abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24852880
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:20 schreef -DailaLama- het volgende:

U zwicht voor terreur en geweld, heer Berends?
terreur en geweld vanuit extreem rechts? das nieuw voor mij, bedoel je soms die lonsdale jongeren die zich wel eens negatief uitlaten over allochtonen? Of die zich wel eens hinderlijk ophouden bij de ingang van een winkelcentrum? Van die terreur kan Osama nog een lesje leren.
pi_24852921
Ongelooflijk wat zo'n Koos_Voos schrijft

Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.

En natuurlijk kun je bedrijven wel dwingen, dat moet zelfs.
pi_24852982
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Voor de rest: individuen hebben geen zak te maken met het gedrag van de groep en horen niet op hun kleur of achternaam of afkomst gediscrimineerd te worden. Het gaat over het algemeen om mensen met een goede opleiding en papieren die louter vanwege hun afkomst worden afgeween. Daar is geen enkel maar dan ook geen enkel excuus voor.
Het is niet aardig van zo'n bedrijf, maar het moet wel gewoon kunnen, een bedrijf is prive eigendom en de eigenaar mag zelf bepalen wie hij wel- en niet toelaat. Hetzelfde als dat de regering niet kan bepalen welke mensen er tot jou vriendenkring moeten behoren ("Jan hier heeft dezelfde hobbies en leeftijd als jij, er is geen enkele reden hem niet toe te laten tot jou vriendenkring, wegens het niet uitnodigen van Jan op je verjaardag krijg je een boete van 1500 euro.")
quote:
Dat moet helemaal niet, bedrijven mogen zelf bepalen met wie ze samenwerken, als Hassan met zijn shoarmatent geen hollanders (kaaskoppen) wil toelaten heeft hij daar alle rechten toe. En als Yong Li voor zijn chinese restaurant alleen chinezen wil (chinezen onder elkaar zorgt voor betere werksfeer) moet dat ook kunnen.
pi_24858105
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:10 schreef Koos Voos het volgende:
Veel werkgevers durven geen Marokkanen meer aan te nemen in hun bedrijf ongeacht het opleidings niveau cq werkervaring cq spreken Zzzonder Zzzz.

Marokkanen veroorzaken veel onrust in onze maatschappij en die onrust willen de werkgevers niet op de werkvloer.

Dus logisch dat Mohammed of Ali het kan schudden, misschien kunnen ze terug het thuisland om daar met hun hoge opleiding een bedrijfje beginnen ofzo.
Er zijn daar ook veel bruidjes voor handen dus dat is mooi meegenomen.
En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Nee dat is een goede ontwikkeling....
pi_24858150
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En op die manier kom je in een zogenaamde neerwaarste spiraal terecht waar de Mohammeds en Ali's kwaad of kwader worden op Nederlanders en zich meer tegen ons gaan afzetten.
Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiii
pi_24858184
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:26 schreef Koos Voos het volgende:

Op die manier lost het probleem zich vanzelf op... geen inkomen, geen uitkering en geen gesluierde wijven.. doeiiiii
Nee dat probleem lost zich zo niet op.
pi_24858235
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:33 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk wat zo'n Koos_Voos schrijft

Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.
Bedrijven 'dwingen 'is zooooo links...

Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...

( Ook vertonen de meeste jonge Marokkanen onwenselijk gedrag binnen bedrijven en daar wordt bij bv business club meetings over gesproken door direktie leden.)
pi_24858357
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nee, positieve discriminatie is een erfenis uit het multiculti tijdperk en dat hebben we inmiddels achter ons gelaten en daar moeten we nooit meer aan beginnen.
Bedrijven 'dwingen 'is zooooo links...
We hebben het nooit gedaan, dat is het probleem. Er is nog steeds niks mis mee om discriminatie tegen te gaan.
quote:
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als jouw kind op school wordt lastig gevallen door Marokkanen of jij zelf in een winkelcentrum, en toevallig ben jij personeelchef dat je dan geen Marokkaan dat vrijgekomen baantje gunt...
Menselijke reacties zijn misschien begrijpelijjk maar kunnen niet de basis van het beleid zijn.
quote:
( Ook vertonen de meeste jonge Marokkanen onwenselijk gedrag binnen bedrijven en daar wordt bij bv business club meetings over gesproken door direktie leden.)
Dat moet je maar eens hard maken dan, met bronnen graag.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:23:59 #59
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24859816
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]
Het is gewoon een hele menselijke reaktie dat als je een mooie vrouw op straat ziet lopen met een kort rokje, dat je dan aan haar gaat zitten.
pi_24860891
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:44 schreef SCH het volgende:

Dat moet je maar eens hard maken dan.
Ik maak niets hard voor jou .. viespeuk

kijk eens naar de statistieken van 3G allochtonen.. de werkeloosheid neemt schrikbarend toe in die groep.

Zelfs voor de kutbaantjes nemen ze liever anderen..
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
pi_24860926
Ik zag vanochtend trouwens op de Paul Krugerlaan, waar zown beetje heel geintegreerd den haag zit, maar dan net niet, en daar zag ik op 1 rij dit hangen:vlag van:
Nederland, Suriname, Turkije, Nederland, EU, Nederland, Marokko, (nog een land, vlag was om de mast heen geslagen) en weer Nederland.

Kijk mensen! zo kan het ook! goed gaan!
-
pi_24861074
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef mechatronics het volgende:
Ik zag vanochtend trouwens op de Paul Krugerlaan, waar zown beetje heel geintegreerd den haag zit, maar dan net niet, en daar zag ik op 1 rij dit hangen:vlag van:
Nederland, Suriname, Turkije, Nederland, EU, Nederland, Marokko, (nog een land, vlag was om de mast heen geslagen) en weer Nederland.

Kijk mensen! zo kan het ook! goed gaan!
De ambassades ..

( Beetje lulkoek want een vlaggetje op je schooltas wordt al als provocerend ervaren.. zo diep zijn we al gezonken hier.)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:35:58 #63
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861177
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
Ik vind het een heel begrijpelijke ontwikkeling na 20 jaar straat terreur en de boel bij elkaar houden.
haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.

Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
Somebody threw a dead dog after him down the ravine
pi_24861237
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:35 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

haha! het is duidelijk dat de zaken hier en daar wat uit de hand lopen de laatste tijd, maar twìntig jaar straatterreur, hahaha. Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.

Overigens moet je vervelende straatpubers natuurlijk aanpakken, maar voor het isloment waarin deze jongeren terecht zijn gekomen, mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen. Werk is nog altijd hèt middel om het aantalklieren op straat te verminderen. Dus wie ze niet aanneemt, helpt ook niet erg mee met het oplossen van het probleem.
... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie. zou je het niet zoeken bij de ouders en de Islamitische hersenspoeling ?
pi_24861265
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik maak niets hard voor jou .. viespeuk

kijk eens naar de statistieken van 3G allochtonen.. de werkeloosheid neemt schrikbarend toe in die groep.

Nederland is altijd het land geweest waar verschillende nationaliteiten binnenkwamen. De eerste bewoners waren de Batavieren die de Rijn afzakten. Later kwamen Portugese Joden, Franse Hugenoten, Duitse werkzoekenden. Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Vooral wanneer we door dat bedrijfsongevalletje van de menselijke beschaving de hoeveelheid Joden niet zo zou zijn uitgedund.
Maar even wat anders: Je bent tegen "de boel bij elkaar houden".
Hoe ziet jou heilstaat eruit?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24861400
pi_24861518
quote:
Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappij
quote:
Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:59:47 #68
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861575
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie.
Ah, een jij-bak.

Maar waarom zou het één het ander uitsluiten? Je zal mij niet horen zeggen dat opvoeding er niet ook iets mee te maken heeft. Maar economische uitsluiting is zeker ook een reden waarom deze problemen ontstaan zijn, denk je niet? En nee: zeker niet de enige. In Islamitische hersenspoeling geloof ik niet zo. dat gaat op voor figuren zoals de moordenaar van Theo vanGogh misschien, maar niet voor rellende pubers in de grote stad, die zich vervelen en in een hoek gezet voelen. Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:03:41 #69
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24861654
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een werkgever is daarvoor niet verantwoordelijk en doet meer dan voldoende voor de maatschappij
[..]

Bullshit. (verder is het niet de moeite waard om te gaan uitleggen waarom)
Tuurlijk is het oneerlijk om die verantwoordelijkheid opde schouders van de individuele werkgever te leggen - maar zo lossen we het probleem niet mee op. Als de stelling is: marokkaanse jongeren hebben allemaal geen werk want niemand wil ze nog aannemen - hoe lossen we dat dàn op dan? De meerderheid van de afgwezen sollicitanten zal heus niet relschopper zijn, dus er is wel degelijk sprake van onterechte economische uitsluiting. Los jij het even op?
pi_24861662
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

... mag je de verantwoordelijkheid gerust ook op de nederlanders leggen.

Dat slaat echt nergens op. wat een demagogie. zou je het niet zoeken bij de ouders en de Islamitische hersenspoeling ?
Ouders spelen een rol, maar de maatschappij ook.
pi_24862220
quote:
Maar waarom zou het één het ander uitsluiten? Je zal mij niet horen zeggen dat opvoeding er niet ook iets mee te maken heeft. Maar economische uitsluiting is zeker ook een reden waarom deze problemen ontstaan zijn, denk je niet? En nee: zeker niet de enige. In Islamitische hersenspoeling geloof ik niet zo. dat gaat op voor figuren zoals de moordenaar van Theo vanGogh misschien, maar niet voor rellende pubers in de grote stad, die zich vervelen en in een hoek gezet voelen. Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
De autochtonen kinderen van 12 tot 16 hebben allemaal een baan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24862327
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:30 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De ambassades ..

( Beetje lulkoek want een vlaggetje op je schooltas wordt al als provocerend ervaren.. zo diep zijn we al gezonken hier.)
Niks ambassades, gewoon een soort van goedkope winkelstraat, waarvan ik er bijna wel zeker van ben dat meer dan 50% allochtoon is, maar ik vind dat er een goede sfeer hangt, ook s'nachts.
En ik bedoel maar, gewoon een beetje vlaggen in de winkelstraat daar, niks mis mee, iedereen kan trots zijn op de 1 of andere vlag.

Dat die NL vlag provocerend word ervaren is ook de mening van 1 of andere strontaars boomknuffelaar. Eentje die het blijkbaar nog niet helemaal snapt.
-
pi_24862370
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:59 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

Of denk je serieus dat ze instructie van ouders en imam gehad hebben om rotzooi te trappen in Hoog Catharijne?
Eerder gebrek aan instructies ... en slap optreden van de overheid natuurlijk.

Pak er nu eens 100 op en zet ze vast voor samenscholing of weet ik wat en laat de ouders maar eens naar het bureau komen en uitleggen wat hun zoontje van 15 s'avonds 100 km van huis te zoeken heeft in een winkelcentrum.
Ik gok erop dat die ouders niet eens weten waar hun kroost uithangt of wat ze allemaal flikken.

Tenslotte zend dit hele circus live uit.. schaamte is wellicht het laatste woord dat ze willen begrijpen.
Ik hoor wel eens wat en op dit moment kicken ze gewoon op de aandacht ( en de geveinsde macht)
pi_24862455
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch lekker ergens andesr heen?
pi_24862497
Anders ga ik wel.
pi_24862906
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nederland is altijd het land geweest waar verschillende nationaliteiten binnenkwamen. De eerste bewoners waren de Batavieren die de Rijn afzakten. Later kwamen Portugese Joden, Franse Hugenoten, Duitse werkzoekenden. Als later de Marokkanen en Turken niet waren gekomen, hadden we nu onze gal gespuwd op de vorige nieuwkomers.
Vooral wanneer we door dat bedrijfsongevalletje van de menselijke beschaving de hoeveelheid Joden niet zo zou zijn uitgedund.
Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen weten .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:16:48 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24863022
Het blijft natuurlijk een mooi en relevant topic, maar het is wel tijd voor oplossingen.

Gezien de OP zouden niet-westerse allochtonen ons op hun knietjes moeten bedanken , dat we ze überhaupt nog in ons ooit zo mooie landje tolereren. Aangezien ik in de praktijk van die hele dankbaarheid vrijwel niets terugzie (vooral de Marokkaanse gemeenschap maakt het hierbij al te bont, met de adolescente variant, de zgn. "kut-Marokkaan", voorop), pleit ik dan ook voor de keiharde aanpak van niet-westerse allochtonen. Wie niet gehoorzamen wil moet maar voelen.

Daarom pleit ik voor gedwongen, onbetaalde tewerkstelling van onaangepaste, criminele niet-westerse allochtonen (te beginnen met de kut-Marokkanen) in werkkampen ("allochtonenbatterijen"), alwaar zij de smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen voor hun rekening zullen moeten nemen. Dit met het uiteindelijke doel hun grote schuld aan het Nederlandse volk terug te betalen, wat zo ongeveer na een jaartje of dertig het geval zal zijn .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24863062
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:16 schreef Lemmeb het volgende:
Het blijft natuurlijk een mooi en relevant topic, maar het is wel tijd voor oplossingen.

Gezien de OP zouden niet-westerse allochtonen ons op hun knietjes moeten bedanken , dat we ze überhaupt nog in ons ooit zo mooie landje tolereren. Aangezien ik in de praktijk van die hele dankbaarheid vrijwel niets terugzie (vooral de Marokkaanse gemeenschap maakt het hierbij al te bont, met de adolescente variant, de zgn. "kut-Marokkaan", voorop), pleit ik dan ook voor de keiharde aanpak van niet-westerse allochtonen. Wie niet gehoorzamen wil moet maar voelen.

Daarom pleit ik voor gedwongen, onbetaalde tewerkstelling van onaangepaste, criminele niet-westerse allochtonen (te beginnen met de kut-Marokkanen) in werkkampen ("allochtonenbatterijen"), alwaar zij de smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen voor hun rekening zullen moeten nemen. Dit met het uiteindelijke doel hun grote schuld aan het Nederlandse volk terug te betalen, wat zo ongeveer na een jaartje of dertig het geval zal zijn .
Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen weten
pi_24863105
De smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen worden al lang en breed door allochtonen uitgevoerd hoor . Herinner je je dat geintje nog met het schoonmaken van die schoorsteen van een elektriciteitscentrale? Zat daar een Nederlander tussen? .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:36:39 #80
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24863407
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:40 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Eerder gebrek aan instructies ... en slap optreden van de overheid natuurlijk.
Mogelijk. Maar geen islamitische indocrinatie, dan dus.

Natuurlijk is het aandacht trekken, keten en jennen. Het zijn jonge jongens! Voor het overige: prima aanpak voor de relschoppertjes op HC. Maar uitzenden op teevee lijkt me dan weer een stap te ver. Door mensen zo openlijk aan de schandpaal te nagelen, geef je maar weer extra aanleiding tot gevoelens van isolatie en er uit gepikt worden. Dat is immers deels een reden voor het gedrag dat we nu juist proberen te voorkomen, zoals je zelf al aangeeft.
pi_24863567
quote:
De smerigste, zwaarste en gevaarlijkste klussen worden al lang en breed door allochtonen uitgevoerd hoor
Ooit een allochtone bouwvakker gezien?
pi_24863680
ja.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 14:55:49 #83
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24863761
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:18 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn erg veel mensen die het niet willen weten
Ach, als de criminele kut-Marokkaan binnen enige tijd vrijwel ons hele land compleet zal hebben ontwricht, zal zelfs de meest verstokte Noordafrikanenknuffelaar in zijn dorpje in Friesland of Drenthe inzien dat dit de enige oplossing is.

Bovendien zal er door de dalende olievoorraden tegen die tijd een groot tekort zijn aan energie, de hoogste tijd dus om de 'intrinsieke energie' van de onwelwillende, onaangepaste, criminele niet-westerse allochtoon aan te spreken. Zie dergelijke figuren als een 'resource' of energiebron, net als 'olie' of 'gas'. Zijn we ineens toch weer heel 'rijk' in Nederland .

Let wel (en dit zeg ik met nadruk, om maar de geringste schijn van racisme of discriminatie de kop in te drukken), ik heb het alleen maar over de criminele, onaangepaste, onwelwillende niet-westerse allochtoon. Het aantoonbaar criminele, messentrekkende soort dus. 'Fatsoenlijke' niet-westerse allochtonen zal dit alles vanzelfsprekend bespaard blijven. De exacte definitie van wat 'fatsoenlijk' is en wat niet, dient nog nader vastgesteld te worden, maar ik heb zelf al wel zo m'n ideeën.

Overigens ben ik van plan de lat voor 'fatsoen' vrij laag te leggen. Aan de 3 volgende voorwaarden dient tegelijk te worden voldaan: iedereen die van de afgelopen 5 jaar niet langer dan 2 jaar een bijstandsuitkering heeft ontvangen, Nederlands spreekt of werkelijk z'n best doet dit te spreken, èn geen strafblad heeft van 2 A4'tjes (bureau HALT-akkefietjes tellen hierbij óók gewoon mee, geen medelijden met minderjarig tuig), komt wat mij betreft al in aanmerking voor dit Predikaat van Fatsoenlijkheid. Dan blijft er overigens nog zat tuig over om uit te melken, dus maak je maar geen zorgen dat die "batterijen" leeg zullen blijven .

Nu zullen er waarschijnlijk mensen zijn die zich afvragen waarom ik dit alleen wil invoeren voor de onaangepaste, criminele niet-westerse allochtoon en niet voor andere allochtone of autochtone criminelen. Het antwoord is simpel: wij fatsoenlijken hebben vooral voor de niet-westerse allochtoon hemel en aarde moeten bewegen om deze groep in onze maatschappij in te passen. We hebben zelfs onze eigen normen en waarden moeten devalueren en aan hen moeten aanpassen . En nog hebben velen van hen na 30 jaar nog niet willen integreren en zitten we nu met de gebakken peren .

Het is dus vooral de niet-westerse allochtoon die heel wat goed te maken heeft richting de Nederlandse maatschappij. Een deel doet dit overigens ook al door braaf te werken en belasting af te dragen.
pi_24863789
Hoe zit het met allochtone aangepaste burgers?
Hoe zit het met de autochtone onaangepaste burgers?

Kunnen we het niet gewoon hebben over aangepaste en
onaangepaste burgers?

Ik ben het lang niet altijd eens met degenen die allochtonen heilig
verklaren en de schuld altijd bij de autochtonen leggen,

maar ik vraag me wel eens af…

wanneer komt er eens een relativering in deze gespannen situatie.
Waarom is "de boel bij elkaar houden" ineens een slechte zaak.

Waarom komt nou bijna nooit eens iemand met een ludiek idee.

Laatst hoorde ik iets over een moslima met hoofddoek in
VVD-kleuren.

Ik dacht: he, he, nemen we eindelijk eens wat lading weg van
de zogenaamde problemen, als de hoofddoekjes-hetze.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:01:06 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24863869
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ooit een allochtone bouwvakker gezien?
Eerlijk gezegd niet, de bouwwereld wordt voornamelijk door autochtonen gedomineerd. Wel heb ik bijvoorbeeld veel niet-westerse allochtonen in slachterijen zien werken. En dat is prima, zo lossen ze hun schuld in.

Maar diegenen die niet willen integreren en niet willen werken, en alleen maar oude vrouwtjes neersteken en meer van dat soort ellende, moeten verplicht worden om zonder loon, maar tegen kost en inwoning in het kamp eveneens aan de slag te gaan.
pi_24863877
Maar Lemmeb denkt dus dat een paar etters een heel land kunnen ontwrichten ?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:03:47 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24863902
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:01 schreef Herdenking het volgende:
Maar Lemmeb denkt dus dat een paar etters een heel land kunnen ontwrichten ?
Jij bent zeker alweer vergeten hoe ons land na de moord op Van Gogh op apengapen lag? En dat was nog maar één zo'n etter .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:05:27 #88
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24863925
Die spanning zal blijven zolang mensen als Lemmeb blijven spreken in termen van "de niet-westerse allochtoon", "wij fatsoenlijken" - wat des te vreemder is omdat hij eerder in zijn post zegt niet in generaliserend etermen te willen spreken. Het is volslagen kolder om voor alleen aan bepaalde bevolkingsgroepen fatsoensnormen op te dringen. Of ze gelden voor iedereen, òf ze gelden voor niemand.
pi_24863990
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij bent zeker alweer vergeten hoe ons land na de moord op Van Gogh op apengapen lag? En dat was nog maar één zo'n etter .
Nou op apegapen vind ik schromelijk overdreven . En met de maatregelen die je voorstelt zal je dat soort acties eerder aanwakkeren dan voorkomen .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:12:05 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24864005
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:05 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:
Het is volslagen kolder om voor alleen aan bepaalde bevolkingsgroepen fatsoensnormen op te dringen. Of ze gelden voor iedereen, òf ze gelden voor niemand.
Je hebt het niet goed begrepen. Het gaat helemaal niet om het 'opdringen van fatsoensnormen'. Het gaat erom dat ik de strafmaat voor niet-westerse allochtonen gewoon véél hoger leg, omdat deze groep immers sowieso nog wat goed te maken heeft en ons op hun knietjes zou moeten bedanken (zie de OP) dat we haar überhaupt nog tolereren in dit land.

De fatsoensnormen blijven gewoon voor iedereen gelden, dus ook voor mijzelf en voor willekeurig ander persoon.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:12:23 #91
113594 Geoffrey_Firmin
a dingy way to die
pi_24864013
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
En dat is prima, zo lossen ze hun schuld in.
Dit is een onaanvaardbaar standpunt. Je suggereert hiermee dat de bevolkingsgroep als zodanig 'een schuld' te dragen heeft. Ga dat maar eens uitleggen aan die grote groep werkende allochtonen, die gewoon werken, belasting betalen en consumeren enhun leventje leiden - net als jij. Over welke schuld hebben we het überhaupt? Een individu kan ergens schuld aan hebben, maar een generieke groep? Onsmakelijke suggestie.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:24:28 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24864180
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:12 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

Dit is een onaanvaardbaar standpunt. Je suggereert hiermee dat de bevolkingsgroep als zodanig 'een schuld' te dragen heeft. Ga dat maar eens uitleggen aan die grote groep werkende allochtonen, die gewoon werken, belasting betalen en consumeren enhun leventje leiden - net als jij. Over welke schuld hebben we het überhaupt? Een individu kan ergens schuld aan hebben, maar een generieke groep? Onsmakelijke suggestie.
Je moet wel goed lezen, want nu suggereer je zaken die ik niet heb geschreven, namelijk dat de hele groep schuld zou dragen voor het wangedrag van de onder hen bevindende criminelen.

Alhoewel ik dat inderdaad wel tot op zekere hoogte vind, is dat hélèmáál niet wat ik in dit verband met 'schuld' bedoelde . Ik doel hier op de schuld die niet-westerse allochtonen, crimineel of braaf, werkend of werkeloos, sowieso aan de Nederlandse maatschappij hebben, omdat we onze hele maatschappij hebben moeten veranderen, onze eigen normen en waarden hebben moeten verketteren, en onze tolerantie tot ongekende hoogten hebben moeten uitrekken, met alle frustraties van dien.

En nog eist de niet-westerse allochtoon (en haar autochtone spreekbuis in de vorm van de PvdA en vrinden) van ons dat we nòg toleranter worden, maar dat is natuurlijk complete waanzin . Je merkt sinds kort aan de Nederlandse bevolking dat de boog van tolerantie eindelijk geknapt is, en men het gewoon zàt is.
pi_24864211
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt het niet goed begrepen. Het gaat helemaal niet om het 'opdringen van fatsoensnormen'. Het gaat erom dat ik de strafmaat voor niet-westerse allochtonen gewoon véél hoger leg, omdat deze groep immers sowieso nog wat goed te maken heeft en ons op hun knietjes zou moeten bedanken (zie de OP) dat we haar überhaupt nog tolereren in dit land.
Dit gaat wel recht in tegen artikel 1 van de grondwet .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:28:58 #94
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24864261
Lemmeb, op de manier zoals je nu bezig bent denk ik dat je maar weinig mensen meekrijgt. Als je je zo discriminerend uitlaat, ondanks dat je zelf zegt van niet, gaan mensen alleen maar hameren op hoe fout je bezig bent. Dat er verder best zinnige dingen in je betoog kunnen zitten wordt daarmee volledig overschaduwd.

Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:31:42 #95
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24864307
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:26 schreef Herdenking het volgende:

[..]

Dit gaat wel recht in tegen artikel 1 van de grondwet .
Je gaat er hier vanuit dat we het bij de criminele kut-Marokkaan, zoals die op dit moment de straten in onze grote steden terroriseert, om aan ons gelijkwaardige 'mensen' hebben, maar ook dat trek ik in twijfel.

Zie ook Je hele leven verpest door zo'n 'beest'... .
pi_24864312
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:36 schreef Geoffrey_Firmin het volgende:

[..]

Mogelijk. Maar geen islamitische indocrinatie, dan dus.

Natuurlijk is het aandacht trekken, keten en jennen. Het zijn jonge jongens! Voor het overige: prima aanpak voor de relschoppertjes op HC. Maar uitzenden op teevee lijkt me dan weer een stap te ver. Door mensen zo openlijk aan de schandpaal te nagelen, geef je maar weer extra aanleiding tot gevoelens van isolatie en er uit gepikt worden. Dat is immers deels een reden voor het gedrag dat we nu juist proberen te voorkomen, zoals je zelf al aangeeft.
Ik heb TV programma's in Zuid Amerika gezien waar juist dat element.. het aan de schandpaal nagelen.. de kern was.
Een zeer goed bekeken programma overigens.
Cameraploeg gaat iedere Zondagmiddag naar het plaatselijke politie bureau en daar staan de 'verdachten 'al klaar op rij en frontaal in beeld
De commissaris geeft tekst en uitleg waarvan ze 'verdacht 'worden.
De interviewer vraagt naam en leeftijd en commentaar aan de 'verdachte ', die diep beschaamd naar de grond kijkt.
Zijn baas ontslaat hem de volgende dag direkt en zijn familie is woest.

zoiets zie ik wel zitten hier.. iets voor AT5 of Rijnmond
pi_24864351
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je gaat er hier vanuit dat we het bij de criminele kut-Marokkaan, zoals die op dit moment de straten in onze grote steden terroriseert, om aan ons gelijkwaardige 'mensen' hebben, maar ook dat trek ik in twijfel.

Zie ook Je hele leven verpest door zo'n 'beest'... .
quote:
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Je beschouwt Marokkanen blijkbaar niet als mens of in ieder geval als minderwaardig. Dat gaat wel verdomde ver hoor .
pi_24864383
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moet wel goed lezen, want nu suggereer je zaken die ik niet heb geschreven, namelijk dat de hele groep schuld zou dragen voor het wangedrag van de onder hen bevindende criminelen.

Alhoewel ik dat inderdaad wel tot op zekere hoogte vind, is dat hélèmáál niet wat ik in dit verband met 'schuld' bedoelde . Ik doel hier op de schuld die niet-westerse allochtonen, crimineel of braaf, werkend of werkeloos, sowieso aan de Nederlandse maatschappij hebben, omdat we onze hele maatschappij hebben moeten veranderen, onze eigen normen en waarden hebben moeten verketteren, en onze tolerantie tot ongekende hoogten hebben moeten uitrekken, met alle frustraties van dien.
Welke normen en waarden hebben we moeten verketteren door de komst van buitenlanders?
In welke zin gedraag je je nu anders dan je zou hebben gedaan zonder buitenlanders?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:39:52 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24864438
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:34 schreef Herdenking het volgende:

[..]

[..]

Je beschouwt Marokkanen blijkbaar niet als mens of in ieder geval als minderwaardig. Dat gaat wel verdomde ver hoor .
Nee vriend, dat maak jij er weer van .

Ik beschouw types van het soort zoals in bovengenoemd topic (lees het anders even), die zonder reden onschuldige burgers op straat in het hart steken, als onmenselijk. Of het hierbij om een Marokkaan gaat of om wat anders, doet geheel niet terzake.

Helaas echter gaat het in de praktijk bij dit soort misdrijven nu eenmaal wel vaak om Marokkanen, maar daar kan ik niets aan doen .
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:43:59 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24864511
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke normen en waarden hebben we moeten verketteren door de komst van buitenlanders?
In welke zin gedraag je je nu anders dan je zou hebben gedaan zonder buitenlanders?
Lees anders de OP er nog even op na, voor een aantal voorbeelden van hoe ons land is veranderd door de komst van niet-westerse allochtonen en wat voor effect dat op onze maatschappij heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')