Ik moet steeds vaker om jouw posts lachen! Het meerendeel van je posts zijn zo standaard en afgezaagd, het zou me niets verbazen als jij een bot ofzo bent!quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Ik bedoel dat mensen die roken minder recht hebben om aanmerkingen te maken op andere mensen. Die willen meestal niet het woord kanker horen mdat ze weten dat ze er aan zullen sterven aangezien ze hun verslaving toch niet de baas kunnen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:59 schreef Tessje het volgende:
[..]
Deze post past zoooo niet in het topic
Wat heeft roken nu weer te maken met het uitschelden van mensen?
Zelf gebruik ik het woord bijna niet, maar dat is niet omdat ik vind dat het niet kan/mag of wat dan ook. Ik ben meer een 'tering'type.
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
tssk, bijna 30 woorden getypt, haalt dit niet je hele post schema door de war?quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:32 schreef Stuart het volgende:
Het is een woord dat absurd vaak wordt gebruikt, veelal om mensen bewust zo hard mogelijk te raken.
Dat zou TS toch moeten weten, als veelgebruiker van dit woord![]()
Precies, dat was eigenlijk ook de strekking van mijn post.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou... ik heb liever niet dat mijn kinderen dergelijk taalgebruik hanteren, in mijn bijzijn sta ik het dan ook niet toe.
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Kankerwijf betekent niet dat je die vrouw kanker toewenst of toedicht.
Kankerjood betekent niet dat je die meneer van joodse komaf kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie anti semitisch.
Kankerrooie, betekent niet dat je die persoon met rood haar kanker toewenst of toedicht
en het is niet per definitie anti roodharigen
Kankerturk c.q. kankermarokkaan betekent niet dat je die meneer met een Turkse of Marokkaanse achtergrond kanker toewenst of toedicht en het is niet per definitie racistisch.
Wow, jij durft.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Mooi, krijg kanker!
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef milagro het volgende:
Maar als iemand het naar je roept, moet je het niet meer maken dan het is, inderdaad, namelijk een scheldwoord, bedoeld om lelijk te klinken.
Ik vind dat je mensen geen kanker moet/mag toewensen ook al bedoel je het niet zo letterlijk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Dirkh het volgende:
Het gezeur van mensen dat je niet mag schelden of vloeken hangt me danig de strot uit.
"Het is niet een net woord." Goh, dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Ook dat gezemel over joden. Kankerjood. Ik vind het prima.
Het is gewoon een krachtterm, so what. Last van? Mooi, krijg kanker!
Dat gevoel krijg ik er meestal ook een beetje bij.quote:
Ziektes gebruiken als scheldwoord in het algemeen is vrij Nederlands.. Zijn volgens mij weinig andere landen waar dat zo is. Aan de andere kant ken ik onvoldoende talen om hier echt iets zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wel bizar trouwens dat wij een van de heel weinige volkjes zijn die kanker als scheldwoord gebruiken.
Jij denkt dat iedereen precies hetzelfde denktquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken.
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisterenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap niet dat mensen er zo een heisa over maken. "Ja maar mijn opa is dood gegaan aan kanker" Boeie, die van mij ook, van wie niet eigenlijk, in die zin van het woord bedoel je het toch niet. Wat Dirkh zegt hoor, het is een krachtterm. Dat gemiep altijd van iedereen.
't is int engels ook een sterrenbeeld ( welke weet ik niet uit mn hoofd ) eigenlijk ook wel vreemd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:50 schreef Merovingian het volgende:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker cancer, op z'n engels, dat kan dan blijkbaar weer wel![]()
Dat kan ik me voorstellen. Maar mensen moeten relativeren.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:21 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Het wordt, denk ik, toch anders als het een 23 jarige vriendin van je is die eraan overlijdt. Eerste keer geconstateerd -> weggehaald -> controle alles ok -> tweede controle toch uitzaaiing -> weer weggehaald -> controle alles ok -> een van de controles daarop toch uitzaaiing -> Weghalen kon niet meer. De chemokuur etc. Ik weet het nog als de dag van gisteren![]()
Ik heb over het algemeen geen moeite met het woord maar heel soms roept het wel herinnering op aan pijnlijke situaties en dan interpreteer je het voor jezelf erger dan het bedoeld is. Of je wilt of niet
Ik stel gewoon een vraag om te zien of ik goed begrijp wat jij bedoeld.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:27 schreef Silmarwen het volgende:
En Calvobbes, je moet mijn woorden niet verdraaien.
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ookquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zoiets tegen mij riep...
Wel een keer 'kutwijf'...![]()
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:17 schreef milagro het volgende:
Kom eens langs hier in Den Haag en roep een zich misdragend kutjongere tot de orde in de tram of op straat of in het portiek van de flat waar je woont , krijg je gewoon kankerhoer naar je hoofd, hoor of iets met jood, kan ook
ik zie iig niet in waarom kankerhoer erger zou zijn dan kutwijf.
of kutwijf erger dan teringlijer
of teringlijer erger dan pleurishond
of pleurishond erger dan tyfusbak
of tyfusbak erger dan pestpokkecholeramongool
schelden is nooit leuk bedoeld.
een wildvreemde die aan mijn spullen zit met de bedoeling het zich toe te eigenen, krijgt van mij ook hele arsenaal aan onprettige, hinderlijke dan wel terminale ziektes naar zijn hoofd.
in dit kontext is niets lekkerder dan je zo uiten.
het wordt anders als je dat doet in huiselijke, schoolse of werkkring, bij de geringste onenigheid of tegenwerking,
Je moet tuig benaderen zoals ze jou benaderen is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:19 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Rotzak vind ik ook wel volstaan in zo'n situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |