abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25472775
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Daar zijn tegenwoordig hele mooie apparaatjes voor, TomTom enzo.
Ja, dat zit ook standaard in de auto. Maar ik was te stijfkoppig om het aan te zetten.
pi_25475417
Schakelen was de eerste paar lessen bij mij ook op commando, maar meestal was ik er al wel mee bezig toen hij het zei en nu moet ik het gewoon zelf doen

Pas was ik alleen een beetje lui, je hebt vlakbij mijn huis verkeerslichten staan en dan na een paar honderd meter een rotonde en toen bleef ik dus gewoon de hele tijd in zijn 2 rijden terwijl ik makkelijk naar zijn 3 had gekund
pi_25477354
Dat doe ik ook "Om nou voor die paar meter nog te schakelen......".
pi_25524786
Ik weet niet wat ik vandaag had, maar het wilde niet echt lukken

Ik maakte allemaal van die domme foutjes als verkeerde volgorde met schakelen, teveel gas geven met hellingproef of te weinig gas geven met optrekken, wilde weer een weg inrijden waar je niet met de auto in mocht, schakelde te vroeg of te laat terug, keren ging niet lekker, dus had echt ff een slechte dag

Het enige dat wel heel goed ging was fileparkeren

Had hem er heel netjes tussenstaan

Dus hopelijk gaat het volgende week wat beter, want baal er echt van dat ik na 8 lessen nog steeds van die domme foutjes maak. Ik kan en weet het allemaal best, maar soms dan doe ik het gewoon niet
pi_25524839
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25528279
Leuk dat je je eerste les heb gehad

Maar wat heb jij al veel gedaan in die eerst les zeg

Maar voordat je alles goed onder de knie hebt duurt het nog wel ff hoor, en zeker de bijzondere verrichtingen doe je niet zo 1-2-3 goed

Dus dat ga je in de rest van de lessen oefenen
pi_25529222
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?
2 woorden: LEREN KIJKEN!

had je niet verwacht!
pi_25529256
idd, en dat klinkt makkelijker dan dat het is, ik heb er ook nog veel problemen mee dat ik nog niet goed genoeg kijk
pi_25530355
Straks mn 35e rijles Ik neem aan over een week of 4 examen.. ik hoop de datum straks te horen.

Ik heb nu 2 weken niet gereden en ben zenuwachtig Ik ga met het examen echt helemaal dood volgens mij.
pi_25532346
3 mei om 14:00 examen

En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen

Iemand die mij wil komen opbeuren die dag?
pi_25533028
Volgende week donderdag om 10:45 mag ik afrijden
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:47:07 #212
51748 H4ze
wait...what?
pi_25534227
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:

En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen

Rook een jointje! Ben je zo van je zenuwen af en helemaal relaxt

maar of 't je rijvaardigheid tijdens 't examen positief beinvloed...dat weet ik nog zo net niet
*BURP*
pi_25537765
Nee, ik begin een week van te voren met valeriaan Dat werkte bij de theorie ook goed, alleen begon ik daar pas 3 dagen van te voren mee.
pi_25537776
Mijn vader was overigens de eerste keer gezakt, door de afschuwelijke zenuwen, en de 2e keer stond ie stijf van de valeriaan en is ie geslaagd
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:12:02 #215
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_25538334
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:

Succes!!
Uiteraard gaat iedereen er vanuit dat jij gaat slagen dan ... ik zal zo maar eens bellen voor m'n nieuwe datum
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:19:47 #216
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25538464
quote:
[..]

wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?
Leren al die andere idioten op de weg te ontwijken! Technisch gezien (de bediening van de auto) is autorijden niet zo'n uitdaging, maar functioneel gezien (het deelnemen aan het verkeer) zal je nog heel wat apetruken moeten leren en heel wat ervaring moeten opdoen.

o.a. spiegels kijken en dan ook écht zien wat er achter je en naast je gebeurt is nog een hele opgave!
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:33:15 #217
81996 Bond
License to kill
pi_25538654
Moet ik hier nog even melden

Maandag 28 februari heb ik mijn rijbewijs gehaald

Eerste keer afrijden was het. Meteen gehaald. 31 lessen gehad. Ben er erg blij mee.
Geen commentaar
pi_25538691
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:12 schreef Fisher het volgende:

[..]

Succes!!
Uiteraard gaat iedereen er vanuit dat jij gaat slagen dan ... ik zal zo maar eens bellen voor m'n nieuwe datum
Dankjewel

Het scheelt wel dat ik in een boerenhol mag afrijden Ben blij dat ik niet naar Arnhem hoef *Ril
pi_25539374
Zo'n ramp is Arnhem toch niet?
pi_25539464
Vergeleken bij de stad waar ik altijd les wel
pi_25540062
Gefeliciteerd met je rijbewijs Bond

En heaven7 heel veel succes volgende week

Ik moet in Amersfoort afrijden, moet te doen zijn lijkt me

Lijkt me erger om in Amsterdam ofzo af te rijden
pi_25540246
Ja het ligt er net aan wat je gewend bent natuurlijk.
Ik woon in Arnhem dus ik ben de "chaos" hier gewend maar zoals Sylvana al zei lijkt Amsterdam me pas echt erg!.
pi_25540330
Ik moet in de omgeving van Den Haag afrijden. Het is wel druk, maar best wel te doen hoor.
pi_25543046
Bedankt Sylvana, alleen is het pas over 6 weken (Helaas )
pi_25543122
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen

Vanavond dan maar eens in onze 307 sw gaan toeren. Jottem
pi_25544915
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:45 schreef Sylvana het volgende:
Gefeliciteerd met je rijbewijs Bond

En heaven7 heel veel succes volgende week

Ik moet in Amersfoort afrijden, moet te doen zijn lijkt me

Lijkt me erger om in Amsterdam ofzo af te rijden
Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring op .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:10:31 #227
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_25545236
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:52 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring op .
Jah leuk om te rijden misschien wel om wat ervaring op te doen... maar toe doe ik liever examen in een afgelegen gebied waar 't niet altijd gruwlijk druk is
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:11:16 #228
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_25545257
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen

Profi
pi_25547744
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:

Gefeliciteerd
  donderdag 17 maart 2005 @ 20:40:28 #230
51748 H4ze
wait...what?
pi_25551527
Hoelang rijden jullie per les eigenlijk? Ik 2x50 minuten.
*BURP*
pi_25551964
mijn les duurt 1,5 uur, 1 keer 90 minuten dus
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:19:54 #232
51748 H4ze
wait...what?
pi_25552633
Nja, ik had dat 2x50 minuten er ff expliciet bijgezet, omdat 1 rijles bij m'n rijschool 50 minuten duurt...Maar das dus een beetje kort vind ik. Ben je net lekker ingereden mag je alweer kappen. Maar dit was al wel duidelijk verder denk ik
*BURP*
  Spellchecker vrijdag 18 maart 2005 @ 01:59:28 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25557954
Hm heb het nooit gepost op Fok! geloof ik, maar heb in ieder geval sinds 13-05-2003 het B rijbewijs en sinds 29-09-2004 BE

en om even te reageren op de recentste posts; een lesuur is bij mijn oude rijschool gewoon een uur (rijscholen die 50 minuten hanteren als lesuur zijn kut, tenzij de prijzen het compenseren natuurlijk, maar ik gok daar niet op) en dat was in september nog steeds zo (zelfde rijschool)
Tevens -purist.
pi_25558014
quote:
hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste les . Oke ik was nog niet de snelweg opgeweest, maar mocht voor me gevoel alles al zelf doen en ik dacht dat ik bij wijze van spreke al examen kon doen!

Totdat menneer in les 2 ineens aan komt zetten met het fenomeen "kijken". En dan niet zoals ik gewend was te doen op de fiets, links, rechts, links, oversteken (heel overdreven gezegd), maar op de manier zoals hij dat wilde en dat was er maar 1: Binnenspiegel, buitenspiegel, dooie hoek. Knipperlicht aan, weer binnenspiegel, buitenspiegel, dooiehoek, stuur omgooien wat niet lukt omdat die instructeur weer ingrijpt omdat je die fietster van rechts over het hoofd zag.. .

Het lijkt zo simpel, totdat je met de echte regels te maken krijgt .
pi_25558924
En rekening houden met het andere verkeer is ook nog best lastig vind ik

Af en toe dan zegt me instructeur dat het lijkt alsof ik denk dat ik de weg voor me zelf heb
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:57:51 #236
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_25559345
Nou ik heb een nieuwe datum hoor... 12april om 08.55uur mag ik 't voor de 3de keer proberen, had eigenlijk eerder gehoopt maar ach zolang ik maar slaag
pi_25563826
Ik mag over 6 lesje's ook af gaan rijden.
Alles gaat echt perfect,alleen ik moet af en toe wat meer vooruit kijken.
Sta ik opeens op zon grote rotonde en weet ik niet welke baan ik moet hebben
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:54:33 #238
27074 Dezz
The Dog
pi_25563982
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:04 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste les . Oke ik was nog niet de snelweg opgeweest, maar mocht voor me gevoel alles al zelf doen en ik dacht dat ik bij wijze van spreke al examen kon doen!

Totdat menneer in les 2 ineens aan komt zetten met het fenomeen "kijken". En dan niet zoals ik gewend was te doen op de fiets, links, rechts, links, oversteken (heel overdreven gezegd), maar op de manier zoals hij dat wilde en dat was er maar 1: Binnenspiegel, buitenspiegel, dooie hoek. Knipperlicht aan, weer binnenspiegel, buitenspiegel, dooiehoek, stuur omgooien wat niet lukt omdat die instructeur weer ingrijpt omdat je die fietster van rechts over het hoofd zag.. .

Het lijkt zo simpel, totdat je met de echte regels te maken krijgt .
Ach ja, als je je examen hebt gehaald kun je die overdreven regeltjes ook weer overboord gooien

Dezz is blij dat hij al 9 maanden z'n rijbewijs heeft
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_25571804
Ik kwam vandaag een lesauto tegen hier in de stad, die rijschool bestaat al 7 maanden, maar was nog nooit eerder een lesauto van ze tegengekomen, maar die rijschool heeft echt een geweldige naam

L op het dak
pi_25576711
Aanstaande dinsdag moet ik afrijden voor mijn C rijbewijs.Ik heb nou in 4 dagen tijd 16 uur les gehad,en de leraar vertelde mij vandaag dat ie mij niets meer kan leren,moet ik a.s maandag ook nog s 4 uur lessen ,lekker is dat als je alles goed doet.Nu maar hopen dat het examen goed gaat
pi_25578178
vandaag weer lekker gereden..."gezellig druk" zullen we maar zeggen... ik lette overal wel goed op, alleen ging wilde ik wegrijden op een berg zeg maar, ging de hele hellingproef de mist in omdat ik nieuwe schoenen had en dus nog niet echt de "feeling" had ivm harde zool. Nog net kunnen remmen anders in de auto achter mij geknald (stond trouwens wel heel dicht op mij)
inmiddels al 15 lessen gehad...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_25578444
quote:
Waar jij het over hebt is voertuigbeheersing, dat kan iedereen na drie lessen (jij hebt er blijkbaar maar eentje nodig gehad.)

Verkeersinzicht is een heel ander verhaal. Het verhaal dat Beroepsgokker vertelde klinkt bekend in mijn oren. Ik mocht ook eerst rijden, en dat de instrukteur wel op het verkeer zou letten (Dat verkeer zie ik zelf ook wel hoor, dacht ik toen), en toen kwam kijktechniek...

nu rij ik nog steeds volgens de cbr-methode (niet het overdreven kijken, wel de juiste volgorde). Ik denk dat als ik weer opmoest dat ik dan gewoon weer geslaagd zou zijn.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:48:09 #243
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25589803
Ik weet niet of dit al gezegd is want ik heb 't topic niet gevolgd maar ik hoorde net 't volgende op de radio:

Hier in de regio (zuid-Limburg) begint binnenkort een proef waarbij tijdens het examen de examinator op de achterbank plaatsneemt en de rij-instructeur waar je les van gehad heb gewoon naast je zit, en eventueel ingrijpt indien nodig.

Dit omdat veel mensen zich prettiger zouden voelen met een bekende naast zich tijdens het examen en hierdoor minder gestrest zouden zijn.
Mocht dit concept werken zijn er plannen om dit voor heel Nederland bespreekbaar te maken.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25590684
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:48 schreef Farao het volgende:

Ik weet niet of dit al gezegd is want ik heb 't topic niet gevolgd maar ik hoorde net 't volgende op de radio:

Hier in de regio (zuid-Limburg) begint binnenkort een proef waarbij tijdens het examen de examinator op de achterbank plaatsneemt en de rij-instructeur waar je les van gehad heb gewoon naast je zit, en eventueel ingrijpt indien nodig.

Dit omdat veel mensen zich prettiger zouden voelen met een bekende naast zich tijdens het examen en hierdoor minder gestrest zouden zijn.
Mocht dit concept werken zijn er plannen om dit voor heel Nederland bespreekbaar te maken.
Lijkt me onzin om dit toe te passen. Ik kan me enigzins wel begrijpen dat mensen zich prettiger voelen met een bekende naast zich, maar je moet in alle situaties kunnen rijden. Ik keek ook tegen het examen op, ook vanwege een vreemde examinator naast me.
Een examen is geen examen zonder een bevoegde (lees: bekwame) examinator.
Daarnaast kan je rij-instructeur ook vals gaan spelen door voorzichtig mee doen met de pedalen zonder dat het merkbaar is voor de examinator.

Verder is het zo dat je na het behalen van je rijbewijs ook weer met anderen in de auto zit. Ik vond het in het begin wel vreemd om met me pa naast me in de auto te rijden. Puur de controle op mn rijstijl. Dit heb ik af en toe nog steeds als er familieleden, vrienden of kennissen meerijden.

Wat je nu ook prettiger vind: examen = examen (m.a.w -> de huidige manier)
De tussentijdse toets mag van mij ook wel afschaft worden, maar das een ander onderwerp en hebben we 't ook wel eens eerder over gehad.
pi_25595401
Ik heb wel een ander bericht gehoord waarbij de examniator 1 keer op de achterbank zit, nl het volgende:

Ze willen nu 3 examens mee laten tellen ipv 1 examen op het eind. Het eerst examen is alleen met de rij-instructuer, bij het tweede examen zit idd de rij-instructeur naast de leerling en de examinator op de achterbank en bij het derde examen zit de examinator naast de leerling en de rij-instructeur op de achterbank
pi_25596520
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb wel een ander bericht gehoord waarbij de examniator 1 keer op de achterbank zit, nl het volgende:

Ze willen nu 3 examens mee laten tellen ipv 1 examen op het eind. Het eerst examen is alleen met de rij-instructuer, bij het tweede examen zit idd de rij-instructeur naast de leerling en de examinator op de achterbank en bij het derde examen zit de examinator naast de leerling en de rij-instructeur op de achterbank
het moet nie gekker worden
  zondag 20 maart 2005 @ 00:22:56 #247
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_25601192
btw Sylvana. dat leren wegrijden valt moeilijk uit teleggen.. dat moet je aanvoelen. en dat komt vanzelf..
Maar wat ik doe is gewoon 1/4e gas geven. en de koppeling laten komen.. rij je zeg maar 50% van de eerste versnelling (qua snelheid).. meer gas geven.. en koppeling los laten (niet laten schieten natuurlijk )
Ik rij een BMW 316. zal ook wel per auto verschillen natuurlijk.
Maar mijn luck is gewoon dat ik al 1000+ km heb gereden voor de tijd (neej.. niet in een auto.. maar op een shovel & tractor.. en kraan... etc)
majah.. ik vind dat spiegel.. zij spiegel... dodehoek kijken dikke flauwekul imo. ik kijk liever goed in de spiegels dan in de (extreem korte) dodehoek.. waarbij je dus het zicht voor je ff kwijt bent

Majah.. zodra ik het rijbewijs heb ga ik dat ook niet doen dus (behalfe bij het rechts afslaan natuurlijk.. (fietsers/voetgangers etc)

en mijn eerste rijles bestond uit:
Helling proef (met en zonder handrem.. allebij in 1x goed)
en gewoon wat cruisen (buiten de stad)
Kheb nu 9lessen gehad, en alles gaat perfect:
File parkeren.
Achteruit in parkeren.
Vooruit in parkeren.
Achteruit door een bocht.
Keren op de weg (ik stuur meestal tijdens het stilstaan en dat vind me instructeur niet leuk voor zijn banden .. majah ben ik zo gewend, en zal ik niet verleren denk ik)

en ik neem soms de bochten iets te ruim volgens hem...
als ik over de weg rij met een shovel/tractor oid.. dan heb ik er bijna altijd wel wat achterhangen.. dus.. heb ik mezelf ook zelf aangeleerd)

en ik vind het dikke bull dat je je instructeur meeneemt voor je examen.. majah. dat ben ik

Succes iedereen
  zondag 20 maart 2005 @ 00:25:43 #248
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_25601250
mijn instructeur zat wel achterin tijdens examen
Hij was bezig de exminator af te lijden door stomme gesprekken te beginnen
Daarvoor wil ik hem nogsteeds bedanken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 20 maart 2005 @ 01:17:09 #249
51748 H4ze
wait...what?
pi_25602295
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:

@ jou instructeur

Pff m'n les ging crisis vandaag. De motor is gewoon godverdomme twee keer afgeslagen. Verder was ik met alles echt te gehaast. Hopelijk gaat 't volgende keer weer beter, daar ga ik iig wel vanuit
*BURP*
pi_25605105
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:22 schreef Devilnl het volgende:
btw Sylvana. dat leren wegrijden valt moeilijk uit teleggen.. dat moet je aanvoelen. en dat komt vanzelf..
Maar wat ik doe is gewoon 1/4e gas geven. en de koppeling laten komen.. rij je zeg maar 50% van de eerste versnelling (qua snelheid).. meer gas geven.. en koppeling los laten (niet laten schieten natuurlijk )
Ik rij een BMW 316. zal ook wel per auto verschillen natuurlijk.
Maar mijn luck is gewoon dat ik al 1000+ km heb gereden voor de tijd (neej.. niet in een auto.. maar op een shovel & tractor.. en kraan... etc)
Ja, de ene keer gaat het wel goed, maar soms dan lijkt het echt alsof me voeten niet weten wat ze moeten doen

Ik rij trouwens ook in een bmw 316 EN ik had voordat ik rijles had bnog nooit in eenauto of op een brommer gereden, dus dat kan er ook wel mee te maken hebben
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:
Geweldige instructeur

Mijn instructeur gaat ook altijd mee naar examens trouwens, lijkt mij op zich wel fijn dat er een vertrouwd iemand bij zit, maar je moet natuurlijk ook wel leren om met vreemden te rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')