abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24852880
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:20 schreef -DailaLama- het volgende:

U zwicht voor terreur en geweld, heer Berends?
terreur en geweld vanuit extreem rechts? das nieuw voor mij, bedoel je soms die lonsdale jongeren die zich wel eens negatief uitlaten over allochtonen? Of die zich wel eens hinderlijk ophouden bij de ingang van een winkelcentrum? Van die terreur kan Osama nog een lesje leren.
pi_24852921
Ongelooflijk wat zo'n Koos_Voos schrijft

Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.

En natuurlijk kun je bedrijven wel dwingen, dat moet zelfs.
pi_24852982
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.
Het is niet aardig van zo'n bedrijf, maar het moet wel gewoon kunnen, een bedrijf is prive eigendom en de eigenaar mag zelf bepalen wie hij wel- en niet toelaat. Hetzelfde als dat de regering niet kan bepalen welke mensen er tot jou vriendenkring moeten behoren ("Jan hier heeft dezelfde hobbies en leeftijd als jij, er is geen enkele reden hem niet toe te laten tot jou vriendenkring, wegens het niet uitnodigen van Jan op je verjaardag krijg je een boete van 1500 euro.")
quote:
Dat moet helemaal niet, bedrijven mogen zelf bepalen met wie ze samenwerken, als Hassan met zijn shoarmatent geen hollanders (kaaskoppen) wil toelaten heeft hij daar alle rechten toe. En als Yong Li voor zijn chinese restaurant alleen chinezen wil (chinezen onder elkaar zorgt voor betere werksfeer) moet dat ook kunnen.
pi_24858105
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:10 schreef Koos Voos het volgende:
Veel werkgevers durven geen Marokkanen meer aan te nemen in hun bedrijf ongeacht het opleidings niveau cq werkervaring cq spreken Zzzonder Zzzz.

Marokkanen veroorzaken veel onrust in onze maatschappij en die onrust willen de werkgevers niet op de werkvloer.

Dus logisch dat Mohammed of Ali het kan schudden, misschien kunnen ze terug het thuisland om daar met hun hoge opleiding een bedrijfje beginnen ofzo.
Er zijn daar ook veel bruidjes voor handen dus dat is mooi meegenomen.
En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Nee dat is een goede ontwikkeling....
pi_24858150
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiii
pi_24858184
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:26 schreef Koos Voos het volgende:

Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiii
Nee dat probleem lost zich zo niet op.
pi_24858235
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk wat zo'n Koos_Voos schrijft

Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.
Bedrijven 'dwingen 'is zooooo links...

Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...

( Ook vertonen de meeste jonge Marokkanen onwenselijk gedrag binnen bedrijven en daar wordt bij bv business club meetings over gesproken door direktie leden.)
pi_24858357
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.
Bedrijven 'dwingen 'is zooooo links...
We hebben het nooit gedaan, dat is het probleem. Er is nog steeds niks mis mee om discriminatie tegen te gaan.
quote:
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...
Menselijke reacties zijn misschien begrijpelijjk maar kunnen niet de basis van het beleid zijn.
quote:
( Ook vertonen de meeste jonge Marokkanen onwenselijk gedrag binnen bedrijven en daar wordt bij bv business club meetings over gesproken door direktie leden.)
Dat moet je maar eens hard maken dan, met bronnen graag.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:23:59 #59
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24859816
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als je een mooie vrouw op straat ziet lopen met een kort rokje, dat je dan aan haar gaat zitten.
pi_24860891
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:

Dat moet je maar eens hard maken dan.
Ik maak niets hard voor jou .. viespeuk

kijk eens naar de statistieken van 3G allochtonen.. de werkeloosheid neemt schrikbarend toe in die groep.

Zelfs voor de kutbaantjes nemen ze liever anderen..
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
pi_24860926
Ik zag vanochtend trouwens op de Paul Krugerlaan, waar zown beetje heel geintegreerd den haag zit, maar dan net niet, en daar zag ik op 1 rij dit hangen:vlag van:
Nederland, Suriname, Turkije, Nederland, EU, Nederland, Marokko, (nog een land, vlag was om de mast heen geslagen) en weer Nederland.

Kijk mensen! zo kan het ook! goed gaan!
-
pi_24861074
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef mechatronics het volgende:
Ik zag vanochtend trouwens op de Paul Krugerlaan, waar zown beetje heel geintegreerd den haag zit, maar dan net niet, en daar zag ik op 1 rij dit hangen:vlag van:
Nederland, Suriname, Turkije, Nederland, EU, Nederland, Marokko, (nog een land, vlag was om de mast heen geslagen) en weer Nederland.

Kijk mensen! zo kan het ook! goed gaan!
De ambassades ..

( Beetje lulkoek want een vlaggetje op je schooltas wordt al als provocerend ervaren.. zo diep zijn we al gezonken hier.)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:35:58 #63
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861177
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.

Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
Somebody threw a dead dog after him down the ravine
pi_24861237
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:35 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.

Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie. zou je het niet zoeken bij de ouders en de Islamitische hersenspoeling ?
pi_24861265
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik maak niets hard voor jou .. viespeuk

kijk eens naar de statistieken van 3G allochtonen.. de werkeloosheid neemt schrikbarend toe in die groep.

Nederland is altijd het land geweest waar verschillende nationaliteiten binnenkwamen. De eerste bewoners waren de Batavieren die de Rijn afzakten. Later kwamen Portugese Joden, Franse Hugenoten, Duitse werkzoekenden. Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Vooral wanneer we door dat bedrijfsongevalletje van de menselijke beschaving de hoeveelheid Joden niet zo zou zijn uitgedund.
Maar even wat anders: Je bent tegen "de boel bij elkaar houden".
Hoe ziet jou heilstaat eruit?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24861400
pi_24861518
quote:
Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappij
quote:
Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:59:47 #68
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861575
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.
Ah, een jij-bak.

Maar waarom zou het één het ander uitsluiten? Je zal mij niet horen zeggen dat opvoeding er niet ook iets mee te maken heeft. Maar economische uitsluiting is zeker ook een reden waarom deze problemen ontstaan zijn, denk je niet? En nee: zeker niet de enige. In Islamitische hersenspoeling geloof ik niet zo. dat gaat op voor figuren zoals de moordenaar van Theo vanGogh misschien, maar niet voor rellende pubers in de grote stad, die zich vervelen en in een hoek gezet voelen. Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:03:41 #69
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861654
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappij
[..]

Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)
Tuurlijk is het oneerlijk om die verantwoordelijkheid opde schouders van de individuele werkgever te leggen - maar zo lossen we het probleem niet mee op. Als de stelling is: marokkaanse jongeren hebben allemaal geen werk want niemand wil ze nog aannemen - hoe lossen we dat dàn op dan? De meerderheid van de afgwezen sollicitanten zal heus niet relschopper zijn, dus er is wel degelijk sprake van onterechte economische uitsluiting. Los jij het even op?
pi_24861662
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie. zou je het niet zoeken bij de ouders en de Islamitische hersenspoeling ?
Ouders spelen een rol, maar de maatschappij ook.
pi_24862220
quote:
Maar waarom zou het één het ander uitsluiten? Je zal mij niet horen zeggen dat opvoeding er niet ook iets mee te maken heeft. Maar economische uitsluiting is zeker ook een reden waarom deze problemen ontstaan zijn, denk je niet? En nee: zeker niet de enige. In Islamitische hersenspoeling geloof ik niet zo. dat gaat op voor figuren zoals de moordenaar van Theo vanGogh misschien, maar niet voor rellende pubers in de grote stad, die zich vervelen en in een hoek gezet voelen. Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
De autochtonen kinderen van 12 tot 16 hebben allemaal een baan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24862327
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:30 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De ambassades ..

( Beetje lulkoek want een vlaggetje op je schooltas wordt al als provocerend ervaren.. zo diep zijn we al gezonken hier.)
Niks ambassades, gewoon een soort van goedkope winkelstraat, waarvan ik er bijna wel zeker van ben dat meer dan 50% allochtoon is, maar ik vind dat er een goede sfeer hangt, ook s'nachts.
En ik bedoel maar, gewoon een beetje vlaggen in de winkelstraat daar, niks mis mee, iedereen kan trots zijn op de 1 of andere vlag.

Dat die NL vlag provocerend word ervaren is ook de mening van 1 of andere strontaars boomknuffelaar. Eentje die het blijkbaar nog niet helemaal snapt.
-
pi_24862370
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:59 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
Eerder gebrek aan instructies ... en slap optreden van de overheid natuurlijk.

Pak er nu eens 100 op en zet ze vast voor samenscholing of weet ik wat en laat de ouders maar eens naar het bureau komen en uitleggen wat hun zoontje van 15 s'avonds 100 km van huis te zoeken heeft in een winkelcentrum.
Ik gok erop dat die ouders niet eens weten waar hun kroost uithangt of wat ze allemaal flikken.

Tenslotte zend dit hele circus live uit.. schaamte is wellicht het laatste woord dat ze willen begrijpen.
Ik hoor wel eens wat en op dit moment kicken ze gewoon op de aandacht ( en de geveinsde macht)
pi_24862455
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch lekker ergens andesr heen?
pi_24862497
Anders ga ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')