abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:34:13 #126
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24747461
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:29 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik heb een Epiphone Les Paul Standard. Ik ben echt helemaal Les Paul-malloot. Zowel het geluid als het uiterlijk vind ik briljant.
En terecht!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 20:34:38 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24747470
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

METAL TONE MT100 Price 23 Euro :S holy fuck dat is wel heeeel goedkoop
Ja vet he Heel veel van die pedaaltjes worden 23 euro, zoals bijvoorbeeld de octaver of de chorus. En een delay voor 35 euro vind ik ook nog wel vrij netjes

Afwachten maar of het ook een beetje gaat klinken.
pi_24747722
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:40 schreef Hammet het volgende:

[..]

Hah, tjsa, jij daarentegen hebt zeven snaren nodig om de show de stelen, ik slechts zes

Neem aan dat je een 'stoere' zevensnaar nodig hebt om ergens anders voor te compenseren?
Nee, ik heb een 7 snaar nodig zodat alleen de Titanic dieper ligt..
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 20:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

ben ik de enige die zich altijd erger aan niet-afgeknipte-snaren?

Hammet, jij vind bassisten zeker geweldig? die hebben maar 4 snaren
maareh... wat heb jij dan voor merk en type?
Nou bassisten gaan tegenwoordig ook al makkelijk naar de 6/7 snaren en in uiterste geval 9 op een 'gewone' plank en 12 op de stick...

En ja, ook ik erger me aan losse snaren die niet afgeknipt zijn, Daarom monteer ik altijd de ringetjes boven. (elektrisch dan wel)

(het lijkt hier wel metalfan>nl, wordt ook alleen maar elkaars shit afgezeken, alhoewel ik hier gelukkig weet dat het wel auwhoerderij is... )
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:22:07 #129
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24748415
Ik ben nog niet erg 'into' gitaren, maar omdat ik binnenkort toch serieus wil beginnen met gitaar spelen ben ik vandaag naar Feedback in Rotterdam geweest.

Mijn oog viel op deze gitaar:
Ibanez GIO 270 bk voor 239 euro
of:
Ibazez SA 120 CN voor 249 euro (v/d site)

Deze versterker leek mij wel ok:
Fender Champion 30 dsp voor 189 euro

Zijn dit goede spullen om mee te beginnen?
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24748573
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 21:22 schreef MaZz_ het volgende:
Ik ben nog niet erg 'into' gitaren, maar omdat ik binnenkort toch serieus wil beginnen met gitaar spelen ben ik vandaag naar Feedback in Rotterdam geweest.

Mijn oog viel op deze gitaar:
Ibanez GIO 270 bk voor 239 euro
of:
Ibazez SA 120 CN voor 249 euro (v/d site)

Deze versterker leek mij wel ok:
Fender Champion 30 dsp voor 189 euro

Zijn dit goede spullen om mee te beginnen?
Van die gitaren weet ik niks ; maar ik weet wel dit: Bij feedback krijg je een Line 6 30 watt spider 2 voor 209 euro. Dat is een vertsterker met geweldige effecten erop. Hoef je ook de eerste tijd geen pedaaltjes te kopen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:10:41 #131
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24749260
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:41 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie al die nieuwe pedalen van Behringer gezien die halverwege 2005 uit moeten gaan komen? Holy shit, het zijn er echt veel, een stuk of 20+ in één keer

Klik hier voor de hele lijst.

Allemaal nagemaakt van bestaande bakken, vooral Boss en Electro-Harmonix zijn de dupe geworden. Het is natuurlijk Behringer, dus ik weet niet of het een beetje klinkt, maar ik verwacht dat het ook heel goedkoop wordt, dus wie weet kun je straks voor erg weinig geld een aardig speeltuintje aanleggen.
Jezus, zelfs de look is hetzelfde!
Schaamteloos!
Je kan zo zien van welk merk ze het pedaal gejat hebben!

Nu maar hopen dat ze een beetje klinken.
feest
pi_24749811
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Jezus, zelfs de look is hetzelfde!
Schaamteloos!
Je kan zo zien van welk merk ze het pedaal gejat hebben!

Nu maar hopen dat ze een beetje klinken.
Gelukkig lijkt de metaltone niet zoveel op de metalzone.... Ook qua uiterlijk niet...
  dinsdag 25 januari 2005 @ 22:55:33 #133
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24750185
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:04:27 #134
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24750356
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:36 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt de metaltone niet zoveel op de metalzone.... Ook qua uiterlijk niet...
Ach, je weet het weer zeker als je het aansluiten. (waarschijnlijk)

Maar ik hoop dat ze goed klinken (ook al niet zo goed als echte Boss pedalen, boeie), omdat het dan toch een echte concurrent word van Boss en dan moet Boss zich dus weer eens extra gaan inspannen hun reputatie hoog te houden. Niet dat ik denk dat veel mensen denken van 'wow behringer is beter' maar dat veel mensen denken van '23 euro voor dat effect? Voor die prijs klinkt het goed!'
feest
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:06:46 #135
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24750420
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 22:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ach, ze schamen zich er niet voor:
"The sound was modeled after* Boss® BD-2."

EDIT: en je word nooit groot met het imiteren van dingen, misschien als je het 20 keer beter doet (en dan ook zo gunstig geprijst bent) maar Behringer blijft waarschijnlijk nog heel lang een merk voor goedkope gitaarspullen, die misschien niet slecht zijn maar je moet er niet van staan te kijken als ze na een maand zomaar uit elkaar pleuren. (van wat ik in het jaar dat ik gitaar speel en ik ook actief ben in de gitaristenwereld heb gehoord)
feest
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:16:48 #136
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_24755689
Yoho,

Beetje late tvp....
quote:

Ik heb een Epiphone Les Paul Standard. Ik ben echt helemaal Les Paul-malloot. Zowel het geluid als het uiterlijk vind ik briljant.
Ik zeg: hulde! (hoewel ik andere gitaren ook wel mooi vind hoor!)
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:22:06 #137
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24756720
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 21:29 schreef Ibanez het volgende:
Van die gitaren weet ik niks ; maar ik weet wel dit: Bij feedback krijg je een Line 6 30 watt spider 2 voor 209 euro. Dat is een vertsterker met geweldige effecten erop. Hoef je ook de eerste tijd geen pedaaltjes te kopen.
Hehe, ik zat ook te kijken naar -die- Line6 versterker. Maar ik vond uit die iets goedkopere Fender toch een natuurlijker geluid komen, met ook bijna net zoveel effecten. Er stond trouwens 30watt op... maar als ik em op stand 5 v/d 10 zette knalde m'n oren er zowat vanaf.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24757077
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:22 schreef MaZz_ het volgende:

[..]

Hehe, ik zat ook te kijken naar -die- Line6 versterker. Maar ik vond uit die iets goedkopere Fender toch een natuurlijker geluid komen, met ook bijna net zoveel effecten. Er stond trouwens 30watt op... maar als ik em op stand 5 v/d 10 zette knalde m'n oren er zowat vanaf.
Het zijn ook niet echt de wattages zoals ze die toepassen op huiskamer-installaties...
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:54:56 #139
91306 GF
Kingwood
pi_24757308
Ik heb die Line 6 spider 2. En ja, hij kan hard
Unspoken words were understood
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:06:57 #140
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24757519
Sowieso staan line6 amps wel bekend om hun vermogen om echt hard te gaan war vergelijkbare amps met het zelfde wattage veel minder luid zijn!
pi_24762973
quote:
Ik zou eigenlijk een Gibson Les Paul willen, maar die zijn toch wel wat te duur voor een studentje
mag ik hopen dat je er geen slagplaat op hebt zitten ?

doe mij maar een SG

@ MaZz_

ik heb gehoord dat GIO de minste gitaren zijn die je van Ibanez kan kopen...
misschien weet Ibanez (the user) hier meer van?

verder heb ik met feedback niet al te goede ervaring...
pi_24763392
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

doe mij maar een SG

@ MaZz_

ik heb gehoord dat GIO de minste gitaren zijn die je van Ibanez kan kopen...
misschien weet Ibanez (the user) hier meer van?

verder heb ik met feedback niet al te goede ervaring...
Ik noem Feedback, voor de prijs en de afstand, denk ik.. En Gio nekken, om mee te beginnen zijn ze wel okay. Als je iets gevorderd raakt (lees andere wensen krijgt) dan ga je de nek en het geluid misschien minder waarderen. Maar je moet oordelen naar je eigen smaal. Misschien bevalt je de sound en de neckdmension wel. Alhoewel je bij dat laatste nog niet zogauw stil moet staan.
pi_24763604
voor de prijs hoef je niet naar feedback...
ik ken een zaak waar ze je alles voor de feedbackprijs verkopen als je het vraagt
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:27:07 #144
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24764749
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 19:41 schreef Tijn het volgende:
Hebben jullie al die nieuwe pedalen van Behringer gezien die halverwege 2005 uit moeten gaan komen? Holy shit, het zijn er echt veel, een stuk of 20+ in één keer

Klik hier voor de hele lijst.

Allemaal nagemaakt van bestaande bakken, vooral Boss en Electro-Harmonix zijn de dupe geworden. Het is natuurlijk Behringer, dus ik weet niet of het een beetje klinkt, maar ik verwacht dat het ook heel goedkoop wordt, dus wie weet kun je straks voor erg weinig geld een aardig speeltuintje aanleggen.
wow!

ik ben echt benieuwd naar hoe die klinken! normaal kost een pedaaltje al snel 100 euro, en hier 23 euro!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24765127
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

doe mij maar een SG
Die slagplaat heb ik er af gehaald natuurlijk . Er zitten nu nog wel drie schroefjes in de body maar die vallen niet op:

En SG's zijn ook wel cool ja
pi_24765496
oeh... jammer van die schroefjes

mooi dingetje, maar het is er niet één die ik zou uitzoeken denk ik..
vind de kleuren niet helemaal optimaal

misschien ga ik eerst voor een Epiphone SG, maar daar ga ik nog eens goed over nadenken...
eerst eens werk gaan zoeken
pi_24765677
Tsja de burst is niet helemaal perfect, de kleur gaat vrij abrubt over van geel, naar rood-bruin. Het lijkt hier of het felrood is (dus cherry burst) maar het is eigenlijk wat lichter (honey burst). Het ligt ook wat aan de foto, in het echt is hij mooier

Maar goed, ik kom nu ook wel eens gitaren tegen waar de kleuren mooier zijn, maar ik deze voornamelijk gekozen vanwege de houtnerf, die komt hier erg goed tot zn recht.

Tsja, zo is er altijd wel wat
pi_24766693
Eindelijk victorie!!!
Na mijn mislukte strat-wiring-verhaal, heb ik victorie op mezelf behaald . Ik heb mijn EHX Double Muff dus gemod. Ik had eerst de volume- en toonpotmeter van mijn stratje geprobeerd. Na lang puzzelen, doormeten en solderen gaf het beestje weer geluid. De aanpassing gaf echter minimaal effect....

Nou zijn de potmeters die in het stratje zaten logaritmische potmeters (dus niet aan gedacht ). Ik had nog drie potmeters van een hele oude versterker liggen en ik heb deze er dus vanavond maar ingezet. Et voila! Victorie! De aanpassing doet het zoals ik wil dat hij het doet.. Nou ja.... de gebruikte potmeters zijn slechts 100K waardoor het volume niet nul wordt als je ze dichtdraait, maar goed; hij hoeft ook niet dicht te staan

Hieronder de pics van de operatie....:

De twee potmeters; links volume, rechts toon

Het binnenwerk; de gele draden zijn toegevoegd

Case closed.... alleen dopjes ontbreken nog
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24766917
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:54 schreef Hammet het volgende:
[afbeelding]
wat voor strat hangt erachter?
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:33:26 #150
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24767510
het slagplaatje bij een lespaul staat juist cool vind ik.

en je kunt er je plectrums makkelijk onder doen.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')