Uit 'Mein Kampf':quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Nee, uiteraard hebben ze die klootzakjes nog niet te pakken. Aan de politie in Nederland heb je geen ene flikker. Die schrijven liever parkeerbonnen uit of arresteren liever de slachtoffers van misdrijven, omdat die 'het recht in eigen hand nemen'quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben ze die lui te pakken gekregen?
'k Zit nog steeds te wachten op een Paul Kersey...
Omdat Marokanen wel verdomd vaak wat fout doenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:36 schreef seilram het volgende:
[..]
pdan? wat zit jij nou te kwatsen! Niet vervelend bedoelt voor de buurman, maar het net zo goed een blanke nederlander kunnen zijn. Die doen ook van dit soort praktijken!
Waarom moet alles wat marokaanen verkeerd doen toch zo onder de loep genomen worden?
Bah schaam me ervoor.
Jongen, hou alsjeblieft op met dit soort vermoeiende, stemmingmakende onzin. Als je mijn OP goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik nergens generaliseer. Daar heb ik expres op gelet, om mannetjes als jij geen voer te kunnen geven om dit soort nonsens te posten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit 'Mein Kampf':
"Op een dag ontmoette ik in de binnenstad van Linz een verschijning in een kaftan, met lange donkere lokken. In mijn hoofd vormde zich de vraag: 'Is dit een Jood?'. Hoe langer ik de verschijning bestudeerde, des te meer veranderde mijn oorspronkelijke vraag in: 'Is dit een Duitser?'"
"Is het niet zo, dat bij elke uitwas in de maatschappij, wanneer men de zweer opensnijdt, men daarin, knipperend tegen het felle licht, een Jood aantreft?"
Om je maar even op het gevaar van 'generalisering' te wijzen...
En dus is het normaal dat die klootzak nadat de beste man al zijn geld heeft afgestaan hem nog maar 'even' neersteekt?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
gelukkig hebben jullie Sorensen, die is volgens mij wel te porren voor lijfstraffen of erger![]()
Je hebt nu een kant van het verhaal belicht. Stel je eens van de andere kant voor, je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
Vind je het dan raar dat je dan op een gegeven moment een paar geflipte individuen krijgt? In een grote stad is de kans zelfs nog vele malen groter dat er wat rotte appels tussen zitten. Ik denk dat er een hele nieuwe manier van benaderen zal moeten komen om de generalisatie (zoals jij doet) niet verder doorslaat naar een meer fascistische aard.
O ja, vervelend voor je buurman, gelukkig dat hij het goed maakt.
Wat een onzin. Die Marokkaantjes hebben evenveel kansen gehad als jij en ik. Meer nog zelfs, allochtonen zijn in Nederland altijd in de watten gelegd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Harry_Sack het volgende:
Je hebt nu een kant van het verhaal belicht. Stel je eens van de andere kant voor, je bent Marokkaan en wordt stelselmatig via de media en vooroordelen de grond ingetrapt alsof je niet meer dan een stuk vuil bent. Je kansen op de arbeidsmarkt zijn kleiner dan die van de rest van de bevolking (statistisch bewezen), je woont in de regel in een buurt waar alleen maar Marokkanen wonen (ghettovorming) en de media schept een beeld alsof je niet kunt integreren, hoe erg je je best ook doet.
Vind je het dan raar dat je dan op een gegeven moment een paar geflipte individuen krijgt? In een grote stad is de kans zelfs nog vele malen groter dat er wat rotte appels tussen zitten. Ik denk dat er een hele nieuwe manier van benaderen zal moeten komen om de generalisatie (zoals jij doet) niet verder doorslaat naar een meer fascistische aard.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
had je kunnen zien dat ik nergens generaliseer.
Nee hoor, helemaal geen generalisatie. Alsof Marokkanen je nooit aanspreken om de weg te vragen of de tijd.quote:Je ziet het al in die vochtige donkerbruine ogen van zo'n kut-Marokkaan als hij je aanspreekt op straat: dit is een mens van het laagste soort, een 'struikrover', zoals één van mijn meest linkse journalistenvrienden, inmiddels ook door schade en schande rijk geworden, dit tuig pleegt te omschrijven. Het is een volbloed gluiperd zonder geweten, eigenlijk gewoon een 'beest'.
Hopen dat het wat gaat opleveren.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, uiteraard hebben ze die klootzakjes nog niet te pakken. Aan de politie in Nederland heb je geen ene flikker. Die schrijven liever parkeerbonnen uit of arresteren liever de slachtoffers van misdrijven, omdat die 'het recht in eigen hand nemen'.
De hele zaak is geloof ik binnenkort op 'Opsporing verzoch', of is dat onlangs al geweest. Ook bij 'Veilig' op TV Rijnmond schijnt het al geweest te zijn. Tenminste, zoiets zij m'n onderbuurman. Ik heb overigens niet zo heel lang met hem kunnen praten. Hij is nog erg zwak en ik kan me voorstellen dat hij ook (nog) geen zin heeft om hier uren over te praten.
De vigilante die in de Deathwish-films 's nachts de straat op gaat om tuig af te knallen.quote:Wie is Paul Kersey?
Nee. Alleen een mens kan zoiets doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:25 schreef Lemmeb het volgende:
Een volstrekt overbodige en lafhartige daad, waar alleen een primitief dier toe in staat is.
Inderdaad. Dieren doden slechts voor voedsel of om zich te verdedigen. Alleen de mens kent oorlog...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Alleen een mens kan zoiets doen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk. En voor de topicstarter: ik snap helemaal je reactie heb het zelf meegemaakt maar zou je toch het advies mee willen geven om niet verbitterd te raken. (niet dat je daar nu wat aan hebt waarschijnlijk). En sterkte aan je buurman iig.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:39 schreef schaapievlees het volgende:
[..]
Omdat Marokanen wel verdomd vaak wat fout doen![]()
Inderdaad, geen generalisatie. Ik heb het over Marokkanen van het type 'kut-Marokkaan'. Volgens mij weet iedereen wel wie ik daarmee bedoel: dat hangende tuig in donkere steegjes.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor, helemaal geen generalisatie.
Nee, ze spreken me inderdaad nooit aan 'om de weg te vragen'quote:Alsof Marokkanen je nooit aanspreken om de weg te vragen of de tijd.
Joh, overtuig je buurman lekker met je gegeneraliseer. Misschien kun je zelfs nog een paar Wilberstwijfelaars over de streep trekkenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die Marokkaantjes hebben evenveel kansen gehad als jij en ik. Meer nog zelfs, allochtonen zijn in Nederland altijd in de watten gelegd.
Dit soort Marokkaantjes hebben hun kansen alleen nooit gegrepen, omdat ze daar te simpelweg dom of te lui voor waren.
Mwah, is dat zo? Volkert v/d G. (blank) heeft toch aardig wat krantenpagina's gevuld en de (blanke, voorzover ik weet) ontvoerder van Wei Wei Hu ook. Om niet te spreken over een Marc Dutrouxquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:45 schreef seilram het volgende:
Vaak lijkt dat maar zo omdat het in de media groter wordt uitgemeten. Als hier een blanke de supermarkt overvalt staan er 3 regels in de krant, doet een marrokaan hetzelfde staan er 23 regels in de krant en een pagina verder weer een vervolg stuk.
Gelul. Een beschaafd mens doet zoiets niet. Een dier echter wel. Krokodillen doden regelmatig zonder dat het uit het oog van de voedselvoorziening nodig is.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Alleen een mens kan zoiets doen.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:41 schreef schaapievlees het volgende:
[..]
En dus is het normaal dat die klootzak nadat de beste man al zijn geld heeft afgestaan hem nog maar 'even' neersteekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |