quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Bedankt, ik zal ook aan jou denken als ik examen doe
![]()
Maar besef je wel hoeveel geluk je hebt gehad?
Een ingreep betekent meestal dat je gezakt bent, jij hebt meerdere ingrepen gehad en bent gewoon geslaagd!
![]()
Wat deed je dan nog meer fout naast die remingreep?
Klinkt misschien pessimistisch, maar ik heb toch weer zo'n raar voorgevoel dat ik tijdens m'n examen perfect ga rijden en dan tot mijn stomme verbazing te horen krijg dat ik gezakt ben omdat ik tijdens het invoegen achterom keek ipv naast me
Nu maar hopen dat ik een examinator krijg die wel ziet dat ik kan rijden en ook dondersgoed weet dat je pas écht leert rijden als je het rijbewijs hebt en er helemaal alleen voor staat...
Even denken, ik zal mijn hele afrijverhaal wel vertellen...
Hier komt het, het verhaal waarbij ik had moeten zakken en nooit meer examen had mogen doen, maar waarbij ik wonder boven wonder toch slaagde.
Het begon om 13:00, een uurtje rijden voordat ik naar het CBR ging, alles ging perfect, bijzondere handelingen perfect, kijken perfect... alles ging foutloos.
Op naar het CBR met een goed gevoel. Na een inleidend gesprekje met de examinator op naar de parkeerplaats waar ik een nummerbordje moest lezen (gelukkig dichtbij, want vanaf een meter of 30 wordt het denk ik wel een moeilijke opgave
![]()
). Anyway, in de auto, lichtentestje, remmetje intrappen, knipperlichtje aan, alles in orde. Examinator stapt in en vraagt waarvoor een paar lampjes voor dienden op het dashbord, en waar de achterruitverwarming zat. Verliep allemaal soepeltjes, dus ik mocht wegrijden. Nog op de parkeerplaats van het CBR kwam een andere examengozer van rechts, dus ik schrok al een beetje maar remde wel normaal, de spanning zat er in ieder geval al wel goed in
![]()
. Alles tot aan de snelweg verliep perfect, toen ik eenmaal op de snelweg reed kwam er een auto van rechts invoegen, ik dacht dat ik daar ruim voorbij kon voordat de vluchtstrook ophield en schoof dus geen baan naar links op om hem in te kunnen laten voegen
![]()
Toen ik er voorbij was en in mijn achteruitkijkspiegel keek, zag ik hem toch wel flink dicht achter me invoegen ineens, dus daar had ik al op moeten schuiven, en de examinator zei het ook, 'het is niet verplicht, maar je had beter een baantje op kunnen schuiven.' Ik zei vervolgens: 'Ja ik zie het!
![]()
' En toen moest ik bij de afslag Voorburg een of andere richting volgen, maar daar lette ik niet op dus ik nam wel de afslag Voorburg (overigens foutloos) maar ik wist vervolgens niet welke kant ik daarna op moest, dus ik met mijn domme hoofd VRAAG ik welke kant ik ook alweer opmoest
![]()
(Had beter een kant kunnen kiezen en zeggen dat ik toch echt dacht dat het die kant op was, mocht het fout zijn). Toen zei de examinator:'Als je had opgelet had je kunnen zien welke kant je op had gemoeten
![]()
.' Weheheh shit dus. Vervolgens gingen we in Voorburg een wijkje in via een heuvel die een in en uitrit aangeeft, met daaroverheen een fietspad lopend die ik dus moest kruisen. Ik zag al dat er een fietser aankwam en remde al om hem voor te laten gaan (afslaand gaat immers voor rechtdoor), maar schijnbaar merkte mijn examinator dat niet of was bang dat ik hem zou rammen, en remde bij
![]()
. Dat was dus nummer 1. Toen in het woonwijkje straatje gekeerd in een uber smal klote straatje, gelukkig verliep dat ook perfect. Toen weer uit het woonwijkje via dezelfde ophoging in/uitrit. Toen ik naar zijn mening te lang wachtte met het ertussen gooien van de auto zei hij: 'Kom op! Grijp je kansen!' Ik dacht:'Whatever bitch
![]()
' maar even later pleurde ik hem er toch maar tussen. Toen reden we op een lang weggetje naar het stoplicht toe, maar voor het stoplicht kwam op de weg een uitrit uit, en voor die uitrit was op de weg waar ik dus op ree een groot vierkant vak met een grote kruis erop waar ik op wou staan, maar die was me compleet ontgaan
![]()
. Gevolg: Hij remde weer netjes voor mij en zei dat ik daar niet mocht staan. Wat er daarna gebeurde was het ergst van allemaal
![]()
.... Na de stoplichten, ongeveer 200 meter verderop, was er een zebrapad, en op het moment dat ik er kwam aangescheurd stond er een oud vrouwtje te wachten om over te steken, ik dacht:'Haha bitch wacht jij maar even met je rollatortje' en was van plan door te rijden. En ineens roept de examinator: 'JA!' *stampt op de rem* (ABS werkt geweldig trouwens, wat sta je dan snel stil
![]()
) en 'Nu zet ik je toch even stil, want blablabla oude vrouwen zebrapad blabla' Ik:'Ja meneer u heeft helemaal gelijk *ass-kiss*'. Enne toen nog heel netjes tussen een rij geparkeerde auto's en een lossende vrachtwagen gekropen, vond ik wel knap van mijzelf, had nog 5 centimeter over aan allebei de kanten maar ik raakte niets
![]()
. Toen naar het CBR en daar kwam mijn preek. 'Jaah ging niet best, ik zeg je van tevoren zelfstandig te moeten rijden, dan geef ik aanwijzingen en dan volg je ze niet op! (die richting bij voorburg shit), waar was je mee bezig jongen?' Ik dacht zo: 'Weheh ben vet gezakt' maar zei: 'Jaah en ik snap het ook niet hoe ik zo slecht heb kunnen rijden, zo slecht ree ik gvd mijn eerste les nieteens, zenuwen misschien
![]()
' Examinator: 'Jaah blabla oud vrouwtje voor laten gaan en nog meer gezanik wat ik niet onthouden heb.....' En toen kwam de verlossing... Examinator: 'MAAR.... ik geef je toch een voldoende, het is een 5,5 afgerond naar een 6, en dat heb je ook te danken aan je instructeur (die zat naast me) want dat is een fijne vent en blablabla' Ik dacht: 'HELL YEAH fucking geslaagd gewoon en begon te smilen.' Hij nog een heel lulverhaal opgehangen
![]()
Maar dat deed er allemaal niet meer toe, ik ben geslaagd
Overigens rij ik nu een week of 3, en gelukkig nog nooit zo'n lompe actie herhaald, want dat sloeg helemaal nergens op, mijn praktijkexamen.
Wow wat een lang verhaal! Hoop dat het je stimuleert