Omdat het gebeurd, sluiten we iedereen uit? Een beetje kortzichtig vind je niet?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:18 schreef pberends het volgende:
Nederlandse vlag moet van schooltas
Dit bericht bevestigt een aantal punten in de OP nog eens.
Het is een voorbeeld dat een paar punten van mij bevestigen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:48 schreef boskov het volgende:
[..]
Omdat het gebeurd, sluiten we iedereen uit? Een beetje kortzichtig vind je niet?
Nee dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:31 schreef pberends het volgende:
Het is een voorbeeld dat een paar punten van mij bevestigen.
Dat lijkt mee een wat erg boude stelling. Kun je dat onderbouwen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:52 schreef Jett het volgende:
want trust me, zonder dat de Europeanen in Afrika kwamen om het te plunderen, was Afrika toch echt wel verder in ontwikkeling geweest dan nu.
Zie je, immigratie is niet goed.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:52 schreef Jett het volgende:
Dan ben je zeker vergeten wat de europeanen allemaal hebben aangericht in Afrika en in Azie.
lees; Apartheid en slavenhandel
en door die 2 begrippen is Afrika een zo gezegt ''derde wereld continent''
want trust me, zonder dat de Europeanen in Afrika kwamen om het te plunderen, was Afrika toch echt wel verder in ontwikkeling geweest dan nu.
Ga anders maar is een maand in een zwarte wijk wonen. Ben benieuwd of je dan nog "statistieken" nodig hebt. Ik heb verder een berg statistieken over allochtonen hoor. Kun jezelf ook zoeken op cbs.nl.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:41 schreef rekenwonder het volgende:
@pberends: ik wacht nog steeds op 'de statistieken'...
DIt kenmerkt enkel dit soort discussies, feiten worden gewoon genegeerd. Men roept maar wat zonder onderbouwing.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:56 schreef pberends het volgende:
Ga anders maar is een maand in een zwarte wijk wonen. Ben benieuwd of je dan nog "statistieken" nodig hebt. Ik heb verder een berg statistieken over allochtonen hoor. Kun jezelf ook zoeken op cbs.nl.
Nee is het ook niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Zie je, immigratie is niet goed.
Tuurlijk roep ik zomaar wat, ik heb er nooit over nagedacht en ik heb nooit statistiekjes gezienquote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:00 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
DIt kenmerkt enkel dit soort discussies, feiten worden gewoon genegeerd. Men roept maar wat zonder onderbouwing.
BTW: ik woon in een zogenaamd 'zwarte' wijk.
Nee, hoewel je dat wel zou gaan denken als ik om me heen kijk. Ik ben een soort allochtoon in mijn wijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:02 schreef pberends het volgende:
Ben je zelf allochtoon?
Aha, je bent dus helemaal niet blij met al die immigranten?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:05 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Nee, hoewel je dat wel zou gaan denken als ik om me heen kijk. Ik ben een soort allochtoon in mijn wijk.
even hypothetisch: Burgeroorlog in Nederland. Jij moet vluchten, want je vreest voor je leven. Tja, je gaat naar Belgie, Duitsland, Frankrijk, maakt niet zo veel uit. En daar zit iemand aan de macht die zegt: "Nee, geen immigranten"...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Zie je, immigratie is niet goed.
Dat is dan weer jouw interpretatie. Ik heb in mijn zogenaamde 'zwarte' wijk geen problemen met allochtonen. Ik woon hier zelfs liever dan in een goudkustwijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Aha, je bent dus helemaal niet blij met al die immigranten?
Generaliseren is in heel veel gevallen een MUST, je kan niet iedereen apart gaan behandelen. Het is toch bekend dat als je tot een bepaalde groep behoort (daar vrijwillig aan meedoet!), je GRAAG de ideeën van die groep over wil nemen en daar zelfs moeite voor doet. Veel mensen zijn er zelfs zeer trots op tot een bepaalde groep te behoren en doen er dan ook alles aan om de normen en waarden over te brengen op hun kinderen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:38 schreef DionysuZ het volgende:
ik zie in dit topic de ene generalisatie na de andere. beseft niemand dat ieder mens op aarde een INDIVIDU is? Het in hokjes plaatsen van mensen met een andere cultuur, andere levensovertuiging of andere muzieksmaak maakt nog niet iedereen in dat hokje hetzelfde. Toevallig omdat wij zijn geboren op het kleine stukje aarde waarvan vroeger eens iemand heeft gezegd: zoo.. dit is dan nederland, maakt ons nog niet beter dan mensen die ergens anders zijn geboren maar hiernaartoe komen omdat ze daar geen levensvisie hebben.. omdat ze daar om hun politieke mening vervolgd worden of omdat ze daar gewoon niet kunnen rondkomen van 20 cent per uur voor 12 uur werk.
Wie zijn wij om ons dit stukje land toe te eigenen en maar te zeggen dat niemand hier binnen mag komen puur omdat wij en onze ouders hier geboren zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |