quote:Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners in 2002:
Verenigd Koninkrijk 6,0
Nederland 6,1
Zweden 6,3
[.... veel andere landen]
België 11,8
en je weet he, enkel de handrem gebruikenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:45 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik moet zo weer gaan rijden.
Lekker door de sneeuw ploeteren (valt wel mee geloof ik vandaag)
Nou ja ik ga.
onthoudt wel dit:quote:
Je hebt gelijk dat er heel veel facetten zijn die bijdragen. Maar uit onderzoek blijkt toch dat een goede rijopleiding een zéér belangrijke factor is. Hoe men zich gedraagt in het verkeer (alcohol, hard rijden etc.) is nóg belangrijker en hoort daarom eigelijk ook onderdeel te zijn van een goede rijopleiding/examen. Nederland loopt behoorlijk voorop in het onderzoeken hóe dit zou kunnen en in de toekomst gaat "attitude" er zeker onderdeel van uitmaken. (Overigens focust dit onderzoek zich vooral op bestuurders onder de 24. Volgens alle statistieken maken zij vérreweg de meeste ongelukken en valt er in deze categorie ook het grootste aantal verkeersdoden)quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:56 schreef Virus3000 het volgende:
denk echt niet dat het veel ligt aan de manier van rijbewijs halen.
Je hebt een rijbewijs nodig in deze wereld (voor véél beroepen dan toch). Ik vind dat zowel de armen als de rijken een goeie kans moeten krijgen.
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:25 schreef MillFreak het volgende:
Oja nog zoiets, let niet op me tekenkunsten, maar ze hebben ook van die logische verkeerslichten:
[afbeelding]
1) Rechtsaf toegestaan, rechtdoor niet.
2) Rechtdoor toegestaan, rechtsaf niet.
3) Rechtdoor en rechtsaf toegestaan.
Succes!!!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Thx, ja ik heb een aantal keer gelest om negen uur en dan is er echt geen kip op de weg. Heerlijk!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:27 schreef Fisher het volgende:
[..]
Succes!!!![]()
En je hebt opzich wel een fijne tijd zo'n beetje iedereen begint om 08.30 uur dus zoals je zegt lekker rustig
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezelligquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:47 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Da's toevallig, ik heb overmorgen examen !!! En wel om 9.50. Hoop wel dat de ochtendspits dan wel genoeg is opgelost.
Voor zover ik weet doen ze eerst ogentestje, wat algemene vragen van de auto; dan onder de motorkap (is dacht ik niet altijd zo) en dan rijden.
Weet trouwens iemand of ze de speciale verrichtingen verspreid over het examen zelf doen of dat ze het op het eerst, of op het laatst doen ?
Heb je speciale verrichtingen nog extra geoefend ?
Ben je zenuwachtig ???
Ik heb vandaag nog speciale verrichtingen geoefend ; maar fileparkeren ging echt voor geen meter. Ik doe het precies volgens de regels, maar hij gaat er maar niet goed in. Waar kan het aan liggen ?!
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:55 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Ook in Haarlem afrijden? toevallig hoorde ik net dat een kennis op dezelfde tijd als ik moet morgen. Gezellig![]()
Enfin nee ben eigenlijk niet echt zenuwachtig, beetje spanning voor het presteren. Meer niet
En gister 3 uurtjes gereden om alle puntjes op de i te zetten. Heb 1,5 jaar ook een aantal lessen gehad en toen gestopt. Nu dus weer begonnen en had het na een paar lessen al aardig onder de knie![]()
Ja dat fileparkeren is erg raar. Regels zijn er inderdaad wel, maar het kijkpunt bij insturen is voor iedereen weer een beetje anders, omdat je kleiner of groter bent waardoor je kijkpunt anders is.
Maja als je het 1x verprutst is het nog niet met je gedaan hoor!
Verder ga ik inderdaad vroeg slapen en knal ik er 's ochtends nog een red bull in en dan op hoop van zegen!
Jij al zenuwachtig of kan je wel tegen wat gezonden spanning?
Ik mag ook om 8:55, maar dan over twee weken 'pas'. Het lesje daarvoor begint bij mij dus al om 7:40 (jaja, en dat op een maandag), hoe doe jij dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef amokjeeh het volgende:
Morgen om 8:55 mag ik voor het eerst op voor auto B. Beetje vroeg, maar wel lekker rustig op de weg in Haarlem
Ja is een prima vent, altijd erg gezellig in de auto.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Gisteren 3 uurtjes gereden ? wauw da's knapMoet je het zeker wel goed kunnen vinden met je rijinstructeur.
![]()
Ik probeer zo min mogelijk te denken aan het examen overmorgen, gewoon zo normaal mogelijk aan doen,gewoon voorstellen als een gewoon autoritje zonder je instructeur. Ik was eigenljk meer zenuwachtiger voor het theorieexamen dan voor praktijk nu, raar he?
Ennuh, ik moet wel in Noord-Holland afrijden, maar geen Haarlem (jammer genoeg).
Neem je vlak voor het examen nog een rijlesje ? En gaat je instructeur mee met je mee de auto in tijdens het examen ?
Ja oké, maar als je voor het eerst in België rijd, en je zit op het groen te letten en opeens brand er wel een groene pijl, maar ook een rood licht. Dan twijfel je toch ff of je wel door mag rijdenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook hoor. Een stoplicht met een pijl geldt alleen in de richting van de pijl, een 'rond' stoplicht geldt voor de overige (danwel alle) richtingen.
Ik vind de Belgische variant eigenlijk wel efficient!
Het is wel duurder omdat je toetsen krijgt (proefexames) die door het CBR afgenomen worden en daar betaal je voor natuurlijk. Verder kun je, als de rijschool je niet bevalt, niet halverwege overstappen naar een andere rijschool.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Die vriendin krijgt waarschijnlijk een RIS-opleiding, een rijopleiding in stappen. Dat betekent dat in verschillende modules onderwijs volgt en tussendoor steeds toetsen krijgt, waarmee ze vrijstellingen kan verkrijgen voor het examen. RIS is een methode die je bij bepaalde rijscholen kunt volgen en is zeker niet verplicht. Wel liggen de slagingspercentages van RIS-kandidaten een stúk hoger dan van "gewone" kandidaten. Het is dus wellicht het overwegen waard.
Meer info: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=36
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |