abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:25:06 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803230
Ik heb gisteren weer eens met mijn onderbuurman gesproken. Die had ik sinds de Kerst niet meer gezien. Ik dacht eigenlijk dat hij verhuisd was. Da's niet zo gek, het verloop is groot waar ik woon.

Maar de reden dat we (ik en de andere bewoners van het hofje waar ik woon) hem sinds de Kerst niet meer hadden gezien, bleek een stuk minder triviaal. Hij was namelijk vlak voor de Kerst in het centrum van Rotterdam neergestoken door zo'n clubje Marokkanen en heeft een maandje in het ziekenhuis moeten bivakkeren.

Hij heeft me het hele verhaal verteld, zover hij het zich nog kon herinneren. De exacte details laat ik uit privacy-overwegingen liever buiten beschouwing. Waar het op neer kwam, is dat die Marokkanen het, ondanks dat hij al z'n geld al had afgestaan, toch nodig achtten een mes direct in zijn hart te planten, voor de ogen van zijn vriendin. Een volstrekt overbodige en lafhartige daad, waar alleen een primitief dier toe in staat is.

Nu, na drie hartoperaties, lijkt mijn buurman weer enigszins aan de beterende hand. Hij revalideert nu, met de hulp van zijn vriendin, en kan inmiddels weer lopen. Maar hij zal er waarschijnlijk de rest van zijn leven last van blijven houden. Zo'n mes in je hart gaat je nu eenmaal niet in de kouwe kleren ziten. Bovendien heeft hij na de steekpartij vier liter bloed verloren en daardoor ook een hersenbeschadiging opgelopen. School (hij deed ironisch genoeg iets in de zachte sector, met moeilijk opvoedbare jongeren enzo) zit er voorlopig niet meer voor hem in.

Waar ik me recentelijk, onder andere in dit topic, nog heb laten verleiden tot het doen van (voor mijn doen dan) softere uitspraken, neem ik al deze uitspraken weer terug. Marokkanen van het soort dat dit doet (en dat zijn er veel meer dan de slecht-ingelichten op dit forum i.h.a. denken) zijn geen 'mensen'. Dit zijn 'dieren'.

Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.

En beesten dien je ook als zodanig te behandelen. Die behandel je niet met respect en eeuwigdurende compassie, zoals je een mens behandelt. Die stop je in een kooi en laat je zwaar werk of een levensgevaarlijk kunstje doen. Maar als ze te gevaarlijk (of te nutteloos) worden, dan geef je ze een laatste spuitje. Eigenlijk maakt het niet eens uit wat je ermee doet, zolang je ze in geen geval maar op de beschaafde maatschappij loslaat. En zo dienen deze Marokkanen ook te worden behandeld.

Als deze mening me tot een rechts-extremist maakt en ik de gemiddelde softie op dit forum daarmee angst aanjaag, het zij zo. Ik doe in wezen geen vlieg kwaad en ben een pacifist in hart en nieren. Maar soms is het gewoon mooi geweest.

Voor degenen die denken dat ik te snel oordeel: dit nieuws komt als de voorlopige trieste afsluiter van een lange reeks incidenten die de afgelopen drie maanden in mijn directe omgeving plaatshadden, waar 'toevallig' telkens weer Marokkanen bij betrokken waren.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24803311
Hebben ze die lui te pakken gekregen?

'k Zit nog steeds te wachten op een Paul Kersey...
pi_24803335
Waarschuwing vooraf: houd het netjes!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:33:03 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24803357
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Uit 'Mein Kampf':

"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"

"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"

Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24803362
Edit: houd het netjes...

[ Bericht 89% gewijzigd door teknomist op 28-01-2005 19:39:31 ]
pi_24803410
Het zijn varkens. Stuk voor stuk. Al doe je daarmee varkens te kort...

En nee, dat zeg ik niet alleen maar omdat TS dat graag zou willen horen.
pi_24803421
Edit: reactie op.

[ Bericht 96% gewijzigd door teknomist op 28-01-2005 19:40:20 ]
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:36:35 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803427
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben ze die lui te pakken gekregen?

'k Zit nog steeds te wachten op een Paul Kersey...
Nee, uiteraard hebben ze die klootzakjes nog niet te pakken. Aan de politie in Nederland heb je geen ene flikker. Die schrijven liever parkeerbonnen uit of arresteren liever de slachtoffers van misdrijven, omdat die 'het recht in eigen hand nemen' .

De hele zaak is geloof ik binnenkort op 'Opsporing verzoch', of is dat onlangs al geweest. Ook bij 'Veilig' op TV Rijnmond schijnt het al geweest te zijn. Tenminste, zoiets zij m'n onderbuurman. Ik heb overigens niet zo heel lang met hem kunnen praten. Hij is nog erg zwak en ik kan me voorstellen dat hij ook (nog) geen zin heeft om hier uren over te praten .

Wie is Paul Kersey?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:36:58 #9
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_24803432
Ik ben eeuwig dankbaar dat ik in een dorp woon waar geen overlast is van allochtone jongeren enzo. Maar ik hoor het zo vaak van deze dingen, ik zou er haast Wilders-stemmer van worden.
Tja echt klote dat je het allemaal in je omgeving meemaakt maar je moet wel beseffen dat zelfs die tyfushonden die jij nu beschrijft een minderheid zijn van de Marrokaanse bevolking. En als je dat niet ziet of weigert te zien, ben je net zo gevaarlijk als zij
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:39:25 #10
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24803482
gelukkig hebben jullie Sorensen, die is volgens mij wel te porren voor lijfstraffen of erger

Je hebt nu een kant van het verhaal belicht. Stel je eens van de andere kant voor, je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
Vind je het dan raar dat je dan op een gegeven moment een paar geflipte individuen krijgt? In een grote stad is de kans zelfs nog vele malen groter dat er wat rotte appels tussen zitten. Ik denk dat er een hele nieuwe manier van benaderen zal moeten komen om de generalisatie (zoals jij doet) niet verder doorslaat naar een meer fascistische aard.

O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_24803487
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:36 schreef seilram het volgende:

[..]

pdan? wat zit jij nou te kwatsen! Niet vervelend bedoelt voor de buurman, maar het net zo goed een blanke nederlander kunnen zijn. Die doen ook van dit soort praktijken!
Waarom moet alles wat marokaanen verkeerd doen toch zo onder de loep genomen worden?

Bah schaam me ervoor.
Omdat Marokanen wel verdomd vaak wat fout doen
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:39:40 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803488
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Uit 'Mein Kampf':

"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"

"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"

Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
Jongen, hou alsjeblieft op met dit soort vermoeiende, stemmingmakende onzin. Als je mijn OP goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik nergens generaliseer. Daar heb ik expres op gelet, om mannetjes als jij geen voer te kunnen geven om dit soort nonsens te posten.
pi_24803532
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
gelukkig hebben jullie Sorensen, die is volgens mij wel te porren voor lijfstraffen of erger

Je hebt nu een kant van het verhaal belicht. Stel je eens van de andere kant voor, je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
Vind je het dan raar dat je dan op een gegeven moment een paar geflipte individuen krijgt? In een grote stad is de kans zelfs nog vele malen groter dat er wat rotte appels tussen zitten. Ik denk dat er een hele nieuwe manier van benaderen zal moeten komen om de generalisatie (zoals jij doet) niet verder doorslaat naar een meer fascistische aard.

O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
En dus is het normaal dat die klootzak nadat de beste man al zijn geld heeft afgestaan hem nog maar 'even' neersteekt?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:42:22 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803549
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat een onzin. Die Marokkaantjes hebben evenveel kansen gehad als jij en ik. Meer nog zelfs, allochtonen zijn in Nederland altijd in de watten gelegd.

Dit soort Marokkaantjes hebben hun kansen alleen nooit gegrepen, omdat ze daar te simpelweg dom of te lui voor waren.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:42:22 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_24803550
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

had je kunnen zien dat ik nergens generaliseer.
quote:
Nee hoor, helemaal geen generalisatie. Alsof Marokkanen je nooit aanspreken om de weg te vragen of de tijd.

En voor je gaat miepen: Ik kom regelmatig in Rotterdam, op elk uur van de dag en in diverse wijken en ik heb nooit problemen.
pi_24803559
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, uiteraard hebben ze die klootzakjes nog niet te pakken. Aan de politie in Nederland heb je geen ene flikker. Die schrijven liever parkeerbonnen uit of arresteren liever de slachtoffers van misdrijven, omdat die 'het recht in eigen hand nemen' .

De hele zaak is geloof ik binnenkort op 'Opsporing verzoch', of is dat onlangs al geweest. Ook bij 'Veilig' op TV Rijnmond schijnt het al geweest te zijn. Tenminste, zoiets zij m'n onderbuurman. Ik heb overigens niet zo heel lang met hem kunnen praten. Hij is nog erg zwak en ik kan me voorstellen dat hij ook (nog) geen zin heeft om hier uren over te praten .
Hopen dat het wat gaat opleveren.
quote:
Wie is Paul Kersey?
De vigilante die in de Deathwish-films 's nachts de straat op gaat om tuig af te knallen.

pi_24803573
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Een volstrekt overbodige en lafhartige daad, waar alleen een primitief dier toe in staat is.
Nee. Alleen een mens kan zoiets doen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:44:46 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_24803591
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Inderdaad. Dieren doden slechts voor voedsel of om zich te verdedigen. Alleen de mens kent oorlog...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:45:00 #19
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_24803594
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef schaapievlees het volgende:

[..]

Omdat Marokanen wel verdomd vaak wat fout doen
Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk. En voor de topicstarter: ik snap helemaal je reactie heb het zelf meegemaakt maar zou je toch het advies mee willen geven om niet verbitterd te raken. (niet dat je daar nu wat aan hebt waarschijnlijk). En sterkte aan je buurman iig.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:45:00 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803595
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor, helemaal geen generalisatie.
Inderdaad, geen generalisatie. Ik heb het over Marokkanen van het type 'kut-Marokkaan'. Volgens mij weet iedereen wel wie ik daarmee bedoel: dat hangende tuig in donkere steegjes.
quote:
Alsof Marokkanen je nooit aanspreken om de weg te vragen of de tijd.
Nee, ze spreken me inderdaad nooit aan 'om de weg te vragen' .
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:45:43 #21
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24803607
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een onzin. Die Marokkaantjes hebben evenveel kansen gehad als jij en ik. Meer nog zelfs, allochtonen zijn in Nederland altijd in de watten gelegd.

Dit soort Marokkaantjes hebben hun kansen alleen nooit gegrepen, omdat ze daar te simpelweg dom of te lui voor waren.
Joh, overtuig je buurman lekker met je gegeneraliseer. Misschien kun je zelfs nog een paar Wilberstwijfelaars over de streep trekken
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:46:09 #22
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_24803616
Het is gewoon een rotte randmongool die kerel die de onderbuurman neerstak. Maar niet alle Marrokanen zijn zo en veel Nederlanders hebben veel te veel een 'wij-zij' gevoel omdat sinds de moord op Van Gogh alle Marrokanen als boeven worden afgeschilderd in de media en de Islam als een boek dat alle Moslims tot terroristen maakt. Die lui waar JIJ het over hebt moeten gewoon voor altijd de bak in. En daarin moet je geen onderscheid maken tussen Nederlanders en allochtonen.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_24803647
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:45 schreef seilram het volgende:
Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk.
Mwah, is dat zo? Volkert v/d G. (blank) heeft toch aardig wat krantenpagina's gevuld en de (blanke, voorzover ik weet) ontvoerder van Wei Wei Hu ook. Om niet te spreken over een Marc Dutroux
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:47:22 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24803648
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.

Maar ook volgevreten honden en katten doden andere zwakkere, kleine dieren zonder enige reden, buiten hun instinct dat zegt 'dood dat dier'.

pi_24803649
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:41 schreef schaapievlees het volgende:

[..]

En dus is het normaal dat die klootzak nadat de beste man al zijn geld heeft afgestaan hem nog maar 'even' neersteekt?
Nee, natuurlijk niet.

Ik ken gelukkig ook Marokanen die niet zo zijn, die een normale baan hebben, door het vuur gaan voor je als vriend en die precies hetzelfde als iedereen denkt als ze dit verhaal lezen.

Ik stoor me er best wel aan dat je hier vaak van die dingen leest als: alle marokanen zijn beesten en weet ik niet wat meer. Dan heb ik ook iets van: denk eens na voordat je wat zegt.

Maarja, wat zit ik nu mijn tijd te verdoen, gezien je username verdien je een ban hier is mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')