abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23894910
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:06 schreef Bond het volgende:
Ik ga 23 december theorie doen
Beter. Voor de hoeveelste keer?
pi_23895629
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 03:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
Als je een pakket met TTT en examengarantie hebt, blijft de rijschool dan het belachelijk hoge examengeld van 210 euro betalen?
Dus ook als je voor de 4e keer examen moet doen of verschilt die examengarantie per rijschool...
Al sla je me dood, het maakt me vrij weinig uit, ik heb iig het zo geregeld, en vind het prettig
  maandag 13 december 2004 @ 09:30:57 #203
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_23931093
Ik heb net examen gedaan, en tot mijn niet al te geringe verbazing heb ik het gehaald
Was inmiddels de derde keer, nadat de eerste keer redelijk ging, de tweede keer ongelooflijk kut (3 ingrepen binnen 10 minuten, da's een mooi gemiddelde ), ging het nu allemaal erg soepel!
Ik ben er erg blij mee, en wens de mensen die in de toekomst enorm veel succes, en geef ze als advies alleen mee dat je gewoon rustig moet blijven (djeez, haven't heard that before ).
Overigens vind ik wel dat het ook wel erg afhangt van je examinator. Als die een beetje makkelijk in de omgang is, voel je je veel sneller op je gemak heb ik zo het idee

Hooray
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_23931410
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 09:06 schreef Bond het volgende:
Ik ga 23 december theorie doen
Grappig, ik heb ook voor 23 december gereserveerd.

Jij ook in Amsterdam?
pi_23939870
Feli InTrePidIvity
  maandag 13 december 2004 @ 16:43:25 #206
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23944640
weer gezakt

te hard gereden, te dicht achter andere auto/vrachtwagen bij t inhalen op de snelweg, niet goed gekeken bij bijzondere verrichtingen

somebody shoot me
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_23946059
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb net examen gedaan, en tot mijn niet al te geringe verbazing heb ik het gehaald
Was inmiddels de derde keer, nadat de eerste keer redelijk ging, de tweede keer ongelooflijk kut (3 ingrepen binnen 10 minuten, da's een mooi gemiddelde ), ging het nu allemaal erg soepel!
Ik ben er erg blij mee, en wens de mensen die in de toekomst enorm veel succes, en geef ze als advies alleen mee dat je gewoon rustig moet blijven (djeez, haven't heard that before ).
Overigens vind ik wel dat het ook wel erg afhangt van je examinator. Als die een beetje makkelijk in de omgang is, voel je je veel sneller op je gemak heb ik zo het idee

Hooray
Gefeliciteerd dude! Goed bezig.

En Version, leer van je fouten (en van andersmans fouten ), dan moet het goedkomen
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_23954999
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:43 schreef Version1 het volgende:
weer gezakt [afbeelding]

te hard gereden, te dicht achter andere auto/vrachtwagen bij t inhalen op de snelweg, niet goed gekeken bij bijzondere verrichtingen

somebody shoot me
Ik geef je een schouderklop. Volgende keer beter
pi_23957161
Eindelijk kan ik na mijn pc-probs weer eens reageren..

Na inmiddels weer wat rijlessen te hebben gehad moet ik morgen een proef(praktijk)examen doen met een andere instructeur die even voor examinator speelt.. Hoop dat ik het haal, want wordt nu wel tijd dat ik eens zo'n beetje naar het examen ga..

Zit nu op de 22 lessen..
pi_23959706
Dus? 22 lessen is hartstikke snel! Gemiddelde ligt rond de 30-40 lessen werd mij verteld...

(Behalve als je yup of chiren heet uiteraard, dan doe je het in 19 lessen )
(Y)
pi_23961449
22
ik heb er 30 lessen over gedaan is gemiddeld
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:13:54 #212
81996 Bond
License to kill
pi_23961752
Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn internet deed het niet meer
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 10:44 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Beter. Voor de hoeveelste keer?
Eerste

quote:
Op maandag 13 december 2004 09:54 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Grappig, ik heb ook voor 23 december gereserveerd.

Jij ook in Amsterdam?

Nee leusden.
Geen commentaar
pi_23963975
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:13 schreef Bond het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn internet deed het niet meer
[..]

Eerste

[..]

Nee leusden.
netjes
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:13:32 #214
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_23970487
Na dat ik dus vorige week donderdag ben gezakt, mag ik het op oudjaarsdag opnieuw proberen .... 10 voor 10 in de ochtend

Zometeen m'n eerste rijles na het (mislukte) examen .... ben benieuwd hoe t gaat
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_23971896
Ik mag 13 januari voor het eerst op
pi_23979081
Examen wordt morgen aangevraagd
pi_23979187
Succes AnnekeM

En Millfreak, wanneer krijgen we toch nog van je tegoed?
  woensdag 15 december 2004 @ 14:06:02 #218
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23989172
Heb er nu 20 lessen opzitten en als ik mn salaris heb wordt mn examen aangevraagd.. Zal dus midden januari worden..

Geen TTT, dat is veel te duur joh..!
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 15 december 2004 @ 17:00:28 #219
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23992853
Ik zit eigenlijk met een brandende vraag... (moet namelijk binnenkort rij-examen gaan doen, theorie is al binnen)

Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?

(Als ik rij-examen ga doen zal ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje moeten rijden op de ringweg van Alkmaar, dit is een groen/oranje/rode HEL van stoplichten om de 800 meter, dus vandaar!)
Era Vulgaris
pi_23993759
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik zit eigenlijk met een brandende vraag... (moet namelijk binnenkort rij-examen gaan doen, theorie is al binnen)

Wanneer en met welke snelheid moet je nou wel of niet stoppen voor een oranje stoplicht ?

(Als ik rij-examen ga doen zal ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje moeten rijden op de ringweg van Alkmaar, dit is een groen/oranje/rode HEL van stoplichten om de 800 meter, dus vandaar!)
Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.
verder geldt: geel=stoppen, uitzondering wordt gemaakt, wanneer je met stoppen voor geel gevaarlijk bezig bent (dus verkeer dicht achterop, vandaar het spiegelen) en te dicht op het verkeerslicht.
Maak voor jezelf een soort point-of-no-return. Dat wil dus zeggen dat je vantevoren bepaalt of je stopt of niet vanaf een bepaalde afstand, afhankelijk van het verkeer dat achter je rijdt. Dus kom je een verkeerslicht tegemoet, dan zeg je op een gegeven moment tegen jezelf (niet hardop natuurlijk) "en....nu stop ik niet meer" of iets in die richting.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 15 december 2004 @ 18:12:06 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23994342
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ten eerste: goed spiegelen, dan weet je wat er achter je gebeurt.
verder geldt: geel=stoppen, uitzondering wordt gemaakt, wanneer je met stoppen voor geel gevaarlijk bezig bent (dus verkeer dicht achterop, vandaar het spiegelen) en te dicht op het verkeerslicht.
Maak voor jezelf een soort point-of-no-return. Dat wil dus zeggen dat je vantevoren bepaalt of je stopt of niet vanaf een bepaalde afstand, afhankelijk van het verkeer dat achter je rijdt. Dus kom je een verkeerslicht tegemoet, dan zeg je op een gegeven moment tegen jezelf (niet hardop natuurlijk) "en....nu stop ik niet meer" of iets in die richting.
als ik het me nog erg vaag kan herinneren van een TV programma: als je harder dan 60 ofzo rijdt (weet het niet zeker) en je bent voorbij de 2e pijl op het wegdek (of de 3e pijl, weet het niet zeker
Dan hoef je niet meer te stoppen voorhet stoplicht (ook natuurlijk in je spiegels kijken)!
Maar weet iemand de echt goede handeling hiervoor ?
(btw, voorjezelf een punt van geen terugkeer bepalen is wel een goed idee eigenlijk, maar nog niet een zekere manier)
Era Vulgaris
pi_23995481
je moet gewoon op je gevoel handelen
goed vooruitkijken en op de verkeersituatie letten .
  woensdag 15 december 2004 @ 19:27:17 #223
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23995850
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Steve-O het volgende:
je moet gewoon op je gevoel handelen
goed vooruitkijken en op de verkeersituatie letten .
hmm....
en als je rustig met 100 km/ph doorboekt op een groen stoplicht af, verminder je dan stoplicht omdat je weet dat ie oranje/rood kan worden ? of hou jeje snelheid aan ondanks dat je de kans hebt dat het stoplicht verandert ?
Era Vulgaris
pi_23996548
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:27 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

hmm....
en als je rustig met 100 km/ph doorboekt op een groen stoplicht af, verminder je dan stoplicht omdat je weet dat ie oranje/rood kan worden ? of hou jeje snelheid aan ondanks dat je de kans hebt dat het stoplicht verandert ?
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h mag

Ik zou zeggen; boek gewoon rustig door, met die 100km/h. dan. alleen wel vaart minderen als het kruispunt onoverzichtelijk is..

De snelheid waarop je een kruising passeert (met groen licht) hangt altijd af van het zicht wat je hebt.

[
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_23996911
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.

He, het komt allemaal wel goed. Maak je hier niet te druk om, als je twijfelt veroorzaak je juist ongelukken
Bij zo'n weg met allemaal stoplichten is het vaak zo dat als het 1e stoplicht groen is (als je aankomt) zijn de volgende stoplichten meestal ook groen. Met rood dus ook zo.

Bovendien de situaties op tijd inschatten. Succes
pi_23996953
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:58 schreef kippiej het volgende:
Over het algemeen zal er geen verkeerslichten staan waar je 100km/h mag
Oh jahwel hoor, stoplichten bij autowegen zijn er genoeg..
  woensdag 15 december 2004 @ 20:48:11 #227
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23997712
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:12 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Je eigen gevoel is belangrijk. Het hangt ook van de situatie af, met name de auto voor je. Als de afstand nogal kort is, is het verstandig om te gaan stoppen. Je moet sowieso al stoppen als dit lukt. Bij een stoplicht op een weg waar je 80 mag, laat ik het gas altijd los zodat ik de stoplicht met 60 passeer, dan hoef je niet zo hard te remmen als het licht opeens oranje springt en laat je de auto's achter je ook niet schrikken. Wel in je binnenspiegel kijken als je wilt afremmen.

He, het komt allemaal wel goed. Maak je hier niet te druk om, als je twijfelt veroorzaak je juist ongelukken
Bij zo'n weg met allemaal stoplichten is het vaak zo dat als het 1e stoplicht groen is (als je aankomt) zijn de volgende stoplichten meestal ook groen. Met rood dus ook zo.

Bovendien de situaties op tijd inschatten. Succes
Kijk, dat is pas een goed advies
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.

Hoe lang rijdt AnnekeM trouwens al ?

En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?
(fileparkeren gaat me gek genoeg wel goed af)
Era Vulgaris
pi_23998922
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Maat van me was er ook een keer op gezakt...dus die stoplichten maken je dan toch aan het twijfelen.

En dan had ik nog een vraagje over het vooruit-in parkeren in een vak waar 2 auto's naast staan. Hoe kun je nou zoiets goed doen ? Ja, inzicht en ervaring, maar is dat ook wat meer concreter uit te leggen ?
Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozer . Met 26 lessen had ik alles al aardig onder de knie en rij ik bijna vlekkeloos. De "extra" lessen hebben mijn twijfelgevoelens doen verdwijnen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om pas af te gaan rijden als je over alles een goed gevoel hebt. Je rijopleiding is belangrijk voor de rest van je leven. Ik heb alles nu zowat in mijn kop gestamt. Als ik een fout maak, zie ik dat ook meteen (vaak ben ik mijn instructeur al voor). Het enige wat ik nu nog krijg, zijn tips

Oh ja, het vooruit inparkeren is bijna hetzelfde als achteruit inparkeren, aldus mijn instructeur. We wilden het gisteren oefenen, maar waar mijn rij-instructeur plotseling wilde stoppen was niet verstandig i.v.m spookrijden Ik moest er best om lachen. Volgende week even een ideale situatie zoeken.
Meer kan ik je dus (nog) niet vertellen. Vraag je rij-instructeur om een tekening, daar staan ook kijktips op (als hij/zij die heeft)
  woensdag 15 december 2004 @ 21:40:25 #229
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_23999073
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:35 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ik rij sinds eind augustus en mag 13 jan. afrijden. Intussen 33 lessen gehad, met véél plezier! Mijn rij-instructeur is een toffe gozer . Met 26 lessen had ik alles al aardig onder de knie en rij ik bijna vlekkeloos. De "extra" lessen hebben mijn twijfelgevoelens doen verdwijnen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om pas af te gaan rijden als je over alles een goed gevoel hebt. Je rijopleiding is belangrijk voor de rest van je leven. Ik heb alles nu zowat in mijn kop gestamt. Als ik een fout maak, zie ik dat ook meteen (vaak ben ik mijn instructeur al voor). Het enige wat ik nu nog krijg, zijn tips

