binnen no-time op je gezicht. Daarom is anticiperen op het verkeer nog vele malen belangrijker dan in een auto: zorg dat je niet in een situatie terecht komt waar je alleen maar met noodgrepen uit kan komen.

Ook de theorie viel me, ondanks mijn auto-ervaring, best wel zwaar (of is er zoveel veranderd?). Hoe dan ook: theorie had ik in een keer binnen, voertuigbeheersing ook. Verkeersdeelneming zal wel ergens in januari/februari gaan gebeuren. (Ik les een beetje onregelmatig...)
quote:
Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Alles gaat goed, behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
De truuk met de langzame slalom is: NIET naar die stomme pilonnen kijken, kijk naar het einde van de slalom, naar het punt waar je uit wilt komen. Vlak voor de eerste pilon zet je het juiste ritme in en vervolgens moet je op je gevoel er doorheen slalommen. Het hoeft helemaal niet hard te gaan: geef gas alsof je 20 per uur wilt rijden en rem met je achterrem tot je 10 per uur rijdt. De kracht op de motor helpt je met overeindkomen tussen de pilonnen door. En: vooral niet gaan proberen om er doorheen te sturen, alleen maar leunen. Ik heb er ook behoorlijk moeite mee gehad, maar denk maar aan 'The Matrix': er ís geen langzame slalom! er zíjn geen pilonnen!
  zondag 19 december 2004 @ 23:31:28 #272
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24092749
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:16 schreef kippiej het volgende:

[..]

20 - 30 min.
zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?
Ik dacht gek genoeg dat zo'n examen inclusief bijzondere verrichtingen altijd anderhalf uur duurde :S
Era Vulgaris
pi_24104269
Yes, gehaald!
Zo, onderdeel voertuigbeheerding is binnen. Nu nog theorie en afrijden en dan eindelijk motorrijden.
Wat zag ik met dit onderdeel tegenop zeg.
NT-T.BartMan, bedankt voor het advies, al ging het niet zoals in The Matrix.
pi_24105319
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:33 schreef Angelo22 het volgende:
Ff maar weer een berichtje van mij.

Ik heb sinds 8 oktober mijn rijbewijs,maar ik ben al zo aan het rijden gewend dat ik echt niet meer zonder zou kunnen.
Het is heerlijk om gewoon ff de auto tepakken en een stukje tegaan rijden hoor.

Ik had de eerste 2 dagen een beetje moeite met de koppeling van een benzine auto,maar ook dat leer je echt automatisch gewoon jezelf aan.

Ik rij nu dagenlijks naar mijn werk,en op de vrije dagen lange ritjes met mn meissie en dochtertje om wat leuks tedoen.
Aan het eind van het lessen bij de rijschool had ik er totaaaaaal geen zin meer in,maar damn!,wat ben ik blij dat ik door ben gegaan.

Nooit meer nat aankomen op mn werk of kou lijden,maar altijs heelijk warm met een relaxed muziekkie

Voor alle mensen die binnen kort opmoeten:

VEEL SUCCES!
Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?
Ik zit nu namelijk in het net-mn-rijbewijs-klooien-met-koppeling-periode
en ik ben benieuwd of je dat nou per auto dus moet wennen, of is het zo dat als je eenmaal benzine gewend ben (met koppeling enzo) dat je in andere benzine-auto's dan ook makkelijk wegrijdt
pi_24105431
Verschilt allemaal per auto, over het algemeen is benzine wat 'moeilijker' dan een diesel om mee weg te laten rijden. Maar dit heb je zo onder de knie.

Oudere auto's hebben vaak een veel zwaardere koppeling dan nieuwe auto's (die je al met 1 vinger in kan drukken). Persoonlijk vind ik een middelzware koppeling wel fijn, omdat je die lekkerder kan doseren.
pi_24105448
Vandaag weer rijles, ging lekker, 2 uur lesgehad, nu morgen en overmnorgen nog, en dan examen
Morgen naar hoogeveen
pi_24109166
Ik heb woensdag m'n theorie!!

Vind het wel spannend, heb wel redelijk geleert tot nu toe, en 4 proefexamens gedaan, 1 keertje gezakt, da's toch best aardig dacht ik.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_24109666
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:31 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?
Ik dacht gek genoeg dat zo'n examen inclusief bijzondere verrichtingen altijd anderhalf uur duurde :S
Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uur
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_24109819
och hemel,

woensdag 11.40 is het zover, dan mag ik voor de eerste keer af gaan rijden.
Nu maar hopen dat alles goed gaat want zou wel fijn zijn als ik voor kerst gewoon er klaar mee ben
Heb opzich wel vaak last van mijn zenuwen op dit soort momenten maar heb al een TTT gedaan dus weet nu dat er eigenlijk niets bijzonders aan is
(vrijstellinge voor speciale verrichtingen is al binnen =D )

lijkt me niet dat je 1,5 uur rijd. zal wel rond het uur liggen
  maandag 20 december 2004 @ 23:18:40 #280
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24109936
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:13 schreef UATC het volgende:
och hemel,

woensdag 11.40 is het zover, dan mag ik voor de eerste keer af gaan rijden.
Nu maar hopen dat alles goed gaat want zou wel fijn zijn als ik voor kerst gewoon er klaar mee ben
Heb opzich wel vaak last van mijn zenuwen op dit soort momenten maar heb al een TTT gedaan dus weet nu dat er eigenlijk niets bijzonders aan is
(vrijstellinge voor speciale verrichtingen is al binnen =D )

lijkt me niet dat je 1,5 uur rijd. zal wel rond het uur liggen
ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.
Gewoon latan zien wat je kunt. Onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen gewoon lekker jezelf zijn. Dan komt alles goed.

als je maar laat zien dat je goed oplet, en alles goed bekijkt. dan gaat er weinig mis.
pi_24110087
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.
Gewoon latan zien wat je kunt. Onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen gewoon lekker jezelf zijn. Dan komt alles goed.

als je maar laat zien dat je goed oplet, en alles goed bekijkt. dan gaat er weinig mis.
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren

ach, het komt wel goed, ik heb vertrouwen in mezelf
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:17:57 #282
92908 Version1
Jerichoholic
pi_24112190
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef somegirl het volgende:

[..]

Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uur
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:

[..]

vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren

ff voor de duidelijkheid..
De ene examinator laat je 15/20 min rijden, de ander laat je 40/45 minuten rijden [meestal als ze twijfelen of ze je het papiertje moeten geven of niet omdat je twijfelachtig rijdt willen ze je nog wel es wat langer door laten rijden.] Ik heb zelden van mensen gehoord dat ze een uur moesten rijden tijdens hun examen.

Maar reken dus maar op een half uurtje rijden INCLUSIEF uitvoering van bijzondere verrichtingen. En niet denken van ooooooh dat is wel kort... een fout is zo gemaakt heb ik zelf zo gemerkt
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_24113721
Ik heb vrijdagnacht voor het eerst gereden .
een heel uur zonder instructeur das toch wel ff wennen !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:16:44 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24113810
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:

[..]

20 minuten.

gemeten met mijn horloge.
na 20 minuten was ik terug.
pi_24125849
Vanmiddag om 1400 afgereden en geslaagd, het roze papiertje ligt nu voor mijn neus

Mijn examen duurde overigens +-25 minuten, examinator vond me een prima en veilige rijder maar zat te twijfelen ivm. mijn vlotheid bij het oversteken van kruispunten (ik heb de neiging wat af te wachten - met name op plekken waar mensen wel eens > 50 willen rijden).
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_24126011
Theorie (motor) aangevraagd, 5 januari moet ik op in Bergen op Zoom.
pi_24126188
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:07 schreef kippiej het volgende:

[..]

Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?
Ik zit nu namelijk in het net-mn-rijbewijs-klooien-met-koppeling-periode
en ik ben benieuwd of je dat nou per auto dus moet wennen, of is het zo dat als je eenmaal benzine gewend ben (met koppeling enzo) dat je in andere benzine-auto's dan ook makkelijk wegrijdt
Ik stapte voor het eerst nadat ik mijn rijbewijs heb weer is in een auto
was een maand geleden , was een grotere auto en helemaal geen problemen .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:06:49 #288
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24127331
pfoeh morgen ochtend 9:50 is het zover.
ga ik voor het eerst op voor pratijk.
Ik ben nu al redelijk zenuwachtig.
De kans dat ik ga slagen schat ik zelf redelijk klein: zo'n 20%. Maar we wachten af
of niet natuurlijk
pi_24128141
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:06 schreef Leep het volgende:
pfoeh morgen ochtend 9:50 is het zover.
ga ik voor het eerst op voor pratijk.
Ik ben nu al redelijk zenuwachtig.
De kans dat ik ga slagen schat ik zelf redelijk klein: zo'n 20%. Maar we wachten af
Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moest
Ik ben om 14:00 uur aan de beurt, CBR Eindhoven en ik rijd ik een witte peugeot van rijschool de leeuw dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd als je na die tijd de weg op gaat
pi_24128505
Vandaag in hoogeveen geweest, leuk, snelweg, inhhalen, nieuwe stad, opletten enzo, hele ervaring rijker

Terug met 135 gereden, ging toch al wel hard in het schemer, ingehaald etc, t ging prima

Overmorgen afrijden
  woensdag 22 december 2004 @ 10:54:58 #291
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24134199
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:41 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moest
Ik ben om 14:00 uur aan de beurt, CBR Eindhoven en ik rijd ik een witte peugeot van rijschool de leeuw dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd als je na die tijd de weg op gaat
Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te maken

Maar goed ik ben dus, zoals verwacht, gezakt
of niet natuurlijk
pi_24134862
Ik heb vanochtend ook weer rijles gehad. Het ging best lekker en dat vond m'n instructeur ook. Hij vroeg of ik een TTT wilde doen, maar dat ga ik niet doen waarschijnlijk.
"Het einde is in zicht" zei ie
pi_24136243
Ok over 30 minuten is het zover, ik word opgehaald en we gaan eerst een uurtje lessen.Daarna het echte werk, we gaan afrijden om 2 uur dus, ik voel al wat kriebelen in me maag dus de spanning zit er goed in .ik schat de kans op 50 a 60 procent dat is slaag mits ik mij kan concentreren en rustig blijf. Maargoed ik ga een bakkie koffie doen en ik laat vanmiddag wel weten wat het geworden is.

Oja ik rij in sloten in een nieuwe mitsjoebitsjoe koud! met grote L erop , dus iedereen die mij ziet (zal wel niet maar je weet maar nooit) zwaai even voor het geluk ! .
  woensdag 22 december 2004 @ 12:41:42 #294
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24136419
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:32 schreef _Drake_ het volgende:
Ok over 30 minuten is het zover, ik word opgehaald en we gaan eerst een uurtje lessen.Daarna het echte werk, we gaan afrijden om 2 uur dus, ik voel al wat kriebelen in me maag dus de spanning zit er goed in .ik schat de kans op 50 a 60 procent dat is slaag mits ik mij kan concentreren en rustig blijf. Maargoed ik ga een bakkie koffie doen en ik laat vanmiddag wel weten wat het geworden is.

Oja ik rij in sloten in een nieuwe mitsjoebitsjoe koud! met grote L erop , dus iedereen die mij ziet (zal wel niet maar je weet maar nooit) zwaai even voor het geluk ! .
Ik dacht even te lezen dat in sloten zou rijden Dan zak je helemaal
natuurlijk

Trouwens, nog een vraagje, als je het parkeerterrein van het CBR afrijd, dan zijn er altijd wel voetgangers...bij het uitrijden van het parkeervak moet je die natuurlijk voor laten gaan. Maar wat als je gewoon er al uit bent gereden en je komt een hoop voetgangers tegen die daar over de parkeerplaats lopen, moet je die voor laten gaan (op een parkeerplaats) ?

Trouwens, in wat voor auto's rijden jullie allemaal ?
Ik in een donkerblauwe golf 3, trekt lekker snel op en is lekker handig voor inparkeren. Toch probeer ik de lesbak steeds meer als mijn auto te gaan zien omdat je, als je de lesbak als je eigen auto ziet, je opeens veel beter oplet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vassili_Z op 22-12-2004 12:47:26 ]
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 13:09:38 #295
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24136961
Hier had ik nog een vraagje...
rood = auto
paars = fietser

Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Ik begin hier zelf ook te twijfelen
Weet iemand hier het juiste antwoord ?
Era Vulgaris
  woensdag 22 december 2004 @ 13:09:49 #296
41094 Flrs
pauper de pauper
pi_24136965
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:54 schreef Leep het volgende:

[..]

Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te maken

Maar goed ik ben dus, zoals verwacht, gezakt
Pauper joh. Wat scheelde eraan als ik vragen mag?
pi_24137010
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
rood = auto
paars = fietser

[afbeelding]

Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwens En volgens mij heeftie alleen voorgesorteerd om linksaf te slaan, en rijdt hij nog niet op de voorrangsweg.
  woensdag 22 december 2004 @ 13:13:33 #298
41094 Flrs
pauper de pauper
pi_24137035
quote:
rood = auto
paars = fietser

[afbeelding]

Het lijkt me, omdat je gewoon afslaat, dat de fietser voorrang heeft. En stel dat je al van de voorrangsweg zou komen, dan zou het onder een 'bijzondere verrichting' vallen (je keert nl.) , waarbij je dus ook al het verkeer moet voor laten gaan.
pi_24137088
quote:
rood = auto
paars = fietser

[afbeelding]

Ja, volgens mij heb jij gelijk.
Op het moment dat de auto besluit om linksaf te gaan (hij rijdt dan dus nog op dezelfde weg als de fietser) moet hij de fietser voor laten gaan (rechtdoorgaand verkeer gaat voor)
Als je nadenkt over wat je moeder zegt, dan zou de rechtdoorgaandverkeer-regel nooit opgaan, omdat je dan altijd al op de andere weg rijdt, anders kan je de bocht niet maken.
  woensdag 22 december 2004 @ 13:37:29 #300
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24137146
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:12 schreef Solomon het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwens En volgens mij heeftie alleen voorgesorteerd om linksaf te slaan, en rijdt hij nog niet op de voorrangsweg.
Weet je wat het allerkutste is met autorijden ? niet de snelweg, inhalen, fileparkeren of voorrang verlenen...het is dan wel het ''conflict-vermijdend-rijden'' vlak voor een bocht, in de bebouwde kom, als je zicht ontnomen wordt door geparkeerde auto's rechts van je. Je kunt dan dus helemaal niet zien of er verkeer vanuit de bocht uit de tegenovergestelde richting op je af komt.
Zachtjes rijden dus in zo'n geval, en mocht er dan dus wel een auto vanuit de bocht op je afkomen, in zn achteruit want je kunt de bocht nooit goed inrijden met genoeg ruimte voor de andere auto uit de tegenovergesteld richting...
ik hoop dat jullie dit snappen en hier dan ook heel erg op letten.
Era Vulgaris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')