abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27532212
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
Dat is dan ook de bedoeling van een scheldwoord.
quote:
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
*Eens.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27532234
Chocolade ijs met slagroom

Het klinkt wel lekker

[ Bericht 20% gewijzigd door buzzer op 01-06-2005 07:28:42 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_27532545
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
It's amazing what we can do with love...
pi_27532577
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:53 schreef Moonchildje het volgende:
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:59:53 #125
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27532580
Waarom dat woord gebruiken om je point duidelijk te maken eigenlijk ?
Er zijn zoveel andere leuke doeltreffende scheldwoorden.

Ik kan er niet echt wakker van liggen, maar als je er te pas en te pas mee gooit dan doet mij dat denken dat je er nog nooit echt mee te maken hebt gehad. Zou je er ook zomaar mee gooien als je moeder er op dit moment aan lijdt ?

Wat mij betreft is het te makkelijk... scheld dan orgineel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:09:43 #126
97079 Jeff89
Conquer All
pi_27533488
quote:
Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...

KankerNSBer is een soort stopwoord van mij.... Soms worden mensen daar niet zo blij van, en als ik dan om andere scheldwoorden aan ze vraag dragen ze 9 vd 10 keer gvd of tering oid aan, waarna ik uitleg dat dat OOK kwetsend is en ze dus niet moeten zeuren...
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:36:21 #127
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27533757
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.

Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
pi_27534254
De eerste de beste die mij op straat uitscheldt voor kankerlijer..sla ik de tyfus
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_27535285
quote:
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.

Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
Dat bedoelde ik ook.
Ik neem het niet persoonlijk op.
Het is niet aan mijn neus te zien wat er op dit moment in mijn leven speelt.
Dus waarom zou een totale vreemde daar rekening mee moeten houden?
It's amazing what we can do with love...
pi_27537214
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
kaaaaaaaaaaaanker
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:40:56 #131
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27538842
Mensen moeten niet zo zeiken als dat woord wordt gebruikt, stelletjes huilies
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:41:31 #132
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27538863
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
Helemaal terecht
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_27538886
Heb ik het inderdaad al vaker over gehad met mensen IRL
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27568474
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
pi_27569006
Ik heb ze in Australie geprobeerd uit te leggen dat "kankerlijer" hier wel eens als scheldwoord wordt gebruikt. Ze zagen de lol er niet van in, maar scholden wel vrolijk mee ( op z'n nederlands)
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_27576443
"ga eens ff lekker metastaseren" (de helft weet niet wat je bedoelt, en je kan je woede toch koelen)
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:11:35 #137
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27576492
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:10 schreef immortalsean het volgende:
"ga eens ff lekker metastaseren"
pi_27577098
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:01 schreef Fwnk het volgende:
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
ja!
kanker op met je verkankerde kankerkop
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:02:51 #139
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27578365
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet )
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:05:58 #140
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27578486
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet )
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:07:22 #141
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27578550
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand ander heeft zich door gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
In 1 minuut ben ik 2 zulks puikende reacties tegen gekomen
Mijn complimenten
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:10:07 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27578647
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:15:23 #143
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27578825
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:10 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
Sterker nog, je zou nooit meer je bek kunnen opentrekken omdat een simpele zin als "Een goedemorgen allen!" al beantwoord kan worden met " mijn vader zal anders nooit meer een goedemorgen meemaken, want hij is dood gegaan aan kanker ".
Met alles wat je zegt moet je dan oppassen "Ga je mee op vakantie?". Waarop dan een ander zegt " 20 Jaar geleden kwam mijn moeder om in een vleigtuigongeluk ".
Alles wat je zegt kan kwestend en beledigend zijn voor de tegenpartij die is blijven hangen in zelfmedelijden. Mensen die op die manier continu de aandacht naar zichzelf toetrekken doen het niet uit respect voor een omgekomen familielid maar om zelf in het middelpunt van de aandacht te staan.
Tering mensen... Leer eens relativeren en bekijk de wereld toch niet telkens door je ' ik...." ogen. Schijtziek word ik daar soms van, dat gedweep met ziekten, dood en ellende. Kut voor je als het hebt meegemaakt maar ga niet met je arrogante houding er vanuit dat iedereen en alles maar respect moet opbrengen voor JOUW leed... Alsof anderen nooit leed meemaken...
pi_27579128
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.

De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:26:57 #145
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579233
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
Probleem is dat elk verschillend individu een andere toleratie heeft met betrekking op kwetsende opmerkingen.
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden. Of impliceer je alleen dat kanker erg is? Is het zo dat die mensen wel op sympathie kunnen rekenen maar de 1,2 miljoen mensen die jaarlijk komen te overlijden aan tyfus voor het gemak vergeten mogen worden? Dit is dus de arrogantie die ik hiervoor illustreerde .
pi_27579470
T loopt gewoon onwijs lekker die 2 k's enzo kan er ook weinig aan doen..verder zijn er bij mij familie leden aan overleden en ik gebruik t woord ook, je hebt kanker en kanker..ik vind dat er een verschil is tussen het gebruik in de scheldwoord variant en de ziekte..maar ja niet iedereen kan zich daarin vinden, wat ik opzich ook wel snap.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:34:48 #147
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579498
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.

Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.

Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.

Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz

donderdag 2 juni 2005 @ 15:39:17 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27579642
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.

De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
Het gemak dat er gebruik van gemaakt wordt.. Okay, dat kan ik dan nog wel met je eens zijn, maar we hebben het hier over een schéldwoord. Dat is juist bedoeld om iemand te 'kwetsen'. Nu gebruik ik het woord kanker overigens zelf ook vrijwel nooit, maar ik hoor bijvoorbeeld een Hagenees nog niet zeggen "potverdikkeme wat vind ik jou een vervelende, ongewassen jongedame zeg' als hij 'godvertyfes vuile kankerkut' bedoeld.

En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
pi_27579707
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:26 schreef Xebrozius het volgende:
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden.
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.

En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:41:51 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27579722
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:34 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.

Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.

Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.

Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz

Ik ken iemand met teelbalkanker dus 'klootzak' mag er ook uit....
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:45:18 #151
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27579846
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:41 schreef Kimsomnia het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.
Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...
Maar inderdaad ik heb respect voor je hypocriete, politiek correcte gebazel aangezien jij nooit scheldt of krachttermen gebruikt om aan te geven hoe jouw dag was.
quote:
En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:51:40 #152
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27580090
Overigens zul je Kimsomnia nooit horen zeggen dat ze een klote weekend heeft gehad of een kutdag achter de rug heeft. Aangezien Kimsomnia immers niet tegen krachttermen kan die kwetsend kunnen zijn voor anderen.
En tja een klotenweekend is behoorlijk kwetsend voor iemand met teelbalkanker en een kutdag is kwetsend voor vrouwen die een miskraam, abortus of baarmoederhalskanker constatering hebben.
pi_27580312
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.

Kijk, zonder kanker (want dáár ging het hier over), goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep. .
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:59:16 #154
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27580399
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef Kimsomnia het volgende:

[..]

Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.

Kijk, zonder kanker, goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep. .
Nou succes met die stage van je. Lijkt me kankermoeilijk maar goed, ik wens je er succes mee.
Alvast mijn excuses voor de 40% van de miljoenen kankerpatienten die het niet overleefd hebben De overige 60% geniet van het leven
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:11:17 #155
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_27580809
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]
En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
Natuurlijk mag jij gvd zeggen. Maar het is wat mij betreft gewoon onbeschoft en dat vind ik ook van 'kanker'. Je gaat toch ook niet midden op straat schijten onder het mom van: 'er licht tog ook kankerhondeschijt op de straat, ik doe wat ik wil en er zijn wel ergere dingen' ? Natuurlijk zijn er andere, misschien wel ergere dingen, maar wat mij betreft zég je het gewoon niet. En wat is er tegen fatsoen?
pi_27581890
denk toch aan je hart man
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:22:47 #157
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_27585925
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
denk toch aan je hart man
Zal ik doen!
pi_27586346
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.

Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_27589397
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:

Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
En dat maakt jou dus geen haar beter dan die ander.. Je moet erboven staan en erom lachen.. Niet zeggen dat ze het zelf maar mogen krijgen..
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:05:10 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_27601349
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:

Hihi, doet me een beetje denken aan vroeger op het schoolplein...

Wat je zegt ben je zelluf, met je kont door de helluft, met je kont door de muur, ben je morgen lekker zuur....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')