quote:- Intolerantie: allochtonen kunnen minder goed ergens tegen, vrijheid van meningsuiting word door allochtonen groepen beperkt; en is veel haat en racisme jegens autochtonen en homo's. Dan kun je zeggen: maar dat hebben homo's en autochtonen tegen allochtonen ook. Dat is precies mij punt: dat probleem had je dus niet als je nooit die immigranten had binnengelaten.
- Ingrepen sociale zekerheid: op het gebied van sociale zekerheid zijn veel autochtonen vrij links; wij beschouwen dat als "onze verworvenheden" in de moderne samenleving. Probleem is alleen omdat vooral allochtonen hier zo gigantisch misbruik (of veel gebruik) van maken dat er stevige ingrepen in de sociale zekerheid nodig waren en zijn. Door nooit immigranten binnen te laten waren de ingrepen in ons zo geliefde sociale stelsel nooit of in mindere mate nodig geweest.
- Verdeeldheid: allochtonen zorgen voor een enorme verdeeldheid onder de bevolking. Ten eerste tussen links en rechts; de ene helft is pro-migrant en pro-asielzoeker; en de ander is anti-migrant en anti-asielzoekers. Dat verdeeld ten eerste de autochtone bevolking hevig onder elkaar. Ten tweede heb je de scheidslijn tussen autochtonen enerzijds en allochtonen anderzijds. Verdeeldheid is nooit goed, niet voor het land in waar wij leven; niet voor de economie, en zeker niet voor de samenleving. Reden te meer waarom we nooit een immigrant hadden moeten binnenlaten; het is de bron van verdeeldheid. Het duurt (zonder migratie) nog vele tientallen jaren voordat wij weer een eenheid zijn.
- Uittocht van autochtone Nederlanders: Het klimaat dat in Nederland ontstaan is, met name door allochtonen of tenminste het eindeloze debat hierover veroorzaakt een enorme kennisuitstoot van goedopgeleide autochtone Nederlanders (80% van emigranten is autochtoon volgens CBS). Dit druist in tegen de ambities van dit land om een welvarende economie op het gebied van kennis te worden.
- Directe schade Nederlandse economie: vele uitkeringen en lonen van allochtonen worden gedeeltelijk direct de grens overgesmeten om "het thuisland" (zegt al genoeg waarmee ze zich verbonden voelen) te helpen. Dit veroorzaakt directe schade aan de Nederlandse economie, en is een reden waarom we nooit immigranten hadden moeten binnenlaten.
- Stimuleren van terrorisme: Het geven van honderden paspoorten aan directe terroristen en 100.000 paspoorten aan mensen die sympathie voor terroristen hebben maakt het voor terroristen wel heel gemakkelijk om in ons land aanslagen te plegen, of internationaal terrorisme te ondersteunen. Lokaal terrorise of ondersteuning van internationaal terrorisme zou een stuk minder gemakkelijk worden als we die immigranten nooit hadden binnengelaten.
- Slecht voor milieu: immigranten zijn zeer slecht voor het milieu, en dan niet alleen het lokale milieu in Nederland; maar ook internationaal gezien slecht voor het milieu; de westerse levensstandaard is veel hoger dan in het thuisland; en dus slecht voor het milieu. Het nooit binnenlaten van immigranten was dus goed voor het milieu en natuur. Bovendien is Nederland nu kunstmatig een stuk dichtbevolkter; wat voor een soort broeierig sfeertje zorgt.
- Aanwakkeren van extreem-rechts: extreem-rechts zou nooit gegroeid zijn in dit land als wij nooit immigranten binnen hadden gelaten. Jongeren beginnen haat te kweken jegens allochtonen en de problemen die zij veroorzaken. Extreem-rechts was dus alleen maar gekrompen zonder immigranten; want er was (bijna) geen reden meer om extreem-rechts te zijn.
- Autochtonen moeten opeens aanpassen: ik en andere autochtonen moeten zich opeens gaan aanpassen aan allochtonen; terwijl dit mijn thuisland is. Ik en het meerendeel van de autochtonen zullen denken: wat is dit voor belachelijk iets? En dat is het ook.
- Slecht voor kenniseconomie: naast de uittocht van hoogopgeleide autochtonen; zijn er natuurlijk de allochtonen zelf die slecht voor de kenniseconomie zijn. 60% is laagopgeleid tegenover 40% van de autochtonen.
- Veel zorgkosten: omdat 60% laagopgeleid is, en laagopgeleiden de meeste zorg nodig hebben, zijn de zorgkosten gestegen; waar wij in ons solidair systeem allemaal aan mee moeten betalen.
- Criminaliteit: Iedereen weet, en anders zoek je het maar op bij het CBS, dat 75% van de mensen die nu in de gevangenis zit niet in Nederland is geboren, maar wel een Nederlands paspoort hebben.
- Gevoel van onveiligheid: Een klein deel van de niet-westerse allochtonen (met name moslims) veroorzaken terrorisme en daarmee vooral een groot gevoel van onveiligheid, wat superslecht is voor het consumentenvertrouwen en kost de overheid weer veel geld aan geheime diensten en politie.
- Slecht voor solide overheidsfinanciën: al die zorgkosten, slechte schoolprestaties, subsidies aan minderheden, lage lonen, veel criminaliteit kost de overheid miljarden per jaar, en levert de overheid miljarden minder op.
- Nadelige maatregelen politiek: dingen als de identificatieplicht en mogelijk ook de dienstplicht waren of zouden nooit ingevoerd worden als wij niet zoveel immigranten hadden binnengelaten. Autochtonen worden dus de dupe van het wangedrag van allochtonen. En er moet ook opeens specifieke aandacht komen voor achterlijke elementen als eerwraak en besnijdenissen.
- Het niet meer thuisvoelen van autochtonen in eigen land: dat is niet zo gek als je 4 uur 's nachts wakker wordt van het gebrabbel van je moslimmedemens in je omgeving. Of als iedereen bij jou op straat in de buurt elke taal spreekt, behalve Nederlands. Wat ik al eerder zei; veroorzaakt dit een uitstaat van goedopgeleide autochtonen naar het buitenland en veroorzaakt verdeeldheid onder de bevolking. Allochtonen veroorzaken veel inbreuk op het vertrouwen van de (autochtone) Nederlander in Nederland, Nederlander zijn en daarmee een stukje arbeidsethiek, en daarmee economische welvaart, door een gebrek aan assimileren.
- Verdrukken van autochtonen op de arbeidsmarkt: dit geldt dan natuurlijk vooral voor laagopgeleiden; omdat in een hoogwaardige economie er minder banen beschikbaar zijn voor laagopgeleiden. Het is ontzettend asociaal tegenover laagopgeleide autochtonen om immigranten ooit uberhaupt binnen te laten.
Ik ook niet !quote:Op zondag 30 januari 2005 00:06 schreef owned.for.life het volgende:
AAP! Je speelt vals! (of er ging iets mis natuurlijk) ik ben geen aap
dit punt is onzin, er kunnen nieuwe banen gecreerd worden.quote:- Verdrukken van autochtonen op de arbeidsmarkt: dit geldt dan natuurlijk vooral voor laagopgeleiden; omdat in een hoogwaardige economie er minder banen beschikbaar zijn voor laagopgeleiden. Het is ontzettend asociaal tegenover laagopgeleide autochtonen om immigranten ooit uberhaupt binnen te laten.
Als je mij beschuldigt van blaten moet je wel zelf een reactie geven die in de verste verte ergens op zou kunnen slaan. En ik ben niet links, ik word gewoon doodziek van al die generalisatie, ik zie om mij heen zo veel allochtonen (eerste en tweede generatie), die heel erg hun best doen en leven naar 'autochtone' standaarden, maar die toch nog met een scheef oog aangekeken worden bijna overal waar ze komen. Dan zie je weer die ontmoediging. Misschien moeten die xenofoben in dit topic ook eens proberen om te gaan met andere bevolkingsgroepen, dat zou een hoop trieste reacties in dit topic besparen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:41 schreef Nikita_1985 het volgende:
minderheid? niet in R'dam...
oh ja, ben laatst door een groep huisvrouwen verkracht en er zitten dr wel honderden vast op dit moment voor een terroristische aanslag op de buurtsuper...
"zwakke mens op zoek naar zondebok blaatblaatblaat" en jij bent zeker de linkse held , "zooooo, ik zit in de veilige zone... "
1. ga jij nederlandse crimineeltjes duidelijk maken dat ze slecht bezig zijn? Nederlandse pedofielen vertellen dat ze van de kinderen af moeten blijven omdat jij er anders slecht door aangekeken wordt? Dat zij slecht aangekeken worden heeft weinig te maken met die kutmarokkaantjes, maar alles met de generalisatiegraad van de gemiddelde nederlanders. Als je immers een noordafrikaans kleurtje hebt ben je immers een marokkaan en als je een marokkaan bent ben je immers een kutmarokkaan.quote:Op zondag 30 januari 2005 04:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom gaan ze niet:
1: Die kut Marokkaantjes(vul hier eventueel een andere bevolkingsgroep in) duidelijk maken dat zij daardoor slecht aangekeken worden.
2: De schuld bij hun bevolkingsgroep leggen
3: re-migreren naar een land waar ze niet met scheve ogen bekeken worden.
Niet gaan janken en in een hoekje gaan kruipen want je weet heel goed wie Rob Oudkerk bedoelde.quote:Als je immers een noordafrikaans kleurtje hebt ben je immers een marokkaan en als je een marokkaan bent ben je immers een kutmarokkaan.
Een Marokkaan is nooit schuldig maar het ligt altijd aan een ander. Zo kweek je in iedergeval weinig begrip.quote:Er zitten rotte appels tussen, die moeten aangepakt worden, niet de bevolkingsgroep!
Veel succes met je Don Quichote missie om de mensheid te veranderenquote:3. Ik zie liever die generaliserende 'kutnederlanders' vertrekken zodat er ook geen scheve ogen meer overblijven
Wat voor sanctie?quote:Als je als laagopgeleide geen ander werk kan vinden dan is het wat mij betreft verplicht om een baan als schoonmaker, vuilnisman e.d. te accepteren of anders wordt er een sanctie genomen.
Mijn punt is eigenlijk precies wat ik schreef, geen excuus in Nederland om geen laaggeschoold werk te doen als je geen andere keus hebt. (Maar goed, ik weet niet in hoeverre het nu is toegestaan om werk te weigeren zonder sanctie).quote:Op maandag 31 januari 2005 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet precies wat je punt want dat wordt niet duidelijk. Ik vermoed dat het is de grens dicht voor laaggeschoolde arbeiders, maar die grenzen zijn al een heel eind dicht.
Nu nog de grenzen dicht voor laaggeschoolde toevoer van importbruidjes uit ontwikkelingslanden en strenger eisen voor het nationaliseren.
Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is kamper en hoeveel procent allochtoon?quote:Het is klinklare lulkoek om te doen alsof alleen allochtonen hier misbruik van maken. Kijk maar eens naar de diverse wonwagenkampen die de laatste tijd in het nieuws zijn geweest.
Ik zal het even doen.quote:- Criminaliteit
Zoek het zelf even op.
Als jij dit soort beweringen gebruikt, mag je best wel eens bronnen gebruiken.
er zijn niet westerse immigranten die de Nederlandse staat geld opleveren, je kunt niet zomaar gemiddelden op individuen toepassen.quote:Op maandag 31 januari 2005 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusies:
Een niet westerse immigrant kost heel zijn leven de Nederlandse staat geld
Het gaat om bevolkingsgroepen. In iedere groep zitten uitzonderingen.quote:Op maandag 31 januari 2005 04:22 schreef DionysuZ het volgende:
er zijn niet westerse immigranten die de Nederlandse staat geld opleveren, je kunt niet zomaar gemiddelden op individuen toepassen.
lees eens goed:quote:Op maandag 31 januari 2005 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is kamper en hoeveel procent allochtoon?
Daarnaast zijn die woonwagenkampbewoners een heel duidelijk voorbeeld.quote:Het is klinklare lulkoek om te doen alsof alleen allochtonen hier misbruik van maken.
Waarom sla je nou de Irakezen, Afghanen en de Somaliers over? Dat is de top3 van uitkeringtrekkers.quote:Op maandag 31 januari 2005 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusies:
63% van de immigranten van de laatste 5 jaar waren niet westerse immigranten
12% van de autochtoonse beroepsbevolking hebben een uitkering
29% van de Marokkaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
28% van de Turkse beroepsbevolking hebben een uitkering
23% van de Antiliaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
21% van de Surinaamse beroepsbevolking hebben een uitkering
85% van Turkse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
76% van de Marokkaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
48% van de Surinaamse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
41% van de Antiliaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake isquote:Op maandag 31 januari 2005 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusies:
63% van de immigranten van de laatste 5 jaar waren niet westerse immigranten
12% van de autochtoonse beroepsbevolking hebben een uitkering
29% van de Marokkaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
28% van de Turkse beroepsbevolking hebben een uitkering
23% van de Antiliaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
21% van de Surinaamse beroepsbevolking hebben een uitkering
85% van Turkse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
76% van de Marokkaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
48% van de Surinaamse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
41% van de Antiliaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
Statistieken en leugens ....quote:Op maandag 31 januari 2005 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusies:
Maar misschien verdient de overige 24% van de Marokaanse beroepsbevolking dat wel weer bij elkaar?quote:76% van de Marokkaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
Daar moet ook eens tegen worden opgetreden ja. Het werkt natuurlijk voor geen meter als kinderen van allochtone ouders een opleiding volgen, goed hun best doen en vervolgens een grote kans hebben dat ze geen baan kunnen krijgen terwijl dit veel makkelijker is voor autochtonen.quote:Op maandag 31 januari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake is
Volgens onze regering bestaat het niet hoor.quote:Op maandag 31 januari 2005 10:42 schreef IntroV het volgende:
Discriminatie op de arbeidsmarkt moet hard aangepakt worden.
Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Dat we het probleem van werkloosheid bij autochtonen moeten wegwuiven? Dat we moeten doorgaan met het binnenhalen van grote groepen gastarbeiders of gelukzoekers? Of probeer je te zeggen dat we niet zo negatief moeten zijn over allochtonen?quote:
'quote:Op maandag 31 januari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake is
Ik geloof dat vrouwen, qua salaris, dezelfde strijd voeren.. probleem is idd dat het niet te bewijzen is..quote:
de & amp ; in de url vervangen voor "e:Op zondag 30 januari 2005 00:06 schreef owned.for.life het volgende:
AAP! Je speelt vals! (of er ging iets mis natuurlijk) ik ben geen aap
Het is lastig te bewijzen.quote:Op maandag 31 januari 2005 10:44 schreef SCH het volgende:
Volgens onze regering bestaat het niet hoor.
Inderdaad, dat is een probleem. Daarom zijn de uitspraken van Verdonk hierover ook zo misplaatst.quote:
Ik heb 't idee dat Verdonk af en toe de neiging heeft om zaken nogal stellig te verwoorden terwijl ze lastig hard te maken zijn. Wat overigens niet inhoudt dat haar uitspraken fout zijn, het kan af en toe wat subtieler.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, dat is een probleem. Daarom zijn de uitspraken van Verdonk hierover ook zo misplaatst.
Je slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:21 schreef RM-rf het volgende:
..verhaal...
Zal best maar door naar anderen te wijzen wordt de uitkeringsfraude door niet westerse allochtonen niet kleinerquote:Daarnaast zijn die woonwagenkampbewoners een heel duidelijk voorbeeld.
Ook onder de rest van de Nederlandse bevolking zijn er er een heleboel mensen die frauderen met uitkeringen.
Als jij denkt dat dat niet zo is, dan ben je wel heel erg kortzichtig...
Is selecteren op opleiding en talenkennis dan ook discriminatie?quote:En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake is
Wat is het leugen?quote:Statistieken en leugens ....
Vrouwen hebben over het algemeen per definitie niet het recht op het zelfde salaris als een manquote:Ik geloof dat vrouwen, qua salaris, dezelfde strijd voeren..
Omdat een kleine groep is en die er over het algemeen niet al 30 jaar in Nederland zittenquote:Waarom sla je nou de Irakezen, Afghanen en de Somaliers over?
Het is een tikkeltje wereldvreemd om te zeggen dat het niet voorkomt. Aan de andere kant vind ik het ook niet raar dat als je een stel onopgeleide mensen hierheen haalt, een groot gedeelte van die lui gewoonweg niet aangenomen wordt omdat de werkgever daar geen behoefte aan heeft. Daar komt bij dat de allochtonen die goed opgeleid zijn evenvaak als autochtonen met een zelfde opleidingshoogte een baan vinden.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is een probleem. Daarom zijn de uitspraken van Verdonk hierover ook zo misplaatst.
U zwicht voor terreur en geweld, heer Berends?quote:extreem-rechts zou nooit gegroeid zijn in dit land als wij nooit immigranten binnen hadden gelaten.
sollicitatie is per definitie discriminatie.. een bedrijf maakt tijdens een sollicitatie onderscheid tussen verschillende mensen op basis van allerlei verschillende factoren, afkomst kan ook een rol spelen, persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Lullig voor een marokkaan als ie altijd braaf is geweest maar wordt geweigerd omdat marokkanen een slechte naam hebben, maargoed je kunt een bedrijf moeilijk dwingen om samen te werken met mensen die ze niet willen.quote:Op maandag 31 januari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
terreur en geweld vanuit extreem rechts? das nieuw voor mij, bedoel je soms die lonsdale jongeren die zich wel eens negatief uitlaten over allochtonen? Of die zich wel eens hinderlijk ophouden bij de ingang van een winkelcentrum? Van die terreur kan Osama nog een lesje leren.quote:Op maandag 31 januari 2005 14:20 schreef -DailaLama- het volgende:
U zwicht voor terreur en geweld, heer Berends?
Het is niet aardig van zo'n bedrijf, maar het moet wel gewoon kunnen, een bedrijf is prive eigendom en de eigenaar mag zelf bepalen wie hij wel- en niet toelaat. Hetzelfde als dat de regering niet kan bepalen welke mensen er tot jou vriendenkring moeten behoren ("Jan hier heeft dezelfde hobbies en leeftijd als jij, er is geen enkele reden hem niet toe te laten tot jou vriendenkring, wegens het niet uitnodigen van Jan op je verjaardag krijg je een boete van 1500 euro.")quote:Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.
Dat moet helemaal niet, bedrijven mogen zelf bepalen met wie ze samenwerken, als Hassan met zijn shoarmatent geen hollanders (kaaskoppen) wil toelaten heeft hij daar alle rechten toe. En als Yong Li voor zijn chinese restaurant alleen chinezen wil (chinezen onder elkaar zorgt voor betere werksfeer) moet dat ook kunnen.quote:En natuurlijk kun je bedrijven wel dwingen, dat moet zelfs.
En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.quote:Op maandag 31 januari 2005 14:10 schreef Koos Voos het volgende:
Veel werkgevers durven geen Marokkanen meer aan te nemen in hun bedrijf ongeacht het opleidings niveau cq werkervaring cq spreken Zzzonder Zzzz.
Marokkanen veroorzaken veel onrust in onze maatschappij en die onrust willen de werkgevers niet op de werkvloer.
Dus logisch dat Mohammed of Ali het kan schudden, misschien kunnen ze terug het thuisland om daar met hun hoge opleiding een bedrijfje beginnen ofzo.
Er zijn daar ook veel bruidjes voor handen dus dat is mooi meegenomen.
Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiiiquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Nee dat is een goede ontwikkeling....
Nee dat probleem lost zich zo niet op.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:26 schreef Koos Voos het volgende:
Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiii![]()
Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.quote:Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk wat zo'n Koos_Voos schrijft
Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.
En natuurlijk kun je bedrijven wel dwingen, dat moet zelfs.
We hebben het nooit gedaan, dat is het probleem. Er is nog steeds niks mis mee om discriminatie tegen te gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.
Bedrijven 'dwingen 'is zooooo links...
Menselijke reacties zijn misschien begrijpelijjk maar kunnen niet de basis van het beleid zijn.quote:Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...
Dat moet je maar eens hard maken dan, met bronnen graag.quote:( Ook vertonen de meeste jonge Marokkanen onwenselijk gedrag binnen bedrijven en daar wordt bij bv business club meetings over gesproken door direktie leden.)
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als je een mooie vrouw op straat ziet lopen met een kort rokje, dat je dan aan haar gaat zitten.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...
Ik maak niets hard voor jou .. viespeukquote:
De ambassades ..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef mechatronics het volgende:
Ik zag vanochtend trouwens op de Paul Krugerlaan, waar zown beetje heel geintegreerd den haag zit, maar dan net niet, en daar zag ik op 1 rij dit hangen:vlag van:
Nederland, Suriname, Turkije, Nederland, EU, Nederland, Marokko, (nog een land, vlag was om de mast heen geslagen) en weer Nederland.
Kijk mensen! zo kan het ook! goed gaan!![]()
haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
Zelfs voor de kutbaantjes nemen ze liever anderen..
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:35 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
[..]
haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.
Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
Nederland is altijd het land geweest waar verschillende nationaliteiten binnenkwamen. De eerste bewoners waren de Batavieren die de Rijn afzakten. Later kwamen Portugese Joden, Franse Hugenoten, Duitse werkzoekenden. Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik maak niets hard voor jou .. viespeuk![]()
kijk eens naar de statistieken van 3G allochtonen.. de werkeloosheid neemt schrikbarend toe in die groep.
Zelfs voor de kutbaantjes nemen ze liever anderen..
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappijquote:Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)quote:Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Ah, een jij-bak.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:
Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.
Tuurlijk is het oneerlijk om die verantwoordelijkheid opde schouders van de individuele werkgever te leggen - maar zo lossen we het probleem niet mee op. Als de stelling is: marokkaanse jongeren hebben allemaal geen werk want niemand wil ze nog aannemen - hoe lossen we dat dàn op dan? De meerderheid van de afgwezen sollicitanten zal heus niet relschopper zijn, dus er is wel degelijk sprake van onterechte economische uitsluiting. Los jij het even op?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappij
[..]
Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)
Ouders spelen een rol, maar de maatschappij ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.
Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie. zou je het niet zoeken bij de ouders en de Islamitische hersenspoeling ?
De autochtonen kinderen van 12 tot 16 hebben allemaal een baan?quote:Maar waarom zou het één het ander uitsluiten? Je zal mij niet horen zeggen dat opvoeding er niet ook iets mee te maken heeft. Maar economische uitsluiting is zeker ook een reden waarom deze problemen ontstaan zijn, denk je niet? En nee: zeker niet de enige. In Islamitische hersenspoeling geloof ik niet zo. dat gaat op voor figuren zoals de moordenaar van Theo vanGogh misschien, maar niet voor rellende pubers in de grote stad, die zich vervelen en in een hoek gezet voelen. Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
Niks ambassades, gewoon een soort van goedkope winkelstraat, waarvan ik er bijna wel zeker van ben dat meer dan 50% allochtoon is, maar ik vind dat er een goede sfeer hangt, ook s'nachts.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:30 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
De ambassades ..![]()
( Beetje lulkoek want een vlaggetje op je schooltas wordt al als provocerend ervaren.. zo diep zijn we al gezonken hier.)
Eerder gebrek aan instructies ... en slap optreden van de overheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:59 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
[..]
Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
Dan gaan ze toch lekker ergens andesr heen?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Nee dat is een goede ontwikkeling....
Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen wetenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nederland is altijd het land geweest waar verschillende nationaliteiten binnenkwamen. De eerste bewoners waren de Batavieren die de Rijn afzakten. Later kwamen Portugese Joden, Franse Hugenoten, Duitse werkzoekenden. Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Vooral wanneer we door dat bedrijfsongevalletje van de menselijke beschaving de hoeveelheid Joden niet zo zou zijn uitgedund.
Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen wetenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:16 schreef Lemmeb het volgende:
Het blijft natuurlijk een mooi en relevant topic, maar het is wel tijd voor oplossingen.
Gezien de OP zouden niet-westerse allochtonen ons op hun knietjes moeten bedanken, dat we ze überhaupt nog in ons ooit zo mooie landje tolereren. Aangezien ik in de praktijk van die hele dankbaarheid vrijwel niets terugzie (vooral de Marokkaanse gemeenschap maakt het hierbij al te bont, met de adolescente variant, de zgn. "kut-Marokkaan", voorop), pleit ik dan ook voor de keiharde aanpak van niet-westerse allochtonen. Wie niet gehoorzamen wil moet maar voelen.
Daarom pleit ik voor gedwongen, onbetaalde tewerkstelling van onaangepaste, criminele niet-westerse allochtonen (te beginnen met de kut-Marokkanen) in werkkampen ("allochtonenbatterijen"), alwaar zij de smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen voor hun rekening zullen moeten nemen. Dit met het uiteindelijke doel hun grote schuld aan het Nederlandse volk terug te betalen, wat zo ongeveer na een jaartje of dertig het geval zal zijn.
Mogelijk. Maar geen islamitische indocrinatie, dan dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:40 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Eerder gebrek aan instructies ... en slap optreden van de overheid natuurlijk.
Ooit een allochtone bouwvakker gezien?quote:De smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen worden al lang en breed door allochtonen uitgevoerd hoor
Ach, als de criminele kut-Marokkaan binnen enige tijd vrijwel ons hele land compleet zal hebben ontwricht, zal zelfs de meest verstokte Noordafrikanenknuffelaar in zijn dorpje in Friesland of Drenthe inzien dat dit de enige oplossing is.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:18 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen weten![]()
Eerlijk gezegd niet, de bouwwereld wordt voornamelijk door autochtonen gedomineerd. Wel heb ik bijvoorbeeld veel niet-westerse allochtonen in slachterijen zien werken. En dat is prima, zo lossen ze hun schuld in.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ooit een allochtone bouwvakker gezien?
Jij bent zeker alweer vergeten hoe ons land na de moord op Van Gogh op apengapen lag? En dat was nog maar één zo'n etterquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:01 schreef Herdenking het volgende:
Maar Lemmeb denkt dus dat een paar etters een heel land kunnen ontwrichten?
Nou op apegapen vind ik schromelijk overdrevenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent zeker alweer vergeten hoe ons land na de moord op Van Gogh op apengapen lag? En dat was nog maar één zo'n etter.
Je hebt het niet goed begrepen. Het gaat helemaal niet om het 'opdringen van fatsoensnormen'. Het gaat erom dat ik de strafmaat voor niet-westerse allochtonen gewoon véél hoger leg, omdat deze groep immers sowieso nog wat goed te maken heeft en ons op hun knietjes zou moeten bedanken (zie de OP) dat we haar überhaupt nog tolereren in dit land.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:05 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
Het is volslagen kolder om voor alleen aan bepaalde bevolkingsgroepen fatsoensnormen op te dringen. Of ze gelden voor iedereen, òf ze gelden voor niemand.
Dit is een onaanvaardbaar standpunt. Je suggereert hiermee dat de bevolkingsgroep als zodanig 'een schuld' te dragen heeft. Ga dat maar eens uitleggen aan die grote groep werkende allochtonen, die gewoon werken, belasting betalen en consumeren enhun leventje leiden - net als jij. Over welke schuld hebben we het überhaupt? Een individu kan ergens schuld aan hebben, maar een generieke groep? Onsmakelijke suggestie.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
En dat is prima, zo lossen ze hun schuld in.
Je moet wel goed lezen, want nu suggereer je zaken die ik niet heb geschreven, namelijk dat de hele groep schuld zou dragen voor het wangedrag van de onder hen bevindende criminelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:12 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
[..]
Dit is een onaanvaardbaar standpunt. Je suggereert hiermee dat de bevolkingsgroep als zodanig 'een schuld' te dragen heeft. Ga dat maar eens uitleggen aan die grote groep werkende allochtonen, die gewoon werken, belasting betalen en consumeren enhun leventje leiden - net als jij. Over welke schuld hebben we het überhaupt? Een individu kan ergens schuld aan hebben, maar een generieke groep? Onsmakelijke suggestie.
Dit gaat wel recht in tegen artikel 1 van de grondwetquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt het niet goed begrepen. Het gaat helemaal niet om het 'opdringen van fatsoensnormen'. Het gaat erom dat ik de strafmaat voor niet-westerse allochtonen gewoon véél hoger leg, omdat deze groep immers sowieso nog wat goed te maken heeft en ons op hun knietjes zou moeten bedanken (zie de OP) dat we haar überhaupt nog tolereren in dit land.
Je gaat er hier vanuit dat we het bij de criminele kut-Marokkaan, zoals die op dit moment de straten in onze grote steden terroriseert, om aan ons gelijkwaardige 'mensen' hebben, maar ook dat trek ik in twijfel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:26 schreef Herdenking het volgende:
[..]
Dit gaat wel recht in tegen artikel 1 van de grondwet.
Ik heb TV programma's in Zuid Amerika gezien waar juist dat element.. het aan de schandpaal nagelen.. de kern was.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:36 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar geen islamitische indocrinatie, dan dus.
Natuurlijk is het aandacht trekken, keten en jennen. Het zijn jonge jongens! Voor het overige: prima aanpak voor de relschoppertjes op HC. Maar uitzenden op teevee lijkt me dan weer een stap te ver. Door mensen zo openlijk aan de schandpaal te nagelen, geef je maar weer extra aanleiding tot gevoelens van isolatie en er uit gepikt worden. Dat is immers deels een reden voor het gedrag dat we nu juist proberen te voorkomen, zoals je zelf al aangeeft.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je gaat er hier vanuit dat we het bij de criminele kut-Marokkaan, zoals die op dit moment de straten in onze grote steden terroriseert, om aan ons gelijkwaardige 'mensen' hebben, maar ook dat trek ik in twijfel.
Zie ook Je hele leven verpest door zo'n 'beest'....
Je beschouwt Marokkanen blijkbaar niet als mens of in ieder geval als minderwaardig. Dat gaat wel verdomde ver hoorquote:Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Welke normen en waarden hebben we moeten verketteren door de komst van buitenlanders?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen, want nu suggereer je zaken die ik niet heb geschreven, namelijk dat de hele groep schuld zou dragen voor het wangedrag van de onder hen bevindende criminelen.
Alhoewel ik dat inderdaad wel tot op zekere hoogte vind, is dat hélèmáál niet wat ik in dit verband met 'schuld' bedoelde. Ik doel hier op de schuld die niet-westerse allochtonen, crimineel of braaf, werkend of werkeloos, sowieso aan de Nederlandse maatschappij hebben, omdat we onze hele maatschappij hebben moeten veranderen, onze eigen normen en waarden hebben moeten verketteren, en onze tolerantie tot ongekende hoogten hebben moeten uitrekken, met alle frustraties van dien.
Nee vriend, dat maak jij er weer vanquote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:34 schreef Herdenking het volgende:
[..]
[..]
Je beschouwt Marokkanen blijkbaar niet als mens of in ieder geval als minderwaardig. Dat gaat wel verdomde ver hoor.
Lees anders de OP er nog even op na, voor een aantal voorbeelden van hoe ons land is veranderd door de komst van niet-westerse allochtonen en wat voor effect dat op onze maatschappij heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Welke normen en waarden hebben we moeten verketteren door de komst van buitenlanders?
In welke zin gedraag je je nu anders dan je zou hebben gedaan zonder buitenlanders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |