abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24801762
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Na de Dan Donegan (Disturbed) en Eric Clapton multieffectjes op stompbox formaat, een heuse Jimi Hendrix multieffect met wahwah!

[afbeelding]

Dit kan ie:
[..]

Bron: Harmony Central

Als Hendrix fan (dat ben ik, was dat al opgevallen? ) ziet zoiets er wel gaaf uit. Maar of ik het zal kopen? Ik denk niet dat het nut heeft een geluid te imiteren. En ik vraag me ook af hoe goed het klinkt.
Nu maar hopen dat ik me niet laat verleiden!
Als het klinkt zoals het er uit ziet!!
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:14:08 #202
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24802053
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Als het klinkt zoals het er uit ziet!!
Nou, als je dan al een Hendrix effect maakt moet het er toch wel zo uit zien, vind ik!!
feest
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:45:30 #203
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24802560
ha! ik kan hey joe nu helemaal spelen op me gitaar. wel helaas een les paul, dus het geluid klinkt niet echt zoals jimi. maar toch

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24804017
Ik heb hier de Dream Theater - Master of Puppets bootleg liggen. Wat enorm gaaf is die
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:12:56 #205
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24806913
L_A_H heeft iig al een heleboel hendrix riffs geleerd sinds hij nu een strat heeft
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:59:44 #206
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_24807791
Ik heb na flink zoeken een TAB gevonden van 'From your favourite sky' van de bekende band met de in-het-Nederlands-vreemde-naam 'I am kloot'
De akkoorden zijn simpel genoeg, maar het introotje lukt me niet. Het lijken dezelfde akkoorden met wat vingerwerk, maar dat krijg ik niet uit mijn vingers :-( Misschien hier iemand een tip hoe dit te spelen?
http://www.ultimate-guita(...)avourite_sky_tab.htm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Intro
|------------------------2----------------------------------2-0------------
|------3-2-3-5-3-2h3p2---2-----5-3-2----------5-3-2---------3---3----5---5-
|-----4----------------4-3----x--------------2------2---2---2-----6--6---6-
|----4-------------------4---x--------------2---------2---0------------6---
|-2-2--------------------4--x--------------0-------------------------------
|------------------------2-x---------2-4-5---------------------------------

-----2--------------------|
-4---2--------------------|
-6---3----4-3-3---3-4-4-3-|
-----4---x------4---------|
-----4--x-----------------|
---0-2-x------------------|

Verse: Bmin F# A D C#min F#

Chorus: Bmin A F#

Op een VPRO videoclip lijkt het als open akkoorden gespeeld te worden, voor zover herkenbaar.
(eerste video, tweede nummer)
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=3566962
Trouwens, op een andere video (van Glastonbury) speelt hij met een capo op de 2de fret ??
http://www.iamkloot.com/www/clips.html
pi_24811438
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:03 schreef Hammet het volgende:
Ik heb hier de Dream Theater - Master of Puppets bootleg liggen. Wat enorm gaaf is die
Vet man! Ik heb er een video van. Hetfield doet die riff na de intro zo:
E,F,B
E,F,C
E,F,C#
E,F,C
E,F,B,B als ik me niet vergis. (losse tonen welteverstaan, alles "downpicking".

Petrucci doet hetzelfde, alleen bij dat stukje E,F,C# doet ie bij die C# een pull-off naar een losse A, zomaar, alsof de riff nog niet snel genoeg gaat. Doet ie dit op het album ook??
pi_24811729
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Vet man! Ik heb er een video van. Hetfield doet die riff na de intro zo:
E,F,B
E,F,C
E,F,C#
E,F,C
E,F,B,B als ik me niet vergis. (losse tonen welteverstaan, alles "downpicking".

Petrucci doet hetzelfde, alleen bij dat stukje E,F,C# doet ie bij die C# een pull-off naar een losse A, zomaar, alsof de riff nog niet snel genoeg gaat. Doet ie dit op het album ook??
Volgens mij wel, maar dan niet constant. Dus ene keer wel, dan weer niet. Maar ik kan me ook vergissen, ik hoor het niet zo heel goed.

Misschien is die video wel de zelfde opname als deze bootleg. Het is nl geen officieel album ofzo, gewoon een live-gig .

Ik vind het echt goed hoe ze het gebrek van een elektrische gitaar opvangen door de toetsen. In Orion (ik weet niet of je het nummer kent, het is een instrumentaaltje) speelt de toetsenist dus een gitaarsolo. Dat doet hij op de DT-albums natuurlijk best vaak, maar tis toch best cool om een bekende gitaar-solo op een keyboard te horen

Alleen de zang vind ik wat magertjes. Het is een goede zanger hoor, maar als je de stem van Hetfield gewent bent is die van LaBrie hier toch wat dun.
pi_24812499
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:46 schreef Hammet het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar dan niet constant. Dus ene keer wel, dan weer niet. Maar ik kan me ook vergissen, ik hoor het niet zo heel goed.

Misschien is die video wel de zelfde opname als deze bootleg. Het is nl geen officieel album ofzo, gewoon een live-gig .

Ik vind het echt goed hoe ze het gebrek van een elektrische gitaar opvangen door de toetsen. In Orion (ik weet niet of je het nummer kent, het is een instrumentaaltje) speelt de toetsenist dus een gitaarsolo. Dat doet hij op de DT-albums natuurlijk best vaak, maar tis toch best cool om een bekende gitaar-solo op een keyboard te horen

Alleen de zang vind ik wat magertjes. Het is een goede zanger hoor, maar als je de stem van Hetfield gewent bent is die van LaBrie hier toch wat dun.
Dan is het idd dezelfde opname..Die van mij is uit Parijs. Bij Master of Puppets doet ie ook een gedeelte van de solo opvangen terwijl Petrucci de main-riff speelt. Hey, 'ik en een metallica nummer niet kennen' is als Beatrix zonder bos bloemen!! Orion heb ik niet in de Dream Theater versie, jammergenoeg, want ik heb nl. alleen Master Of Puppets (het nummer). Wist wel dat ze het hele album als bootleg verspreid hebben binnen de fanclub. (theater of dreams)

De zang is walgelijk!! James LaBrie heeft geen metalstem i.m.o. Dit zijn stukken die staan Hetfield op het lijf geschreven. Dat kun je helemaal vergeten als LaBrie het zingt. Andersom zal ook wel het geval zijn.... Stel Hetfield zingt "In the name of God"!!!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:26:38 #210
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24812763
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:59 schreef Laxe het volgende:
Op een VPRO videoclip lijkt het als open akkoorden gespeeld te worden, voor zover herkenbaar.
(eerste video, tweede nummer)
Ik heb er even naar gekeken, en in dit filmpje zijn het inderdaad gewoon open accoorden. De eerste is een Am, en dan zijn die loopjes ook niet zo moeilijk. Ik ken de cd-versie niet, maar ik denk dat de tab niet klopt en dat het op de cd idd gewoon ook met een Amineur begint, maar dan met een capo op de tweede fret, zodat het eerste accoord als een Bm klinkt (zoals in de tab).

Aardig nummer ook, trouwens. Ik kende het niet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:42:52 #211
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_24812981
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:26 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik heb er even naar gekeken, en in dit filmpje zijn het inderdaad gewoon open accoorden. De eerste is een Am, en dan zijn die loopjes ook niet zo moeilijk. Ik ken de cd-versie niet, maar ik denk dat de tab niet klopt en dat het op de cd idd gewoon ook met een Amineur begint, maar dan met een capo op de tweede fret, zodat het eerste accoord als een Bm klinkt (zoals in de tab).

Aardig nummer ook, trouwens. Ik kende het niet.
Ja, leuk nummer hè kwam een keer langs op MTV alternative nation...
Nog eens wat geprutst, wat detoonhoogte betreft: bij de MP3 van de studioversie is het Bm zoals in de tab. Ik kan nu kiezen..
of ik pak barree Bm, F# en kom niet uit het vingerwerk, maar dan komt open A, D, barree C#min, alles met simpel vingerwerk
of ik zet een capo op 2 en speel dan voor de Bm, F# gewoon open Am, E met simpel vingerwerk en kom niet meer uit die A, D (C#min blijft hetzelfde)
Pfff misschien is het toch een kwestie van kracht in de vingers om die barrees plus vingerwerk te spelen
pi_24813314
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:00 schreef Ibanez het volgende:

[..]
Hey, 'ik en een metallica nummer niet kennen' is als Beatrix zonder bos bloemen!!
oh hee ja das waar ook, jij luistert ook naar metallica

Ik wist niet dat de bootleg binnen de fanclub verspreid werd. Ik hoorde ervan en dacht: die moet ik hebben! Ik ben op zoek gegaan, maar bij Bol.com en dergelijke sites hadden ze m niet, dus dan maar downloaden . Ik neem ook aan dat ie dan helemaal niet te koop is?

De zang vind ik niet echt walgelijk, ik vind het best om naar te luisteren, maar (zoals ik ook al eerder zei) die van James Hetfield is voor deze muziek idd beter
pi_24814482
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:03 schreef Hammet het volgende:

[..]

oh hee ja das waar ook, jij luistert ook naar metallica

Ik wist niet dat de bootleg binnen de fanclub verspreid werd. Ik hoorde ervan en dacht: die moet ik hebben! Ik ben op zoek gegaan, maar bij Bol.com en dergelijke sites hadden ze m niet, dus dan maar downloaden . Ik neem ook aan dat ie dan helemaal niet te koop is?
Ik heb naar aanleiding van deze post ook nog eens even gezocht op dreamtheater.net, maar niks gevonden helaas. Heb wel eens gezien, in een topic hier op Fok! dat iemand de complete collectie aanbood....
pi_24814546
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:10 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb naar aanleiding van deze post ook nog eens even gezocht op dreamtheater.net, maar niks gevonden helaas. Heb wel eens gezien, in een topic hier op Fok! dat iemand de complete collectie aanbood....
stuur me anders ff een maitlje (frankmorel305@hotmail.com). Ik heb m nu dus ook compleet .
  zondag 30 januari 2005 @ 01:22:15 #215
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24826912
Heeft iemand de afgelopen week nog een vette bulerias neergezet?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24829677
bulerias?
  zondag 30 januari 2005 @ 11:49:54 #217
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24830281
Mijn mooie Ibanez bas lijkt nu al weer naar de kloeten zijn

Eerst kreeg ik opeens een vreselijk distortion geluid en nu is dat weer overgegaan op een lelijke naklank. Iemand een idee wat het kan zijn?
  zondag 30 januari 2005 @ 11:52:57 #218
47781 Jorikjet
pi_24830320
http://www.compfused.com/directlink/603/ van de weblog.

wel grappig, maar wat een kut muziek maaktie, en ziet er mega lomp uit.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24830505
tvp
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zondag 30 januari 2005 @ 12:28:29 #220
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24830779
quote:
Op zondag 30 januari 2005 01:22 schreef JAM het volgende:
Heeft iemand de afgelopen week nog een vette bulerias neergezet?
Ik doe mn best, maar t blijft moeilijk
pi_24831899
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:52 schreef Jorikjet het volgende:

Wow, das best vet.

Ik kan dat ook een beetje op een electrische gitaar, dat tappen met 3 vingers, alleen niet zo snel als die gast.
pi_24831995
ik ging trouwens proberen te zingen en gitaar te spelen enzo, een heel simpel liedje (He's got the whole world in his hands) alleen de akkorden F en C7 liedje.

Klonk niet heel erg goed zeg maar.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:12:59 #223
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24832470
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:42 schreef super-muffin het volgende:
ik ging trouwens proberen te zingen en gitaar te spelen enzo, een heel simpel liedje (He's got the whole world in his hands) alleen de akkorden F en C7 liedje.

Boeie.
feest
pi_24833502
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:52 schreef Jorikjet het volgende:

OMFG ik heb me rot gelachen bij die vent! Het ziet er debiel uit en zoals hij dan ook nog eens zo heel droog die camera in kijkt ! lol

de muziek is wel kut idd
  zondag 30 januari 2005 @ 16:15:58 #225
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_24834471
Levertijd is a bich dus ik ben begonnen op de country van een vriend van mij.
Heb al een paar uurtjes frunniken erop zitten, al 6 akkoorden geleerd en _zeer_ pijnlijke vingers.
Heeft iemand nog tips voor het sneller kunnen wisselen van vingerpositie? Er staan wat extreem rustige slagnummers in zo'n boekje, maar tegen de tijd dat ik mijn vingers op de juiste plek heb zijn ze weer een maat verder
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_24834641
zorg dat je slaghand gewoon doorgaat. Het klinkt dan hoogstwaarschijnlijk vals, maar je zal de akkoorden sneller onder de knie hebben dan wanneer je eerst zorgt dat je het akkkoord goed pakt en dan pas weer doorgaat met de slaghand.

Das eigenlijk de enige tip waar ik wat aan gehad heb, voor de rest kan ik zo snel niet iets verzinnen
  zondag 30 januari 2005 @ 16:26:15 #227
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24834663
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:15 schreef nibble het volgende:
Levertijd is a bich dus ik ben begonnen op de country van een vriend van mij.
Heb al een paar uurtjes frunniken erop zitten, al 6 akkoorden geleerd en _zeer_ pijnlijke vingers.
Heeft iemand nog tips voor het sneller kunnen wisselen van vingerpositie? Er staan wat extreem rustige slagnummers in zo'n boekje, maar tegen de tijd dat ik mijn vingers op de juiste plek heb zijn ze weer een maat verder
Gewoon heel veel oefenen.

Flauw maar waar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24834734
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:42 schreef super-muffin het volgende:

Ja das idd behoorlijk lastig. Ik heb het eens geporbeerd met Patience van Guns 'n Roses... t ging echt voor geen meter. De zang was vals, de gitaarpartij was vals en vooral gewoon totaal uit de maat
  zondag 30 januari 2005 @ 18:43:47 #229
47781 Jorikjet
pi_24837090
de meeste nummers mee zingen gaat wel, maar bij sommige is het enorm lastig.

net als van nirvana come as you are bijvoorbeeld
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24838002
ik vind het allemaal lastig
  maandag 31 januari 2005 @ 02:12:11 #231
37950 JAM
pi_24844394
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:06 schreef Hammet het volgende:
bulerias?
Bulerias. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24849569
Ik vind proberen te zingen erbij echt ondoenlijk...
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24850968
quote:
Op maandag 31 januari 2005 02:12 schreef JAM het volgende:

[..]

Bulerias. .
oooohhh.... bulerias

maandag 31 januari 2005 @ 15:04:38 #234
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24851230
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:41 schreef Fixxxer het volgende:
Ik vind proberen te zingen erbij echt ondoenlijk...
Bij mij ligt het een beetje aan de moeilijkheidsgraad van de gitaarpartij. Is dat gewoon een slagje, de rythm gitaar zeg maar, dan gaat het zingen of rappen best. Zijn het loopjes of riffjes, dan wordt het al een stuk lastiger. Het een gaat wat dat betreft eigenlijk altijd wel ten koste van het ander, hoewel sommige mensen echt veel tegelijk kunnen. De zanger van Hüsker Du (geloof ik) speelde soms ook nog met een hand toetsen erbij, met zijn voeten drum ofzo...
Wat ik wel erg gaaf vind (en erg moeilijk) is de melodie die je zingt meespelen met gitaar (of meezingen met je solo). Wat Hendrix wel vaak doet, bv in Voodoo Child, echt te gek klinkt dat.
Check mijn band Glorybox
  maandag 31 januari 2005 @ 17:17:50 #235
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_24852709
Hee HIM, volgens mij heeft Ibanez al enkele keren gevraagd naar de prijs van een HD147 (of zoiets). Kun je daar niet eens achteraan gaan om te kijken wat dat nou waard is?
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_24852969
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:17 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Hee HIM, volgens mij heeft Ibanez al enkele keren gevraagd naar de prijs van een HD147 (of zoiets). Kun je daar niet eens achteraan gaan om te kijken wat dat nou waard is?
Een tweedehandsje, bouwjr. 2003

Over dat zingen terwijl je speelt: Zanger van Freak Kitchen.... Luister dat maar eens, en dan te bedenken dat die band maar 1 gitarist heeft; hijzelf!!!
  maandag 31 januari 2005 @ 21:25:28 #237
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_24853352
Yes... ik denk dat jullie je het nog wel enigszins kunnen herinneren, maar dat elementje van m'n DeArmond is gemaakt! Het bleek helemaal niet om die humbucker te gaan, de fout zat hem in de potmeter. Nu doet 'ie het weer helemaal top!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 31 januari 2005 @ 21:29:59 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24853420
quote:
Op maandag 31 januari 2005 17:17 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Sorry, had ik overheen gekeken

Ze verkopen nieuw zo voor rond de 1200E en gebruikt zie ik ze staan voor rond de 1050, dus das wel heel mager voor een occasion. Als je goed zoekt in nederland en de landen eromheen (belgie en duitsland) kun je nl al voor 1000 E een 2e hands vetta 1 kopen en die gratis upgraden naar een vetta II. (maarja dan wel zonder de looks van de hd147 natuurlijk.)

De HD-147 wordt bijna niet 2ehands aangeboden, maarja tis dan ook wel een heel nieuwe amp!
pi_24853783
Ik vind het ook nog steeds indrukwekkend hoe James Hetfield van Metallica zijn mighty riffs eruit kan hakken en er gewoon overheen kan zingen. Zoiets is nog steeds buiten mijn bereik. Simpele accoordjes harken lukt wel maar als de accoorden moeilijker worden gaat het soms nog fout, en riffjes worden ook al snel iets waardoor mijn zang of het riffje zelf hopeloos de mist in gaat.

En ik ben al zo'n geweldige zanger.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 00:30:54 #240
37950 JAM
pi_24856137
Ik doe niet aan zingen en gitaar spelen. Gitaar spelen alleen is me al moeilijk genoeg.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 09:50:37 #241
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24858423
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:04 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wat ik wel erg gaaf vind (en erg moeilijk) is de melodie die je zingt meespelen met gitaar (of meezingen met je solo). Wat Hendrix wel vaak doet, bv in Voodoo Child, echt te gek klinkt dat.
George Benson heeft dat ook tot kunst verheven. Maar die heeft ook gewoon een ontzettend goede zangstem (en is inmiddels misschien ook wel bekender als zanger dan als gitarist).
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:04:19 #242
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24858570
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:04 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Bij mij ligt het een beetje aan de moeilijkheidsgraad van de gitaarpartij. Is dat gewoon een slagje, de rythm gitaar zeg maar, dan gaat het zingen of rappen best. Zijn het loopjes of riffjes, dan wordt het al een stuk lastiger. Het een gaat wat dat betreft eigenlijk altijd wel ten koste van het ander, hoewel sommige mensen echt veel tegelijk kunnen. De zanger van Hüsker Du (geloof ik) speelde soms ook nog met een hand toetsen erbij, met zijn voeten drum ofzo...
Ja, helemaal waar, maar om nou hele solo's bij het zingen te doen, dat is echt moeilijk (vind ik dan)
En Hendrix kan dat idd perfect
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_24858747
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:29 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Sorry, had ik overheen gekeken

Ze verkopen nieuw zo voor rond de 1200E en gebruikt zie ik ze staan voor rond de 1050, dus das wel heel mager voor een occasion. Als je goed zoekt in nederland en de landen eromheen (belgie en duitsland) kun je nl al voor 1000 E een 2e hands vetta 1 kopen en die gratis upgraden naar een vetta II. (maarja dan wel zonder de looks van de hd147 natuurlijk.)

De HD-147 wordt bijna niet 2ehands aangeboden, maarja tis dan ook wel een heel nieuwe amp!
Thanks man! Ik moet die gast eens emailen, wat ie een redelijk bod vindt.
Daarbij is een kameraad van mij, met zijn band een album aan het opnemen, Hij heeft een HD 147. Ze zijn met twee gitaristen waarvan hij de enige was die zijn top bij zich had. Ter beschikking stond hen daar een Mesa Boogie Tripple Rectifier met een marshall cabinet en een Valvestate (200??) met een Marshall Cabinet. Hij heeft zelf ook een Marshall cabinet. Nou schijnt het zo te zijn dat de combinatie van Line 6 (met Marshall) t.o.v de Mesa (met Marshall) enorm tegen valt. De hd 147 zou niet zo fijn klinken in de studio als op het podium. Dus heeft ie zijn partijen ingespeeld op de valvestate !!! Hij meent dat het het aan het cabinet ligt, omdat de hd 147 normaal heel goede prestaties levert. Nou wil ik geen appels met peren vergelijken (zoals hierboven) maar dat de combinatie valvestate/mesa wel werkt is mij een raadsel .....
Heb em geadviseerd een line 6 4 keer 12 cabinet te proberen, aangezien hij door deze tegenvaller een nieuw cabinet wil aanschaffen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:35:27 #244
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_24858997
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:04 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Ja, helemaal waar, maar om nou hele solo's bij het zingen te doen, dat is echt moeilijk (vind ik dan)
En Hendrix kan dat idd perfect
Hendrix is ook niet voor niets Hendrix!
feest
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:01:50 #245
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24859452
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:18 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Thanks man! Ik moet die gast eens emailen, wat ie een redelijk bod vindt.
Daarbij is een kameraad van mij, met zijn band een album aan het opnemen, Hij heeft een HD 147. Ze zijn met twee gitaristen waarvan hij de enige was die zijn top bij zich had. Ter beschikking stond hen daar een Mesa Boogie Tripple Rectifier met een marshall cabinet en een Valvestate (200??) met een Marshall Cabinet. Hij heeft zelf ook een Marshall cabinet. Nou schijnt het zo te zijn dat de combinatie van Line 6 (met Marshall) t.o.v de Mesa (met Marshall) enorm tegen valt. De hd 147 zou niet zo fijn klinken in de studio als op het podium. Dus heeft ie zijn partijen ingespeeld op de valvestate !!! Hij meent dat het het aan het cabinet ligt, omdat de hd 147 normaal heel goede prestaties levert. Nou wil ik geen appels met peren vergelijken (zoals hierboven) maar dat de combinatie valvestate/mesa wel werkt is mij een raadsel .....
Heb em geadviseerd een line 6 4 keer 12 cabinet te proberen, aangezien hij door deze tegenvaller een nieuw cabinet wil aanschaffen.
Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet? Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...

ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Check mijn band Glorybox
pi_24860908
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dus op zijn eigen Marshall cabinet klinkt die HD 147 wel goed, en op die van de studio niet? Het lijkt wel een Boss multi-effect, zo wispelturig is die apparatuur...

ik zou trouwens dan toch eerder voor de Triple Rectifier gaan denk ik, want met valvestate heb ik echt niets...
Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb. (dit is btw niet vervelend bedoeld ofzo)

Maar ik dit geval geef ik je wel gelijk. Als ik moest kiezen tussen een Triple Rectifier en een Valvestate zou ik ook idd echt voor die Mesa gaan.
pi_24860936
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?

edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag

Nou uh goed... graag gedaan hoor!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 12:33:43 #248
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24861133
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:21 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ja maar jij bent principieel tegen marshalls. Jij was ook de persoon die met commentaar kwam, toen ik zei dat ik een Marshall MG100DFX heb.
Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is ).

En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
Check mijn band Glorybox
pi_24862518
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets tegen marshalls hoor, ik speel zelf met een speakercabinet van Marshall. Denk dat je me verwart met iemand anders, want van een discussie over een MG100DFX kan ik me niets herinneren (ik weet om eerlijk te zijn niet eens wat het is ).

En Marshalls zijn mooie versterkers, maar Valvestates zijn half transistor, en imo toch minder karakteristiek dan full-tube versterkers. Zeker in vergelijking met die Mesa.
Oh sorry dan verwar ik je idd met iemand anders.
pi_24863765
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:01 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

quote:
Nee, ok... Daar heb je gelijk in! Ik gaf zelf ook reeds aan dat het appels met peren vergelijken is. Hij heeft zelf een Marshall cabinet maar nog nooit gebruikt voor opnames. Nu voor het eerst. Het ging er zich om dat, wanneer die ene gitarist op de Mesa speelde de combinatie gewoon niet goed in het gehoor lag. Dat de hd 147 niet het verwachtte resultaat leverde. De valve state samen met de mesa wel weer... heel raar Maar ik schroom me er niet om! Ik schaf em me waarschijnlijk voor de komende zomer aan.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:22 schreef Hammet het volgende:
oh trouwens, Ibanez, heb je mn mailtje nog ontvangen?

edit: oh, ja dus. Voortaan moet ik zelf ff mn inbox checken voordat ik dat vraag
quote:
Nou uh goed... graag gedaan hoor!
Ze zijn maf! Beter van kwaliteit als ikzelf gedacht had! Best weird eigenlijk; Metallica met een Dream Theater geluid, luister je weer eens met een ander oor naar oude MetallicA nummers....

Weet niet; hoe zit het voor de rest met Dream Theater t.o.v. jou? Luister je het wel eens?

een algemene vraag voor iedereen:

Waar kun je je beter op 'focussen' ? Op opnames voor de band of zoveel mogelijk optredens?? Ik ben nu enorm in de weer met opnames; geen studiotijden maar thuis gewoon; programmeren van drums i.o.m. de drummer, twee partijen gitaar inspelen en het programmeren van bas (i.o.m. de bassist). Ik moet zeggen, dat bevalt me goed. Maar wat wil een platenmaatschappij, als je eventueel een aanspraak wil doen bij hen? Een enorme lijst met optredens of een superscherp geproduceerde demo? Ik ga op dit moment voor het laatste.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ibanez op 01-02-2005 16:01:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')