Oh ja, het vooruit inparkeren is bijna hetzelfde als achteruit inparkeren, aldus mijn instructeur. We wilden het gisteren oefenen, maar waar mijn rij-instructeur plotseling wilde stoppen was niet verstandig i.v.m spookrijden Ik moest er best om lachen. Volgende week even een ideale situatie zoeken.
Meer kan ik je dus (nog) niet vertellen. Vraag je rij-instructeur om een tekening, daar staan ook kijktips op (als hij/zij die heeft)
cool, ok, zal ik zeker doen.
In welke buurt rij jij ?
Era Vulgaris
pi_23999476
Nog even over het wel/niet stoppen voor geel. Het is een proces dat van veel factoren afhangt, zoals: afstand, verkeerssitustie, verkeersdrukte, snelheid, weersomstandigheden (want, remweg), om daar een zinnig antwoord op te geven, zolang je er zelf zeker over bent om de beslissing te nemen. Waar ik op doel: hoe beter je de situatie kan overzien, hoe beter je kan reageren.
pi_23999756
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:40 schreef Vassili_Z het volgende:
cool, ok, zal ik zeker doen.
In welke buurt rij jij ?
Leeuwarden
pi_24002836
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef NFSUndergroundII het volgende:
En Millfreak, wanneer krijgen we toch nog van je tegoed?
Uiteraard, maandag heb ik weer rijles, dus dan hoop ik meer te weten
pi_24015501
Eindelijk geslaagd, maar dat mag ook wel na fucking 5 keer.
pi_24016486
Gefeliciteerd
ik had het verdomme in 1 keer
  donderdag 16 december 2004 @ 18:09:14 #235
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24017209
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:31 schreef Steve-O het volgende:
Gefeliciteerd
Daar moet je toch blij om zijn
Era Vulgaris
pi_24017376
ja eigenlijk wel .
pi_24017941
quote:
Gefeliciteerd
Bedankt
pi_24018318
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:17 schreef Steve-O het volgende:
ja eigenlijk wel .
waarom dan " "?
pi_24020890
ik heb theorie in 2x ennne binnenkort dan maar praktijk, eerst die uren vol maken
pi_24021235
quote:
Gefeliciteerd
Ik ook !!!!
pi_24022128
Morgen om 13:05 voor de 2de keer afrijden. Hopen dat t dit keer beter gaat
pi_24022201
Succes!
  vrijdag 17 december 2004 @ 08:17:47 #243
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_24029665
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:39 schreef Steeric het volgende:
Morgen om 13:05 voor de 2de keer afrijden. Hopen dat t dit keer beter gaat
Hou ons op de hoogte.... en succes
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_24036460
Gezakt
Dit keer omdat ik te snel de kruispunten opreed
De eerste keer was ik gezakt omdat ik te langzaam de kruispunten opreed
ik snap echt nix meer van dat CBR.

[ Bericht 2% gewijzigd door Steeric op 17-12-2004 14:47:03 ]
pi_24036663
Ik heb maandag mn derde rijles.

Eerste 2 gingen best goed. ALleen ik heb soms een beetje moeite met wie doet nou wat. Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik kan het in principe allemaal wel zelf maar hij grijpt toch nog vaak in op momenten waar ik het niet verwacht.

Ik denk dat ik dat maar eens ga bespreken met die gozer.

Verder iedereen die gaat afrijden!! SUCCES!
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:16:42 #246
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24040018
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:35 schreef Steeric het volgende:
Gezakt
Dit keer omdat ik te snel de kruispunten opreed
De eerste keer was ik gezakt omdat ik te langzaam de kruispunten opreed
ik snap echt nix meer van dat CBR.
Kruispunten in zn 2, even ervoor afremmen naar iets beneden de 40 km, dan naar zn 2 en verder afremmen op de koppeling. Kun je m ook mooi laten doorrollen rond de 30 km/ph zonder extra gas te geven. Althans, zo doe ik t altijd.

Maar ok, te snel op een kruispunt af komen rijden, kan ik inkomen dat je dan zakt, maar niet als je er te langzaam op afkomt. Tenzij jij voorrang hebt en je het signaal aan de kruisende bestuurders geeft dat ze door kunnen rijden.

iig echt onzin van het CBR om je te laten zakken omdat je te langzaam op een kruispunt afrijdt...
Zo laten ze ook mensen zakken die ''te voorzichtig rijden'... hoe moet het dan ? ! unsinn..'

[ Bericht 11% gewijzigd door Vassili_Z op 17-12-2004 17:26:52 ]
Era Vulgaris
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:29:52 #247
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24040362
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:43 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb maandag mn derde rijles.

Eerste 2 gingen best goed. ALleen ik heb soms een beetje moeite met wie doet nou wat. Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik kan het in principe allemaal wel zelf maar hij grijpt toch nog vaak in op momenten waar ik het niet verwacht.

Ik denk dat ik dat maar eens ga bespreken met die gozer.

Verder iedereen die gaat afrijden!! SUCCES!
Wie doet nou wat ? gewoon heel erg goed je theorie leren !!
Era Vulgaris
pi_24040791
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.

Bij het vooruitinparkeren kun je gaan indraaien als de passagiersstoel (rugleuning) bij de voorkant van de auto naast je komt

Peace of cake
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:32:57 #249
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24043111
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:45 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Bij fileparkeren is het indraaien wanneer de achterbank bij de achterkant van de auto naast je komt.

Bij het vooruitinparkeren kun je gaan indraaien als de passagiersstoel (rugleuning) bij de voorkant van de auto naast je komt

Peace of cake
Heeey bedankt voor het advies
Maarreh, je zegt dat bij het vooruitinparkeren (mooi woord voor galgje) kunt indraaien als de passagiersstoel bij de voorkant van de auto naast je is, maar waar precies bij die voorkant is dat ongeveer ? in t midden ?
Era Vulgaris
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:44:45 #250
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_24067472
Heeft er nog iemand (meer) ontzenuw tips voor het examen zelf ?
Era Vulgaris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')