Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Aangezien ik mijn 1e theorie-examen niet gehaald heb door de zenuwen is de kans zeer groot dat ik tijdens mijn 1e praktijk-examen ook zo zenuwachtig zal zijn. Tis echt niet normaal meer...quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:44 schreef Vassili_Z het volgende:
Heeft er nog iemand (meer) ontzenuw tips voor het examen zelf ?
Als je passagiersstoel (rugleuning) bij de bumper van de auto naast je is. Dat is het punt dat je in moet gaan draaienquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:32 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
maar waar precies bij die voorkant is dat ongeveer ? in t midden ?
is,
Woensdag om 14:00 uurquote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Nog mensen die binnenkort afrijden?
Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)quote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
stel je niet aan, wees blij dat je je rijbewijs hebtquote:Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd. Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?quote:Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maandagochtend, voertuigbeheersing(motor)
Ik hoop dat ik het ga redden.
Alles gaat goed,
behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.quote:Op zondag 19 december 2004 12:16 schreef kippiej het volgende:
Ik heb dus nu al een week mijn rijbewijs, en gister dus voor het eerst een fatsoenlijk stuk voor het eerst gereden. Maar telkens vanaf stilstand tot eerste versnelling rijden is echt klote.
Ik heb nog steeds moeite met de koppeling gvd. Ik heb in een diesel geleerd, en nu in een benzine rijden is echt heel anders. Maargoed. das een kwestie van wennen en aanvoelen natuurlijk
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?quote:Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Hehe, dit is toch wel iets waar ik ook een beetje bang voor ben na het behalen van mijn rijbewijs. Zowat iedereen hier rijdt met benzine. Diesel daartegen is een stuk makkelijker met de koppeling.
Oh, vanuit stilstand wegrijden vind ik juist leukHup van 1 naar 2, 3 en 4
Eerst vond ik het vréselijk, maar nu alles zo lekker gaat is het heerlijk om 't te doen.
Nog 2 dagen voor mn volgende les.. Een uurtje maar, omdat alles zo goed gaat.
Bedoel je tijdens het uurtje les??quote:Op zondag 19 december 2004 12:51 schreef Vassili_Z het volgende:
Moet je daar ook je bijzondere verrichtingen bijdoen of heb je die al gedaan bij een tussentijdse toets ?
Volgende week maandagquote:Op zondag 19 december 2004 01:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
20 - 30 min.quote:Op zondag 19 december 2004 18:26 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt een examen met bijzondere verrichtingen ?
Wat is moeilijker... Anders, dat wel.quote:Op zondag 19 december 2004 12:48 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ahhh, ok, mijn rijinstructeur geeft ook motorles, maar is het echt zoveel moeilijker dan autorijden ?
De truuk met de langzame slalom is: NIET naar die stomme pilonnen kijken, kijk naar het einde van de slalom, naar het punt waar je uit wilt komen. Vlak voor de eerste pilon zet je het juiste ritme in en vervolgens moet je op je gevoel er doorheen slalommen. Het hoeft helemaal niet hard te gaan: geef gas alsof je 20 per uur wilt rijden en rem met je achterrem tot je 10 per uur rijdt. De kracht op de motor helpt je met overeindkomen tussen de pilonnen door. En: vooral niet gaan proberen om er doorheen te sturen, alleen maar leunen. Ik heb er ook behoorlijk moeite mee gehad, maar denk maar aan 'The Matrix': er ís geen langzame slalom! er zíjn geen pilonnen!quote:Op zondag 19 december 2004 10:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Alles gaat goed, behalve de langzame slalom. Dat lukt mij af en toe op goed geluk.
zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?quote:
Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?quote:Op zondag 19 december 2004 19:33 schreef Angelo22 het volgende:
Ff maar weer een berichtje van mij.
Ik heb sinds 8 oktober mijn rijbewijs,maar ik ben al zo aan het rijden gewend dat ik echt niet meer zonder zou kunnen.
Het is heerlijk om gewoon ff de auto tepakken en een stukje tegaan rijden hoor.
Ik had de eerste 2 dagen een beetje moeite met de koppeling van een benzine auto,maar ook dat leer je echt automatisch gewoon jezelf aan.
Ik rij nu dagenlijks naar mijn werk,en op de vrije dagen lange ritjes met mn meissie en dochtertje om wat leuks tedoen.
Aan het eind van het lessen bij de rijschool had ik er totaaaaaal geen zin meer in,maar damn!,wat ben ik blij dat ik door ben gegaan.
Nooit meer nat aankomen op mn werk of kou lijden,maar altijs heelijk warm met een relaxed muziekkie
Voor alle mensen die binnen kort opmoeten:
VEEL SUCCES!
Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uurquote:Op zondag 19 december 2004 23:31 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo kort maar ? dus met bijzondere verrichtingen plus het'' gewone'' autoritje ?
Ik dacht gek genoeg dat zo'n examen inclusief bijzondere verrichtingen altijd anderhalf uur duurde :S![]()
ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.quote:Op maandag 20 december 2004 23:13 schreef UATC het volgende:
och hemel,
woensdag 11.40 is het zover, dan mag ik voor de eerste keer af gaan rijden.
Nu maar hopen dat alles goed gaat want zou wel fijn zijn als ik voor kerst gewoon er klaar mee ben
Heb opzich wel vaak last van mijn zenuwen op dit soort momenten maar heb al een TTT gedaan dus weet nu dat er eigenlijk niets bijzonders aan is
(vrijstellinge voor speciale verrichtingen is al binnen =D )
lijkt me niet dat je 1,5 uur rijd. zal wel rond het uur liggen
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer warenquote:Op maandag 20 december 2004 23:18 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik heb ongeveer 20 minuten gereden. was zo klaar.
Gewoon latan zien wat je kunt. Onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen gewoon lekker jezelf zijn. Dan komt alles goed.
als je maar laat zien dat je goed oplet, en alles goed bekijkt. dan gaat er weinig mis.
quote:Op maandag 20 december 2004 23:06 schreef somegirl het volgende:
[..]
Het duurt ook inderdaad zo'n anderhalf uur. Ik denk dat hier alleen een examen voor alleen de bijzondere verrichtingen bedoeld werd. Die duurt denk ik 20 minuten. Het gewone examen, duurt volgensmij zo'n uur ander half uur
quote:Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:
[..]
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren
ach, het komt wel goed, ik heb vertrouwen in mezelf![]()
20 minuten.quote:Op maandag 20 december 2004 23:24 schreef UATC het volgende:
[..]
vor je gevoel 20 minuten of gewoon maar 20 minuten. Bij mijn TTT had ik ook het idee dat ik zo klaar was maar geen idee of dat nou uiteindelijk 20 minten of meer waren
ach, het komt wel goed, ik heb vertrouwen in mezelf![]()
Ik stapte voor het eerst nadat ik mijn rijbewijs heb weer is in een autoquote:Op maandag 20 december 2004 18:07 schreef kippiej het volgende:
[..]
Heb je ook wel eens in andere benzine-auto's gereden?
Ik zit nu namelijk in het net-mn-rijbewijs-klooien-met-koppeling-periode
en ik ben benieuwd of je dat nou per auto dus moet wennen, of is het zo dat als je eenmaal benzine gewend ben (met koppeling enzo) dat je in andere benzine-auto's dan ook makkelijk wegrijdt
Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moestquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:06 schreef Leep het volgende:
pfoeh morgen ochtend 9:50 is het zover.
ga ik voor het eerst op voor pratijk.
Ik ben nu al redelijk zenuwachtig.
De kans dat ik ga slagen schat ik zelf redelijk klein: zo'n 20%. Maar we wachten af
Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te makenquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:41 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wat een tijd. Ik persoonlijk zou echt zakken als ik zo vroeg al achter het stuur moest![]()
Ik ben om 14:00 uur aan de beurt, CBR Eindhoven en ik rijd ik een witte peugeot van rijschool de leeuw dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd als je na die tijd de weg op gaat![]()
Ik dacht even te lezen dat in sloten zou rijdenquote:Op woensdag 22 december 2004 12:32 schreef _Drake_ het volgende:
Ok over 30 minuten is het zover, ik word opgehaald en we gaan eerst een uurtje lessen.Daarna het echte werk, we gaan afrijdenom 2 uur dus, ik voel al wat kriebelen in me maag dus de spanning zit er goed in
.ik schat de kans op 50 a 60 procent dat is slaag mits ik mij kan concentreren en rustig blijf. Maargoed ik ga een bakkie koffie doen en ik laat vanmiddag wel weten wat het geworden is.
Oja ik rij in sloten in een nieuwe mitsjoebitsjoe koud! met grote L erop , dus iedereen die mij ziet (zal wel niet maar je weet maar nooit) zwaai even voor het geluk ! .
Pauper joh. Wat scheelde eraan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 22 december 2004 10:54 schreef Leep het volgende:
[..]
Ik vond t wel een fijne tijd, zit je er niet de hele dag druk om te maken
Maar goed ik ben dus, zoals verwacht, gezakt![]()
Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwensquote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hier had ik nog een vraagje...
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Ik begin hier zelf ook te twijfelen
Weet iemand hier het juiste antwoord ?
Het lijkt me, omdat je gewoon afslaat, dat de fietser voorrang heeft. En stel dat je al van de voorrangsweg zou komen, dan zou het onder een 'bijzondere verrichting' vallen (je keert nl.) , waarbij je dus ook al het verkeer moet voor laten gaan.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Moet de auto de fietser voor laten gaan? Ikzelf zeg ja omdat de fietser rechtdoorgaand verkeer is.
Maar mijn moeder zegt nee, want de auto is al op de voorrangsweg, en de fietser staat voor haaientanden, dus moet de auto voorgaan..
Ja, volgens mij heb jij gelijk.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef Vassili_Z het volgende:
rood = auto
paars = fietser
[afbeelding]
Weet je wat het allerkutste is met autorijden ? niet de snelweg, inhalen, fileparkeren of voorrang verlenen...het is dan wel het ''conflict-vermijdend-rijden'' vlak voor een bocht, in de bebouwde kom, als je zicht ontnomen wordt door geparkeerde auto's rechts van je. Je kunt dan dus helemaal niet zien of er verkeer vanuit de bocht uit de tegenovergestelde richting op je af komt.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:12 schreef Solomon het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij gelijk. Die auto is ook nog geen borden tegengekomen waarop staat dat hij op een voorrangsweg rijdt trouwensEn volgens mij heeftie alleen voorgesorteerd om linksaf te slaan, en rijdt hij nog niet op de voorrangsweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |