abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24816049
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:18 schreef pberends het volgende:
Nederlandse vlag moet van schooltas

Dit bericht bevestigt een aantal punten in de OP nog eens.
Omdat het gebeurd, sluiten we iedereen uit? Een beetje kortzichtig vind je niet?
pi_24816737
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:48 schreef boskov het volgende:

[..]

Omdat het gebeurd, sluiten we iedereen uit? Een beetje kortzichtig vind je niet?
Het is een voorbeeld dat een paar punten van mij bevestigen.
pi_24816905
@pberends: ik wacht nog steeds op 'de statistieken'...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24817104
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:31 schreef pberends het volgende:

Het is een voorbeeld dat een paar punten van mij bevestigen.
Nee dat doen ze niet.
Incidenten met een hele kleine groep mensen is geen maatstaf voor een complet groep emigranten.
pi_24817111
Dan ben je zeker vergeten wat de europeanen allemaal hebben aangericht in Afrika en in Azie.
lees; Apartheid en slavenhandel
en door die 2 begrippen is Afrika een zo gezegt ''derde wereld continent''
want trust me, zonder dat de Europeanen in Afrika kwamen om het te plunderen, was Afrika toch echt wel verder in ontwikkeling geweest dan nu.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_24817156
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:52 schreef Jett het volgende:
want trust me, zonder dat de Europeanen in Afrika kwamen om het te plunderen, was Afrika toch echt wel verder in ontwikkeling geweest dan nu.
Dat lijkt mee een wat erg boude stelling. Kun je dat onderbouwen?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_24817158
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:52 schreef Jett het volgende:
Dan ben je zeker vergeten wat de europeanen allemaal hebben aangericht in Afrika en in Azie.
lees; Apartheid en slavenhandel
en door die 2 begrippen is Afrika een zo gezegt ''derde wereld continent''
Zie je, immigratie is niet goed.
pi_24817170
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:41 schreef rekenwonder het volgende:
@pberends: ik wacht nog steeds op 'de statistieken'...
Ga anders maar is een maand in een zwarte wijk wonen. Ben benieuwd of je dan nog "statistieken" nodig hebt. Ik heb verder een berg statistieken over allochtonen hoor. Kun jezelf ook zoeken op cbs.nl.
pi_24817246
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:56 schreef pberends het volgende:
Ga anders maar is een maand in een zwarte wijk wonen. Ben benieuwd of je dan nog "statistieken" nodig hebt. Ik heb verder een berg statistieken over allochtonen hoor. Kun jezelf ook zoeken op cbs.nl.
DIt kenmerkt enkel dit soort discussies, feiten worden gewoon genegeerd. Men roept maar wat zonder onderbouwing.

BTW: ik woon in een zogenaamd 'zwarte' wijk.
pi_24817265
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee is het ook niet.
maar wat de Europeanen hebben gedaan dat is niet goed te praten in geen enkele manier.
en in afrika is het 10x erger, en een heel continent lyd aan armoede etc.
doet Nederland dat, Nee
heeft Nederland burgeroorlogen, Nog niet.

me vader zegt altyd als het ergens slechter is in de wereld heb je geen reden tot klagen
en ik ben het gedeeltelyk wel met je eens.
het gaat niet goed met Nederland
maar geef niet nu alle buitenlanders met een andere cultuur de schult
terwyl het ook andersom gebeurt.
maar dat ziet men natuurlyk nooit
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_24817276
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:00 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

DIt kenmerkt enkel dit soort discussies, feiten worden gewoon genegeerd. Men roept maar wat zonder onderbouwing.

BTW: ik woon in een zogenaamd 'zwarte' wijk.
Tuurlijk roep ik zomaar wat, ik heb er nooit over nagedacht en ik heb nooit statistiekjes gezien

Ben je zelf allochtoon?
pi_24817329
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:02 schreef pberends het volgende:
Ben je zelf allochtoon?
Nee, hoewel je dat wel zou gaan denken als ik om me heen kijk. Ik ben een soort allochtoon in mijn wijk.
pi_24817576
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:05 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nee, hoewel je dat wel zou gaan denken als ik om me heen kijk. Ik ben een soort allochtoon in mijn wijk.
Aha, je bent dus helemaal niet blij met al die immigranten?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:38:07 #289
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24817878
ik zie in dit topic de ene generalisatie na de andere. beseft niemand dat ieder mens op aarde een INDIVIDU is? Het in hokjes plaatsen van mensen met een andere cultuur, andere levensovertuiging of andere muzieksmaak maakt nog niet iedereen in dat hokje hetzelfde. Toevallig omdat wij zijn geboren op het kleine stukje aarde waarvan vroeger eens iemand heeft gezegd: zoo.. dit is dan nederland, maakt ons nog niet beter dan mensen die ergens anders zijn geboren maar hiernaartoe komen omdat ze daar geen levensvisie hebben.. omdat ze daar om hun politieke mening vervolgd worden of omdat ze daar gewoon niet kunnen rondkomen van 20 cent per uur voor 12 uur werk.

Wie zijn wij om ons dit stukje land toe te eigenen en maar te zeggen dat niemand hier binnen mag komen puur omdat wij en onze ouders hier geboren zijn?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24818491
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:55 schreef pberends het volgende:

[..]

even hypothetisch: Burgeroorlog in Nederland. Jij moet vluchten, want je vreest voor je leven. Tja, je gaat naar Belgie, Duitsland, Frankrijk, maakt niet zo veel uit. En daar zit iemand aan de macht die zegt: "Nee, geen immigranten"...
Ja.... Wat dan?
pi_24819478

Tja als je dit ziet dan moet ik zeggen dat we veel beter af waren geweest zonder hun.

Maar ja meeste mensen hebben hun ogen tegenwoordig wel open. Maar liefst 70% van de mensen hier vind de stelling van de TS terrecht. De overige 30% zullen wel niet-westerse allochtonen zelf zijn en extreem linkse treehuggers.
pi_24819980
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:21 schreef pberends het volgende:
Aha, je bent dus helemaal niet blij met al die immigranten?
Dat is dan weer jouw interpretatie. Ik heb in mijn zogenaamde 'zwarte' wijk geen problemen met allochtonen. Ik woon hier zelfs liever dan in een goudkustwijk.
pi_24820042
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:38 schreef DionysuZ het volgende:
ik zie in dit topic de ene generalisatie na de andere. beseft niemand dat ieder mens op aarde een INDIVIDU is? Het in hokjes plaatsen van mensen met een andere cultuur, andere levensovertuiging of andere muzieksmaak maakt nog niet iedereen in dat hokje hetzelfde. Toevallig omdat wij zijn geboren op het kleine stukje aarde waarvan vroeger eens iemand heeft gezegd: zoo.. dit is dan nederland, maakt ons nog niet beter dan mensen die ergens anders zijn geboren maar hiernaartoe komen omdat ze daar geen levensvisie hebben.. omdat ze daar om hun politieke mening vervolgd worden of omdat ze daar gewoon niet kunnen rondkomen van 20 cent per uur voor 12 uur werk.

Wie zijn wij om ons dit stukje land toe te eigenen en maar te zeggen dat niemand hier binnen mag komen puur omdat wij en onze ouders hier geboren zijn?
Generaliseren is in heel veel gevallen een MUST, je kan niet iedereen apart gaan behandelen. Het is toch bekend dat als je tot een bepaalde groep behoort (daar vrijwillig aan meedoet!), je GRAAG de ideeën van die groep over wil nemen en daar zelfs moeite voor doet. Veel mensen zijn er zelfs zeer trots op tot een bepaalde groep te behoren en doen er dan ook alles aan om de normen en waarden over te brengen op hun kinderen.
Het rationeel indelen in hokjes is gewoon het basissysteem hoe de mens kan denken, problemen oplost en doelmatig optreedt.

Wij zeggen NU dat we er spijt van hebben zoveel niet-westerse immigranten binnen te laten, nu we zien wat de gevolgen er van zijn. NIET dat we op voorhand een hekel aan een bepaalde GROEP mensen hadden, blijkbaar hebben veel mensen slechte ervaringen gehad wat resulteert in generalisatie. We bedoelen gewoon puur mensen die rebels zijn tegenover iets waardevols wat onze voorouders hebben opgebouwd! Ik ga nu toch echt niet uitleggen dat zoiets gewoon tegen gezonde menselijke principes ingaat. Stel iemand heeft ergens hard voor gewerkt en iemand anders stampt er als een bulldozer overheen, alsjeblieft, een bloemetje als dank... maak dat je moeder maar wijs...

Groeten
pi_24820067
Het was beter geweest om met contracten te werken......werk over,en weer terug naar de plek des herkomst.
Refuse/Resist/Innerself
pi_24820079
ik ben dan vast de uitzondering op de regel
pi_24820341
oh ja "ik ben anders dan anders"

:s
pi_24821189
Wat een waardeloos topic vol vooroordelen en generaliseringen.

Sowieso een topic openen over waarom iets 'nooit toegelaten had moeten worden' slaat natuurlijk nergens op. Niemand weet hoe nederland er uit had gezien als er nooit immigranten binnengelaten waren. Waarschijnlijk was er dan wel een andere minderheid waartegen pberends zich tegen zou opwerpen. Zwakke mensen zijn namelijk altijd op zoek naar een zondebok, en zwakke mensen en meelopers zijn er jammer genoeg teveel in een samenleving. Had dhr berends dan een topic geopend over de vermeende inefficientie van christenen, homo's of huisvrouwen? Waarschijnlijk wel, want zonder iemand te hebben op wie je alles af kan schuiven moet je (kritisch) naar jezelf kijken en dat is natuurlijk wel heel eng.

Verder zal het altijd zo zijn dat een klein deel van een bepaalde groep in een gemeenschap (zoals immigranten in nederland) meer fouten begaat, meer bijstand trekt, of vaker dan een gevangenis zit, dan een andere groep, maar het is altijd nog een klein deel, een minderheid binnen die groep. Dat betekent dat nog steeds het grote deel van die groep een een (zeer) positieve invloed uitoefent op de samenleving.
pi_24821511
minderheid? niet in R'dam...

oh ja, ben laatst door een groep huisvrouwen verkracht en er zitten dr wel honderden vast op dit moment voor een terroristische aanslag op de buurtsuper...

"zwakke mens op zoek naar zondebok blaatblaatblaat" en jij bent zeker de linkse held , "zooooo, ik zit in de veilige zone... "
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:44:52 #299
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24821576
al is 99,99% van een bepaalde bevolkingsgroep crimineel (wat een zeer overdreven getal is uiteraard, de meerderheid van welke bevolkingsgroep dan ook in nederland zijn niet-crimineel). Die 0,01% verdienen gewoon respect en dienen niet uitgespuwd te worden omdat ze toevallig hetzelfde kleurtje of dezelfde afkomst hebben.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:47:40 #300
62182 Georges
That's the shit
pi_24821624
Er zitten goede punten tussen, en dat er gegeneraliseerd wordt zal zijn omwille van een discussie.
Nuancering is nooit zo spannend.
Immigratie is prima maar het hangt er vanaf wie er binnen komen. We hebben niet de creme de la creme binnengehaald.
Dat was in de Gouden Eeuw wel anders.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')