abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:14:48 #1
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775220
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?

en ja, ik ken mensen die eraan overleden zijn, maar ik heb ook familie leden die aan een beroerte overleden zijn, en als ik zou zeggen, krijg een beroerte word er vervolgens grotendeels overheen gelezen!
pi_24775314
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
pi_24775385
Het is gewoon onfatsoenlijk.
[uitlokmode]En als je dat niet begrijpt, zoek dan andere vrienden dan je huidige tokkievrienden.[/uitlokmode]
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:23:36 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24775395
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24775407
Tja, sommige mensen overdrijven het echt... een soort vorm van aandachttrekkerij ofzo
pi_24775433
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:52 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24775466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_24775473
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.
Sommigen kunnen niet fatsoenlijk wezen en willen het niet laten voor een ander.
(ze hebben het idee dat hun "vrijheid" dan word ingedamd.)
Natuurlijk is het ieders vrije meningsuiting en dat moet je respecteren, maar toch.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24775486
Godverdomme. Je mag niet eens iemand meer de grafkanker toewensen. Waar gaat het heen met deze wereld? .
For great justice!
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:29:28 #10
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775531
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:30:01 #11
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24775540
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;
quote:
Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:31:24 #12
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24775572
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.

Zo kan je op alles wel wat verzinnen
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:34:34 #13
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24775638
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:

[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.

Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:04 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24775850
ik vind het gewoon geen sympathiek woord

en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:48:31 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24775977
quote:
Kijk daar heb je het al,
JIJ vindt, een ander vindt weer iets anders,
m'n halve familie is nu al uitgeroeid door kanker,
ik word iig niet geraakt als iemand me kankerlijer noemt, wat in rotterdamse contreien nog wel eens gebeurt,
dat soort woorden raken me gewoon totaal niet.

Er is nog iets ergers dan schelden met kanker,
verwerk het woord NSB-er maar eens in een zin...

Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.

Wat MIJ dan weer hogelijk verbaast is dat men over de pis gaat als het woord kanker gebruikt wordt,
maar gescheld met een aan Jood gerelateerde uiting volkomen geaccepteerd wordt.
Want dat is cultuur.
Raar volkje zijn we.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 27 januari 2005 @ 11:49:47 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24776002
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_24776017
quote:
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.

Ik heb ook mensen verloren aan die ziekte, maar ik zie nog steeds het verband tussen het scheldwoord 'kankerhond' en mijn oma die op sterven ligt niet. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:51:03 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_24776031
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:

nee, dat is idd een sympathieke uiting!
pi_24776167
Het is ook nog eens zo ontzettend on-origineel, verzin es wat anders. Bovendien denk ik dat de reacties zo EXTREEM zijn, omdat dit de enige ziekte is waar men mee scheld en waar jaarlijks zoveel mensen aan doodgaan. Het is daarom zo makkelijk om maar meteen met kanker te schelden, bovendien gaan de mensen die hier vaak mee schelden al over de zeik om nix.
Als men vaker gaat schelden met "AIDS-eikel" of "hart en vaatziekte debiel" dan zullen die extreme reacties wel verminderen.
Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:00 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24776217
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead