Dan zouden ze natuurlijk ook twee konijnen, een kip en een hond als kandidaten kunnen nemen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:39 schreef methodmich het volgende:
Het gaat om de verhaaltjes van Leo en zijn foute grapjes.
The Moldy Peaches dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:41 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dan zouden ze natuurlijk ook twee konijnen, een kip en een hond als kandidaten kunnen nemen.
Dat durf ik alleen met zekerheid te zeggen bij uitzending 3: die wordt op z'n sloffen gewonnen door Flip, no competition. Donkers en Bentz gaan af als een gieter, en Kroeskop doet het ws. beter dan hij zelf verwacht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:03 schreef Meril het volgende:
De komende weken:
Uitzending 2 : vrijdag 11 februari - Nederland 3
Team Zangers
- Daniel Lohues (Skik)
- Marcel de Groot
- Pieter Both (Beef)
- Nol Havens (VOF De Kunst)
Uitzending 3 : vrijdag 18 februari - Nederland 3
Team popprofessoren
- Jan Douwe Kroeske
- Jan Donkers
- Roel Bentz van den Berg
- Flip van der Enden
Uitzending 4 : vrijdag 25 februari - Nederland 3
Team de Jantjes
- Bob Fosko
- Istvan Hitzelberger
- Hugo Metsers III
- Bart de Ruiter
Uitzending 5 : vrijdag 4 maart - Nederland 3
Team VARA
- Claudia de Breij (presentatrice van onder meer Vara Live)
- Leon Polman (radioproducer van Claudia de Breij)
- Rinske Wels (presentatrice van ‘Uitgelicht’ bij Vara Radio 2)
- Hans Smit (presentator van ‘Ontbijtradio’ bij Vara Radio)
U mag nu inzetten op de winnaars.![]()
En het sfeertje in de studio is altijd zo goed, op één of andere manier.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:14 schreef cosmick het volgende:
Toch leuk programma. Matthijs en Leo doen het erg goed.
Ik gok op winst voor Marcel de Groot (of anders Daniël Lohues, hoewel ik denk dat die een te beperkte smaak/kennis heeft).quote:
rechts voor de kijkers thuis?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:24 schreef One_conundrum het volgende:
Aardige aflevering. Leuke vragen. Ik kon allen die meest rechtse gast niet. Wie was dat?
Dat was dus Marcel de Groot, zoon van Boudewijn de Groot en idd de winnaar (ik ga er met de pot vandoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:24 schreef One_conundrum het volgende:
Aardige aflevering. Leuke vragen. Ik kon allen die meest rechtse gast niet. Wie was dat?
Zeg dat wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:15 schreef DaisyDuke het volgende:
Het is wel weer erg makkelijk ja....
Wel als je zelf nooit verder gekomen bent dan "poep in je hoof!"quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:27 schreef GLO het volgende:
Ho ho jongens, ieder zijn smaak. Daar gaat het hier niet om.
Inderdaad. Iedereen maakt fouten, maar bij een quiz vind ik dat de vragen + antwoorden driedubbel gecheckt moeten worden. Ook ergerlijk vond ik de foute uitspraak van Van Nieuwkerk bij 'graffiti' (hij sprak het uit als 'gravity', wat heel wat anders is; de nadruk hoort op de tweede lettergreep te liggen) en bij 'The JB's' (hij sprak het uit als 'djie bies' en zegt vast ook Djie Djie Keel...).quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:33 schreef Gyan het volgende:
Van vandaag vond ik het wel jammer dat ze een feitje niet goed hadden. Nu kan dat wel mierenneukerig klinken maar daar draait het hele programma om. In ieder geval zingt niet Flea's moeder op Under The Bridge maar die van John.
Wees blij, het kost je alleen maar kromgegroeide tenen en gesprongen tanden...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:18 schreef Prep2Fight het volgende:
Heb het gemist vanavond, vergeet het telkens weer
Lol, GLO please blaas nieuw leven in het Muziekassociatiespel, tis zo ubersaaiquote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:02 schreef GLO het volgende:
[..]
Wees blij, het kost je alleen maar kromgegroeide tenen en gesprongen tanden...
Oh, OK... Ik zit meer in Muziek Trivia, vandaar. Kom je daar anders ook 's kijken?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Lol, GLO please blaas nieuw leven in het Muziekassociatiespel, tis zo ubersaai![]()
Heb het weleens geprobeerd, maar het gaat mij een beetje te snelquote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:11 schreef GLO het volgende:
[..]
Oh, OK... Ik zit meer in Muziek Trivia, vandaar. Kom je daar anders ook 's kijken?
Op dit moment niet hoor, integendeel. Waag 's een gokje: Fok! Muziek Trivia deel CCCXLVquote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:30 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Heb het weleens geprobeerd, maar het gaat mij een beetje te snel
En lelijk, niet te vergeten...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:13 schreef methodmich het volgende:
Die U2-kerel was wel een zeer vaag personage, vond ik...
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:30 schreef dwerg het volgende:
Wie schreef Knockin' on heaven's door?
Ehm, George Harrison?
Die andere rebus daarentegen was hartstikke moeilijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dat hele nummer (For America van ene Red Box) niet kendequote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:45 schreef dwerg het volgende:
Je ziet twee keien van een berg afrollen en een slecht getekende man met een enorme kwast iets zwart verven. Welk nummer is dit? Hallo!!! Mijn nichtje van 10 kan zo'n rebus oplossen.
Het nummer had ik wel goed gegokt, maar ik kwam ook niet verder dan Living in a box.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Die andere rebus daarentegen was hartstikke moeilijk. Maar dat kan ook komen doordat ik dat hele nummer (For America van ene Red Box) niet kende
Ik vond Ad sterk beginnen, maar op een gegeven moment wist hij de simpelste vragen niet meer. Niet weten dat 'Teach Your Children' op 'Déjà Vu' staat, sterker nog, het door elkaar halen met het eerste CSN-album en dan nog met stelligheid ook. Nee, Ad is uiteindelijk net zo door de mand gevallen als die andere krukken. Van wie Manuela mij evenwel 100% meeviel.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:49 schreef tong80 het volgende:
En toen stond ie met één goed antwoord op kop terwijl Ad Visser al 6 goede antwoorden had gegevn.
Ja, dat het 'For America' zou worden was wel duidelijk, maar het zei me helemaal niks...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het nummer had ik wel goed gegokt, maar ik kwam ook niet verder dan Living in a box.
Nou, dat had ik allemaal mooi mis...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:04 schreef GLO het volgende:
Anyway, dat moet toch een ruime zege voor de TopPop-goeroe worden, lijkt mij. Of zou bijv. Joris Linssen (zit tenslotte ook in de muziek) verborgen talenten hebben? Van Manuela zou enige substantiële kennis mij verbazen.
Ik dacht half vier.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:42 schreef shredder het volgende:
Maandag wordt de popquiz het herhaald op Ned 1. Maar hoe laat?
Je bedoelt als je die dag voor het eerst eet?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht half vier.
Meestal als ik onbijt kijk ik er naar.
quote:Uitzending 9 : vrijdag 1 april - Nederland 3
The Sheer
- Bart ‘Stash’ van Liemt
- Jasper Geluk
- Jorn van der Putte
- Gert-Jan Zegel
Uitzending 10 : vrijdag 8 april - Nederland 3
Team Noordzee FM
- Gordon
- Sjaak Bral
- Erik de Zwart
- Danny Gordijn
Ja goddammitquote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:32 schreef tong80 het volgende:
Dire Straits vond meneer maar kut muziek want ze bewegen niet op het podium
haha nu kun je het niet meer veranderen in Axelquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:08 schreef bigshadow het volgende:
Ad visser viel mij ook tegen, vooral dat is de naam alex rose niet wist op te noemen. Ik had hem hoger geschat, dat mister top40 jeroen won was dus nog niet eens zo onterecht (oei, wat zeg ik hier)
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:09 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
haha nu kun je het niet meer veranderen in Axel
Tis ook kutmuziekquote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:32 schreef tong80 het volgende:
Dire Straits vond meneer maar kut muziek want ze bewegen niet op het podium
En jij niet meer in Axl...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:09 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
haha nu kun je het niet meer veranderen in Axel
Hear! Hear!quote:Op zondag 27 maart 2005 15:46 schreef NoSigar het volgende:
Op de een of andere manier heb ik echt heel erg veel moeite met Matthijs van Nieuwkerk (sp. de presentator dus).
Mwah. Dat doet me verder niks. Het beestje mag best zo'n naam hebben. Waarom niet?quote:En de term grand slam ergert me ook nogal.
Eens. Leo Blokhuis heb ik niks op tegen. Die Matthijs heeft zelf heel erg weinig verstand van popmuziek geloof ik: ik kan me een uitzending herinneren waarin hij beweerde the Clash goed te vinden om twee seconden daarna te vragen: "En wat is dat dan "the magnificent seven"? Dat hoor je te weten dan, Matthijs. Maar je lult maar wat mee hé. Zoals zovaak.quote:Op zondag 27 maart 2005 15:59 schreef GLO het volgende:
[..]
Hear! Hear!
Ik heb dat ook wel 's geroepen, maar nog nooit iemand gehoord die het met me eens is. Iedereen begint altijd over Leo Blokhuis, da dat zo'n betweter is. Onzin, ik hoor graag iemand die veel weet. Maar van Van Nieuwkerk krijg ik spontaan bultjes. Ik vind het een nare, dominante, eigenwijze, zelfingenomen man, die niet kan luisteren. Bah. Dat gezegd hebbende, heb ik mezelf wel geleerd die antipathie opzij te zetten, anders zou ik het programma ook niet kunnen kijken en trek ik dubbel aan het korste eind.
[..]
quote:Op zondag 27 maart 2005 16:18 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Eens. Leo Blokhuis heb ik niks op tegen. Die Matthijs heeft zelf heel erg weinig verstand van popmuziek geloof ik: ik kan me een uitzending herinneren waarin hij beweerde the Clash goed te vinden om twee seconden daarna te vragen: "En wat is dat dan "the magnificent seven"? Dat hoor je te weten dan, Matthijs. Maar je lult maar wat mee hé. Zoals zovaak.
(tenminste, zo herinner ik het me dus, was een tijdje geleden).
Ben ook bang van niet nee...quote:Ineens kwam die op TV. Hij was geloof ik hoodredacteur geweest bij het Parool en mocht toen ineens NOVA presenteren. Is gelukkig slecht afgelopen, maar we zijn helaas nog niet van deze wandelende fles kruipolie af.
ja hij was goed, met Jimi Hendrix en Jefferson Airplane, Ik miste alleen de vraag hoe heet het album waarvan dit nummer afkomt. vraag me af of ze dat hadden geweten.quote:
Eensch, alleen de herinnering aan Starship vind ik altijd wat pijnlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2005 21:19 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ja hij was goed, met Jimi Hendrix en Jefferson Airplane,
Jij kent The Sheer niet, Tragisch,... Meer naar 3FM luisteren jongemanquote:Op vrijdag 1 april 2005 22:32 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Eensch, alleen de herinnering aan Starship vind ik altijd wat pijnlijk.
De band die meedeed kende ik overigens niet. Is het iets, waar lijkt het op?
Je zou ze kunnen kennen van hun 'Set Your Smile On Fire' in de Mars-reclame van vorig jaar. Luister ernaar op hun site.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:43 schreef NoSigar het volgende:
Gelukkig luister ik al een jaar of 15 niet meer naar Hilversum drie.
Ik vond ze er wel erg uitzien als de plaatselijke rockhelden, en daar wordt ik altijd een beetje moe van. Maar wie weet,is de muziek wel leuk. Ik denk het niet aangezien ze met Blüf speelden.
Goeie omschrijvingquote:
Maandag 15:30 uur, Ned. 1quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:05 schreef Prep2Fight het volgende:
Heb alleen de laatste vragen gezien, wanneer is de herhaling?![]()
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:12 schreef Tup het volgende:
Wat wist de Sheer weinig van muziek...maar dat had ik al kunnen raden afleide van hun muziek.
slaat ook nergens opquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:12 schreef Tup het volgende:
Wat wist de Sheer weinig van muziek...maar dat had ik al kunnen raden afleide van hun muziek.
gemist! Lees het nu pas en Tup die opmerking slaat inderdaad nergens opquote:
Het gaat niet om The Sheer, Tup. Het gaat erom dat jij uit een bepaalde stijl dan wel kwaliteit muziek concludeert dat de makers ervan wel te weinig van popmuziek zullen weten. Da's net zoiets als vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur dom zijn.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:03 schreef Tup het volgende:
Wow de Sheer-fanclub op Fok! Ik vind de muziek van de Sheer wel aardig, maar niet goed. Net als hun prestaties...
net wat ik wilde zeggen!quote:Op donderdag 7 april 2005 12:24 schreef GLO het volgende:
[..]
Het gaat niet om The Sheer, Tup. Het gaat erom dat jij uit een bepaalde stijl dan wel kwaliteit muziek concludeert dat de makers ervan wel te weinig van popmuziek zullen weten. Da's net zoiets als vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur dom zijn.
Blijkbaar had ik wat smileys moeten gebruiken, want de opmerking ging vooral om de belabberde popkennis van de Sheer. Daar gaat dan niemand op in, maar wel op de ironische vergelijking die ik maak met mijn mening over hun muziek. Ook goed.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:24 schreef GLO het volgende:
Het gaat niet om The Sheer, Tup. Het gaat erom dat jij uit een bepaalde stijl dan wel kwaliteit muziek concludeert dat de makers ervan wel te weinig van popmuziek zullen weten. Da's net zoiets als vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur dom zijn.
Ik bouw mijn post meestal op uit smileys, dan kan er meestal weinig fout gaan, maar wat ik er van heb gezien vond ik de kennis niet tegenvallen (1 vraag), er zijn veel slechtere kandidaten geweest. Ik heb helaas niet de hele uitzending gezien maar de meest rechtse, die had er weinig kaas van gegeten in ieder gevalquote:Op donderdag 7 april 2005 22:21 schreef Tup het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik wat smileys moeten gebruiken, want de opmerking ging vooral om de belabberde popkennis van de Sheer. Daar gaat dan niemand op in, maar wel op de ironische vergelijking die ik maak met mijn mening over hun muziek. Ook goed.
Oooh. Zit dat zo? Het had idd alles uitgemaakt als je een smiley had gebruikt, ja. We kunnen toch niet ruiken dat je het ironisch bedoelt?quote:Op donderdag 7 april 2005 22:21 schreef Tup het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik wat smileys moeten gebruiken,
Wat hadden we daarop moeten zeggen dan? Die deur staat zo wijd open dat geen mens 'm meer dichtkrijgt. Sterker nog, het is de rode draad in dit hele topic, dat al die BN'ers zo weinig weten. Daar zijn we inmiddels wel over uitgeluld. Maar als je 't per se horen wil: ja, The Sheer wist verdomd weinig. Gênant weinig. Helemaal mee eens.quote:want de opmerking ging vooral om de belabberde popkennis van de Sheer. Daar gaat dan niemand op in,
Zonder smiley zag het er ronduit reactionair uit, sorry dat ik het zeg. Vandaar dat wij als door een wesp gestoken reageerden. Bij deze mijn excuses dan.quote:maar wel op de ironische vergelijking die ik maak met mijn mening over hun muziek. Ook goed.
Erik de Zwart daar heb ik lage verwachtingen van. Ik denk (hoop) dat hij lelijk door de mand gaat vallen.quote:Op donderdag 7 april 2005 18:08 schreef One_conundrum het volgende:
nouja meer Erik de Zwart en Jaques Bral eerlijk gezegd. Of zouden er vragen komen over The Culture Club...
Het lijkt me toch dat als er iemand nog punten scoort, dat dat dan Erik de Zwart zal zijn. Van de rest kan ik het me absoluut niet voorstellen. Maar ja, twee weken terug zag ik 't ook helemaal verkeerd...quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:13 schreef Neleos het volgende:
[..]
Erik de Zwart daar heb ik lage verwachtingen van. Ik denk (hoop) dat hij lelijk door de mand gaat vallen.
We zullen 't morgen wel zien. Maar ik heb bij geen van allen het idee dat ze veel weten. En dat is wel jammer, want dan komen er per artiest niet meer dan ongeveer 2 vragen. En kan ik niet patsen dat ik een grand slam heb.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat als er iemand nog punten scoort, dat dat dan Erik de Zwart zal zijn. Van de rest kan ik het me absoluut niet voorstellen. Maar ja, twee weken terug zag ik 't ook helemaal verkeerd...
danny gordijn weet wel veel van muziek, zijn voorkeur sluit niet echt aan bij wat op Noordzee gedraaid wordt...quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat als er iemand nog punten scoort, dat dat dan Erik de Zwart zal zijn. Van de rest kan ik het me absoluut niet voorstellen. Maar ja, twee weken terug zag ik 't ook helemaal verkeerd...
Oh, OK. Die was ik even vergeten, maar die ken ik verder ook helemaal nietquote:Op vrijdag 8 april 2005 01:07 schreef evert het volgende:
[..]
danny gordijn weet wel veel van muziek, zijn voorkeur sluit niet echt aan bij wat op Noordzee gedraaid wordt...
Ja, dat was de enige koele opmerking van de avond. Verbazingwekkend dat ie van Gordon moest komen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:21 schreef tong80 het volgende:
Heeft de ballen verstand vanj moderne muziek maar toen ze vroegen naar z'n favoriete soulznger gaf ie een pertfect antwoord.
Horen mamsen dat eigenlijk niet te weten dan?quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:01 schreef Nynk het volgende:
Whahaha ja wat een blunder zeg van Eric de Zwart
Zelfs m'n mams wist dat 't Nirvana was
Hoezo verbazingwekkend? 't Is toch een publiek geheim dat meneer van soul, disco en R&B houdt. Hij meldde het ook nog. En hij doet zelfs zelf pogingen tot R&B.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:23 schreef Anton het volgende:
[..]
Ja, dat was de enige koele opmerking van de avond. Verbazingwekkend dat ie van Gordon moest komen.
Vergeet dat idee dan maar gauw. Winnen met 26 punten is een laagterecord.quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:17 schreef Neleos het volgende:
Maar verder had ik wel het idee dat ze meer wisten van popmuziek dan de meeste kandidaten in de vorige afleveringen.
Ze kiezen expres altijd de meest opvallende nummers, niet zozeer de beste nummers. Erg leuk programma. In dit soort omstandigheden is Matthijs van Nieuwkerk onnavolgbaar.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:52 schreef dwerg het volgende:
Ohja, dit topic. Ik kwam net op tijd thuis om de Radio 2 dj's te zien zitten. En ik zag Stuck in the middle with you door de aftiteling.
En vorige week nog Linda, Roos & Jessica! Je boft wel hoor pfaf!quote:
Onnavolgbaar...quote:Op woensdag 21 december 2005 22:03 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ze kiezen expres altijd de meest opvallende nummers, niet zozeer de beste nummers. Erg leuk programma. In dit soort omstandigheden is Matthijs van Nieuwkerk onnavolgbaar.
Yep, vanaf volgende week de Top 2000 a-go-go.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:13 schreef BeRightBack het volgende:
het is alweer afgelopen toch?
Ook leukquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Yep, vanaf volgende week de Top 2000 a-go-go.
Da's leuk jaquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Yep, vanaf volgende week de Top 2000 a-go-go.
Nee en Lucretia ook niet, alleen wel apart dat ze alles wisten en dan zoveel moeite hadden met Guns 'n Roses te raden.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:08 schreef Bjoro het volgende:
toine v peperstraten stelde niet teleur, vond ik !
Knap hoor... alles over iemand weten door een tv-uitzending....quote:Op woensdag 28 december 2005 04:47 schreef NoSigar het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk weet oprecht van niets volgens mij en houdt niet echt van popmuziek (meer van jazz denk ik, hij mist iig heel veel).
Maar hij acteert. En mensen houden van hemDat moet het zijn: men gelooft in hem.
Iedereen die de top 2000 luistert houdt volgens mij niet echt van muziek trouwens, maar vooral van niet storend geluid.
Nou ja, of van heel ongevaarlijke muziek. Queen is muziek, het valt niet te ontkennen.
Ik vind het allemaal maar niks dat soort muziek en die top honderds: dat volk is al miljoniar geworden, en nu lijkt het ook nog eens alsof Queen beter is dan the Beach Boys. Of desnoods Nick Cave. En dat is natuurlijk onzin.
Wat wel klopt is dat radio twee een easy-listening station is dat verder weinig met pop en rock te maken heeft. Elvis zou destijds niet op R2 te horen zijn geweest.
Maar nu is het gewoon de top 100 allertijden met een andere naam.
En dan denk ik zo maar, waarom moet deze onzin van publieke gelden betaald worden? De grootste uitgave is markerting: zorg dat het volk het vreet. En dat kan bij elke zender. Matthijs heeft vast ook zijn prijs.
(dat bleek destijds wel toen hij zich bij NOVA ziek meldde terwijl hij een arbeidsconflict had. En helemaal niet ziek was. De solidare schavuit.)
En Matthijs van Nieuwkerk doet alsof hij het serieus neemt terwijl hij niet eens van popmuziek houdt, maar omdat hij gewoon een rol moet spelen. En daarom kiest hij maar Marvin Gaye (=goed en politiek&cultureel correct en ongevaarlijk).Want weet hij nou eigenlijk. Niks.
Dat is mensen als mij namelijk vrij duidelijk geworden na het kijken van de Popquiz á gogo
dat idee heb ik ook altijd.quote:Op woensdag 28 december 2005 04:47 schreef NoSigar het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk weet oprecht van niets volgens mij en houdt niet echt van popmuziek (meer van jazz denk ik, hij mist iig heel veel).
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?quote:Op woensdag 28 december 2005 08:34 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat idee heb ik ook altijd.
En die andere gast, die dan de expert uithangt, weet zo te zien veel van jaren 60, 70 en 80, maar daarna is hij blijven steken in z'n oude kennis. Dat is dan wel weer jammer.
door de diverse foute kennis die Matthijs van whatever af en toe ten toon spreidt.quote:Op woensdag 28 december 2005 08:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Ach moet Mathijs dan alles weten? Van mij niet hoor... dat maakt het programma nou juist zo los....quote:Op woensdag 28 december 2005 08:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
door de diverse foute kennis die Matthijs van whatever af en toe ten toon spreidt.
En die andere gast weet gewoon uren te vertellen over de periodes die ik net noem, maar zodra het over wat moderner gaat (lees: laatste 10 a 15 jaar) dan is het een stuk minder.
Toegegeven? Dat hoef je toch niet toe te geven? Is gewoon 1 van de bronnen waar hij info vandaan haalt. Net als vele anderen. Maar goed, hij weet meer uit zijn hoofd dan ik.....quote:Op woensdag 28 december 2005 09:42 schreef Anton het volgende:
Leo Blokhuis haalt al zijn kennis ook van de All Music Guide. Dat heeft hij al meerdere keren zelf toegegeven. Helemaal niet erg overigens. Het is altijd wel leuk om te horen dat The Verve geen cent gekregen heeft voor Bittersweet Symphony, omdat de Rolling Stones heel slim een sample van een traditional gelicenseerd hebben.
Daar heb ik mijn afschuw ook al over uitgesproken in het gewone top 2000 topic. Ik ben dus ook groot voorstander van de minimaal 1 jaar oud regel. Dan voorkom je hypes als deze.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:42 schreef Anton het volgende:
Trouwens, waarom staat Katie Melua zo achterlijk hoog in de Top 2000?? Ik had tot 3 weken geleden nog nooit van dat mens gehoord. En om nou te zeggen dat "9 Million Bicycles" beter is dan Riders on the Storm van The Doors, dat gaat me echt te ver.
Sterker nog.... het zou weer stukken interessanter worden om vaker de TV aan te zetten!quote:Op woensdag 28 december 2005 10:20 schreef Anton het volgende:
Maar elke avond een popquiz ipv goede tijden is niet verkeerd
Hij weet wel gruwelijk veel uit z'n blote hoofd hoor. Hij staat in de radio- en muziekwereld gewoon bekend als wandelend encyclopedie.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:21 schreef webfreak het volgende:
Het lijkt mij nogal logisch dat Leo Blokhuis niet alles uit z'n blote bol knalt.. Hij speurt gewoon het internet af voor interessante verhaaltjes. Prima, als je 't mij vraagt. Hij vertelt me regelmatig dingen die ik nog niet wist.
Dat zal best, ik ken 'm verder niet. Maar als 'ie zelf toegeeft regelmatig AMG te raadplegen...quote:Op woensdag 28 december 2005 13:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij weet wel gruwelijk veel uit z'n blote hoofd hoor. Hij staat in de radio- en muziekwereld gewoon bekend als wandelend encyclopedie.
Lijkt mij ook: als hij iets vertelt over een album of een artiest of wat-dan-ook kan het geen kwaad om wat bronnen te raadplegen om bijvoorbeeld de juiste jaartallen nog even te checken. Doet hij dat niet en hij vertelt onwaarheden, wordt hij daar ook meteen op afgerekend (jahaaa, en dan staan WIJ met z´n allen vooraan, haha!)quote:Op woensdag 28 december 2005 13:55 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat zal best, ik ken 'm verder niet. Maar als 'ie zelf toegeeft regelmatig AMG te raadplegen...
Nogmaals: ik vind 't prima hoor. Je moet 't toch érgens vandaan halen
Tuurlijk moet ie z'n info ergens vandaan halen, maar hij is wel een type dat als ie eenmaal iets gelezen heeft, dat ie het ook onthoudt en vervolgens feilloos op kan dreunen.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:55 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat zal best, ik ken 'm verder niet. Maar als 'ie zelf toegeeft regelmatig AMG te raadplegen...
Nogmaals: ik vind 't prima hoor. Je moet 't toch érgens vandaan halen
Inderdaad betreft het mijn veronderstellingen, jou ontgaat weinig. Bovendien weet ik niet alles over hem en doe ik ook niet alsof. Het lijkt me wel dat je geen blunders moet maken als je een kenniskwis over popmuziek presenteerd. En als je een top 2000 fanatiek uitdraagt als lijkt het wel het woord God's mbt popmuziek.quote:Op woensdag 28 december 2005 08:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Knap hoor... alles over iemand weten door een tv-uitzending....
Ik denk dat jou stukje vooral veronderstellingen betreft...
Moet je alles van pop weten om er van te houden?? Lijkt mij kolder maar goed..
Inderdaad kan je je dat afvragen bij elk programma. En daar gaat momenteel een flinke duiscussie over: bij elk programma vragen ze het zich af, de overheden en de omroepen: misschien moet je hen gaan vertellen dat dat onzin is. Sommige programma's hebben echter een duidelijke functie binnen ons bestel. Het proberen hoge luistercijfers te scoren met een easy-listening radiostation heeft dat niet echt IMHO.quote:Tja waarom moet dit programma van publieke gelden betaald worden? Beetje onzinnige vraag vind je niet? Dat kan je je bij elk programma afvragen op nederland 1,2 of 3.
Bijvoorbeeld.quote:Of had je soms liever Ad Visser gehad?
nope, net ff gekekenquote:Op woensdag 28 december 2005 21:38 schreef Grobbel het volgende:
Een paar jaar geleden kon je ze ook nog naderhand online bekijken. Kan dat dit jaar ook nog?
dat laat ik de video wel kijkenquote:Op woensdag 28 december 2005 21:37 schreef Liejannuh het volgende:
Je hebt om half 1 vannacht nog een herkansing. En morgenochtend ook nog geloof ik.
WAT? Te weinig zul je bedoelen... Eerder teveel onbelangrijke 60's artiesten...quote:Op donderdag 29 december 2005 00:52 schreef One_conundrum het volgende:
Ze laten wel te veel 80'er jaren clips zien btw...
Radio 2 luisteraars wel....quote:Op donderdag 29 december 2005 02:21 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
WAT? Te weinig zul je bedoelen... Eerder teveel onbelangrijke 60's artiesten...
Who gives a f#ck about Blue Cheer of Piet Veerman...
Blue Cheer was goed!quote:Op donderdag 29 december 2005 02:21 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
WAT? Te weinig zul je bedoelen... Eerder teveel onbelangrijke 60's artiesten...
Who gives a f#ck about Blue Cheer of Piet Veerman...
Dat heet nou persoonlijke voorkeur.... Maak je er niet zo druk om, zou ik willen aanbevelenquote:Op donderdag 29 december 2005 02:28 schreef MaartenHG het volgende:
En dan helemaal die loser die zegt dat Dire Straits of Guns N Roses een lagere plaats verdienen dan Dusty Springfield. Die gasten leven echt in een andere wereld blijkbaar.
Onverwacht goed eigenlijk. Ik moest trouwens erg lachen om Troy Douglas wiens schaterlach echt overal overheen denderde. Vanavondquote:
Ja, die James Taylor klonk erg goed! Maar 's ff verder in verdiepen.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:52 schreef MaartenHG het volgende:
Leuke aflevering, met name James Taylor en David Crosby!
O, Ricky Koole,quote:
Tja ik heb t eigenlijk altijd wel een fraai nummer gevonden. Tot het ineens veel gedraaid ging worden toen Falco overleden was. Toen kon je er nauwelijks omheen. Maar idd staan er ergere dingen in de lijst...quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:17 schreef schaap001 het volgende:
Wat is er precies mis met Jeanny eigenlijk? Ik bedoel, ik zou wel wat kunnen verzinnen, maar ZO erg is die plaat nou ook weer niet. D'r staan wel grotere baggerplaten in die lijst....
Jaquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:25 schreef schaap001 het volgende:
Ja, dat is inderdaad een schande! Curieus dat ie ontbreekt: hij is toch vrij geliefd...
Had ik al eens verteld dat ik 'm in 1995 live gezien heb ik Nighttown?![]()
Tja, Jeanny komt uit de jaren '80, en je weet hoe er tegen muziek uit dat tijdperk wordt aangekeken!quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik heb t eigenlijk altijd wel een fraai nummer gevonden.
Ik zocht net even vluchtig in de lijst, maar staan Hallelujah en Last Goodbye er ook niet in?quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:21 schreef peaceman het volgende:
Dat Jeff ontbreekt is idd wel schande! Daar hadden Mathijs en Leo gelijk in.
Eep. Je hebt gelijk. Geen Morrissey! Bah.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef peaceman het volgende:
Pearl Jam ontbreek idd in de lijst, net als Radiohead, The Smiths, Jeff Buckley... schande!
quote:Op woensdag 28 december 2005 09:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn afschuw ook al over uitgesproken in het gewone top 2000 topic. Ik ben dus ook groot voorstander van de minimaal 1 jaar oud regel. Dan voorkom je hypes als deze.
Ja, maar het blijft natuurlijk een lijst van radio 2. Daar wordt nu eenmaal geen Pearl Jam of Metallica gedraaid. Dat valt mij ook al jaren op dat dit soort bands ontbreken, het blijft toch een beetje een bejaardenlijst zo.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef peaceman het volgende:
Pearl Jam ontbreek idd in de lijst, net als Radiohead, The Smiths, Jeff Buckley... schande!
Ja maar ik vind dat een slap argument. Deze bands hebben best radio 2 geschikte nummers gemaakt. En bovendien staat Metallica er al in. O.a. met het vreselijk Nothing Else Mattersquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:58 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft natuurlijk een lijst van radio 2. Daar wordt nu eenmaal geen Pearl Jam of Metallica gedraaid. Dat valt mij ook al jaren op dat dit soort bands ontbreken, het blijft toch een beetje een bejaardenlijst zo.
Da's nou ook niet echt één van hun beste nummers, wel het bekendstequote:Op vrijdag 30 december 2005 13:58 schreef Bjoro het volgende:
Alive van Pearl Jam is toch ook helemaal niet zo slecht...staat volgens mij ook niet in de lijst
idd, toen ik gisteravond hoorde dat jeff buckley er niet eens is staat schoot ik uit echt mijn slof.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:04 schreef peaceman het volgende:
Heb ik gedaan dit jaar, net als op Pearl Jam (Jeremy), The Smiths en Radioheadquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:26 schreef wlsandman het volgende:
[..]
idd, toen ik gisteravond hoorde dat jeff buckley er niet eens is staat schoot ik uit echt mijn slof.
Volgend jaar ga ik op grace en halleluja stemmen![]()
Ik heb dit jaar wel pearl jam erin gezet; black.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb ik gedaan dit jaar, net als op Pearl Jam (Jeremy), The Smiths en Radiohead![]()
Ja, ik vond het een gezellig aflevering. En Ram Jam rockt nog steeds man, geweldig!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:10 schreef Anton het volgende:
Paul McCartney en the Beach Boys.... niet verkeerd
Tja ze kozen niet bepaald de gelukkigste fragmenten vond ik. Mensen die bij 'blues' direct denken aan een onverstaanbaar in zichzelf murmelende vent achter een piano worden op deze manier wel erg makkelijk in hun vooroordelen bevestigdquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:23 schreef cosmick het volgende:
[..]
En Tom Waits.. moet je van houden denk ik..... Ik krijg al keelpijn als ik naar die schuurpapieren-stem van 'm moet luisteren.
* broer prevelt amenquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:05 schreef Soul79 het volgende:
Want Tom Waits is geweldig
Welnee man, radio2 wordt hoofdzakelijk door babyboomers en ouder beluistert... en dát is nu ns niet voor discussie vatbaar. Sjonge, je kunt ook álles gaan ontkennenquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja maar ik vind dat een slap argument. Deze bands hebben best radio 2 geschikte nummers gemaakt. En bovendien staat Metallica er al in. O.a. met het vreselijk Nothing Else Matters![]()
Nirvana, Metallica en Guns n roses staan hier ook hoog in de lijst, dus het zal wel meevallen wat jij zegt.quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Welnee man, radio2 wordt hoofdzakelijk door babyboomers en ouder beluistert... en dát is nu ns niet voor discussie vatbaar. Sjonge, je kunt ook álles gaan ontkennen
In allerlei andere jaarlijsten staan bands als the black crowes, pearl jam, nirvana, guns and roses, metallica of cranberries stukken hoger hoor.. niet dat dat nou zo'n verademing is. Maar deze lijst spelt gewoon "bejaard". Sorry dat ik je gevoelens hiermee moet kwetsen, maar dat ben je wel gewend![]()
Nou, als metallica slechts met één nummer wordt vertegenwoordigt lijkt dat me niet.. maar wat jij wil.quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nirvana, Metallica en Guns n roses staan hier ook hoog in de lijst, dus het zal wel meevallen wat jij zegt.
Bovendien zeg ik niet voor niks dat de door mij genoemde bands radio 2 geschikte nummers gemaakt hebben.
en je kwetst me zeker niet..![]()
met 2 nummers maar oke...quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nou, als metallica slechts met één nummer wordt vertegenwoordigt lijkt dat me niet.. maar wat jij wil.
Ben met je eens dat de lijst stukken beter kanquote:Tis gewoon een aanfluiting die lijst. Strawberry fields dat ergens op 250 staat... pffftt, wát moet daarna dan nog komen, hahaha!!
daarom heet het nu ook top 2000 a gogoquote:Op zaterdag 31 december 2005 01:22 schreef kamagurka het volgende:
Maargoed, tgaat over die quiz op tv, en ik vind dat er teveel oninteressante stukjes inzitten en gelul en te weinig QUIZ!!
ben jij altijd zo ergerlijk bijdehand?quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
daarom heet het nu ook top 2000 a gogo![]()
Hahaha niet altijd nee... mocht ik je later vandaag niet meer spreken: goed oud en nieuw gewenst!quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
ben jij altijd zo ergerlijk bijdehand?
Idem!quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hahaha niet altijd nee... mocht ik je later vandaag niet meer spreken: goed oud en nieuw gewenst!
Maar dan staan ze er in met Nothing Else Matters en November Rain of zo zeker. Het blijft een feit dat Radio 2 luisteraars nu eenmaal nogal van mainstream middle of the road muziek houden, die zeker niet te veel herrie mag maken. En wij zouden ook totaal niet in die lijst geinteresseerd zjin, we luisteren immers nooit naar Radio 2, ware het niet dat er nu een tv-programma van is, waarnaar we kijken bij gebrek aan andere programma's over popmuziek. Radio 4 gaat ook geen lijst maken met Interpol en de Kaiser Chiefs er in.quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nirvana, Metallica en Guns n roses staan hier ook hoog in de lijst, dus het zal wel meevallen wat jij zegt.
Bovendien zeg ik niet voor niks dat de door mij genoemde bands radio 2 geschikte nummers gemaakt hebben.
en je kwetst me zeker niet..![]()
Ehmmm en Black Sabbath, Deep Purple en AC/DC dan, om een paar voorbeelden te noemen? Er staat heel veel muziek in die NIET mainstream is!quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:13 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar dan staan ze er in met Nothing Else Matters en November Rain of zo zeker. Het blijft een feit dat Radio 2 luisteraars nu eenmaal nogal van mainstream middle of the road muziek houden, die zeker niet te veel herrie mag maken.
vreemde redenering...quote:En wij zouden ook totaal niet in die lijst geinteresseerd zjin, we luisteren immers nooit naar Radio 2, ware het niet dat er nu een tv-programma van is, waarnaar we kijken bij gebrek aan andere programma's over popmuziek.
Radio 4? Ben je nou niet appels met peren aan het vergelijken?quote:Radio 4 gaat ook geen lijst maken met Interpol en de Kaiser Chiefs er in.
Deep Purple vind ik vrij mainstream hoor, iig de nummers waarmee ze er in staan. AC/DC eigenlijk ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ehmmm en Black Sabbath, Deep Purple en AC/DC dan, om een paar voorbeelden te noemen? Er staat heel veel muziek in die NIET mainstream is!
Ik bedoelde de genoemde bands meer als bands met stevige nummers. Niet mainstram zijn bijvoorbeeld Iron Butterfly en Jethro Tull.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:47 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Deep Purple vind ik vrij mainstream hoor, iig de nummers waarmee ze er in staan. AC/DC eigenlijk ook.
Hahaha... nee hoor als je goed leest, zie je dat ik wat anders bepleit.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:30 schreef kamagurka het volgende:
Tklinkt een beetje alsof je die lijst aan het verdedigen bent omdat je zelf een ouderwetse smaak hebt qua rock peaceman...
Eens met grootste gedeelte van dit verhaal!quote:Maar feit blijft als dit een radio3 lijst was geweest, waarschijnlijk nirvana of u2 op 1 had gestaan, en als het 538 ofzo was iets als tupac ofzo.. (). Ik zeg nogmaals niet dat dat beter is, maar het is overduidelijk dat die radio2 lijst de smaak van 40-/50-ers en ouder reflecteert. Veel 30-ers die ik ken haten led zeppelin, en 20-ers weten amper wat het is namelijk...
Check voor een leuke en hippere lijst:quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hahaha... nee hoor als je goed leest, zie je dat ik wat anders bepleit.![]()
[..]
Eens met grootste gedeelte van dit verhaal!
Een betere lijst inderdaad!quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:39 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Check voor een leuke en hippere lijst:
De FOK! top 100 allertijden 2005 - deel 3 & uitslag
Ik zou oppassen met de naam van deze band te noemen in Kamagurka's aanwezigheid...... allergische reacties enzo.quote:
* jeukt *krabberdekrabquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik zou oppassen met de naam van deze band te noemen in Kamagurka's aanwezigheid...... allergische reacties enzo.
En trouwens, voor babyboomers is dat gewoon mainstream hoor... daar zijn ze min of meer mee opgegroeid.
Arrgggllllgggrrlll!!...quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:03 schreef Soul79 het volgende:
[..]
EAGLES SLADE BONEY M STEELY DAN SWEET KING CRIMSON SUPERTRAMP GENESIS ELO![]()
Wat ben je toch een intelligent persoon.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:26 schreef MeneerTim het volgende:
De lijst valt niet te betwisten vind ik. Mensen gebruiken andere criteria, hebben andere herinneringen bij nummers en zijn opgegroeid bij andere muziek. Argumenten dat een nummer te makkelijk zou zijn of te oubollig slaan nergens op. Tel je zegeningen en luister naar 2000 interessante nummers. Neem het niet te serieus.
Zelf kan je dat niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef axis303 het volgende:
Kan iemand de popquiz eens vertellen om een stuk van de gitaarsolo uit Child in Time te nemen in plaats van de schreeuw. Dank u
Nee.quote:
elke keer weer kippenvelquote:Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef axis303 het volgende:
Kan iemand de popquiz eens vertellen om een stuk van de gitaarsolo uit Child in Time te nemen in plaats van de schreeuw. Dank u
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |