Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
quote:Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.
Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Kijk daar heb je het al,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Krijg de tyfus,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
nee, dat is idd een sympathieke uiting!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
bijvoorbeeld nou dat klinkt toch al een stuk sympathiekerquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |