abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:14:48 #1
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775220
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?

en ja, ik ken mensen die eraan overleden zijn, maar ik heb ook familie leden die aan een beroerte overleden zijn, en als ik zou zeggen, krijg een beroerte word er vervolgens grotendeels overheen gelezen!
pi_24775314
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
pi_24775385
Het is gewoon onfatsoenlijk.
[uitlokmode]En als je dat niet begrijpt, zoek dan andere vrienden dan je huidige tokkievrienden.[/uitlokmode]
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:23:36 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24775395
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24775407
Tja, sommige mensen overdrijven het echt... een soort vorm van aandachttrekkerij ofzo
pi_24775433
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:52 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24775466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_24775473
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.
Sommigen kunnen niet fatsoenlijk wezen en willen het niet laten voor een ander.
(ze hebben het idee dat hun "vrijheid" dan word ingedamd.)
Natuurlijk is het ieders vrije meningsuiting en dat moet je respecteren, maar toch.
pi_24775486
Godverdomme. Je mag niet eens iemand meer de grafkanker toewensen. Waar gaat het heen met deze wereld? .
For great justice!
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:29:28 #10
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775531
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:30:01 #11
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775540
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;
quote:
Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:31:24 #12
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24775572
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.

Zo kan je op alles wel wat verzinnen
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:34:34 #13
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775638
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:

[..]

Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:04 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24775850
ik vind het gewoon geen sympathiek woord

en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:48:31 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24775977
quote:
Kijk daar heb je het al,
JIJ vindt, een ander vindt weer iets anders,
m'n halve familie is nu al uitgeroeid door kanker,
ik word iig niet geraakt als iemand me kankerlijer noemt, wat in rotterdamse contreien nog wel eens gebeurt,
dat soort woorden raken me gewoon totaal niet.

Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...

Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.

Wat MIJ dan weer hogelijk verbaast is dat men over de pis gaat als het woord kanker gebruikt wordt,
maar gescheld met een aan Jood gerelateerde uiting volkomen geaccepteerd wordt.
Want dat is cultuur.
Raar volkje zijn we.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:49:47 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24776002
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_24776017
quote:
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.

Ik heb ook mensen verloren aan die ziekte, maar ik zie nog steeds het verband tussen het scheldwoord 'kankerhond' en mijn oma die op sterven ligt niet. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:51:03 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24776031
quote:

nee, dat is idd een sympathieke uiting!
pi_24776167
Het is ook nog eens zo ontzettend on-origineel, verzin es wat anders. Bovendien denk ik dat de reacties zo EXTREEM zijn, omdat dit de enige ziekte is waar men mee scheld en waar jaarlijks zoveel mensen aan doodgaan. Het is daarom zo makkelijk om maar meteen met kanker te schelden, bovendien gaan de mensen die hier vaak mee schelden al over de zeik om nix.
Als men vaker gaat schelden met "AIDS-eikel" of "hart en vaatziekte debiel" dan zullen die extreme reacties wel verminderen.
Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:00 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24776217
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
bijvoorbeeld nou dat klinkt toch al een stuk sympathieker
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 12:01:38 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24776276
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:50 schreef boyv het volgende:

[..]

. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
Wel !! Jij bent puber, dat hoort

donderdag 27 januari 2005 @ 12:03:25 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_24776317
Shut up you cancerleader!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_24776382
't zijn allemaal huillies die zitten te zeuren als iemand het woordje kanker gebruikt om te schelden.

Kanker ligt gewoon heerlijk in de mond.
Komt door de K denk ik.
Kuthond!
Klotelul!
poKKelijer!
KanKerhond!

Ik heb ook mensen aan kanker verloren en van mij mag je de hele dag schelden met het woord kanker. Lekker belangrijk.
pi_24776402
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:

Dat klinkt gewoon niet
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:09:14 #25
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24776451
als ik heel en heel boos ben dan schiet het er soms wel uit, dat komt omdat je het hier in den haag echt overal om je heen hoort. Dat gebeurt bij mij gelukkig heel zelden, mijn vader is aan kanker overleden toen ik klein was ik word niet boos als mensen ermee schelden of ze moeten het heel veel doen dan vraag ik of het iets minder kan, meestal trek ik mij er niets van aan....
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:10:25 #26
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24776479
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
don't give me that fucking bullshit
pi_24776485
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef Migwi het volgende:

[..]

Dat klinkt gewoon niet
De vertaling klopt ook zo mooi
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:20:50 #28
105263 Litso
Interlectueel.
pi_24776699
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
Ik ga gewoon voortaan iedereen Aidshoer noemen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:34:41 #29
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24777027
Het woord klinkt zo heerlijk grof, daarom ligt iedereen er zo gauw over te janken. En tyfus en cholera zijn middeleeuwse ziektes die natuurlijk helemaal niet erg meer zijn.
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:49:32 #30
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24778463
quote:
Normaal doet het me niks maar als ik een slechte dag heb dan wil het woord kanker nog wel eens wat dingen uit het verleden doen opborrelen. De lijdensweg die hiermee gepaard kan gaan wil ik gewoon niet herinneren op zo’n moment en dan kan het als een rode lap op een stier werken.

Nu zijn er natuurlijk tig woorden die dit effect kunnen hebben afhankelijk van de persoon in kwestie. Het lijkt me dan ook inderdaad niet zinvol om hier een onderscheidt in te maken. Je valt of over elke ziekte of je accepteert het. Aangezien ik normaal geen moeite heb met het gooien van ziektes (en het zelf ook doe) kies ik voor het laatste.

Het zou banaal zijn om hier anders mee om te gaan.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24778596
Hier dan een reactie van een "kenner". Ik heb kanker. Ik gebruik het woord ook wel eens als ik pissed ben of zo. Tja... Ik heb nu zelf ondervonden wat kanker is en ik kan iedereen vertellen dat het geen pretje is om de gehele zomer 24 chemokuren te hebben... Als mensen het woord gebruiken waardeer ik het niet maar het gaat er ook om waarom je het woord gebruikt. Als je iemand kanker toewenst ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Geluk zit in grote dingen
pi_24778695
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?

Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 14:03:30 #33
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24778719
kanker ligt ook gewoon lekker in de mond. waarom denk je dat al die scheld woorden met een K beginnen (kut kanker klote..) het is lekker "klakkend". het ligt beter in de mond dan NSB-er toch?

en het typt ook nog eens lekker.
:')
pi_24778733
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Cancersufferer
Leider/lijder
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24778751
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:01 schreef vdo28 het volgende:
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?

Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
pi_24778880
Ik kan er niks aan doen. Het ligt aan m'n Haagse roots.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24778982
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:

[..]

CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Gefeliciteerd! Fantastisch nieuws!!

of op z'n plat haags : "krèg nâh de kankah, dat is godverdegodver goed nieuws!!"
pi_24779046
Eensch. Het gaat soms gewoon vanzelf bij mij .
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:41:14 #39
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24779464
quote:
Oeh beter. Gelukkig maar
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:31:19 #40
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24780279
Het hele idee van schelden is dat je iemand iets kuts toewenst. Zelf scheld ik niet op die manier op mensen, maar ik zeg geloof ik wel eens kanker-dit of dat (apparaat ofzo). Ik snap wel dat sommige mensen er erg gevoelig voor zijn voor dat woord, het is ook een kutziekte, maar sommige mensen overdrijven het vind ik. Ik was laatst in gesprek met iemand over een vriendin van me die een tumor bleek te hebben. Ik was erg boos en verdrietig en op een gegeven moment zei ik vrij hard (in een cafe) wat een KANKERZIEKTE. Niet grappig bedoeld, ik zocht naar een krachtterm en die kwam er uit. Kwam er zo'n vrouwtje op me af dat dat ongepast was want ik snapte blijkbaar niet dat de ziekte waar ik het over had vast niet zo erg als kanker was. Ik zo, ik had het over kanker, mevrouw. Wist ze niks op te zeggen, wheheh.

Maar, eigenlijk he, is val dood een minstens net zo erge opmerking, aangezien iets van de helft van de kankerpatienten overleeft.

Ik zal dus nooit iemand kanker echt toewensen maar ik vind het ook hypocriet dat sommige mensen mij wel god weet wat naar mn hoofd gooien en als ik dan een apparaat kanker toewens ben ik ineens afschuwelijk bezig. Das gewoon hypocriet. Het ergste wat ik me kan herinneren gezegd te hebben ging zo:
Andere persoon: tyfushoer, ik hoop dat die kutpillen van je opraken en je crepeert hier op de grond, ik hoop dat je nog een hartaanval krijgt, kutwijf!
Ik: kanker toch een end op, trut
Omstanders: oooooh ze zei kanker

Uh, jah.

(die pillen zijn voor een spierziekte, zonder die raak ik eerst verlamd, heel veel pijn, dan een hartaanval)

(en ik had met haar vriendje gepraat en daar was ze boos om)

(dus)
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24780490
Ik weet niet waarom maar ik zou zelf kanker nooit als scheldwoord gebruiken....
Waarschijnlijk omdat het me dan toch te ver gaat hoewel ik zelf ook best af en toe de hele wereld bijelkaar tier.....
bla bla bla......
pi_24780612
quote:

[..]

Nou gelukkig maar...!!!
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:44:56 #43
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24781621
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:59:01 #44
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_24781821
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?

Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:01:14 #45
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24781849
je zegt tog juist kanker omdat het erg is...daz tog juist ut mooie draan
az je egt boos bent kan je iedergeval sgelden en je woede uiten en hoe erg je het allemaal wel niet vind...lucht op

vind dat je wel een goeie reden moet hebben ;p

woorden met een K sgelden sowiso lekker
ligt gewoon lekr in de mond az je boos bent...
mah om nouw te zegge KRAK ofzow
daz ook weer nixz"

KANKER is mooi
als woord dan
watann - ?
pi_24782393
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:36:56 #47
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24782473
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar

kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar

kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
pi_24782528
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:

[..]

aa zielig voor je ezel
046
Dank aan Yeahinho
pi_24782565
huh
046
Dank aan Yeahinho
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:50:42 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_24782668
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_24782705
Met kanker kun je het uitlokken,
maar geef ze liever meningokokken!
En dan vooral de B variant...
zeg maar "dag" met je hand!
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:58:36 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24782776
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Ik moet steeds vaker om jouw posts lachen! Het meerendeel van je posts zijn zo standaard en afgezaagd, het zou me niets verbazen als jij een bot ofzo bent!
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:58:39 #53
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24782779
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef Tessje het volgende:

[..]

Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?

Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.
Dit is alleen mijn bevinding van een paar zielige verslaafden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:00:01 #54
68638 Zwansen
pi_24782805
Goed topic trouwens!
pi_24782854
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.

Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
pi_24783132
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.

Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.

Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.

Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:35:18 #57
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24783408
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
tssk, bijna 30 woorden getypt, haalt dit niet je hele post schema door de war?

lamlul
pi_24783707
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.

Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.

Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
Precies, dat was eigenlijk ook de strekking van mijn post.
Sommige mensen maken dingen erger dan het is.
pi_24786282
quote:
Mooi, krijg kanker!
Wow, jij durft.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_24786352
quote:

Ik vind dat je mensen geen kanker moet/mag toewensen ook al bedoel je het niet zo letterlijk...
Ben heus niet heilig en ik scheld graag iemand verrot af en toe maar zoiets als "je kan van mij de kanker krijgen" vind ik te ver gaan...Maar dit is gevoelsmatig.
bla bla bla......
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 23:44:17 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24789102
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:
Wow, jij durft.
Dat gevoel krijg ik er meestal ook een beetje bij.

Dezelfde stoerheid als zonder autogordel "durven" rijden zeg maar. Ach.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:56:23 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24793280
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.
Ziektes gebruiken als scheldwoord in het algemeen is vrij Nederlands.. Zijn volgens mij weinig andere landen waar dat zo is. Aan de andere kant ken ik onvoldoende talen om hier echt iets zinnigs over te zeggen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:03:57 #63
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24793388
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
pi_24793513
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken.
Jij denkt dat iedereen precies hetzelfde denkt
Jij gaat ervan uit dat iedereen dezelfde mening heeft als jij?
Jij vind dat iedereen alles maar op preciese dezelfde manier jij moet interpreteren?

Tuurlijk kun je het er niet mee eens zijn. Maar het is wel heel erg makkelijk om iets, wat blijkbaar veel mensen stoort, zo makkelijk als gemiep af te doen.
pi_24793642
Tegenwoordig reageert men zelfs op "pedo" al zo overdreven.
Daar werd gisteren ook al op gereageerd met: "Een vriend van me is verkracht door een pedo, weet je wel wat je zegt "

Serieus! .
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:21:33 #66
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24793650
quote:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren

Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
pi_24793720
Ik had nooit problemen met kanker, maar na wat me vorig jaar is overkomen denk ik er wel anders over. Die lijdensweg zorgt er wel voor dat je dergelijke woorden niet meer zo snel gebruikt.
pi_24793752
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel
't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:27:16 #69
54772 Silmarwen
pi_24793764
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:21 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren

Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
Dat kan ik me voorstellen. Maar mensen moeten relativeren.

En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien. Dat jij andere intrepetaties hebt op mijn duidelijke zinnen, is jouw probleem.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:30:56 #70
54772 Silmarwen
pi_24793840
Ow en calvobbes, dit is een perfect voorbeeld van de vertruttiging van de samenleving. Grow up, het leven is hard, mensen zijn klootzakken blablablabla. Je kunt om elk ding ene heisa maken, of je kunt het negeren.

En nu ga ik lekker shoppen.

Het ga jullie goed
pi_24794102
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:27 schreef Silmarwen het volgende:

En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien.
Ik stel gewoon een vraag om te zien of ik goed begrijp wat jij bedoeld.
Leg dan uit waar ik het fout zie...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:15:41 #72
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24795839
zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....

dan zouw je duz nixz meer mogen zeggen omdat mensen zig er niet lekr by voele
vryheid van wat je zegt tog

ook al is kanker roepen in een ziekenhuis niet egt beleefd nee...mah ut mag wel
watann - ?
pi_24795869
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook

ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool

schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.

in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.

het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
pi_24795940
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:17 schreef milagro het volgende:
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook

ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool

schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.

in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.

het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Langolier op 28-01-2005 12:22:13 (typo) ]
pi_24796086
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:19 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.
Knulletjes in de tram aanspreken met 'rotzak' als ze een andere tramreiziger voor vuile kankerhond uitmaken om dat die hen wijst op het rookverbod, maakt geen indruk, ze helemaal de tyfus schelden wel. Ze sputteren dan nog wat na, maar binden wel in.
pi_24796230
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:26 schreef milagro het volgende:
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.
Knulletjes in de tram aanspreken met 'rotzak' als ze een andere tramreiziger voor vuile kankerhond uitmaken om dat die hen wijst op het rookverbod, maakt geen indruk, ze helemaal de tyfus schelden wel. Ze sputteren dan nog wat na, maar binden wel in.
Gelukkig heb ik als rasplattelander weinig last van dergelijk tuig. Wel behandelen wij blaffende honden op boerenerven op deze manier, die aanpak werk inderdaad goed.
pi_24796292
quote:
Mee eens, en ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: ik vind dat die mensen het overlijden van hun opa/vader/moeder/whatever misbruiken om anderen op de vingers te tikken. De moraalridder en het zielige slachtoffer uithangen over de rug van de overledene heen. Bah. Maar wellicht ben ik zo fel omdat ik dit al jaren moet aanzien op Fok en zou ik er anders genuanceerder over denken.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:20:47 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_24799119
Van mij mogen mensen het woord best als scheldwoord gebruiken, maar het vervelende is dat sommige mensen het constant gebruiken. Voor alles.
Als een klasgenote van mij wat verteld gaat dit meestal zo: Zo gisteremiddag hey kankermiddag kzat in die kankerbus en kdruk op die kankerknop doet dat kankerding t niet stopt die kankerbus niet bij die kankerhalte. Moesk verdomme dat hele kankerend gaan lopen, kankerzooi.

En nee, dit is niet overdreven! Ik denk dat dat is waar de meeste mensen de problemen mee hebben, het aantal keer dat het gebruikt wordt. Dat is waarschijnlijk met alle scheldwoorden zo, denk ik...
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:30:15 #79
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24799245
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:15 schreef GoZaHh het volgende:
zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....

dan zouw je duz nixz meer mogen zeggen omdat mensen zig er niet lekr by voele
vryheid van wat je zegt tog

ook al is kanker roepen in een ziekenhuis niet egt beleefd nee...mah ut mag wel
jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:58:38 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24801822
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en calvobbes, dit is een perfect voorbeeld van de vertruttiging van de samenleving. Grow up, het leven is hard, mensen zijn klootzakken blablablabla. Je kunt om elk ding ene heisa maken, of je kunt het negeren.
Nah, dat is de wereld op zijn kop.
Ik denk dus eerder dat dat ongelimiteerde en overal toegepaste gekanker het perfecte voorbeeld is van verharding van de maatschappij.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:00:14 #81
54772 Silmarwen
pi_24801852
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, dat is de wereld op zijn kop.
Ik denk dus eerder dat dat ongelimiteerde en overal toegepaste gekanker het perfecte voorbeeld is van verharding van de maatschappij.
Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:10:07 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24802004
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:00 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.
Oh, ik vind idd dat Balkenende veels te bewust veel te geforceerd bezig is met normen en waarden.
Maar of dat een 'excuus' zou zijn om er dus maar op los te kankeren?
Nee, imo nog steeds de wereld op zijn kop.
pi_24805619
Het grootste nadeel van kanker is dat het zo lekker rolt in de mond.
Vooral met een Haags accent zoals hier in (DUH) Den Haag wordt het nogal veel gebruikt.
Zijn wel meer woorden die lekker in de mond liggen die daarom veel worden gebruikt.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_24810303
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Vet eten- - zeiken op niet-rokers-verhoogde bloeddruk- aderverkalking- niet zeiken dat je doodgaat.

Bovenstaande nvt, je beweegt voldoende, laag cholesterol, geen diabeet, je eet vold. fruit en groenten?

Gefeliciteerd! , je bent een iets langer levende chagerijnige zeikerd!

Ontopic:
Scheldwoorden als: kut, kutzooi, godverdomme gebruik ik wel eens, maar alleen wanneer ik echt boos ben.
Meestal niet in het bijzijn van onbekenden.
Men moet het zelf weten, maar het fanatiek gebruiken van kanker in een zin, vind ik asociaal en respectloos overkomen.
Denk dat de meeste mensen boven de 20 het ook niet meer zo snel roepen.
Je staat dan wat bewuster stil bij de betekenis van dingen. ( denk ik)

[ Bericht 10% gewijzigd door Brennie op 29-01-2005 02:57:55 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24810352
Omdat de gemiddelde kankerroeper niet echt overloopt van geestelijke ontwikkeling en dus feitelijk niet eens begrijpt wat hij roept.
Voorbeeldje uit de praktijk:
Lekker tegen je vrouw roepen dat ze maar de kanker moet krijgen terwijl ze dat al heeft.

Mijn advies: Neem een woordenboek. Probeer meer dan 12 letters van het alfabet te begrijpen/te kunnen lezen en gebruik als vervanging van het woord kanker een hele zin waarin je gebruik maakt van woorden die op een respectvolle manier duidelijk maken wat je eigenlijk probeert te zeggen zoals bijvoorbeeld: ik vind dat je zeurt schat.
Ik heb altijd gelijk.
pi_24810371
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:58 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.
Dit is alleen mijn bevinding van een paar zielige verslaafden.
Dit is zo niet mijn denkwijze, en ik ben een verstokte roker.
No offence, mensen op deze rare manier veroordelen is smeriger dan de peuk die ik zojuist gerookt heb.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:06:02 #87
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24811902
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 02:53 schreef hijgend_hert het volgende:
zoals bijvoorbeeld: ik vind dat je zeurt schat.
Ik begrijp eigenlijk mensen ook niet die zoiets tegen hun vrouw zeggen. Binnen een relatie heb ik geloof ik nooit iets ergers gezegd dan eikel of klootzak. Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"... Nee dat is gewoon flikker op idioot of erger en dat zegt denk ik niet zo veel over mijn geestelijke ontwikkeling en des te meer over mijn realiteitszin.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24812887
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef Migwi het volgende:

[..]

Dat klinkt gewoon niet
Daarom gebruiken we. KREBSHUND!
pi_24813612
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.

Staat gelijk aan kreeft.
pi_24813649
Ach, zo af en toe kan het wel, ik vind het alleen lame als je eerst de hele tijd met kanker scheld, en als je opa het krijgt, zeg je het niet meer en flip je als iemand anders het zegt, zoals iemand die ik ken .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:56:59 #91
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24814265
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:30 schreef buzzer het volgende:

[..]

jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....
klopt allebei
dat geldt voor de meeste hirow geloofk ;x
watann - ?
  maandag 31 januari 2005 @ 01:37:59 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_24844034
Het ligt er aan hoe het gezegd wordt Persoonlijk vind ik alleen mensen kanker toewensen niet kunnen, maar verder moet je mogen kankeren wat je wilt. Ik denk dat het woordje kanker zo gevoelig ligt omdat iedereen wel vrienden, kennissen, of familie heeft die er aan overleden zijn. En tis gewoon geen pretje
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_24844397
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:06 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"...
Ik vraag me toch wel af hoe iemand reageert als je zoiets zegt. Ik zou zelf totaal overbluft zijn als iemand met zulke woorden begint te smijten.
Ik heb altijd gelijk.
pi_24861293
quote:
Dus als iemand "maar" doodgaat aan een beroerte is dat minder erg want hij heeft minder geleden volgens jou?
Het valt mij altijd op dat mensen nergens problemen mee hebben tot het in hun eigen omgeving komt. Als je in het bijzijn van iemand die flipt bij het woord kanker zegt, "hey joh vieze aids lijer!" hoor je niets! Ik heb zelf ook kanker van heel dicht mee gemaakt, en zoveel andere ziektes ook. Stoor ik me er aan als iemand zegt "kankerzooi" omdat die gene extreem kwaad is? Nee! Waarom niet? Het is maar een krachtterm. Niets meer niets minder net als Godverdomme of andere kreten.
pi_24862644
Mensen worden tegenwoordig geïndoctrineerd door hun omgeving die als een vastgelopen LP maar blijft herhalen hoe ernstig kanker wel niet is.
Overal hoor ik de standaard uitspraak: “je mag daar niet mee spotten, mijn <willekeurig familielid> is overleden aan kanker”.
Diezelfde mensen schelden wel met “godverdomme!”, “teringlijer” en “flikker toch op”…
Waarmee ze meteen even gelovige mensen, mensen die vroeger overleden zijn aan de longziekte en homoseksuele mensen beledigen.
Wees of consequent en kijk naar je eigen gescheld eer je iemand op dramatische wijze verteld dat er iemand in je directe omgeving is overleden aan kanker, of scheldt helemaal niet.
Maar niet dat quasi verontwaardigde gedrag als iemand iets zegt die jou confronteert met een gebeurtenis uit het verleden.

Dit heb ik al vaker aan mensen gezegd die mij er op aanspraken: “Dus schelden met kanker mag wel en tering is wel prima? Want dat hoor ik je anders vaak zeggen..”
En de standaard repliek is dan “Ja maar dat was iets van vroeger...” Duidelijk de ultieme dooddoener voor elk gesprek. .
Een andere gebeurtenis die namelijk ook in het verleden ligt is het overlijden van <willekeurig familielid>.
Maar zodra je daar over begint en een verband legt met die uitspraak ben je opeens een lul en worden ‘woorden uit hun verband gerukt’.
Niets is minder waar.

Tering: ernstige vermagering, bloed ophoesten en ten slotte de dood.
In de negentiende eeuw was dit volksziekte nummer één in de westerse wereld.
Maar omdat deze ziekte overwonnen is mag het nu probleemloos gebruikt worden en negeert men het feit dat het vroeger in de tijd dat deze ziekte actueel was ook een scheldwoord was.
En bedenk wel, de 19e was qua normen en waarden nog veel strikter en hechter dan nu. Dan alsnog schold men met het woord.

Dus vergeet vooral dat er miljoenen aan zijn doodgegaan voordat er een fatsoenlijke methode voor werd behandeld…
Net zoals nu met kanker. :’) . Nu is ongeveer 60% te genezen en is de overige 40% de lul.
Iets wat in de toekomst dus niet meer zo hoeft te zijn, en dan wordt het een alom geaccepteerd scheldwoord en vergeet men eveneens dat er miljoenen mensen aan zijn overleden.

Feit is dat 1 op de 3 mensen in de westerse wereld kanker krijgt, wat inhoudt dat 1 op de 3 mensen er legitiem mee mag schelden.
En omdat kanker straks zo goed als te genezen wordt verliest het zijn beledigende, scheldende waarde.
Dan roepen mensen: “ik hoop dat je bestraling mislukt!”. En als jij je teen stoot roep je “bestraling nog aan toe!”.
En “flikker op” komt dan ook niet meer voor aangezien we mensen genetisch kunnen aanpassen en het ‘flikker-gen’ gemodificeerd hebben.
Want zo kunnen we voorkomen dat er geen minderheid beledigd wordt.
“Godverdomme” bestaat dan ook allang niet meer omdat wetenschappelijk aangetoond is dat de meeste mensen die kanker hebben (gehad) geen straf van god hebben ondergaan, maar dat ze dankzij inteelt en vervuiling die ziekte over zichzelf hebben afgeroepen…

En dan moet ik ook nog respect hebben voor iemand die moedwillig zijn lichaam vollaadde met tumoren omdat een slof sigaretten zo aangenaam smaakte, of dat asbestplaten zagen gemakkelijk kon en dat werken met giftige stoffen in laboratoria prima gereguleerd is…
Laten we vooral schilderwerk, automonteur, wonen naast een snelweg of werken in een kerncentrale maar lekker vergeten.

”Mensen die kanker roepen zijn dom en weten niet wat ze zeggen…”
Kanker toch een eind op, ik weet wel beter. .
pi_24878543
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
Dat doe ik al jaren
pi_24879727
Triest maar waar: kanker is volgens de Van Dale net zo hard een werkwoord.
"Wat zit jij nou weer te kankeren?" is dus correct Nederlands.

Zelf zou ik zoiets niet zeggen (behalve nu even als voorbeeld) omdat ik het schelden met ziektes of iets wat erop lijkt niet doe. Op de één of andere manier voel ik me er niet prettig bij. Ik scheld überhaupt amper.
It's like music to my ears. As long as it's good music, that is.
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:20:36 #98
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24881068
Stel je voor:
Je hebt net ruim 100 chemokuren achter de rug, je hebt als gevolg daarvan nog veel beperkingen in je leven.
Je hebt vrienden gekregen die ook kanker hebben, maar ook daardoor vrienden verloren aan kanker.
Zou het dan geen pijn doen als iemand roept krijg toch kanker!? (zeker in periodes waarin je kortgeleden vrienden hebt verloren, of te horen hebben gekregen dat het weer terug is bijeen vriend)
silence can say more than thousand words
  woensdag 2 februari 2005 @ 21:44:03 #99
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24890587
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:20 schreef 61neorej het volgende:
Stel je voor:
Je hebt net ruim 100 chemokuren achter de rug, je hebt als gevolg daarvan nog veel beperkingen in je leven.
Je hebt vrienden gekregen die ook kanker hebben, maar ook daardoor vrienden verloren aan kanker.
Zou het dan geen pijn doen als iemand roept krijg toch kanker!? (zeker in periodes waarin je kortgeleden vrienden hebt verloren, of te horen hebben gekregen dat het weer terug is bijeen vriend)
men, ook niet lekker vergezocht ofzo...

als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 00:31:33 #100
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24894017
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:44 schreef Ruis het volgende:

[..]

men, ook niet lekker vergezocht ofzo...

als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
nou ja, niemand zegt toch "krijg toch de kanker". het is meer van kanker op of hou je kanker bek!
:')
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:40:14 #101
68638 Zwansen
pi_24894158
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:55 schreef Xebrozius het volgende:
Wat je nog vergeet is dat er nog steeds elk jaar 2 miljoen mensen sterven aan tering en ook nog een miljoen mensen aan tyfus...
Maar daar mag men wel mee spotten, maar oh wee als er iemand kanker roept

Mensen die kankerroepers veroordelen zijn behalve inconsequent vaak ook nog eens gewoon egoïstisch...
pi_24899909
Ben het helemaal eens met de topicstarter.

Ik scheld eigenlijk zelden met "kanker", maar ik stoor me er ook niet aan als anderen het doen.
Behalve dan bij die asociale gasten op de tribune in het voetbalstadion ofzo, die het over 'kankerhoeren' en 'kankerjoden' hebben. Dat vind ik wel te ver gaan, maar dat zit 'm dan niet zozeer in het woord 'kanker' alswel in het neerbuigende naar vrouwen toe en het racisme; daar moet ik niets van hebben.
Maargoed, als iemand bijvoorbeeld een slecht humeur heeft en dan het woordje 'kanker' laat vallen, boeit het me totaal niet. Kanker is een ernstige, dodelijke ziekte, dat besef ik heel goed, maar er niet mee schelden maakt 'm er niet minder erg op en het maakt de patiënten ook niet beter.
In mijn familie zijn al meerdere mensen aan de ziekte gestorven en tóch vind ik het niet kwetsend.
En zoals al eerder opgemerkt werd, schelden met andere ziektes is hetzelfde.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:08:37 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24905530
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:44 schreef Ruis het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom het nodig is zoiets te zeggen...
En neuh, ik beschouw mezelf toch niet als overdreven beschaafd.
pi_24905826
Ben het helemaal met TS eens, hypocriet gedoe. Bovendien betekend 'kankerlijer' niet dat je iemand kanker toewenst, tenzij je met iemand een 'lul' noemen ook wilt dat de persoon in kwestie in een wandelende phallus veranderd. Gebruik het zelf niet, vind het kamper/pauper woord, zo'n harde uitspraak, tering en tyfus glijden er beter uit

Het wordt trouwens wel een beetje in overmaat gebruikt, door dat wigger volk, ze noemen elkaar bijv. al een kankerlijer als de een geen euro aan de ander leent.
pi_24913816
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:01 schreef GoZaHh het volgende:
je zegt tog juist kanker omdat het erg is...daz tog juist ut mooie draan
az je egt boos bent kan je iedergeval sgelden en je woede uiten en hoe erg je het allemaal wel niet vind...lucht op

vind dat je wel een goeie reden moet hebben ;p

woorden met een K sgelden sowiso lekker
ligt gewoon lekr in de mond az je boos bent...
mah om nouw te zegge KRAK ofzow
daz ook weer nixz"

KANKER is mooi
als woord dan
Misschien dat julie breezahs dat zo zien maar als iemand tegen mij gaat schelden met kanker help ik hem met plezier naar de eeuwige jachtvelden.
quote:
Ik hoop dat jij eens mee maakt dat een van je naasten helemaal aftakeld aan kanker en die person weet dat ie dood gaat. Ik heb het mee gemaakt en jij zo te lezen niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Classic-PC op 04-02-2005 01:30:34 ]
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_24913941
Waarom plakken Engelsen overal fuck voor? Dezelfde reden waarom kanker zo'n lekker scheldwoord is: het bekt ontiegelijk goed. Niet zeiken, men bedoelt er verder niets mee.

Ik ga toch ook niet iedereen aanvallen die het woord dementie oneerbiedig geruikt nadat mijn oma er jarenlang aan geleden heeft en ik haar langzaam weg heb zien kwijnen? Een beetje slim figuur kan dat onderscheid wel maken.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 03:27:03 #107
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_24915313
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Precies, dat gestrooi met ziekte's en geaardheden is zo nutteloos. "Hé homo!!!!"
Asjemenou
  vrijdag 4 februari 2005 @ 05:17:02 #108
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_24915666
"Ga dood" zoals iemand hier eerder vermelde zou toch nog het meest beladen woord moeten zijn, dat is echt het ultieme angstige onbekende wat je iemand kan toewensen. Dat is erger dan kanker, dat is kanker waar iemand aan dood is gegaan, of tbc waar iemand aan dood is gegaan.

Maar ja, het klinkt zo suf en saai, kanker klinkt hard grof en ligt 'goed' in de mond, das echt alles.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:28:27 #109
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24916641
quote:
Maar, eigenlijk he, is val dood een minstens net zo erge opmerking, aangezien iets van de helft van de kankerpatienten overleeft.
Overleven wel misschien, maar vergeten zal je het nooit als je het gehad heb, en veel ex-patienten hebben nog (lange tijd) last van vermoeidheid en andere problemen agv de behandeling

En iedereen die roept dat je het nietzo letterlijk moet nemen, en dat ze het toch echt niet zo bedoelen.

Dat weet ik zelf ook wel, maar het woord roept gewoon pijnlijke en vervelende herrinneringen en de angst voor terugkeer op.
silence can say more than thousand words
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:56:59 #110
19231 Basze
Lap Sap, mijn broek is te krap
pi_24917069
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:30 schreef Ruis het volgende:

[..]

leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;
[..]
Hopelijk kan je dan zelf er ook tegen als je kanker krijgt?
Wist ik maar wie ik was, waar ik wie ben, en waarom ik daar dan ben...
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:07:44 #111
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24918227
het gaat dr niet om dat het erg is
ieder1 weet dat het woord gewoon voor iets ergs staat

mah de manier waarop je het gebruikt met sgelden...bedoel je niet al die mensen die het hebben of eraan overleden zyn...

mensen moet niet zow parra doen over een woordje
watann - ?
pi_24919292
Jij moet ABN leren
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:45:24 #113
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27517883
Het ligt eraan wat voor verband je eraan legt, de meeste mensen zien het tegenwoordig net als, tyfus, jezus, godverdomme, kut etc als uiting van ergernis. Het enige verschil is dat kanker deze defenitie nog niet heeft in het woordenboek, kankeren daarentegen wel.

Je hoort het steeds vaker, en ik ben het zelf ook automatisch gaan gebruiken, meestal gaat het vanzelf, net zoals wanneer je tyfus zegt, je denkt er niet aan, en legt het verband niet.

Jammer dat er zulke huilies zijn die gaan zeggen wanneer je het woord "kanker"" gebruikt dat je spot met de ziekte en geen respect hebt voor diegenen die dit hebben.
pi_27518957
Met kanker schelden vind ik wat kansloos. Zou mensen dan wel eens willen meeslepen naar wat van de college's die ik nu krijg. Ze weten niet echt waar ze het over hebben naar mijn mening. Ben absoluut niet tegen schelden, maar dan kan je toch wel een beetje opletten met wat je zegt.
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
pi_27519216
Ik word niet bozer als ik "kankerhoer" te horen krijg, dan wanneer ik "kutwijf" word genoemd.
Ik kom dan ook uit Den haag, dus je hoort het zovaak.
Zelf kan ik ook behoorlijk met het woord kanker gooien, het bekt namelijk zo lekker.
Ik denk eigenlijk niet eens aan de ziekte als ik er mee scheld.

Maar goed, ik word volwassen en je leert jezelf beter in te houden, maar eigenlijk geld dat voor alle scheldwoorden en scheldpartijen.
De hele dag scheldend rondlopen is een beetje nutteloos en ik heb ook geen behoefte om andere mensen te laten horen hoe ik kan schelden.
En op zich voel ik het meestal wel goed aan bij wie ik wel met kanker kan schelden en bij wie niet.

Met andere ziektes en dingen scheld ik ook, maar dat is meer voor de grap met vrienden, als ik boos ben komt het er niet echt uit.
pi_27519346
ik denk trouwens dat je alleen maar jezelf er mee hebt als je elke keer weer panisch reageert als iemand het woord kanker laat vallen.
Ik hoor het elke dag, op tv, in de tram, met uitgaan enz.... als ik dan elke keer moet gaan huilen en stil moet staan bij de mensen die ik verloren heb aan kanker word ik depressief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Troeta op 31-05-2005 17:44:34 ]
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:40:29 #117
120675 Ronno
Core enzo
pi_27519470
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:26 schreef PvtRyan het volgende:Het wordt trouwens wel een beetje in overmaat gebruikt, door dat wigger volk, ze noemen elkaar bijv. al een kankerlijer als de een geen euro aan de ander leent.
kankahlauw, ouwe
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_27531679
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:58:17 #119
45281 Priapus
Enorme Lul
pi_27531872
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Het Annemariegreweltraject is voor jouw niet wenselijk.
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:59:27 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27531890
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef vdo28 het volgende:
Het is gewoon onfatsoenlijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door zoalshetis op 01-06-2005 01:11:42 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27532212
quote:
Dat is dan ook de bedoeling van een scheldwoord.
quote:
*Eens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27532234
Chocolade ijs met slagroom

Het klinkt wel lekker

[ Bericht 20% gewijzigd door buzzer op 01-06-2005 07:28:42 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_27532545
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
It's amazing what we can do with love...
pi_27532577
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:53 schreef Moonchildje het volgende:
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:59:53 #125
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27532580
Waarom dat woord gebruiken om je point duidelijk te maken eigenlijk ?
Er zijn zoveel andere leuke doeltreffende scheldwoorden.

Ik kan er niet echt wakker van liggen, maar als je er te pas en te pas mee gooit dan doet mij dat denken dat je er nog nooit echt mee te maken hebt gehad. Zou je er ook zomaar mee gooien als je moeder er op dit moment aan lijdt ?

Wat mij betreft is het te makkelijk... scheld dan orgineel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:09:43 #126
97079 Jeff89
Conquer All
pi_27533488
quote:
Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...

KankerNSBer is een soort stopwoord van mij.... Soms worden mensen daar niet zo blij van, en als ik dan om andere scheldwoorden aan ze vraag dragen ze 9 vd 10 keer gvd of tering oid aan, waarna ik uitleg dat dat OOK kwetsend is en ze dus niet moeten zeuren...
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:36:21 #127
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27533757
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.

Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
pi_27534254
De eerste de beste die mij op straat uitscheldt voor kankerlijer..sla ik de tyfus
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_27535285
quote:
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.

Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
Dat bedoelde ik ook.
Ik neem het niet persoonlijk op.
Het is niet aan mijn neus te zien wat er op dit moment in mijn leven speelt.
Dus waarom zou een totale vreemde daar rekening mee moeten houden?
It's amazing what we can do with love...
pi_27537214
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
kaaaaaaaaaaaanker
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:40:56 #131
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27538842
Mensen moeten niet zo zeiken als dat woord wordt gebruikt, stelletjes huilies
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:41:31 #132
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27538863
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Helemaal terecht
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_27538886
Heb ik het inderdaad al vaker over gehad met mensen IRL
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27568474
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
pi_27569006
Ik heb ze in Australie geprobeerd uit te leggen dat "kankerlijer" hier wel eens als scheldwoord wordt gebruikt. Ze zagen de lol er niet van in, maar scholden wel vrolijk mee ( op z'n nederlands)
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_27576443
"ga eens ff lekker metastaseren" (de helft weet niet wat je bedoelt, en je kan je woede toch koelen)
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:11:35 #137
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27576492
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:10 schreef immortalsean het volgende:
"ga eens ff lekker metastaseren"
pi_27577098
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:01 schreef Fwnk het volgende:
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
ja!
kanker op met je verkankerde kankerkop
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:02:51 #139
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27578365
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet )
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:05:58 #140
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27578486
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet )
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:07:22 #141
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27578550
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand ander heeft zich door gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
In 1 minuut ben ik 2 zulks puikende reacties tegen gekomen
Mijn complimenten
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:10:07 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27578647
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:15:23 #143
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27578825
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:10 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
Sterker nog, je zou nooit meer je bek kunnen opentrekken omdat een simpele zin als "Een goedemorgen allen!" al beantwoord kan worden met " mijn vader zal anders nooit meer een goedemorgen meemaken, want hij is dood gegaan aan kanker ".
Met alles wat je zegt moet je dan oppassen "Ga je mee op vakantie?". Waarop dan een ander zegt " 20 Jaar geleden kwam mijn moeder om in een vleigtuigongeluk ".
Alles wat je zegt kan kwestend en beledigend zijn voor de tegenpartij die is blijven hangen in zelfmedelijden. Mensen die op die manier continu de aandacht naar zichzelf toetrekken doen het niet uit respect voor een omgekomen familielid maar om zelf in het middelpunt van de aandacht te staan.
Tering mensen... Leer eens relativeren en bekijk de wereld toch niet telkens door je ' ik...." ogen. Schijtziek word ik daar soms van, dat gedweep met ziekten, dood en ellende. Kut voor je als het hebt meegemaakt maar ga niet met je arrogante houding er vanuit dat iedereen en alles maar respect moet opbrengen voor JOUW leed... Alsof anderen nooit leed meemaken...
pi_27579128
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.

De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:26:57 #145
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579233
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
Probleem is dat elk verschillend individu een andere toleratie heeft met betrekking op kwetsende opmerkingen.
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden. Of impliceer je alleen dat kanker erg is? Is het zo dat die mensen wel op sympathie kunnen rekenen maar de 1,2 miljoen mensen die jaarlijk komen te overlijden aan tyfus voor het gemak vergeten mogen worden? Dit is dus de arrogantie die ik hiervoor illustreerde .
pi_27579470
T loopt gewoon onwijs lekker die 2 k's enzo kan er ook weinig aan doen..verder zijn er bij mij familie leden aan overleden en ik gebruik t woord ook, je hebt kanker en kanker..ik vind dat er een verschil is tussen het gebruik in de scheldwoord variant en de ziekte..maar ja niet iedereen kan zich daarin vinden, wat ik opzich ook wel snap.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:34:48 #147
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579498
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.

Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.

Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.

Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz

donderdag 2 juni 2005 @ 15:39:17 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27579642
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.

De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
Het gemak dat er gebruik van gemaakt wordt.. Okay, dat kan ik dan nog wel met je eens zijn, maar we hebben het hier over een schéldwoord. Dat is juist bedoeld om iemand te 'kwetsen'. Nu gebruik ik het woord kanker overigens zelf ook vrijwel nooit, maar ik hoor bijvoorbeeld een Hagenees nog niet zeggen "potverdikkeme wat vind ik jou een vervelende, ongewassen jongedame zeg' als hij 'godvertyfes vuile kankerkut' bedoeld.

En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
pi_27579707
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:26 schreef Xebrozius het volgende:
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden.
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.

En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:41:51 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27579722
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:34 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.

Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.

Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.

Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz

Ik ken iemand met teelbalkanker dus 'klootzak' mag er ook uit....
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:45:18 #151
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579846
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:41 schreef Kimsomnia het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.
Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...
Maar inderdaad ik heb respect voor je hypocriete, politiek correcte gebazel aangezien jij nooit scheldt of krachttermen gebruikt om aan te geven hoe jouw dag was.
quote:
En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:51:40 #152
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27580090
Overigens zul je Kimsomnia nooit horen zeggen dat ze een klote weekend heeft gehad of een kutdag achter de rug heeft. Aangezien Kimsomnia immers niet tegen krachttermen kan die kwetsend kunnen zijn voor anderen.
En tja een klotenweekend is behoorlijk kwetsend voor iemand met teelbalkanker en een kutdag is kwetsend voor vrouwen die een miskraam, abortus of baarmoederhalskanker constatering hebben.
pi_27580312
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.

Kijk, zonder kanker (want dáár ging het hier over), goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep. .
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:59:16 #154
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27580399
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef Kimsomnia het volgende:

[..]

Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.

Kijk, zonder kanker, goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep. .
Nou succes met die stage van je. Lijkt me kankermoeilijk maar goed, ik wens je er succes mee.
Alvast mijn excuses voor de 40% van de miljoenen kankerpatienten die het niet overleefd hebben De overige 60% geniet van het leven
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:11:17 #155
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_27580809
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]
En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
Natuurlijk mag jij gvd zeggen. Maar het is wat mij betreft gewoon onbeschoft en dat vind ik ook van 'kanker'. Je gaat toch ook niet midden op straat schijten onder het mom van: 'er licht tog ook kankerhondeschijt op de straat, ik doe wat ik wil en er zijn wel ergere dingen' ? Natuurlijk zijn er andere, misschien wel ergere dingen, maar wat mij betreft zég je het gewoon niet. En wat is er tegen fatsoen?
pi_27581890
denk toch aan je hart man
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:22:47 #157
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_27585925
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
Zal ik doen!
pi_27586346
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.

Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
pi_27589397
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:

Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
En dat maakt jou dus geen haar beter dan die ander.. Je moet erboven staan en erom lachen.. Niet zeggen dat ze het zelf maar mogen krijgen..
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:05:10 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27601349
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:

Hihi, doet me een beetje denken aan vroeger op het schoolplein...

Wat je zegt ben je zelluf, met je kont door de helluft, met je kont door de muur, ben je morgen lekker zuur....
pi_27601424
Kanker is een krachtig woord, daarom wordt het vaak gebruikt.
Daar in tegen is het een ziekte waar vaak mensen (vaak waar je aangerelateerd bent), aan sterven.
Ik hoor het ook liever niet.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:13:29 #162
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27601605
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:07 schreef SolidArt het volgende:
Kanker is een krachtig woord, daarom wordt het vaak gebruikt.
Daar in tegen is het een ziekte waar vaak mensen (vaak waar je aangerelateerd bent), aan sterven.
Ik hoor het ook liever niet.
Het is overigens ook streekgerelateerd volgens mij. Kankerlijer hoor je toch meer in de randstad. Hier in Broabant wordt het vrijwel niet gebruikt. Hier gebruikt men bijvoorbeeld woorden als achtelijike mongool en teringlijer... Wat natuurlijk ook weer niet bij iedereen even leuk overkomt...

Zoals ik al eerder zei, ondanks de negatieve lading blijft het 'gewoon' een scheldwoord of krachtterm. Niet meer en niet minder.... Ik kan mezelf er dan ook niet druk over maken.
pi_27601718
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:13 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het is overigens ook streekgerelateerd volgens mij. Kankerlijer hoor je toch meer in de randstad. Hier in Broabant wordt het vrijwel niet gebruikt. Hier gebruikt men bijvoorbeeld woorden als achtelijike mongool en teringlijer... Wat natuurlijk ook weer niet bij iedereen even leuk overkomt...

Zoals ik al eerder zei, ondanks de negatieve lading blijft het 'gewoon' een scheldwoord of krachtterm. Niet meer en niet minder.... Ik kan mezelf er dan ook niet druk over maken.
Ik woon zelf in brabant, en ik hoor het hier vaakzat.
Eerst was het "Kut!" wanneer iets fout ging, en nu is het meer "Kanker!" wanneer iets niet lukt.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:18:26 #164
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_27601758
vloeken lucht niet op
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_27618550
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:24 schreef keijz het volgende:
Tja, sommige mensen overdrijven het echt... een soort vorm van aandachttrekkerij ofzo
ja idd,
sommige mensen kunnen niet eens een normale zin vormen zonder 4, 5, 6. keer die rotziekte erin te gebruiken,

net gebeurt:
ik stond in de rij voor de kassa staat er een meisje achter me te telefoneren,

ja hij moet niet zo k-lauw doen,
nee hij kan nu echt de k-tiefus krijgen,
ja maar hij is toch een k-jong?
nee dat moet dat k-wijf echt niet over mij zeggen,
zegt ze zomaar dat ik een k-wijf ben,
nee, ze moet echt meer k-respect voor mij hebben,
wie denkt dat k-wijf wel dat ze is

etc. etc.
het was echt moeilijk om het niet te horen ze stond zo'n beetje in me oor te tateren, normaal gesproken luister ik er niet naar

vind dat idd erg overdreven en aandachttrekkerig,
of bedoelde je het andersom?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 20:23:59 #166
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27618601
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:18 schreef SpeedyRich het volgende:
vloeken lucht niet op
Ah, iemand uit Staphorst die de moeite neemt om te reageren.
pi_27629419
quote:
vloeken lucht niet op
ECHT WEL !!

zaterdag 4 juni 2005 @ 12:07:56 #168
69994 seto
-|||--------|||-
pi_27630542
Moet wel moeilijk zijn, om zo zwak in je schoenen te staan.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:33:57 #169
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27632567
gebruik het woord best vaak als iets niet lukt of fout gaat. Maar niet met opzet. Het floept er gewoon uit net zo snel als je 'kut' zegt of 'fuck' .Dus het is moeilijk om er niet te zeggen. Het is gewoon een woord dat makkelijk in de mond ligt net zoals 'kut'. En zolang het een andere betekenis heeft als "je kan de kanker krijgen' is het gewoon net zo erg als 'fuck' of 'kut' imo.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  Redactie Frontpage zondag 5 juni 2005 @ 00:04:08 #170
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27633332
Ik vloek en scheld ook graag, maar van het woord 'kanker' blijf ik af. Mijn moeder is er op erg jonge leeftijd aan overleden.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_27633380
quote:
vloeken lucht niet op
Daar ben ik het absoluut niet mee eens
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 5 juni 2005 @ 00:08:24 #172
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_27633432
quote:

en ja, ik ken mensen die eraan overleden zijn, maar ik heb ook familie leden die aan een beroerte overleden zijn, en als ik zou zeggen, krijg een beroerte word er vervolgens grotendeels overheen gelezen!
Ik vind dat het moet kunnen als het geen persoonlijke aanval is op iemand.
Dus als je bijv jezelf pijn doet.
Maar iemand uitschelde voor bijv kanker mongool wordt vaak verkeerd opgevat omdat kanker een ''hype" is onder de hedendaagse wao'ers.
Het word vaak overdreven vind ik maar toch prefereer ik het woord sufferd.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_27633453
quote:
Op zondag 5 juni 2005 00:04 schreef Djeez het volgende:
Ik vloek en scheld ook graag, maar van het woord 'kanker' blijf ik af. Mijn moeder is er op erg jonge leeftijd aan overleden.

ik gebruik het echt nooit als scheldwoord.

mijn gevloek bestaat uit veelvuldig ge-ka- u- , iets met goden en dan nog iets met Engelse poep
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 juni 2005 @ 10:07:55 #174
80791 crew  Paul
pi_27637889
K !
pi_27637912
Lekker grof.. maar tegenwoordig zeg ik vaak kénker..
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 juni 2005 @ 10:10:51 #176
80791 crew  Paul
pi_27637920
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:09 schreef Omkron het volgende:
Lekker grof.. maar tegenwoordig zeg ik vaak kénker..
jij durft
pi_27637978
Je kunt beter iemand de kanker wensen dan iemand dood wensen.
Kanker is nog te genezen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:20:26 #178
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27816428
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:27 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.
Sommigen kunnen niet fatsoenlijk wezen en willen het niet laten voor een ander.
(ze hebben het idee dat hun "vrijheid" dan word ingedamd.)
Natuurlijk is het ieders vrije meningsuiting en dat moet je respecteren, maar toch.
Hier zal ik aan denken als ik de volgende keer een 40 kilo zware balk op mijn grote teen laat donderen
dan fluister ik:
quote:
vdo28 zei ooit eens wijs, niet schelden, ontlaat je frustratie, 10 9 8....1, pindakaas
......
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:21:43 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27816485
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
Juist potje pindakaas zeggen als je een balk van 40 kilo op je hart krijgt lijkt me ongezond.
Dan verhoog je je bloeddruk teveel, met een flinke Guille de la Tourette (of wat dan ook) uitting ben je er gelijk vanaf

edit, hart moest grote teen zijn, maar zo klinkt t ook leuk
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...
Maar inderdaad ik heb respect voor je hypocriete, politiek correcte gebazel aangezien jij nooit scheldt of krachttermen gebruikt om aan te geven hoe jouw dag was.
[..]

Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...
Zo mag ik het horen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:52:13 #180
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27817387
Hier even mijn uitspraken herhalen:

Rio zei:
quote:
Mijn halve familie heeft kanker gehad en er zijn maar weinig mensen die kanker zo'n prachtige krachtterm vinden als ik denk ik. Ik gebruik het ook vaak om mensen te shockeren. Moet je maar eens aan iemand vragen in de kroeg als je in zo'n serieus kroeggesprek zit:

"Hee, maar luister nou eens... Waar zou jij het liefst kanker willen hebben? Eerlijk zeggen."

Ik zeg altijd dat ik het liefst huidkanker wil. Kun je er een beetje mee opscheppen, net als een nieuwe tatoeage.

Alsof het uitmaakt. Je krijgt het, of niet.
quote:
Mag ik ook geen hoerebende meer zeggen?

Of iets bestempelen als een 'kranzkinnige situatie?'

Huidkanker
Botkanker
Darmkanker
Baarmoederhalskanker
Bloedkanker
Borstkanker
Prostaatkanker

Met hoofdletters ja!

Zijn er eigenlijk delen in je lichaam waar je deze machtige (let op de politiek correcte bijvoeglijke bepaling) ziekte niet kunt krijgen, 100% kankervrije zones?
Ik heb al een boek.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:54:27 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27817447
Kanker is volgens mij een foutje in de cellen, dat ze te vaak blijven delen
en gezien je hele lichaam uit cellen bestaat, lijkt het mij ook dat je hele lichaam er vatbaar voor is...
maar in de organen zal het volgens mij meer voorkomen, ik weet het niet echt hoor, gewoon wat logisch denken...
pi_27823345
iemand moest vandaag even een bochtje maken met z'n fiets voor mij, omdat ik die straat in moest.
Nu ben ik een kankerhoer
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:15:32 #183
122057 Jeugdcrimineel
Jongen met een opvoedprobleem
pi_27823519
Mijn vraag is nog steeds waarom mensen zich beledigt voelen als ik het woord kanker zeg.
Mijn 2 oma's zijn eraan overleden, dus?
Nou da's niet leuk nee, maar dan flip ik toch ook niet als je ff kanker roept?
Of gaan jullie janken als ik kanker typ?
*Help mammy eenofandere kankerjeugdcrimineel zei kankerrr
Mijn mening: Gewoon weer zo'n zielig gedoe om ruzie te zoeken.
Of omdat jantje moet janken als hij het woord kanker zegt doet pietje het ook...
Lach hier 2 josti's uit
1 van de josti's leest zelfs mee!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:17:33 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_27826807
het floept er bij mij nog wel es uit, per ongeluk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_27826857
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:36 schreef Varr het volgende:
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
OK mannen, allemaal kankeren!
Riep de sergeant.
Wie anders?
Een legende.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:26:14 #186
122057 Jeugdcrimineel
pi_27826868
Krijg nou tiete, m'n moeder zei net kanker het is 3:30...
Lach hier 2 josti's uit
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:26:55 #187
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_27826873
Post opkrikken - wat kan nog Deel 4!

daar moet je zijn crimineel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_27826914
Ik kanker ook nog weleens wat af in het dagelijks leven zo af en toe. Genieten altijd die overtrokken reacties. En dan heel rustig en droog reageren: ach, de helft van familie is er ook aan gestorven.
Wie anders?
Een legende.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 05:12:18 #189
122057 Jeugdcrimineel
pi_27827311
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 03:30 schreef Klasse het volgende:
Ik kanker ook nog weleens wat af in het dagelijks leven zo af en toe. Genieten altijd die overtrokken reacties. En dan heel rustig en droog reageren: ach, de helft van familie is er ook aan gestorven.
Da's best kanker voor je
Lach hier 2 josti's uit
  zaterdag 11 juni 2005 @ 08:57:09 #190
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_27827759
ik vind dat mensen die te pas en onpas kanker roepen eerst eens op www.diagnose-kanker.nl moeten gaan kijken EN lezen.. denk dat je dan eerst wel 100 x gaat nadenken voor je het weer gaat roepen
pi_27828471
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 08:57 schreef dimage het volgende:
ik vind dat mensen die te pas en onpas kanker roepen eerst eens op www.diagnose-kanker.nl moeten gaan kijken EN lezen.. denk dat je dan eerst wel 100 x gaat nadenken voor je het weer gaat roepen
Nou, dat zal een helpen. Heb je het topic wel gelezen?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 11:16:04 #192
122057 Jeugdcrimineel
pi_27829014

[ Bericht 78% gewijzigd door buzzer op 13-06-2005 15:50:01 ]
Lach hier 2 josti's uit
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:07:34 #193
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27835358

[ Bericht 90% gewijzigd door buzzer op 13-06-2005 15:50:43 ]
Ik heb al een boek.
pi_27835606
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:07 schreef Rio het volgende:
Amen! Dat gekanker altijd op kanker.

[ Bericht 17% gewijzigd door buzzer op 13-06-2005 15:50:57 ]
underground forever baby
pi_27836073
Kanker is iets wat zwaar klote is.
Als je nou iets wat zwaar klote is kanker noemt kan dit niet?!?
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:43:25 #196
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_27836111
Kanker is relax.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 13 juni 2005 @ 12:28:53 #197
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27882831
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:43 schreef R2cksson het volgende:
Kanker is relaxed.
kankerschrijffout.
Ik heb al een boek.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:30:43 #198
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27882892
Dit topic wordt erg.
pi_27882959
Tja, tuurlijk is het niet heel erg om het woord te gebruiken...
En de ziekte is ook niet bepaald leuk te noemen.

Maar ik vind het zwaar ontactisch om het in het openbaar te roepen, zegt toch iets over je.
pi_27883606
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:

Maar ik vind het zwaar ontactisch om het in het openbaar te roepen, zegt toch iets over je.
en over degene die hier over struikelt, zie veel posts in deze threat
  maandag 13 juni 2005 @ 13:07:59 #201
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_27884205
Woorden als 'kanker', 'klootzak', 'kutwijf', 'godverdomme', 'choleralijer', 'tyfus' en 'tering' worden gebruikt omdat ze zo lekker door je bek heen rollen. Allemaal met een harde klank aan het begint, waar je je agressie lekker in kwijt kan. Dat zie je in het Engels wel bij 'fuck', wordt ook te pas en te onpas gebruikt.
Ik probeer zelf 'kanker' niet of nauwelijks te gebruiken, maar soms gooi je het er toch wel eens uit. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee om het aan te horen alszijnde een scheldwoord, maar het wordt tegenwoordig ook steeds vaker gebruikt om iets positiefs aan te duiden. "Die film is echt kankervet!", "Die CD is echt kankergoed", etc.
Dat vind 'k dan weer niet echt gepast, het gaat dan weer nét een stapje verder; alsof het iets goeds is.

Maar ik ben het wel eens met Xebrozius, mensen die het gebruiken om eens flink de moraalridder uit te hangen en vervolgens zelf met van alles en nog wat gaan schelden, zijn te hypocriet voor woorden. Hoeveel van die mensen zouden vóór ze te maken kregen met kanker in hun omgeving ook niet gescholden hebben met kanker of andere ziektes? Ga mij dan niet vertellen hoe of wat te zeggen
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_27889385
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:
Tja, tuurlijk is het niet heel erg om het woord te gebruiken...
En de ziekte is ook niet bepaald leuk te noemen.

.. wat zegt dat dan..
je zult zelf wel dubbel liggen om deze opst, maar toch het vriendelijk verzoek om dit soort dingen achterwege te laten in dit topic

en ik dacht nog wel dat vrolijk zingen mij nieuwe vrienden kon opleveren...

[ Bericht 13% gewijzigd door buzzer op 13-06-2005 15:47:47 ]
underground forever baby
  maandag 13 juni 2005 @ 15:52:33 #203
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27890389
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:30 schreef Varr het volgende:
Dit topic wordt erg.
ja dat wordt het zeker. De discussie is nu wel zo'n beetje gevoerd, en nu komt de garde die nog even lollig wil doen, en niets meer toevoegt aan wat er reeds geschreven is. Ik denk dat dit een mooi einde is voor dit topic...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')