abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:04:54 #71
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24693601
he-le-maal niets!

maar das de manier waarop ik werk, en dat betekent niet dat het de goede is.

Echter ik ben zo'n tiepje dat zich de muziek probeert te visualiseren en dan vraag ik me bijvoorbeeld af:

-waar ben ik?
-wat gebeurt er?
-hoe voel ik me erbij?

en aan de hand van die dingen maak ik dan een tekst. niet dat mijn teksten nu zo sterk zijn, maar je kan dan wel als je verder produceert die ambiance meenemen. Een tiepsich voorbeeld is bijvoorbeeld het nummer "wanted dead or alive" van bon jovi. Voordat je de tekst hoort, weet je al waar het zich afspeelt en eigenlijk ook al de grote lijn van wat de zanger gaat zingen, en dat vind ik altijd heel gaaf!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:05:45 #72
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24694832
Heeeey

Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb reeds 3 jaar keyboard gespeeld en ik speel sinds 2 jaar (nog steeds) drums.

Mijn vraag is dus, ik ben op zoek naar een (beginners?)gitaar waar je toch een tijdje mee vooruit kan met een nieuwprijs van maximaal 280 euro (excl. versterker).

Iemand advies? thx!
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24694976
wat wil je spelen dan...? (stijl). dit is nl nogal belangrijk bij gitaren...
pi_24695185
Oh ja trouwens... Als één van jullie nog eens een Gibson Les Paul wil kopen, moet je zeker even bij MaxGuitars in Den Haag langs gaan! Het is redelijk kleine zaak (als je het vergelijkt met Feedback R'Dam en Rock Palace), maar ze zijn gespecialeerds in Gibsons. Ik ben er vanmiddag geweest, en DAMN!!! wat heb ik lopen kwijlen! Die gitaren worden geselecteerd en dan pas geïmporteerd, dus je je kan er vanuit gaan dat het met het uiterlijk altijd goed is. Bij Feedback, worden die dingen blind besteld, dus zijn de meeste van gemiddelde Gibson-kwaliteit. Bij MaxGuitars hebben ze allemaal een ontzettend mooie top. Ook hebben ze bijzondere uitvoeringen die je bij anderen niet snel tegen komt. Ze hadden er nu een prachtige Light Burst, een Latte Creme en een spierwitte. Er hing ook een hele mooi lichtbruine LP DoubleCut. Ergens volgende week zou er ook nog een limited edition class 5 binnen komen, ook bijzonder .

Ze verkopen daar zo'n 2 tot 3 Les Pauls per week, dus het aanbod blijft continu veranderen. Echt de moeite waard dus!
pi_24695519
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:05 schreef MaZz_ het volgende:
Heeeey

Ik ben nieuw in de gitaar wereld en ik wil graag beginnen met gitaar spelen. Ik heb reeds 3 jaar keyboard gespeeld en ik speel sinds 2 jaar (nog steeds) drums.

Mijn vraag is dus, ik ben op zoek naar een (beginners?)gitaar waar je toch een tijdje mee vooruit kan met een nieuwprijs van maximaal 280 euro (excl. versterker).

Iemand advies? thx!
Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!
Een Squier Stratocaster of Telecaster, Ibanez RG321, GRG270B, SA120, Epiphone Les Paul Special of SG Special om er een paar van bekende (beginners)merken te noemen.
feest
pi_24695758
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Fantastisch!! Iemand die niet zo komt van 'ik wil gitaar spelen en ik wil niet meer dan 50 euro uitgeven'! Hulde! Voor 280 euro vind je een hele goede gitaar!
Een Squier Stratocaster of Telecaster, Ibanez RG321, GRG270B, SA120, Epiphone Les Paul Special of SG Special om er een paar van bekende (beginners)merken te noemen.
Geen Squier..
pi_24695826
Ach, ik heb een Squier Stratocaster Double Fat Strat met een VOX Amp en het klinkt érg goed .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_24695906
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:54 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, ik heb een Squier Stratocaster Double Fat Strat met een VOX Amp en het klinkt érg goed .
Tsja, er zijn vast wel zat mensen die er tevreden mee zijn, maar voor dat geld kan je toch beter een Epiphone of Ibanez kopen denk ik altijd maar.

Of een mexicaanse fender, maar goed, das natuurlijk nog wat duurder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hammet op 22-01-2005 22:07:42 ]
pi_24696241
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef Hammet het volgende:

[..]

Tsja, er zijn vast wel zat mensen die er tevreden mee zijn, maar voor dat geld kan je toch beter een Epiphone of Ibanez kopen denk ik altijd maar.

Of een mexicaanse fender, maar goed, das natuurlijk nog wat duurder.
Ow, ik dacht dat die Squiers wel meevallen.
feest
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:16:49 #80
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24696243
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:22 schreef Hammet het volgende:
Oh ja trouwens... Als één van jullie nog eens een Gibson Les Paul wil kopen, moet je zeker even bij MaxGuitars in Den Haag langs gaan! Het is redelijk kleine zaak (als je het vergelijkt met Feedback R'Dam en Rock Palace), maar ze zijn gespecialeerds in Gibsons. Ik ben er vanmiddag geweest, en DAMN!!! wat heb ik lopen kwijlen! Die gitaren worden geselecteerd en dan pas geïmporteerd, dus je je kan er vanuit gaan dat het met het uiterlijk altijd goed is. Bij Feedback, worden die dingen blind besteld, dus zijn de meeste van gemiddelde Gibson-kwaliteit. Bij MaxGuitars hebben ze allemaal een ontzettend mooie top. Ook hebben ze bijzondere uitvoeringen die je bij anderen niet snel tegen komt. Ze hadden er nu een prachtige Light Burst, een Latte Creme en een spierwitte. Er hing ook een hele mooi lichtbruine LP DoubleCut. Ergens volgende week zou er ook nog een limited edition class 5 binnen komen, ook bijzonder .

Ze verkopen daar zo'n 2 tot 3 Les Pauls per week, dus het aanbod blijft continu veranderen. Echt de moeite waard dus!
Even een extra toevoeging; RukPalace is een onwijze kutzaak. Ik adviseer jullie allemaal daar helemaal niets aan uit te geven. Kutzaak. , .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24696282
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:16 schreef JAM het volgende:

[..]

Even een extra toevoeging; RukPalace is een onwijze kutzaak. Ik adviseer jullie allemaal daar helemaal niets aan uit te geven. Kutzaak. , [afbeelding].
Daar was ik vanmiddag ook, en het beviel me wel. Ik werd vriendelijk geholpen, je hebt uitgebreid de mogelijkheden om gear te testen, en ze hebben een behoorlijke uitzoek . Maar goed, als klant ben ik daar nooit geweest (ik bedoel: iemand die daar dan ook daadwerkelijk wat koopt ). Wat vond jij er kut aan dan?
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:24:49 #82
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_24696358
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:50 schreef Hammet het volgende:

[..]

Geen Squier..
Pfff, heb een jaar of 10 geleden een Squier strat gekocht voor een paar honder gulden en hij doet het nog steeds prima. OK, moet de hals af en toe beetje poetsen met gitaarpolish (matig gelakt) en af en toe een beetje contactspray in de elementenschakelaar blazen. Verder is de kwaliteit prima. Belangrijkste is dat hij prima speelt en klinkt. Heb hem wel eens mee heb genomen naar mijn band en daar vergeleken met de Fender strat deluxe van een collega op zijn Koch. Sorry hoor, maar iedereen was het er over eens dat ze eigenlijk vrijwel hetzelfde klonken.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:32:46 #83
37950 JAM
pi_24696501
-dubbelpost-
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:33:20 #84
37950 JAM
pi_24696509
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:19 schreef Hammet het volgende:

[..]

Daar was ik vanmiddag ook, en het beviel me wel. Ik werd vriendelijk geholpen, je hebt uitgebreid de mogelijkheden om gear te testen, en ze hebben een behoorlijke uitzoek . Maar goed, als klant ben ik daar nooit geweest (ik bedoel: iemand die daar dan ook daadwerkelijk wat koopt ). Wat vond jij er kut aan dan?
Slechte service, okay, het is beter dan de McDonalds maar in vergelijking met vrijwel alle andere muziekhandels is het gewoon kut en 90% van de spullen die ze daar hebben staan is gewoon klinklare troep.
En ze sponsoren Di-Rect.
pi_24696514
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:24 schreef Laxe het volgende:

[..]

Pfff, heb een jaar of 10 geleden een Squier strat gekocht voor een paar honder gulden en hij doet het nog steeds prima. OK, moet de hals af en toe beetje poetsen met gitaarpolish (matig gelakt) en af en toe een beetje contactspray in de elementenschakelaar blazen. Verder is de kwaliteit prima. Belangrijkste is dat hij prima speelt en klinkt. Heb hem wel eens mee heb genomen naar mijn band en daar vergeleken met de Fender strat deluxe van een collega op zijn Koch. Sorry hoor, maar iedereen was het er over eens dat ze eigenlijk vrijwel hetzelfde klonken.
Fender Strat Deluxe die hetzelfde klinkt als een squier Lijkt me vrij sterk..

Maar goed, ik heb nooit gezegd dat die dingen na 3 maanden uit elkaar pleuren, dus dat ie het na 10 jaar nog doet zal best.

Ik ben, geheel PERSOONLIJK, niet te spreken over de kwaliteit van die Squiers. Zoals ik al eerder zei kan je voor dat geld beter een Epiphone of een Ibanez kopen. VIND IK. Je moet je niet zo aangevallen voelen.
pi_24696580
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:33 schreef JAM het volgende:

[..]

Slechte service, okay, het is beter dan de McDonalds maar in vergelijking met vrijwel alle andere muziekhandels is het gewoon kut en 90% van de spullen die ze daar hebben staan is gewoon klinklare troep.
En ze sponsoren Di-Rect.
Jij bent toch een akoestisch gitarist? Misschien dat de akoestische afdeling troep verkoopt, maar bij de elektrische gitaren hingen wel wat pareltjes hoor
  zaterdag 22 januari 2005 @ 22:41:14 #87
37950 JAM
pi_24696645
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:36 schreef Hammet het volgende:

[..]

Jij bent toch een akoestisch gitarist? Misschien dat de akoestische afdeling troep verkoopt, maar bij de elektrische gitaren hingen wel wat pareltjes hoor
Ik geloof best dat de elektrische afdeling goed is hoor. Maar door de verkoop van goedkope akoestische gitaren, violen, bassgitaren, elektrische piano's, drumstellen en meer van dat soort dingen, die allemaal van ermbarmelijke kwaliteit zijn, proberen ze zich te presenteren als een soort all-around muziekwinkel maar verdienen ze eigenlijk lekker door het naaien van beginnende musici door ze op te schepen met een kutinstrument. Dat maakt het naar mijn idee een kutzaak.
pi_24696695
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:41 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik geloof best dat de elektrische afdeling goed is hoor. Maar door de verkoop van goedkope akoestische gitaren, violen, bassgitaren, elektrische piano's, drumstellen en meer van dat soort dingen, die allemaal van ermbarmelijke kwaliteit zijn, proberen ze zich te presenteren als een soort all-around muziekwinkel maar verdienen ze eigenlijk lekker door het naaien van beginnende musici door ze op te schepen met een kutinstrument. Dat maakt het naar mijn idee een kutzaak.
Het zou kunnen, maar ik heb het idee dat ze dit niet geheel opzettelijk doen. Maar goed, ik heb daar niet echt ervaring mee.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 23:30:06 #89
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_24697633
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:33 schreef Hammet het volgende:

[..]

Fender Strat Deluxe die hetzelfde klinkt als een squier Lijkt me vrij sterk..
Wij stonden er met zijn allen ook van te kijken. Ligt misschien ook aan het soort geluid wat je eruit wilt halen, in ons geval bijv. geen snoeiharde metal of zo.
quote:
Ik ben, geheel PERSOONLIJK, niet te spreken over de kwaliteit van die Squiers. Zoals ik al eerder zei kan je voor dat geld beter een Epiphone of een Ibanez kopen. VIND IK. Je moet je niet zo aangevallen voelen.
Aangevallen... neuh, wil alleen maar even een andere mening/ervaring laten horen.
Mijn acoustische gitaar is een Epiphone en mijn bas een Ibanez, dus...
pi_24699593
Ach, de juiste amp maakt een matige gitaar stukken beter.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 23 januari 2005 @ 01:42:49 #91
37950 JAM
pi_24699753
quote:
Op zondag 23 januari 2005 01:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, de juiste amp maakt een matige gitaar stukken beter.
De juiste toca ! .

Oei, er klopt geen reet van die zin, maar het gaat om de kommunikaasie.
pi_24700057
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen.... Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd.... Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
Als ik een ding van mijn eerste (en totnutoe enige) gitaarsoldeeravontuur heb geleerd is het wel dat je altijd de verbindingen en schakelingen die je maakt moet checken met een multimeter. Als alles nog open ligt is een foutje makkelijk te fixen, als je pas achter evt fouten komt als je alles al inelkaar heb gezet en de snaren er weer op zitten ben je verder van huis. Zo had ik ook een fout in mijn schema gemaakt waardoor er sluiting ontstond en alledrie de elementen altijd aan zouden staan ongeacht de instelling van de schakelaars, maar dankzij mijn multimeter had ik dat op tijd ontdekt.

Maar ik zou me niet laten ontmoedigen door deze tegenslag, check je schema nog een keer goed (post het anders ff dan kijken we mee) en meet het hele circuit even door met een multimeter. Je hebt daarvoor alleen de weerstandmeter nodig, controleer of alle soldeerverbindingen een weerstand van minder dan 1 Ohm hebben en check of alle schakelaars idd goed werken zoals ze zouden moeten werken.
Unox, the worst operating system.
pi_24700114
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor.. (oweee zak)
2e instrument is alleen nodig als je geen accoordinstrument bespeelt. Voor gitaar dus niet nodig. Sowieso is het geen vereiste om aangenomen te worden, het is alleen een verplicht vak als je er al op zit.
En leeftijd is geen bezwaar, ik had er al 2 jaar uni opzitten toen ik naar het cons ging en er waren mensen die veel ouder dan ik waren. Er zat zelfs een gitarist van tegen de 30 in mijn klas.
(da's pas oud! )
Unox, the worst operating system.
  zondag 23 januari 2005 @ 10:16:26 #94
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24702436
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 22:41 schreef JAM het volgende:

[..]

De elektrische afdeling is ook best goed, en qua service: Ik had een probleem met een elektrische gitaar die ik daar gekocht had (verklote potmeters) en dat hebben ze toch wel heel snel en netjes opgelost.
Maar voor akoestische gitaren kun je veel beter naar Casa Benelly gaan natuurlijk.
pi_24702536
Zou iemand mij aan Drumkit from Hell kunnen helpen??
pi_24702832
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:32 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

gaaf gespeeld! Ik vond het nr wel Korn-achtig al zeg ik het zelf!

(maar wat is er in hmelsnaam aan de hand met dat belletje op de achtergrond dat gigantisch ruist en zo hoog is dat ie pijn in mn oren veroorzaakt?)
Allereerst bedankt!

Naar mijn idee is dat de Hi-Hat die een beetje 'te' schel is En dat hoor ik idd ook nu pas, en het irriteert me enorm!!! Gelukkig horen anderen altijd meer als ikzelf. Ik laat altijd iemand anders een oordeel doen over dingen die ik speel of opneem. (tenzij ik natuurlijk voor 1000% zeker ben, maar dat is zelden.) Denk dat je de hi-hat bedoelt die onder het stakkato stuk meeslaat en op het einde even??

Wij hebben met de band ook afgesproken om eerts de muziek te schrijven en dan de teksten eroverheen. Muziek kun je natuurlijk wel aanpassen maar de grote lijnen (sfeer) in een nummer bepaald IMO toch wel de muziek. Je geeft zelf een perfect voorbeeld hiervan.
Daarbij zijn we nog op zoek naar een zanger..
In The Presence Of Enemies!
  zondag 23 januari 2005 @ 12:24:49 #97
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_24704008
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Dankje! Mijn muziekale interesse ligt momenteel vooral bij hardrock / metal. Maar Een gitaar die -alleen maar- zo'n 'rauw' geluid produceerd lijkt mij ook weer niet ideaal. Dus er moet ook normaal op gespeeld kunnen worden.

Als dat mogelijk is?

Wat zou ik trouwens aan een goede 60+ watt versterker kwijt zijn ongeveer??
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_24705369
in deel 16 schreef ikzelf het volgende
quote:
IK heb de versterker in de effectenloop van de top aangesloten...... Dus jullie herkennen hier geen fout aan zo te zien, want daar zegt niemand iets over... Weet je waar ik achterkwam na een telefoontje met de gitarist van blindsight (goede vriend van me ) ????? Dat ik eraan twijfel of ik het volume van de FX-Mix op de top wel heb opengedraaid.......

Tja jongens, my appologies..... ik informeer jullie na 22 Januari in deel 17 wel...of dit ook daadwerkelijk het probleem was...

dom dommer dave
Nou daar zijn we dan.. Giseravond:

Fluitend liep ik de oefenstudio binnen om daarna weer fokked op terug te lopen naar de auto om mijn losse pedaaltjes maar weer eens te pakken!!!!

Ik heb em aangesloten zoals het hoort: (nou voor de derde keer maar weer)

send naar de boss in, output van de boss naar de receive, gitaar in de de top.

FX Loop opengedraaid want dat was ik de vorige waarschijnlijk vergeten: Geluid!!!

K#TGELUID Echt, met geen pen te beschrijven!!! Wat een bagger!! Als ik speelde was er een distortion die leek alsof ie uit een 5 watt ding kwam, wanneer ik niet speelde een pieptoon...En dan geen 'feedback'toon die rondgaat, nee een monotoom lage toon!!! ALs eerder gepost: dan ben ik om te verrekken!!

Ik begin langzaam te twijfelen aan het multi effect en denk dat ik maar eens naar de shop ga met dat ding en het daar eens laat aansluiten door die gast zelf....

(hopelijk op een line 6 HD 147 met een 4 keer 12" line 6 cabinet, kan ik daar ook nog eens op lellen ..... dat noemt men van de nood een deugd maken )
In The Presence Of Enemies!
  zondag 23 januari 2005 @ 13:43:48 #99
12221 Tijn