abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24782705
Met kanker kun je het uitlokken,
maar geef ze liever meningokokken!
En dan vooral de B variant...
zeg maar "dag" met je hand!
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:58:36 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24782776
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord
Ik moet steeds vaker om jouw posts lachen! Het meerendeel van je posts zijn zo standaard en afgezaagd, het zou me niets verbazen als jij een bot ofzo bent!
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:58:39 #53
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24782779
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef Tessje het volgende:

[..]

Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?

Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.
Dit is alleen mijn bevinding van een paar zielige verslaafden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:00:01 #54
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24782805
Goed topic trouwens!
pi_24782854
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.

Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
pi_24783132
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.

Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.

Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.

Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:35:18 #57
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24783408
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord
tssk, bijna 30 woorden getypt, haalt dit niet je hele post schema door de war?

lamlul
pi_24783707
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.

Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.

Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
Precies, dat was eigenlijk ook de strekking van mijn post.
Sommige mensen maken dingen erger dan het is.
pi_24786282
quote:
Mooi, krijg kanker!
Wow, jij durft.
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_24786352
quote:

Ik vind dat je mensen geen kanker moet/mag toewensen ook al bedoel je het niet zo letterlijk...
Ben heus niet heilig en ik scheld graag iemand verrot af en toe maar zoiets als "je kan van mij de kanker krijgen" vind ik te ver gaan...Maar dit is gevoelsmatig.
bla bla bla......
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 23:44:17 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24789102
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:
Wow, jij durft.
Dat gevoel krijg ik er meestal ook een beetje bij.

Dezelfde stoerheid als zonder autogordel "durven" rijden zeg maar. Ach.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:56:23 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24793280
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.
Ziektes gebruiken als scheldwoord in het algemeen is vrij Nederlands.. Zijn volgens mij weinig andere landen waar dat zo is. Aan de andere kant ken ik onvoldoende talen om hier echt iets zinnigs over te zeggen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:03:57 #63
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24793388
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
pi_24793513
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken.
Jij denkt dat iedereen precies hetzelfde denkt
Jij gaat ervan uit dat iedereen dezelfde mening heeft als jij?
Jij vind dat iedereen alles maar op preciese dezelfde manier jij moet interpreteren?

Tuurlijk kun je het er niet mee eens zijn. Maar het is wel heel erg makkelijk om iets, wat blijkbaar veel mensen stoort, zo makkelijk als gemiep af te doen.
pi_24793642
Tegenwoordig reageert men zelfs op "pedo" al zo overdreven.
Daar werd gisteren ook al op gereageerd met: "Een vriend van me is verkracht door een pedo, weet je wel wat je zegt "

Serieus! .
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:21:33 #66
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24793650
quote:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren

Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24793720
Ik had nooit problemen met kanker, maar na wat me vorig jaar is overkomen denk ik er wel anders over. Die lijdensweg zorgt er wel voor dat je dergelijke woorden niet meer zo snel gebruikt.
pi_24793752
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel
't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:27:16 #69
54772 Silmarwen
pi_24793764
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:21 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren

Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
Dat kan ik me voorstellen. Maar mensen moeten relativeren.

En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien. Dat jij andere intrepetaties hebt op mijn duidelijke zinnen, is jouw probleem.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:30:56 #70
54772 Silmarwen
pi_24793840
Ow en calvobbes, dit is een perfect voorbeeld van de vertruttiging van de samenleving. Grow up, het leven is hard, mensen zijn klootzakken blablablabla. Je kunt om elk ding ene heisa maken, of je kunt het negeren.

En nu ga ik lekker shoppen.

Het ga jullie goed
pi_24794102
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:27 schreef Silmarwen het volgende:

En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien.
Ik stel gewoon een vraag om te zien of ik goed begrijp wat jij bedoeld.
Leg dan uit waar ik het fout zie...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:15:41 #72
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24795839
zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....

dan zouw je duz nixz meer mogen zeggen omdat mensen zig er niet lekr by voele
vryheid van wat je zegt tog

ook al is kanker roepen in een ziekenhuis niet egt beleefd nee...mah ut mag wel
watann - ?
pi_24795869
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook

ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool

schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.

in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.

het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
pi_24795940
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:17 schreef milagro het volgende:
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook

ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool

schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.

in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.

het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Langolier op 28-01-2005 12:22:13 (typo) ]
pi_24796086
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:19 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.
Knulletjes in de tram aanspreken met 'rotzak' als ze een andere tramreiziger voor vuile kankerhond uitmaken om dat die hen wijst op het rookverbod, maakt geen indruk, ze helemaal de tyfus schelden wel. Ze sputteren dan nog wat na, maar binden wel in.
pi_24796230
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:26 schreef milagro het volgende:
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.
Knulletjes in de tram aanspreken met 'rotzak' als ze een andere tramreiziger voor vuile kankerhond uitmaken om dat die hen wijst op het rookverbod, maakt geen indruk, ze helemaal de tyfus schelden wel. Ze sputteren dan nog wat na, maar binden wel in.
Gelukkig heb ik als rasplattelander weinig last van dergelijk tuig. Wel behandelen wij blaffende honden op boerenerven op deze manier, die aanpak werk inderdaad goed.
pi_24796292
quote:
Mee eens, en ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: ik vind dat die mensen het overlijden van hun opa/vader/moeder/whatever misbruiken om anderen op de vingers te tikken. De moraalridder en het zielige slachtoffer uithangen over de rug van de overledene heen. Bah. Maar wellicht ben ik zo fel omdat ik dit al jaren moet aanzien op Fok en zou ik er anders genuanceerder over denken.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:20:47 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_24799119
Van mij mogen mensen het woord best als scheldwoord gebruiken, maar het vervelende is dat sommige mensen het constant gebruiken. Voor alles.
Als een klasgenote van mij wat verteld gaat dit meestal zo: Zo gisteremiddag hey kankermiddag kzat in die kankerbus en kdruk op die kankerknop doet dat kankerding t niet stopt die kankerbus niet bij die kankerhalte. Moesk verdomme dat hele kankerend gaan lopen, kankerzooi.

En nee, dit is niet overdreven! Ik denk dat dat is waar de meeste mensen de problemen mee hebben, het aantal keer dat het gebruikt wordt. Dat is waarschijnlijk met alle scheldwoorden zo, denk ik...
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:30:15 #79
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24799245
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:15 schreef GoZaHh het volgende:
zwakke zieltjes die mense die er niet tegen een woord kunnen omdat ze dat ZGNMD herrinert aan hun overleden watanook....

dan zouw je duz nixz meer mogen zeggen omdat mensen zig er niet lekr by voele
vryheid van wat je zegt tog

ook al is kanker roepen in een ziekenhuis niet egt beleefd nee...mah ut mag wel
jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:58:38 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24801822
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en calvobbes, dit is een perfect voorbeeld van de vertruttiging van de samenleving. Grow up, het leven is hard, mensen zijn klootzakken blablablabla. Je kunt om elk ding ene heisa maken, of je kunt het negeren.
Nah, dat is de wereld op zijn kop.
Ik denk dus eerder dat dat ongelimiteerde en overal toegepaste gekanker het perfecte voorbeeld is van verharding van de maatschappij.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:00:14 #81
54772 Silmarwen
pi_24801852
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, dat is de wereld op zijn kop.
Ik denk dus eerder dat dat ongelimiteerde en overal toegepaste gekanker het perfecte voorbeeld is van verharding van de maatschappij.
Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:10:07 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24802004
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:00 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Volgens mij zin mensen steeds veelste bewust bezig met normen en waarden en lijkt daarom alles erger dan het is. Ik durf te wedden dat ze jaren geleden liepen te miepen over teringlijer etc.
Oh, ik vind idd dat Balkenende veels te bewust veel te geforceerd bezig is met normen en waarden.
Maar of dat een 'excuus' zou zijn om er dus maar op los te kankeren?
Nee, imo nog steeds de wereld op zijn kop.
pi_24805619
Het grootste nadeel van kanker is dat het zo lekker rolt in de mond.
Vooral met een Haags accent zoals hier in (DUH) Den Haag wordt het nogal veel gebruikt.
Zijn wel meer woorden die lekker in de mond liggen die daarom veel worden gebruikt.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_24810303
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
Vet eten- - zeiken op niet-rokers-verhoogde bloeddruk- aderverkalking- niet zeiken dat je doodgaat.

Bovenstaande nvt, je beweegt voldoende, laag cholesterol, geen diabeet, je eet vold. fruit en groenten?

Gefeliciteerd! , je bent een iets langer levende chagerijnige zeikerd!

Ontopic:
Scheldwoorden als: kut, kutzooi, godverdomme gebruik ik wel eens, maar alleen wanneer ik echt boos ben.
Meestal niet in het bijzijn van onbekenden.
Men moet het zelf weten, maar het fanatiek gebruiken van kanker in een zin, vind ik asociaal en respectloos overkomen.
Denk dat de meeste mensen boven de 20 het ook niet meer zo snel roepen.
Je staat dan wat bewuster stil bij de betekenis van dingen. ( denk ik)

[ Bericht 10% gewijzigd door Brennie op 29-01-2005 02:57:55 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24810352
Omdat de gemiddelde kankerroeper niet echt overloopt van geestelijke ontwikkeling en dus feitelijk niet eens begrijpt wat hij roept.
Voorbeeldje uit de praktijk:
Lekker tegen je vrouw roepen dat ze maar de kanker moet krijgen terwijl ze dat al heeft.

Mijn advies: Neem een woordenboek. Probeer meer dan 12 letters van het alfabet te begrijpen/te kunnen lezen en gebruik als vervanging van het woord kanker een hele zin waarin je gebruik maakt van woorden die op een respectvolle manier duidelijk maken wat je eigenlijk probeert te zeggen zoals bijvoorbeeld: ik vind dat je zeurt schat.
Ik heb altijd gelijk.
pi_24810371
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:58 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.
Dit is alleen mijn bevinding van een paar zielige verslaafden.
Dit is zo niet mijn denkwijze, en ik ben een verstokte roker.
No offence, mensen op deze rare manier veroordelen is smeriger dan de peuk die ik zojuist gerookt heb.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:06:02 #87
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24811902
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 02:53 schreef hijgend_hert het volgende:
zoals bijvoorbeeld: ik vind dat je zeurt schat.
Ik begrijp eigenlijk mensen ook niet die zoiets tegen hun vrouw zeggen. Binnen een relatie heb ik geloof ik nooit iets ergers gezegd dan eikel of klootzak. Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"... Nee dat is gewoon flikker op idioot of erger en dat zegt denk ik niet zo veel over mijn geestelijke ontwikkeling en des te meer over mijn realiteitszin.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24812887
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef Migwi het volgende:

[..]

Dat klinkt gewoon niet
Daarom gebruiken we. KREBSHUND!
pi_24813612
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.

Staat gelijk aan kreeft.
Geluk zit in grote dingen
pi_24813649
Ach, zo af en toe kan het wel, ik vind het alleen lame als je eerst de hele tijd met kanker scheld, en als je opa het krijgt, zeg je het niet meer en flip je als iemand anders het zegt, zoals iemand die ik ken .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:56:59 #91
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24814265
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:30 schreef buzzer het volgende:

[..]

jij moet wat minder blowen, en je hebt geen idee waar je het over hebt....
klopt allebei
dat geldt voor de meeste hirow geloofk ;x
watann - ?
  maandag 31 januari 2005 @ 01:37:59 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_24844034
Het ligt er aan hoe het gezegd wordt Persoonlijk vind ik alleen mensen kanker toewensen niet kunnen, maar verder moet je mogen kankeren wat je wilt. Ik denk dat het woordje kanker zo gevoelig ligt omdat iedereen wel vrienden, kennissen, of familie heeft die er aan overleden zijn. En tis gewoon geen pretje
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_24844397
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:06 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Maar ik ga echt niet tegen iemand die zn handen thuis moet houden zeggen "ik vind het vervelend als je me zo aanraakt jongeman"...
Ik vraag me toch wel af hoe iemand reageert als je zoiets zegt. Ik zou zelf totaal overbluft zijn als iemand met zulke woorden begint te smijten.
Ik heb altijd gelijk.
pi_24861293
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Dus als iemand "maar" doodgaat aan een beroerte is dat minder erg want hij heeft minder geleden volgens jou?
Het valt mij altijd op dat mensen nergens problemen mee hebben tot het in hun eigen omgeving komt. Als je in het bijzijn van iemand die flipt bij het woord kanker zegt, "hey joh vieze aids lijer!" hoor je niets! Ik heb zelf ook kanker van heel dicht mee gemaakt, en zoveel andere ziektes ook. Stoor ik me er aan als iemand zegt "kankerzooi" omdat die gene extreem kwaad is? Nee! Waarom niet? Het is maar een krachtterm. Niets meer niets minder net als Godverdomme of andere kreten.
pi_24862644
Mensen worden tegenwoordig geïndoctrineerd door hun omgeving die als een vastgelopen LP maar blijft herhalen hoe ernstig kanker wel niet is.
Overal hoor ik de standaard uitspraak: “je mag daar niet mee spotten, mijn <willekeurig familielid> is overleden aan kanker”.
Diezelfde mensen schelden wel met “godverdomme!”, “teringlijer” en “flikker toch op”…
Waarmee ze meteen even gelovige mensen, mensen die vroeger overleden zijn aan de longziekte en homoseksuele mensen beledigen.
Wees of consequent en kijk naar je eigen gescheld eer je iemand op dramatische wijze verteld dat er iemand in je directe omgeving is overleden aan kanker, of scheldt helemaal niet.
Maar niet dat quasi verontwaardigde gedrag als iemand iets zegt die jou confronteert met een gebeurtenis uit het verleden.

Dit heb ik al vaker aan mensen gezegd die mij er op aanspraken: “Dus schelden met kanker mag wel en tering is wel prima? Want dat hoor ik je anders vaak zeggen..”
En de standaard repliek is dan “Ja maar dat was iets van vroeger...” Duidelijk de ultieme dooddoener voor elk gesprek. .
Een andere gebeurtenis die namelijk ook in het verleden ligt is het overlijden van <willekeurig familielid>.
Maar zodra je daar over begint en een verband legt met die uitspraak ben je opeens een lul en worden ‘woorden uit hun verband gerukt’.
Niets is minder waar.

Tering: ernstige vermagering, bloed ophoesten en ten slotte de dood.
In de negentiende eeuw was dit volksziekte nummer één in de westerse wereld.
Maar omdat deze ziekte overwonnen is mag het nu probleemloos gebruikt worden en negeert men het feit dat het vroeger in de tijd dat deze ziekte actueel was ook een scheldwoord was.
En bedenk wel, de 19e was qua normen en waarden nog veel strikter en hechter dan nu. Dan alsnog schold men met het woord.

Dus vergeet vooral dat er miljoenen aan zijn doodgegaan voordat er een fatsoenlijke methode voor werd behandeld…
Net zoals nu met kanker. :’) . Nu is ongeveer 60% te genezen en is de overige 40% de lul.
Iets wat in de toekomst dus niet meer zo hoeft te zijn, en dan wordt het een alom geaccepteerd scheldwoord en vergeet men eveneens dat er miljoenen mensen aan zijn overleden.

Feit is dat 1 op de 3 mensen in de westerse wereld kanker krijgt, wat inhoudt dat 1 op de 3 mensen er legitiem mee mag schelden.
En omdat kanker straks zo goed als te genezen wordt verliest het zijn beledigende, scheldende waarde.
Dan roepen mensen: “ik hoop dat je bestraling mislukt!”. En als jij je teen stoot roep je “bestraling nog aan toe!”.
En “flikker op” komt dan ook niet meer voor aangezien we mensen genetisch kunnen aanpassen en het ‘flikker-gen’ gemodificeerd hebben.
Want zo kunnen we voorkomen dat er geen minderheid beledigd wordt.
“Godverdomme” bestaat dan ook allang niet meer omdat wetenschappelijk aangetoond is dat de meeste mensen die kanker hebben (gehad) geen straf van god hebben ondergaan, maar dat ze dankzij inteelt en vervuiling die ziekte over zichzelf hebben afgeroepen…

En dan moet ik ook nog respect hebben voor iemand die moedwillig zijn lichaam vollaadde met tumoren omdat een slof sigaretten zo aangenaam smaakte, of dat asbestplaten zagen gemakkelijk kon en dat werken met giftige stoffen in laboratoria prima gereguleerd is…
Laten we vooral schilderwerk, automonteur, wonen naast een snelweg of werken in een kerncentrale maar lekker vergeten.

”Mensen die kanker roepen zijn dom en weten niet wat ze zeggen…”
Kanker toch een eind op, ik weet wel beter. .
pi_24878543
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
Dat doe ik al jaren
pi_24879727
Triest maar waar: kanker is volgens de Van Dale net zo hard een werkwoord.
"Wat zit jij nou weer te kankeren?" is dus correct Nederlands.

Zelf zou ik zoiets niet zeggen (behalve nu even als voorbeeld) omdat ik het schelden met ziektes of iets wat erop lijkt niet doe. Op de één of andere manier voel ik me er niet prettig bij. Ik scheld überhaupt amper.
It's like music to my ears. As long as it's good music, that is.
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:20:36 #98
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_24881068
Stel je voor:
Je hebt net ruim 100 chemokuren achter de rug, je hebt als gevolg daarvan nog veel beperkingen in je leven.
Je hebt vrienden gekregen die ook kanker hebben, maar ook daardoor vrienden verloren aan kanker.
Zou het dan geen pijn doen als iemand roept krijg toch kanker!? (zeker in periodes waarin je kortgeleden vrienden hebt verloren, of te horen hebben gekregen dat het weer terug is bijeen vriend)
silence can say more than thousand words
  woensdag 2 februari 2005 @ 21:44:03 #99
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24890587
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:20 schreef 61neorej het volgende:
Stel je voor:
Je hebt net ruim 100 chemokuren achter de rug, je hebt als gevolg daarvan nog veel beperkingen in je leven.
Je hebt vrienden gekregen die ook kanker hebben, maar ook daardoor vrienden verloren aan kanker.
Zou het dan geen pijn doen als iemand roept krijg toch kanker!? (zeker in periodes waarin je kortgeleden vrienden hebt verloren, of te horen hebben gekregen dat het weer terug is bijeen vriend)
men, ook niet lekker vergezocht ofzo...

als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 00:31:33 #100
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24894017
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:44 schreef Ruis het volgende:

[..]

men, ook niet lekker vergezocht ofzo...

als ik tegen je zou zeggen "ach man, val toch dood", betrek je dat dan ook aan je neef die vorig jaar een hartaanval op de fiets heeft gekregen en dus dood is neergevallen?
nou ja, niemand zegt toch "krijg toch de kanker". het is meer van kanker op of hou je kanker bek!
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')