Als je metalzone toch voor jou de goede distortion geeft, heb je verder toch niets meer nodig?quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:39 schreef Ibanez het volgende:
Slagplaten verneuken je geluid
Om even terug te komen op mijn grootste ergernis van het jaar 2005: (ja nu al)
De Me 50. Ik gebruik em alleen nog maar voor de modulaties. De distortions die erop zitten zijn gewoon crap en digitaal! Ik zet er een analoge Metalzone bij. Er gaat dus niks boven analoge losse pedaaltjes. Hier thuis in de Line 6 is alles koek en ei, maar in de Marshall stack blijft het bagger. Dus dat is mijn oplossing...
* Ibanez begint zich te bedenken om een HD147 aan te schaffen, omdat daar al geweldig klinkende distortions en andere effecten in opgeslagen zitten...
Dat zeg je wel. Maar voor solo's gebruik je wel meer als alleen een distortion, en dan moet ik weer gaan pielen met de me 50 om daar een clean kanaal te programeren met alle effecten die ik wil voor de solo, intro noem maar op. Trap ik de metalzone erbij heb je weer volumeverschil. Dus het blijft piellen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Als je metalzone toch voor jou de goede distortion geeft, heb je verder toch niets meer nodig?
Maakt wel uit, als je het niet doet gaat je gitaar snel ontstemmen want de snaar kan dan snel slippen. Ik draai de dunnere snaren altijd een stuk of 4 keer eromheen, van onder naar boven, en dan daarna door het gaatje. De dikkere snaren wat minder, 2-3 keer. Zorg ervoor dat ze niet over elkaar lopen maar netjes naast elkaar liggen en strak om het kopje gewikkeld zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:21 schreef googoodoll het volgende:
ik zet net nieuwe snaren op mijn gitaar - zal ik ze eerst even een paar keer rond het "kopje" wikkelen alvorens ik ze in dat gaatje stop om ze vast te draaien, of gewoon in 1 keer erin en draaien maar? of maakt het geen reet uit?
Ik heb gewoon de meest standaard stemknoppen zeg maar, maar als je de snaren er goed en netjes opzet ontstemmen die ook niet. Zorgen dat je ze goed stretcht na het opzetten en ze blijven perfect in tune. Beetje grafiet in de gleufjes van de kam en brug wil ook wel eens helpen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef Tijn het volgende:
Ja, over dat slippen/ontstemmen: ik heb nieuwe stemknoppen op m'n gitaar laten zetten een maand geleden ofzo en daar zit een extra schroef op waarmee je de snaar vast kan zetten, zodat dat slippen niet meer kan gebeuren. Heel relaxed, m'n gitaar wou nog wel eens ontstemmen, maar dat is nu aanzienlijk minder geworden
maar bij deze gitaar ziet het er toch echt wel cool uit.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
bij sommige LP's staat een slagplaat wel tof (de oudere dacht ik)
maar bij die nieuwe vind ik het smerig
ik dacht dat er op de nieuwste LP's ook geen slagplaat zat maar dat je die er los bijkreeg met schroefjes voor als je het wel erop wilt
ben toch wel blij dat er een slagplaat op mijn strat zit... anders hingen mn pickups zo los
Hé, stoer man!quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:47 schreef Rancor het volgende:
heej mensen ben bezig met mijn project :
eerste deel is klaar het monteren van de slagplaat!
[afbeelding]
zo zag die eruit
[afbeelding]
uit elkaar
[afbeelding]
aftekenen voor het boren van de gaten bovendien pasten de gaten van de switch en de knoppen niet meer daarvoor heb ik de gaten in de body aangepast.
[afbeelding]
zo ziet die er nu uit.
er komen nog meer veranderingen foto`s volgen later!
Tsja, dat is de zelfde gitaar als ik heb (zie vorige pagina), en we waren het er wel over eens dat het zonder toch mooier isquote:Op donderdag 27 januari 2005 08:50 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
maar bij deze gitaar ziet het er toch echt wel cool uit.
(mijn gitaar!)
Klopt, die Standards hebben er een losse slagplaat bijgeleverd, met de tools om m te monteren (dus waarschijnlijk boortje+schroevendraaiertje). Of de Customs nog met voorgemonteerde slagplaat worden geleverd weet ik niet, maar ik denk het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik dacht dat er op de nieuwste LP's ook geen slagplaat zat maar dat je die er los bijkreeg met schroefjes voor als je het wel erop wilt
Die van mij (1981) heeft wel een voorgemonteerde slagplaat uiteraard, en die heb ik er vanmorgen naar aanleiding van deze discussie ook maar eens afgeschroefd. Ziet er wel ok uit, al zijn die gaatjes natuurlijk niet zo mooi. Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, dat is de zelfde gitaar als ik heb (zie vorige pagina), en we waren het er wel over eens dat het zonder toch mooier is.
[..]
Klopt, die Standards hebben er een losse slagplaat bijgeleverd, met de tools om m te monteren (dus waarschijnlijk boortje+schroevendraaiertje). Of de Customs nog met voorgemonteerde slagplaat worden geleverd weet ik niet, maar ik denk het eigenlijk niet.
Daarom heb ik de mijne al lang geleden vervangen door een creme-kleurig exemplaarquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:15 schreef Svyatagor het volgende:
...Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.
Je zou eens kunnen proberen om zwarte schroefjes in de gaatjes te draaien. het is ook niet erg mooi, maar het staat beter dan gaatjesquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die van mij (1981) heeft wel een voorgemonteerde slagplaat uiteraard, en die heb ik er vanmorgen naar aanleiding van deze discussie ook maar eens afgeschroefd. Ziet er wel ok uit, al zijn die gaatjes natuurlijk niet zo mooi. Maar die slagplaat viel sowieso niet zo erg op, zwart op zwart.
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Maar voor solo's gebruik je wel meer als alleen een distortion, en dan moet ik weer gaan pielen met de me 50 om daar een clean kanaal te programeren met alle effecten die ik wil voor de solo, intro noem maar op. Trap ik de metalzone erbij heb je weer volumeverschil. Dus het blijft piellen.
@H-I-M: Wat is een goed bod voor een HD 147 uit 2003. Alleen de top. Heb iemand gevonden die vraagt voor een goed bod. Kan em bij de gitaarshop uithalen voor 1800,- ongeveer. Let wel dit is een HD147 met een Line 6 4* 12 zoals dit:
[afbeelding]
Dus wat zou nou een mooie prijs zijn voor een HD 147 los uit 2003??
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!
http://www.line6.com/hd147/home.html
![]()
Anders hoor je toch helemaal nietsquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??![]()
Ja, dat is sowieso een goede tip natuurlijk. Het was meer een bruggetje om even te vermelden dat ik "new & improved" stemknoppen hadquote:Op donderdag 27 januari 2005 02:09 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de meest standaard stemknoppen zeg maar, maar als je de snaren er goed en netjes opzet ontstemmen die ook niet. Zorgen dat je ze goed stretcht na het opzetten en ze blijven perfect in tune. Beetje grafiet in de gleufjes van de kam en brug wil ook wel eens helpen.
Dan moet je ook niet die oude pakkenquote:Op donderdag 27 januari 2005 15:39 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hebben ze deze niet met een grotere slagplaat?
eigenlijk wil ik deze
maar ik vind de kleur echt enorm saai...
als ik zo de kleuren zie van epiphone vind ik er eigenlijk geeneen kleur tussen zitten die ik echt mooi vind...
Heb ik gezien! Best lol... maar je hebt geen idee voor een schappelijke prijs voor een HD 147 tweedehands?? (hij is uit 2003)quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Er staats sinds kort een best lang filmpje over de HD-147. Ben Moody (evanescence) legt dan uit wattie allemaal kan!
http://www.line6.com/hd147/home.html
![]()
Metal!!!!!!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal afgekeken maar dzjees, waar heb je in vredesnaam 300 watt voor nodig??![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |