abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2005 @ 04:22:00 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24845385
quote:
Op maandag 31 januari 2005 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusies:

Een niet westerse immigrant kost heel zijn leven de Nederlandse staat geld
er zijn niet westerse immigranten die de Nederlandse staat geld opleveren, je kunt niet zomaar gemiddelden op individuen toepassen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24845462
Wel op bevolkingsgroepen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 31 januari 2005 @ 08:35:54 #28
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24845948
quote:
Op maandag 31 januari 2005 04:22 schreef DionysuZ het volgende:

er zijn niet westerse immigranten die de Nederlandse staat geld opleveren, je kunt niet zomaar gemiddelden op individuen toepassen.
Het gaat om bevolkingsgroepen. In iedere groep zitten uitzonderingen.

Maar de uitzonderingen kunnen blijkbaar nie voorkomen dat de gehele groepn de Nederlandse staat ieder jaar geld kost.
pi_24846823
quote:
Op maandag 31 januari 2005 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is kamper en hoeveel procent allochtoon?
lees eens goed:
quote:
Het is klinklare lulkoek om te doen alsof alleen allochtonen hier misbruik van maken.
Daarnaast zijn die woonwagenkampbewoners een heel duidelijk voorbeeld.
Ook onder de rest van de Nederlandse bevolking zijn er er een heleboel mensen die frauderen met uitkeringen.
Als jij denkt dat dat niet zo is, dan ben je wel heel erg kortzichtig...
pi_24846854
quote:
Conclusies:

63% van de immigranten van de laatste 5 jaar waren niet westerse immigranten
12% van de autochtoonse beroepsbevolking hebben een uitkering
29% van de Marokkaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
28% van de Turkse beroepsbevolking hebben een uitkering
23% van de Antiliaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
21% van de Surinaamse beroepsbevolking hebben een uitkering
85% van Turkse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
76% van de Marokkaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
48% van de Surinaamse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
41% van de Antiliaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
Waarom sla je nou de Irakezen, Afghanen en de Somaliers over? Dat is de top3 van uitkeringtrekkers.
Of fixeer jij je alleen maar op Marokkanen, Turken en Surinamers?
pi_24846995
quote:
Conclusies:

63% van de immigranten van de laatste 5 jaar waren niet westerse immigranten
12% van de autochtoonse beroepsbevolking hebben een uitkering
29% van de Marokkaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
28% van de Turkse beroepsbevolking hebben een uitkering
23% van de Antiliaanse beroepsbevolking hebben een uitkering
21% van de Surinaamse beroepsbevolking hebben een uitkering
85% van Turkse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
48% van de Surinaamse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
41% van de Antiliaanse ouderen tussen de 55 en 64 hebben een uitkering
En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake is
pi_24847016
quote:
Conclusies:
Statistieken en leugens ....
quote:
Maar misschien verdient de overige 24% van de Marokaanse beroepsbevolking dat wel weer bij elkaar?

Misschien is onderverdeling in afkomst niet relevant voor uitkeringsstatistieken?
Misschien geniet 99% van de autochtone beroepsbevolking met een LBO opleiding een uitkering?
Of 80% van alle vuilnismannen tussen 55 en 64 jaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 31 januari 2005 @ 10:42:39 #33
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24847059
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:

En dan houdt Verdonk nog steeds vol dat er van discriminatie bij sollicitaties geen sprake is
Daar moet ook eens tegen worden opgetreden ja. Het werkt natuurlijk voor geen meter als kinderen van allochtone ouders een opleiding volgen, goed hun best doen en vervolgens een grote kans hebben dat ze geen baan kunnen krijgen terwijl dit veel makkelijker is voor autochtonen.

Discriminatie op de arbeidsmarkt moet hard aangepakt worden.
pi_24847084
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:42 schreef IntroV het volgende:
Discriminatie op de arbeidsmarkt moet hard aangepakt worden.
Volgens onze regering bestaat het niet hoor.
pi_24847112
Voor de rest is dit trouwens net zo'n wereldvreemd topic als een topic met de titel: "Waarom we nooit asfalt hadden moeten introduceren" of iets dergelijks.
  maandag 31 januari 2005 @ 10:49:58 #36
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24847143
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:37 schreef sigme het volgende:

[...]
Wat probeer je hier nu mee te bereiken? Dat we het probleem van werkloosheid bij autochtonen moeten wegwuiven? Dat we moeten doorgaan met het binnenhalen van grote groepen gastarbeiders of gelukzoekers? Of probeer je te zeggen dat we niet zo negatief moeten zijn over allochtonen?
pi_24847184
quote:

[..]

'

Bewijs het maar eens.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_24847207
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

'

Bewijs het maar eens.
Ik geloof dat vrouwen, qua salaris, dezelfde strijd voeren.. probleem is idd dat het niet te bewijzen is..

Die openingspost vind ik trouwens erg zwak, en toont vooral aan hoe wereldvreemd de TS is..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 31 januari 2005 @ 10:59:30 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24847254
quote:
Op zondag 30 januari 2005 00:06 schreef owned.for.life het volgende:
AAP! Je speelt vals! (of er ging iets mis natuurlijk) ik ben geen aap
de & amp ; in de url vervangen voor &
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 31 januari 2005 @ 11:01:27 #40
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24847283
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:44 schreef SCH het volgende:

Volgens onze regering bestaat het niet hoor.
Het is lastig te bewijzen.

Het kabinet gaat er dit jaar meer aandacht aan besteden. Dus het begin is gemaakt met het aanpakken van eventuele discriminatie op de arbeidsmarkt.
pi_24847580
Overigens, het onderzoek, waaruit hier statistieken getoond worden, lijkt een zeker sociaal gegeven te beschrijven en dat is een sociale scheidingslijn naar inkomsten ...
Ik heb een sterk vermoeden dat vrijwel gelijke cijfers gegeven worden als men autochtonen uit een specifieke inkomstengroep, gelijk zouden stellen met allochtonen uit die sociale groep...

Laagopgeleidde mensen kosten inderdaad meer geld qua sociale verzekering, verliezen eerder op latere leeftijd hun baan of worden arbeidsongeschikt, en brengen weinig inkomsten aan belastingen binnen...

Het onderzoek lijkt redelijk aan te tonen dat de sociale scheiding in nederland nu een duidelijke scheidingslijn kent, naar etnische afkomst..
Bepaalde duidelijke 'uitschieters' zijn dan natuurlijk asielzoekers, die vaak niet eens _mogen_ werken, gedurende de tijd dat hun asielaanvraag loopt, en dus enorm veel geld kosten, en als ze eenmaal door de procedure heenkomen ook weinig economisch nut hebben, omdat ze vaak 5 jaar niks gedaan hebben, niet mochten werken....

Migratie an sich hoeft geen negatief effect te hebben, het is zelfs erg waarschijnlijk te vermoeden dat zonder migratie de nederlandse economie zou kunnen instorten... Zelfs een positieve groet, leid dan al snel tot een nijpend arbeidtekort en te hard stijgende lonen voor eenvoudig werk.
(denk bv aan de emigratie-politiek gevoerd in de 50'er jaren, deze leidde tot een enorm arbeidstekort korte tijd later, waarna alsnog buitenlandse 'gastarbeiders' gehaald moesten worden)..

Zaak is natuurlijk wel om een intelligente arbeidspolitiek op te zetten, het hele idee van 'gast-arbeiders' is onzin, niemand kan zomaar 20 of 30 jaar in een land werken en dan probleemloos weer teruggaan, je krijgt te maken met tweede- en derde-generaties die opgroeien in dit land..

Een stuk slimmer is het om een migratiepolitiek op te zetten die juist erop gericht is mensen binnen te halen die het arbeidland ook gaan aannemen als hun nieuwe thuisland.
Verder moet die mensen juist kansen en mogelijkheden geboden worden, specifiek om goed opgeleidden te lokken, of mensen met een betere financiele situatie, niet enkel de laag opgeleidde armelieden, maar juist mensen die eerder tot een middenklasse behoren, maar op zoek zijn naar 'opportunities' ...

Nederland heeft vanaf de 60'er een destructief migratiebeleid gevoerd, dat gestoeld was op leugens en waarbij niemand werkelijk eerlijk durfde te zeggen waar het om draaide, de migranten werden afgeserveerd in de arme wijken, en er werd gewoon een nieuwe 'lage sociale laag' geschapen, van kanslozen...

DE schuld daarvan ligt niet bij migratie zelf, maar wel bij de uitvoering.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24847716
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

'

Bewijs het maar eens.
Inderdaad, dat is een probleem. Daarom zijn de uitspraken van Verdonk hierover ook zo misplaatst.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:07:49 #43
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24848361
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:29 schreef SCH het volgende:

Inderdaad, dat is een probleem. Daarom zijn de uitspraken van Verdonk hierover ook zo misplaatst.
Ik heb 't idee dat Verdonk af en toe de neiging heeft om zaken nogal stellig te verwoorden terwijl ze lastig hard te maken zijn. Wat overigens niet inhoudt dat haar uitspraken fout zijn, het kan af en toe wat subtieler.

Wat wel voor d'r pleit is dat ze wel iemand is die actie onderneemt. Ook in dit geval heeft ze gezegd er aandacht aan te besteden.
  maandag 31 januari 2005 @ 12:11:33 #44
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_24848407
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:21 schreef RM-rf het volgende:
..verhaal...
Je slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft.

We beginnen steeds meer in te zien dat de uitvoering van de migratie nogal wat te wensen over liet. Hopelijk trappen we in de toekomst niet in dezelfde valkuil als we deze inzichten in ons achterhoofd blijven houden.
pi_24849920
quote:
Daarnaast zijn die woonwagenkampbewoners een heel duidelijk voorbeeld.
Ook onder de rest van de Nederlandse bevolking zijn er er een heleboel mensen die frauderen met uitkeringen.
Als jij denkt dat dat niet zo is, dan ben je wel heel erg kortzichtig...
Zal best maar door naar anderen te wijzen wordt de uitkeringsfraude door niet westerse allochtonen niet kleiner
quote:
Is selecteren op opleiding en talenkennis dan ook discriminatie?
quote:
Wat is het leugen?
quote:
Ik geloof dat vrouwen, qua salaris, dezelfde strijd voeren..
Vrouwen hebben over het algemeen per definitie niet het recht op het zelfde salaris als een man
quote:
Waarom sla je nou de Irakezen, Afghanen en de Somaliers over?
Omdat een kleine groep is en die er over het algemeen niet al 30 jaar in Nederland zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24850122
Veel werkgevers durven geen Marokkanen meer aan te nemen in hun bedrijf ongeacht het opleidings niveau cq werkervaring cq spreken Zzzonder Zzzz.

Marokkanen veroorzaken veel onrust in onze maatschappij en die onrust willen de werkgevers niet op de werkvloer.

Dus logisch dat Mohammed of Ali het kan schudden, misschien kunnen ze terug het thuisland om daar met hun hoge opleiding een bedrijfje beginnen ofzo.
Er zijn daar ook veel bruidjes voor handen dus dat is mooi meegenomen.

( En natuurlijk zijn er ook goeie Mocro's.. jammer voor jou, spreek je achterlijke neefjes maar aan op hun wangedrag, het is PAYBACK time alleen heb je het nog niet door)
  maandag 31 januari 2005 @ 14:15:26 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_24850238
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een tikkeltje wereldvreemd om te zeggen dat het niet voorkomt. Aan de andere kant vind ik het ook niet raar dat als je een stel onopgeleide mensen hierheen haalt, een groot gedeelte van die lui gewoonweg niet aangenomen wordt omdat de werkgever daar geen behoefte aan heeft. Daar komt bij dat de allochtonen die goed opgeleid zijn evenvaak als autochtonen met een zelfde opleidingshoogte een baan vinden.
Als je een stel koppensnellers uit Papua invliegt verwacht je toch ook niet dat werkgevers daarvoor staan te juichen en dan ga je toch ook niet *discriminatie* van de daken roepen als die lui geen baan krijgen?! Je zult nu zeggen: "Ja, maar de kinderen van de kinderen van de koppensnellers wel." Ik vraag het me eerlijk gezegd af. Ook nu zie je taalachterstanden in de betreffende groepen, wat ik, als ik werkgever zou zijn, zeer zeker bezwaarlijk zou vinden.
Ja, discriminatie zal heus voorkomen. Maar gebaseerd op die cijfers die gegeven zijn en kijkend naar taalachterstanden, sociale verschillen, opleidingsgraad, e.d. valt het denk ik reuze mee. Trouwens, het steeds roepen van *discriminatie* als er verschillen tussen groepen geconstateerd worden lijkt me niet bevorderlijk voor de emancipatie van dezelfde groepen.
pi_24850300
Mensen met een minderwaardigheidcomplex wijzen alleen naar de term discrimnatie
  maandag 31 januari 2005 @ 14:20:03 #49
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24850337
quote:
extreem-rechts zou nooit gegroeid zijn in dit land als wij nooit immigranten binnen hadden gelaten.
U zwicht voor terreur en geweld, heer Berends?
pi_24852728
quote:

sollicitatie is per definitie discriminatie.. een bedrijf maakt tijdens een sollicitatie onderscheid tussen verschillende mensen op basis van allerlei verschillende factoren, afkomst kan ook een rol spelen, persoonlijk zie ik niet in wat daar mis mee is. Lullig voor een marokkaan als ie altijd braaf is geweest maar wordt geweigerd omdat marokkanen een slechte naam hebben, maargoed je kunt een bedrijf moeilijk dwingen om samen te werken met mensen die ze niet willen.

zie ook dit artikel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')