Dat is dan ook de bedoeling van een scheldwoord.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
*Eens.quote:en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:53 schreef Moonchildje het volgende:
Ik gebruik het woord niet qua schelden, nooit gedaan ook.
Dat anderen het wel doen?
Ach, het stoort me soms wel.
Maar diegene kan ook niet weten dat mijn vader met een tijdrekkende chemo bezig is.
Typisch geval van schouders ophalen en doorlopen.
quote:Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...
Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.quote:Op woensdag 1 juni 2005 01:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft dat ook gehad. Het is maar een woord.
Dat bedoelde ik ook.quote:Juist, het is net zo persoonlijk als je het zelf neemt, ik kan moeilijk geloven dat wanneer iemand kanker hoort dat de tranen in zijn ogen springen omdat die denkt van oeeeh mijn oma/vader/moeder ofzo.
Wie heeft tegenwoordig niet iemand zien overleden aan kanker in zijn familie...
kaaaaaaaaaaaankerquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
Helemaal terechtquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En wat vinden jullie ervan dat het nu ook terugkomt in de Nederlandse muziekscène .. zoals bij het lied van de Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt ?
quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:10 schreef immortalsean het volgende:
"ga eens ff lekker metastaseren"
ja!quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:01 schreef Fwnk het volgende:
Kanker bekt lekker en je kan je er goed mee uitdrukken
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Mijn vader is overleden aan kanker en toch ga ik niet over de *** als iemand kankerleijer o.i.d. zegt. Het is gewoon een scheldwoord, niet meer en niet minder.... (van diezelfde pa heb ik ook geleerd dat schelden geen zeer doet)
In 1 minuut ben ik 2 zulks puikende reacties tegen gekomenquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand ander heeft zich door gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ach ja ik ben ook een famililid verloren die verdronk in een kanaal, iemand anders heeft zich dood gereden in een golf GTI en weer een ander verhing zichzelf...
Is het nu ook zo dat ik nooit meer ga zwemmen in een kanaal, nooit meer in een auto stap en weiger om veters in mijn schoenen te doen?
Mensen moeten eens niet zo bekrompen en kleinzerig zijn, de dood van een dierbare is nog geen reden om te verwachten dat de massa om je heen zich maar dient te conformeren naar jouw leed en denkbeeld. Dat is pas egoisme...
Sterker nog, je zou nooit meer je bek kunnen opentrekken omdat een simpele zin als "Een goedemorgen allen!" al beantwoord kan worden met " mijn vader zal anders nooit meer een goedemorgen meemaken, want hij is dood gegaan aan kankerquote:Op donderdag 2 juni 2005 15:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja precies, als je je vocabulaire aan moet gaan passen op wat iemand meegemaakt kán hebben blijft er weinig over om iemand eens lekker verrot te schelden. (of mag verrot ook al niet meer?)
Probleem is dat elk verschillend individu een andere toleratie heeft met betrekking op kwetsende opmerkingen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
Het gemak dat er gebruik van gemaakt wordt.. Okay, dat kan ik dan nog wel met je eens zijn, maar we hebben het hier over een schéldwoord. Dat is juist bedoeld om iemand te 'kwetsen'. Nu gebruik ik het woord kanker overigens zelf ook vrijwel nooit, maar ik hoor bijvoorbeeld een Hagenees nog niet zeggen "potverdikkeme wat vind ik jou een vervelende, ongewassen jongedame zeg' als hij 'godvertyfes vuile kankerkut' bedoeld.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Mij irriteert het gemak waarmee en de frequentie waarin er met kanker gesmeten wordt. Daardoor is het niet altijd meer een krachtterm, maar een soort gewoonte. Het getuigt wat mij betreft van doodnormaal fatsoen om je een béétje in te houden. Enkel en alleen omdat er nu eenmaal zo veel mensen zijn die het wel als kwetsend ervaren. Simpel.
De hele Ga eens dood/Nekschot-hype vind ik trouwens minstens zo onaangepast.
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:26 schreef Xebrozius het volgende:
Als je kanker te ver vind gaan dan moet ook AIDS, tyfus, griep, tering en andere ziekten uitgeband worden.
Ik ken iemand met teelbalkanker dus 'klootzak' mag er ook uit....quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:34 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind de uitspraak: Stik d'r maar in ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren. Er zijn gewoon teveel mensen die iemand kennen die gestikt zijn door vissegraten, kussens, ammoniak dampen of koolmono-oxide gassen.
Ik vind de uitspraak Rot op ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die zijn overleden aan doorligplekken, infecties die niet genazen en koudvuur.
Ik vind de uitspraak verdwijn uit mijn gezicht ook te ver gaan omdat zoveel mensen dat als kwetsend ervaren.
Er zijn zoveel mensen die een familie lid missen, vermist worden of nooit op de plek van bestemming zijn aangekomen. Die familie blijft maar hopen terwijl we nooit zullen weten wat zich er nou heeft afgespeeld.
Enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz
Wat zul jij dan nog een moeilijk leven gaan krijgen. Er schijnt in een leven namelijk heel veel gezegd te worden wat niet in jouw straatje dient voor te komen. De vervelende situaties nog daargelaten...quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:41 schreef Kimsomnia het volgende:
[..]
Ja, dat zou mooi zijn. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat dat geen vergelijkbare onaangepastheden zijn. En het hoeft niet 'uitgeband' worden, in sommige gevallen mag het wel een beetje ingeperkt worden. Als je op je smoel valt scheld je wat mij betreft de stoeptegels uit de grond, maar tig keer 'kanker' (of tyfus, trombose, tbc whatever) aanwenden om aan te geven dat je zo'n gezellige dag hebt gehad irriteert mij mateloos.
Je niet kunnen verplaatsen in de denkwereld van een ander en een gebrek aan relativatie noem ik liever tunnelvisie ipv arrogantie. Dat dekt de lading wat beter...quote:En arrogant? Anderen dwingen zich neer te leggen bij iets wat jij niet kunt nalaten en enkel doet om jezelf te behagen, dat vind ik arrogant.
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:45 schreef Xebrozius het volgende:
Nou succes met die stage van je. Lijkt me kankermoeilijk maar goed, ik wens je er succes mee.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef Kimsomnia het volgende:
[..]
Point taken, ben het er echter totaal niet mee eens. Shit happens. Als je het niet erg vind ga ik me nu nog even een heel fucking uur bezighouden met die rukstage van me zodat ik mijn avond vrij heb voor de fantastische bezigheden die mijn gelukkige flowerpower-leven vullen.
Kijk, zonder kanker, goed he? En alvast mijn excuses aan iedereen die iemand kent die tijdens het neuken gestikt is in een stuk poep..
Natuurlijk mag jij gvd zeggen. Maar het is wat mij betreft gewoon onbeschoft en dat vind ik ook van 'kanker'. Je gaat toch ook niet midden op straat schijten onder het mom van: 'er licht tog ook kankerhondeschijt op de straat, ik doe wat ik wil en er zijn wel ergere dingen' ? Natuurlijk zijn er andere, misschien wel ergere dingen, maar wat mij betreft zég je het gewoon niet. En wat is er tegen fatsoen?quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En waar ligt overigens de grens? Ik ben zelf nog al een godverdomme-gebruiker. Mag natuurlijk ook niet omdat de katholieken daar aanstoot aan nemen. Waarom zou het ene woord erger zijn dan het ander?
Zal ik doen!quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:46 schreef Prego het volgende:
denk toch aan je hart man
quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.
Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
Hihi, doet me een beetje denken aan vroeger op het schoolplein...quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef Classic-PC het volgende:
Als iemand mij uitscheld met kanker zeg ik altijd krijg het zelf.
Sommige mensen weten nou eenmaal niet beter he moet je maar denken ? Triest hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |