www.vekabest.nlquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:21 schreef Youp het volgende:
hmmz daar hebben ze alleen het theorieboek voor de motor.. nu nog het vragen boek of beter nog de cd-rom
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:31 schreef Vassili_Z het volgende:
ik heb 1 simpele maar moeilijke vraag.
Prefereren haaientanden boven rechtdoorgaand verkeer ?
Voorbeeld: je staat te wachten, op een kruising, voor haaientanden., je gaat rechtdoor, een auto tegenover je, die of je af komt rijden gaat linksaf.
Wie heeft voorrang ?
[afbeelding]
Dus als de rode auto geen haaientanden heeft, mag hij dus voor gaan (net dus als op het plaatje), maar waarom ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...
omdat verkeerstekens (zoals haaientanden) voor gaan op gewone regels (rechts voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, etc.)quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:51 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dus als de rode auto geen haaientanden heeft, mag hij dus voor gaan (net dus als op het plaatje), maar waarom ?
Dit doet mij een beetje denken aan de volgende post:quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:31 schreef Vassili_Z het volgende:
ik heb 1 simpele maar moeilijke vraag.
Prefereren haaientanden boven rechtdoorgaand verkeer ?
Voorbeeld: je staat te wachten, op een kruising, voor haaientanden., je gaat rechtdoor, een auto tegenover je, die of je af komt rijden gaat linksaf.
Wie heeft voorrang ?
[afbeelding]
Dus als de rode auto wel haaientanden had gehad, had de zwarte (de andere auto) dus voorrang !?quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
omdat verkeerstekens (zoals haaientanden) voor gaan op gewone regels (rechts voor, rechtdoor op de zelfde weg gaat voor, etc.)
En de situatie die ik schets heeft idd in werkelijkheid een afbuigende voorrangsweg naar rechts voor de rode auto. Er staat dan ook voor de rode auto dit bord:quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef Youp het volgende:
[..]
heeft de rode auto ook haaientanden? dan gaat de andere auto voor... heeft de rode auto geen haaientanden, dan gaat hij voor.. maar dan zullen welliicht links of rechts ook haaientanden staan icm met zo'n bord wat aangeeft dat de weg waar je op zit een voorrangsweg is die afbuigt...
Op een eigen verklaring staan vragen die te maken hebben met je gezondheid. Met die verklaring geef je aan dat je (naar eer en geweten) geen medische problemen hebt die de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen (bijvoorbeeld epilepsie, alzheimer, lichamelijke handicaps etc.). De verklaring lever je in bij de examinator als je examen komt doen. (Heb je overigens op één van de vragen wél "ja" moeten invullen, dan is het handig om even contact op te nemen met het CBR, ze kunnen je dan verder helpen middels een aangepast examen of advies).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:05 schreef amokjeeh het volgende:
Als het goed is ga ik de 2e week van Maart afrijden, maar nu moet ik een eigen verklaring invullen.
Wat is dat precies en wanneer moet je dat overleggen? (bij examen doen of afhalen rijbewijs ofzo?)
Kijk dat is tenminste een antwoord! CBR heeft wat moeite met dingen juist formuleren (gemeente ook trouwens), dit snap ik tenminste en het is idd zo simpel als ik dachtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:49 schreef Hik het volgende:
[..]
Op een eigen verklaring staan vragen die te maken hebben met je gezondheid. Met die verklaring geef je aan dat je (naar eer en geweten) geen medische problemen hebt die de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen (bijvoorbeeld epilepsie, alzheimer, lichamelijke handicaps etc.). De verklaring lever je in bij de examinator als je examen komt doen. (Heb je overigens op één van de vragen wél "ja" moeten invullen, dan is het handig om even contact op te nemen met het CBR, ze kunnen je dan verder helpen middels een aangepast examen of advies).
Slaag je voor je examen dan wordt je eigen verklaring ingenomen, zak je, dan krijg je 'm terug voor de volgende keer...
Succes!![]()
Ik heb hem ook ingevuldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:16 schreef 2609 het volgende:
ik heb nu dus die oproepkaart gehad he, maar daar staan allemaal vragen op die je moet beantwoorden, maar je kan alleen maar nee antwoordenmoet ik die dan omcirkelen ik snap dr geen hout van
klopt, al vraag ik me af of zwart wit ook nog mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:13 schreef 2609 het volgende:
ohw jah en die pasfoto moet witte achtergrond zijn en gewoon in kleur toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |