Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb. (dit is btw niet vervelend bedoeld ofzo)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet?Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...
ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het isquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb.
Oh sorry dan verwar ik je idd met iemand anders.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is).
En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet?Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raarquote:ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:22 schreef Hammet het volgende:
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?
edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag
Ze zijn maf! Beter van kwaliteit als ikzelf gedacht had! Best weird eigenlijk; Metallica met een Dream Theater geluid, luister je weer eens met een ander oor naar oude MetallicA nummers....quote:Nou uh goed... graag gedaan hoor!
Wat? Die HD147? Of die Mesa?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.quote:Weet niet; hoe zit het voor de rest met Dream Theater t.o.v. jou? Luister je het wel eens?
Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.quote:een algemene vraag voor iedereen:
Waar kun je je beter op 'focussen' ? Op opnames voor de band of zoveel mogelijk optredens?? Ik ben nu enorm in de weer met opnames; geen studiotijden maar thuis gewoon; programmeren van drums i.o.m. de drummer, twee partijen gitaar inspelen en het programmeren van bas (i.o.m. de bassist). Ik moet zeggen, dat bevalt me goed. Maar wat wil een platenmaatschappij, als je eventueel een aanspraak wil doen bij hen? Een enorme lijst met optredens of een superscherp geproduceerde demo? Ik ga op dit moment voor het laatste.
Toch gebruiken veel mensen line6 heads met marshall cabs. Het probleem zit echter in de speakers. Als je heel kleurende speakers hebt zijn de cab-modellen een stuk slechter definieerbaar aangezien die zijn afgesteld op de meer transparante cab van line6. Ook zijn de cabs van line 6 heel erg aan te raden voor mensen die harde muziek omdat ze ook heel agressief kunnen klinken in vergelijking met de wat "doffere" marshall. Misschien dat je vriend eens direct moet opnemen, bijvoobeeld met een Distressor direct in Protools. Evanescence doet het zo ook (met de hd-147) en die hebben een heel gaaf gitaargeluid! (vind ik).quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Ibanez het volgende:
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raarMaar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
een algemene vraag voor iedereen:
Je hebt je punt gemaakt..quote:
HDquote:
De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???quote:oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.
Download 'm hier!
Tsja, die V-Amp waar ik het mee opneem heh. Geeft gewoon niet echt een geweldig geluid.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:
De slaggitaar-partij klinkt erg dof... Hoe kan dat???
Bedoel je zo rond de 31-32 sec?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:50 schreef Ibanez het volgende:
Op een gegeven moment vind ik het ook erg rommelig... Misschien komt dit door die drums, klinken niet zo fijn. Voor de rest wel vet natuurlijk.
Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:36 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wat? Die HD147? Of die Mesa?
[..]
Ja hoor, soms. Ik heb Train of Thought en Awake en nu dus ook die MoP bootleg. Ik heb ook de dvd Metropolis 2000: Scenes from New York. Ik vind het goede muziek, maar ik wil ze niet te lang achter elkaar horen, dan gaat het me echt vervelen.
[..]
Uhh geen idee. Maar ik denk ook dat laatste, dus gewoon een mooie demo.
Waarom speelt iedereen hier in bands en ik nog niet =(![]()
oh btw:
ik heb weer eens een opname. Het tweede stuk van One. Ik was van plan om het helemaal op te nemen, maar ik werd lui, dus het is enkel t/m de solo.
Download 'm hier!
Dan zeg ik dat, ik speel alleen nog maar als ik groupies krijg!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:43 schreef Fixxxer het volgende:
Ja nu nog echte groupies maken van die meiden![]()
Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!quote:
mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mwah, laten we het zo zeggen, ze is wel lief!![]()
![]()
Ze is zeker niet het tegenovergestelde van 'lekker wijf' hoor, maar hoe relevant is dit?
Wel van die meiden die gilden, maar dan moet ik nog leren door te spelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:42 schreef Ibanez het volgende:
[..]
mwoa... just curiosity.. misschien krijg je er wel ineens een supersoloboost door..
Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!quote:
Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:31 schreef JAM het volgende:
Snif, die goede oude tijd van muziekjes maken op de middelbare school..
Fuxje hahaquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik speel alleen nog maar met meiden die m'n naam juigen tijdens de solo, anders hoeft het van mij ook niet meer!
(moet je dit eens zien: http://www.marktplaats.nl(...)%253D90%2526js%253D1 met danku aan Fuxje)
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Juigden de meiden bij jou ook 'JAMMIE!!' als jij begon aan je bulerias?
Bedankt voor het compliment! Echter alles kun jij ook wel leren en het gaat heel snel, want ik ben zelf ook pas net een jaar bezig met opnemen, en leer het meeste gewoon van wat internet erover te bieden heeft!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:43 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je hebt je punt gemaakt..
Ik zou iig sowieso een goede demo opnemen, dat is sowieso waar op dit moment mijn voorkeur naar uit gaat. Opname-dingen interesseren me gewoon enorm!Daarom ook het nodige respect naar jou, want jij weet hier ontiegelijk veel vanaf! Hoop ut ook ooit zo onder de knie te krijgen.![]()
Dat van die site vind ik idd wel een goed idee, daar heb ik het al eerder over gehad en wel een paar delen terug. Ik ben er dan ook druk mee bezig, en als de officiele lay-out klaar is zal ik em hier posten.
Herkenbaarquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar..
De cultuurbarbaren!quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, ik werd constant geconfronteerd met 'Ja, het is allemaal wel leuk enzo, maar speel nu eens een liedje wat we kennen'-commentaar..
ja dat had ik zelf al opgemerkt..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, klinkt gaaf maar ik vind de drums veel te hard. Vooral dat begin dat klinkt niet lekker en het overstemt de gitaar zelfs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |