abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23667219
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:25 schreef yup het volgende:
Steve-O er staat toch echt BNOR
wat is dat dan ken alleen cbr
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_23667481
BNOR = bureau nader onderzoek.

Als je in 5 jaar ofzo 4x gezakt bent ga je daar afrijden.

Meer info: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=103
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:59:48 #103
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_23670909
oh yeah deze jongen heeft zen A-rijbewijs binnen
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_23671020
Gefilicireerd Roel Dat wordt kiezen he, de echte SC, of de brommer SC
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:05:37 #105
43311 jozef444
pi_23671060
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:03 schreef PeuRac het volgende:
Gefilicireerd Roel Dat wordt kiezen he, de echte SC, of de brommer SC
Ik ga voor de echte SC niet die ene met dat 4-wielig grut

maar ik blijf natuurlijk harde kern lid
pi_23672432
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:25 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Geen geld om me rijbewijs op te halen !
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:16:12 #107
101024 buysman
you take picture?
pi_23672841
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Bedankt Buysman Hoe is het gegaan?
vrijstelling natuurlijk
pi_23679962
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:58 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

ja ik heb het wel gehaald .
pi_23688672
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:23 schreef Timmai het volgende:
ik mag 31 december om 9.40 naar het BNOR..
Ik binnenkort ook
Maar zo te lezen in andere topic op fok die daarover gaan valt het allemaal wel mee. Gewon examen, maar dan relaxter.
pi_23688752
ik mag ook in het lijstje
* Steve-O 30 november 2004 in 1 keer
  woensdag 1 december 2004 @ 13:24:14 #111
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23692447
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:23 schreef Steve-O het volgende:
ik mag ook in het lijstje
* M_M 30 november 2004 in 1 keer
NICE!

Feli
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  woensdag 1 december 2004 @ 13:53:15 #112
43311 jozef444
pi_23693101
nou je t toch zegt ik wil ook nog wel in t lijstje
pi_23693888
Mag ik ook in het lijstje JaFFe 1 december 1 keer na een rit van een uur
pi_23694905
Ik heb een vraagje.. Ik heb sinds kort dus ook rijles maar ik krijg echt pijn in mijn linker been met koppelen. Die bovenbeenspier zeg maar trekt dan samen en ik hou het dan niet vol om die koppeling ingedrukt te houden voor bijv. een stoplicht. Hadden jullie dit ook?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_23694933
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sannuh het volgende:
Ik heb een vraagje.. Ik heb sinds kort dus ook rijles maar ik krijg echt pijn in mijn linker been met koppelen. Die bovenbeenspier zeg maar trekt dan samen en ik hou het dan niet vol om die koppeling ingedrukt te houden voor bijv. een stoplicht. Hadden jullie dit ook?
ja komt vanzelf wel weer goed
en als je voor een overweg/brug staat ofzo zet je hem gewoon ff uit .
pi_23695475
ooh oke mooi dat t dan overgaat... ik dacht echt dat ik de enige was pfieuw
pi_23695904
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:14 schreef sannuh het volgende:
Dan zet je em in z'n vrij??
pi_23698328
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:25 schreef JaFFe het volgende:
Mag ik ook in het lijstje JaFFe 1 december 1 keer na een rit van een uur
Gefeliciteerd!!!!1

pi_23699657
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:01 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Dan zet je em in z'n vrij??
Mag niet van die rijleraar... tenminste hij zegt dat dit wat handiger is.. maar volgens mij rij ik nog wel wat te krampachtig en kijk t nog wel ffies aan
pi_23699755
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:53 schreef sannuh het volgende:

[..]

Mag niet van die rijleraar... tenminste hij zegt dat dit wat handiger is.. maar volgens mij rij ik nog wel wat te krampachtig en kijk t nog wel ffies aan
Handiger? Sjah, ligt eraan, als je zo lang staat te wachten tot je kramp krijgt..
Maar goed, het kan ook niet altijd nee.
  woensdag 1 december 2004 @ 19:13:22 #121
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_23700095
*Fisher hoopt snel op te gaan voor 1ste rij-examen... zit er tegenaan
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_23700280
ik ben vrijdag 26 november geslaaaaaagd
pi_23709427
Ik begin volgende week met theorie lessen, 11 januarie met rijlessen (Gelijk de dag dat ik 18 word dus), kan niet wachten
pi_23710495
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:53 schreef sannuh het volgende:

[..]

idd, krampachtigheid zorgt ervoor dat je meer moeite doet om de koppeling goed te bedienen. Je spieren werken elkaar tegen. Hetzelfde kun je ook krijgen met het bedienen van het gaspedaal. Die zou (als het goed is) veel lichter moeten zijn, mar kan ook kramp veroorzaken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:48:48 #125
101024 buysman
you take picture?
pi_23715793
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:13 schreef Fisher het volgende:
*Fisher hoopt snel op te gaan voor 1ste rij-examen... zit er tegenaan

Toch al wel gereserveerd dan hoop ik ?
pi_23721526
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:54 schreef Steve-O het volgende:

[..]

ja ik heb het wel gehaald .

Nice?!
pi_23733336
Vanmorgen theorie gehaald 3 foutjes maar..meer dan de helft was gezakt nu op naar het praktijkexamen !
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:13:54 #128
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23734823
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:03 schreef forever_blue het volgende:
Vanmorgen theorie gehaald 3 foutjes maar..meer dan de helft was gezakt nu op naar het praktijkexamen !

Bij mij waren er maar 10 geslaagd.. van de 35..
Echt vaag is dat.. Mensen verdienen daar bakken met geld mee
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
pi_23734938
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef M_M het volgende:

[..]

Nee is helemaal niet vaag.

Me broertje wil scooter certificaat halen, die aap leert een dag ervoor en denkt dat ie gaat slagen. Gelukkig kon ie vandaag niet want 30 euro zou voor lucht zijn gegaan.

Mensen zijn te lui om de regels fatsoenlijk te leren...
pi_23734980
helemaal mee eens..ik heb zeg maar een week geleerd, iedere dag even wat onderdelen doornemen, aantal proefexamens gemaakt en hoppa in 1x gehaald. Het is echt niet moeilijk, sommige vragen die gesteld worden zijn nog te idioot voor woorden, dus als je zakt (voor je theorie dan hé) is het eigen schuld dikke bult
pi_23735000
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef M_M het volgende:

[..]

Bij mij 4 van de 45
pi_23735614
Woei, gisteren eerste les gehad.
Was wel een kuttijdstip. Om 5 uur, midden in de spits en dan nog in het donker.

Maar ik mocht meteen rijden, was wel dope.
Ik vind het wel leuk, kan niet wachten tot volgende les.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:01:17 #133
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23735883
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:18 schreef yup het volgende:

[..]

Nee is helemaal niet vaag.

Me broertje wil scooter certificaat halen, die aap leert een dag ervoor en denkt dat ie gaat slagen. Gelukkig kon ie vandaag niet want 30 euro zou voor lucht zijn gegaan.

Mensen zijn te lui om de regels fatsoenlijk te leren...

Goed punt..
En dan te bedenken dat ze 3 van die theorie-examens op een dag hebben (in rdam noord dan)
pi_23736145
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:50 schreef Space-Chinees het volgende:
Woei, gisteren eerste les gehad.
Was wel een kuttijdstip. Om 5 uur, midden in de spits en dan nog in het donker.

Maar ik mocht meteen rijden, was wel dope.
Ik vind het wel leuk, kan niet wachten tot volgende les.

Goedzo

Wanneer mag je weer?
pi_23736199
Volgende week
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:48:16 #136
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_23739690
Gefeliciteerd voor alle geslaagden van de laatste tijd!

Ik heb em inmiddels alweer bijna 5 maanden (8 Juli geslaagd) en ik moet zeggen autorijden is erg simpel. In het begin liep ik soms enorm te kutten maar nu nergens meer last van!

Succes voor degenen die binnenkort moeten afrijden.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_23740906
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:13 schreef Space-Chinees het volgende:
Volgende week

Komt goed!!
pi_23742100
quote:
Op woensdag 24 november 2004 22:52 schreef chiren het volgende:

[..]

1 remingreep? Dat is nog zacht uitgedrukt
Anyway, 28 december is mijn broer ook jarig, dus ik zal aan je denken. 'T zal allemaal we llukken joh, vorige keer deed je ook eigenlijk niets fout, niets bijzonders.

Enne NFSU2, ik hoorde ook bij die van het vorige topic, daar moet ik ook nog bij Enne, mag mijn naam ook dikgedrukt? :')

Bedankt, ik zal ook aan jou denken als ik examen doe
Maar besef je wel hoeveel geluk je hebt gehad?
Een ingreep betekent meestal dat je gezakt bent, jij hebt meerdere ingrepen gehad en bent gewoon geslaagd!
Wat deed je dan nog meer fout naast die remingreep?
Klinkt misschien pessimistisch, maar ik heb toch weer zo'n raar voorgevoel dat ik tijdens m'n examen perfect ga rijden en dan tot mijn stomme verbazing te horen krijg dat ik gezakt ben omdat ik tijdens het invoegen achterom keek ipv naast me
Nu maar hopen dat ik een examinator krijg die wel ziet dat ik kan rijden en ook dondersgoed weet dat je pas écht leert rijden als je het rijbewijs hebt en er helemaal alleen voor staat...
pi_23744216
Ik heb net te horen gekregen wanneer ik mag afrijden.. 27 december, de dag na 2e kerstdag :'( leuk is dat, om 8.50 uur 's morgens.. Dat word dus niet stappen op 1 van de mooiste dagen in het jaar.
pi_23744896
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Bedankt, ik zal ook aan jou denken als ik examen doe
Maar besef je wel hoeveel geluk je hebt gehad?
Een ingreep betekent meestal dat je gezakt bent, jij hebt meerdere ingrepen gehad en bent gewoon geslaagd!
Wat deed je dan nog meer fout naast die remingreep?
Klinkt misschien pessimistisch, maar ik heb toch weer zo'n raar voorgevoel dat ik tijdens m'n examen perfect ga rijden en dan tot mijn stomme verbazing te horen krijg dat ik gezakt ben omdat ik tijdens het invoegen achterom keek ipv naast me
Nu maar hopen dat ik een examinator krijg die wel ziet dat ik kan rijden en ook dondersgoed weet dat je pas écht leert rijden als je het rijbewijs hebt en er helemaal alleen voor staat...

Even denken, ik zal mijn hele afrijverhaal wel vertellen...

Hier komt het, het verhaal waarbij ik had moeten zakken en nooit meer examen had mogen doen, maar waarbij ik wonder boven wonder toch slaagde.

Het begon om 13:00, een uurtje rijden voordat ik naar het CBR ging, alles ging perfect, bijzondere handelingen perfect, kijken perfect... alles ging foutloos.
Op naar het CBR met een goed gevoel. Na een inleidend gesprekje met de examinator op naar de parkeerplaats waar ik een nummerbordje moest lezen (gelukkig dichtbij, want vanaf een meter of 30 wordt het denk ik wel een moeilijke opgave ). Anyway, in de auto, lichtentestje, remmetje intrappen, knipperlichtje aan, alles in orde. Examinator stapt in en vraagt waarvoor een paar lampjes voor dienden op het dashbord, en waar de achterruitverwarming zat. Verliep allemaal soepeltjes, dus ik mocht wegrijden. Nog op de parkeerplaats van het CBR kwam een andere examengozer van rechts, dus ik schrok al een beetje maar remde wel normaal, de spanning zat er in ieder geval al wel goed in . Alles tot aan de snelweg verliep perfect, toen ik eenmaal op de snelweg reed kwam er een auto van rechts invoegen, ik dacht dat ik daar ruim voorbij kon voordat de vluchtstrook ophield en schoof dus geen baan naar links op om hem in te kunnen laten voegen Toen ik er voorbij was en in mijn achteruitkijkspiegel keek, zag ik hem toch wel flink dicht achter me invoegen ineens, dus daar had ik al op moeten schuiven, en de examinator zei het ook, 'het is niet verplicht, maar je had beter een baantje op kunnen schuiven.' Ik zei vervolgens: 'Ja ik zie het! ' En toen moest ik bij de afslag Voorburg een of andere richting volgen, maar daar lette ik niet op dus ik nam wel de afslag Voorburg (overigens foutloos) maar ik wist vervolgens niet welke kant ik daarna op moest, dus ik met mijn domme hoofd VRAAG ik welke kant ik ook alweer opmoest (Had beter een kant kunnen kiezen en zeggen dat ik toch echt dacht dat het die kant op was, mocht het fout zijn). Toen zei de examinator:'Als je had opgelet had je kunnen zien welke kant je op had gemoeten .' Weheheh shit dus. Vervolgens gingen we in Voorburg een wijkje in via een heuvel die een in en uitrit aangeeft, met daaroverheen een fietspad lopend die ik dus moest kruisen. Ik zag al dat er een fietser aankwam en remde al om hem voor te laten gaan (afslaand gaat immers voor rechtdoor), maar schijnbaar merkte mijn examinator dat niet of was bang dat ik hem zou rammen, en remde bij . Dat was dus nummer 1. Toen in het woonwijkje straatje gekeerd in een uber smal klote straatje, gelukkig verliep dat ook perfect. Toen weer uit het woonwijkje via dezelfde ophoging in/uitrit. Toen ik naar zijn mening te lang wachtte met het ertussen gooien van de auto zei hij: 'Kom op! Grijp je kansen!' Ik dacht:'Whatever bitch ' maar even later pleurde ik hem er toch maar tussen. Toen reden we op een lang weggetje naar het stoplicht toe, maar voor het stoplicht kwam op de weg een uitrit uit, en voor die uitrit was op de weg waar ik dus op ree een groot vierkant vak met een grote kruis erop waar ik op wou staan, maar die was me compleet ontgaan . Gevolg: Hij remde weer netjes voor mij en zei dat ik daar niet mocht staan. Wat er daarna gebeurde was het ergst van allemaal .... Na de stoplichten, ongeveer 200 meter verderop, was er een zebrapad, en op het moment dat ik er kwam aangescheurd stond er een oud vrouwtje te wachten om over te steken, ik dacht:'Haha bitch wacht jij maar even met je rollatortje' en was van plan door te rijden. En ineens roept de examinator: 'JA!' *stampt op de rem* (ABS werkt geweldig trouwens, wat sta je dan snel stil ) en 'Nu zet ik je toch even stil, want blablabla oude vrouwen zebrapad blabla' Ik:'Ja meneer u heeft helemaal gelijk *ass-kiss*'. Enne toen nog heel netjes tussen een rij geparkeerde auto's en een lossende vrachtwagen gekropen, vond ik wel knap van mijzelf, had nog 5 centimeter over aan allebei de kanten maar ik raakte niets . Toen naar het CBR en daar kwam mijn preek. 'Jaah ging niet best, ik zeg je van tevoren zelfstandig te moeten rijden, dan geef ik aanwijzingen en dan volg je ze niet op! (die richting bij voorburg shit), waar was je mee bezig jongen?' Ik dacht zo: 'Weheh ben vet gezakt' maar zei: 'Jaah en ik snap het ook niet hoe ik zo slecht heb kunnen rijden, zo slecht ree ik gvd mijn eerste les nieteens, zenuwen misschien ' Examinator: 'Jaah blabla oud vrouwtje voor laten gaan en nog meer gezanik wat ik niet onthouden heb.....' En toen kwam de verlossing... Examinator: 'MAAR.... ik geef je toch een voldoende, het is een 5,5 afgerond naar een 6, en dat heb je ook te danken aan je instructeur (die zat naast me) want dat is een fijne vent en blablabla' Ik dacht: 'HELL YEAH fucking geslaagd gewoon en begon te smilen.' Hij nog een heel lulverhaal opgehangen Maar dat deed er allemaal niet meer toe, ik ben geslaagd

Overigens rij ik nu een week of 3, en gelukkig nog nooit zo'n lompe actie herhaald, want dat sloeg helemaal nergens op, mijn praktijkexamen.

Wow wat een lang verhaal! Hoop dat het je stimuleert
(Y)
pi_23745164
Whahaah wat een verhaal!!! HULDE!
pi_23745993
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef chiren het volgende:

Toen ik naar zijn mening te lang wachtte met het ertussen gooien van de auto zei hij: 'Kom op! Grijp je kansen!' Ik dacht:'Whatever bitch '

Haha
Volgens mij is dat ook een beetje de houding die je moet hebben op het praktijkexamen.

Maar goed, we zullen het zien. Aanstaande donderdag moet ik afrijden.
Ik heb woensdag nog 2 uur les en donderdag 1 uur voor het examen en that's it.
Dan moet het gebeuren.

Iemand trouwens vandaag nog les gehad?
Ik had vanmorgen om 8.00 uur les en het was mistig!
Zegt mijn instructeur grappend: eind van de straat rechts karlien..
Ja ehm, moet ik wel eerst zien hoe ver het nog is tot het einde he
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:14:53 #143
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_23746867
Vandaag m'n eerste rijles gehad.
Was wel leuk, maar ik vond het ook erg moeilijk, moest gelijk al schakelen en alles.

Maar nu moet ik ook de rijopleiding in stappen gaan doen, nog meer mensen die dat al hebben? Dit schijnt iets nieuws te zijn wat binnenkort iedereen krijgt ik ken verder niemand die dit ook al moet doen, ik was ook de eerste bij deze 'rijschool' die dat moet gaan doen.
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:18:08 #144
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23746930
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:33 schreef Karliene het volgende:

[..]

Haha
Volgens mij is dat ook een beetje de houding die je moet hebben op het praktijkexamen.

Maar goed, we zullen het zien. Aanstaande donderdag moet ik afrijden.
Ik heb woensdag nog 2 uur les en donderdag 1 uur voor het examen en that's it.
Dan moet het gebeuren.

Iemand trouwens vandaag nog les gehad?
Ik had vanmorgen om 8.00 uur les en het was mistig!
Zegt mijn instructeur grappend: eind van de straat rechts karlien..
Ja ehm, moet ik wel eerst zien hoe ver het nog is tot het einde he

Ja ikke
Ik had eigenlijk les om 8 uur maar hij was er al om half 8. [de auto moest daarna weggebracht worden voor een grote beurt] Kwas net klaar met douchen en was eigenlijk nog best braque.
Ik had trouwens weinig last van mist. Dit was overigens pas de 2e keer dat ik zo vroeg had gelest en ook in t donker. 1e keer was de les voor mn 1e examen... ik zag geen ene hol Binnen 2 weken 2e examen
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_23747289
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:50 schreef chiren het volgende:

[..]

Even denken, ik zal mijn hele afrijverhaal wel vertellen...

Dood! je hebt echt rete mazzel gehad als ik zo hoor

ik moet de 22' afrijden, en ik ben zenuwachtig, ik wil erg graag rijden omdat ik het erg leuk vind maar ook omdat ik vanaf de 27 werkenloos ben, een rijbewijs zou mijn kansen op de arbeidsmarkt sterk vergroten maar ik ben bang dat het voor mij niet zal opgaan (op dezelfde dag dat ik te horen kreeg dat mijn contract niet verlengt werd ging mijn pc stuk, moederbord + proc doorgebrand, morgen nieuw spul halen voor een hoop geld wat ik eigenlijk niet kan missen).Opzich zou ik makkelijk kunnen slagen, maar ik kan alleen netjes rijden als ik 100% fit en geconcentreerd ben(alles gaat prima, alleen kijken heb ik nog moeite mee en dan vooral de nacontrole)., en dat lukt de laatse tijd helaas met alle tegenslagen niet echt. Maargoed erg zijn veel ergere dingen in het leven en klaag nu mischien teveel, dus we gaan er gewoon voor en hopen op het beste
pi_23797279
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:59 schreef Steve-O het volgende:

[..]

nee moest het nog ophalen na mijn slagen vorige week
37 euro voor ophalen + 4 ¤ voor pasfoto's
wat een geld voor een papiertje
  maandag 6 december 2004 @ 13:07:15 #147
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23797407
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:01 schreef Steve-O het volgende:

[..]

wat een geld voor een papiertje
ja irritant is dat he..

Heb je al al die lessen betaald
je ttt (evt.)
je examen
ben je eindelijk geslaagd... moet je NOG meer betalen
  maandag 6 december 2004 @ 16:07:36 #148
101024 buysman
you take picture?
pi_23800953
ow daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.. bij ons kost dat btw geen 37 euro hoor
pi_23801639
Ik was 19 euro kwijt aan het papiertje zelf.
  maandag 6 december 2004 @ 18:00:35 #150
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_23802839
In Den Haag betaal je ¤ 42 voor je rijbewijs, stelletje afzetters.

Anyway morgen moet ik afrijden voor de 4de keer. Eigenlijk was ik vorige keer al geslaagd, maar 50 meter voordat ik terug was bij het CBR rij ik echt bijna 2 mensen dood die aan het oversteken waren op een plaats waar dat niet mocht. In discussie gaan met de examinator had ook geen zin, hij had z'n beslissing al genomen en ik was gezakt. Stukovich mompelde toen iets over kankermensen, en toen kon het feest pas echt beginnen, ik kreeg een preek van hier tot ginter, maar ja.
Wens me allemaal maar succes
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')