Je kan iemand een uitnodiging sturen als de volgende link er staat:quote:Wat is GMail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres?
GMail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er ? toch?
Nee. GMail werkt met een "invite-systeem".
Huh?
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van GMail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft GMail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een GMail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om ??een GMail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.
Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op GMail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het GMail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!
Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus ? of meer over, kan je die hier weggeven.
Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?
Dat is gewoon gaaf.
SpyMac biedt dat ook aan!
Maar Spymac is niet GMail, of wel?
Jullie zijn echt dom zeg.![]()
![]()
Wij ook van jou
Ok. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest?
Ja hoor, check onderstaande links maar eens:
Google's pressrelease
Tweakers.net over GMail
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede op Webwereld.nl
Slashdot meldt het ook
Invites
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van GMail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft GMail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.
Hoe groot mogen de mails zijn
GMail laat bijlagen toe tot 10 MB. Dit wil niet zeggen dat je een 10 MB grootte mail naar hotmail kan sturen. Wel ontvangen.
Kan ik GMail via POP3 laten verlopen
Ja, het is mogelijk. Daarvoor moet je wel een extra programmatje installeren dat terug te vinden is op http://jaybe.org/info.htm
Op de betreffende site zijn ook screenshots terug te vinden van hoe je je mailcli? moet instellen.![]()
Heb je dit weleens gelezen? GMail is too creepy! ?
Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van GMail. Want wat doet GMail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:
" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.
Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."
drelletje had te melden:
"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"
misschien moeten we de links gaan spammen onder de hotmail gebruikersquote:Op maandag 7 februari 2005 21:37 schreef Dos37 het volgende:
mensen wat een invites![]()
jan en alleman heeft nu tohc wel zo'n ding
heb ze gewoon uit laatste pagina van vorig otpic gepostquote:Op maandag 7 februari 2005 22:09 schreef Stretto het volgende:
Die Jump heeft gepost zijn van mij en ik heb ze paar uur geleden gepost.......dus ze werken bijna allemaal nog
uhu, veel tijd in gestoken. maar was leuke periode ook héquote:Op maandag 7 februari 2005 22:05 schreef deedeetee het volgende:
@ Jump :
Ik zit net te denken dat we toch een leuke tijd hebben gehad toen de invites nog zo in trek waren, maar het zal een hoop drukte en werk voor je geweest zijn. Jij en de anderen die de boel in de gaten hielden hebben de handen er toen aan wél vol gehad.![]()
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !quote:Op maandag 7 februari 2005 22:20 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ik heb geen gmail. Kan iemand mij een uitnodiging sturen?
quote:Op maandag 7 februari 2005 22:32 schreef Jump het volgende:
[..]
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !
Bedankt, ik heb nu ook een Gmail adres.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:09 schreef Stretto het volgende:
Die Jump heeft gepost zijn van mij en ik heb ze paar uur geleden gepost.......dus ze werken bijna allemaal nog
bij iedereen staat dat volgens mij...quote:Op maandag 7 februari 2005 21:50 schreef charon het volgende:
Bij mij staat: send invite (50 left)..
Ik wist niet dat het tegenwoordig links waren..quote:Op maandag 7 februari 2005 22:32 schreef Jump het volgende:
[..]
NOFI, maar ben jij blind ? het ganse topic staat er vol van !
Het zijn altijd links geweest..............quote:Op maandag 7 februari 2005 23:23 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het tegenwoordig links waren..
Ik heb er nog steeds maar 4, voelt lekker!!quote:Op maandag 7 februari 2005 23:12 schreef mschol het volgende:
[..]
bij iedereen staat dat volgens mij...
ik heb er nog 95 stuks
quote:quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:34 schreef Heliospan het volgende:
Waarom maken ze het niet gewoon openbaar?
inderdaad, heb er nu ook 100 of zo, ik ken geeneens honderd mensenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 07:37 schreef TeleluvR het volgende:
De lol is wel af, nu bijna iedereen 50 of meer invites heeft!
Beta status er af halen hoeven ze inderdaad niet te doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:05 schreef Stretto het volgende:
[..]
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 02:42 schreef devzero het volgende:
Na bijna een jaar mogen ze de beta status wel eens opheffen. Ik ben idd benieuwd of gmail per 1 april (precies een jaar na aanvang) publiekelijk open gaat.
Uh nee, want zolang het Beta is kan je Google niets verwijten als het fout loopt, traag is of problemen heeft. Het is helemaal niet interessant voor Google als bedrijf om het product 'Gold' te verklaren.
Bovendien kan Google zolang het beta is zonder vorm van proces Gmail stopzetten, als Gmail te veel gaat kosten of om een of andere reden een negatieve weerslag op het bedrijf Google zou vormen bijvoorbeeld.
Da's 146.484375 MB ruimtequote:Op donderdag 10 februari 2005 20:46 schreef grunge-metal het volgende:
ik heb er nog 150 :s
neuh hoor, heb 2 accounts, allebei met 50 invites, op 1 komt 1x in de maand eens iets binnen en op een ander komt elke 2 weken een nieuwsbrief binnen...quote:Op maandag 14 februari 2005 00:37 schreef stijgende_ster het volgende:
Je krijgt dus meer invites naarmate je meer gebruikt maakt van Gmail?
Verkapte tvp![]()
die je in 14648437,5 stukjes moet opdelen van maximaal 10 mbquote:Op donderdag 10 februari 2005 21:17 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Da's 146.484375 MB ruimte
je moet ze toch ergens kwijt???quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:30 schreef MajesticZ het volgende:
vraag me af waarom iedereen nog de moeite neemt om die invites te posten... Er is een overschot :S
Jup.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:07 schreef Thomper het volgende:
Zijn er meer waarbij Gmail wat hapert nu? Sloom, en server errors hier.
Jaquote:Op zondag 27 februari 2005 18:20 schreef Ichi het volgende:
gee mail is een beetje uit de lucht niet ?
www.gmail.com
Hij is nu weer lekker snelquote:Op zondag 27 februari 2005 17:45 schreef mvdlubbe het volgende:
Whaha. Heb ik eindelijk Gmail, werkt het voor geen meter.
De gemiddelde snelheid (voor mij) zakt nu snel onder die van hotmail.
Je weet dat elke Gmail gebruiker een inbox krijgt van 1GB. Nu is er een tooltje die van die Gmail inbox een soort opslagplaats maakt. Deze kun je dan benaderen net zoals je hardeschijf in je computer. Zo heb je goedkoop opslagruimte via de gratis mailbox van Gmail.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:28 schreef stijgende_ster het volgende:
Ehh.. wat is een drive? En waarom zou iemand hier invites verzamelen? Ik heb gewoon 1 account, maar daarbij wel 50 invites, stel dat ik die naar mezelf zou sturen, dan had ik eindeloos invites. Dus of: het is onwaarschijnlijk dat ze dat doen, of ik snap niet wat je bedoelt (wat overigens goed mogelijk is)
maar vergeet niet: om ze vol te krijgen moet je nog altijd 50 gig uploaden danquote:Op maandag 28 februari 2005 23:34 schreef DIMENSION82 het volgende:
[..]
Je weet dat elke Gmail gebruiker een inbox krijgt van 1GB. Nu is er een tooltje die van die Gmail inbox een soort opslagplaats maakt. Deze kun je dan benaderen net zoals je hardeschijf in je computer. Zo heb je goedkoop opslagruimte via de gratis mailbox van Gmail.
Stel dat je 50 Gmail adressen hebt, dan kun je met dat tooltje een harddisk creeren van 50GB.
Ik heb dus het vermoeden dat er mensen in dit topic komen, die zoiets proberen.
Was maar een voorbeeld, die 50GB. In ieder geval is het hier toch de bedoeling dat de invites die mensen hulpvol hier neerzetten bedoeld worden om te mailen. Niet om pikgraag allemaal op te maken voor hun warez..quote:Op maandag 28 februari 2005 23:35 schreef Jump het volgende:
[..]
maar vergeet niet: om ze vol te krijgen moet je nog altijd 50 gig uploaden dan
Schijnbaar is de enige oplossing de voertaal van je browser te zetten op Engels, volgens Google...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:24 schreef Faithz het volgende:
Weet niet of het hier mag maar dat hoor ik dan wel..
Vandaag was mijn gmail ineens in het nederlands...
En ik heb nu bijna overal gekeken maar ik kan het niet terugzetten naar engels![]()
Iemand?
Dat is wel vaker. Als je .exe bestanden wel kunt versturen, is er een grote kans dat de ontvanger het niet ontvangt.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:44 schreef Me_Wesley het volgende:
Hmm het enige wat ik wel jammer vind, is dat je geen .exe's kunt versturen. En ik ontdek net dat .mdb bestanden ook niet gaan. Enige oplossing is dubbelzippen met een password...
Ik kan wel mail checken, alleen de Gmail notifier werkt niet meer sinds gisteren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 09:40 schreef grunge-metal het volgende:
Werkt Gmai bij jullie ook niet? Hier ligt het al een dag plat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |