Al sla je me dood, het maakt me vrij weinig uit, ik heb iig het zo geregeld, en vind het prettigquote:Op zaterdag 11 december 2004 03:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
Als je een pakket met TTT en examengarantie hebt, blijft de rijschool dan het belachelijk hoge examengeld van 210 eurobetalen?
Dus ook als je voor de 4e keer examen moet doen of verschilt die examengarantie per rijschool...
Gefeliciteerd dude!quote:Op maandag 13 december 2004 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb net examen gedaan, en tot mijn niet al te geringe verbazing heb ik het gehaald![]()
![]()
Was inmiddels de derde keer, nadat de eerste keer redelijk ging, de tweede keer ongelooflijk kut (3 ingrepen binnen 10 minuten, da's een mooi gemiddelde), ging het nu allemaal erg soepel!
Ik ben er erg blij mee, en wens de mensen die in de toekomst enorm veel succes, en geef ze als advies alleen mee dat je gewoon rustig moet blijven (djeez, haven't heard that before).
Overigens vind ik wel dat het ook wel erg afhangt van je examinator. Als die een beetje makkelijk in de omgang is, voel je je veel sneller op je gemak heb ik zo het idee
Hooray
Ik geef je een schouderklop. Volgende keer beterquote:Op maandag 13 december 2004 16:43 schreef Version1 het volgende:
weer gezakt [afbeelding]
te hard gereden, te dicht achter andere auto/vrachtwagen bij t inhalen op de snelweg, niet goed gekeken bij bijzondere verrichtingen
somebody shoot me
Eerstequote:Op zaterdag 11 december 2004 10:44 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Beter. Voor de hoeveelste keer?
quote:Op maandag 13 december 2004 09:54 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Grappig, ik heb ook voor 23 december gereserveerd.
Jij ook in Amsterdam?
netjesquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:13 schreef Bond het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn internet deed het niet meer
[..]
Eerste![]()
[..]
Nee leusden.![]()
Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik zit eigenlijk met een brandende vraag... (moet namelijk binnenkort rij-examen gaan doen, theorie is al binnen)
Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?
![]()
(Als ik rij-examen ga doen zal ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje moeten rijden op de ringweg van Alkmaar, dit is een groen/oranje/rode HEL van stoplichten om de 800 meter, dus vandaar!)
als ik het me nog erg vaag kan herinneren van een TV programma: als je harder dan 60 ofzo rijdt (weet het niet zeker) en je bent voorbij de 2e pijl op het wegdek (of de 3e pijl, weet het niet zekerquote:Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.
verder geldt: geel=stoppen, uitzondering wordt gemaakt, wanneer je met stoppen voor geel gevaarlijk bezig bent (dus verkeer dicht achterop, vandaar het spiegelen) en te dicht op het verkeerslicht.
Maak voor jezelf een soort point-of-no-return. Dat wil dus zeggen dat je vantevoren bepaalt of je stopt of niet vanaf een bepaalde afstand, afhankelijk van het verkeer dat achter je rijdt. Dus kom je een verkeerslicht tegemoet, dan zeg je op een gegeven moment tegen jezelf (niet hardop natuurlijk) "en....nu stop ik niet meer" of iets in die richting.
hmm....quote:Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Steve-O het volgende:
je moet gewoon op je gevoel handelen
goed vooruitkijken en op de verkeersituatie letten.
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h magquote:Op woensdag 15 december 2004 19:27 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
hmm....
en als je rustig met 100 km/ph doorboekt op een groen stoplicht af, verminder je dan stoplicht omdat je weet dat ie oranje/rood kan worden ? of hou jeje snelheid aan ondanks dat je de kans hebt dat het stoplicht verandert ?
Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?
![]()
Oh jahwel hoor, stoplichten bij autowegen zijn er genoeg..quote:Op woensdag 15 december 2004 19:58 schreef kippiej het volgende:
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h mag
Kijk, dat is pas een goed adviesquote:Op woensdag 15 december 2004 20:12 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.
He, het komt allemaal wel goed. Maak je hier niet te druk om, als je twijfelt veroorzaak je juist ongelukken![]()
Bij zo'n weg met allemaal stoplichten is het vaak zo dat als het 1e stoplicht groen is (als je aankomt) zijn de volgende stoplichten meestal ook groen. Met rood dus ook zo.
Bovendien de situaties op tijd inschatten. Succes![]()
Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozerquote:Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Kijk, dat is pas een goed advies![]()
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.
Hoe lang rijdt AnnekeM trouwens al ?
En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?![]()
(fileparkeren gaat me gek genoeg wel goed af)
cool, ok, zal ik zeker doen.quote:Op woensdag 15 december 2004 21:35 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozer. Met 26 lessen had ik alles al aardig onder de knie en rij ik bijna vlekkeloos. De "extra" lessen hebben mijn twijfelgevoelens doen verdwijnen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om pas af te gaan rijden als je over alles een goed gevoel hebt. Je rijopleiding is belangrijk voor de rest van je leven. Ik heb alles nu zowat in mijn kop gestamt. Als ik een fout maak, zie ik dat ook meteen (vaak ben ik mijn instructeur al voor). Het enige wat ik nu nog krijg, zijn tips
![]()
Oh ja, het vooruit inparkeren is bijna hetzelfde als achteruit inparkeren, aldus mijn instructeur. We wilden het gisteren oefenen, maar waar mijn rij-instructeur plotseling wilde stoppen was niet verstandig i.v.m spookrijdenIk moest er best om lachen. Volgende week even een ideale situatie zoeken.
Meer kan ik je dus (nog) niet vertellen. Vraag je rij-instructeur om een tekening, daar staan ook kijktips op (als hij/zij die heeft)
Leeuwardenquote:Op woensdag 15 december 2004 21:40 schreef Vassili_Z het volgende:
cool, ok, zal ik zeker doen.
In welke buurt rij jij ?
Uiteraard, maandag heb ik weer rijles, dus dan hoop ik meer te wetenquote:Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef NFSUndergroundII het volgende:
En Millfreak, wanneer krijgen we toch nog van je tegoed?
Daar moet je toch blij om zijnquote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
ik had het verdomme in 1 keer
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ook !!!!quote:Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
Hou ons op de hoogte.... en succesquote:Op donderdag 16 december 2004 21:39 schreef Steeric het volgende:
Morgen om 13:05 voor de 2de keer afrijden. Hopen dat t dit keer beter gaat
Kruispunten in zn 2, even ervoor afremmen naar iets beneden de 40 km, dan naar zn 2 en verder afremmen op de koppeling. Kun je m ook mooi laten doorrollen rond de 30 km/ph zonder extra gas te geven. Althans, zo doe ik t altijd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:35 schreef Steeric het volgende:
Gezakt![]()
Dit keer omdat ik te snel de kruispunten opreed![]()
De eerste keer was ik gezakt omdat ik te langzaam de kruispunten opreed![]()
ik snap echt nix meer van dat CBR.
Wie doet nou wat ? gewoon heel erg goed je theorie leren !!quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:43 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb maandag mn derde rijles.
Eerste 2 gingen best goed. ALleen ik heb soms een beetje moeite met wie doet nou wat. Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik kan het in principe allemaal wel zelf maar hij grijpt toch nog vaak in op momenten waar ik het niet verwacht.
Ik denk dat ik dat maar eens ga bespreken met die gozer.
Verder iedereen die gaat afrijden!! SUCCES!
Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.quote:Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Kijk, dat is pas een goed advies![]()
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.
Hoe lang rijdt AnnekeM trouwens al ?
En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?![]()
(fileparkeren gaat me gek genoeg wel goed af)
Heeey bedankt voor het adviesquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.
Bij het vooruitinparkeren kun je gaan indraaien als de passagiersstoel (rugleuning) bij de voorkant van de auto naast je komt
Peace of cake![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |