Je kan iemand een uitnodiging sturen als de volgende link er staat:quote:Wat is GMail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres?
GMail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er ? toch?
Nee. GMail werkt met een "invite-systeem".
Huh?
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van GMail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft GMail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een GMail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om ??een GMail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.
Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op GMail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het GMail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!
Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus ? of meer over, kan je die hier weggeven.
Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?
Dat is gewoon gaaf.
SpyMac biedt dat ook aan!
Maar Spymac is niet GMail, of wel?
Jullie zijn echt dom zeg.![]()
![]()
Wij ook van jou
Ok. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest?
Ja hoor, check onderstaande links maar eens:
Google's pressrelease
Tweakers.net over GMail
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede op Webwereld.nl
Slashdot meldt het ook
Invites
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van GMail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft GMail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.
Hoe groot mogen de mails zijn
GMail laat bijlagen toe tot 10 MB. Dit wil niet zeggen dat je een 10 MB grootte mail naar hotmail kan sturen. Wel ontvangen.
Kan ik GMail via POP3 laten verlopen
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm
Op de betreffende site zijn ook screenshots terug te vinden van hoe je je mailcli? moet instellen.![]()
Heb je dit weleens gelezen? GMail is too creepy! ?
Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van GMail. Want wat doet GMail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:
" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.
Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."
drelletje had te melden:
"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"
misschien moeten we de links gaan spammen onder de hotmail gebruikersquote:Op maandag 7 februari 2005 21:37 schreef Dos37 het volgende:
mensen wat een invites![]()
jan en alleman heeft nu tohc wel zo'n ding
heb ze gewoon uit laatste pagina van vorig otpic gepostquote:Op maandag 7 februari 2005 22:09 schreef Stretto het volgende:
Die Jump heeft gepost zijn van mij en ik heb ze paar uur geleden gepost.......dus ze werken bijna allemaal nog
uhu, veel tijd in gestoken. maar was leuke periode ook héquote:Op maandag 7 februari 2005 22:05 schreef deedeetee het volgende:
@ Jump :
Ik zit net te denken dat we toch een leuke tijd hebben gehad toen de invites nog zo in trek waren, maar het zal een hoop drukte en werk voor je geweest zijn. Jij en de anderen die de boel in de gaten hielden hebben de handen er toen aan wél vol gehad.![]()
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !quote:Op maandag 7 februari 2005 22:20 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ik heb geen gmail. Kan iemand mij een uitnodiging sturen?
quote:Op maandag 7 februari 2005 22:32 schreef Jump het volgende:
[..]
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !
Bedankt, ik heb nu ook een Gmail adres.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:09 schreef Stretto het volgende:
Die Jump heeft gepost zijn van mij en ik heb ze paar uur geleden gepost.......dus ze werken bijna allemaal nog
bij iedereen staat dat volgens mij...quote:Op maandag 7 februari 2005 21:50 schreef charon het volgende:
Bij mij staat: send invite (50 left)..
Ik wist niet dat het tegenwoordig links waren..quote:Op maandag 7 februari 2005 22:32 schreef Jump het volgende:
[..]
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !
Het zijn altijd links geweest..............quote:Op maandag 7 februari 2005 23:23 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het tegenwoordig links waren..
Ik heb er nog steeds maar 4, voelt lekker!!quote:Op maandag 7 februari 2005 23:12 schreef mschol het volgende:
[..]
bij iedereen staat dat volgens mij...
ik heb er nog 95 stuks
quote:quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:34 schreef Heliospan het volgende:
Waarom maken ze het niet gewoon openbaar?
inderdaad, heb er nu ook 100 of zo, ik ken geeneens honderd mensenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 07:37 schreef TeleluvR het volgende:
De lol is wel af, nu bijna iedereen 50 of meer invites heeft!
Beta status er af halen hoeven ze inderdaad niet te doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:05 schreef Stretto het volgende:
[..]
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 02:42 schreef devzero het volgende:
Na bijna een jaar mogen ze de beta status wel eens opheffen. Ik ben idd benieuwd of gmail per 1 april (precies een jaar na aanvang) publiekelijk open gaat.
Uh nee, want zolang het Beta is kan je Google niets verwijten als het fout loopt, traag is of problemen heeft. Het is helemaal niet interessant voor Google als bedrijf om het product 'Gold' te verklaren.
Bovendien kan Google zolang het beta is zonder vorm van proces Gmail stopzetten, als Gmail te veel gaat kosten of om een of andere reden een negatieve weerslag op het bedrijf Google zou vormen bijvoorbeeld.
Da's 146.484375 MB ruimtequote:Op donderdag 10 februari 2005 20:46 schreef grunge-metal het volgende:
ik heb er nog 150 :s
neuh hoor, heb 2 accounts, allebei met 50 invites, op 1 komt 1x in de maand eens iets binnen en op een ander komt elke 2 weken een nieuwsbrief binnen...quote:Op maandag 14 februari 2005 00:37 schreef stijgende_ster het volgende:
Je krijgt dus meer invites naarmate je meer gebruikt maakt van Gmail?
Verkapte tvp![]()
die je in 14648437,5 stukjes moet opdelen van maximaal 10 mbquote:Op donderdag 10 februari 2005 21:17 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Da's 146.484375 MB ruimte
je moet ze toch ergens kwijt???quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:30 schreef MajesticZ het volgende:
vraag me af waarom iedereen nog de moeite neemt om die invites te posten... Er is een overschot :S
Jup.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:07 schreef Thomper het volgende:
Zijn er meer waarbij Gmail wat hapert nu? Sloom, en server errors hier.
Jaquote:Op zondag 27 februari 2005 18:20 schreef Ichi het volgende:
gee mail is een beetje uit de lucht niet ?
www.gmail.com
Hij is nu weer lekker snelquote:Op zondag 27 februari 2005 17:45 schreef mvdlubbe het volgende:
Whaha. Heb ik eindelijk Gmail, werkt het voor geen meter.
De gemiddelde snelheid (voor mij) zakt nu snel onder die van hotmail.
Je weet dat elke Gmail gebruiker een inbox krijgt van 1GB. Nu is er een tooltje die van die Gmail inbox een soort opslagplaats maakt. Deze kun je dan benaderen net zoals je hardeschijf in je computer. Zo heb je goedkoop opslagruimte via de gratis mailbox van Gmail.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:28 schreef stijgende_ster het volgende:
Ehh.. wat is een drive? En waarom zou iemand hier invites verzamelen? Ik heb gewoon 1 account, maar daarbij wel 50 invites, stel dat ik die naar mezelf zou sturen, dan had ik eindeloos invites. Dus of: het is onwaarschijnlijk dat ze dat doen, of ik snap niet wat je bedoelt (wat overigens goed mogelijk is)
maar vergeet niet: om ze vol te krijgen moet je nog altijd 50 gig uploaden danquote:Op maandag 28 februari 2005 23:34 schreef DIMENSION82 het volgende:
[..]
Je weet dat elke Gmail gebruiker een inbox krijgt van 1GB. Nu is er een tooltje die van die Gmail inbox een soort opslagplaats maakt. Deze kun je dan benaderen net zoals je hardeschijf in je computer. Zo heb je goedkoop opslagruimte via de gratis mailbox van Gmail.
Stel dat je 50 Gmail adressen hebt, dan kun je met dat tooltje een harddisk creeren van 50GB.
Ik heb dus het vermoeden dat er mensen in dit topic komen, die zoiets proberen.
Was maar een voorbeeld, die 50GB. In ieder geval is het hier toch de bedoeling dat de invites die mensen hulpvol hier neerzetten bedoeld worden om te mailen. Niet om pikgraag allemaal op te maken voor hun warez..quote:Op maandag 28 februari 2005 23:35 schreef Jump het volgende:
[..]
maar vergeet niet: om ze vol te krijgen moet je nog altijd 50 gig uploaden dan
Schijnbaar is de enige oplossing de voertaal van je browser te zetten op Engels, volgens Google...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:24 schreef Faithz het volgende:
Weet niet of het hier mag maar dat hoor ik dan wel..
Vandaag was mijn gmail ineens in het nederlands...
En ik heb nu bijna overal gekeken maar ik kan het niet terugzetten naar engels![]()
Iemand?
Dat is wel vaker. Als je .exe bestanden wel kunt versturen, is er een grote kans dat de ontvanger het niet ontvangt.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Hmm het enige wat ik wel jammer vind, is dat je geen .exe's kunt versturen. En ik ontdek net dat .mdb bestanden ook niet gaan. Enige oplossing is dubbelzippen met een password...
Ik kan wel mail checken, alleen de Gmail notifier werkt niet meer sinds gisteren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 09:40 schreef grunge-metal het volgende:
Werkt Gmai bij jullie ook niet? Hier ligt het al een dag plat.
dubbele ontkenning, dus je hebt wél problemen gehad!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:10 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen niks geen problemen gehad met Gmail!
Ok, ik geef het toe...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:30 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
dubbele ontkenning, dus je hebt wél problemen gehad!
reg bestanden omdat je al snel gewoonop OK drukt zonder te lezen. En dan zijn er al gegevens in het register toegevoegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:42 schreef gokker het volgende:
Gmail kan tegenwoordig zelfs geen exe bestanden meer ontvangen.![]()
Exe, bat, com, pif, scr bestanden laten blokkeren kan ik me nog voorstellen.
Maar de reden waarom ze reg, mdf-bestanden blokkeren, ontgaat me totaal.![]()
Ja, het moet mdb zijn, stomme fout van mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:45 schreef Jump het volgende:
[..]
reg bestanden omdat je al snel gewoonop OK drukt zonder te lezen. En dan zijn er al gegevens in het register toegevoegd.
mdf ken ik niet
MDB-bestanden kunnen dezelfde effecten hebben als exe's en reg's, als ze worden uitgevoerd, wellicht daarom...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:53 schreef gokker het volgende:
[..]
Ja, het moet mdb zijn, stomme fout van mij.
zo ken ik het wel, maar niet als extensiequote:
Heb jij het dan over de MS access bestanden?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
MDB-bestanden kunnen dezelfde effecten hebben als exe's en reg's, als ze worden uitgevoerd, wellicht daarom...
Wss niet, aangezien Gmail ook de bestanden in de zip file kan scannen. Dus als daar een .exe file staat, stopt ie... Een oplossing was idd ook om een wachtwoord op de zipfile te zetten. Maar dan lijkt mij het omvormen van de extensie eenvoudiger (als het tenminste maar 1 bestand is)quote:
Wellicht, maar die mogelijk is er en dat risico zullen ze niet willen nemen. Net als dat een exe niet per definitie gevaarlijk is, enkel als er troep in is verwerkt!quote:Op zondag 20 maart 2005 00:07 schreef gokker het volgende:
[..]
Heb jij het dan over de MS access bestanden?
Als je het daar over hebt, dan zijn ze alleen gevaarlijk als er een macro in verwerkt is.
quote:Op maandag 21 maart 2005 18:26 schreef yvonne het volgende:
Is er ergens een abuse adres van gmail?
Dit wat je nodig hebt?quote:If you have received a fradulent or harassing message, please contact us at gmail-abuse@google.com and include the following information:
1. The header from the spam or spoofed message that you received. (To get the header from a message in Gmail, open the message, click 'More options,' then click 'Show original.’ Copy everything from the 'Delivered-To:' until the 'References:' line. To get headers from other webmail or email clients, please refer to this page: http://www.spamcop.com/help_with_headers/)
2. The entire content of the message.
If you believe that your account has been compromised, please include the following information when you contact us:
1. Your Gmail username.
2. The URL listed in your Gmail invitation.
3. The name (real name and/or Gmail username) of the person who invited you.
4. The date you created your Gmail account.
5. The date you suspect your account was compromised.
6. The first and last name you entered when creating your account.
7. The secondary email address you provided when creating your account (if any).
8. The date when you last changed your password and/or secret question, and your current password and secret question.
9. Your Internet Service Provider (ISP), if you have one
10. Any additional information that pertains to your case.
Daarnaast zag ik dat mijn beschikbare ruimte al verhoogd was:quote:Vrijdag, 1 april 2005 - Gmail-gebruikers zien hun opslagruimte binnenkort verdubbelen van 1 tot 2 GB. De maximale grootte van bijlagen blijft ongewijzigd.
Dit zal Google naar verwachting vrijdag aankondigen. Het is precies een jaar geleden dat Gmail werd geïntroduceerd. Het nieuws van toen, een gratis webmaildienst met 1 GB opslagruimte, leek op een 1-aprilgrap, maar bleek serieus te zijn.
"Sinds we Gmail hebben geïntroduceerd, hebben mensen veel ruimte gehad om e-mail te bewaren. Maar een aantal van de zware gebruikers zit al tegen het plafond", vertelt George Harik van Google. "Daarom starten we vrijdag met het verruimen van de mailboxen." Binnen enkele weken of maanden moeten alle mailboxen zijn vergroot.
Vooralsnog zijn er geen plannen om de maximale grootte van bijlagen aan te passen omdat Gmail niet is bedoeld als extra virtuele harde schijf. Nu ligt die grens op 10 MB per bericht.Hoeveel Gmail-gebruikers er na een jaar zijn, wil Harik overigens niet zeggen.
Al tijden wordt er gespeculeerd wanneer de maildienst officieel wordt geïntroduceerd. Nog altijd verkeert Gmail in een testfase. Onlangs is Google ook via de zoekmachine begonnen om internetters uit te nodigen een Gmail-account te openen.
En onder mijn mailbox staat nu dit:quote:G is for growth
Storage is an important part of email, but that doesn't mean you should have to worry about it. To celebrate our one-year birthday, we're giving everyone one more gigabyte. But why stop the party there? Our plan is to continue growing your storage beyond 2GBs by giving you more space as we are able. We know that email will only become more important in people's lives, and we want Gmail to keep up with our users and their needs. From Gmail, you can expect more.
We're not in the plains anymore
Fonts, bullets and highlighting, oh my! Gmail now offers rich text formatting. And over 60 colors of the rainbow. Discover a land of more than just black and white. Learn more
Als je een mailtje verwijdert dan verwijder je ook meteen alles van die 'conversation'. Dus jij stuurt een mail naar iemand, die doet een reply terug, jij doet weer een reply etc. Als je dan het eerste mailtje weggooit gaat de rest van die hele uitwisseling mee.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:27 schreef sweex het volgende:
Ik kots op Gmail
mis ineens 20 emailtjes
Ik verwijder, behalve het spam, eigenlijk nooit mailtjes uit m'n mailboxquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:46 schreef Syrena het volgende:
[..]
Als je een mailtje verwijdert dan verwijder je ook meteen alles van die 'conversation'. Dus jij stuurt een mail naar iemand, die doet een reply terug, jij doet weer een reply etc. Als je dan het eerste mailtje weggooit gaat de rest van die hele uitwisseling mee.
Zo heb ik dus een mail weggegooid die ik niet meer nodig had, maar ik had dus WEL de replies willen bewaren. Helaaz.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:46 schreef Syrena het volgende:
[..]
Als je een mailtje verwijdert dan verwijder je ook meteen alles van die 'conversation'. Dus jij stuurt een mail naar iemand, die doet een reply terug, jij doet weer een reply etc. Als je dan het eerste mailtje weggooit gaat de rest van die hele uitwisseling mee.
Zo heb ik dus een mail weggegooid die ik niet meer nodig had, maar ik had dus WEL de replies willen bewaren. Helaaz.
Ik heb het vermoeden dat als je er labels aanhangt dat het dan misschien niet zo is (nog niet geprobeerd). Maar ik had idd ook zoiets vanquote:Op vrijdag 1 april 2005 20:03 schreef coz het volgende:
[..]...vrij belangrijke feature om te onthouden ....
is dit instelbaar ?
Nope.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:51 schreef X-eCuTe het volgende:
kan je via msn nou gelijk naar je mailbox komen door op die link te klikken in msn?
Nee maar je kan wel Gmail notifier gebruiken. Dat installeert een incoontje in je taakbalk die weergeeft wanneer er een nieuwe mail is. (staat bij 'new features' als je inlogt in je gmail geloof ik)quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:51 schreef X-eCuTe het volgende:
kan je via msn nou gelijk naar je mailbox komen door op die link te klikken in msn?
bij de laatste moet het wel ja zijnquote:Op zaterdag 9 april 2005 18:43 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij zijn de antwoorden 4x ja.
bedanktquote:Op zaterdag 9 april 2005 20:28 schreef coz het volgende:
gelukkig stelde hij vragen waarop er meerdere tegenstrijdige ja's als antwoord krijgt maar idd 4+ x ja
wss is die disk wel veilig (alsin niet dat iedereen bij je bestanden kan![]()
) ...maar je moet het niet gebruiken als plek voor je backups
Nee hoor je mag alle invites gewoon naar je eigen (gmail) adres sturen en gebruiken. Extra accounts kost google toch niets. En er is denk ik niemand die 100 acounts heeft en die allemaal vol heeft staan met 2 gig aan data.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:02 schreef kanaiken het volgende:
[..]
bedankt
Maar hoe zit het met policy? Mag je de 50 invites gerust zelf gebruiken?
En tot slot, moet je voor elke invite een nieuw e-mail adres pakken, of kan ik 50 gmail accounts "bouwen" op 1 hotmail account?
natuurlijk is dat niet de officiele uitspraakquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:05 schreef Remzz het volgende:
je mag
Bedanktquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee hoor je mag alle invites gewoon naar je eigen (gmail) adres sturen en gebruiken. Extra accounts kost google toch niets. En er is denk ik niemand die 100 acounts heeft en die allemaal vol heeft staan met 2 gig aan data.
Ik ben eerder bang dat ze alle data verwijderenquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:12 schreef coz het volgende:
[..]
natuurlijk is dat niet de officiele uitspraak![]()
maar technisch , kan je 50 invites naar je eigen account sturen ? ..ja
mag je 50 accounts voor jezelf gebruiken ... vast niet ..maar zolang ze het niet verwijderen houdt niets je tegen... ik verwacht geen rechtzaak als ze het ontdekken
Mail die troep geowon naar jezelf, en wie het wil hebben, forward je het naartoe.quote:Op maandag 11 april 2005 16:43 schreef kanaiken het volgende:
Ik dacht erover om een simpele gmail account te pakken met simpel wachtwoord, hierop grote bestanden zetten die in 10MB rartjes zijn verdeeld (dat moet toch wel lukken) en deze te gebruiken als een soortement van FTP, dus voor het publiek. Alleen is het probleem dat elke lul het dan ook kan verwijderen, kan ik hier iets tegen doen?
(geen moraalridders)
Ik dacht dus in combinatie met GMail Disk, en juist niet dat het elke keer verzonden moet worden.quote:Op maandag 11 april 2005 17:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Mail die troep geowon naar jezelf, en wie het wil hebben, forward je het naartoe.
Moeten hun wel gmail hebben, maargoed.
waarschijnlijk wel, maar dan moet ik eerst gaan zoeken hoe dat werkt.quote:Op maandag 11 april 2005 17:28 schreef frankium het volgende:
Kun je niet beter gewoon een FTP programma gebruiken en wat webspace?
Laat Gmail dan maar direkt vallen, dat werkt hier niet voor.quote:Op maandag 11 april 2005 17:30 schreef kanaiken het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel, maar dan moet ik eerst gaan zoeken hoe dat werkt.
Ik probeer gewoon de mogelijkheden uiten kijk of ook dit erbij hoort.
Dankjewelquote:Op maandag 11 april 2005 17:43 schreef frankium het volgende:
[..]
Laat Gmail dan maar direkt vallen, dat werkt hier niet voor.
Zoek gewoon ergens webspace op.
Firefox heeft een aparte FTP extensie, die het goed doet, dan heb je verder ook geen programma`s meer nodig.
Gewoon even op een linkje uit dit topic klikken, er werken er nog genoegquote:Op woensdag 20 april 2005 21:39 schreef JeroenV het volgende:
Kan iemand mij ook even inviten?
waarom niet meteen pop3 ?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:35 schreef stefimke het volgende:
Is er een manier om de Gmail Notifier automatisch in te laten loggen bij een Windows boot? Ik vind de popup die ik elke keer weer krijg nogal irritant.
Als je met deze vraag bedoelt hoe je van die 49 zo'n waslijst links maakt als hierboven: naar jezelf sturen. Invite jezelf en je krijgt zo'n linkje. Maar ik heb niet het idee dat er echt nog vraag naar isquote:Op donderdag 5 mei 2005 15:02 schreef Sparco het volgende:
ik heb er nog 49 van 2 gig hoe doe ik die open links?
Meer mensen hier last van?quote:Server Error
Gmail is temporarily unavailable. Cross your fingers and try again in a few minutes. We're sorry for the inconvenience.
Nope, doet het gewoonquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:29 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik krijg al een tijdje alleen dit nog maar wanneer ik in wil loggen:
[..]
Meer mensen hier last van?
pop3 (Post Office Protocol) is samen met smtp een protocol waarmee berichten van een server gehaalt worden en deze in je outlook (of een van de andere mail progs) terecht komenquote:
Heb ik ook last van...quote:Op maandag 16 mei 2005 19:06 schreef Murray het volgende:
Ligt het aan mij of is Gmail de laatste tijd nogal traag?
Geen last van spam, heel af en toe iets dat in de spambox terechtkomt.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:58 schreef grunge-metal het volgende:
Zo even weer een flinke schop.
Ik heb de laatste tijd heel veel last van spam, echt niet meer normaal. Als ik 's ochtends m'n mail check zitten er zo'n 30 spam mailtjes in m'n gewone inbox.
En sommige mailtjes van mensen ontvang ik gewoon niet?!
Meer mensen dit probleem? Het kan mischien ook zijn dat ik zoveel spam krijg omdat ik een paar andere e-mail adressen (een paar van m'n eigen domein) naar m'n Gmail heb doorgestuurd, dat zou ik dan nog even moeten opzoeken...
Edit: Net ontving ik een mailtje die vrijdag al verstuurd is.
Dat kan sowiezo niet aangezien je maar 10 mb kan versturen(ok je kunt het je laten mailen door iemand die wel meer mag versturen)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:43 schreef Steve.Porter het volgende:
wat doe je nu met 1 gb aan mail ruimte, elkaar films mailen enzo?
Binnen paar maanden had ik mn gb al volquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:43 schreef Steve.Porter het volgende:
wat doe je nu met 1 gb aan mail ruimte, elkaar films mailen enzo?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:57 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Binnen paar maanden had ik mn gb al vol
Ik haat opruimen!
Ik had daarna wel weer 200MB vrij. Maar veel lager kom ik echt niet
Voor gmail loste ik dat anders op.
Het werkt niet helemaal perfect, Zo mis ik een optie om adressen te selecteren uit adressenboek.
Zo mis ik het aanmaken van Mail groepen.
En ik mis Folders,
Helemaal mee eens, echt jammer van ze!quote:Zo mis ik een optie om adressen te selecteren uit adressenboek.
En ik mis Folders,
je mist folders??quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:57 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Binnen paar maanden had ik mn gb al vol
Ik haat opruimen!
Ik had daarna wel weer 200MB vrij. Maar veel lager kom ik echt niet
Voor gmail loste ik dat anders op.
Het werkt niet helemaal perfect, Zo mis ik een optie om adressen te selecteren uit adressenboek.
En ik mis Folders,
Heb ik ook een mailtje van ontvangen. Was toch wel effe slikken, maar snel gevolgd door de delete-knopquote:Op maandag 16 mei 2005 19:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik trof daarnet 16 mailtjes aan waarvan een deel in 't duits ik snap er niks van want ik kan prima duits lezen maar ik kende de afzenders niet en heb ze vroijk gedeleted !!
Ik heb net mijn andere account gecheked en daar stond niks vreemds op, alleen mijn dee.deeteeaccount levert regelmatig spam en andere rare zaken op.![]()
Sinds 1 april alquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:15 schreef El.Wulfo het volgende:
enne t zijn nu onderhand al 2201 mb...
You are currently using 180 MB (8%) of your 2202 MB.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:15 schreef El.Wulfo het volgende:
enne t zijn nu onderhand al 2201 mb...
nietes, vanaf toen is het wel steeds meer gaan worden, maar het is pas sinds gistere ofzow 2201, en nu al weer zelfs 2202quote:
slimmer is het om als spam te reporteren, komt he took niet in je trash, en met een beetje geluk krijg j ena een aantal keren het niet meer in je inbox maar gewoon in je spamfolderquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:23 schreef MrLazy het volgende:
[..]
Heb ik ook een mailtje van ontvangen. Was toch wel effe slikken, maar snel gevolgd door de delete-knop![]()
nieuw adres makenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:58 schreef TeleluvR het volgende:
mailgroep
.quote:That's right! You omit the leading < at the beginning of the first address and the trailing > at the end of the last address.
als je er minder dan 100 wil heb ik er wel een paarquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:34 schreef Rtificial het volgende:
iemand een invite voor mij? of een paar?
Het systeem is iid heel goedquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:46 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat kan sowiezo niet aangezien je maar 10 mb kan versturen(ok je kunt het je laten mailen door iemand die wel meer mag versturen)
Maar het is gewoon handig je hoeft nooit maar dan ook nooit wat weg te gooien je kunt alles zo terugvinden en het hele systeem van mailen is gewoon meestelijk goed vind ik.
Bij mij wordt het ook weer steeds opnieuw aangevuldquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:37 schreef coz het volgende:
ik heb begin deze week op een account 30 invites naar mezelf gestuurd
.... heb er nu weer 50 ... help
https://gmail.google.com/gmail/a-dcfd6e8ee0-131f39b760-7fab4c1d95quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:48 schreef coz het volgende:
maar ik ga geen 50 berichten openen en stuk voor stuk de linkjes eruit halen![]()
laat ook maarquote:
Je had er toch 560? Gewoon posten joh!quote:
Maar hoe kom ik bij die linken uit zodat ik ze hier kan kopiëren???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:37 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Je had er toch 560? Gewoon posten joh!
Ik krijg weinig tot geen spam binnen ook niet na zoveel invites.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:00 schreef MiSs-TaKe het volgende:
[..]
Maar hoe kom ik bij die linken uit zodat ik ze hier kan kopiëren???
daarnaast kan iedereen die een link van mij gebruikt het email adres zien wat ik heb aangemaakt....is dat niet een beetje spam gevoelig...560 mensen die mijn emailadres zien haha?
Die 1 (of inmiddels 2.2) GB is ook niet datgene wat GMail goed maakt. Het is meer de interface, die gewoon sneller werkt dan welke andere webmailer dan ook. Ik ken mensen die een eigen mailserver hebben met theoretisch onbeperkte mailboxgrootte, en die gebruiken GMail bijvoorbeeld voor het bijhouden van mailing lists, omdat het gewoon heel praktisch werkt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:51 schreef Steve.Porter het volgende:
hm oke, cool.. hoewel ik zelf wel meer dan genoeg heb aan mijn 25 mb hotmail accountje
dat ontdekte ik dus ookquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:03 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik krijg weinig tot geen spam binnen ook niet na zoveel invites.
Ik had nu wel een voordeel van die invites. Gewoon heel snel na elkaar jezelf inviten en ik kreeg de invites in 1 mail binnen. Die inhoud kopieer je gewoon even naar bijvoorbeeld kladblok en haal je de echte links cq. invites eruit. Maar 560 zijn er wel erg veel.![]()
zoek eff bij de help sdtaat vast wel ergens een bug report iets kan je vast ook iedeeen naar toesturen..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:39 schreef JortK het volgende:
Waar kan ik ideeen aandragen voor Gmail... ben namelijk wat puntjes tegengekomen die wel beter zouden kunnen
Betwijfel of dit van Google afkomstig is eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:47 schreef sop het volgende:
Iemand de nieuwste gmail al gezien?!?!?!
http://gmail.nl/
Ik zit er aan te denken om maar eens een mailtje richting google te sturen. Beetje te goedkoop dit (en dan bedoel niet de prijzen van hun 'gratis' diensten).
duh!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:52 schreef JortK het volgende:
[..]
Betwijfel of dit van Google afkomstig is eerlijk gezegd![]()
Ik mag hopen van niet. Als Google GMail geregistreerd heeft als handelsmerk kunnen ze er nog eerder geld mee verliezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Domein kunnen ze wel voor een hoop centjes verkopen denk ik
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:12 schreef coz het volgende:
en idd je eigen mailadres en dan voordat ie de pagina gerefreshed heeft weer op zenden drukken
dan krijg je ze alle 50 in een gesprek binnen![]()
quote:Op zondag 5 juni 2005 19:33 schreef the_jasper het volgende:
eerhm je kan je toch gewoon aanmelden
was iets met mail list ofzo
check www.gmail.com
Op zich wel, als ie nu eens geen "OK" klik nodig zou hebben bij elke boot om het gesave'de password te bevestigenquote:Op zondag 5 juni 2005 16:53 schreef JortK het volgende:
Die gmail notifier is anders ook erg handig vind ik
Is het zo moeilijk een pagina terug te bladeren en dan 1 van de 1000 invites te kiezen die er staan?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:00 schreef marc1982 het volgende:
kan iemand mij een gmail invite sturen? ik wil ook een gmail account:(
ikwileengmailaccount@gmail.com
Bij mij logt die automatisch in na elke boot zonder op een bevestigingsscherm te moeten klikken. Maar het staat toch nog niet helemaal op punt. Soms durft hij het bij mij nog wel is te vragen om te bevestigen.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:18 schreef stefimke het volgende:
[..]
Op zich wel, als ie nu eens geen "OK" klik nodig zou hebben bij elke boot om het gesave'de password te bevestigen![]()
Blijkbaar heb je er al een, of niet dan?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:00 schreef marc1982 het volgende:
http://gmail.google.com/gmail werkt bij mij op school, want de rest is geblokkeerdquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Iemand enig idee hoe je op een andere manier gmail inkomt? Op mijn werk kan ik er niet inkomen, krijg wel het algemene scherm maar daarna een witte pagina. Wil graag mijn mail checken, óók op mijn werk
Probeer het eens via https://gmail.google.com/gmailquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Iemand enig idee hoe je op een andere manier gmail inkomt? Op mijn werk kan ik er niet inkomen, krijg wel het algemene scherm maar daarna een witte pagina. Wil graag mijn mail checken, óók op mijn werk
quote:Op zondag 5 juni 2005 23:00 schreef marc1982 het volgende:
quote:Op maandag 6 juni 2005 11:00 schreef WaSTeiL het volgende:
Is het zo moeilijk een pagina terug te bladeren en dan 1 van de 1000 invites te kiezen die er staan?![]()
daar zou ik ook zo in kunnen trappenquote:
neequote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:15 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb nog 347 Gmail invites, iemand interesse?
Gmail is nog wel cool, want je hebt 2GB opslagquote:Op zondag 12 juni 2005 15:29 schreef Hammet het volgende:
vroegah was je stoer want je kon 5 invites verloten aan vrienden
nu is gmail niet cool meer, niemand wil die tering invites nog hebben,
Dat zie ik anders... Heb momenteel dik 600 mb bezet. Waarmee? Ik bewaar alle mail, je weet nooit waarvoor het handig is. Bovendien gebruik ik het veel voor foto's en die bewaar ik ook allemaal online, als backup...quote:Op zondag 12 juni 2005 15:59 schreef Hammet het volgende:
true, maar ik ken niet veel mensen die er op zitten te wachten. Veel mensen hebben namelijk Hotmail met 250 MB (gratis). Die extra 1,75 GB is niet echt nuttig.
Ik hoop voor altijd, zou wel shit zijn wanneer we er in de toekomst voor moeten dokken.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:50 schreef JortK het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang Gmail het vol kan gaan houden om deze service gratis te houden
zal ook wel voor altijd zijn, er is zoveel concurrentie..dan gaat iedereen naar een provider waar het nog wel gratis is, maar waar je wat minder ruimte hebtquote:Op zondag 26 juni 2005 21:26 schreef www.marjol3in.com het volgende:
[..]
Ik hoop voor altijd, zou wel shit zijn wanneer we er in de toekomst voor moeten dokken.
daarbij heeft google behalve voor de reclame nog nergens geld voor gevraagd , voor zover ik weet en kan herinneren.. en reclame maken vie sponsored links en google ads is natuurlijk geen verplichtingquote:Op zondag 26 juni 2005 22:15 schreef crossover het volgende:
[..]
zal ook wel voor altijd zijn, er is zoveel concurrentie..dan gaat iedereen naar een provider waar het nog wel gratis is, maar waar je wat minder ruimte hebt
quote:Op maandag 18 juli 2005 15:14 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Wel ff je mailadres in de mail verwerken.
Ik heb ook wel eens problemen met vertraging op gmail waarom ik heb echt geen idee.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:18 schreef Aventura het volgende:
Meer mensen problemen met Gmail i.c.m. Chello?
De mail die ik met Outlook (dus via de Chello -server) verstuur naar gmail-adressen, komt de laatste tijd met uren vertraging aan, soms zit er een hele dag tussen..Waar kan dat aan liggen.
Helaas hebben wij onze diensten onder deze domeinnaam noodgedwongen moeten staken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:47 schreef sop het volgende:
Iemand de nieuwste gmail al gezien?!?!?!
http://gmail.nl/
Ik zit er aan te denken om maar eens een mailtje richting google te sturen. Beetje te goedkoop dit (en dan bedoel niet de prijzen van hun 'gratis' diensten).
Nee, die zijn allemaal op, overal!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:18 schreef PPL het volgende:
Toevallig nog iemand een invite liggen ?
Gmail ondersteunt nu uitzichzelf POP3, dus dat is niet meer nodig gok ik..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:27 schreef boertie het volgende:
Heeft iemand dat programma nog om gmail via pop3 te laten lopen? De link in de OP is dood
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:18 schreef PPL het volgende:
Toevallig nog iemand een invite liggen ?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, die zijn allemaal op, overal!![]()
Ik stuurde ze vroeger naar isnoop.com/gmail ofzo, maar die is nu gesloten dankzij google. Maar ik heb er 100 staan in de kastquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb PPL al een invite gestuurd jij toevallig óók ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |