abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24987426
tja dat is het "fijne"van Internet... en daar word dan wellus op die mannier "misbruik"van gemaakt kun je ook weinig tegen beginnen ben ik bang.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:37:37 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24987509
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:27 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[...]
Een zwangerschap is idd iets bijzonders maar als je te beroerd bent om ervan te kunnen genieten kan ik me goed inbeelden dat die mensen het zo nu en dan van zich af moeten gooien.
[...]
Waar het de meesten hier om gaat is idd denk ik het 'zo nu en dan'... Natuurlijk weet iedereen dat een zwangerschap en ouder worden niet alleen maar rozegeur en maneschijn is, maar op het moment dat een topic hier als dagboek gebruikt word om elke dag te vertellen hoe zwaar het is vind ik mijn persoonlijke mening dus dat te ver gaan en ik denk ook dat het forum daar niet voor bedoeld is...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
tja dat is het "fijne"van Internet... en daar word dan wellus op die mannier "misbruik"van gemaakt kun je ook weinig tegen beginnen ben ik bang.
Je kan niemand tot iets verplichten, maar een kanttekening plaatsen, zoals hier nu gedaan is kan natuurlijk altijd.
pi_24987636
Weet je wat ik persoonlijk denk BE is dat mensen het forum zien als een ondersteuning, een ondersteuning in de zin van;
Hier kunnen we van ons af gooien wat we "thuis"niet meer zo snel doen ivm de evetuele "frustraties", he`hoe leg ik het nu goed uit.....

Stel je hebt een beroerde zwangerschap veel ziek enz enz, Tuurlijk heb je het er daar thuis ook over maar op een gegeven moment word het "thuisfront"dat ook wel es wat zat.... dus zet je het ergens anders neer en wat is er dan betere plek dan op idd een forum, het is wat Leah al melde je bent tenslotte wat Anoniem en de meeste steunen je toch wel dus heb je even geen gezeur van thuis aan het "hoofd"
En ik snap ook dat het voor sommige fijner is om het op een forum te gooien is dan in bv je weblog/dagboek/homepage want de kans dat men er daar op reageerd is vele malen kleiner dan op een forum.....
en wat voor mij {b} zo nu en dan is [/b] hoeft voor een ander wel heel anders te zijn
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:11:50 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24988048
Natuurlijk, en ik snap het ook wel, het schrijft gewoon lekker van je af hier. Anders zou er ook geen 'Klaagbaak' of 'R&P' bestaan, maar... ik denk wel dat we ervoor uit moeten kijken, en dat is ook al eens eerder gezegd, dat OUD geen forumpje op zichzelf gaat worden binnen Fok!
En ook dat begrijp ik wel, je zit hier vrij 'veilig' met posters die je kent en zonder al te veel baggeraars.

Weet je wat het is? Als iemand hier een apart klaagtopic zou openen zou dat onherroepelijk verplaatst worden naar KLB, zoals dat ook bij andere fora gebeurd, maar omdat het hier in de 'centrale' topics gebeurd worden die niet verplaatst, maar de focus van zo'n topic verplaatst zich soms wel.

En het is ook geen ramp, natuurlijk mag er geklaagd worden, maar de laatste tijd vind ik het iig nogal uit de hand lopen. Soms lijkt het wel alsof er hier allemaal zieken rondlopen ipv zwangeren.

Ik was bijvoorbeeld heel blij met de post van Renzell in Z&G die aangeeft dat ze lekker niks anders te doen heeft dan te bedenken welke kleur aankleedkussen het beste past bij de paarse muren.
Dat is toch ook een leuk onderdeel van het zwanger zijn, het mutsen, het tutten, het vol verwachting uitkijken naar je kleintje? En dat mis ik gewoon heel erg de laatste tijd.
pi_24988170
grrrrrr en toen werd ik eraf gegooid

Maar wat ik antwoorde was:

Lol ik zou zeggen jij gaat oefenen voor nummero oeno doe ik het voor de 2de en dan gaan we gewoon lekker kneutelen als het ons gelukt is

Maar ik begrijp het wel hoor....

maaruh ik ga er vantussen met Thijs en Dino wandelen en boodschappen doen fijne dag nog peopletjes
  dinsdag 8 februari 2005 @ 14:24:09 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24988239
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:17 schreef Bar_en_Mar het volgende:
lol ik zou haast geneigd zijn om te roepen word zelf lekker zwanger kun je ook keutelen
Je moest eens weten...
quote:
en dan ga ik wel oefenen voor de 2de
Doen!
quote:
Maar ik snap het heel goed hoor, het gaat tenslotte om de sfeer
ik ga ervantussen lekker met Thijs en Dino aan de wandel fijne dag nog mensjes
Wandel ze!
pi_24989230
Wat ik aan probeer te geven BE is dat als er een vraag over mij gesteld word ik ook antwoord geef en iedereen weet dat het hier alles behalve fun is, dus dan kan je ook een antwoord verwachten in die sfeer, toch? Maar ik schrijf al een aardige tijd alleen over de kids en het meest positief, maar geen hond die er op reageert. Op de positieve dingen word alleen gereageert als je het op een foto laat zien in het foto-topic. Maar als er iemand roept dat haar kind stapjes heeft gedaan, dat een kindje zich zelf optrekt en gaat staan, dat kindjes zwaaien, babbelen en weet ik veel wat nog meer, dan word daar niet op in gegaan. Dan heb je toch ook geen zin meer om positieve dingen te posten?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:05:48 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24989390
Waarom reageer je specifiek op mij? Ik ben toch niet de enige die hier heeft aangegeven dat ik het jammer vind?
pi_24989425
ik wilde je geen pijn doen BE

[ Bericht 57% gewijzigd door Bar_en_Mar op 08-02-2005 16:21:18 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:23:02 #160
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24989608
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:52 schreef Anitra het volgende:
Wat ik aan probeer te geven BE is dat als er een vraag over mij gesteld word ik ook antwoord geef en iedereen weet dat het hier alles behalve fun is, dus dan kan je ook een antwoord verwachten in die sfeer, toch? Maar ik schrijf al een aardige tijd alleen over de kids en het meest positief, maar geen hond die er op reageert. Op de positieve dingen word alleen gereageert als je het op een foto laat zien in het foto-topic. Maar als er iemand roept dat haar kind stapjes heeft gedaan, dat een kindje zich zelf optrekt en gaat staan, dat kindjes zwaaien, babbelen en weet ik veel wat nog meer, dan word daar niet op in gegaan. Dan heb je toch ook geen zin meer om positieve dingen te posten?
Dat niet alleen, sommige willen of kunnen sommige dingen die ieder schrijft niet snappen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:16:44 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24990138
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik wilde je geen pijn doen BE
I know, vandaar ook de edit!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 18:17:08 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_24990932
Waarom het niet reageren? Ik scroll door topics heen en mensen die ik wel wil lezen, lees ik, mensen die ik graag oversla omdat je je er haast schuldig om gaat voelen dat je wél geniet, sla ik lekker over
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24991160
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de dames die je bijna nooit in het 'nieuwe' moedertopic ziet, als eerste roepen dat ze het eens zijn met het sluiten van dit topic (en ja, ik bedoel hier melonovy en moussy mee )

Van mij mag het ook best dicht, maar ik zal niet mijn verhaal voortaan in het speeltuinbankje neerzetten want daar heb ik niks mee (en voor R&P zijn mijn problemen denk ik niet groot genoeg ). In het speeltuinbankje gaat het mij te snel en de laatste keren dat ik heb geprobeerd mee te lezen vond ik het toch behoorlijk 'kliekjes-achtig' (excusez le mot) aandoen. Maar dat is wel alweer een tijdje geleden hoor, dus misschien is het inmiddels wel anders

Anyway, ik ben in ieder geval van plan om voortaan te proberen als ik iets post (in welk topic dan ook), ik dan ook iets gezelligs/trots post. En verder merk ik het wel of er hier iets veranderd/dicht gaat/etc.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 20:20:23 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24992063
Het was idd mijn voorstel om het betreffende moederstopic te sluiten. Wat al eerder is geschreven is dat je veel posts die nu in dat topic staan best in andere topics (subfora) kunt onderbrengen.

Ik kom wel eens in het topic, maar idd, post er weinig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:24:42 #165
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24992749
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:16 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ja! Een zwangerschap is iets unieks en daar moet je van genieten! Daar heb je gelijk in, maar ik vind niet dat het nu ten koste gaat voor de aandacht van anderen, het meeleven met Bix en andere LLM van de laatste tijd is dan wel weer een pluim waardig, want dat is wel iets heel positiefs van fok!
Oh ja, vind je dat een pluim waard? Ik herinner mij de dag dat Ladybos beviel, ik geloof dat men er `s middags "al" achter kwam dat ze die dag nog niet gepost had en dat terwijl ze de avond daarvoor flink rommelde. Nee dat vind ik echt een pluim waard
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:25:06 #166
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24992758
Ik ben niet zo’n uitgesproken type in dit forum en meng me normaal niet graag in dit soort discussies maar nu wil ik ook even mijn ei kwijt.

Vanwege een aantal redenen ben ik ook niet meer zoveel op Fok te vinden. De voornaamste reden is dat ik het te druk heb om mijn tijd te verdoen met een forum dat zo traag is als dikke stront (om het maar even plat uit te drukken).

Ik vind het vervelend dat, wanneer je eerlijk zegt wat je ergens van vindt, dit door een aantal mensen wordt opgevat als een aanval of belediging en je gelijk het halve forum over je heen krijgt. Zoals ik van de week al schreef: alles hoeft toch niet alleen maar “kus”, “knuffel”, “kwijl” te zijn? Net als sommige andere posters hier heb ik vaak ook mijn twijfels over de oprechtheid van mensen die naar aanleiding van iedere scheet die dwars zit een kusje of een knuffeltje posten. Dat komt op mij heel onecht over. Doe je dat om user van de maand te worden, je postaantal op te krikken of omdat je het serieus meent?

Ook het geklaag staat me behoorlijk tegen. Tuurlijk is een zwangerschap of het mama-zijn niet altijd even grappig maar als gewoon gezellig posten met af en toe wat gezeur op z’n tijd omslaat in een eeuwige klaagzang dan wekt dat bij mij een hoop irritaties. Iedereen heeft wel eens een dipje of maakt wel eens wat vervelends mee en zoiets moet je ook in het oudersforum kwijt kunnen, maar als je alleen maar kan jammeren dan sluit ik me aan bij de rest die die persoon naar de klaagbaak doorverwijst. Op die manier worden de mensen die echt iets vervelends hebben meegemaakt tenminste niet ondergesneeuwd door allerhande onzin.

De suggestie om een apart nieuwe moeders zeiktopic te openen staat me overigens ook wel aan (maar alleen als de kussers, knuffelaars en kwijlers daar naartoe meeverhuizen)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:33:31 #167
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24992892
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:24 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Oh ja, vind je dat een pluim waard? Ik herinner mij de dag dat Ladybos beviel, ik geloof dat men er `s middags "al" achter kwam dat ze die dag nog niet gepost had en dat terwijl ze de avond daarvoor flink rommelde. Nee dat vind ik echt een pluim waard
Amen!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:43:40 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24993038
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:25 schreef m@x het volgende:

Ik vind het vervelend dat, wanneer je eerlijk zegt wat je ergens van vindt, dit door een aantal mensen wordt opgevat als een aanval of belediging en je gelijk het halve forum over je heen krijgt. Zoals ik van de week al schreef: alles hoeft toch niet alleen maar “kus”, “knuffel”, “kwijl” te zijn?
Amen

Nou reageer ik soms ook wat heftig, ik meen me te herinneren dat ik al een keer vertrokken ben , maar ik vind echt dat er best wat vaker meningen gegeven mogen worden hier.
Verder vind ik juist de andere topics ook behoorlijk kliekerig geworden, juist vanwege het hoge zeikgehalte... Dan voel ik me echt niet geroepen om te gaan posten hoe mijn zwangerschap gaat, nog afgezien van het feit dat er nauwelijks naar gevraagd werd, behalve door een paar users die mij nog van vroegah kennen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!fossiel dinsdag 8 februari 2005 @ 21:53:49 #169
2628 Karin
pi_24993227
Het is natuurlijk wel zo op een forum dat hoe meer je post, hoe meer "bekendheid" je hebt, des te eerder mensen naar je informeren of om je denken. Denk dat dat altijd wel zo zal zijn. Ik vind ook niet dat iedereen maar de hele tijd naar iedereen moet gaan informeren, het staat je vrij om zelf te gaan posten ook als er niemand naar je vraagt. Zo staan er best wat namen in de lijstjes van mensen die maar een paar posts hebben gedaan in dit forum. Ik ga daar echt niet elke keer naar informeren, misschien lezen ze hier niet eens meer.

Over het sluiten van het nieuwe moederstopic, daar zou ik graag nog wat meningen over willen horen. Zijn er ook mensen die het willen behouden en waarom?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:58:11 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24993339
Ik heb persoonlijk het informeren ook niet gemist hoor , ik geef het maar als voorbeeld aan.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 21:58:43 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24993351
ik sluit me hierbij aan bij het anti-kliekers-kliekje
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 22:05:14 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24993475
van mij mag het blijven hoor! dat is nou voor mij een voorbeeld voor een moeders-zeik-topic.
(positief bedoeld hoor). als het gesloten wordt komen straks al die verhalen op het speeltuinbankje en daar moet ik nou weer niet aan denken. geef de nieuwe moeders lekker in hun eigen topic de kans om te klagen over poepluiers, babykots en slapeloze nachten , dan kan ik hetin een keer overslaan als ik er geen behoefte aan heb .
(ik lees er trouwens af en toe wel)
pi_24993589
Moeders mag van mij blijven bestaan hoor. Volgens mij gaat het hier om een algemeen probleem: klagen uit gewoonte. En dat komt voor in zowel Z&G als Moeders etc.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 februari 2005 @ 22:44:10 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24993755
Ik sluit me aan bij Snoopy wat betreft het 'moeders'-topic. Denk idd dat het meer een algemene onwikkeling is dan topic gebonden. En dan kan het Speeltuinbankje ook min of meer klaagvrij blijven.
Heb me overigens voorgenomen om heel Oud vol te spammen met vrolijke berichten en foto's
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:47:49 #175
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24993824
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:24 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik vind het meeleven met elkaar in Z&G, vooral naar het einde toe, een pluim waard, en dat voorbeeld van jou vind ik toch wel een beetje zeiken om het zeiken!

Ik kan het niet laten om het even terug te zoeken, ik kan me namelijk wel herinneren dat ik me er rottig om voelde dat ik dr vergeten was...
http://forum.fok.nl/topic/662590/2/50
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')