abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24860908
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet? Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...

ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb. (dit is btw niet vervelend bedoeld ofzo)

Maar ik dit geval geef ik je wel gelijk. Als ik moest kiezen tussen een Triple Rectifier en een Valvestate zou ik ook idd echt voor die Mesa gaan.
pi_24860936
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?

edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag

Nou uh goed... graag gedaan hoor!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:33:43 #248
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24861133
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb.
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is ).

En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24862518
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is ).

En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
Oh sorry dan verwar ik je idd met iemand anders.
pi_24863765
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet? Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...
quote:
ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raar Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:22 schreef Hammet het volgende:
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?

edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag
quote:
Nou uh goed... graag gedaan hoor!
Ze zijn maf! Beter van kwaliteit als ikzelf gedacht had! Best weird eigenlijk; Metallica met een Dream Theater geluid, luister je weer eens met een ander oor naar oude MetallicA nummers....

Weet niet; hoe zit het voor de rest met Dream Theater t.o.v. jou? Luister je het wel eens?

een algemene vraag voor iedereen:

Waar kun je je beter op 'focussen' ? Op opnames voor de band of zoveel mogelijk optredens?? Ik ben nu enorm in de weer met opnames; geen studiotijden maar thuis gewoon; programmeren van drums i.o.m. de drummer, twee partijen gitaar inspelen en het programmeren van bas (i.o.m. de bassist). Ik moet zeggen, dat bevalt me goed. Maar wat wil een platenmaatschappij, als je eventueel een aanspraak wil doen bij hen? Een enorme lijst met optredens of een superscherp geproduceerde demo? Ik ga op dit moment voor het laatste.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ibanez op 01-02-2005 16:01:30 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_24865258
Hm, lastig verhaal.
Ik denk trouwens (spreek uit redelijke ervaring) dat je beter eerst kan gaan optreden, naam opbouwen enzo. Daar zijn labels in geïnteresseerd. Je live reputatie bevestigt (als het goed is) dat je kan waarmaken of overtreffen wat je op een demo hebt staan.

Maar voor het regelen van optredens heb je wel een redelijke demo nodig...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24865446
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:

[..]
Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
Wat? Die HD147? Of die Mesa?
quote:
Weet niet; hoe zit het voor de rest met Dream Theater t.o.v. jou? Luister je het wel eens?
Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.
quote:

Waar kun je je beter op 'focussen' ? Op opnames voor de band of zoveel mogelijk optredens?? Ik ben nu enorm in de weer met opnames; geen studiotijden maar thuis gewoon; programmeren van drums i.o.m. de drummer, twee partijen gitaar inspelen en het programmeren van bas (i.o.m. de bassist). Ik moet zeggen, dat bevalt me goed. Maar wat wil een platenmaatschappij, als je eventueel een aanspraak wil doen bij hen? Een enorme lijst met optredens of een superscherp geproduceerde demo? Ik ga op dit moment voor het laatste.
Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.

Waarom speelt iedereen hier in bands en ik nog niet =(

oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.

Download 'm hier!

[ Bericht 10% gewijzigd door Hammet op 01-02-2005 16:47:13 ]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:03:52 #253
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24865881
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:

Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raar Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.

Toch gebruiken veel mensen line6 heads met marshall cabs. Het probleem zit echter in de speakers. Als je heel kleurende speakers hebt zijn de cab-modellen een stuk slechter definieerbaar aangezien die zijn afgesteld op de meer transparante cab van line6. Ook zijn de cabs van line 6 heel erg aan te raden voor mensen die harde muziek omdat ze ook heel agressief kunnen klinken in vergelijking met de wat "doffere" marshall. Misschien dat je vriend eens direct moet opnemen, bijvoobeeld met een Distressor direct in Protools. Evanescence doet het zo ook (met de hd-147) en die hebben een heel gaaf gitaargeluid! (vind ik).

wat betreft platenmaatschappijen: Op dit moment is de economie al niet best en hebben platenmaatschappijen lang niet zoveel interesse in 'nieuwe' bands dan pakweg een jaar of 10 geleden. Je zult je dus echt moeten onderscheiden. Het beste om door platenmaatschappijen gezien te worden is via de talentenjachten (niet idols, maar bijvoorbeeld "de grote prijs" ofzo), maarja waarschijnlijk heb je -net als ik- daar een hekel aan.

Een andere manier is door een hele scene op te bouwen rond je band. Wordt bekend in de dichtbijzijndste stad (wel een beetje een grote) in de buurt en krijg vele bekendheid in het kroegencircuit en zorg dat je fans een basis hebben, zoals een gelikte website waar ook echt iets gebeurd. Uiteraard zet je op die site ook fragmenten van je eigen kwaliteitsopnames. Ook foto's van grote concerten doen het goed!

Dus, alleen een demo of alleen veel optreden doet het niet. In mijn ogen maak je eerst een demo en dan veel optredens, want als je andersom zoet, merk je meteen dat na elk optreden lui vragen "hoezo hebben jullie geen demo?!?" Ook zitten dan vaak de nummers er al goed in!

Nadat je wat geld met optredens hebt verdiend ga je in een kwaliteitsstudio prof opnamen maken, desnoods maar 3 nummers! Dan heb je een goede promo en die bied je dan voortaan aan! Je komt vast wel in aanraking met iemand die ergens lokale radio heeft, doe daar ook aan mee etc etc.

Zorg gewoon in het begin voor een goede basis en breidt dan langzaam uit!

dit is mijn mening maar hoor, maar ik denk dat ik wel een goed punt maak
pi_24866077
Ik denk dat een platenmaatschappij je zou willen zien optreden voordat ze je benaderen, je kunt ze ook wel een demo sturen, maar voor het produceren heb je nog altijd hen, dus als ze je aannemen zullen ze nooit denken ha goeje demokwaliteit die nemen we... Eerder ha goed nr die nemen we (hoewel tegenwoordig...)

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixxxer op 01-02-2005 17:57:54 ]
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:20:50 #255
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24866161
Maar er komen letterlijk duizenden demo's per week binnen, en die worden echt bijna allemaal meteen in de prullenbak gemikt
pi_24867622
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:03 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

punt
Je hebt je punt gemaakt..

Ik zou iig sowieso een goede demo opnemen, dat is sowieso waar op dit moment mijn voorkeur naar uit gaat. Opname-dingen interesseren me gewoon enorm!Daarom ook het nodige respect naar jou, want jij weet hier ontiegelijk veel vanaf! Hoop ut ook ooit zo onder de knie te krijgen.

Dat van die site vind ik idd wel een goed idee, daar heb ik het al eerder over gehad en wel een paar delen terug. Ik ben er dan ook druk mee bezig, en als de officiele lay-out klaar is zal ik em hier posten.
pi_24867746
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:36 schreef Hammet het volgende:

[..]

HD
quote:
oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.

Download 'm hier!

De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???

Op een gegeven moment vind ik het ook erg rommelig... Misschien komt dit door die drums, klinken niet zo fijn. Voor de rest wel vet natuurlijk.
pi_24869109
2 vragen>

1. Hoe nemen jullie die sets/stukjes van jezelf op?
2. Hoe pak ik de 'B' en alles wat daarbij hoort (mineur e.d.)
pi_24869482
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:

De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???
Tsja, die V-Amp waar ik het mee opneem heh. Geeft gewoon niet echt een geweldig geluid.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:

Op een gegeven moment vind ik het ook erg rommelig... Misschien komt dit door die drums, klinken niet zo fijn. Voor de rest wel vet natuurlijk.
Bedoel je zo rond de 31-32 sec?

En nu ik het eens terug luister, valt me op dat die drums niet echt goed klinken idd. Ze zijn ten eerste gewoon te hard, vooral die bass drum tijdens de eerste 30 secondes.

[edit] sterker nog, alles is gewoon te hard, en er is een constant gekraak op de achtergrond hoorbaar.[/edit]

En de timing bij de solo is ook vrij kut. Maar goed, timing is nooit mijn beste kant geweest. Rock'n'Roll baby!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Hammet op 01-02-2005 20:28:06 ]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:33:43 #260
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24870929
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:36 schreef Hammet het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.
[..]

Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.

Waarom speelt iedereen hier in bands en ik nog niet =(

oh btw:

Download 'm hier!

Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.
feest
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:23:27 #261
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24871950
Daarstraks op school gespeelt! Gaaf man. (eerste keer dat ik optrad)

Ik speelde eerst de solo bij Come Together, maar ik had maar besloten die te improviseren. ( ) is maar heel kort, hè.
Nou daarna, Let It Be (tijdje later was dat, was CKV project dag) Dus ik begin die solo, en beginnent er een groepje meiden 'TONNIE' te roepen dus ik uit m'n concentratie kut kut kut kreeg 'm niet meer dus weer wat geïmproviseerd en daarna, op het laatste nog wat geïmproviseerd op de achtergrond, toen die andere lui gewoon zongen. (hadden we niet ingeoefend, maar ik had die ladder er speciaal voor geleerd, dan wil ik 'm ook toepassen) en dat ging wel lekker en die mensen helemaal wild! Was echt gaaf!
Die muziek lerares die de muziekgroepjes bij CKV begeleide vroeg of we op een of andere gala willen spelen. Nou als het mogelijk is, lijkt me echt ruig om te doen!!

EDIT: adrinaline giert nog steeds door m'n lichaam!!
feest
pi_24872047
hahaha vet! you go Tonnie girl!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:33:08 #263
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24872176
Nu ben ik echt een man en gitarist!
feest
pi_24872405
Ja nu nog echte groupies maken van die meiden
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:47:28 #265
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24872500
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:43 schreef Fixxxer het volgende:
Ja nu nog echte groupies maken van die meiden
Dan zeg ik dat, ik speel alleen nog maar als ik groupies krijg!
feest
pi_24873120
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[bladiebla]

Die muziek lerares
Is dat een lekker wijf?????
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:20:39 #267
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24873250
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:16 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Is dat een lekker wijf?????
Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!

Ze is zeker niet het tegenovergestelde van 'lekker wijf' hoor, maar hoe relevant is dit?
feest
pi_24873846
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!

Ze is zeker niet het tegenovergestelde van 'lekker wijf' hoor, maar hoe relevant is dit?
mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:46:26 #269
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24873938
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:42 schreef Ibanez het volgende:

[..]

mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..
Wel van die meiden die gilden, maar dan moet ik nog leren door te spelen.
Ach, het was m'n eerste keer...
feest
pi_24875975
hahaha
pi_24875996
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:28 schreef Fixxxer het volgende:
hahaha
Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!

(moet je dit eens zien: http://www.marktplaats.nl(...)%253D90%2526js%253D1 met danku aan Fuxje)
feest
  woensdag 2 februari 2005 @ 01:31:34 #272
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24876012
Snif, die goede oude tijd van muziekjes maken op de middelbare school. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24876046
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:31 schreef JAM het volgende:
Snif, die goede oude tijd van muziekjes maken op de middelbare school. .
Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?
feest
pi_24876101
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!

(moet je dit eens zien: http://www.marktplaats.nl(...)%253D90%2526js%253D1 met danku aan Fuxje)
Fuxje haha Ja mooie bandauto. Je versterker achterin de klep en dan al spelend Limburg doorkruisen, ik rij wel
  woensdag 2 februari 2005 @ 01:55:54 #275
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24876234
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 2 februari 2005 @ 08:36:59 #276
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24877816
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:43 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Je hebt je punt gemaakt..

Ik zou iig sowieso een goede demo opnemen, dat is sowieso waar op dit moment mijn voorkeur naar uit gaat. Opname-dingen interesseren me gewoon enorm!Daarom ook het nodige respect naar jou, want jij weet hier ontiegelijk veel vanaf! Hoop ut ook ooit zo onder de knie te krijgen.

Dat van die site vind ik idd wel een goed idee, daar heb ik het al eerder over gehad en wel een paar delen terug. Ik ben er dan ook druk mee bezig, en als de officiele lay-out klaar is zal ik em hier posten.
Bedankt voor het compliment! Echter alles kun jij ook wel leren en het gaat heel snel, want ik ben zelf ook pas net een jaar bezig met opnemen, en leer het meeste gewoon van wat internet erover te bieden heeft!
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:25:15 #277
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24878282
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:

[..]

Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar. .
Herkenbaar
pi_24883509
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:

[..]

De cultuurbarbaren!
feest
pi_24884135
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.
ja dat had ik zelf al opgemerkt..
pi_24884256
George Thorogood ben ik aan het beluisten!

Whohoo, rock 'n roll!!

EDIT: saxofoon heeft zo'n lekker overdrive geluid!
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')