abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 7 februari 2005 @ 21:25:55 #1
2628 Karin
pi_24977231
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:09 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het nog hartstikke leuk!
Maar ik zie jou ook bijna nooit meer voorbij komen hoor
Of kijk ik gewoon in de verkeerde topics
  maandag 7 februari 2005 @ 21:28:44 #3
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24977234
Ik heb er ook een gemaakt die mag weg hoor

Ik vind het hier heel erg leuk .
en ik mag iedereen erg graag.
pi_24977385
quote:
Sugar - maandag 7 februari 2005 @ 21:09

Ik vind het nog hartstikke leuk!
Proef ik hier enig sarcasme?

tell me if I am wrong
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24977400
Het is niet overal altijd koek&Ei en sommige zijn onzekerder als een ander en gelukkig maar anders werd het maar saai hoor.
Klinkt saai maar ook negatieve dingen horen bij het leven,Als het voor sommige oplucht om iets zo neer te zetten kan ik me er wat bij voorstellen, want was het nooit zo dat men altijd veel steun aan elkaar had.
Tuurlijk is het niet altijd fijn om aldoor negtieviteit te moeten lezen, maar ik zou er proberen tussen door te lezen.
Wat mij het meeste opvalt is dat men tegenwoordig erg snel op de kast zit.... Ze voelen zich sneller aangesproken en dat is jammer vind ik persoonlijk.
voor de rest vind ik dit nog steeds een top forum dat vooral zo door moet gaan.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 7 februari 2005 @ 21:42:36 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_24977448
Zo ervaar ik het ook wel. Moet ik zeggen.
Niet om nu weer aan te sluiten bij de rij om het aansluiten. Maar ik ervaar het zelf ook vrij sterk.
Vind het soms ook lastig om 'gewoon' iets te posten. In de zin van 'ik ben gaan wandelen en heb boodschappen gedaan'. Of iets wat niet zo heel dramatisch is.
Er is de laatste tijd vrij veel gehakketakt, vind ik. En dat geeft mij geen prettig gevoel.
Ik vind niet dat het alleen maar knuffelig moet zijn, maar soms slaat de meter ook wel eens heel erg door naar de andere kant.
  maandag 7 februari 2005 @ 21:45:25 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24977498
Ik maakte gewoon een goed begin.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24977527
Heb je ook gelijk in hoor Bar, negatieve dingen horen ook bij het leven, maar ik vind het eind nu toch echt zoek hoor. de weinige positieve postjes worden compleet overspoeld door de negatieve, er wordt gewoon niet of amper op gereageerd. Mensen klagebetten gewoon een end door over die scheet die hen gisterenmorgen toch wel heel erg dwars zat
Hyves!
  FOK!fossiel maandag 7 februari 2005 @ 21:48:49 #9
2628 Karin
pi_24977560
Ja ik mis de kneuterigheid soms ook wel, inderdaad de lekkere luchtige dingetjes. Het is heel begrijpelijk dat je zeker in het prille begin erg onzeker bent over alles, dat zijn we denk allemaal wel geweest, ik iig wel. Maar ook van de grotere kindertjes valt het mij op dat er vaak alleen gepost wordt over ziektes e.d. Best wel jammer. Gewoon die kneuterige dingetjes, zoals Sven die gek is van lampjes of Chiara die op haar kop staat (om maar even 2 voorbeelden te noemen die mij erg bijgebleven zijn) vind ik altijd heel erg leuk en herkenbaar!
Net als wat Lois zegt "een beter Fok begint bij jezelf" zal ik ook proberen vaker wat leukigheidjes te posten.
  maandag 7 februari 2005 @ 21:54:07 #10
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24977661
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:42 schreef kozakken het volgende:
Er is de laatste tijd vrij veel gehakketakt, vind ik. En dat geeft mij geen prettig gevoel.
Tja, dat hakketakken, daar herken ik mijzelf ook wel in. Dat heeft ook een oorzaak ik word gewoon helemaal opstandig van dat gezanik en dat egocentrisme van sommigen.
Hyves!
  maandag 7 februari 2005 @ 21:54:22 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24977666
Overigens vind ik juist niet dat er te veel over ditjes en datjes en koetjes en kalfjes wordt geklaagd, maar dat er juist vooral zeer zware ellende wordt gedeeld. Kan ik me moeilijk mee identificeren soms!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 7 februari 2005 @ 21:58:12 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24977736
Ik heb ook van die momenten dat ik het hier niet meer zo leuk vind en weinig zin heb om te posten, maar achteraf blijkt dat toch eigenlijk aan mezelf te liggen, want als ik dan weer eens wat actiever ga meeposten vind ik het weer hardstikke leuk, terwijl er eigenlijk niks wezenlijks veranderd is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel maandag 7 februari 2005 @ 21:59:13 #13
2628 Karin
pi_24977754
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:54 schreef Sugar het volgende:
Overigens vind ik juist niet dat er te veel over ditjes en datjes en koetjes en kalfjes wordt geklaagd, maar dat er juist vooral zeer zware ellende wordt gedeeld. Kan ik me moeilijk mee identificeren soms!
Ik wil ook absoluut niet oordelen over "zware" en "niet zware" ellende. En iedereen is hartstikke welkom om zijn verhaal te doen, maakt niet uit waarover. Maar juist de kleine leuke dingetjes vind ik wel leuk om alle "ellende" mee af te wisselen. Ik denk dat een hoop mensen denken dat ze dat niet tussendoor "mogen" posten, net zoals het een tijdje geleden duidelijk is geworden dat iedereen niet op ELKE foto hoeft te reageren in het fototopic. Ik moet zeggen dat ik ook niet lekker post als er net een heel ernstig verhaal staat van een doodziek kindje maar juist DAT is de charme altijd geweest van deze topics.
  maandag 7 februari 2005 @ 22:02:04 #14
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24977800
quote:
Op maandag 7 februari 2005 21:28 schreef babyfeet het volgende:
Ik heb er ook een gemaakt die mag weg hoor

Ik vind het hier heel erg leuk .
en ik mag iedereen erg graag.
Ja en nou ff serieus
Hyves!
pi_24977837
Die ernstige dingen moeten juist geplaatst kunnen worden vind ik.
Maar zoals ik al aangaf: ik hoef niet van dag tot dag te lezen hoe moeilijk iemand heeft geslapen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 7 februari 2005 @ 22:09:41 #16
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24977930
Ja of dat de dochter van de vriend van de buurvrouw haar oma en dan daar weer een collega van een miskraam heeft gehad Daar wordt dan ook gewoon serieus op gereageerd. En dan wordt de berichtgever ook nog sterkte gewenst, ik snap het niet meer hoor , zal wel aan mij liggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Loena-tik- op 07-02-2005 22:15:33 ]
Hyves!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:11:34 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24977966
Ik vind dat jammer, en ik erger me er inderdaad ook aan... Ik vraag me regelmatig af waarom ik hier uberhaupt nog meelees, ik denk dat ik hoop dat het toch nog weer "beter" wordt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_24978100
Ik vind het ook jammer dat er zo weinig positief gepost wordt, ik lurk dan niet het hele forum door en weet niet van ieder topic alle verhalen, maar herken wel een hoop wat er al is geschreven hierboven.
Ik vind het ook leuk om allerdaagse kneuterige dingen van andere ouders te lezen en zelf te posten. Ik ben hier bijna dagelijks en meld daarom ook echt wel iedere zwangerschapskwaal of dreumesgriep. Maar ik vind het ook lekker om juist die leuke dingen te posten, ik ben gewoon hartstikke trots op mijn grote meid, en dat mag iedereen weten!
Ook het lezen van andermans trots vind ik een stuk leuker dan mezelf door alle ellende en zeurverhalen te worstelen. Oke, een beetje overdreven, het hoort er ook bij, maar soms worden die negatieve dingen me te veel en scroll ik er door heen...
Ik vind het heerlijk om te lezen hoe het met de leeftijdsgenootjes van Chiara gaat, wat zij al kunnen en doen, wat me te wachten kan staan of waar ik op moet letten.

Ieder heeft dan wel zijn eigen stijl van posten, dat is oke, maar je kan er best wel een beetje op letten om ook eens verandering in je postgedrg door te voeren...

Ik vraag me trouwens af of die dip in het babytjestopic ontstaan is na die nieuwe-moeders-meet?!?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24978215
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:20 schreef melonovy het volgende:
Ik vraag me trouwens af of die dip in het babytjestopic ontstaan is na die nieuwe-moeders-meet?!?
Dit is BE speaking... Ik kan als BE het hele OUD forum niet meer zien , word aan gewerkt.

Iig geldt mijn gevoel hierover niet alleen voor het babietjes topic...

Een van de topics die het naar mijn mening een beetje 'veroorzaakt' hebben is het 'hoe gaat het nu met de nieuwe moeders-topic'. Natuurlijk is dat bedoeld om je ei als kersverse moeder kwijt te kunnen, maar ik was van de week echt aangenaam verrast toen ik, ik geloof van LadyBos, een post las over hoe verliefd ze op haar kleintje was. Meestal staan er in dat topic alleen maar verhalen over hoe zwaar het is, en dat snap ik ook wel, maar ik vind dat een heel 'zwaarmoedig' topic wat ik dus meestal alleen maar even vluchtig scan en soms zelfs oversla.

Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar Karin noemde een voorbeeldje van Chiara op haar kop, ik kan me nog een heel leuk verhaal herinneren van Chiara op de galerij met een klein laagje water of zo, als ik het me goed herinner. Ik mis gewoon enorm dat soort keuvel praatjes.
pi_24978234
Misschien moeten we er ons niet te druk om maken.... Een goed begin begint altijd bij jezelf.... Dus als een ander niet meer wilt posten door negatievieteit doet de 2de het ook niet en de 3de ook niet, nou dan word het nooit meer gezellig
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 7 februari 2005 @ 22:32:18 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24978302
Het nieuwe moeders topic had in den beginne ook het nieuwe tussen haakjes staan, toen voelde ik me als oude moeder ook nog wel op mijn plaats. Inmiddels niet meer, zeker niet als ook nog eens goed bedoelde raad over het algemeen afgefikt wordt, terwijl meerderen van ons echt het wiel ook al eens uitgevonden hebben .
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 22:34:11 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_24978344
*spuit 11*

Ik heb geen zin meer om in de reeksen over kinderen topics te posten, het zijn er altijd dezelfde met het oeverloze gezeik dat een post van een ander ondersneeuwt, dus ik misbruik het speeltuinbankje, bevalt me het beste tot nu toe
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:35:43 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24978382
Goeie, Bar!

Misschien moeten degenen die zich aangesproken voelen gewoon op eigen weblog uitgebreide pijn-, verdriet- en depressie-verhalen houden? En niet alles hier?
Of is dit een gemeen voorstel?
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 22:37:19 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_24978425
Mag oud voortaan "Lief Dagboek" heten? Hebben we eindelijk na maanden een gepaste naam
  maandag 7 februari 2005 @ 22:39:17 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24978471
Je mag van mij best posten over pijn, en depressie (bv Knor d'r verhaal staat mij nog levendig voor de geest) maar sommigen lijken niet anders te kunnen, of patent te hebben op de ergste ellende, en dan is er altijd nog wel iemand die het erger heeft...
Daar word ik dan niet zo blij van, en heb zo'n zin om te posten dat je daar misschien zelf ook nog wel wat aan kan doen. Maar dan heb je meteen weer een rel tegenwoordig
pi_24978474
Ik heb al een weblog Sugar
pi_24978485
Is het een idee om het moeders-topic te sluiten?
In principe kun je een hoop verhalen die daar worden gepost wel kwijt op het speeltuinbankje, en met heel specifieke omstandigheden is het altijd wel mogelijk om een topic te openen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 22:40:10 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_24978489
Weet je wat het hier is, er wordt maar winig op andere gereageerd, alleen maar klakkeloos dagboekverhalen gepost.
  maandag 7 februari 2005 @ 22:41:45 #29
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24978520
Ik vond het moederstopic in het begin best een leuk topic
  maandag 7 februari 2005 @ 22:42:05 #30
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24978532
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:20 schreef melonovy het volgende:

Speelt voor mij ook absoluut mee.
Hyves!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:42:12 #31
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24978536
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:39 schreef Leah het volgende:
Je mag van mij best posten over pijn, en depressie (bv Knor d'r verhaal staat mij nog levendig voor de geest) maar sommigen lijken niet anders te kunnen, of patent te hebben op de ergste ellende, en dan is er altijd nog wel iemand die het erger heeft...
Daar word ik dan niet zo blij van, en heb zo'n zin om te posten dat je daar misschien zelf ook nog wel wat aan kan doen. Maar dan heb je meteen weer een rel tegenwoordig
Spijker op z'n kop.
En er zijn natuurlijk gradaties en manieren waarop enzo.
pi_24978554
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:41 schreef Leah het volgende:
Ik vond het moederstopic in het begin best een leuk topic
Ik vond het oudersforum in het begin best een leuk forum
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 7 februari 2005 @ 22:45:21 #33
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24978603
  maandag 7 februari 2005 @ 22:46:12 #34
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24978620
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:26 schreef wim-lex het volgende:

Iig geldt mijn gevoel hierover niet alleen voor het babietjes topic...
Ik vind Z&G de laatste tijd ook echt bal. Tuurlijk mag je lekker mutsen over kwaaltjes, daar zul je mij niet over horen. Maar er worden gewoon zwangeren die op het laatst lopen echt compleet vergeten door al het gezever heen echt jammer!
Hyves!
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 22:47:26 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_24978649
niet alleen in Z&G Loena
  maandag 7 februari 2005 @ 22:48:48 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24978681
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik in het begin al vraagtekens had bij het 'hoe is het nu met' topic omdat ik dacht dat dat ook wel in het babietjes topic kon, maar goed, het leek ook wel logisch om ergens specifiek kwijt te kunnen wat het met je doet als je net moeder bent, maar ik vind het dus inmiddels echt ontspoord...
  maandag 7 februari 2005 @ 22:51:40 #37
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24978752
Een (nieuwe) moeders zeiktopic dan maar?
Hyves!
pi_24978790
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:42 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Speelt voor mij ook absoluut mee.
Gooi t eruit wat er nog dwars zit. Doe er iets mee.

Over t gezeik, pijntjes en gezever. Het is "sommige" zus "sommige" zo.
Spreek die personen aan waar t om gaat. Hier of per mail.
Maar hou t niet vaag. Alsof het zich op deze manier op gaat lossen.
En inderdaad verbeter de wereld begin bij jezelf.
Kom op met vrolijke verhalen over Freek, over jou jongens Loena enz enz.
Laten we positief blijven
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:53:14 #39
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24978797
Maar het ging toen niet over verse moeders BE, gewoon over moeders in alle categorieen zeg maar.
Wat mij opvalt is dat de, in mijn ogen, leuke users, wiens verhalen ik altijd met interesse las, langzaam onderduiken. Da's jammer...
Verder vraag ik me echt af waar sommigen de tijd vandaan halen om zoveel online te zijn, maar goed, dat is totaal niet relevant voor de discussie
  maandag 7 februari 2005 @ 22:53:14 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24978798
Gewoon afschaffen.

Of een thema aan vastknopen!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:57:08 #41
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24978888
quote:
Op maandag 7 februari 2005 22:53 schreef jessie het volgende:

[..]

Gooi t eruit wat er nog dwars zit. Doe er iets mee.
Heb ik al gedaan, ik had een goed voornemen voor 2005 weet je nog? Luchtte lekker op, maar heeft mij ook inzicht verschaft over hoe sommigen in elkaar steken en dat is mij nogal tegengevallen moet ik zeggen. Maar goed, ik ga daar niet over door lopen zagen, met de 1 kun je nu eenmaal beter overweg dan met de ander, so be it...
Hyves!
  maandag 7 februari 2005 @ 22:58:22 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24978913
jessie! Op zich ben ik het met je eens dat aanspreken beter werkt, maar toch... ik zie me niet zo snel een maitje met daarin: 'Gut, ik vind dat je zo zeikerig post op Fok! Heb je niet eens een keer iets leuks te vertellen.'
En ik snap wel dat het natuurlijk ook genuanceerder kan, maar sowieso is het een tendens die ik bij meerdere zie.

En Sugar! Goed idee! Die thema's!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:02:30 #43
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24978997
Nou, het zou nog werken ook, thema's!
Maar ik denk dat afschaffen ook prima kan.
pi_24979029
Nee maar dit lost lekker veel op.
Ik baal van gezeik van "sommige" Als je je aangesproken voelt doe er iets mee. (o en ik voel me niet aangesproken overgens )
Wees dan een wijf met ballen en zegt echt wat je vind. Maar ok, misschien is dat ook niet voor iedereen weggelegd. Maar persoonlijk vind ik dit nogal zwakjes. Kritiek hebben op "sommige"
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 23:05:21 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_24979054
alsof iemand er op reageerd als je duidelijk maakt dat je het ergens niet mee eens bent ze lullen er over heen en gaan vrolijk verder
  Licht Ontvlambaar maandag 7 februari 2005 @ 23:05:30 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24979061
Themavoorstel:
De maatschappij dat ben jij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:05:47 #47
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979068
Oh, maar daar ben ik ook errug voor hoor Jessie! Maar d'r komen altijd van die rellen van, met sommigen .
pi_24979082
Thema's werken niet hiero, is allang al geprobeerd en bewezen is dat we na verloop van tijd uit gethemaad zijn . . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 7 februari 2005 @ 23:08:25 #49
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24979124
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:03 schreef jessie het volgende:
Nee maar dit lost lekker veel op.
Ik baal van gezeik van "sommige" Als je je aangesproken voelt doe er iets mee. (o en ik voel me niet aangesproken overgens )
Wees dan een wijf met ballen en zegt echt wat je vind. Maar ok, misschien is dat ook niet voor iedereen weggelegd. Maar persoonlijk vind ik dit nogal zwakjes. Kritiek hebben op "sommige"

Ik mag aannemen dat diegenen die zich aangesproken zouden moeten voelen, dat ook doen. Als je nu namen zou moeten noemen, dan wordt het er helemaal een stuk gezelliger op

Jij doet nu overigens niet anders (noem jij namen en ja, IK voel me nu wél aangesproken)
Hyves!
pi_24979129
Maar Moussy, Leah wees eens concreet dan!
Ik wil mezelf wel kewtsbaar opstellen hoor.
Post ik zeikerig?
Kom maarrrrrrrrrrrr kom maaaaaaaaaaaaaaaar
Dit word hier toch besproken met de reden dat er iets goeds uitkomt? Dat komt er toch niet uit als er niks concreets gezegd word?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:11:04 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979176
Nee, ik vind jou niet zeikerig posten Jessie, en ik ben niet zo bang om namen te noemen hoor .
Wèl weet ik dat het dan volledig uit de hand loopt, en dat lijkt me nou niet de bedoeling...
pi_24979186
LOL ff gemeen hoor, maar is dit is de tijd van nu.... het is niet alleen hier wellus wat maar in heel nederland lopen ze tegenwoordig te "klieren/klagen/rotzooieb"Doe lekker als de mensen onder de grote rivieren Feest er lekker op los en doe niet zo moeilijk mensen...
Het is voor jezelf niet leuk en goed om je er druk over te maken maar voor een ander ook niet
Houd het voor elkaar beetje gezellig
*Alaaf*alaaf&Alaaf
  maandag 7 februari 2005 @ 23:11:47 #53
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24979189
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:08 schreef jessie het volgende:
Maar Moussy, Leah wees eens concreet dan!
Ik wil mezelf wel kewtsbaar opstellen hoor.
Post ik zeikerig?
Kom maarrrrrrrrrrrr kom maaaaaaaaaaaaaaaar
Dit word hier toch besproken met de reden dat er iets goeds uitkomt? Dat komt er toch niet uit als er niks concreets gezegd word?
Hoe kom je daar nu bij? Vind ik niet iigje voelde je dus tóch aangesproken?
Hyves!
pi_24979216
O sorry loena met sommige bedoel IK niet sommige, hahaha. Maar ik bedoel dat de mensen die nu praten over dit onderwerp het hebben over sommige. Jij sugar, Mel moussy en alle andere. Ik ga niet alle namen terugzoeken. Eigenlijk iedereen die zich stoort aan het zeiken zeuren en klagen niet positief doen, niemand concreets benoemen. Waar ik dus bang voor ben is dat je nu krijg dat je gaat krijgen, zal ik dit wel gaan posten of ben ik dan een zeikerd. Persoonlijk ben ik daar niet bang voor. Maar ik kan me zo voorstellen dat mensen dat wel denken. Vooral mensen die dus in dat betreffende topic van hoe gaat t met de nieuwe moeders gaat posten.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:13:23 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24979229
Ik wil best gaan noemen wie allemaal niet... En idd jessie, jij bent er geen, ik vind het juist altijd leuk te horen wat die meiden van jou uitspoken...

En ik wil ook best hier namen gaan noemen, maar dan denk ik dat we echt een probleem gaan krijgen en dat lijkt me niet handig.

Zie het meer als algemene suggestie. Sores kunnen best gepost worden, maar vergeet niet ook eens af en toe de leuke dingen te melden.
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 23:16:43 #56
7074 moussy
kuttekop
pi_24979319
Hup, vpprbeeld, let op de tijden... ik kreeg wel 1 leuke reactie op de trots van een moeder, maar daarna moest er weer zielig, knuf kus kroel gepost worden. Je moet tegenwoordig pijn hebben en ziek, zwak en misselijk zijn om "aandacht" en reactie's te krijgen, maar trots is blijkbaar onzin.

Het "van kleuter tot puber" topic, deel 1
pi_24979364
Nee Loena ik voel me echt niet aangesproken. Maar ik wil even aangeven dat ik met me grote mond me dus zelf ook wel kwetsbaar wil opstellen. En ook al voel ik me niet aangsproken dan nog kan een ander me nog wel een zeikerd vinden. Dat bedoel ik ook eigenlijk te zeggen. Het kan best zo zijn dat jij je bv iriteert aan mij, maar dat ik me helemaal niet aangesproken voelt. En dat bv BE zich hartstikke aangesproken voelt en zich terugtrekt terwijl je die nu helemaal niet bedoelt. Dat is wat ik bedoel met als we het over "sommige" hebben. En dat t uit de hand loopt wil ik ook niet. Ik wil gewoon een gezellie en pittig forum waar idereen dit dat wil zijn ei (letterlijk ) kwijt kan.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:21:10 #58
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24979425
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:11 schreef Bar_en_Mar het volgende:
*Alaaf*alaaf&Alaaf
Niet doen Bar, niet doen, Te laat...

Carnaval
Hyves!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:21:47 #59
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979446
Als ik echt iets te gortig vind, dan post ik dat wel, maar ik vind dat wel lastig hoor, en vaak wordt er dan toch niets mee gedaan, of er komen uit allerlei hoeken en gaten mensen schieten om te kuskroelen.
pi_24979488
Eigenlijk hoef je niet per se namen te noemen, als iemand zich nu weerhoudt om haar geklaag of gezeik te posten, omdat ze merkt dat het niet gewaardeerd wordt, dan is dat toch van haar weer een goede reden om van fok een beter forum te maken en te beginnen bij zich zelf
... doel van de discussie bereikt...
Lekker zwart wit he?

Ieder moet lekker zijn ei hier kwijt kunnen hoor, maar een beetje evenwicht in positieve en negatieve posts is wel prettig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 7 februari 2005 @ 23:23:46 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24979495
Jessie, ik denk ook dat het dan uit de hand loopt. Maar ik vind eigenlijk dat er idd gewoon namen genoemd zouden moeten worden, net als irl. Doe ik trouwens ook altijd, want dat is wel zo lekker duidelijk.
Nu overzie ik de gevolgen te weinig.
  maandag 7 februari 2005 @ 23:25:40 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979536
Bovendien is de nuance gauw zoek, IRL kun je beter en subtieler uitleggen wat je bedoelt.
pi_24979545
.... aan de andere kant ...

Als je je stoort aan iemand moet je dat wel gewoon kunnen zeggen, Miep ik vind je vervelend omdat ... Kan het ook anders? Moet toch kunnen worden gepost... Als je dat niet durft, moet je ook niet klagen....
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 23:26:22 #64
7074 moussy
kuttekop
pi_24979556
Ik wil best wel posten wat ik graag zou willen zeggen, maar ik weet zeker dat me dat een ban op gaat leveren
  maandag 7 februari 2005 @ 23:26:45 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979561
Ik durf het wel maar wat ik al zei, van die rellen enzo....
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 23:28:16 #66
7074 moussy
kuttekop
pi_24979594
Ik ook wel, maar kan nu even mn woorden niet netjes inpakken
pi_24979619
Gooi het er maar uit zou ik zeggen... wie A roept moet ook B zeggen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24979633
UHMM ik wil er nog 1 ding over kwijt en dan houd deze miep haar mond weer dicht
Loena het is je vergeven

Maaruh.... Jullie kletsen nu lekker honderuit over het wel en wee van het forum onderdeel....
Maaruh....Waar blijft jullie positieve flow in het forum nu??? ik bedoel er mee te zeggen jullie "vervuilen"er dit topic mee over negatief hier daar zus en zo... dat mag maar ik ben nog steeds van mening dat wat Lois,Karin en nog meerder met mij mee zeggen is Positievieteit begint bij jullie zelf... en zoals het spreekwoord zegt: Als er 1 schaap over de dam is volgens er meer...
Mischien moeten we dat eens proberen ipv hier over door te miepen want hier schiet je er niets mee op, je met het in de topics doen
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 23:30:21 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_24979634
mijn voorbeeld is subtiel genoeg
pi_24979642
Jullie willen namen?

Zelfs ik als vast lurkster kan zo een paar namen geven. Anitra, Xanthe en Suzanna zijn bijvoorbeeld users die vrijwel niks anders lijken te kunnen posten dan geklaag...

[disclaimer] Dit is dus niet bedoeld om te rellen [/disclaimer]
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 7 februari 2005 @ 23:30:48 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24979645
Vind het nogal onzin, Mel.
Wat heeft het voor zin om een paar mensen zo "en plein public" te kakken te zetten? Vind dat vervelend van deze situatie.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 februari 2005 @ 23:30:54 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24979649
Ben met dit soort dingen altijd wel nieuwsgierig of iemand mij bedoelt Hoop het natuurlijk niet, maar ik zou het me kunnen voorstellen
pi_24979662
Jeetjuh, ben je een tijdje niet online wegens omstandigheden hebben we hier een Algemene Ledenvergadering!

Ik heb geen flauw idee waar dit uit voortkomt qua origine, maarre... mochten er mensen zijn die zich aan mij irriteren oid, graag eerlijk zeggen! Heb ik veel liever dan dat mensen hun mond houden, zodat ik eventueel kan werken aan mezelf!
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:26 schreef moussy het volgende:
Ik wil best wel posten wat ik graag zou willen zeggen, maar ik weet zeker dat me dat een ban op gaat leveren
Weet je, jouw reacties maken mij, ook al heb ik een kat-met-een-u-humeur, altijd weer aan het lachen!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 7 februari 2005 @ 23:32:24 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24979681
Nee, ga ik nu niet doen, ik ga voeden en naar bed, ik wil best iets roepen, maar dan wel tot nut van het algemeen, en niet terwijl ik dan niet meer reageer.
pi_24979742
Ja precies Leah, dat bedoel ik ook. Het moet wel een nut voor ogen hebben.
Voedse!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:00:24 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_24980190
Het is klaar? We kunnen naar bed?

Ik haal nog eens een voorbeeld aan, tis nog net geen topickiller
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:00:40 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_24980192
Maar ach, eigenlijk ben ik dat wel gewend
pi_24980243
Lolololol Moussy ik heb t topic bekeken hoor. Ik zag dat je nav oorprobs veel tips en reacties kreeg. En van een trotste post 1 reactie. Dat bedoelde je toch. Dat er op ziek zijn enzo meer gereageerd word dan op bv trotse dingen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24980267
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:30 schreef Reese het volgende:
Jullie willen namen?

Zelfs ik als vast lurkster kan zo een paar namen geven. Anitra, Xanthe en Suzanna zijn bijvoorbeeld users die vrijwel niks anders lijken te kunnen posten dan geklaag...

[disclaimer] Dit is dus niet bedoeld om te rellen [/disclaimer]
Goh dan ben je niet de enige
Ik irriteer me mateloos aan mezelf
pi_24980288
Hoezo aan jezelf
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:12:03 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_24980359
Yep, dat er gewoon over een trotse moeder heen gewalst wordt en als er een pijntje is komen er mensjes uit allerlei hoeken en gaten.

Moet het dan allemaal zo sensatie belust? Want dan kan ik wel aandacht krijgen hoor, ga ik gewoon mijn levensverhaal typen in het moeder-dagboek-topic. Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon af en toe de trotse moeder uithangen. Typ ik een leuk gebeuren met Cas met stiftjes bij het speeltuinbankje, kan het wel Waarom daar wel Omdat het daar niet hip is om te klagen en te jammeren. Voor de rest zijn bijna alle topics klaag en jammer jank topics geworden. Je doet niet meer mee als je een "leuk" iets post, das niet hip, dan ga je inmiddels enorm offtopic.

Op deze manier heb ik zelf steeds minder en minder behoefte aan oud. De mensjes met wie ik leuke en rottige dingen wil delen spreek ik toch wel op MSN, daar sta ik niet in de negeerstand.

Ik had al minde zin in fok, tot het kleuter topic kwam, leuk dacht ik nog, maar nog komen er grote olifantspoten die overal overheen walsen, bah, toon een beetje medeleven.

Ik ga verder met mn web-log, heb ik net zo veel aan als hier.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:13:39 #82
7074 moussy
kuttekop
pi_24980386
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:04 schreef Anitra het volgende:

[..]

He ja, ga in dit topic ook alle aandacht naar te toe trekken. Volgens mij kan je beter het riagg bellen dan hier jammeren, kom je verder mee
pi_24980453
Maar op bv de oorprobs van Rene werd wel veel gereageerd. Dus ik denk dat je het niet moet zien als niet op Moussy reageren. En de ene keer reageer je misschien zelf ook meer als de andere keer. Want reageer je zelf veel in dat topic op anderen bv? Misschien is het een wisselwerking.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:20:18 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_24980474
niet meer, want na de negeerstand heb ik er nog weinig zin in. en dit is niet iets van na dat gebeuren, het is al langer.
pi_24980496
Maar op Rene dr oortjes werd toch wel veel reaktie gegeven?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:22:53 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_24980501
jaha, want dat was een pijntje.
pi_24980513
Nee ok, ik dacht dat je je meer als poster genegeerd voelde. Maar dat dus niet. Owk! Ik snap je punt
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:24:46 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_24980528
Het is hier voornamelijk áls er nog gereageerd word, kijk eens hoe goed ik ben.

MikeyMo heeft het ooit eens naar voren gehaald een tijdje geleden en hij had verdomd gelijk!!

Wat een medeleven krijg je als dingen neit gaan zoals ze moeten gaan, maar als je (weer) normaal bent ben je een stuk stront.
pi_24980539
Aan de andere kant post je dat pijntje ook zelf en vind je het ook fijn dat daar reakties op komen toch. Zo zal bv Rewimo die t over Christan heeft die ziek is dat ook fijn vinden.

Maar dat we wat meer op elkaars trotse gevoelens mogen letten vind ik best een goeie. Ik doe mee!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24980557
Ik ervaar dat niet zo. En ik ben toch best redelijk normaal ?
Ik lees met plezier de verhalen van de dingen die goed gaan eigenlijk.
Van de nieuwe geboortes, van de kindjes die net gaan lopen, van de streken enz
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:29:37 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_24980576
Jessie, trek eens niet alles zo naar je toe Volgens mij ben jij 1 van de enige die iedereen alle aandacht probeert te geven trots, verdrietig, snot, ellende, mooi, lelijk noem het maar op
pi_24980627
Aangezien er bij al je postings in je voorbeeld nu een staat kan ik het niet ontdekken... maarre... waar was je nou dan trots op?
pi_24980656
O trek ik nu alle aandacht naar me toe Grapje. Nee maar ik wil alleen maar aangeven dat ik dat dus niet zo ervaar.
Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik heb dat een hele poos terug ook in t Pluphy topic geschreven. Dat we Pluph niet moeten vergeten als t weer stiller word. Want zo gaat het vaak. Niet leuk, maar waar.
En ik kan me bv jou gevoel daar ook wel in voorstellen hoor. Je hebt een kuttijd doorgemaakt. En waarschijnlijk voel je je nog regematig kut. Dan post je eens je trots en dat word dan weer niet gezien of gewaardeerd. Bedoel je t zo een beetje?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:36:13 #94
7074 moussy
kuttekop
pi_24980657
Mijn zingende kind op een cd
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:37:33 #95
7074 moussy
kuttekop
pi_24980685
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:36 schreef jessie het volgende:
O trek ik nu alle aandacht naar me toe Grapje. Nee maar ik wil alleen maar aangeven dat ik dat dus niet zo ervaar.
Maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik heb dat een hele poos terug ook in t Pluphy topic geschreven. Dat we Pluph niet moeten vergeten als t weer stiller word. Want zo gaat het vaak. Niet leuk, maar waar.
En ik kan me bv jou gevoel daar ook wel in voorstellen hoor. Je hebt een kuttijd doorgemaakt. En waarschijnlijk voel je je nog regematig kut. Dan post je eens je trots en dat word dan weer niet gezien of gewaardeerd. Bedoel je t zo een beetje?
Juist, jij snapt het!!

ik zit in de dikke shit en vele weten niet hoe hard ze moeten posten, mailen of wat dan ook. Kan ik vol trots iets vertellen ben ik maar een jan lul.
pi_24980690
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:36 schreef moussy het volgende:
Mijn zingende kind op een cd
Das met recht iets waar je als ouder trots op mag zijn! Leuk zeg!
pi_24980743
Ach meid. Ik weet ff niet wat ik zeggen moet! Ik denk dat ik daar ook wel wat meer bij stil had mogen staan hoor!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24980753
En nee dit is geen meelij zinnetje hoor!
Dit is een ik kan mezelf wel voor me kop slaan zin, maar ik sta op snel reageren en ik weet de smileys niet uit me hoofd
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:46:37 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_24980799
Allemaal sensatie en kijk eens hoe goed ik ben,w ant ik leef mee. Het is niet alleen naar mij toe volgens mij, want het is me al eens vaker opgevallen, bij anderen.
pi_24980862
Ik weet niet of je het sensatie moet noemen. Ik denk dat mensen ook oprecht medeleven tonen. Alleen is het vaak weer snel vergeten. Het gebeurt bij zoveel dingen. Kijk naar de ramp in azie. Als de volgende ramp komt is deze weer vergeten. En soms moet dat ook. Want een mens kan niet al t leed van een ander bij zich dragen.
Maar ik denk wel dat als je zelf iets vreselijks meegemaakt hebt dat je je best verbitterd kan gaan voelen door de reakties en vooral t ontbreken daarvan door mensen.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 00:55:46 #101
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24980905
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:52 schreef jessie het volgende:
Maar ik denk wel dat als je zelf iets vreselijks meegemaakt hebt dat je je best verbitterd kan gaan voelen door de reakties en vooral t ontbreken daarvan door mensen.
Sommige zien het meer als een soort aanstellerij . . .
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:56:50 #102
7074 moussy
kuttekop
pi_24980919
Nou nee, niet helemaal, want tja, moeilijk uitleggen toch wel.

Wacht, voorbeeld, de oplettende lezer heeft het gelezen. Er zijn weer wat dingen rond om open ruggetjes hier. Wedden, dat als ik er een topic over open, dat het een stormlooptopic is? En wedden, dat als ik een topic open dat Cas op eens het kappers-model van 2005 gaat worden, dat het een flut topic is? Ik weet het voor 100% zeker!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:58:28 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_24980943
en zo zou het hetzelfde gaan als pietje puk een topic opent.
pi_24980952
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:04 schreef Anitra het volgende:
En dus post je dat maar allemaal hier op Fok, zodat iedereen daar van mee kan genieten?

Het gaat volgens mij om de balans, en die mis ik soms bij jou. En tuurlijk zit je in de ellende, en heb je veel meegemaakt, maar er zijn volgens mij ook genoeg leuke dingen te vertellen. Je hebt twee prachtige kinderen en een schat van een man .

[disclaimer] wederom niet om te rellen, maar juist een blik van een buitenstaander[/disclaimer]
Eeuwig vijfentwintig
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 00:59:50 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_24980960
Nog een keer

Het gaat me er niet om dat ik het gevoel heb dat iedereen me laat vallen, het gaat me er om dat het erg en hefttig en zeer moet doen en zijn wil er iemand wat van lezen en op reageren ipv van tafel geschoven worden.

Kijk eens hoe ik die user steun!!
pi_24980993
Ja precies, ik bedoel dit ook niet mbt tot jou hoor Moussy! Gewoon t algemeen. Dus ook met Pietje Puk
Ik heb dat van die open ruggetjes niet eens gelezen. Maar ik weet wel dat veel mensen altijd reageren op die mooie krullekop van Cas, toch?

TC, dat denk ik ook dat mensen dat soms zo zien. En dat kan heel hard overkomen denk ik.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24981018
Ik ervaar namelijk nog wel dat er ook op "gewone" huis tuin en keukenpraatjes gereageerd word.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:06:35 #108
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981037
als je nou ieder gewoon laat posten wat die wil.. reageer er dan niet op.. er "klagen"nu mensen die wel net zo hard mee doen aan het oeh en aah..
Er worden ook een hoop positieve dingen gepost al dan niet in een ander topic maar dat negatieve blijft juist hangen waarom?
Als er nou eens wat meer gelet wordt op dat wat positief is en niet meteen loopt te bitchen bij wat negatief is om nou mensen pesoonlijk aan te gaan vallen reese ook al is het niet verkeerd bedoeld vind ik persoonlijk onnodig en geloof dat er bij vorige discussies ook al gezegd is als je niet wil lezen lees dan niet..
pi_24981100
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:59 schreef Reese het volgende:

[..]

En dus post je dat maar allemaal hier op Fok, zodat iedereen daar van mee kan genieten?

Het gaat volgens mij om de balans, en die mis ik soms bij jou. En tuurlijk zit je in de ellende, en heb je veel meegemaakt, maar er zijn volgens mij ook genoeg leuke dingen te vertellen. Je hebt twee prachtige kinderen en een schat van een man .

[disclaimer] wederom niet om te rellen, maar juist een blik van een buitenstaander[/disclaimer]
Hoe ken jij mijn vriend dan?
Maar ook ik post vaak positieve dingen en de enige positieve dingen waar hier op gereageerd word is de foto's. Dat ik al tig keer trots verteld heb dat Djulian tandjes heeft, dat Djen enorm vooruit gaat in alles, dat Djulian kan rollen, staan, schaterlachen, kruipen. Dat ik trots ben op mezelf als ik dingen gedaan heb. Op die dingen word niet gereageerd. Ik post al een tijdje niet meer over mijn eigen gebeuren en dat valt niet eens op!!!! Ik post alleen nog over de kids. Maar dat valt niet op, men ziet ook alleen maar het negatieve heb ik het idee. Ik baal ook van een aantal dingen, maar ik durf al weken niet te vertellen hoe het met mij gaat en waarom? Omdat ik gauw bang ben dat ik teveel ben, dat er andere mensen belangrijker zijn dan mij (dat vind ik dus)
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:12:05 #110
7074 moussy
kuttekop
pi_24981103
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:06 schreef Neva het volgende:
knufkuskroel
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:13:33 #111
24361 Neva
Mania lovin'
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:14:45 #112
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24981124
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:13 schreef Neva het volgende:
pfff
Ik vind dat beest wel een beetje op je lijken . . .
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:16:45 #113
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981149
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:14 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Ik vind dat beest wel een beetje op je lijken . . .
reageer jij eerst eens op je berichtjes

maar vind het een zwaar kinderachtige reactie als moussy me niet mag prima maar kan ze nog wel normaal doen en me dan gewoon negeren
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:20:57 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_24981200
Nee, laten we dit topic weer dood laten bloeden, er moet gvd maar eens gezegd worden wat er allemaal broeit onder de users ipv dat zeikerige kuskroel gedoe. Je kop in het zand steken lost helemaal geen ruk op!!

en lul niet openlijk over me, maar tegen me ipv je pff wie is er nou kinderachtig
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:24:32 #115
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981244
dus het moet maar gaan zoals het jou schikt
iedereen is verschillend toch of niet dan? dus iedereen reageert anders omdat meteen te gaan trutten is onzinnig
zijn ook andere manieren voor zoals al eerder is genoemd mail die persoon dan
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:27:09 #116
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981266
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:20 schreef moussy het volgende:
Nee, laten we dit topic weer dood laten bloeden, er moet gvd maar eens gezegd worden wat er allemaal broeit onder de users ipv dat zeikerige kuskroel gedoe. Je kop in het zand steken lost helemaal geen ruk op!!

en lul niet openlijk over me, maar tegen me ipv je pff wie is er nou kinderachtig
speciaal voor jou dan nog een keer ik vind je reactie zwaar kinderachtig en ik begin te kotsen op je reacties tegen mij als je wat tegen me hebt trek je mond open en gooi het eruit!!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:28:52 #117
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24981289
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:20 schreef moussy het volgende:

Bij deze dan: 'Je bent een zeikwijf wat alleen maar in haar zelfmedelijden blijft rondwentelen'

Enjoy!
I'm getting too old for this....
pi_24981306
Ook al ben ik al een poos vooral lurker (of misschien juist daarom ), ik kan het niet laten om te reageren.

Natuurlijk wild(de) ik meeleven met anderen, wanneer daar aanleiding toe was. En ook vind/vond ik het ook fijn om te merken dat anderen meeleven als het het hier niet zo geweldig gaat/ging.
Maar als er (vrijwel) uitsluitend ellende gemeld kan worden, dan lijkt het mij zinniger om dat elders te doen. Of dat nu in heel specifieke topics/fora is, per mail, of op een andere manier. Kwijt moet je het iig wel, is mijn ervaring, op welke manier dan ook.
Maar [OUD] is natuurlijk geen therapeut en/of stonthoop, en dat moet het ook niet worden!

Hier wil ik vooral graag álle facetten van kinderen, opvoeden, anekdotes, ouderschap en alles wat daarbij komt kijken, kunnen lezen!

sprak de lurkster
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:30:00 #119
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981307
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:28 schreef Havoc het volgende:

[..]

Bij deze dan: 'Je bent een zeikwijf wat alleen maar in haar zelfmedelijden blijft rondwentelen'

Enjoy!
dankje als je me nou kende prima
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:30:29 #120
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24981318
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:30 schreef Neva het volgende:

[..]

dankje als je me nou kende prima
Ik had het tegen Moussy.
pi_24981326
Havoc is tof.

[/offtopic]
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:31:17 #122
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981327
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:30 schreef Havoc het volgende:

[..]

Ik had het tegen Moussy.
my bad
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:31:39 #123
47213 ArmaniMania
pi_24981331
Godverdomme, de beste rel-topics moet je godverdomme tegenwoordig zoeken, vroeger klikte ik gewoon op ONZ.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:33:52 #124
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24981362
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:31 schreef ArmaniMania het volgende:
Godverdomme, de beste rel-topics moet je godverdomme tegenwoordig zoeken, vroeger klikte ik gewoon op ONZ.
OPbokken pisvlek. Ga maar lekker terug naar onzin.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:38:15 #125
47213 ArmaniMania
pi_24981410
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:33 schreef Havoc het volgende:

[..]

OPbokken pisvlek. Ga maar lekker terug naar onzin.
De uitgetrokken baarmoederkankerkop heeft een kwaliteitspostje geplaatst
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:39:29 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_24981417
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:24 schreef Neva het volgende:
dus het moet maar gaan zoals het jou schikt
Neuh, maar het valt me op dat hier een hoog sensatie en kijk eens hoe goed ik ben gehalte is. Ik heb trouwens niks tegen jou, maar het suddert hier al maanden dat er van alles is en iedere keer kakt het weer in, maar er verandert geen drol.

Oud is gewoon een grote weblog aan het worden.

en Havoc, ik ben idd een zeikwijf
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:39:38 #127
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981419
ga ergens anders spelen kleuters
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:42:30 #128
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981443
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:39 schreef moussy het volgende:

[..]

Neuh, maar het valt me op dat hier een hoog sensatie en kijk eens hoe goed ik ben gehalte is. Ik heb trouwens niks tegen jou, maar het suddert hier al maanden dat er van alles is en iedere keer kakt het weer in, maar er verandert geen drol.

Oud is gewoon een grote weblog aan het worden.

ik snap wat je bedoelt denk ik ...
maar ligt dan toch meer aan de mensen die de oeh's en de aah's geven of begrijp ik je dan toch verkeerd? je bedoelt toch dat je spuug wordt van het ge oeh en ge aah ? of iets negatiefs ?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:42:48 #129
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_24981448
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:39 schreef moussy het volgende:
Breng het dan de volgende keer ffkes zonder kots smileys joh.
Het heeft namelijk totaal geen zin om je dan volledig uit je dak te gaan .
pi_24981454
Anitra, Neva,
Ik ervaar t dus niet. Dat er voornamelijk geklaagd word. Maar omdat ik het niet ervaar is het niet zo dat het er niet is. Net als dat een ander het wel ervaart het dan wel zo is. (owww mijn zinsopbouw is ook om je vingers bij af te likken )
Het "nieuwe" moeders topic is wel "klagerig" van inhoud. In mezelf noem ik het "het verkapte klaagbankje" Omdat er ook veel "speeltuinbankjesposts" staan. Maar nogmaals t irriteert me niet. Maar het intreseert me ook niet erg. Dus kom ik er niet vaak.
Ik vind ook dat we de leuke dingen moeten blijven posten. En volgens mij vind iedereen dat wel als ik dit topic zo lees. Dus laten we dat vooral ook doen.
Maar als er veel gevoelens van onvrede zijn. En blijkbaar zijn die er. Dan moeten die er ook uit. Vind ik dan. En mijn optie is om alles maar eens bij naam te noemen. Maar goed ik val in herhaling geloof ik Er is ook al aangegeven dat men dan juist bang is voor gezeik en gezever. En ook daar zit wat in.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:43:15 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24981455
Als iedereen hier nou eens volwassen probeert te worden en zich als 'ouders' probeert te gedragen en verder het puberale rel-gedoe even vergeet, zou het misschien nog eens wat worden met dit topic?

Ga allemaal slapen en schaam jullie voor jullie kinderachtige posts in dit topic!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:44:54 #132
47213 ArmaniMania
pi_24981476
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:43 schreef golfer het volgende:
Als iedereen hier nou eens volwassen probeert te worden en zich als 'ouders' probeert te gedragen en verder het puberale rel-gedoe even vergeet, zou het misschien nog eens wat worden met dit topic?

Ga allemaal slapen en schaam jullie voor jullie kinderachtige posts in dit topic!
Dus vandaag weer geen rel-topic?
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 01:45:58 #133
7074 moussy
kuttekop
pi_24981487
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:42 schreef Neva het volgende:

[..]

ik snap wat je bedoelt denk ik ...
maar ligt dan toch meer aan de mensen die de oeh's en de aah's geven of begrijp ik je dan toch verkeerd? je bedoelt toch dat je spuug wordt van het ge oeh en ge aah ? of iets negatiefs ?
idd, door het ge-oeh en ah, knuf kus kroel gebueren sneeuwen de leuke dingen onder, hebben mensen geen zin meer om de leuke dingen te melden en blijven alleen de shit dingen nog over.

Havoc loop niet te slijmen
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:48:48 #134
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981520
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:43 schreef jessie het volgende:
Anitra, Neva,
Ik ervaar t dus niet. Dat er voornamelijk geklaagd word. Maar omdat ik het niet ervaar is het niet zo dat het er niet is. Net als dat een ander het wel ervaart het dan wel zo is. (owww mijn zinsopbouw is ook om je vingers bij af te likken )
Het "nieuwe" moeders topic is wel "klagerig" van inhoud. In mezelf noem ik het "het verkapte klaagbankje" Omdat er ook veel "speeltuinbankjesposts" staan. Maar nogmaals t irriteert me niet. Maar het intreseert me ook niet erg. Dus kom ik er niet vaak.
Ik vind ook dat we de leuke dingen moeten blijven poesten. En volgens mij vind iedereen dat wel als ik dit topic zo lees. Dus laten we dat vooral ook doen.
Maar als er veel gevoelens van onvrede zijn. en blijkbaar zijn die er. Dan moeten die er ook uit. Vind ik dan. En mijn optie is om alles maar eens bij naam te noemen. Maar goed ik val in herhaling geloof ik Er is ook al aangegeven dat men dan juist bang is voor gezeik en gezever. En ook daar zit wat in.
mee eens maar de manier warop soms is dan ook weer een uiterste dat er wat gezegd wordt ja dat is logisch maar som geeurt dat een beetje kinderachtig en in meerdere topics dat er soms naar mensen wel heel erg kinderachtig wordt gereageerd dat kan wel minder.
Iedereen wil het anders zien wil de leuke dingen horen/lezen maar dat is er helaas niet altijd.
Ik denk dat je er weinig verandering in kan brengen dat het gewoon lastig is aangezien het nu al tijden zo is en er niets veranderd.. en je maar het beste zelf dan het goede voorbeeld kunt geven en de mensen gewoon hun gang laten gaan en zelf gewoon blijven het goede voorbeeld te geven en maar hopen dat meer volgen ik weet het anders ook niet hoor
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:50:57 #135
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981543
ennuh jessie beroerde zinsopbouw hier ook weet wat ik wil zeggen maar het komt er zo lekker beroerd uit
pi_24981549
Ja een positieve houding is altijd goed. En benoemen wat je te ver vind gaan. En dan niet 10 dagen later bijvoorbeeld.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:53:27 #137
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24981571
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:51 schreef jessie het volgende:
Ja een positieve houding is altijd goed. En benoemen wat je te ver vind gaan. En dan niet 10 dagen later bijvoorbeeld.
ik wil wel het goede voorbeeld geven maar dat duurt nog wel ff voor er hier een beebje komt en ik daarover kan posten in betreffende topics

maar idd niet 10 dagen later. reageren .
pi_24983975
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:43 schreef golfer het volgende:

En jij weet waar het over gaat
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:27:49 #139
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24984501
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:43 schreef jessie het volgende:

Het "nieuwe" moeders topic is wel "klagerig" van inhoud. In mezelf noem ik het "het verkapte klaagbankje" Omdat er ook veel "speeltuinbankjesposts" staan.
Ik noem het "Het Ziek, Zwak en Misselijk Topic"

Toen de mama van neefje Niels net zwanger was wees ik haar op OUD maar ze heeft nooit zin gehad hier mee te posten omdat ze nogal geschrokken was van het constante geklaag en gezeur. Het enige kwaaltje waar zij last van had was dat ze geen koffie meer lustte en ze had het gevoel dat ze hier niet op haar plaats zou zijn omdat ze niks te klagen had Ze zei zelfs: "Het lijkt wel of niemand daar blij is met de zwangerschap zo hard proberen ze elkaar te overtreffen in gemopper en geklaag".
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:51:01 #140
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24984849
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:27 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Toen de mama van neefje Niels net zwanger was wees ik haar op OUD maar ze heeft nooit zin gehad hier mee te posten omdat ze nogal geschrokken was van het constante geklaag en gezeur. Het enige kwaaltje waar zij last van had was dat ze geen koffie meer lustte en ze had het gevoel dat ze hier niet op haar plaats zou zijn omdat ze niks te klagen had Ze zei zelfs: "Het lijkt wel of niemand daar blij is met de zwangerschap zo hard proberen ze elkaar te overtreffen in gemopper en geklaag".
van de week heel heel heel erg bijna aan iemand gevraagd of ze wél zin in de bevalling en haar beebje had, mèn wat een gezeik. Maar goed het is niet eerlijk om achter iemands rug om te praten
Hyves!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:03:46 #141
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24985087
Maar het gaat nu toch ook over geklaag in nieuwe moeders? En toch zie ik daar ook heel regelmatig positieve verhalen!
Bar bijvoorbeeld en Catootje, die kunnen er wat van! Fluf houdt altijd moed en is altijd ontopic.
Luchtbel post over hoe trots ze is op Jolie en hoe dubbel het is om haar te missen en te investeren in de liefde. Tex gooit haar twijfels neer, maar weet ook te relativeren en alle moeders hebben er een handje van om al snel te hopen, denken en vinden dat hun kroost tandjes krijgt! ( Trots! )

Al met al gaat dat best over de zaken die erbij horen en lang niet allemaal negatief. Het begon ooit met onderwerpen als "je lijf is een barrel na de bevalling" ( ), hoe hou je tijd voor jezelf en je relaassie en dat soort dingen. Ook helemaal ontopic en niet per se negatief.

Maar ik denk wel dat het eigenlijk, éigenlijk een overbodig topic is. Want dit alles kan luchtig ook zijn plek vinden in het Speeltuinbankje en zwaar in andere fora (R & P). Toch?
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 11:04:44 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_24985112
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:27 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik noem het, het jankbankje
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:05:32 #143
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24985119
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:04 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik noem het, het jankbankje
Oh, die is veel mooier dan de mijne
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:06:17 #144
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24985135
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:03 schreef Sugar het volgende:

Maar ik denk wel dat het eigenlijk, éigenlijk een overbodig topic is. Want dit alles kan luchtig ook zijn plek vinden in het Speeltuinbankje en zwaar in andere fora (R & P). Toch?
Mee eensch
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 11:09:02 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_24985176
eensch, dan is dat topic ook weer waar het voor opgericht was
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:46:19 #146
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24985858
Gelukkig kom ik nooit in die genoemde klaagtopics...
hoewel ik het speeltuinbankje soms ook wel een mini klaagbaak vond.
Maar das ook al weer een tijd geleden dat ik dat dacht
patat ftw :)
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:00:28 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24987004
Je mag van mij best klagen, echt wel. Maar als het om een redelijk normale zwangerschap gaat, waar je ook nog eens lang op hebt moeten wachten, dan irriteert mij dat mateloos...
Dingen gaan nou eenmaal niet altijd vlekkeloos, en de zwangerschap is een eitje vergeleken met wat daarna komt. Dan kun je twee dingen doen, of daar oeverloos over gaan zeiken, of je erbij neerleggen dat het nou eenmaal zo is, en je realiseren dat het een hele bijzondere tijd is, die echt nooit meer terug komt. Je krijgt toch uiteindelijk een kind omdat je dat leuk vindt?

Bovendien vind ik, dat de zwangeren die op een bepaald moment echt moeten afzien (Bix!) daar behoorlijk door worden ondergesneeuwd.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:16:59 #148
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24987202
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:00 schreef Leah het volgende:
Je mag van mij best klagen, echt wel. Maar als het om een redelijk normale zwangerschap gaat, waar je ook nog eens lang op hebt moeten wachten, dan irriteert mij dat mateloos...
Dingen gaan nou eenmaal niet altijd vlekkeloos, en de zwangerschap is een eitje vergeleken met wat daarna komt. Dan kun je twee dingen doen, of daar oeverloos over gaan zeiken, of je erbij neerleggen dat het nou eenmaal zo is, en je realiseren dat het een hele bijzondere tijd is, die echt nooit meer terug komt. Je krijgt toch uiteindelijk een kind omdat je dat leuk vindt?

Bovendien vind ik, dat de zwangeren die op een bepaald moment echt moeten afzien (Bix!) daar behoorlijk door worden ondergesneeuwd.
Ja! Een zwangerschap is iets unieks en daar moet je van genieten! Daar heb je gelijk in, maar ik vind niet dat het nu ten koste gaat voor de aandacht van anderen, het meeleven met Bix en andere LLM van de laatste tijd is dan wel weer een pluim waardig, want dat is wel iets heel positiefs van fok!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24987345
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:00 schreef Leah het volgende:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens gelukkig maar

Ik kan me goed inbeelden dat wanneer je zwangerschap vanaf het begin tot het einde afzien is dus veel spugen/ziek zijn/niets meer kunnen enzo Dat die mensen mogen klagen,Een zwangerschap is idd iets bijzonders maar als je te beroerd bent om ervan te kunnen genieten kan ik me goed inbeelden dat die mensen het zo nu en dan van zich af moeten gooien.

maar goed zo ben ik weer
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:29:04 #150
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24987364
Nou, genoten heb ik niet , maar als je niet anders kan als klagen vraag ik me af wat je hier doet, en heb ik het gevoel dat sommigen (daar is ie weer!) dit forum idd alleen maar gebruiken als klaagbaak, soms met de meest extreme dingen.. (de rotzooi van Xanthe vriend vond ik bv veeel te ver gaan).
Dit alles onder het mom van "ze kennen me toch niet".
pi_24987426
tja dat is het "fijne"van Internet... en daar word dan wellus op die mannier "misbruik"van gemaakt kun je ook weinig tegen beginnen ben ik bang.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:37:37 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24987509
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:27 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[...]
Een zwangerschap is idd iets bijzonders maar als je te beroerd bent om ervan te kunnen genieten kan ik me goed inbeelden dat die mensen het zo nu en dan van zich af moeten gooien.
[...]
Waar het de meesten hier om gaat is idd denk ik het 'zo nu en dan'... Natuurlijk weet iedereen dat een zwangerschap en ouder worden niet alleen maar rozegeur en maneschijn is, maar op het moment dat een topic hier als dagboek gebruikt word om elke dag te vertellen hoe zwaar het is vind ik mijn persoonlijke mening dus dat te ver gaan en ik denk ook dat het forum daar niet voor bedoeld is...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
tja dat is het "fijne"van Internet... en daar word dan wellus op die mannier "misbruik"van gemaakt kun je ook weinig tegen beginnen ben ik bang.
Je kan niemand tot iets verplichten, maar een kanttekening plaatsen, zoals hier nu gedaan is kan natuurlijk altijd.
pi_24987636
Weet je wat ik persoonlijk denk BE is dat mensen het forum zien als een ondersteuning, een ondersteuning in de zin van;
Hier kunnen we van ons af gooien wat we "thuis"niet meer zo snel doen ivm de evetuele "frustraties", he`hoe leg ik het nu goed uit.....

Stel je hebt een beroerde zwangerschap veel ziek enz enz, Tuurlijk heb je het er daar thuis ook over maar op een gegeven moment word het "thuisfront"dat ook wel es wat zat.... dus zet je het ergens anders neer en wat is er dan betere plek dan op idd een forum, het is wat Leah al melde je bent tenslotte wat Anoniem en de meeste steunen je toch wel dus heb je even geen gezeur van thuis aan het "hoofd"
En ik snap ook dat het voor sommige fijner is om het op een forum te gooien is dan in bv je weblog/dagboek/homepage want de kans dat men er daar op reageerd is vele malen kleiner dan op een forum.....
en wat voor mij {b} zo nu en dan is [/b] hoeft voor een ander wel heel anders te zijn
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:11:50 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24988048
Natuurlijk, en ik snap het ook wel, het schrijft gewoon lekker van je af hier. Anders zou er ook geen 'Klaagbaak' of 'R&P' bestaan, maar... ik denk wel dat we ervoor uit moeten kijken, en dat is ook al eens eerder gezegd, dat OUD geen forumpje op zichzelf gaat worden binnen Fok!
En ook dat begrijp ik wel, je zit hier vrij 'veilig' met posters die je kent en zonder al te veel baggeraars.

Weet je wat het is? Als iemand hier een apart klaagtopic zou openen zou dat onherroepelijk verplaatst worden naar KLB, zoals dat ook bij andere fora gebeurd, maar omdat het hier in de 'centrale' topics gebeurd worden die niet verplaatst, maar de focus van zo'n topic verplaatst zich soms wel.

En het is ook geen ramp, natuurlijk mag er geklaagd worden, maar de laatste tijd vind ik het iig nogal uit de hand lopen. Soms lijkt het wel alsof er hier allemaal zieken rondlopen ipv zwangeren.

Ik was bijvoorbeeld heel blij met de post van Renzell in Z&G die aangeeft dat ze lekker niks anders te doen heeft dan te bedenken welke kleur aankleedkussen het beste past bij de paarse muren.
Dat is toch ook een leuk onderdeel van het zwanger zijn, het mutsen, het tutten, het vol verwachting uitkijken naar je kleintje? En dat mis ik gewoon heel erg de laatste tijd.
pi_24988170
grrrrrr en toen werd ik eraf gegooid

Maar wat ik antwoorde was:

Lol ik zou zeggen jij gaat oefenen voor nummero oeno doe ik het voor de 2de en dan gaan we gewoon lekker kneutelen als het ons gelukt is

Maar ik begrijp het wel hoor....

maaruh ik ga er vantussen met Thijs en Dino wandelen en boodschappen doen fijne dag nog peopletjes
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:24:09 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24988239
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:17 schreef Bar_en_Mar het volgende:
lol ik zou haast geneigd zijn om te roepen word zelf lekker zwanger kun je ook keutelen
Je moest eens weten...
quote:
en dan ga ik wel oefenen voor de 2de
Doen!
quote:
Maar ik snap het heel goed hoor, het gaat tenslotte om de sfeer
ik ga ervantussen lekker met Thijs en Dino aan de wandel fijne dag nog mensjes
Wandel ze!
pi_24989230
Wat ik aan probeer te geven BE is dat als er een vraag over mij gesteld word ik ook antwoord geef en iedereen weet dat het hier alles behalve fun is, dus dan kan je ook een antwoord verwachten in die sfeer, toch? Maar ik schrijf al een aardige tijd alleen over de kids en het meest positief, maar geen hond die er op reageert. Op de positieve dingen word alleen gereageert als je het op een foto laat zien in het foto-topic. Maar als er iemand roept dat haar kind stapjes heeft gedaan, dat een kindje zich zelf optrekt en gaat staan, dat kindjes zwaaien, babbelen en weet ik veel wat nog meer, dan word daar niet op in gegaan. Dan heb je toch ook geen zin meer om positieve dingen te posten?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:05:48 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24989390
Waarom reageer je specifiek op mij? Ik ben toch niet de enige die hier heeft aangegeven dat ik het jammer vind?
pi_24989425
ik wilde je geen pijn doen BE

[ Bericht 57% gewijzigd door Bar_en_Mar op 08-02-2005 16:21:18 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:23:02 #160
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24989608
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:52 schreef Anitra het volgende:
Wat ik aan probeer te geven BE is dat als er een vraag over mij gesteld word ik ook antwoord geef en iedereen weet dat het hier alles behalve fun is, dus dan kan je ook een antwoord verwachten in die sfeer, toch? Maar ik schrijf al een aardige tijd alleen over de kids en het meest positief, maar geen hond die er op reageert. Op de positieve dingen word alleen gereageert als je het op een foto laat zien in het foto-topic. Maar als er iemand roept dat haar kind stapjes heeft gedaan, dat een kindje zich zelf optrekt en gaat staan, dat kindjes zwaaien, babbelen en weet ik veel wat nog meer, dan word daar niet op in gegaan. Dan heb je toch ook geen zin meer om positieve dingen te posten?
Dat niet alleen, sommige willen of kunnen sommige dingen die ieder schrijft niet snappen . . .
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:16:44 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24990138
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik wilde je geen pijn doen BE
I know, vandaar ook de edit!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 18:17:08 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_24990932
Waarom het niet reageren? Ik scroll door topics heen en mensen die ik wel wil lezen, lees ik, mensen die ik graag oversla omdat je je er haast schuldig om gaat voelen dat je wél geniet, sla ik lekker over
pi_24991160
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de dames die je bijna nooit in het 'nieuwe' moedertopic ziet, als eerste roepen dat ze het eens zijn met het sluiten van dit topic (en ja, ik bedoel hier melonovy en moussy mee )

Van mij mag het ook best dicht, maar ik zal niet mijn verhaal voortaan in het speeltuinbankje neerzetten want daar heb ik niks mee (en voor R&P zijn mijn problemen denk ik niet groot genoeg ). In het speeltuinbankje gaat het mij te snel en de laatste keren dat ik heb geprobeerd mee te lezen vond ik het toch behoorlijk 'kliekjes-achtig' (excusez le mot) aandoen. Maar dat is wel alweer een tijdje geleden hoor, dus misschien is het inmiddels wel anders

Anyway, ik ben in ieder geval van plan om voortaan te proberen als ik iets post (in welk topic dan ook), ik dan ook iets gezelligs/trots post. En verder merk ik het wel of er hier iets veranderd/dicht gaat/etc.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 20:20:23 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24992063
Het was idd mijn voorstel om het betreffende moederstopic te sluiten. Wat al eerder is geschreven is dat je veel posts die nu in dat topic staan best in andere topics (subfora) kunt onderbrengen.

Ik kom wel eens in het topic, maar idd, post er weinig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:24:42 #165
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24992749
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:16 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ja! Een zwangerschap is iets unieks en daar moet je van genieten! Daar heb je gelijk in, maar ik vind niet dat het nu ten koste gaat voor de aandacht van anderen, het meeleven met Bix en andere LLM van de laatste tijd is dan wel weer een pluim waardig, want dat is wel iets heel positiefs van fok!
Oh ja, vind je dat een pluim waard? Ik herinner mij de dag dat Ladybos beviel, ik geloof dat men er `s middags "al" achter kwam dat ze die dag nog niet gepost had en dat terwijl ze de avond daarvoor flink rommelde. Nee dat vind ik echt een pluim waard
Hyves!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:25:06 #166
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24992758
Ik ben niet zo’n uitgesproken type in dit forum en meng me normaal niet graag in dit soort discussies maar nu wil ik ook even mijn ei kwijt.

Vanwege een aantal redenen ben ik ook niet meer zoveel op Fok te vinden. De voornaamste reden is dat ik het te druk heb om mijn tijd te verdoen met een forum dat zo traag is als dikke stront (om het maar even plat uit te drukken).

Ik vind het vervelend dat, wanneer je eerlijk zegt wat je ergens van vindt, dit door een aantal mensen wordt opgevat als een aanval of belediging en je gelijk het halve forum over je heen krijgt. Zoals ik van de week al schreef: alles hoeft toch niet alleen maar “kus”, “knuffel”, “kwijl” te zijn? Net als sommige andere posters hier heb ik vaak ook mijn twijfels over de oprechtheid van mensen die naar aanleiding van iedere scheet die dwars zit een kusje of een knuffeltje posten. Dat komt op mij heel onecht over. Doe je dat om user van de maand te worden, je postaantal op te krikken of omdat je het serieus meent?

Ook het geklaag staat me behoorlijk tegen. Tuurlijk is een zwangerschap of het mama-zijn niet altijd even grappig maar als gewoon gezellig posten met af en toe wat gezeur op z’n tijd omslaat in een eeuwige klaagzang dan wekt dat bij mij een hoop irritaties. Iedereen heeft wel eens een dipje of maakt wel eens wat vervelends mee en zoiets moet je ook in het oudersforum kwijt kunnen, maar als je alleen maar kan jammeren dan sluit ik me aan bij de rest die die persoon naar de klaagbaak doorverwijst. Op die manier worden de mensen die echt iets vervelends hebben meegemaakt tenminste niet ondergesneeuwd door allerhande onzin.

De suggestie om een apart nieuwe moeders zeiktopic te openen staat me overigens ook wel aan (maar alleen als de kussers, knuffelaars en kwijlers daar naartoe meeverhuizen)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:33:31 #167
3142 m@x
pi_24992892
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:24 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Oh ja, vind je dat een pluim waard? Ik herinner mij de dag dat Ladybos beviel, ik geloof dat men er `s middags "al" achter kwam dat ze die dag nog niet gepost had en dat terwijl ze de avond daarvoor flink rommelde. Nee dat vind ik echt een pluim waard
Amen!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:43:40 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24993038
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:25 schreef m@x het volgende:

Ik vind het vervelend dat, wanneer je eerlijk zegt wat je ergens van vindt, dit door een aantal mensen wordt opgevat als een aanval of belediging en je gelijk het halve forum over je heen krijgt. Zoals ik van de week al schreef: alles hoeft toch niet alleen maar “kus”, “knuffel”, “kwijl” te zijn?
Amen

Nou reageer ik soms ook wat heftig, ik meen me te herinneren dat ik al een keer vertrokken ben , maar ik vind echt dat er best wat vaker meningen gegeven mogen worden hier.
Verder vind ik juist de andere topics ook behoorlijk kliekerig geworden, juist vanwege het hoge zeikgehalte... Dan voel ik me echt niet geroepen om te gaan posten hoe mijn zwangerschap gaat, nog afgezien van het feit dat er nauwelijks naar gevraagd werd, behalve door een paar users die mij nog van vroegah kennen.
  FOK!fossiel dinsdag 8 februari 2005 @ 21:53:49 #169
2628 Karin
pi_24993227
Het is natuurlijk wel zo op een forum dat hoe meer je post, hoe meer "bekendheid" je hebt, des te eerder mensen naar je informeren of om je denken. Denk dat dat altijd wel zo zal zijn. Ik vind ook niet dat iedereen maar de hele tijd naar iedereen moet gaan informeren, het staat je vrij om zelf te gaan posten ook als er niemand naar je vraagt. Zo staan er best wat namen in de lijstjes van mensen die maar een paar posts hebben gedaan in dit forum. Ik ga daar echt niet elke keer naar informeren, misschien lezen ze hier niet eens meer.

Over het sluiten van het nieuwe moederstopic, daar zou ik graag nog wat meningen over willen horen. Zijn er ook mensen die het willen behouden en waarom?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:58:11 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24993339
Ik heb persoonlijk het informeren ook niet gemist hoor , ik geef het maar als voorbeeld aan.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 21:58:43 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24993351
ik sluit me hierbij aan bij het anti-kliekers-kliekje
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 22:05:14 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24993475
van mij mag het blijven hoor! dat is nou voor mij een voorbeeld voor een moeders-zeik-topic.
(positief bedoeld hoor). als het gesloten wordt komen straks al die verhalen op het speeltuinbankje en daar moet ik nou weer niet aan denken. geef de nieuwe moeders lekker in hun eigen topic de kans om te klagen over poepluiers, babykots en slapeloze nachten , dan kan ik hetin een keer overslaan als ik er geen behoefte aan heb .
(ik lees er trouwens af en toe wel)
pi_24993589
Moeders mag van mij blijven bestaan hoor. Volgens mij gaat het hier om een algemeen probleem: klagen uit gewoonte. En dat komt voor in zowel Z&G als Moeders etc.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 februari 2005 @ 22:44:10 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24993755
Ik sluit me aan bij Snoopy wat betreft het 'moeders'-topic. Denk idd dat het meer een algemene onwikkeling is dan topic gebonden. En dan kan het Speeltuinbankje ook min of meer klaagvrij blijven.
Heb me overigens voorgenomen om heel Oud vol te spammen met vrolijke berichten en foto's
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:47:49 #175
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24993824
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:24 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik vind het meeleven met elkaar in Z&G, vooral naar het einde toe, een pluim waard, en dat voorbeeld van jou vind ik toch wel een beetje zeiken om het zeiken!

Ik kan het niet laten om het even terug te zoeken, ik kan me namelijk wel herinneren dat ik me er rottig om voelde dat ik dr vergeten was...
http://forum.fok.nl/topic/662590/2/50
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24993940
Ja het staat er: 'Volgens mij vergeten we massaal Ladybos!'
Dat is toch niet echt leuk Mel? Of wel dan?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:03:29 #177
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24994140
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:47 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ik vind het meeleven met elkaar in Z&G, vooral naar het einde toe, een pluim waard, en dat voorbeeld van jou vind ik toch wel een beetje zeiken om het zeiken!

Ik kan het niet laten om het even terug te zoeken, ik kan me namelijk wel herinneren dat ik me er rottig om voelde dat ik dr vergeten was...
http://forum.fok.nl/topic/662590/2/50
Nou als jij dat een pluim waard vind vind ik het best hoor en dat je hem in je eigen kont wilt steken...be my guest
Hyves!
pi_24994714
gezellig hier.........
mag ik ff wat vragen,over m'n iconnetje?Waarom doet deze het,alweer,niet?Help BE,Loïs of Karin??
Alvast bedankt,groetjes,Minoes
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:27:13 #179
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24994757
Omdat mijn site eruit ligt. Nog minstens tot morgenavond.
pi_24994947
Ik vind juist dat men met de laatste loodjes zo meeleeft met elkaar. Dat dat bij ladybos die dag wat vergeten werd is inderdaad opgemerkt door Mel. Maar goed dat kan gebeuren. Loena, Snoopy hoe kwam dat bv dat jullie er niet aan dachten?
En word er dan gelijk maar niet meer meegeleefd?
Wat een onzin zeg.
Maar goed ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf srpeken als ik zeg dat ik meeleef met de laatste loodjes mama's. En de ene keer meer als de andere keer. De ene volg ik ook meer als de andere. Soms lees ik veel in dat topic soms minder. Ik kan me zo voorstellen dat anderen dat ook op die manier doen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24995413
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:05 schreef lady-wrb het volgende:
als het gesloten wordt komen straks al die verhalen op het speeltuinbankje en daar moet ik nou weer niet aan denken. geef de nieuwe moeders lekker in hun eigen topic de kans om te klagen over poepluiers, babykots en slapeloze nachten , dan kan ik hetin een keer overslaan als ik er geen behoefte aan heb .
Dit zijn precies de soort reacties waarom ik niet op het speeltuinbankje post: stel je voor dat ze bij ons gaan posten, dat willen we niet hoor (no offence lady-wrb, maar dit is precies wat ik me herinner van de sfeer die er op het bankje hangt)

@ Lois, Karin en BE
De voordelen van het moedertopic vind ik (en ik spreek hier voor niemand anders dan mezelf uiteraard) dat ik er makkelijk bij kan houden hoe het met de users gaat die ook net moeder zijn geworden (zonder dat ik dus na 2 dagen al 5 bankjes door moet spitten om te kijken of er toevallig nog iemand iets gepost heeft over het omgaan met het moederschap). En ik vind het een makkelijke plek om even ervaringen/tips te vragen aan andere moeders.
Tot slot zijn er een aantal kwesties die ik niet zo 1,2,3 ergens anders op z'n plaats zou vinden (zijn we al weer ongesteld? hoe pakken jullie de anticonceptie aan na de bevalling? Is er uberhaupt alweer anticonceptie nodig , had je al meteen het moedergevoel of moest je even aan je baby wennen, etc), maar of we daarvoor het topic in stand moeten houden? Ik laat die beslissing liever aan jullie over
Wel denk ik dat als het dicht gaat, deze verhalen wat vaker in het babietjestopic op zullen duiken (zoals dat ook gebeurde voor het moedertopic). Geen idee of 'men' dat een probleem vindt
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:03:20 #182
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24995773
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:33 schreef jessie het volgende:
Ik vind juist dat men met de laatste loodjes zo meeleeft met elkaar. Dat dat bij ladybos die dag wat vergeten werd is inderdaad opgemerkt door Mel. Maar goed dat kan gebeuren. Loena, Snoopy hoe kwam dat bv dat jullie er niet aan dachten?
Ja, duhh heel goed van Mel, na de hint van LadyS!!! En hoe het kwam dat ik er niet aan dacht, ik wist al dat Ladybos was bevallen, kliekjes hè Maar dat mag hier ik natuurlijk niet zeggen omdat andere mensen die ongeveer een jaar niets van zich hebben laten horen zich dan buitengesloten voelen.
Hyves!
pi_24995801
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:33 schreef jessie het volgende:
En word er dan gelijk maar niet meer meegeleefd?
Wat een onzin zeg.
Maar goed ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf srpeken als ik zeg dat ik meeleef met de laatste loodjes mama's. En de ene keer meer als de andere keer. De ene volg ik ook meer als de andere. Soms lees ik veel in dat topic soms minder. Ik kan me zo voorstellen dat anderen dat ook op die manier doen.
Jessie, ik denk dat loena en snoopy er niet aan dachten omdat zij niet zelf meer zwanger zijn en dus minder vaak in Z&G komen (maar ik ben geen van 2-en, dus ik praat eigenlijk voor mijn beurt ).
Wat ik begrijp uit hun opmerking, is dat het lijkt alsof de trend in Z&G is dat men meer met zichzelf bezig is dan met de medezwangeren. Dat leek in ieder geval anders toen ik hoogzwanger was (maar eigenlijk kan ik het niet goed vergelijken; toen kwam ik er elke dag, was er een ware geboortegolf en hadden we natuurlijk de geweldige & niet te evenaren phluphy die er actief postte en altijd aan iedereen dacht!). Dat jij regelmatig aan de llm-ers denkt vind ik alleen maar bewonderenswaardig
Ik ben er persoonlijk even niet zo heel veel meer mee bezig (al vind ik het natuurlijk wel steeds geweldig om foto's te bewonderen van nieuwe wereldburgers, dat dan weer wel En ben inmiddels ook rete-nieuwsgierig naar Gerrie natuurlijk )
pi_24996071
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:03 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ja, duhh heel goed van Mel, na de hint van LadyS!!! En hoe het kwam dat ik er niet aan dacht, ik wist al dat Ladybos was bevallen, kliekjes hè Maar dat mag hier ik natuurlijk niet zeggen omdat andere mensen die ongeveer een jaar niets van zich hebben laten horen zich dan buitengesloten voelen.
Ik dacht dat Ladys t ook vergat. Ik zie dat niet als hint. Als dat wel een hint is rare manier van posten dan. Ook van jou Loena. Van mij mag je alles zeggen hoor. Maar waarom niet zelf beginnen met jompelen. Dan hadden er vast mensen aan gedacht. Beetje een positieve insteek hoor. Moeten er dan hinten gegeven worden zodat een ander gaat beginnen met jompelen? Wat ingewikkeld. Als ik eraan denk moedig ik aan. Als ik er niet aan denk niet. Wat een gezever.

En van mij mag je best zeggen dat je al wist dat ladybos bevallen was. Ik wist ook vast eerder dat Joep er was dan jij Zo gaan die dingen toch? En wie heeft een jaar niks van zich laten horen en voelt zich buitengesloten? Is dit een hint is dit cryptisch, wat?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24996144
Ja precies Piglet, zo gaan die dingen. Ik sta er ook niet altijd mee op en ga er ook niet altijd mee naar bed hoor
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24996214
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:14 schreef jessie het volgende:
Ja precies Piglet, zo gaan die dingen. Ik sta er ook niet altijd mee op en ga er ook niet altijd mee naar bed hoor
Ik geloof dat ik er nu wel mee naar bed ga
Welterusten!
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:17:59 #187
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24996277
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:12 schreef jessie het volgende:

[..]

Ik dacht dat Ladys t ook vergat. Ik zie dat niet als hint. Als dat wel een hint is rare manier van posten dan. Ook van jou Loena. Van mij mag je alles zeggen hoor. Maar waarom niet zelf beginnen met jompelen. Dan hadden er vast mensen aan gedacht. Beetje een positieve insteek hoor. Moeten er dan hinten gegeven worden zodat een ander gaat beginnen met jompelen? Wat ingewikkeld. Als ik eraan denk moedig ik aan. Als ik er niet aan denk niet. Wat een gezever.

En van mij mag je best zeggen dat je al wist dat ladybos bevallen was. Ik wist ook vast eerder dat Joep er was dan jij Zo gaan die dingen toch? En wie heeft een jaar niks van zich laten horen en voelt zich buitengesloten? Is dit een hint is dit cryptisch, wat?
Bovenalles ik spreek hier namens mijzelf en niet namens wie dan ook. Is het nu weer niet goed, houd ik mijn mond, want ik dacht dat dat de algemeen aangenomen FOK-manier van met dingen omgaan was Want ja ik kon dat soort dingen maar beter voor mij houden, net zoals de gezellige foto`s die wij gepost hadden
Hyves!
pi_24996313
Maar waarom moet er gejompeld worden door mensen die al weten dat ze bevallen was? (ja ik wist het ook al) Er was gevraagd om het nog ff stil te houden en dat werd netjes gedaan. Dat er dan een hint gegeven word is toch niet gek?
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:19:44 #189
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24996339
Ooooh, jij bent van het Ouwe Koeien-kliekje

Reactie op Loena-Tik dus.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:21:31 #190
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24996394
LOL ehh ja?!
Hyves!
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:26:47 #191
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24996579
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:21 schreef Loena-tik- het volgende:
ehh ja?!
Oh, moet ik hem uitleggen? Nee, ik hou het bij deze hint en dan vertel ik straks dat ik voortaan geen blad meer voor mijn mond ga nemen en dan over een paar maanden kom ik er wel op terug terwijl ik net doe of het over iets anders gaat... Maar dan wel alleen met hints want dat geen blad voor mijn mond nemen heb ik dan nog niet zo onder de knie.

woensdag 9 februari 2005 @ 00:28:35 #192
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24996653
En degenen die zich aangesproken voelen doen er wat mee want ik noem geen namen
pi_24996863
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:17 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Bovenalles ik spreek hier namens mijzelf en niet namens wie dan ook. Is het nu weer niet goed, houd ik mijn mond, want ik dacht dat dat de algemeen aangenomen FOK-manier van met dingen omgaan was Want ja ik kon dat soort dingen maar beter voor mij houden, net zoals de gezellige foto`s die wij gepost hadden
Ja en? Ik spreek jou toch ook aan?

Anitra ik vind dat er niet gezeverd moet worden over niet meeleven op t forum als er een keer een dag niet gejompeld word. Ik vind dat gezeik, getrut. Ook al weet je het. Gooi er een jompel tegenaan. Lekker belangrijk. Ik begreep dus niet dat t een hint was van ladyS. Lekker belangrijk t heeft gewerkt. Mel dacht er aan. En er werd weer meegedaan. Maar om door zo'n voorval dan maar te zeggen dat er niet meegeleefd word. Vind ik raar en negatief.

En foto's? Zijn dat ook weer hints, en cryptische omschrijvingen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24997888
Goed, stelletje dozen bij elkaar.....

Toen Loena-tik- hier voor het eerst ging rondbanjeren was het nog leuk om te posten en vaak vertelde ze me hoe het met anderen ging.
Ik beschouw(de) het toch een beetje als een "truttemutseclub" die elkaar elke dag leuke "verhaaltjes" vertelden over "beeeeeeebies" en aanverwante zaken...

Een leuke bezigheid dus, als je je daarvoor interesseert....

Op een gegeven moment was er een leuk incident met Danny en Knorretje (die zoals ik nu net hoor alweer een tijdje NIET negatief heeft gepost, waar ze eerder, wat mij betreft heel erg opging in van alles, als het maar negatief was).
Dat incident gaf best weer wat er leeft op dit moment: niemand durft te zeggen waar het op staat (althans, wat men vindt). Iedereen hield zijn mond, omdat men (zo voelde ik dat in elk geval) "bang" was.

Wat mij betreft is het daarna alleen maar bergafwaarts gegaan met een aantal dames, die zich verkneukelden in lief-lief gebazel en "kijk-mij-eens-mijn-roze-bril-op-hebben"-geneuzel (nogmaals, als je het leuk vindt, so be it, maar er zijn er (zo blijkt uit dit topic) meer die daar echt op postte ik een daar echt een kots-smiley

Toen was daar DE MIETING! ja, spindizzy, DIE meet

Voor de dames (en de enkele aanwezige heer, ik ben na afloop even naar binnen gerend om vrouw en kind op te pikken, help: HORMONEN) een leuke middag voor zover ik het begreep.

Al snel sloeg dit om toen enkele ongelovelijke truttedozen ineens gebelgd waren omdat ze "niet uitgenodigd waren". NOU EN? Er was al vaker over gesproken en dan heet het ineens een kliekje en "ineens", uit het niets, kwamen daar de volgende meets met titels als "de Noord-Holland-meet" en weet ik niet al meer.

Klaag, klaag, klaag..... Ruzie in de tent, omdat sommigen zich ineens achtergesteld voelden....

Na dit incident moet het toch wel opgevallen zijn dat er een aantal dames zich wat minder frequent op FOK! hebben gemanifesteerd....
Juist: door de klagebettende zeikdozen hier. Alles aangrijpend om maar te zeiken.
ja, dit is ook een zeikverhaal, ja

Nog steeds zien sommigen (blijkbaar ook al een besmet woord) alles door een spreekwoordelijke roze bril en vergoeilijken ze alles door te zeggen : "laten we allemaal gewoon lief doen en aardig zijn". *spreek deze laatste zin maar eens uit met een hoog kinderstemmetje*

Ben je dan wereldvreemd ofzo? Tuurlijk, hormonen gieren door je lijf en waar zwangeren (ik heb het al drie keer overleefd) om 13:00 gieren van de lach, zijn ze om 13:02 boos en om 13:04 barsten ze in tranen uit. Ze mogen klagen, daar is [OUD] voor, maar niet constant en zeker niet jezelf zwelgen in negativiteit. Zeker als er zwangeren zijn die het wél leuk vinden dat ze zwanger zijncrû uitgedrukt en dáár over willen praten.

Jullie reageren tegenwoordig alleen maar als er wat te miepen valt en vergeten de leuke dingen.

Het evenwicht is blijkbaar zoek. Het lijkt allang niet meer op "het leven" (jullie weten wel: daar buiten, waar echte mensen lopen, waar je tegen kunt praten, helaas zonder smilies).

En nu worden er mensen aangevallen omdat ze een mening hebben

* Disclaimer: Five_Horizons is compleet zelf verantwoordelijk voor deze post*
  woensdag 9 februari 2005 @ 07:00:56 #195
3142 m@x
pi_25001241

Five, als Loena je niet meer wil, mag ik je dan hebben?
  woensdag 9 februari 2005 @ 07:15:03 #196
3142 m@x
pi_25001266

Loena beschuldigen van ouwe koeien uit de sloot halen door over de nieuwe moeders meeting te beginnen vind ik een beetje heel erg kinderachtig, vooral als dit onderwerp door anderen al eerder in dit topic is aangehaald.

Van mij mag de nieuwe moeders, zeker gezien de reactie van lady-wrb, blijven bestaan. Net als Piglet vind ik die reactie tekenend voor de sfeer die op het bankje heerst. Iedereen n.a.v. de vorige rel zo hard heeft geroepen dat het bankje geen kliekje meer is heeft het duidelijk mis gehad.

Jaja, ik zit ook bij het ouwe-koeien-kliekje
  Jubileum moderator woensdag 9 februari 2005 @ 07:47:22 #197
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25001352
Reactie uit een gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 01:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Goedennacht allemaal
Na veel nadenken en overwegen heb ik toch besloten om dit topic te openen omdat het voor sommigen een belangrijk punt is wat er momenteel een beetje speelt in dit subforum
In het moderatietopic is een discussie gestart na aanleiding van een gesprek in het babytopic:
[..]

[..]

In het moderatietopic is men erover door gegaan en een aantal users heeft zich er mee bezig gehouden.

Het is god dat zulke dingen besproken kunnen worden onder de mensen van Oud maar waar ik naar toe wil is het volgende;

Zoals vele al is opgevallen is er al een poosje een wat apparte sfeer ontstaan in ouders, men is sneller op de tenen getrapt, er ontstaan steeds sneller rellen en er word ook veel minder positiefs nieuws gepost.
Voor sommige is dit niet zo erg maar voor anderen is het wat minder gezellig.
Tuurlijk kun je niet altijd vrolijk nieuws neerzetten want met kinderen weet je nooit zo goed hoe en wat;
*ze zijn ziek
*ze beginnen te puberen
* ze huilen te veel naar de zin van papa en mama
*ze slapen te weinig
*hoe zit het met voedingen
en ga zo maar even door
Het valt niet mee om een "goede"ouder te zijn, het komt met Ups&Downs en tuurlijk kan het je knap onzeker maken en dan zijn wij er ook om je op te beuren en je bij te staan met goed bedoelde adviezen en eigen ervaringen.
Maar voor sommigen weerhoud de sombere posten om vrolijke posten neer te zetten dus die blijven weg, wat inhoud dat er juist veel sombere posten bijkomen enz enz,
Dus je komt in een visieuze cirkel terrecht, met als gevolg men blijft weg want het is alleen maar slecht...
Daar kunnen we wat aan doen door lekker weer allemaal te gaan posten maakt niet uit over wat maar zo gaat de sombere sfeer in sommige subfora's vanzelf weer weg, maar dat kan ik niet alleen daar zullen we allemaal aan mee moeten werken

Dus mensen wie het beu is om alleen maar sombere berichten te zien post dan maar hoe leuk jij van je kindje geniet, of wat voor streken de kleine weer uitgehaald heeft,
OOk dat is fok

We moeten er samen wat van maken dus doe er ook wat aan

en mensen voel je niet meer zo snel aangesproken aub, dat is zonde van de energie we zijn hier op een forum waar we met alles terrecht kunnen waar we steun kunnen vinden als we het even niet meer zien zitten, maar ook juist waar we samen om kunnen lachen.
Ouderschap is niet het makkelijkste beroep

zo ik heb mijn zegje gedaan fijne nacht nog
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:28:05 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_25001538
Five, ff voor de duidelijkheid, die "noord-holland" meet heeft niets, maar dan ook NIETS met dat gemuts over die beebiemeeting te maken gehad!! Het was puur praktisch om in Noord-Holland te blijven. Bovendien vond ik het ook gezeik rond die beebiemeeting zoals ik dit allemaal gezeik vind.
Klagen over klagende mensen, dit is niet goed, dat is niet goed, kliekjes hier kliekjes daar. Zeik toch niet zo allemaal. Ga je gewoon je eigen gang en als het je niet bevalt rot je op. IRL zijn er toch ook altijd mensen die je niet leuk vind? Zo ook hier! Daar reageer je dan niet op, dus.
Laat moeders die behoefte hebben aan klagen lekker klagen en wees zelf gewoon positief.
Jezus, wat een stelletje mutsen bij elkaar!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:53:34 #199
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25001702
Ongelooflijk dat een stel "volwassen" niet in staat is om te beseffen dat het een internetforum is. Niet je leven.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 08:55:28 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25001712
* lady-wrb zet de popcorn en cola weer klaar
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 08:57:29 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25001726
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 08:53 schreef ShaoliN het volgende:
Ongelooflijk dat een stel "volwassen" niet in staat is om te beseffen dat het een internetforum is. Niet je leven.
gelukkig niet shaolin. ik leef in een hoger tempo dan dit forum.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:02:23 #202
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25001767
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 08:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gelukkig niet shaolin. ik leef in een hoger tempo dan dit forum.
Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zo emotioneel kunnen worden van een paar lettertjes op het beeldscherm.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:06:39 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25001805
waar men zich al niet druk over kan maken ja. ik zit hier voor mijn onstpanning. beetje lekker lezen enzo en kletsen. ruzie zoeken doe ik wel in het eggie
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:12:28 #204
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25001850
Het was toch juist de bedoeling om eens te zeggen wat je vindt?
Dan zeg ik, en met mij ook anderen, dat die meeting niet echt netjes is, en dan ben je een truttedoos?

Nee, het moet nog gekker worden

De reden dat ik nauwelijks meer post hier is omdat het me meer ergernis oplevert dan plezier. Komt niet alleen door de meeting, ik heb zo'n beetje al mijn redenen wel in dit topic voorbij zien komen.
Kliekjes, negatieve houdingen, steken onder water en een hoop roddel en achterklap. Ik word er niet vrolijk van.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:16:56 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_25001894
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 07:15 schreef m@x het volgende:

Van mij mag de nieuwe moeders, zeker gezien de reactie van lady-wrb, blijven bestaan. Net als Piglet vind ik die reactie tekenend voor de sfeer die op het bankje heerst. Iedereen n.a.v. de vorige rel zo hard heeft geroepen dat het bankje geen kliekje meer is heeft het duidelijk mis gehad.
dan het speeltuinbankje er uit

ik vond het ook een rare reactie, en ja, ik ben een bankhanger, omdat ik me in de centrale topics helemaal niet thuis voel maar daar dus ook niet meer je mag het er dus blijkbaar alleen maar over slappe ouwehoerpraatjes hebben? Want de verse moeders "mogen" er niet kleppen over babietjes, lulpraatjes, voeding en weet ik ut. En ik doe dat juist daar, maar dan over een peuter en kleuter
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:22:25 #206
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25001941
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 08:55 schreef lady-wrb het volgende:
* lady-wrb zet de popcorn en cola weer klaar
Die opmerking blijft leuk... Zelfs na 1589067432 keer

pi_25001974
Er komen hier mensen dat zijn net kleine kinderen, ze moeten gewoon nog opgevoed worden, ik heb er een goede methode voor: Positief gedrag belonen, negatief gedrag negeren.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:32:56 #208
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25002055
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:12 schreef pluisje het volgende:
Het was toch juist de bedoeling om eens te zeggen wat je vindt?
Dan zeg ik, en met mij ook anderen, dat die meeting niet echt netjes is, en dan ben je een truttedoos?

Nee, het moet nog gekker worden

De reden dat ik nauwelijks meer post hier is omdat het me meer ergernis oplevert dan plezier. Komt niet alleen door de meeting, ik heb zo'n beetje al mijn redenen wel in dit topic voorbij zien komen.
Kliekjes, negatieve houdingen, steken onder water en een hoop roddel en achterklap. Ik word er niet vrolijk van.
O ja die meeting, Daar had ik ook iets over gehoord. Een aantal figuren die helemaal over de zeik gaan omdat ze niks weten van een feestje van een aantal andere figuren.
Echt in groep 3 had ik ook wel eens zulke discussies.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:34:26 #209
7074 moussy
kuttekop
pi_25002081
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:32 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

O ja die meeting, Daar had ik ook iets over gehoord. Een aantal figuren die helemaal over de zeik gaan omdat ze niks weten van een feestje van een aantal andere figuren.
Echt in groep 3 had ik ook wel eens zulke discussies.
en als goep 3-er haal je je schouders op en ga je met een ander spelen
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:34:53 #210
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25002086
Ja, maar in groep 4 waren jullie al zo volwassen om geen geheime feestjes meer te geven?
pi_25002092
Is het weer reldag vandaag?
Want dan blijf ik thuis hoor...

* Spekkiemonster lust ook wel een colaatje Lady .... Schuif die popcorn eens door
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:36:13 #212
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25002108
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:34 schreef pluisje het volgende:
Ja, maar in groep 4 waren jullie al zo volwassen om geen geheime feestjes meer te geven?
Geheime feestjes..... :d

Ben sowieso geen voorstander van meetings, maar dat gelul er omheen is echt hilarisch.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:36:40 #213
7074 moussy
kuttekop
pi_25002116
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:34 schreef pluisje het volgende:
Leer er mee leven, er zullen altijd feestjes zijn die "geheim" blijven voor mensen
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:38:15 #214
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25002134
Ach, ik heb mijn mening gegeven, wat volgens velen vaker zou moeten gebeuren.
Dat niet iedereen het er mee eens is, prima.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:39:25 #215
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25002152
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:36 schreef moussy het volgende:

[..]

Leer er mee leven, er zullen altijd feestjes zijn die "geheim" blijven voor mensen
En mensen die er vervolgens kritiek op hebben waarschijnlijk ook wel
pi_25002168
Gezellig Goeiemorgen!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_25002173
jezus...
misschien is dit gezeik wel de reden dat je niet bent uitgenodigd, pluisje
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:41:54 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_25002181
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:41 schreef LadyS het volgende:
jezus...
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:42:33 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_25002191
Ik heb geen idee meer waar het moet, maar, Cas is net zelf van de bank af gegaan, zonder gestuiter
pi_25002239
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:42 schreef moussy het volgende:
Ik heb geen idee meer waar het moet, maar, Cas is net zelf van de bank af gegaan, zonder gestuiter
Jammer, zon stuiterbal met krullen is best cool
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_25002243
Ha fijn om weer een positieve post te lezen
Goed hoor Cas
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:48:34 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25002266
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:16 schreef moussy het volgende:

[..]

dan het speeltuinbankje er uit

ik vond het ook een rare reactie, en ja, ik ben een bankhanger, omdat ik me in de centrale topics helemaal niet thuis voel maar daar dus ook niet meer je mag het er dus blijkbaar alleen maar over slappe ouwehoerpraatjes hebben? Want de verse moeders "mogen" er niet kleppen over babietjes, lulpraatjes, voeding en weet ik ut. En ik doe dat juist daar, maar dan over een peuter en kleuter
hmmmmmm ik ben dus verkeerd overgekomen.
want eigenlijk bedoelde ik dus wat jij zegt.
en van mij mag het bankje ook best dicht hoor
heel fok kan wat mij betreft wel dicht, want ik word schijtziek van dat enorme trage gedoe.
maar dat is even een persoonlijke irritatie die weer over is als het forum weer een beetje tempo heeft.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:48:40 #223
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25002269
quote:
jezus...
Pardon

Ik geloof niet dat ik al "zeurde" voordat die meeting er was?

Wat een ongelooflijk lage opmerking zeg
pi_25002337
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:48 schreef pluisje het volgende:

[..]

Pardon

Ik geloof niet dat ik al "zeurde" voordat die meeting er was?

Wat een ongelooflijk lage opmerking zeg
het was om aan te geven dat je, vind ik, nu wel erg aan het antfucken bent over "geheime feestjes" enzo
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:54:42 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25002365
jeetje, ik wou nog wel vragen of iemand zin had om te meeten ergens, maar dat doe ik maar niet meer, stel je voor dat ik iemand vergeet
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:56:35 #226
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25002392
quote:
jezus...
Hyves!
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:56:55 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_25002396
lady wrb, ik wel, maar dan moet je het wel openlijk vragen en zeggen dat het een "geheim" feestje is, anders komen er huilies van.
pi_25002422
Tjonge wat een gemiep.

Oorspronkelijk ging dit over het feit dat een aantal mensen vindt dat de sfeer hier te negatief werd en dat een aantal dames dit forum als zowat een dagboek gebruiken en daarmee ook nog in staat zijn om alle aandacht naar zich toe te trekken. In het echte leven zouden ze nog in staat zijn om ook alle energie uit je te trekken. Als niet al te vaste lurker vind ik dat ook en het is gewoon mega-irritant.

Modereer daar dan op, er zijn drie moderators.Als het op de rest van Fok niet werkt dan hier ook niet, offtopic gelul that is. Als je als ouder een beetje moe bent omdat je kind al 5 nachten niet doorslaapt, dan kan je daar best wat wat over zeggen, heel normaal. Maar als je je onbetaalde rekeningen er bij sleept, je zieke hond, de overleden buurvrouw en de man van de vrouw van Kees zijn achterneef, dan zeg je als mod toch: 'das off-topic, gaarne je daar of daar vervoegen'.

Je kunt er hier wel eindeloos met zijn allen over praten en vragen of jullie de sfeer ook zo vervelend vinden worden, maar zachte heelmeesters maken soms ook stinkende wonden.

Dat 'nieuwe moeders'-topic is één en al slowchat, daar zeg je dan toch gewoon wat van?
En dat gemiep over hormonen is gewoon gezeik, je kan je d'r altijd wel achter verschuilen zeg, wat een nonsens. En dat oude-koeien uit de sloot halen en dat weken onder de oppervlakte laten doorsudderen met hints en steekjes onder water: bah!

Maar ik ben slechts een outsider

woensdag 9 februari 2005 @ 09:58:45 #229
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_25002434
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

het was om aan te geven dat je, vind ik, nu wel erg aan het antfucken bent over "geheime feestjes" enzo
Ik ben niet degene die daar over begint hoor, maar als ik naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik een truttedoos ben omdat ik kritiek heb op de manier waarop een meeting georganiseerd wordt, dan heb ik wel de neiging om daarop te reageren.

Maar goed, daar heb ik nu eigenlijk al weer spijt van, want hier zit ik niet bepaald op te wachten

Edit: en op de opmerkingen en sfeer die ik hier nu zie al helemaal niet. Jullie vechten het maar lekker uit, ik was eigenlijk al weg hier
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:03:01 #230
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25002503
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:26 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Oh, moet ik hem uitleggen? Nee, ik hou het bij deze hint en dan vertel ik straks dat ik voortaan geen blad meer voor mijn mond ga nemen en dan over een paar maanden kom ik er wel op terug terwijl ik net doe of het over iets anders gaat... Maar dan wel alleen met hints want dat geen blad voor mijn mond nemen heb ik dan nog niet zo onder de knie.

Hier maak je toch even een inschattingsfoutje Spin Ik begreep je hint prima hoor, maar op 1 of andere manier moet ik tegenwoordig alleen maar lachen als ik jouw "tegen de hele wereld aanschop reacties lees" zelfs als ze tegen mij gericht zijn. Ik lach erom niets meer niets minder, de rest leg ik naast mij neer, ik weet namelijk van wie het postje afkomstig is...

[ Bericht 1% gewijzigd door Loena-tik- op 09-02-2005 10:11:43 ]
Hyves!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:03:30 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_25002515
Moussy, je valt me tegen. Je kan veel beter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25002524
Lieftopic
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:04:42 #233
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25002538
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:03 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Hier maak je toch even een inschattingsfoutje Spin Ik begreep je hint prima hoor, maar op 1 of andere manier moet ik tegenwoordig alleen maar lachen als ik jouw "tegen de hele wereld aanschop reacties lees" zelfs als ze tegen mij gericht zijn. Ik lach erom niets meer niets minder, de rest leg ik nast mij neer, ik weet namelijk van wie het postje afkomstig is...
Ik haal mijn man erbij hoor
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:05:31 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25002554
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:36 schreef moussy het volgende:

[..]

Hou ze dan ook 'geheim'. Ook ik zat verbaasd naar mijn scherm te kijken toen die meetfoto's ineens opdoken. Van te voren nooit een woord over gesproken op het forum. Bijna 'angstvallig' stilgehouden zou ik zeggen, en dan ineens foto's plaatsen alsof er niks gebeurd is. Hoe flauw is het om een 'verse moedersmeet' te organiseren en er dan net 1 of 2 uit die golf buiten te laten?
Elke andere kuttige mini-meet wordt hier altijd breed uitgemeten aangekondigd van te voren en hier was werkelijk geen woord over te vinden...
Ik zeg ook niet dat dat moet, maar als je even nuchter nadenkt zou je je kunnen bedenken dat het mss wel een heel klein beetje logisch is dat mensen zich buitengesloten voelen
quote:
jezus...
Tsjongejonge zeg... we hebben het dieptepunt nu wel bereikt he!

Ga zo door meiden! Echt! Leuk!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:07:43 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25002592
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:58 schreef Tinkerbell het volgende:
Modereer daar dan op, er zijn drie moderators.
Ik zou met alle liefde van de wereld willen, maar moet je eens zien wat er dan voor rellen ontstaan... Het gaat er ten slotte toch om wat de users willen.
En als gezeur en gezeik is wat ze willen kunnen wij niet veel anders dan mss af en toe aangeven dat wij het jammer vinden dat de toon die kant op gaat, maar verder...
pi_25002594
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:04 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

woensdag 9 februari 2005 @ 10:07:49 #237
37150 livelink
pi_25002595
BE, ik ben ook benieuwd naar je reactie op de post van Tinkerbell. Want zij grijpt weer even terug op het oorspronkelijke verhaal en geeft wat mij betreft een hele zinnige reactie.

Oh, sorry, ik had je bovenstaande post nog niet gezien. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je met je handen in je haar zit als moderator hier.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:10:11 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25002627
Dat dus idd.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:12:15 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25002661
Oh, en dan nog iets... Wat ik echt frappanter dan frappant vind...
Alles wordt hier maar op hormonen gegooid. Iemand vergeten te feliciteren, aanmoedigen of wat dan ook? 'Tsja, sorry. Hormonen. '

Maar als je dan ziet wat een olifanten geheuegen men ineens heeft mbt tot eeuwenoud gezeik...
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:13:33 #240
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25002688
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
Buhlaat
Heeft men bij het registreren dan een contract getekend waar in staat dat er vermeld moet worden wat men in het weekend of prive gaat doen? De aanname dat er bewust mensen zijn buitengesloten is te stom voor worden. De aantijging die je nu doet is gewoon te stom voor woorden. Je hebt helemaal niks te verantwoorden aan andere users. En dat er users gauw op hun teentjes getrapt zijn is hun eigen probleem.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:13:44 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_25002689
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou met alle liefde van de wereld willen, maar moet je eens zien wat er dan voor rellen ontstaan... Het gaat er ten slotte toch om wat de users willen.
En als gezeur en gezeik is wat ze willen kunnen wij niet veel anders dan mss af en toe aangeven dat wij het jammer vinden dat de toon die kant op gaat, maar verder...
nou en, jullie zijn de modjes, niet de users Jammer dan, voor 3 mensen die er om weglopen komen er vast wel mensen terug.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:14:31 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_25002698
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en dan nog iets... Wat ik echt frappanter dan frappant vind...
Alles wordt hier maar op hormonen gegooid. Iemand vergeten te feliciteren, aanmoedigen of wat dan ook? 'Tsja, sorry. Hormonen. '

Maar als je dan ziet wat een olifanten geheuegen men ineens heeft mbt tot eeuwenoud gezeik...
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:15:09 #243
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25002709
waar staat nou dat die meet geheim was?
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:15:56 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_25002726
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:15 schreef lady-wrb het volgende:
waar staat nou dat die meet geheim was?
er werd pas over de meet gesproken toen de meet geweest was, en dan alleen maar met een foto-verslag.
pi_25002738
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:07 schreef livelink het volgende:
Oh, sorry, ik had je bovenstaande post nog niet gezien. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je met je handen in je haar zit als moderator hier.
Ik niet. Offtopic gelul wordt overal op Fok gemodereerd. Ouders is geen eiland apart.

Hormonen en andere delicate zenuwen zijn geen reden om offtopic gepraat niet af te remmen. Dit is niet wat de users willen BE, men geeft hier duidelijk aan dat ze dit juist niet willen. Als moderator doe je daar dan wat mee, dat is toch de reden dat dit topic open is?
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:18:19 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_25002755
Ik verwacht nu op zijn minst een meet met de mensen die niet bij die andere meet waren.

Onder het mom van: ik mocht niet op jouw feestje komen, jij ook niet op het mijne!

Tja, kwam ik bij de kleuters ook dagelijks tegen!

sorry, ik bescheur me hier van het lachen om dit gezeur/gezeik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:20:05 #247
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25002778
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsjongejonge zeg... we hebben het dieptepunt nu wel bereikt he!

Ga zo door meiden! Echt! Leuk!
Nee LadyS zegt ook eens wat, vind dit ook stemmingmakerij van jouw kant BE, waarom haal je dat postje er uit er staan er hier inmiddels tientallen die citeerwaardig zijn
Hyves!
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:20:25 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_25002783
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:18 schreef Troel het volgende:
Ik verwacht nu op zijn minst een meet met de mensen die niet bij die andere meet waren.

Onder het mom van: ik mocht niet op jouw feestje komen, jij ook niet op het mijne!

sorry, ik bescheur me hier van het lachen
ik heb een rare kleuter het maakt haar geen flikke uit, want na het geheime feestje en de ruzie spelen ze de volgende dag weer samen
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:21:43 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_25002803
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:20 schreef moussy het volgende:

[..]

ik heb een rare kleuter het maakt haar geen flikke uit, want na het geheime feestje en de ruzie spelen ze de volgende dag weer samen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:22:36 #250
37150 livelink
pi_25002820
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:16 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Ik niet. Offtopic gelul wordt overal op Fok gemodereerd. Ouders is geen eiland apart.

Hormonen en andere delicate zenuwen zijn geen reden om offtopic gepraat niet af te remmen. Dit is niet wat de users willen BE, men geeft hier duidelijk aan dat ze dit juist niet willen. Als moderator doe je daar dan wat mee, dat is toch de reden dat dit topic open is?
Ik ben het met je eens dat het offtopic gelul gewoon gemodereerd kan worden, maar ik doelde op al het andere geneuzel hier op dit moment in dit topic.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:22:36 #251
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25002821
quote:

dat feestje is er toch ook geweest en Melonovy heeft het georganiseerd, het feestje waarop iedereen welkom was
Hyves!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:26:46 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25002888
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:20 schreef Loena-tik- het volgende:
Nee LadyS zegt ook eens wat, vind dit ook stemmingmakerij van jouw kant BE, waarom haal je dat postje er uit er staan er hier inmiddels tientallen die citeerwaardig zijn
Dan is dat maar zo!
Ik zie hier niet anders! Steken onder water, ons kent ons postjes en het meest walgelijke en trieste gedrag dat ik hier ooit gezien heb!
Ik zit werkelijk met open mond te kijken en wat mij betreft doeken ze OUD per direct op!
Wat een misselijk stel bij elkaar zeg!
pi_25002910
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is dat maar zo!
Ik zie hier niet anders! Steken onder water, ons kent ons postjes en het meest walgelijke en trieste gedrag dat ik hier ooit gezien heb!
Ik zit werkelijk met open mond te kijken en wat mij betreft doeken ze OUD per direct op!
Maar dan ben je je baantje kwijt
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:38:29 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25003080
Ja laten we het weer over die meeting gaan hebben, volgens mij is er al uitgelegd hoe het zat en dat er gewoon niet over nagedacht was. Ik begrijp het zelfs en vind het jammer dat het zo gegaan is.

Ik ben iemand die patent op ellende in d'r leven heeft en ik vind van mezelf dat ik flink kan zeiken. Het is echter wel zo dat, hormonen en het feit dat ik nu zelf moeder ben heel veel bij me naar boven heeft gebracht. Dingen waar ik niet rechtstreeks met mensen over zou praten en wat ik hier wel kwijt kon/kan. Ik kan overigens wel normaal op andere mensen reageren en wil mensen graag blij maken/helpen zonder dat ik nadenk over m'n postaantal of wat dan ook. Ook heb ik zelf lieve mensen leren kennen, m'n eigenste Flevokliekje Sugar met wie ik leuk kan winkelen en jawel! Moussy die gewoon een buggy naar me op stuurt. Ik zou het jammer vinden als dit niet zou bestaan en ik deze dingen en mensen mis zou zijn gelopen in mijn leven.

Ik kon het ook ff een tijdje niet meer zien hier maar ik wilde ook niet ergens anders lullen want ik vind andere mensen en andere dingen hier wel leuk. Snap dan ook niet waar al dat gedoe voor nodig is. Als je het hier niet leuk vindt, hoef je hier toch niet te zijn?
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:38:36 #255
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25003083
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan is dat maar zo!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:39:36 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_25003097
Maar even serieus, moet elke meet nou van te voren aangekondigd worden dan? Moet altijd iedereen op elke meet zijn of uitgenodigd worden?

Want dan zal ik mijn lijstje van de komende maand straks posten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25003126
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:39 schreef Troel het volgende:
Maar even serieus, moet elke meet nou van te voren aangekondigd worden dan? Moet altijd iedereen op elke meet zijn of uitgenodigd worden?

ik wordt nooit uitgenodigt , oja ik meet niet
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:43:23 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25003148
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:39 schreef Troel het volgende:

helemaal mee eens
pi_25003156
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:04 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Lezen is ook een kunst..... zielig figuur

* einde van [OUD] voorziet
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:45:18 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25003184
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

* einde van [OUD] voorziet
Is dat dan waar het omgaat?
pi_25003240
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:45 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Is dat dan waar het omgaat?
Zeg ik dat? fijn dat er woorden in je toetsenbord gelegd worden

BE zegt dat!

Maar ik kan me het wel voorstellen, eigenlijk....

@ BE: er verdwijnen om onverklaarbare reden ineens posts (ook onschuldige posts)
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:48:19 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25003252
Mededeling: ik verwijder alle off-topic zeik posts
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:47 schreef Five_Horizons het volgende:
@ BE: er verdwijnen om onverklaarbare reden ineens posts (ook onschuldige posts)
Volgens mij heb ik alleen maar posts weggehaald die niets met de discussie van doen hadden...
pi_25003257
Word nu de meet er weer bij gehaald, jemig ik was zo blij dat ik dat "relletje"gemist had omdat ik op vakantie was. Er was 1 vent en dat was die van mij, moeten de andere mannen zich dan ook buitengesloten voelen omdat hun niet uit genodigd zijn en mijn vent wel?
pi_25003282
Hallo, ik kom BE even koffie en een valiumpje brengen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25003286
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
kan je beter reactie 50 - einde verwijderen
oja ., verwijder ook je eigen posts ff
pi_25003288
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, oke deze mag ook weg hoor
pi_25003303
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:48 schreef Anitra het volgende:
Word nu de meet er weer bij gehaald, jemig ik was zo blij dat ik dat "relletje"gemist had omdat ik op vakantie was. Er was 1 vent en dat was die van mij, moeten de andere mannen zich dan ook buitengesloten voelen omdat hun niet uit genodigd zijn en mijn vent wel?
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:50:26 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_25003307
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:49 schreef MUUS het volgende:
Hallo, ik kom BE even koffie en een valiumpje brengen.
ik schuif een peuk bij.

Loena, five, moet oud stuk of zo?
pi_25003326
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:50 schreef moussy het volgende:

[..]

ik schuif een peuk bij.

Ah!

"Wij" let wel: wij zijn twee aparte personen, toevallig met elkaar getrouwd, maar met twee eigen meningen

Nu hebben "wij" het gedaan?

Er mag toch wel op tafel komen wat mensen er van vinden?
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:54:44 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_25003365
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:50 schreef moussy het volgende:

[..]

ik schuif een peuk bij.

oud IS al stuk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:55:29 #271
30488 coolbabe
My little pwny
pi_25003376
ga het maken dan ipv met z`n allen zo te zeiken om het zeiken *zucht*
*weer terugkruipt in hoekje*
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_25003413
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:55 schreef coolbabe het volgende:
geef je ook applaus?
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 10:58:57 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_25003427
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ah!

"Wij" let wel: wij zijn twee aparte personen, toevallig met elkaar getrouwd, maar met twee eigen meningen

Nu hebben "wij" het gedaan?

Er mag toch wel op tafel komen wat mensen er van vinden?
jullie komen hier nu alleen maar om te zeiken in oud, verder zie ik weinig postjes van jullie hand in oud.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:59:38 #274
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25003443
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:54 schreef Troel het volgende: oud IS al stuk.
Nee hoor, hier doet-ie het nog prima

Ik post als ik zin heb, ik reageer niet als ik geen zin heb, soms erger ik me in stilte als iets me niet aan staat en negeer een hoop mierreneukkerij.
Kortom: ik maak nog steeds gebruik van deze - voor mij - plezierige manier van communicatie. En ach, ook deze "rel" zal wel weer voorbij gaan, en dan komt er binnenkort weer wat nieuws.
Het zal me eerlijk gezegd jeuken

En... oh ja... ik vind jullie (bijna) allemaal lief
... ♥ ik mis je ♥
pi_25003507
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:55 schreef coolbabe het volgende:
Ja maar, ja maar, ja maar.... da's zo moeilijk, al die hormonen en emoooosies enzow! .

.

Ik heb wel eens het idee dat OUD een té hechte kliek is. Net zoals IRL komen sommige mensen je de strot uit als je ze te vaak ziet en dan kan je niets meer verdragen van de ander. Bij het laten van een scheet spat de boel dan al uit elkaar.

En zo gaat het hier nu ook...
"Ik zei wat over haar kind z'n aambeien, maar zij zei niks over de nieuwe rolschaatsen van mijn kind! ."
"Ik had een nieuwe jurk en daar werd niets over gezegd! Is het een lelijk ding ofzo? En ik heb nog wel zo meegeleefd toen jij maagzuur had! !!!!"

Zeg nou zelf... gaat nergens over he? Maar let's face it, soms heb je niets te zeggen tegen een ander, omdat je niks te melden hebt over het bericht of je hebt gewoon geen zin. Het is net het echte leven hier! .

Neem wat afstand allemaal! En over het geklaag: mja, IRL meld je ook niet ELKE klacht aan IEDEREEN toch? Nee, want da's irritant...

Bovenstaande post is door een user gepost en niet door een mod
Oi!
pi_25003565
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:58 schreef moussy het volgende:

[..]

jullie komen hier nu alleen maar om te zeiken in oud, verder zie ik weinig postjes van jullie hand in oud.
Oh, oké....

Reageren is alleen mogelijk wanneer je stats zo hoog mogelijk zijn
Raar he? Dat mensen niet posten als dit hele probleem speelt en mensen geen zin hebben in *koetsiekoetsiekoe*....

Daarnaast (ik ben geen [OUD]-meubel, uiteraard, gelukkig niet) mag iedereen een mening hebben, zeker als je weet wat er speelt.....
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:06:03 #277
30488 coolbabe
My little pwny
pi_25003566
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:58 schreef Joene het volgende:

[..]

geef je ook applaus?
Indien nodig ben ik daar eventueel, onder voorbehoud, wel toe bereid
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Admin woensdag 9 februari 2005 @ 11:11:19 #278
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_25003656
Ik begrijp niet hoe ik het allemaal overleefd heb hoor, 3 zwangerschappen, 3 kinderen redelijk groot gebracht,
ik had geen forum ter beschikking waar ik iedere scheet, aambei of hormoon kon bespreken,
ik wil klagen en pijpzeiken met terugwerkende kracht!!!!

O, en dames,
blijf niet te lang zwelgen in dat hormonen gedoe, er komt een dag dat alles weer "normaal" is, en dan kun jeje niet meer beroepen op je hormonen ( het kutste excuus dat ik ooit ghoord heb) en als je te lang gewend bent geraakt aan dat hormonen gezeur, word je gewoon een zeikwijf,
zo een met zon zuur bekkie en smal mondje.
Kijk eens naar buiten?
Zonnetje schijnt, ga naar buiten met je dikke buik of met je kind.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_25003731
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:11 schreef yvonne het volgende:
Ik begrijp niet hoe ik het allemaal overleefd heb hoor, 3 zwangerschappen, 3 kinderen redelijk groot gebracht,
ik had geen forum ter beschikking waar ik iedere scheet, aambei of hormoon kon bespreken,
Je had toen wel een leven?
pi_25003749
Even een ideetje opperen en dan hou ik hier over op, want de discussie is inmiddels weer ontzettend aan het verzanden in 'oud zeer' en dergelijke

Kunnen we niet afspreken dat er bijv. de komende 2 weken heel streng gemodereerd gaat worden (wel even van tevoren aankondigen hè, anders hebben we zo weer een nieuwe rel aan onze broek hangen ). Dus alle offtopic gelul en dagboekverhalen worden aangepast of verwijderd uit alle topics. Na die 2 weken kunnen we hier in het modtopic evalueren hoe we het vinden. Is de sfeer er door verbeterd? Heeft het moederstopic nog bestaansrecht? Zijn er mensen boos en beledigd weggelopen (en zo ja: missen we ze )? Etc.
Ideetje?
pi_25003770
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:11 schreef yvonne het volgende:

O, en dames,
blijf niet te lang zwelgen in dat hormonen gedoe, er komt een dag dat alles weer "normaal" is, en dan kun jeje niet meer beroepen op je hormonen ( het kutste excuus dat ik ooit ghoord heb) en als je te lang gewend bent geraakt aan dat hormonen gezeur, word je gewoon een zeikwijf,
zo een met zon zuur bekkie en smal mondje.
Kijk eens naar buiten?
Zonnetje schijnt, ga naar buiten met je dikke buik of met je kind.
Dat zei ik toch ook al, stomme trut! . Je jat zelfs mijn scheten, aambeien en hormonen! .

Maar serieus, ik denk ook dat sommige users hier eens wat vaker buiten OUD zouden moeten komen. Veel hier zitten zo vastgeroest op deze plek en iedereen zit zo op elkaars lip..
Oi!
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:23:07 #282
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25003798
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:20 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dat zei ik toch ook al, stomme trut! . Je jat zelfs mijn scheten, aambeien en hormonen! .

Maar serieus, ik denk ook dat sommige users hier eens wat vaker buiten OUD zouden moeten komen. Veel hier zitten zo vastgeroest op deze plek en iedereen zit zo op elkaars lip..
Vergeet voor het gemak even dat dit voor je post ook al 25x gezegd is door andere.
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:30:52 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25003879
Dat is mss wel een goed idee Piglet!

Mag ik ook een ideetje opperen...
Ik heb dit nog niet met Karin of Lois kunnen bespreken, maar ik wil toch alvast wat meningen peilen...

Een van de 'tegenwerpingen' tegen een apart OUD forum destijds was dat men bang was voor versnippering, dat het niet meer makkelijk bij te houden zou zijn als je niet heel veel tijd had.

De laatste tijd is er de trend om voor elk nieuw babietje een apart topic te openen. met als gevolg dat die topics naast elkaar blijven lopen tot ze dicht gaan. Het nieuws over die babietjes wordt daar gepost, de foto's ook, hoe het met de nieuwe mama gaat etc. etc.

Wat je hierdoor ziet is dat bijvoorbeeld het centrale babietjes topic een heel stuk minder snel loopt.

Ik weet van mezelf dat ik niet altijd de puf heb om al die aparte topics af te gaan lopen dus ik kom vaak niet verder dan daar in eerste instantie te feliciteren en verder kom ik er zelden nog.

Hierdoor verlies je dus heel snel de 'feeling' met een aantal mensen.
Ik denk dat deze versnippering ook voor een groot deel bijdraagt aan de versnippering van OUD enerzijds en de kliekvorming anderzijds... Je bent nou eenmaal sneller geneigd een topic door te lezen van iemand waar je net even wat meer mee hebt.

Is het een idee om die aparte topics af te schaffen en het geboorte nieuws gewoon weer lekker in het babietjes topic te posten! Zien we daar ook weer eens wat foto's, wat nieuwtjes en praatjes en men komt elkaar tenminste ook weer eens gewoon tegen...
pi_25003966
Centraal is ruk
pi_25004006
Weet iemand nog wel waar het over gaat?

Als ik het goed begrijp is de aanleiding het geklaag en gezemel geweest. Wie zijn wij wel niet met z'n allen om te bepalen dat hier niet geklaagd mag worden? Tuurlijk, ik erger me er ook aan, een zwangerschap hoort iets moois te zijn en de kwaaltjes maken het alleen maar completer, een baby huilt nou eenmaal, slaap niet gelijk door, maar dan nog is het niet aan mij of wie dan ook om te zeggen dat het hier niet neergezet mag worden. Je kan ook best proberen om er een meer positiever blik op te werpen, niet gelijk afsnauwen, maar vriendelijk blijven.

Ik zit sommige reacties met open mond te lezen, de arogantie spettert eraf, hebben we dan helemaal geen respect meer voor elkaar? Ik ben allergisch voor alle Oh's en Ah's, knuffels en kusjes aan iedereen, maar het hoeft ook niet door te slaan in snauwen toch?
pi_25004038
Ik vind die aparte topics juist zo leuk! En als die vol is gaan ze altijd gewoon verder in het babietjestopic. Er is,volgens mij, nooit een deel 2, met uitzondering van Danyel natuurlijk, gemaakt. Dus ik weet niet of dat het verschil maakt.
Ik scroll er altijd snel doorheen op zoek naar een fotootjes of een post van de vader/moeder/iemand-anders-die-dingen doorgeeft om te kijken hoe het gaat met ze
pi_25004150
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:54 schreef Troel het volgende:
oud IS al stuk.
Vergeleken met hoe het was toen ik erbij kwam vorig jaar wel . . .
pi_25004154
Dat doe ik dus ook. Als die topics vol zijn of naar beneden gezakt zijn en de moeder post dan in babietjes of moeders dan gaan de foto's meestal naar het fototopic. Want daar is het foto topic toch voor? En dan krijg dus het gezuer weer van moeten de foto's bij de babietjes topic of in het fototopic, tot hoelang mag je je kind posten in het babietjes topic en wanneer moet je dan verhuizen naar een ander topic en als je dan dreumes bent, mag je dan je foto plaatsen in dreumes of moet je dan wel naar het fototopic. En dan is dus de gehele grens van het fototopic weg.
  Jubileum moderator woensdag 9 februari 2005 @ 11:55:11 #289
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25004249
Gatverdamme wat is dit een misselijk topic geworden zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_25004250
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:42 schreef LadyS het volgende:
Ik vind die aparte topics juist zo leuk! En als die vol is gaan ze altijd gewoon verder in het babietjestopic. Er is,volgens mij, nooit een deel 2, met uitzondering van Danyel natuurlijk, gemaakt. Dus ik weet niet of dat het verschil maakt.
Ik scroll er altijd snel doorheen op zoek naar een fotootjes of een post van de vader/moeder/iemand-anders-die-dingen doorgeeft om te kijken hoe het gaat met ze
* melonovy is het helemaal met LadyS eensch!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25004299
Wat grappig, ik vind die aparte topics juist niet nodig. Maar ik ben dan ook zeer behoudend, wij hadden dat vroegah niet Ik kan alle verschillende topics niet bijhouden omdat ik weinig tijd heb. En daarom kom ik dus niet in hoe gaat het met hupeldepup, en kom alleen maar om de foto's/bevallingsverhaal in de geboorte aankondigingen. Wat mij betreft mag dit alles dus gebundeld worden in Het Grote Kleine Babietjestopic.

En over foto's plaatsen, als het bij je bericht hoort kan je best in babietjes of dreumes je foto plakken hoor. Lijkt toch juist ook leuk, al die verhalen met af en toe een prachtig kindje er tussendoor! Echt spams, fotoverslagen van een dagje uit kunnen dan weer in het fototopic.
pi_25004427
Misschien kun je een middenweg zoeken. Wanneer er een baby geboren is, kun je in een apart topicvoor de baby je feliciaties kwijt, en een enkele foto vind ik er ook wel op zn plaats. Maar het bevallingsverhaal, de kraamtijd, en de praatjes over de periode kunnen dan weer prima in het babytjes topic. En foto's in het fototopic.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25004431
Misschien dat er iets te zeggen is voor een compromis BE? Ik vind de aparte topics namelijk reuze handig om in 1 oogopslag te zien dat er weer een nieuwe baby geboren is (ik lees Z&G nog maar sporadisch). Maar we zouden kunnen afspreken dat het topic gebruikt wordt voor de aankondiging, de felicittaties, de eerste foto's en de eerste reactie van de verse mama. Dan slotje er op en vervolgverhalen en -foto's in de betreffende topics.

Voordeel is dan ook dat andere verhalen/vragen in Z&G niet overspoeld worden door het felicitatiegeweld
pi_25004505
Goed idee Piglet
Het voelt goed hè?
A je to!
  Moderator woensdag 9 februari 2005 @ 12:11:50 #295
5428 crew  miss_sly
pi_25004533
Jeuh, wat een gezeik
Is het nou werkelijk zo moeilijk om normaal met elkaar om te gaan, te accepteren dat iedereen anders is, over posts heen te lezen die je niet aanstaan en niet te verwachten dat iedereen precies zo en op dat moment reageert als je zelf zou willen als je iets hebt gepost?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25004676
Jaaaawel.... reldag is dus doorgegaan!
Zo leer je elkaar wel kennen in ieder geval... hoef ik al die aparte topics niet door.
Wel frapant dat het vaak dezelfde zijn die hier in Mod snel reageren en hun woordje klaar hebben maar in andere topics amper te zien of te lezen zijn ....

En verder ben ik het met Danosa eens:
Ik zit sommige reacties met open mond te lezen, de arogantie spettert eraf, hebben we dan helemaal geen respect meer voor elkaar? Ik ben allergisch voor alle Oh's en Ah's, knuffels en kusjes aan iedereen, maar het hoeft ook niet door te slaan in snauwen toch?
pi_25004714
quote:
Ik kan er gelukkig ook allemaal om lachen..... het brengt weer wat extra's met zich mee en dat op een normale doordeweekse donderdag

Trouwens ik ga huilen denk ik, voel me nl nogal buitengesloten.... Ik ben nog nooit uitgenodigd voor een Meet. (heb mezelf ook nog nooit uitgenodigd hoor daar niet van)
Zal eens een meet voorstellen voor de streepjeswachters....
pi_25004828
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:10 schreef melonovy het volgende:
Goed idee Piglet
Jij zegt soms ook wijze dingen hè
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 12:31:23 #299
43556 miss_dynastie
pi_25004852
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:23 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ik kan er gelukkig ook allemaal om lachen..... het brengt weer wat extra's met zich mee en dat op een normale doordeweekse donderdag
Woensdag
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:31:38 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25004857
Fijn dat er nog mensen zijn die er wel kom kunnen lachen...
Dat lachen is me hier redelijk aan het vergaan hoor...
pi_25004867
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:23 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

En dat op een woensdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')