Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:23 schreef buzzer het volgende:
Dat is een van de scheldwoorden die ik nooit zal gebruiken
Daar is dezelfde reden voor als voor het woord gvd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar moeten mensen het woord zo nodig gebruiken?
leuk, je niet kunnen inleven in de rest van de wereld;quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Ayaxola het volgende:
Het is toch gewoon dat er veel mensen zijn die er nu mee te maken hebben. Ik denk dat als je vroeger tering had gezegd dat mensen het net zo erg hadden gevonden. Nu niemand er meer aan lijd weet je toch niet meer hoe erg het is.
quote:Wereldwijd gezien is tuberculose nog steeds een van de belangrijkste doodsoorzaken
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Beetje vreemde vergelijking vind je zelf ook niet? Er zitten vrij veel verschillen tussen een ezel en kanker. Als je iemand uitmaakt voor ezel dan is dat veel minder beladen dan dat je iemand uitmaakt voor kankerlijder. Maar goed, als je dat niet snapt...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.
Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Kijk daar heb je het al,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Ik gebruik dat woord nooit als scheldwoord o.i.d. en ik vind dat niemand dat zou moeten doen. Je weet niet wat mensen hebben meegmaakt, dus een een beetje respect is wel op z'n plaats. Er zijn toch zat minder beladen scheldwoorden.
Krijg de tyfus,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
Hallo!? Er is een verschil tussen iets letterlijk bedoelen en het gewoon als scheldwoord gebruiken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:29 schreef Everett het volgende:
Waarom? Omdat als je mensen hebt zien lijden aan die ziekte je het nooit zou gebruiken in een scheldwoord. Het grote verschil tussen een beroerte en kanker (de vergelijking die jij trekt) is dat er bij kanker mogelijk een onmenselijke lijdensweg aan vebonden is.
nee, dat is idd een sympathieke uiting!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Dos37 het volgende:
ik vind het gewoon geen sympathiek woord
en je kunt ook gewoon ga's dood zeggen
bijvoorbeeld nou dat klinkt toch al een stuk sympathiekerquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Krijg de tyfus,
krijg de pest,
val dood,
drop dead
zoiets bedoel je?
Wel !! Jij bent puber, dat hoortquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:50 schreef boyv het volgende:
[..]
. Mensen die zich hieraan ergeren nemen het te serieus; als ik m'n broertje uitscheld voor kutjoch, dan refereer ik toch ook niet naar een echte kut? Wut?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Shut up you cancerleader!
Ik ga gewoon voortaan iedereen Aidshoer noemenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef haagse_elfje het volgende:
ben benieuwd wanneer mensen met AIDS gaan schelden....
want na al dat gekanker mogen ze wel met iets orgineels komen
als ze zo graag willen schelden....
Normaal doet het me niks maar als ik een slechte dag heb dan wil het woord kanker nog wel eens wat dingen uit het verleden doen opborrelen. De lijdensweg die hiermee gepaard kan gaan wil ik gewoon niet herinneren op zo’n moment en dan kan het als een rode lap op een stier werken.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Ruis het volgende:
waarom reageren sommige mensen zo EXTREEM als je t woordje kanker in een belediging verwerkt , terwijl sommige andere dingen totaal genegeerd worden?
Cancersuffererquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef Litso het volgende:
Shut up you cancerleader!
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:01 schreef vdo28 het volgende:
offtopic:
Hoe gaat het btw nu met je Ronald1903?
Was het laatst niet genezen verklaard, of heb ik nu een verkeerd iemand?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
[..]
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Oeh beter. Gelukkig maarquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
CR, Complete Response. Ben weer helemaal de oude. Nog wel ff 10 jaar controle en na 5 jaar een officiele gezondheidsverklaring.
Nou gelukkig maar...!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:05 schreef Ronald1903 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:44 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind persoonlijk dat mensen die roken, dan ook niet moeten zeiken als ze kankerkrijgen.
Misschien is het niet te wijten aan het roken maar dan nog, je lokt het zelf uit en je btn een zielige junk anders was je we gestopt.
Hiermee wil ik dus zeggen dat rokers HELEMAAL hun mond moeten houden om over anderen te oordelen.
ZElfde mensen die hun lever kapotzuipen.
aa zielig voor je ezelquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:31 schreef Amando het volgende:
[..]
Ik vind ezel ook een beladen scheldwoord.
Mijn ezel is vorig jaar doodgereden door een tractor.
Zo kan je op alles wel wat verzinnen
Ik moet steeds vaker om jouw posts lachen! Het meerendeel van je posts zijn zo standaard en afgezaagd, het zou me niets verbazen als jij een bot ofzo bent!quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef Tessje het volgende:
[..]
Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?
Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
tssk, bijna 30 woorden getypt, haalt dit niet je hele post schema door de war?quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Precies, dat was eigenlijk ook de strekking van mijn post.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
Wow, jij durft.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Mooi, krijg kanker!
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Ik vind dat je mensen geen kanker moet/mag toewensen ook al bedoel je het niet zo letterlijk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |