Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
quote:Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.
Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Kijk daar heb je het al,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Krijg de tyfus,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
nee, dat is idd een sympathieke uiting!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
bijvoorbeeld nou dat klinkt toch al een stuk sympathiekerquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Wel !! Jij bent puber, dat hoortquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:50 schreef boyv het volgende:
[..]
. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Shut up you cancerleader!
Ik ga gewoon voortaan iedereen Aidshoer noemenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
Normaal doet het me niks maar als ik een slechte dag heb dan wil het woord kanker nog wel eens wat dingen uit het verleden doen opborrelen. De lijdensweg die hiermee gepaard kan gaan wil ik gewoon niet herinneren op zo’n moment en dan kan het als een rode lap op een stier werken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
Cancersuffererquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Shut up you cancerleader!
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:01 schreef vdo28 het volgende:
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?
Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
[..]
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Oeh beter. Gelukkig maarquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Nou gelukkig maar...!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
aa zielig voor je ezelquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.
Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Ik moet steeds vaker om jouw posts lachen! Het meerendeel van je posts zijn zo standaard en afgezaagd, het zou me niets verbazen als jij een bot ofzo bent!quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef Tessje het volgende:
[..]
Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?
Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
tssk, bijna 30 woorden getypt, haalt dit niet je hele post schema door de war?quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Precies, dat was eigenlijk ook de strekking van mijn post.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
Wow, jij durft.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Mooi, krijg kanker!
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Ik vind dat je mensen geen kanker moet/mag toewensen ook al bedoel je het niet zo letterlijk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
Dat gevoel krijg ik er meestal ook een beetje bij.quote:
Ziektes gebruiken als scheldwoord in het algemeen is vrij Nederlands.. Zijn volgens mij weinig andere landen waar dat zo is. Aan de andere kant ken ik onvoldoende talen om hier echt iets zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.
Jij denkt dat iedereen precies hetzelfde denktquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken.
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisterenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel![]()
Dat kan ik me voorstellen. Maar mensen moeten relativeren.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:21 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren![]()
Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
Ik stel gewoon een vraag om te zien of ik goed begrijp wat jij bedoeld.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien.
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ookquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...![]()
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:17 schreef milagro het volgende:
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook
ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool
schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.
in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.
het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:19 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.
Gelukkig heb ik als rasplattelander weinig last van dergelijk tuig. Wel behandelen wij blaffende honden op boerenerven op deze manier, die aanpak werk inderdaad goed.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:26 schreef milagro het volgende:
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.
Knulletjes in de tram aanspreken met 'rotzak' als ze een andere tramreiziger voor vuile kankerhond uitmaken om dat die hen wijst op het rookverbod, maakt geen indruk, ze helemaal de tyfus schelden wel. Ze sputteren dan nog wat na, maar binden wel in.
Mee eens, en ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: ik vind dat die mensen het overlijden van hun opa/vader/moeder/whatever misbruiken om anderen op de vingers te tikken. De moraalridder en het zielige slachtoffer uithangen over de rug van de overledene heen. Bah. Maar wellicht ben ik zo fel omdat ik dit al jaren moet aanzien op Fok en zou ik er anders genuanceerder over denken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:15 schreef GoZaHh het volgende:
zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....
dan zouw je duz nixz meer mogen zeggen omdat mensen zig er niet lekr by voele
vryheid van wat je zegt tog
ook al is kanker roepen in een ziekenhuis niet egt beleefd nee...mah ut mag wel
Nah, dat is de wereld op zijn kop.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en calvobbes, dit is een perfect voorbeeld van de vertruttiging van de samenleving. Grow up, het leven is hard, mensen zijn klootzakken blablablabla. Je kunt om elk ding ene heisa maken, of je kunt het negeren.
Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, dat is de wereld op zijn kop.
Ik denk dus eerder dat dat ongelimiteerde en overal toegepaste gekanker het perfecte voorbeeld is van verharding van de maatschappij.
Oh, ik vind idd dat Balkenende veels te bewust veel te geforceerd bezig is met normen en waarden.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:00 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.
Vet eten- - zeiken op niet-rokers-verhoogde bloeddruk- aderverkalking- niet zeiken dat je doodgaat.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
Dit is zo niet mijn denkwijze, en ik ben een verstokte roker.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:58 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.
Dit is alleen mijn bevinding van een paar zielige verslaafden.
Ik begrijp eigenlijk mensen ook niet die zoiets tegen hun vrouw zeggen. Binnen een relatie heb ik geloof ik nooit iets ergers gezegd dan eikel of klootzak. Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"... Nee dat is gewoon flikker op idioot of erger en dat zegt denk ik niet zo veel over mijn geestelijke ontwikkeling en des te meer over mijn realiteitszin.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 02:53 schreef hijgend_hert het volgende:
zoals bijvoorbeeld: ik vind dat je zeurt schat.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.
klopt allebeiquote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:30 schreef buzzer het volgende:
[..]
jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:06 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"...
Dus als iemand "maar" doodgaat aan een beroerte is dat minder erg want hij heeft minder geleden volgens jou?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Dat doe ik al jarenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
men, ook niet lekker vergezocht ofzo...quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:20 schreef 61neorej het volgende:
Stel je voor:
Je hebt net ruim 100 chemokuren achter de rug, je hebt als gevolg daarvan nog veel beperkingen in je leven.
Je hebt vrienden gekregen die ook kanker hebben, maar ook daardoor vrienden verloren aan kanker.
Zou het dan geen pijn doen als iemand roept krijg toch kanker!? (zeker in periodes waarin je kortgeleden vrienden hebt verloren, of te horen hebben gekregen dat het weer terug is bijeen vriend)
nou ja, niemand zegt toch "krijg toch de kanker". het is meer van kanker op of hou je kanker bek!quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:44 schreef Ruis het volgende:
[..]
men, ook niet lekker vergezocht ofzo...
als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
Wat je nog vergeet is dat er nog steeds elk jaar 2 miljoen mensen sterven aan tering en ook nog een miljoen mensen aan tyfus...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:55 schreef Xebrozius het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom het nodig is zoiets te zeggen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:44 schreef Ruis het volgende:
als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
Misschien dat julie breezahs dat zo zien maar als iemand tegen mij gaat schelden met kanker help ik hem met plezier naar de eeuwige jachtvelden.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:01 schreef GoZaHh het volgende:
je zegt tog juist kanker omdat het erg is...daz tog juist ut mooie draan
az je egt boos bent kan je iedergeval sgelden en je woede uiten en hoe erg je het allemaal wel niet vind...lucht op
vind dat je wel een goeie reden moet hebben ;p
woorden met een K sgelden sowiso lekker
ligt gewoon lekr in de mond az je boos bent...
mah om nouw te zegge KRAK ofzow
daz ook weer nixz"
KANKER is mooi
als woord dan
Ik hoop dat jij eens mee maakt dat een van je naasten helemaal aftakeld aan kanker en die person weet dat ie dood gaat. Ik heb het mee gemaakt en jij zo te lezen niet.quote:zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....
Precies, dat gestrooi met ziekte's en geaardheden is zo nutteloos. "Hé homo!!!!"quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
Overleven wel misschien, maar vergeten zal je het nooit als je het gehad heb, en veel ex-patienten hebben nog (lange tijd) last van vermoeidheid en andere problemen agv de behandelingquote:Maar, eigenlijk he, is val dood een minstens net zo erge opmerking, aangezien iets van de helft van de kankerpatienten overleeft.
Hopelijk kan je dan zelf er ook tegen als je kanker krijgt?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:30 schreef Ruis het volgende:
[..]
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;
[..]
kankahlauw, ouwequote:Op donderdag 3 februari 2005 18:26 schreef PvtRyan het volgende:Het wordt trouwens wel een beetje in overmaat gebruikt, door dat wigger volk, ze noemen elkaar bijv. al een kankerlijer als de een geen euro aan de ander leent.
Het Annemariegreweltraject is voor jouw niet wenselijk.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef vdo28 het volgende:
Het is gewoon onfatsoenlijk.
Dat is dan ook de bedoeling van een scheldwoord.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
*Eens.quote:en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:53 schreef Moonchildje het volgende:
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
quote:Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
Dat bedoelde ik ook.quote:Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.
Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
kaaaaaaaaaaaankerquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
Helemaal terechtquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:10 schreef immortalsean het volgende:
"ga eens ff lekker metastaseren"
ja!quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:01 schreef Fwnk het volgende:
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet)
In 1 minuut ben ik 2 zulks puikende reacties tegen gekomenquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand ander heeft zich door gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
Sterker nog, je zou nooit meer je bek kunnen opentrekken omdat een simpele zin als "Een goedemorgen allen!" al beantwoord kan worden met " mijn vader zal anders nooit meer een goedemorgen meemaken, want hij is dood gegaan aan kankerquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
Probleem is dat elk verschillend individu een andere toleratie heeft met betrekking op kwetsende opmerkingen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
Het gemak dat er gebruik van gemaakt wordt.. Okay, dat kan ik dan nog wel met je eens zijn, maar we hebben het hier over een schéldwoord. Dat is juist bedoeld om iemand te 'kwetsen'. Nu gebruik ik het woord kanker overigens zelf ook vrijwel nooit, maar ik hoor bijvoorbeeld een Hagenees nog niet zeggen "potverdikkeme wat vind ik jou een vervelende, ongewassen jongedame zeg' als hij 'godvertyfes vuile kankerkut' bedoeld.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:26 schreef Xebrozius het volgende:
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden.
Ik ken iemand met teelbalkanker dus 'klootzak' mag er ook uit....quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:34 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.
Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.
Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.
Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz
Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:41 schreef Kimsomnia het volgende:
[..]
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.
Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...quote:En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:
Nou succes met die stage van je. Lijkt me kankermoeilijk maar goed, ik wens je er succes mee.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef Kimsomnia het volgende:
[..]
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.
Kijk, zonder kanker, goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep..
Natuurlijk mag jij gvd zeggen. Maar het is wat mij betreft gewoon onbeschoft en dat vind ik ook van 'kanker'. Je gaat toch ook niet midden op straat schijten onder het mom van: 'er licht tog ook kankerhondeschijt op de straat, ik doe wat ik wil en er zijn wel ergere dingen' ? Natuurlijk zijn er andere, misschien wel ergere dingen, maar wat mij betreft zég je het gewoon niet. En wat is er tegen fatsoen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
Zal ik doen!quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
denk toch aan je hart man
quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.
Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
Hihi, doet me een beetje denken aan vroeger op het schoolplein...quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.
Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
Het is overigens ook streekgerelateerd volgens mij. Kankerlijer hoor je toch meer in de randstad. Hier in Broabant wordt het vrijwel niet gebruikt. Hier gebruikt men bijvoorbeeld woorden als achtelijike mongool en teringlijer... Wat natuurlijk ook weer niet bij iedereen even leuk overkomt...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:07 schreef SolidArt het volgende:
Kanker is een krachtig woord, daarom wordt het vaak gebruikt.
Daar in tegen is het een ziekte waar vaak mensen (vaak waar je aangerelateerd bent), aan sterven.
Ik hoor het ook liever niet.
Ik woon zelf in brabant, en ik hoor het hier vaakzat.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het is overigens ook streekgerelateerd volgens mij. Kankerlijer hoor je toch meer in de randstad. Hier in Broabant wordt het vrijwel niet gebruikt. Hier gebruikt men bijvoorbeeld woorden als achtelijike mongool en teringlijer... Wat natuurlijk ook weer niet bij iedereen even leuk overkomt...
Zoals ik al eerder zei, ondanks de negatieve lading blijft het 'gewoon' een scheldwoord of krachtterm. Niet meer en niet minder.... Ik kan mezelf er dan ook niet druk over maken.
ja idd,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:24 schreef keijz het volgende:
Tja, sommige mensen overdrijven het echt... een soort vorm van aandachttrekkerij ofzo
Ah, iemand uit Staphorst die de moeite neemt om te reageren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:18 schreef SpeedyRich het volgende:
vloeken lucht niet op
ECHT WEL !!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:18 schreef SpeedyRich het volgende:
vloeken lucht niet op
Daar ben ik het absoluut niet mee eensquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:18 schreef SpeedyRich het volgende:
vloeken lucht niet op
Ik vind dat het moet kunnen als het geen persoonlijke aanval is op iemand.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
en ja, ik ken mensen die eraan overleden zijn, maar ik heb ook familie leden die aan een beroerte overleden zijn, en als ik zou zeggen, krijg een beroerte word er vervolgens grotendeels overheen gelezen!
quote:Op zondag 5 juni 2005 00:04 schreef Djeez het volgende:
Ik vloek en scheld ook graag, maar van het woord 'kanker' blijf ik af. Mijn moeder is er op erg jonge leeftijd aan overleden.
jij durftquote:Op zondag 5 juni 2005 10:09 schreef Omkron het volgende:
Lekker grof.. maar tegenwoordig zeg ik vaak kénker..
Hier zal ik aan denken als ik de volgende keer een 40 kilo zware balk op mijn grote teen laat donderenquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:27 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.
Sommigen kunnen niet fatsoenlijk wezen en willen het niet laten voor een ander.
(ze hebben het idee dat hun "vrijheid" dan word ingedamd.)
Natuurlijk is het ieders vrije meningsuiting en dat moet je respecteren, maar toch.
......quote:vdo28 zei ooit eens wijs, niet schelden, ontlaat je frustratie, 10 9 8....1, pindakaas
Juist potje pindakaas zeggen als je een balk van 40 kilo op je hart krijgt lijkt me ongezond.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
denk toch aan je hart man
Zo mag ik het horenquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...
Maar inderdaad ik heb respect voor je hypocriete, politiek correcte gebazel aangezien jij nooit scheldt of krachttermen gebruikt om aan te geven hoe jouw dag was.
[..]
Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...
quote:Mijn halve familie heeft kanker gehad en er zijn maar weinig mensen die kanker zo'n prachtige krachtterm vinden als ik denk ik. Ik gebruik het ook vaak om mensen te shockeren. Moet je maar eens aan iemand vragen in de kroeg als je in zo'n serieus kroeggesprek zit:
"Hee, maar luister nou eens... Waar zou jij het liefst kanker willen hebben? Eerlijk zeggen."
Ik zeg altijd dat ik het liefst huidkanker wil. Kun je er een beetje mee opscheppen, net als een nieuwe tatoeage.
Alsof het uitmaakt. Je krijgt het, of niet.
quote:Mag ik ook geen hoerebende meer zeggen?
Of iets bestempelen als een 'kranzkinnige situatie?'
Huidkanker
Botkanker
Darmkanker
Baarmoederhalskanker
Bloedkanker
Borstkanker
Prostaatkanker
Met hoofdletters ja!
Zijn er eigenlijk delen in je lichaam waar je deze machtige (let op de politiek correcte bijvoeglijke bepaling) ziekte niet kunt krijgen, 100% kankervrije zones?
OK mannen, allemaal kankeren!quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:36 schreef Varr het volgende:
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
Da's best kanker voor jequote:Op zaterdag 11 juni 2005 03:30 schreef Klasse het volgende:
Ik kanker ook nog weleens wat af in het dagelijks leven zo af en toe. Genieten altijd die overtrokken reacties. En dan heel rustig en droog reageren: ach, de helft van familie is er ook aan gestorven.
Nou, dat zal een helpen. Heb je het topic wel gelezen?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 08:57 schreef dimage het volgende:
ik vind dat mensen die te pas en onpas kanker roepen eerst eens op www.diagnose-kanker.nl moeten gaan kijken EN lezen.. denk dat je dan eerst wel 100 x gaat nadenken voor je het weer gaat roepen
Amen! Dat gekanker altijd op kanker.quote:
kankerschrijffout.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:43 schreef R2cksson het volgende:
Kanker is relaxed.
en over degene die hier over struikelt, zie veel posts in deze threatquote:Op maandag 13 juni 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:
Maar ik vind het zwaar ontactisch om het in het openbaar te roepen, zegt toch iets over je.
quote:Op maandag 13 juni 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:
Tja, tuurlijk is het niet heel erg om het woord te gebruiken...
En de ziekte is ook niet bepaald leuk te noemen.
Maar ik vind het zwaar ontactisch om het in het openbaar te roepen, zegt toch iets over je.
ja dat wordt het zeker. De discussie is nu wel zo'n beetje gevoerd, en nu komt de garde die nog even lollig wil doen, en niets meer toevoegt aan wat er reeds geschreven is. Ik denk dat dit een mooi einde is voor dit topic...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |