Ja, dat zit ook standaard in de auto. Maar ik was te stijfkoppig om het aan te zetten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:06 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Daar zijn tegenwoordig hele mooie apparaatjes voor, TomTom enzo.
2 woorden: LEREN KIJKEN!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Rook een jointje! Ben je zo van je zenuwen af en helemaal relaxtquote:Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:
3 mei om 14:00 examen![]()
En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen
Iemand die mij wil komen opbeuren die dag?
Succes!!quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:16 schreef heaven7 het volgende:
3 mei om 14:00 examen![]()
En ik moet eigenlijk werken en ben niet vervangbaar, en mijn ouders zijn dan op vakantie dus zit ik hier met gigantische zenuwslopende zenuwen helemaal alleen
Iemand die mij wil komen opbeuren die dag?
Leren al die andere idioten op de weg te ontwijken! Technisch gezien (de bediening van de auto) is autorijden niet zo'n uitdaging, maar functioneel gezien (het deelnemen aan het verkeer) zal je nog heel wat apetruken moeten leren en heel wat ervaring moeten opdoen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Dankjewelquote:Op donderdag 17 maart 2005 10:12 schreef Fisher het volgende:
[..]
Succes!!![]()
Uiteraard gaat iedereen er vanuit dat jij gaat slagen dan... ik zal zo maar eens bellen voor m'n nieuwe datum
Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring opquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:45 schreef Sylvana het volgende:
Gefeliciteerd met je rijbewijs Bond
En heaven7 heel veel succes volgende week
Ik moet in Amersfoort afrijden, moet te doen zijn lijkt me
Lijkt me erger om in Amsterdam ofzo af te rijden
Jah leuk om te rijden misschien wel om wat ervaring op te doen... maar toe doe ik liever examen in een afgelegen gebied waar 't niet altijd gruwlijk druk isquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:52 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Amsterdam is leuk om te rijden doe je tenminste wat ervaring op.
Profiquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen
Vanavond dan maar eens in onze 307 sw gaan toeren. Jottem
quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:34 schreef Tetraktys het volgende:
Ik heb vandaag na ruim 30 lessen en 3 mislukte praktijk examens dan toch mn rijbewijs gehaald, was een erg relaxd rondje... fileparkeren ging fout, maar de hellingproef en het recht achteruitrijden gingen dan wel weer goed, ik ben lekker gematst met de bijzondere verrichtingen
Vanavond dan maar eens in onze 307 sw gaan toeren. Jottem
hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste lesquote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb inmiddels ook de eerste les gehad, volgens hem heb ik nog iets van 20 lessen nodig. Waar ik blij mee moet zijn, want meestal schijnt het veel meer te zijn. Maar aan de andere kant, kan ik eigenlijk wel rijden. Heb de eerste rijles gelijk gereden, door de stad, door nauwe straatjes, over de snelweg, parkeren, nu, wat gaan wij in die andere 20 lessen doen?![]()
Ach ja, als je je examen hebt gehaald kun je die overdreven regeltjes ook weer overboord gooienquote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:04 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
hahahaha zo dacht ik er ook over na me eerste les. Oke ik was nog niet de snelweg opgeweest, maar mocht voor me gevoel alles al zelf doen en ik dacht dat ik bij wijze van spreke al examen kon doen!
![]()
Totdat menneer in les 2 ineens aan komt zetten met het fenomeen "kijken". En dan niet zoals ik gewend was te doen op de fiets, links, rechts, links, oversteken (heel overdreven gezegd), maar op de manier zoals hij dat wilde en dat was er maar 1: Binnenspiegel, buitenspiegel, dooie hoek. Knipperlicht aan, weer binnenspiegel, buitenspiegel, dooiehoek, stuur omgooien wat niet lukt omdat die instructeur weer ingrijpt omdat je die fietster van rechts over het hoofd zag...
Het lijkt zo simpel, totdat je met de echte regels te maken krijgt.
Waar jij het over hebt is voertuigbeheersing, dat kan iedereen na drie lessen (jij hebt er blijkbaar maar eentje nodig gehad.)quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:48 schreef Farao het volgende:
Ik weet niet of dit al gezegd is want ik heb 't topic niet gevolgd maar ik hoorde net 't volgende op de radio:
Hier in de regio (zuid-Limburg) begint binnenkort een proef waarbij tijdens het examen de examinator op de achterbank plaatsneemt en de rij-instructeur waar je les van gehad heb gewoon naast je zit, en eventueel ingrijpt indien nodig.
Dit omdat veel mensen zich prettiger zouden voelen met een bekende naast zich tijdens het examen en hierdoor minder gestrest zouden zijn.
Mocht dit concept werken zijn er plannen om dit voor heel Nederland bespreekbaar te maken.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb wel een ander bericht gehoord waarbij de examniator 1 keer op de achterbank zit, nl het volgende:
Ze willen nu 3 examens mee laten tellen ipv 1 examen op het eind. Het eerst examen is alleen met de rij-instructuer, bij het tweede examen zit idd de rij-instructeur naast de leerling en de examinator op de achterbank en bij het derde examen zit de examinator naast de leerling en de rij-instructeur op de achterbank
quote:Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:
mijn instructeur zat wel achterin tijdens examen
Hij was bezig de exminator af te lijden door stomme gesprekken te beginnen
Daarvoor wil ik hem nogsteeds bedanken![]()
Ja, de ene keer gaat het wel goed, maar soms dan lijkt het echt alsof me voeten niet weten wat ze moeten doenquote:Op zondag 20 maart 2005 00:22 schreef Devilnl het volgende:
btw Sylvana. dat leren wegrijden valt moeilijk uit teleggen.. dat moet je aanvoelen. en dat komt vanzelf..
Maar wat ik doe is gewoon 1/4e gas geven. en de koppeling laten komen.. rij je zeg maar 50% van de eerste versnelling (qua snelheid).. meer gas geven.. en koppeling los laten (niet laten schieten natuurlijk)
Ik rij een BMW 316. zal ook wel per auto verschillen natuurlijk.
Maar mijn luck is gewoon dat ik al 1000+ km heb gereden voor de tijd (neej.. niet in een auto.. maar op een shovel & tractor.. en kraan... etc)
Geweldige instructeurquote:Op zondag 20 maart 2005 00:25 schreef Steve-O het volgende:
mijn instructeur zat wel achterin tijdens examen
Hij was bezig de exminator af te lijden door stomme gesprekken te beginnen
Daarvoor wil ik hem nogsteeds bedanken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |