Kort en simpel: laat die Boss (in godsnaam) links liggen als je budget toereikend is voor de Pulsar. Ik heb ze beiden een jaar geleden uit nieuwsgierigheid naast elkaar geprobeerd en de Pulsar blaast de Boss gewoon weg.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Iemand hier die de E&H Pulsar heeft?
na het lezen van een artikel erover in de Gitarist was ik eigenlijk wel erg benieuwd
*WD wilde eigenlijk een Boss TR-2 hebben
Sorry, was even kort in de war met de Worm. De Pulsar heb ik ook ooit geprobeerd.... In ieder geval is de Boss voor mij geen optie voor dit type effect....quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
De boss is duurder dan de pulsar volgens mij...
TR-2 90¤ of meer...
Pulsar 79¤ ofzo volgens de gitarist, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer...
Losse effecten, liefst analoog!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
ahum:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
Dat dacht ik althans...quote::ergens in deel 12 of 13 geloof ik, zei ik het volgende:
Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat.
Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten.
Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging
leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten,
en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.
quote:p woensdag 22 december in deel 14,zei ik wederom:
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalzone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!
Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.
Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)
Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???
Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.
Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......
Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegahquote:Ergens in deel 16 aan het einde van de threat bulkte ik:
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken..... Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
Losse effecten, zekers te weten, en dan niet teveel (wat soms lastig is als je lijdt aan - zoals Gitarist het formuleert - Gear Acquisition Syndrome (GAS)). Vooral om het overzicht te houden vind ik losse pedaaltjes fijn, niet teveel mogelijkheden, presets, tweaks, weet ik veel. Gewoon een paar knoppen, en daar moet je het mee doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hee, ik werk parttime in de verkoop, laat ik je een tip geven:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ahum:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...
[..]
[..]
Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegah
Multieffect!quote:Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Tsja, het wordt natuurlijk lastig om een mooie analoge scheur uit zo'n kastje te krijgen...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:04 schreef rockonbro het volgende:
Ik heb zelf een Boss GT-6, zit wel heel veel tijd in om een lekkere sound te krijgen.
Vroeger had ik losse boss pedaaltjes, aan de ene kant toch wel spijt dat ik die weg gedaan heb.
Maarrr ik begin de GT door te krijgen, gaat steeds beter klinken.
Ik vind alleen dat de distortions zo digitaal klinken, kent iemand dit probleem??
Tenzij het natuurlijk een speciaal topic voor Gitarist is...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist
Het topic voor gitaristen of Het topic voor de gitarist
B)
Kut!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist
Het topic voor gitaristen of Het topic voor de gitarist
B)
DW-7 Screaming Demon? Heb je het toevallig over de WD-7 Weeping Demon?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:23 schreef Cynic het volgende:
Heeft iemand toevallig zowel de DW-7 Screaming Demon van Ibanez als de PW-10 van Boss geprobeerd? Ik twijfel nog steeds een beetje...
Mooi plaatje, hoor.quote:
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..quote:Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen....Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet
Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd....
Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
Mijn stratje is het van afstand bekijken door de guitarshop nog niet waard.....!quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..
dat zau wel oke zijn want arrow is ver rijden van ons uit ibanez!quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:33 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater gaat weer op weereld tournee in 2005/2006.
Gitaar-icon john petrucci zet voet op nederlandse bodem![]()
![]()
Hoop iig dat ze een concertje geven buiten het arrow classic rock festijn om...
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:15 schreef Hammet het volgende:
Nee volgens mij kan Fruity Loops niet opnemen. Ik gebruik CoolEdit om te recorden; t werkt simpel en effectief.
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoendequote:Op donderdag 20 januari 2005 19:19 schreef Maaark het volgende:
[..]
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?
yep bedoelde ik... bedanktquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende.
Of bedoelde je dit niet?..
Heb je wel een kleine vertraging. Maar omdat alles dan diezelfde kleine vertraging heeft (als je goed in de maat speelt) kan je 't wel een klein stukje naar achteren schuiven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende.
Of bedoelde je dit niet?..
Ah, das handig!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:
M'n vader gaat een pedalboard voor me maken!!!
tvp
Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ah, das handig!
Hoe zit dat dan, kan je dat dan dicht maken zodat je het als een koffer mee kan nemen? En maak je het op maat voor de 4 effecten op die pagina waar je ondertitel naar verwijst of zijn dat enkel je 'topstukken'?
Succes!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:
M'n vader gaat een pedalboard voor me maken!!!
tvp
Dat lijkt me nou ook erg handig. Helaas bén ik niet handig, en heeft mijn vader een beetje weinig tijd...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:44 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)
Coole riffjes!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor..(oweee zak)
Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:
Nothing2 selecteren in de index voor de geinteresseerden
Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Zou alleen wel eens graag willen weten in welk genre jullie dit nou plaatsen?
Hé Dave, klinkt gaaf!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor..(oweee zak)
Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:
Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Hij gaat idd te soepel, ben me nog steeds aan het bedenken wat ik eraan kan doen. Dat lage moet je niet te lang vasthouden. Je moet in principe even een duikvlucht maken naar het lage in, dan hoor je de wah ook goed terug.... Oefenen oefenen oefenen...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb m'n Dunlop JH1 wahwah! Joeper!!
[afbeelding]
Het gebruiken is toch lastiger dan ik dacht. Het beste gaat met je rechtervoet en dan met hetzelfde ritme als je rechterhand. (of links als linkshandig bent en daaro je plectrum vast houd)
Dave, jij had er toch ook ene en je zei dat je vond dat ie te soepel gaat? (in vergelijking tot je multieffect) Nou, dat vind ik ook wel een beetje, je zit in een beweging van helemaal boven tot beneden en op het laagste gebied klinkt het niet zo goed. Maar ik moet sowieso nog veel oefenen voordat ik definitief ga zeggen wat ik er van vind.
Nu één probleempje. De plug op m'n splittercord is te klein en past niet. Ik denk ik dadelijk naar de electronicatent fiets en een contraplugje en gewoon plugje koop met een paar cm kabel en dan een verloopstukje maak.Dat moet toch gaan? (verkopen ze zo'n contraplugjes?)
gaaf gespeeld! Ik vond het nr wel Korn-achtig al zeg ik het zelf!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Ooh, daarom heb ik altijd zo'n moeite met zanglijnen verzinnen voor wat de rest van de band heeft verzonnenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
... Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Ik doe dat altijd tegelijkertijd... wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben anders wel degelijk voorstander van de zanglijn op het laatst, omdat je dan al helemaal de 'feel' van het nummer hebt! (wel pas na de zanglijn, de tekst verzinnen!!!)
Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:05 schreef MaZz_ het volgende:
Heeeey
Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb reeds 3 jaar keyboard gespeeld en ik speel sinds 2 jaar (nog steeds) drums.
Mijn vraag is dus, ik ben op zoek naar een (beginners?)gitaar waar je toch een tijdje mee vooruit kan met een nieuwprijs van maximaal 280 euro (excl. versterker).
Iemand advies? thx!
Geen Squier..quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!
Een Squier Stratocaster of Telecaster, Ibanez RG321, GRG270B, SA120, Epiphone Les Paul Special of SG Special om er een paar van bekende (beginners)merken te noemen.
Tsja, er zijn vast wel zat mensen die er tevreden mee zijn, maar voor dat geld kan je toch beter een Epiphone of Ibanez kopen denk ik altijd maar.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:54 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, ik heb een Squier Stratocaster Double Fat Stratmet een VOX Amp en het klinkt érg goed
.
Ow, ik dacht dat die Squiers wel meevallen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, er zijn vast wel zat mensen die er tevreden mee zijn, maar voor dat geld kan je toch beter een Epiphone of Ibanez kopen denk ik altijd maar.
Of een mexicaanse fender, maar goed, das natuurlijk nog wat duurder.
Even een extra toevoeging; RukPalace is een onwijze kutzaak. Ik adviseer jullie allemaal daar helemaal niets aan uit te geven. Kutzaak.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:22 schreef Hammet het volgende:
Oh ja trouwens... Als één van jullie nog eens een Gibson Les Paul wil kopen, moet je zeker even bij MaxGuitars in Den Haag langs gaan! Het is redelijk kleine zaak (als je het vergelijkt met Feedback R'Dam en Rock Palace), maar ze zijn gespecialeerds in Gibsons. Ik ben er vanmiddag geweest, en DAMN!!! wat heb ik lopen kwijlen! Die gitaren worden geselecteerd en dan pas geïmporteerd, dus je je kan er vanuit gaan dat het met het uiterlijk altijd goed is. Bij Feedback, worden die dingen blind besteld, dus zijn de meeste van gemiddelde Gibson-kwaliteit. Bij MaxGuitars hebben ze allemaal een ontzettend mooie top. Ook hebben ze bijzondere uitvoeringen die je bij anderen niet snel tegen komt. Ze hadden er nu een prachtige Light Burst, een Latte Creme en een spierwitte. Er hing ook een hele mooi lichtbruine LP DoubleCut. Ergens volgende week zou er ook nog een limited edition class 5 binnen komen, ook bijzonder.
Ze verkopen daar zo'n 2 tot 3 Les Pauls per week, dus het aanbod blijft continu veranderen. Echt de moeite waard dus!
Daar was ik vanmiddag ook, en het beviel me wel. Ik werd vriendelijk geholpen, je hebt uitgebreid de mogelijkheden om gear te testen, en ze hebben een behoorlijke uitzoekquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Even een extra toevoeging; RukPalace is een onwijze kutzaak. Ik adviseer jullie allemaal daar helemaal niets aan uit te geven. Kutzaak., [afbeelding].
Pfff, heb een jaar of 10 geleden een Squier strat gekocht voor een paar honder gulden en hij doet het nog steeds prima. OK, moet de hals af en toe beetje poetsen met gitaarpolish (matig gelakt) en af en toe een beetje contactspray in de elementenschakelaar blazen. Verder is de kwaliteit prima. Belangrijkste is dat hij prima speelt en klinkt. Heb hem wel eens mee heb genomen naar mijn band en daar vergeleken met de Fender strat deluxe van een collega op zijn Koch. Sorry hoor, maar iedereen was het er over eens dat ze eigenlijk vrijwel hetzelfde klonken.quote:
Slechte service, okay, het is beter dan de McDonalds maar in vergelijking met vrijwel alle andere muziekhandels is het gewoon kut en 90% van de spullen die ze daar hebben staan is gewoon klinklare troep.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:19 schreef Hammet het volgende:
[..]
Daar was ik vanmiddag ook, en het beviel me wel. Ik werd vriendelijk geholpen, je hebt uitgebreid de mogelijkheden om gear te testen, en ze hebben een behoorlijke uitzoek. Maar goed, als klant ben ik daar nooit geweest (ik bedoel: iemand die daar dan ook daadwerkelijk wat koopt
). Wat vond jij er kut aan dan?
Fender Strat Deluxe die hetzelfde klinkt als een squierquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:24 schreef Laxe het volgende:
[..]
Pfff, heb een jaar of 10 geleden een Squier strat gekocht voor een paar honder gulden en hij doet het nog steeds prima. OK, moet de hals af en toe beetje poetsen met gitaarpolish (matig gelakt) en af en toe een beetje contactspray in de elementenschakelaar blazen. Verder is de kwaliteit prima. Belangrijkste is dat hij prima speelt en klinkt. Heb hem wel eens mee heb genomen naar mijn band en daar vergeleken met de Fender strat deluxe van een collega op zijn Koch. Sorry hoor, maar iedereen was het er over eens dat ze eigenlijk vrijwel hetzelfde klonken.
Jij bent toch een akoestisch gitarist? Misschien dat de akoestische afdeling troep verkoopt, maar bij de elektrische gitaren hingen wel wat pareltjes hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Slechte service, okay, het is beter dan de McDonalds maar in vergelijking met vrijwel alle andere muziekhandels is het gewoon kut en 90% van de spullen die ze daar hebben staan is gewoon klinklare troep.
En ze sponsoren Di-Rect.
Ik geloof best dat de elektrische afdeling goed is hoor. Maar door de verkoop van goedkope akoestische gitaren, violen, bassgitaren, elektrische piano's, drumstellen en meer van dat soort dingen, die allemaal van ermbarmelijke kwaliteit zijn, proberen ze zich te presenteren als een soort all-around muziekwinkel maar verdienen ze eigenlijk lekker door het naaien van beginnende musici door ze op te schepen met een kutinstrument. Dat maakt het naar mijn idee een kutzaak.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij bent toch een akoestisch gitarist? Misschien dat de akoestische afdeling troep verkoopt, maar bij de elektrische gitaren hingen wel wat pareltjes hoor![]()
Het zou kunnen, maar ik heb het idee dat ze dit niet geheel opzettelijk doen. Maar goed, ik heb daar niet echt ervaring mee.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik geloof best dat de elektrische afdeling goed is hoor. Maar door de verkoop van goedkope akoestische gitaren, violen, bassgitaren, elektrische piano's, drumstellen en meer van dat soort dingen, die allemaal van ermbarmelijke kwaliteit zijn, proberen ze zich te presenteren als een soort all-around muziekwinkel maar verdienen ze eigenlijk lekker door het naaien van beginnende musici door ze op te schepen met een kutinstrument. Dat maakt het naar mijn idee een kutzaak.
Wij stonden er met zijn allen ook van te kijken. Ligt misschien ook aan het soort geluid wat je eruit wilt halen, in ons geval bijv. geen snoeiharde metal of zo.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Fender Strat Deluxe die hetzelfde klinkt als een squierLijkt me vrij sterk..
Aangevallen... neuh, wil alleen maar even een andere mening/ervaring laten horen.quote:Ik ben, geheel PERSOONLIJK, niet te spreken over de kwaliteit van die Squiers. Zoals ik al eerder zei kan je voor dat geld beter een Epiphone of een Ibanez kopen. VIND IK. Je moet je niet zo aangevallen voelen.
De juiste toca !quote:Op zondag 23 januari 2005 01:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, de juiste amp maakt een matige gitaar stukken beter.
Als ik een ding van mijn eerste (en totnutoe enige) gitaarsoldeeravontuur heb geleerd is het wel dat je altijd de verbindingen en schakelingen die je maakt moet checken met een multimeter. Als alles nog open ligt is een foutje makkelijk te fixen, als je pas achter evt fouten komt als je alles al inelkaar heb gezet en de snaren er weer op zitten ben je verder van huis. Zo had ik ook een fout in mijn schema gemaakt waardoor er sluiting ontstond en alledrie de elementen altijd aan zouden staan ongeacht de instelling van de schakelaars, maar dankzij mijn multimeter had ik dat op tijd ontdekt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen....Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet
Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd....
Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
2e instrument is alleen nodig als je geen accoordinstrument bespeelt. Voor gitaar dus niet nodig. Sowieso is het geen vereiste om aangenomen te worden, het is alleen een verplicht vak als je er al op zit.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
De elektrische afdeling is ook best goed, en qua service: Ik had een probleem met een elektrische gitaar die ik daar gekocht had (verklote potmeters) en dat hebben ze toch wel heel snel en netjes opgelost.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik geloof best dat de elektrische afdeling goed is hoor. Maar door de verkoop van goedkope akoestische gitaren, violen, bassgitaren, elektrische piano's, drumstellen en meer van dat soort dingen, die allemaal van ermbarmelijke kwaliteit zijn, proberen ze zich te presenteren als een soort all-around muziekwinkel maar verdienen ze eigenlijk lekker door het naaien van beginnende musici door ze op te schepen met een kutinstrument. Dat maakt het naar mijn idee een kutzaak.
Allereerst bedankt!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
gaaf gespeeld! Ik vond het nr wel Korn-achtig al zeg ik het zelf!
(maar wat is er in hmelsnaam aan de hand met dat belletje op de achtergrond dat gigantisch ruist en zo hoog is dat ie pijn in mn oren veroorzaakt?)
Dankje!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!
Een Squier Stratocaster of Telecaster, Ibanez RG321, GRG270B, SA120, Epiphone Les Paul Special of SG Special om er een paar van bekende (beginners)merken te noemen.
Nou daar zijn we dan.. Giseravond:quote:IK heb de versterker in de effectenloop van de top aangesloten...... Dus jullie herkennen hier geen fout aan zo te zien, want daar zegt niemand iets over... Weet je waar ik achterkwam na een telefoontje met de gitarist van blindsight (goede vriend van me ) ????? Dat ik eraan twijfel of ik het volume van de FX-Mix op de top wel heb opengedraaid.......
Tja jongens, my appologies..... ik informeer jullie na 22 Januari in deel 17 wel...of dit ook daadwerkelijk het probleem was...
dom dommer dave
De Superior-versie ligt voor 230 euro bij Feedback. Dat is echt geen geld voor zo'n mooie library.quote:Op zondag 23 januari 2005 10:31 schreef Hammet het volgende:
Zou iemand mij aan Drumkit from Hell kunnen helpen??
Ja, die hi-hat bedoel ik!quote:Op zondag 23 januari 2005 11:03 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Allereerst bedankt!
Naar mijn idee is dat de Hi-Hat die een beetje 'te' schel is![]()
En dat hoor ik idd ook nu pas, en het irriteert me enorm!!!
Gelukkig horen anderen altijd meer als ikzelf. Ik laat altijd iemand anders een oordeel doen over dingen die ik speel of opneem. (tenzij ik natuurlijk voor 1000% zeker ben, maar dat is zelden.) Denk dat je de hi-hat bedoelt die onder het stakkato stuk meeslaat en op het einde even??
Wij hebben met de band ook afgesproken om eerts de muziek te schrijven en dan de teksten eroverheen. Muziek kun je natuurlijk wel aanpassen maar de grote lijnen (sfeer) in een nummer bepaald IMO toch wel de muziek. Je geeft zelf een perfect voorbeeld hiervan.
Daarbij zijn we nog op zoek naar een zanger..
hmmm.. ik weet het niet.. Theoretisch gezien niet nee.. Maar voor mijn gevoel klinkt het anders. Ach ja, wat maakt het uit...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:38 schreef Jorikjet het volgende:
nee dat kan niet,
heb je in wmp misschien met die equalizer je geluid instellingen anders ofzo.
Ja zie je.. Dat dacht ik al. Als je formaten gaat veranderen kan ook de geluidskwaliteit achteruit gaan of zelfs anders worden.Is niete rg, kom er wel overheen. Ik moet eens met goede vriend Tommie Bonajo (gitarist Blindsight) de instellingen van mijn progjes nakijken. Er zijn wel meer problemen waar ik wel eens op stuit, maar omdat nu hier constant te gaan vermelden? En vaak weet ik ze niet echt te verwoorden in kortere posts, en om nou van die ellenlange.... ach ja wtf.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
wel opletten dat er bij wmv en mp3 encoding wel degelijk veranderingen kunnen optreden. Vergelijk em eens met een wav file!
Volgens mij heeft ie nog een Boss Metalzone.quote:Op zondag 23 januari 2005 16:48 schreef Jorikjet het volgende:
probeer hem dan te verkopen en koop een nieuw distortion pedaaltje
Yups, de Boss Metalzone MT II, en een chorus ensemble CE 5. Beide pedalen zijn grandioos. De distortion is precies het geluid wat ik wil. (dit krijg ik trouwens THUIS ook uit de me50) De chorus heeft de overtreffende trap van mooi... Maarja, nadeel, ik heb geen Flanger, geen phaser, geen octaver, geen whammywha, geen sound mod, enz enz.... Die heb ik wel nodig..quote:Op zondag 23 januari 2005 21:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie nog een Boss Metalzone.
Klopt dat, Dave? Hoe bevalt die distortion dan? (je zei ook dat je je losse pedaaltjes uit je auto ging halen)
ik heb de strat ergens anders liggen maar ik zal binnenkort eens kijkenquote:Op zondag 23 januari 2005 16:52 schreef Schorpioen het volgende:
Zeg, weet iemand heel toevallig welke maat imbussleutel je nodig hebt voor het afstellen van de actie van een standaard strat style brug, en welke voor het instellen van de truss rod? Ik ben die sleutels kwijtgeraakt maar kan zo gauw nergens vinden welke maat ze standaard zijn. Of is er geen standaard?
Hee... moet je daarover nadenken????quote:Op maandag 24 januari 2005 18:10 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb gister weer ff op die ibanez gespeeld waar ik het laatst over had
man, wat klinkt die humbucker phat!
ik zit er echt sterk aan te denken zelf ook maar eens een ibanez aan te schaffen ipv wat anders
Ibanez-gitaren zijn voor mietjes die zich moeten verschuilen achter een shit-load aan distortionquote:Op maandag 24 januari 2005 19:00 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hee... moet je daarover nadenken????![]()
jij ziet er uit als een objectief persoon om over Ibanez gitaren te praten...quote:Op maandag 24 januari 2005 19:00 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hee... moet je daarover nadenken????![]()
nou ga je me toch niet vertellen dat Satriani een mietje is hè ?!quote:Op maandag 24 januari 2005 19:16 schreef Hammet het volgende:
Ibanez-gitaren zijn voor mietjes die zich moeten verschuilen achter een shit-load aan distortion
Idd..Ik hou me erbuiten..quote:Op maandag 24 januari 2005 19:26 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
jij ziet er uit als een objectief persoon om over Ibanez gitaren te praten...
AAAh, Hammet hoef je niet voor vol aan te nemen, speelt op een gitaar van 30 kilo...quote:nou ga je me toch niet vertellen dat Satriani een mietje is hè ?!
maar als dit je mening is, mag je die toch ff beter leren te formuleren
no offence
Dat hoeft niet perse samen te gaan. Satriani is wel een supergoede gitarist, ben geen fan maar heb veel nummers van em en speel van 3 nummers de slaggitaarpartij. Ik vind het een perfectionist op het gebied van gitaarspel. Hij heeft vette geluiden en riffs maar na een half uur zijn muziek zet ik het af, want dan wil ik ook wel wat vocalen hebben, zelfde geld voor Steve Vai en alle andere sologitaristeni. Daarom ben ik wel een enorme Dream Theater fan (en niet alleen vanwege het komend feit, ook wel om meer hoor!!), vanwege het feit dat ze op de cd instrumentaal en vocaal combineren. Vaak met nummers die, na de zanglijn te hebben afgerond, nog lekker lang doorgaan.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
houd je als ibanez fan ook van Satriani of hoeft dat niet meteen samen te gaan?
Hah, tjsa, jij daarentegen hebt zeven snaren nodig om de show de stelen, ik slechts zesquote:Op maandag 24 januari 2005 19:41 schreef Ibanez het volgende:
[...]
AAAh, Hammet hoef je niet voor vol aan te nemen, speelt op een gitaar van 30 kilo...![]()
![]()
![]()
ben ik de enige die zich altijd erger aan niet-afgeknipte-snaren?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:20 schreef super-muffin het volgende:
[afbeelding]
Een eentje aan m'n gitaar, ik speel in eens een stuk beter!
Nope, you are not alonequote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
ben ik de enige die zich altijd erger aan niet-afgeknipte-snaren?![]()
METAL TONE MT100 Price 23 Euro :S holy fuck dat is wel heeeel goedkoopquote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:41 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie al die nieuwe pedalen van Behringer gezien die halverwege 2005 uit moeten gaan komen? Holy shit, het zijn er echt veel, een stuk of 20+ in één keer
Klik hier voor de hele lijst.
Allemaal nagemaakt van bestaande bakken, vooral Boss en Electro-Harmonix zijn de dupe geworden. Het is natuurlijk Behringer, dus ik weet niet of het een beetje klinkt, maar ik verwacht dat het ook heel goedkoop wordt, dus wie weet kun je straks voor erg weinig geld een aardig speeltuintje aanleggen.
Bassisten zij mietjes, die hebben dikke snaren nodig, anders slaan ze misquote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Hammet, jij vind bassisten zeker geweldig? die hebben maar 4 snaren![]()
maareh... wat heb jij dan voor merk en type?
En terecht!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:29 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb een Epiphone Les Paul Standard. Ik ben echt helemaal Les Paul-malloot. Zowel het geluid als het uiterlijk vind ik briljant.
Ja vet hequote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
METAL TONE MT100 Price 23 Euro :S holy fuck dat is wel heeeel goedkoop
Nee, ik heb een 7 snaar nodig zodat alleen de Titanic dieper ligt..quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:40 schreef Hammet het volgende:
[..]
Hah, tjsa, jij daarentegen hebt zeven snaren nodig om de show de stelen, ik slechts zes
Neem aan dat je een 'stoere' zevensnaar nodig hebt om ergens anders voor te compenseren?
Nou bassisten gaan tegenwoordig ook al makkelijk naar de 6/7 snaren en in uiterste geval 9 op een 'gewone' plank en 12 op de stick...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Hammet, jij vind bassisten zeker geweldig? die hebben maar 4 snaren![]()
maareh... wat heb jij dan voor merk en type?
Van die gitaren weet ik niksquote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:22 schreef MaZz_ het volgende:
Ik ben nog niet erg 'into' gitaren, maar omdat ik binnenkort toch serieus wil beginnen met gitaar spelen ben ik vandaag naar Feedback in Rotterdam geweest.
Mijn oog viel op deze gitaar:
Ibanez GIO 270 bk voor 239 euro
of:
Ibazez SA 120 CN voor 249 euro (v/d site)
Deze versterker leek mij wel ok:
Fender Champion 30 dsp voor 189 euro
Zijn dit goede spullen om mee te beginnen?
Jezus, zelfs de look is hetzelfde!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:41 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie al die nieuwe pedalen van Behringer gezien die halverwege 2005 uit moeten gaan komen? Holy shit, het zijn er echt veel, een stuk of 20+ in één keer
Allemaal nagemaakt van bestaande bakken, vooral Boss en Electro-Harmonix zijn de dupe geworden. Het is natuurlijk Behringer, dus ik weet niet of het een beetje klinkt, maar ik verwacht dat het ook heel goedkoop wordt, dus wie weet kun je straks voor erg weinig geld een aardig speeltuintje aanleggen.
Gelukkig lijkt de metaltone niet zoveel op de metalzone.... Ook qua uiterlijk niet...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jezus, zelfs de look is hetzelfde!
Schaamteloos!
Je kan zo zien van welk merk ze het pedaal gejat hebben!![]()
Nu maar hopen dat ze een beetje klinken.
Ach, je weet het weer zeker als je het aansluiten. (waarschijnlijk)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:36 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Gelukkig lijkt de metaltone niet zoveel op de metalzone.... Ook qua uiterlijk niet...
Ach, ze schamen zich er niet voor:quote:
Ik zeg: hulde! (hoewel ik andere gitaren ook wel mooi vind hoor!)quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:29 schreef Hammet het volgende:
Ik heb een Epiphone Les Paul Standard. Ik ben echt helemaal Les Paul-malloot. Zowel het geluid als het uiterlijk vind ik briljant.
Hehe, ik zat ook te kijken naar -die- Line6 versterker. Maar ik vond uit die iets goedkopere Fender toch een natuurlijker geluid komen, met ook bijna net zoveel effecten. Er stond trouwens 30watt op... maar als ik em op stand 5 v/d 10 zette knalde m'n oren er zowat vanaf.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 21:29 schreef Ibanez het volgende:
Van die gitaren weet ik niks; maar ik weet wel dit: Bij feedback krijg je een Line 6 30 watt spider 2 voor 209 euro. Dat is een vertsterker met geweldige effecten erop. Hoef je ook de eerste tijd geen pedaaltjes te kopen.
Het zijn ook niet echt de wattages zoals ze die toepassen op huiskamer-installaties...quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:22 schreef MaZz_ het volgende:
[..]
Hehe, ik zat ook te kijken naar -die- Line6 versterker. Maar ik vond uit die iets goedkopere Fender toch een natuurlijker geluid komen, met ook bijna net zoveel effecten. Er stond trouwens 30watt op... maar als ik em op stand 5 v/d 10 zette knalde m'n oren er zowat vanaf.
mag ik hopen dat je er geen slagplaat op hebt zittenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:29 schreef Hammet het volgende:
Ik zou eigenlijk een Gibson Les Paul willen, maar die zijn toch wel wat te duur voor een studentje
Ik noem Feedback, voor de prijs en de afstand, denk ik.. En Gio nekken, om mee te beginnen zijn ze wel okay. Als je iets gevorderd raakt (lees andere wensen krijgt) dan ga je de nek en het geluid misschien minder waarderen. Maar je moet oordelen naar je eigen smaal. Misschien bevalt je de sound en de neckdmension wel. Alhoewel je bij dat laatste nog niet zogauw stil moet staan.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
mag ik hopen dat je er geen slagplaat op hebt zitten?
doe mij maar een SG
@ MaZz_
ik heb gehoord dat GIO de minste gitaren zijn die je van Ibanez kan kopen...
misschien weet Ibanez (the user) hier meer van?
verder heb ik met feedback niet al te goede ervaring...
wow!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 19:41 schreef Tijn het volgende:
Die slagplaat heb ik er af gehaald natuurlijkquote:Op woensdag 26 januari 2005 17:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
mag ik hopen dat je er geen slagplaat op hebt zitten?
doe mij maar een SG
Als je metalzone toch voor jou de goede distortion geeft, heb je verder toch niets meer nodig?quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:39 schreef Ibanez het volgende:
Slagplaten verneuken je geluid
Om even terug te komen op mijn grootste ergernis van het jaar 2005: (ja nu al)
De Me 50. Ik gebruik em alleen nog maar voor de modulaties. De distortions die erop zitten zijn gewoon crap en digitaal! Ik zet er een analoge Metalzone bij. Er gaat dus niks boven analoge losse pedaaltjes. Hier thuis in de Line 6 is alles koek en ei, maar in de Marshall stack blijft het bagger. Dus dat is mijn oplossing...
* Ibanez begint zich te bedenken om een HD147 aan te schaffen, omdat daar al geweldig klinkende distortions en andere effecten in opgeslagen zitten...
Dat zeg je wel. Maar voor solo's gebruik je wel meer als alleen een distortion, en dan moet ik weer gaan pielen met de me 50 om daar een clean kanaal te programeren met alle effecten die ik wil voor de solo, intro noem maar op. Trap ik de metalzone erbij heb je weer volumeverschil. Dus het blijft piellen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Als je metalzone toch voor jou de goede distortion geeft, heb je verder toch niets meer nodig?
Maakt wel uit, als je het niet doet gaat je gitaar snel ontstemmen want de snaar kan dan snel slippen. Ik draai de dunnere snaren altijd een stuk of 4 keer eromheen, van onder naar boven, en dan daarna door het gaatje. De dikkere snaren wat minder, 2-3 keer. Zorg ervoor dat ze niet over elkaar lopen maar netjes naast elkaar liggen en strak om het kopje gewikkeld zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:21 schreef googoodoll het volgende:
ik zet net nieuwe snaren op mijn gitaar - zal ik ze eerst even een paar keer rond het "kopje" wikkelen alvorens ik ze in dat gaatje stop om ze vast te draaien, of gewoon in 1 keer erin en draaien maar? of maakt het geen reet uit?
Ik heb gewoon de meest standaard stemknoppen zeg maar, maar als je de snaren er goed en netjes opzet ontstemmen die ook niet. Zorgen dat je ze goed stretcht na het opzetten en ze blijven perfect in tune. Beetje grafiet in de gleufjes van de kam en brug wil ook wel eens helpen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef Tijn het volgende:
Ja, over dat slippen/ontstemmen: ik heb nieuwe stemknoppen op m'n gitaar laten zetten een maand geleden ofzo en daar zit een extra schroef op waarmee je de snaar vast kan zetten, zodat dat slippen niet meer kan gebeuren. Heel relaxed, m'n gitaar wou nog wel eens ontstemmen, maar dat is nu aanzienlijk minder geworden
maar bij deze gitaar ziet het er toch echt wel cool uit.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bij sommige LP's staat een slagplaat wel tof (de oudere dacht ik)
maar bij die nieuwe vind ik het smerig
ik dacht dat er op de nieuwste LP's ook geen slagplaat zat maar dat je die er los bijkreeg met schroefjes voor als je het wel erop wilt
ben toch wel blij dat er een slagplaat op mijn strat zit... anders hingen mn pickups zo los
Hé, stoer man!quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:47 schreef Rancor het volgende:
heej mensen ben bezig met mijn project :
eerste deel is klaar het monteren van de slagplaat!
[afbeelding]
zo zag die eruit
[afbeelding]
uit elkaar
[afbeelding]
aftekenen voor het boren van de gaten bovendien pasten de gaten van de switch en de knoppen niet meer daarvoor heb ik de gaten in de body aangepast.
[afbeelding]
zo ziet die er nu uit.
er komen nog meer veranderingen foto`s volgen later!
Tsja, dat is de zelfde gitaar als ik heb (zie vorige pagina), en we waren het er wel over eens dat het zonder toch mooier isquote:Op donderdag 27 januari 2005 08:50 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
maar bij deze gitaar ziet het er toch echt wel cool uit.
(mijn gitaar!)
Klopt, die Standards hebben er een losse slagplaat bijgeleverd, met de tools om m te monteren (dus waarschijnlijk boortje+schroevendraaiertje). Of de Customs nog met voorgemonteerde slagplaat worden geleverd weet ik niet, maar ik denk het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik dacht dat er op de nieuwste LP's ook geen slagplaat zat maar dat je die er los bijkreeg met schroefjes voor als je het wel erop wilt
Die van mij (1981) heeft wel een voorgemonteerde slagplaat uiteraard, en die heb ik er vanmorgen naar aanleiding van deze discussie ook maar eens afgeschroefd. Ziet er wel ok uit, al zijn die gaatjes natuurlijk niet zo mooi. Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, dat is de zelfde gitaar als ik heb (zie vorige pagina), en we waren het er wel over eens dat het zonder toch mooier is.
[..]
Klopt, die Standards hebben er een losse slagplaat bijgeleverd, met de tools om m te monteren (dus waarschijnlijk boortje+schroevendraaiertje). Of de Customs nog met voorgemonteerde slagplaat worden geleverd weet ik niet, maar ik denk het eigenlijk niet.
Daarom heb ik de mijne al lang geleden vervangen door een creme-kleurig exemplaarquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:15 schreef Svyatagor het volgende:
...Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.
Je zou eens kunnen proberen om zwarte schroefjes in de gaatjes te draaien. het is ook niet erg mooi, maar het staat beter dan gaatjesquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die van mij (1981) heeft wel een voorgemonteerde slagplaat uiteraard, en die heb ik er vanmorgen naar aanleiding van deze discussie ook maar eens afgeschroefd. Ziet er wel ok uit, al zijn die gaatjes natuurlijk niet zo mooi. Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Maar voor solo's gebruik je wel meer als alleen een distortion, en dan moet ik weer gaan pielen met de me 50 om daar een clean kanaal te programeren met alle effecten die ik wil voor de solo, intro noem maar op. Trap ik de metalzone erbij heb je weer volumeverschil. Dus het blijft piellen.
@H-I-M: Wat is een goed bod voor een HD 147 uit 2003. Alleen de top. Heb iemand gevonden die vraagt voor een goed bod. Kan em bij de gitaarshop uithalen voor 1800,- ongeveer. Let wel dit is een HD147 met een Line 6 4* 12 zoals dit:
[afbeelding]
Dus wat zou nou een mooie prijs zijn voor een HD 147 los uit 2003??
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!
http://www.line6.com/hd147/home.html
![]()
Anders hoor je toch helemaal nietsquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??![]()
Ja, dat is sowieso een goede tip natuurlijk. Het was meer een bruggetje om even te vermelden dat ik "new & improved" stemknoppen hadquote:Op donderdag 27 januari 2005 02:09 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de meest standaard stemknoppen zeg maar, maar als je de snaren er goed en netjes opzet ontstemmen die ook niet. Zorgen dat je ze goed stretcht na het opzetten en ze blijven perfect in tune. Beetje grafiet in de gleufjes van de kam en brug wil ook wel eens helpen.
Dan moet je ook niet die oude pakkenquote:Op donderdag 27 januari 2005 15:39 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hebben ze deze niet met een grotere slagplaat?
eigenlijk wil ik deze
maar ik vind de kleur echt enorm saai...
als ik zo de kleuren zie van epiphone vind ik er eigenlijk geeneen kleur tussen zitten die ik echt mooi vind...
Heb ik gezien! Best lol... maar je hebt geen idee voor een schappelijke prijs voor een HD 147 tweedehands?? (hij is uit 2003)quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!
http://www.line6.com/hd147/home.html
![]()
Metal!!!!!!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??![]()
maar ze zijn allemaal lelijk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
je hebt bij gitaren van epiphone keuze uit meer kleuren dan alleen die...
niet zelf gemaakt maar het is een "spiegel"slagplaat!quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, stoer man!
Waar heb je die slagplaat van gemaakt?
voor zogenaamd "headroom" dynamische hoofdruimte waardoor de klank veel voller blijft zonder op hoge volumes te clippen. Hoewel je daarmee met 150W ook al wel een heel eind komtquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
dat noemen ze Chroom toch?quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:54 schreef Rancor het volgende:
[..]
niet zelf gemaakt maar het is een "spiegel"slagplaat!![]()
Ok, maar waar zijn per se die hoge volumes voor nodig dan? Bij grote gigs heb je toch PA en monitors enzo...hard spelen is natuurlijk mooi, maar ik hoor het verschil tussen 150 en 300 watt echt niet - ook omdat rond die tijd het bloed me uit de oren loopt denk ik...quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
voor zogenaamd "headroom" dynamische hoofdruimte waardoor de klank veel voller blijft zonder op hoge volumes te clippen. Hoewel je daarmee met 150W ook al wel een heel eind komt
eh dat is het, het is geen chroom. maar ja wat je wilt chroom spiegel ......quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:03 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dat noemen ze Chroom toch?
spiegel is van glas + laagje wat dan ook en is veel te zwaar om op een gitaar te zettenquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef Rancor het volgende:
[..]
eh dat is het, het is geen chroom. maar ja wat je wilt chroom spiegel ......
Nee, maar het gaat hier ook vooral om het opnemen en vaak geeft de amp op hoge volumes een rauwer/beter geluid om het karakter van die amp op te nemen. Voor live geeft het vooral een enorme punch als je optredens geeft op hele grote podia waar je amp als je monitor fungeert.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, maar waar zijn per se die hoge volumes voor nodig dan? Bij grote gigs heb je toch PA en monitors enzo...hard spelen is natuurlijk mooi, maar ik hoor het verschil tussen 150 en 300 watt echt niet - ook omdat rond die tijd het bloed me uit de oren loopt denk ik...
Ik heb zelf 2x 60 watt en die heb ik nog nooit verder opengehad dan 1/3, ook niet bij optredens. Klinkt reuze vol. En clippen is me nog nooit overkomen.
Jajajajaja, zoek het op in het woordenboek zou ik zeggen! Het is iig een materiaal dat gebaseerd is op een spiegel want het spiegelt echt. Het komt wel vaker voor bij Ibanez, dit soort slagplaten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
spiegel is van glas + laagje wat dan ook en is veel te zwaar om op een gitaar te zetten
ik dacht eerst ook een echte spiegel op mn gitaar te kunnen zetten maar dat werd me sterk afgeraden
Vandaar dat ik zei dat die ene SG met grote slagplaat niet in cherry te krijgen is.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
je hebt bij gitaren van epiphone keuze uit meer kleuren dan alleen die...
HD =quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
300 Watt is gewoon rocken!! En de HD 147 Rocked! Daar kun je van opaan!!
er zijn wel meerdere dingen die rocken waar HD in zit. Neem nou een Harley Davidson, dat rockt ook de pan uit....
Persoonlijk vind ik een SG met kleine slagplaat wel veel gaver!quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat die ene SG met grote slagplaat niet in cherry te krijgen is.
EDIT: wel in rood
Ik vond eerst de cherry SG het mooist, maar bij nader inzien toch de zwarte. Met grote slagplaat!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
Persoonlijk vind ik een SG met kleine slagplaat wel veel gaver!
Oh! Godslastering!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vond eerst de cherry SG het mooist, maar bij nader inzien toch de zwarte. Met grote slagplaat!
http://www.guitargeek.com ?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:18 schreef Jorikjet het volgende:
wat was die site waar je van allerlei bands kunt zien wat voor een gitaren enzo ze gebruiken?
iemand had dat een keer gepost in deze topic reeksen als ik het nu op wil zoeken ben ik dik een paar uur bezig aangezien fok alles behalve vlug is.
Bron: Harmony Centralquote:* "Purple Haze" Intro and Solo section -- modeled on the Fuzz Face pedal played into a 100-Watt Marshall Super Lead amp effected with an EMT plate reverb and Octavia (Solo)
* "Little Wing" Intro and Solo -- including the tone from the miniature rotary speaker recorded at London's Olympic Studios
* "Voodoo Child" Intro and Solo -- based on the VOX Clyde McCoy Wah pedal, brown Fender Bassman amp and an EMT plate reverb
* "All Along the Watchtower" Intro and Solo -- recreated using Hendrix's acoustic guitar plus a 100-Watt Marshall Super Lead amp
Als het klinkt zoals het er uit ziet!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Na de Dan Donegan (Disturbed) en Eric Clapton multieffectjes op stompbox formaat, een heuse Jimi Hendrix multieffect met wahwah!
[afbeelding]
Dit kan ie:
[..]
Bron: Harmony Central
Als Hendrix fan (dat ben ik, was dat al opgevallen?) ziet zoiets er wel gaaf uit. Maar of ik het zal kopen? Ik denk niet dat het nut heeft een geluid te imiteren. En ik vraag me ook af hoe goed het klinkt.
Nu maar hopen dat ik me niet laat verleiden!
Nou, als je dan al een Hendrix effect maakt moet het er toch wel zo uit zien, vind ik!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als het klinkt zoals het er uit ziet!!![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Intro |------------------------2----------------------------------2-0------------ |------3-2-3-5-3-2h3p2---2-----5-3-2----------5-3-2---------3---3----5---5- |-----4----------------4-3----x--------------2------2---2---2-----6--6---6- |----4-------------------4---x--------------2---------2---0------------6--- |-2-2--------------------4--x--------------0------------------------------- |------------------------2-x---------2-4-5--------------------------------- -----2--------------------| -4---2--------------------| -6---3----4-3-3---3-4-4-3-| -----4---x------4---------| -----4--x-----------------| ---0-2-x------------------| Verse: Bmin F# A D C#min F# Chorus: Bmin A F# |
Vet man! Ik heb er een video van. Hetfield doet die riff na de intro zo:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:03 schreef Hammet het volgende:
Ik heb hier de Dream Theater - Master of Puppets bootleg liggen. Wat enorm gaaf is die![]()
Volgens mij wel, maar dan niet constant. Dus ene keer wel, dan weer niet. Maar ik kan me ook vergissen, ik hoor het niet zo heel goed.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Vet man! Ik heb er een video van. Hetfield doet die riff na de intro zo:
E,F,B
E,F,C
E,F,C#
E,F,C
E,F,B,B als ik me niet vergis. (losse tonen welteverstaan, alles "downpicking".
Petrucci doet hetzelfde, alleen bij dat stukje E,F,C# doet ie bij die C# een pull-off naar een losse A, zomaar, alsof de riff nog niet snel genoeg gaat. Doet ie dit op het album ook??
Dan is het idd dezelfde opname..Die van mij is uit Parijs. Bij Master of Puppets doet ie ook een gedeelte van de solo opvangen terwijl Petrucci de main-riff speelt. Hey, 'ik en een metallica nummer niet kennen' is als Beatrix zonder bos bloemen!! Orion heb ik niet in de Dream Theater versie, jammergenoeg, want ik heb nl. alleen Master Of Puppets (het nummer). Wist wel dat ze het hele album als bootleg verspreid hebben binnen de fanclub. (theater of dreams)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:46 schreef Hammet het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar dan niet constant. Dus ene keer wel, dan weer niet. Maar ik kan me ook vergissen, ik hoor het niet zo heel goed.
Misschien is die video wel de zelfde opname als deze bootleg. Het is nl geen officieel album ofzo, gewoon een live-gig.
Ik vind het echt goed hoe ze het gebrek van een elektrische gitaar opvangen door de toetsen. In Orion (ik weet niet of je het nummer kent, het is een instrumentaaltje) speelt de toetsenist dus een gitaarsolo. Dat doet hij op de DT-albums natuurlijk best vaak, maar tis toch best cool om een bekende gitaar-solo op een keyboard te horen
Alleen de zang vind ik wat magertjes. Het is een goede zanger hoor, maar als je de stem van Hetfield gewent bent is die van LaBrie hier toch wat dun.
Ik heb er even naar gekeken, en in dit filmpje zijn het inderdaad gewoon open accoorden. De eerste is een Am, en dan zijn die loopjes ook niet zo moeilijk. Ik ken de cd-versie niet, maar ik denk dat de tab niet klopt en dat het op de cd idd gewoon ook met een Amineur begint, maar dan met een capo op de tweede fret, zodat het eerste accoord als een Bm klinkt (zoals in de tab).quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:59 schreef Laxe het volgende:
Op een VPRO videoclip lijkt het als open akkoorden gespeeld te worden, voor zover herkenbaar.
(eerste video, tweede nummer)
Ja, leuk nummer hèquote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:26 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb er even naar gekeken, en in dit filmpje zijn het inderdaad gewoon open accoorden. De eerste is een Am, en dan zijn die loopjes ook niet zo moeilijk. Ik ken de cd-versie niet, maar ik denk dat de tab niet klopt en dat het op de cd idd gewoon ook met een Amineur begint, maar dan met een capo op de tweede fret, zodat het eerste accoord als een Bm klinkt (zoals in de tab).
Aardig nummer ook, trouwens. Ik kende het niet.
oh hee ja das waar ook, jij luistert ook naar metallicaquote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:00 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hey, 'ik en een metallica nummer niet kennen' is als Beatrix zonder bos bloemen!!
Ik heb naar aanleiding van deze post ook nog eens even gezocht op dreamtheater.net, maar niks gevonden helaas. Heb wel eens gezien, in een topic hier op Fok! dat iemand de complete collectie aanbood....quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:03 schreef Hammet het volgende:
[..]
oh hee ja das waar ook, jij luistert ook naar metallica
Ik wist niet dat de bootleg binnen de fanclub verspreid werd. Ik hoorde ervan en dacht: die moet ik hebben! Ik ben op zoek gegaan, maar bij Bol.com en dergelijke sites hadden ze m niet, dus dan maar downloaden. Ik neem ook aan dat ie dan helemaal niet te koop is?
stuur me anders ff een maitlje (frankmorel305@hotmail.com). Ik heb m nu dus ook compleetquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb naar aanleiding van deze post ook nog eens even gezocht op dreamtheater.net, maar niks gevonden helaas. Heb wel eens gezien, in een topic hier op Fok! dat iemand de complete collectie aanbood....
Ik doe mn best, maar t blijft moeilijkquote:Op zondag 30 januari 2005 01:22 schreef JAM het volgende:
Heeft iemand de afgelopen week nog een vette bulerias neergezet?
Wow, das best vet.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:52 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.compfused.com/directlink/603/ van de weblog.
wel grappig, maar wat een kut muziek maaktie, en ziet er mega lomp uit.
Boeie.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:42 schreef super-muffin het volgende:
ik ging trouwens proberen te zingen en gitaar te spelen enzo, een heel simpel liedje (He's got the whole world in his hands) alleen de akkorden F en C7 liedje.
Klonk niet heel erg goed zeg maar.
OMFG ik heb me rot gelachen bij die vent! Het ziet er debiel uit en zoals hij dan ook nog eens zo heel droog die camera in kijktquote:Op zondag 30 januari 2005 11:52 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.compfused.com/directlink/603/ van de weblog.
wel grappig, maar wat een kut muziek maaktie, en ziet er mega lomp uit.
Gewoon heel veel oefenen.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:15 schreef nibble het volgende:
Levertijd is a bichdus ik ben begonnen op de country van een vriend van mij.
Heb al een paar uurtjes frunniken erop zitten, al 6 akkoorden geleerden _zeer_ pijnlijke vingers.
Heeft iemand nog tips voor het sneller kunnen wisselen van vingerpositie? Er staan wat extreem rustige slagnummers in zo'n boekje, maar tegen de tijd dat ik mijn vingers op de juiste plek heb zijn ze weer een maat verder
Ja das idd behoorlijk lastig. Ik heb het eens geporbeerd met Patience van Guns 'n Roses... t ging echt voor geen meter. De zang was vals, de gitaarpartij was vals en vooral gewoon totaal uit de maatquote:Op zondag 30 januari 2005 13:42 schreef super-muffin het volgende:
ik ging trouwens proberen te zingen en gitaar te spelen enzo, een heel simpel liedje (He's got the whole world in his hands) alleen de akkorden F en C7 liedje.
Klonk niet heel erg goed zeg maar.
Bij mij ligt het een beetje aan de moeilijkheidsgraad van de gitaarpartij. Is dat gewoon een slagje, de rythm gitaar zeg maar, dan gaat het zingen of rappen best. Zijn het loopjes of riffjes, dan wordt het al een stuk lastiger. Het een gaat wat dat betreft eigenlijk altijd wel ten koste van het ander, hoewel sommige mensen echt veel tegelijk kunnen. De zanger van Hüsker Du (geloof ik) speelde soms ook nog met een hand toetsen erbij, met zijn voeten drum ofzo...quote:Op maandag 31 januari 2005 13:41 schreef Fixxxer het volgende:
Ik vind proberen te zingen erbij echt ondoenlijk...
quote:Op maandag 31 januari 2005 17:17 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee HIM, volgens mij heeft Ibanez al enkele keren gevraagd naar de prijs van een HD147 (of zoiets). Kun je daar niet eens achteraan gaan om te kijken wat dat nou waard is?
Sorry, had ik overheen gekekenquote:Op maandag 31 januari 2005 17:17 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee HIM, volgens mij heeft Ibanez al enkele keren gevraagd naar de prijs van een HD147 (of zoiets). Kun je daar niet eens achteraan gaan om te kijken wat dat nou waard is?
George Benson heeft dat ook tot kunst verheven. Maar die heeft ook gewoon een ontzettend goede zangstem (en is inmiddels misschien ook wel bekender als zanger dan als gitarist).quote:Op maandag 31 januari 2005 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat ik wel erg gaaf vind (en erg moeilijk) is de melodie die je zingt meespelen met gitaar (of meezingen met je solo). Wat Hendrix wel vaak doet, bv in Voodoo Child, echt te gek klinkt dat.
Ja, helemaal waar, maar om nou hele solo's bij het zingen te doen, dat is echt moeilijk (vind ik dan)quote:Op maandag 31 januari 2005 15:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bij mij ligt het een beetje aan de moeilijkheidsgraad van de gitaarpartij. Is dat gewoon een slagje, de rythm gitaar zeg maar, dan gaat het zingen of rappen best. Zijn het loopjes of riffjes, dan wordt het al een stuk lastiger. Het een gaat wat dat betreft eigenlijk altijd wel ten koste van het ander, hoewel sommige mensen echt veel tegelijk kunnen. De zanger van Hüsker Du (geloof ik) speelde soms ook nog met een hand toetsen erbij, met zijn voeten drum ofzo...
Wat ik wel erg gaaf vind (en erg moeilijk) is de melodie die je zingt meespelen met gitaar (of meezingen met je solo). Wat Hendrix wel vaak doet, bv in Voodoo Child, echt te gek klinkt dat.
Thanks man! Ik moet die gast eens emailen, wat ie een redelijk bod vindt.quote:Op maandag 31 januari 2005 21:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Sorry, had ik overheen gekeken
Ze verkopen nieuw zo voor rond de 1200E en gebruikt zie ik ze staan voor rond de 1050, dus das wel heel mager voor een occasion. Als je goed zoekt in nederland en de landen eromheen (belgie en duitsland) kun je nl al voor 1000 E een 2e hands vetta 1 kopen en die gratis upgraden naar een vetta II. (maarja dan wel zonder de looks van de hd147 natuurlijk.)
De HD-147 wordt bijna niet 2ehands aangeboden, maarja tis dan ook wel een heel nieuwe amp!
Hendrix is ook niet voor niets Hendrix!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:04 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ja, helemaal waar, maar om nou hele solo's bij het zingen te doen, dat is echt moeilijk (vind ik dan)
En Hendrix kan dat idd perfect
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Thanks man! Ik moet die gast eens emailen, wat ie een redelijk bod vindt.
Daarbij is een kameraad van mij, met zijn band een album aan het opnemen, Hij heeft een HD 147. Ze zijn met twee gitaristen waarvan hij de enige was die zijn top bij zich had. Ter beschikking stond hen daar een Mesa Boogie Tripple Rectifier met een marshall cabinet en een Valvestate (200??) met een Marshall Cabinet. Hij heeft zelf ook een Marshall cabinet. Nou schijnt het zo te zijn dat de combinatie van Line 6 (met Marshall) t.o.v de Mesa (met Marshall) enorm tegen valt. De hd 147 zou niet zo fijn klinken in de studio als op het podium. Dus heeft ie zijn partijen ingespeeld op de valvestate!!! Hij meent dat het het aan het cabinet ligt, omdat de hd 147 normaal heel goede prestaties levert. Nou wil ik geen appels met peren vergelijken (zoals hierboven) maar dat de combinatie valvestate/mesa wel werkt is mij een raadsel
.....
Heb em geadviseerd een line 6 4 keer 12 cabinet te proberen, aangezien hij door deze tegenvaller een nieuw cabinet wil aanschaffen.
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb. (dit is btw niet vervelend bedoeld ofzo)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet?Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...
ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het isquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb.
Oh sorry dan verwar ik je idd met iemand anders.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is).
En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet?Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raarquote:ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:22 schreef Hammet het volgende:
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?
edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag
Ze zijn maf! Beter van kwaliteit als ikzelf gedacht had! Best weird eigenlijk; Metallica met een Dream Theater geluid, luister je weer eens met een ander oor naar oude MetallicA nummers....quote:Nou uh goed... graag gedaan hoor!
Wat? Die HD147? Of die Mesa?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.quote:Weet niet; hoe zit het voor de rest met Dream Theater t.o.v. jou? Luister je het wel eens?
Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.quote:een algemene vraag voor iedereen:
Waar kun je je beter op 'focussen' ? Op opnames voor de band of zoveel mogelijk optredens?? Ik ben nu enorm in de weer met opnames; geen studiotijden maar thuis gewoon; programmeren van drums i.o.m. de drummer, twee partijen gitaar inspelen en het programmeren van bas (i.o.m. de bassist). Ik moet zeggen, dat bevalt me goed. Maar wat wil een platenmaatschappij, als je eventueel een aanspraak wil doen bij hen? Een enorme lijst met optredens of een superscherp geproduceerde demo? Ik ga op dit moment voor het laatste.
Toch gebruiken veel mensen line6 heads met marshall cabs. Het probleem zit echter in de speakers. Als je heel kleurende speakers hebt zijn de cab-modellen een stuk slechter definieerbaar aangezien die zijn afgesteld op de meer transparante cab van line6. Ook zijn de cabs van line 6 heel erg aan te raden voor mensen die harde muziek omdat ze ook heel agressief kunnen klinken in vergelijking met de wat "doffere" marshall. Misschien dat je vriend eens direct moet opnemen, bijvoobeeld met een Distressor direct in Protools. Evanescence doet het zo ook (met de hd-147) en die hebben een heel gaaf gitaargeluid! (vind ik).quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raarMaar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
een algemene vraag voor iedereen:
Je hebt je punt gemaakt..quote:
HDquote:
De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???quote:oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.
Download 'm hier!
Tsja, die V-Amp waar ik het mee opneem heh. Geeft gewoon niet echt een geweldig geluid.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:
De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???
Bedoel je zo rond de 31-32 sec?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:
Op een gegeven moment vind ik het ook erg rommelig... Misschien komt dit door die drums, klinken niet zo fijn. Voor de rest wel vet natuurlijk.
Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wat? Die HD147? Of die Mesa?
[..]
Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.
[..]
Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.
Waarom speelt iedereen hier in bands en ik nog niet =(![]()
oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.
Download 'm hier!
Dan zeg ik dat, ik speel alleen nog maar als ik groupies krijg!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:43 schreef Fixxxer het volgende:
Ja nu nog echte groupies maken van die meiden![]()
Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!quote:
mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!![]()
![]()
Ze is zeker niet het tegenovergestelde van 'lekker wijf' hoor, maar hoe relevant is dit?
Wel van die meiden die gilden, maar dan moet ik nog leren door te spelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:42 schreef Ibanez het volgende:
[..]
mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..
Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!quote:
Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:31 schreef JAM het volgende:
Snif, die goede oude tijd van muziekjes maken op de middelbare school..
Fuxje hahaquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!
(moet je dit eens zien: http://www.marktplaats.nl(...)%253D90%2526js%253D1 met danku aan Fuxje)
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?
Bedankt voor het compliment! Echter alles kun jij ook wel leren en het gaat heel snel, want ik ben zelf ook pas net een jaar bezig met opnemen, en leer het meeste gewoon van wat internet erover te bieden heeft!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:43 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je hebt je punt gemaakt..
Ik zou iig sowieso een goede demo opnemen, dat is sowieso waar op dit moment mijn voorkeur naar uit gaat. Opname-dingen interesseren me gewoon enorm!Daarom ook het nodige respect naar jou, want jij weet hier ontiegelijk veel vanaf! Hoop ut ook ooit zo onder de knie te krijgen.![]()
Dat van die site vind ik idd wel een goed idee, daar heb ik het al eerder over gehad en wel een paar delen terug. Ik ben er dan ook druk mee bezig, en als de officiele lay-out klaar is zal ik em hier posten.
Herkenbaarquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar..
De cultuurbarbaren!quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar..
ja dat had ik zelf al opgemerkt..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.
Klinkt leuk!quote:
Dat was ikke volgens mij....maar ik ben niet principieel tegen Marshalls, ik vind ze alleen overpricedquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb. (dit is btw niet vervelend bedoeld ofzo)
ja bedankt maar uh... wat smokkel ik dan?quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt leuk!
Maar niet smokkelen met het tappen in het begin he?
het orginele stukje gaat een keer zo snel, dus 8 keer tappen ipv 4 keer en wisselt hammer-ons en pull-offs afquote:Op woensdag 2 februari 2005 15:45 schreef Hammet het volgende:
[..]
ja bedankt maar uh... wat smokkel ik dan?
oh ja dat bedoel je. Nou goed, hij speelt het live ook zoals ik het nu doe, dus dan is het geoorloofdquote:Op woensdag 2 februari 2005 16:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
het orginele stukje gaat een keer zo snel, dus 8 keer tappen ipv 4 keer en wisselt hammer-ons en pull-offs af
Ik had zelf een naam bedacht, een octocoil.quote:Op donderdag 3 februari 2005 07:44 schreef Rooligan het volgende:
Zijn dat 4 humbuckers of een 8-delige mega-dikke-vette-burst-big-humbucker?
Aan de switches bij de tremelo te zien, 4 humbuckers....
't Zal wel een custom zijn, denk je niet?quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:36 schreef Hammet het volgende:
jesus.... wat een ding..
Je zal maar geld over hebben :\
Hmm, speciaal, dat wel.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:14 schreef Luca_Brasi het volgende:
Aan de vorm te zien is het een Music Man Albert Lee.
Kan geen 'fabrieks-custom' zijn want daar doet MM niet aan mee.
Ik vind t origineel al lelijk, maar deze slaat echt alles!
Anyway, ik denk dus dat dit t origineel is:
[afbeelding]
Ja, wat wou je daar mee zeggen dan? Het is dan nog steeds enorm zonde van je geldquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
't Zal wel een custom zijn, denk je niet?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Helemaal in het begin (een jaar geleden) vond ik Les Pauls niet eens mooi!
Wat dacht je hiervan dan:quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Komt natuurlijk door je voorliefde voor James M. Hendrix.
hoezo koopt hij eigenlijk niet gweoon een linkshandige gitaarquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat dacht je hiervan dan:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |