Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..quote:Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen....Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet
Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd....
Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
Mijn stratje is het van afstand bekijken door de guitarshop nog niet waard.....!quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..
dat zau wel oke zijn want arrow is ver rijden van ons uit ibanez!quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:33 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater gaat weer op weereld tournee in 2005/2006.
Gitaar-icon john petrucci zet voet op nederlandse bodem![]()
![]()
Hoop iig dat ze een concertje geven buiten het arrow classic rock festijn om...
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:15 schreef Hammet het volgende:
Nee volgens mij kan Fruity Loops niet opnemen. Ik gebruik CoolEdit om te recorden; t werkt simpel en effectief.
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoendequote:Op donderdag 20 januari 2005 19:19 schreef Maaark het volgende:
[..]
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?
yep bedoelde ik... bedanktquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende.
Of bedoelde je dit niet?..
Heb je wel een kleine vertraging. Maar omdat alles dan diezelfde kleine vertraging heeft (als je goed in de maat speelt) kan je 't wel een klein stukje naar achteren schuiven.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je kan wel real time inspelen? Je neemt dan bijv op spoor 1 je eerste stuk op, vervolgens ga je op spoor 2 een ander stuk spelen, terwijl spoor 1 word afgespeeld. Je speelt dus gewoon mee met je eerste opname. Dit kan je voor 128 sporen doen, dus dat lijkt mij wel voldoende.
Of bedoelde je dit niet?..
Ah, das handig!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:
M'n vader gaat een pedalboard voor me maken!!!
tvp
Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ah, das handig!
Hoe zit dat dan, kan je dat dan dicht maken zodat je het als een koffer mee kan nemen? En maak je het op maat voor de 4 effecten op die pagina waar je ondertitel naar verwijst of zijn dat enkel je 'topstukken'?
Succes!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:11 schreef Gitarist het volgende:
M'n vader gaat een pedalboard voor me maken!!!
tvp
Dat lijkt me nou ook erg handig. Helaas bén ik niet handig, en heeft mijn vader een beetje weinig tijd...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:44 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja het is de bedoeling dat het een soort koffer wordt. En nee, alle effecten komen er op (wah, chorus, delay, distortion, compressor, footswitch voor amp)
Coole riffjes!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor..(oweee zak)
Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:
Nothing2 selecteren in de index voor de geinteresseerden
Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Zou alleen wel eens graag willen weten in welk genre jullie dit nou plaatsen?
Hé Dave, klinkt gaaf!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Vet!!! Alhoewel ik denk dat daar te weinig muzikale aanleg voor heb. Ik speel geen tweede instrument en is dat geen vereiste op het conservatorium? Nb. ben ik daar denk ik ook te oud voor..(oweee zak)
Even de traditie van het posten van eigen werk hoog houden, want dat vond ik wel interessant:
Het nummer nothing2; een opvolging van riffs die in willekeurige volgorde staan. D.w.z. ze worden aangepast wanneer we een zanglijn hebben en we een zanger vinden. Sommige riffs zullen dan langer worden en andere weer korter. Er zullen dan misschien zelfs riffs verdwijnen. Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Hij gaat idd te soepel, ben me nog steeds aan het bedenken wat ik eraan kan doen. Dat lage moet je niet te lang vasthouden. Je moet in principe even een duikvlucht maken naar het lage in, dan hoor je de wah ook goed terug.... Oefenen oefenen oefenen...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb m'n Dunlop JH1 wahwah! Joeper!!
[afbeelding]
Het gebruiken is toch lastiger dan ik dacht. Het beste gaat met je rechtervoet en dan met hetzelfde ritme als je rechterhand. (of links als linkshandig bent en daaro je plectrum vast houd)
Dave, jij had er toch ook ene en je zei dat je vond dat ie te soepel gaat? (in vergelijking tot je multieffect) Nou, dat vind ik ook wel een beetje, je zit in een beweging van helemaal boven tot beneden en op het laagste gebied klinkt het niet zo goed. Maar ik moet sowieso nog veel oefenen voordat ik definitief ga zeggen wat ik er van vind.
Nu één probleempje. De plug op m'n splittercord is te klein en past niet. Ik denk ik dadelijk naar de electronicatent fiets en een contraplugje en gewoon plugje koop met een paar cm kabel en dan een verloopstukje maak.Dat moet toch gaan? (verkopen ze zo'n contraplugjes?)
gaaf gespeeld! Ik vond het nr wel Korn-achtig al zeg ik het zelf!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
Ooh, daarom heb ik altijd zo'n moeite met zanglijnen verzinnen voor wat de rest van de band heeft verzonnenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:22 schreef Ibanez het volgende:
... Maarja, eigenlijk overbodige info want iedereen weet wel dat een instrumentaal verzonnen nummer nagenoeg nooit bij een zanger past.
Ik doe dat altijd tegelijkertijd... wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben anders wel degelijk voorstander van de zanglijn op het laatst, omdat je dan al helemaal de 'feel' van het nummer hebt! (wel pas na de zanglijn, de tekst verzinnen!!!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |