abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:14:48 #1
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775220
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?

en ja, ik ken mensen die eraan overleden zijn, maar ik heb ook familie leden die aan een beroerte overleden zijn, en als ik zou zeggen, krijg een beroerte word er vervolgens grotendeels overheen gelezen!
pi_24775314
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
pi_24775385
Het is gewoon onfatsoenlijk.
[uitlokmode]En als je dat niet begrijpt, zoek dan andere vrienden dan je huidige tokkievrienden.[/uitlokmode]
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:23:36 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24775395
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24775407
Tja, sommige mensen overdrijven het echt... een soort vorm van aandachttrekkerij ofzo
pi_24775433
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:52 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24775466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_24775473
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.
Sommigen kunnen niet fatsoenlijk wezen en willen het niet laten voor een ander.
(ze hebben het idee dat hun "vrijheid" dan word ingedamd.)
Natuurlijk is het ieders vrije meningsuiting en dat moet je respecteren, maar toch.
pi_24775486
Godverdomme. Je mag niet eens iemand meer de grafkanker toewensen. Waar gaat het heen met deze wereld? .
For great justice!
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:29:28 #10
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775531
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:30:01 #11
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775540
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;
quote:
Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:31:24 #12
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24775572
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.

Zo kan je op alles wel wat verzinnen
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:34:34 #13
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775638
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:

[..]

Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:04 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24775850
ik vind het gewoon geen sympathiek woord

en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:48:31 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24775977
quote:
Kijk daar heb je het al,
JIJ vindt, een ander vindt weer iets anders,
m'n halve familie is nu al uitgeroeid door kanker,
ik word iig niet geraakt als iemand me kankerlijer noemt, wat in rotterdamse contreien nog wel eens gebeurt,
dat soort woorden raken me gewoon totaal niet.

Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...

Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.

Wat MIJ dan weer hogelijk verbaast is dat men over de pis gaat als het woord kanker gebruikt wordt,
maar gescheld met een aan Jood gerelateerde uiting volkomen geaccepteerd wordt.
Want dat is cultuur.
Raar volkje zijn we.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:49:47 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24776002
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_24776017
quote:
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.

Ik heb ook mensen verloren aan die ziekte, maar ik zie nog steeds het verband tussen het scheldwoord 'kankerhond' en mijn oma die op sterven ligt niet. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:51:03 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24776031
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:

nee, dat is idd een sympathieke uiting!
pi_24776167
Het is ook nog eens zo ontzettend on-origineel, verzin es wat anders. Bovendien denk ik dat de reacties zo EXTREEM zijn, omdat dit de enige ziekte is waar men mee scheld en waar jaarlijks zoveel mensen aan doodgaan. Het is daarom zo makkelijk om maar meteen met kanker te schelden, bovendien gaan de mensen die hier vaak mee schelden al over de zeik om nix.
Als men vaker gaat schelden met "AIDS-eikel" of "hart en vaatziekte debiel" dan zullen die extreme reacties wel verminderen.
Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:00 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24776217
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
bijvoorbeeld nou dat klinkt toch al een stuk sympathieker
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 12:01:38 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24776276
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:50 schreef boyv het volgende:

[..]

. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
Wel !! Jij bent puber, dat hoort

donderdag 27 januari 2005 @ 12:03:25 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_24776317
Shut up you cancerleader!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_24776382
't zijn allemaal huillies die zitten te zeuren als iemand het woordje kanker gebruikt om te schelden.

Kanker ligt gewoon heerlijk in de mond.
Komt door de K denk ik.
Kuthond!
Klotelul!
poKKelijer!
KanKerhond!

Ik heb ook mensen aan kanker verloren en van mij mag je de hele dag schelden met het woord kanker. Lekker belangrijk.
pi_24776402
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:

Dat klinkt gewoon niet
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:09:14 #25
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24776451
als ik heel en heel boos ben dan schiet het er soms wel uit, dat komt omdat je het hier in den haag echt overal om je heen hoort. Dat gebeurt bij mij gelukkig heel zelden, mijn vader is aan kanker overleden toen ik klein was ik word niet boos als mensen ermee schelden of ze moeten het heel veel doen dan vraag ik of het iets minder kan, meestal trek ik mij er niets van aan....
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:10:25 #26
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24776479
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
don't give me that fucking bullshit
pi_24776485
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:07 schreef Migwi het volgende:

[..]

Dat klinkt gewoon niet
De vertaling klopt ook zo mooi
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:20:50 #28
105263 Litso
Interlectueel.
pi_24776699
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
Ik ga gewoon voortaan iedereen Aidshoer noemen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:34:41 #29
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24777027
Het woord klinkt zo heerlijk grof, daarom ligt iedereen er zo gauw over te janken. En tyfus en cholera zijn middeleeuwse ziektes die natuurlijk helemaal niet erg meer zijn.
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:49:32 #30
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24778463
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
Normaal doet het me niks maar als ik een slechte dag heb dan wil het woord kanker nog wel eens wat dingen uit het verleden doen opborrelen. De lijdensweg die hiermee gepaard kan gaan wil ik gewoon niet herinneren op zo’n moment en dan kan het als een rode lap op een stier werken.

Nu zijn er natuurlijk tig woorden die dit effect kunnen hebben afhankelijk van de persoon in kwestie. Het lijkt me dan ook inderdaad niet zinvol om hier een onderscheidt in te maken. Je valt of over elke ziekte of je accepteert het. Aangezien ik normaal geen moeite heb met het gooien van ziektes (en het zelf ook doe) kies ik voor het laatste.

Het zou banaal zijn om hier anders mee om te gaan.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24778596
Hier dan een reactie van een "kenner". Ik heb kanker. Ik gebruik het woord ook wel eens als ik pissed ben of zo. Tja... Ik heb nu zelf ondervonden wat kanker is en ik kan iedereen vertellen dat het geen pretje is om de gehele zomer 24 chemokuren te hebben... Als mensen het woord gebruiken waardeer ik het niet maar het gaat er ook om waarom je het woord gebruikt. Als je iemand kanker toewenst ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Geluk zit in grote dingen
pi_24778695
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?

Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 14:03:30 #33
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_24778719
kanker ligt ook gewoon lekker in de mond. waarom denk je dat al die scheld woorden met een K beginnen (kut kanker klote..) het is lekker "klakkend". het ligt beter in de mond dan NSB-er toch?

en het typt ook nog eens lekker.
:')
pi_24778733
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Cancersufferer
Leider/lijder
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24778751
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:01 schreef vdo28 het volgende:
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?

Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Geluk zit in grote dingen
pi_24778880
Ik kan er niks aan doen. Het ligt aan m'n Haagse roots.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_24778982
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:

[..]

CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Gefeliciteerd! Fantastisch nieuws!!

of op z'n plat haags : "krèg nâh de kankah, dat is godverdegodver goed nieuws!!"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24779046
Eensch. Het gaat soms gewoon vanzelf bij mij .
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:41:14 #39
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24779464
quote:
Oeh beter. Gelukkig maar
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:31:19 #40
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24780279
Het hele idee van schelden is dat je iemand iets kuts toewenst. Zelf scheld ik niet op die manier op mensen, maar ik zeg geloof ik wel eens kanker-dit of dat (apparaat ofzo). Ik snap wel dat sommige mensen er erg gevoelig voor zijn voor dat woord, het is ook een kutziekte, maar sommige mensen overdrijven het vind ik. Ik was laatst in gesprek met iemand over een vriendin van me die een tumor bleek te hebben. Ik was erg boos en verdrietig en op een gegeven moment zei ik vrij hard (in een cafe) wat een KANKERZIEKTE. Niet grappig bedoeld, ik zocht naar een krachtterm en die kwam er uit. Kwam er zo'n vrouwtje op me af dat dat ongepast was want ik snapte blijkbaar niet dat de ziekte waar ik het over had vast niet zo erg als kanker was. Ik zo, ik had het over kanker, mevrouw. Wist ze niks op te zeggen, wheheh.

Maar, eigenlijk he, is val dood een minstens net zo erge opmerking, aangezien iets van de helft van de kankerpatienten overleeft.

Ik zal dus nooit iemand kanker echt toewensen maar ik vind het ook hypocriet dat sommige mensen mij wel god weet wat naar mn hoofd gooien en als ik dan een apparaat kanker toewens ben ik ineens afschuwelijk bezig. Das gewoon hypocriet. Het ergste wat ik me kan herinneren gezegd te hebben ging zo:
Andere persoon: tyfushoer, ik hoop dat die kutpillen van je opraken en je crepeert hier op de grond, ik hoop dat je nog een hartaanval krijgt, kutwijf!
Ik: kanker toch een end op, trut
Omstanders: oooooh ze zei kanker

Uh, jah.

(die pillen zijn voor een spierziekte, zonder die raak ik eerst verlamd, heel veel pijn, dan een hartaanval)

(en ik had met haar vriendje gepraat en daar was ze boos om)

(dus)
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24780490
Ik weet niet waarom maar ik zou zelf kanker nooit als scheldwoord gebruiken....
Waarschijnlijk omdat het me dan toch te ver gaat hoewel ik zelf ook best af en toe de hele wereld bijelkaar tier.....
bla bla bla......
pi_24780612
quote:

[..]

Nou gelukkig maar...!!!
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:44:56 #43
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24781621
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:59:01 #44
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_24781821
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?

Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:01:14 #45
113221 GoZaHh
is watching you
pi_24781849
je zegt tog juist kanker omdat het erg is...daz tog juist ut mooie draan
az je egt boos bent kan je iedergeval sgelden en je woede uiten en hoe erg je het allemaal wel niet vind...lucht op

vind dat je wel een goeie reden moet hebben ;p

woorden met een K sgelden sowiso lekker
ligt gewoon lekr in de mond az je boos bent...
mah om nouw te zegge KRAK ofzow
daz ook weer nixz"

KANKER is mooi
als woord dan
watann - ?
pi_24782393
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:36:56 #47
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24782473
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar

kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar

kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
pi_24782528
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:

[..]

aa zielig voor je ezel
046
Dank aan Yeahinho
pi_24782565
huh
046
Dank aan Yeahinho
  donderdag 27 januari 2005 @ 18:50:42 #50
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_24782668
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')