maar ze zijn allemaal lelijk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
je hebt bij gitaren van epiphone keuze uit meer kleuren dan alleen die...
niet zelf gemaakt maar het is een "spiegel"slagplaat!quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hé, stoer man!
Waar heb je die slagplaat van gemaakt?
voor zogenaamd "headroom" dynamische hoofdruimte waardoor de klank veel voller blijft zonder op hoge volumes te clippen. Hoewel je daarmee met 150W ook al wel een heel eind komtquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??![]()
dat noemen ze Chroom toch?quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:54 schreef Rancor het volgende:
[..]
niet zelf gemaakt maar het is een "spiegel"slagplaat!![]()
Ok, maar waar zijn per se die hoge volumes voor nodig dan? Bij grote gigs heb je toch PA en monitors enzo...hard spelen is natuurlijk mooi, maar ik hoor het verschil tussen 150 en 300 watt echt niet - ook omdat rond die tijd het bloed me uit de oren loopt denk ik...quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
voor zogenaamd "headroom" dynamische hoofdruimte waardoor de klank veel voller blijft zonder op hoge volumes te clippen. Hoewel je daarmee met 150W ook al wel een heel eind komt
eh dat is het, het is geen chroom. maar ja wat je wilt chroom spiegel ......quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:03 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dat noemen ze Chroom toch?
spiegel is van glas + laagje wat dan ook en is veel te zwaar om op een gitaar te zettenquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:16 schreef Rancor het volgende:
[..]
eh dat is het, het is geen chroom. maar ja wat je wilt chroom spiegel ......
Nee, maar het gaat hier ook vooral om het opnemen en vaak geeft de amp op hoge volumes een rauwer/beter geluid om het karakter van die amp op te nemen. Voor live geeft het vooral een enorme punch als je optredens geeft op hele grote podia waar je amp als je monitor fungeert.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, maar waar zijn per se die hoge volumes voor nodig dan? Bij grote gigs heb je toch PA en monitors enzo...hard spelen is natuurlijk mooi, maar ik hoor het verschil tussen 150 en 300 watt echt niet - ook omdat rond die tijd het bloed me uit de oren loopt denk ik...
Ik heb zelf 2x 60 watt en die heb ik nog nooit verder opengehad dan 1/3, ook niet bij optredens. Klinkt reuze vol. En clippen is me nog nooit overkomen.
Jajajajaja, zoek het op in het woordenboek zou ik zeggen! Het is iig een materiaal dat gebaseerd is op een spiegel want het spiegelt echt. Het komt wel vaker voor bij Ibanez, dit soort slagplaten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:20 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
spiegel is van glas + laagje wat dan ook en is veel te zwaar om op een gitaar te zetten
ik dacht eerst ook een echte spiegel op mn gitaar te kunnen zetten maar dat werd me sterk afgeraden
Vandaar dat ik zei dat die ene SG met grote slagplaat niet in cherry te krijgen is.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:38 schreef Jorikjet het volgende:
je hebt bij gitaren van epiphone keuze uit meer kleuren dan alleen die...
HD =quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
300 Watt is gewoon rocken!! En de HD 147 Rocked! Daar kun je van opaan!!
er zijn wel meerdere dingen die rocken waar HD in zit. Neem nou een Harley Davidson, dat rockt ook de pan uit....
Persoonlijk vind ik een SG met kleine slagplaat wel veel gaver!quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat die ene SG met grote slagplaat niet in cherry te krijgen is.
EDIT: wel in rood
Ik vond eerst de cherry SG het mooist, maar bij nader inzien toch de zwarte. Met grote slagplaat!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
Persoonlijk vind ik een SG met kleine slagplaat wel veel gaver!
Oh! Godslastering!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vond eerst de cherry SG het mooist, maar bij nader inzien toch de zwarte. Met grote slagplaat!
http://www.guitargeek.com ?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:18 schreef Jorikjet het volgende:
wat was die site waar je van allerlei bands kunt zien wat voor een gitaren enzo ze gebruiken?
iemand had dat een keer gepost in deze topic reeksen als ik het nu op wil zoeken ben ik dik een paar uur bezig aangezien fok alles behalve vlug is.
Bron: Harmony Centralquote:* "Purple Haze" Intro and Solo section -- modeled on the Fuzz Face pedal played into a 100-Watt Marshall Super Lead amp effected with an EMT plate reverb and Octavia (Solo)
* "Little Wing" Intro and Solo -- including the tone from the miniature rotary speaker recorded at London's Olympic Studios
* "Voodoo Child" Intro and Solo -- based on the VOX Clyde McCoy Wah pedal, brown Fender Bassman amp and an EMT plate reverb
* "All Along the Watchtower" Intro and Solo -- recreated using Hendrix's acoustic guitar plus a 100-Watt Marshall Super Lead amp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |