quote:Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners in 2002:
Verenigd Koninkrijk 6,0
Nederland 6,1
Zweden 6,3
[.... veel andere landen]
België 11,8
en je weet he, enkel de handrem gebruikenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:45 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik moet zo weer gaan rijden.
Lekker door de sneeuw ploeteren (valt wel mee geloof ik vandaag)
Nou ja ik ga.
onthoudt wel dit:quote:
Je hebt gelijk dat er heel veel facetten zijn die bijdragen. Maar uit onderzoek blijkt toch dat een goede rijopleiding een zéér belangrijke factor is. Hoe men zich gedraagt in het verkeer (alcohol, hard rijden etc.) is nóg belangrijker en hoort daarom eigelijk ook onderdeel te zijn van een goede rijopleiding/examen. Nederland loopt behoorlijk voorop in het onderzoeken hóe dit zou kunnen en in de toekomst gaat "attitude" er zeker onderdeel van uitmaken. (Overigens focust dit onderzoek zich vooral op bestuurders onder de 24. Volgens alle statistieken maken zij vérreweg de meeste ongelukken en valt er in deze categorie ook het grootste aantal verkeersdoden)quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:56 schreef Virus3000 het volgende:
denk echt niet dat het veel ligt aan de manier van rijbewijs halen.
Je hebt een rijbewijs nodig in deze wereld (voor véél beroepen dan toch). Ik vind dat zowel de armen als de rijken een goeie kans moeten krijgen.
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:25 schreef MillFreak het volgende:
Oja nog zoiets, let niet op me tekenkunsten, maar ze hebben ook van die logische verkeerslichten:
[afbeelding]
1) Rechtsaf toegestaan, rechtdoor niet.
2) Rechtdoor toegestaan, rechtsaf niet.
3) Rechtdoor en rechtsaf toegestaan.
Succes!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Thx, ja ik heb een aantal keer gelest om negen uur en dan is er echt geen kip op de weg. Heerlijk!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:27 schreef Fisher het volgende:
[..]
Succes!!!![]()
En je hebt opzich wel een fijne tijd zo'n beetje iedereen begint om 08.30 uur dus zoals je zegt lekker rustig
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezelligquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:47 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.
Voor zover ik weet doen ze eerst ogentestje, wat algemene vragen van de auto; dan onder de motorkap (is dacht ik niet altijd zo) en dan rijden.
Weet trouwens iemand of ze de speciale verrichtingen verspreid over het examen zelf doen of dat ze het op het eerst, of op het laatst doen ?
Heb je speciale verrichtingen nog extra geoefend ?
Ben je zenuwachtig ???
Ik heb vandaag nog speciale verrichtingen geoefend ; maar fileparkeren ging echt voor geen meter. Ik doe het precies volgens de regels, maar hij gaat er maar niet goed in. Waar kan het aan liggen ?!
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:55 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezellig![]()
Enfin nee ben eigenlijk niet echt zenuwachtig, beetje spanning voor het presteren. Meer niet
En gister 3 uurtjes gereden om alle puntjes op de i te zetten. Heb 1,5 jaar ook een aantal lessen gehad en toen gestopt. Nu dus weer begonnen en had het na een paar lessen al aardig onder de knie![]()
Ja dat fileparkeren is erg raar. Regels zijn er inderdaad wel, maar het kijkpunt bij insturen is voor iedereen weer een beetje anders, omdat je kleiner of groter bent waardoor je kijkpunt anders is.
Maja als je het 1x verprutst is het nog niet met je gedaan hoor!
Verder ga ik inderdaad vroeg slapen en knal ik er 's ochtends nog een red bull in en dan op hoop van zegen!
Jij al zenuwachtig of kan je wel tegen wat gezonden spanning?
Ik mag ook om 8:55, maar dan over twee weken 'pas'. Het lesje daarvoor begint bij mij dus al om 7:40 (jaja, en dat op een maandag), hoe doe jij dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Ja is een prima vent, altijd erg gezellig in de auto.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapMoet je het zeker wel goed kunnen vinden met je rijinstructeur.
![]()
Ik probeer zo min mogelijk te denken aan het examen overmorgen, gewoon zo normaal mogelijk aan doen,gewoon voorstellen als een gewoon autoritje zonder je instructeur. Ik was eigenljk meer zenuwachtiger voor het theorieexamen dan voor praktijk nu, raar he?
Ennuh, ik moet wel in Noord-Holland afrijden, maar geen Haarlem (jammer genoeg).
Neem je vlak voor het examen nog een rijlesje ? En gaat je instructeur mee met je mee de auto in tijdens het examen ?
Ja oké, maar als je voor het eerst in België rijd, en je zit op het groen te letten en opeens brand er wel een groene pijl, maar ook een rood licht. Dan twijfel je toch ff of je wel door mag rijdenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.
Ik vind de Belgische variant eigenlijk wel efficient!
Het is wel duurder omdat je toetsen krijgt (proefexames) die door het CBR afgenomen worden en daar betaal je voor natuurlijk. Verder kun je, als de rijschool je niet bevalt, niet halverwege overstappen naar een andere rijschool.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Die vriendin krijgt waarschijnlijk een RIS-opleiding, een rijopleiding in stappen. Dat betekent dat in verschillende modules onderwijs volgt en tussendoor steeds toetsen krijgt, waarmee ze vrijstellingen kan verkrijgen voor het examen. RIS is een methode die je bij bepaalde rijscholen kunt volgen en is zeker niet verplicht. Wel liggen de slagingspercentages van RIS-kandidaten een stúk hoger dan van "gewone" kandidaten. Het is dus wellicht het overwegen waard.
Meer info: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=36
Dat is niet waar. Het staat de examinator vrij om elke route te rijden die hij wil (al zal hij wel bepaalde zaken opnemen om een goed beeld te krijgen). En ze zullen ook best wat variatie aanbrengen. Ook een examinator houdt niet van een rondje rond de kerk!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:27 schreef AnnekeM het volgende:
Elke examinator heeft zijn/haar eigen examenroute.
Ja, je bent meer geld kwijt voor de extra toetsen, maar als je een veel grotere kans hebt te slagen haal je dat er al vrij snel uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:19 schreef Wezli het volgende:
Het is wel duurder omdat je toetsen krijgt (proefexames) die door het CBR afgenomen worden en daar betaal je voor natuurlijk. Verder kun je, als de rijschool je niet bevalt, niet halverwege overstappen naar een andere rijschool.
En dat is het exact inderdaad!quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:12 schreef heaven7 het volgende:
Ja mijn instructeur vertelde me ooit 1 heel waar ding. Het gaat er niet om dat en hoeveel fouten je maakt maar of je ze verantwoord kunt oplossen.
Ijzersterk
Gezaktquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Dat is zuur, vooral als je op zo'n lullig iets zakt.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:06 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Gezakt, stond te lang stil op een druk kruispunt, Was niet besluitvaardig genoeg volgens hem.
Bijzondere verrichtingen ging bijzonder strak. Smalle straat keren en fileparkeren helemaal perfect. Maja je koopt er niets voor![]()
Mja het was wel een beetje mijn schuld. Ik wilde het juist echt goed doen dus daarom deed ik alles een beetje voorzichtig, Dus rustig op gevaarlijke kruispunten enzo afrijden. Mijn examinator vond dat ik de vaart er in moest houden en gewoon door moet karren.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat is zuur, vooral als je op zo'n lullig iets zakt.
Kun je er misschien iets meer over vertellen als jeje teleurstelling weggewerkt hebt ?
Dank jequote:Op woensdag 9 maart 2005 18:07 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Mja het was wel een beetje mijn schuld. Ik wilde het juist echt goed doen dus daarom deed ik alles een beetje voorzichtig, Dus rustig op gevaarlijke kruispunten enzo afrijden. Mijn examinator vond dat ik de vaart er in moest houden en gewoon door moet karren.
Mja zo kan je overal wel over zeuren, ik haal het de volgende keer wel!
Succes morgen!
quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:53 schreef BloodyLotte het volgende:
Pleur mij maar op de lijst bij de geslaagden.![]()
Ook gezakt, ik had een ingreep aan het stuur toen ik terugstuurde terwijl ik wegreed vanuit het parkeervak waar we met fileparkeren inkwamen. Ik stuurde te vroeg terug, anders krasje op de auto gehad. Ach, het kennen van de afmetingen van je auto is ook moeilijk hoor!quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:06 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Gezakt, stond te lang stil op een druk kruispunt, Was niet besluitvaardig genoeg volgens hem.
Bijzondere verrichtingen ging bijzonder strak. Smalle straat keren en fileparkeren helemaal perfect. Maja je koopt er niets voor![]()
Er is een belangrijk verschil tussen kijken en zien. Je moet niet alleen naar je spiegel kijken, maar je moet ook waarnemen wat er in die spiegel te zien is en wat je daarmee aanmoet.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:53 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En ik keek, volgens zijn zeggen, te snel. (voor mij niet natuurlijk)
Je moet natuurlijk rustig (rustig op een examen??) en nadrukkelijk kijken zodat hij het gevoel krijgt dat je de situatie in de hand hebt.
Ik heb een paar weken geleden AVD gereden (motorexamen), had nauwelijks het idee dat ik al begonnen was toen ik alweer op het parkeerterrein stond en geslaagd was... Ging écht heel snelquote:Tijd gaat trouwens heel erg snel joh met examen doen !
Daar zijn tegenwoordig hele mooie apparaatjes voor, TomTom enzo.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:45 schreef BloodyLotte het volgende:
Alleen rijden is echt heel raar. Niemand die je naar links en rechts stuurt. Ik ben dus ook gruwelijk verdwaald in het begin..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |