abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24613455

[ Bericht 75% gewijzigd door Big_Boss_Man op 18-01-2005 07:40:05 ]
feest
  maandag 17 januari 2005 @ 15:46:02 #2
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24613494
-tvp'tje-.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24613542
Om je vraag van net te beantwoorden: ja ik denk dat ze idd alles toen in 1 x opnamen
  maandag 17 januari 2005 @ 15:58:23 #4
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24613665
Tsja t kon niet echt anders... je kan moeilijk multitracken voordat iemand t heeft uitgevonden
  maandag 17 januari 2005 @ 17:00:21 #5
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24613736
* Svyatagor gooit er ook een tvp tegenaan.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24613758
Unspoken words were understood
  maandag 17 januari 2005 @ 19:01:25 #7
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24613987
vtp
  maandag 17 januari 2005 @ 19:34:50 #8
71333 BUG80
Stop making sense
pi_24614038
Ik heb nog een song van Les Paul ergens op cd, ik geloof dat ie er banjo op speelt!
pi_24614131
heej waar blijft die OP nou??
pi_24614210
vaste klant plaatst tvp voor het eerst in zijn fok! carriere...

wat een snel forum hier!! Reaktie plaatsen kost hier maar een minuut of 2 voor je het reaktie scherm in beeld krijgt!!

[ Bericht 17% gewijzigd door Ibanez op 17-01-2005 20:05:33 ]
In The Presence Of Enemies!
  maandag 17 januari 2005 @ 20:29:48 #11
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24614456
ik heb net angel van jimi hendrix uitgeprint en ga die na proberen te spelen..

tvp
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24615681
Iemand hier die de E&H Pulsar heeft?
na het lezen van een artikel erover in de Gitarist was ik eigenlijk wel erg benieuwd
*WD wilde eigenlijk een Boss TR-2 hebben
pi_24620159
quote:
Op maandag 17 januari 2005 22:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Iemand hier die de E&H Pulsar heeft?
na het lezen van een artikel erover in de Gitarist was ik eigenlijk wel erg benieuwd
*WD wilde eigenlijk een Boss TR-2 hebben
Kort en simpel: laat die Boss (in godsnaam) links liggen als je budget toereikend is voor de Pulsar. Ik heb ze beiden een jaar geleden uit nieuwsgierigheid naast elkaar geprobeerd en de Pulsar blaast de Boss gewoon weg.
De Boss is weliswaar makkelijk in te stellen maar klinkt blikkerig en iel. Je klankkleur wordt enorm beinvloed. De Pulsar heeft een sublieme klank maar is in het begin behoorlijk lastig in te stellen.
Disclaimer: verhaal gebaseerd op eigen ervaring....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24621078
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24621090
De boss is duurder dan de pulsar volgens mij...

TR-2 90¤ of meer...
Pulsar 79¤ ofzo volgens de gitarist, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer...
pi_24621685
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
De boss is duurder dan de pulsar volgens mij...

TR-2 90¤ of meer...
Pulsar 79¤ ofzo volgens de gitarist, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer...
Sorry, was even kort in de war met de Worm. De Pulsar heb ik ook ooit geprobeerd.... In ieder geval is de Boss voor mij geen optie voor dit type effect....
Volgende optredens:
pi_24621712
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
Losse effecten, liefst analoog!
Volgende optredens:
pi_24621923
quote:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
ahum:

Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????

Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
quote:
:ergens in deel 12 of 13 geloof ik, zei ik het volgende:

Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat.
Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten.
Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging
leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten,
en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.
Dat dacht ik althans...
quote:
p woensdag 22 december in deel 14,zei ik wederom:
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalzone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!

Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.

Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)

Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???

Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.

Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......

Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
quote:
Ergens in deel 16 aan het einde van de threat bulkte ik:
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken..... Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)

Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....

Tenzij iemand hier nog iets weet???
Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegah
pi_24622099
ik kan spirit crusher van death (zonder de solo dan, oke ) bijna helemaal spelen, wat een heerlijk nummer is het toch op de gitaar
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:25:52 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24622628
quote:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Losse effecten, zekers te weten, en dan niet teveel (wat soms lastig is als je lijdt aan - zoals Gitarist het formuleert - Gear Acquisition Syndrome (GAS)). Vooral om het overzicht te houden vind ik losse pedaaltjes fijn, niet teveel mogelijkheden, presets, tweaks, weet ik veel. Gewoon een paar knoppen, en daar moet je het mee doen.
'In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"

Check mijn band Glorybox
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:08:34 #21
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_24623192
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:33 schreef Ibanez het volgende:

[..]

ahum:

Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????

Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]

Dat dacht ik althans...
[..]

[..]

Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegah
Hee, ik werk parttime in de verkoop, laat ik je een tip geven:
Als je iets probeert te verkopen, doe het dan niet zo

Edit: Oh, en on-topic: Toen ik nog regelmatig elektrische gitaar speelde (meestal jazz en funk) gaf ik ook de voorkeur aan losse pedaaltjes (een envelope filter en een delay).
Ik vind eenvoud altijd een stuk boeiender dan een heel oerwoud aan geluiden.
Bij gitaristen waar ik naar luister vind ik herkenbaarheid van geluid heel belangrijk, het geeft iets karakteristieks en is deel van de stijl van de gitarist.

[ Bericht 22% gewijzigd door Anotsu op 18-01-2005 12:15:24 ]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:16:24 #22
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24623284
quote:
Multieffect!

Veel makkelijker schakelen, en als je een beetje goede koopt, dan lever je ook geen DSP of kwaliteit in:
Goede bekende multieffecten zijn bijvoorbeeld:

-de TC G-major

-de Line6 modellers

-de Eventide H7500 (voor hele rijke mensen) of de eventide Eclipse (voor enigzins gevulde stervelingen)
pi_24623367
Heeft iemand toevallig zowel de DW-7 Screaming Demon van Ibanez als de PW-10 van Boss geprobeerd? Ik twijfel nog steeds een beetje...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24624652
[afbeelding]

ikke wil dittuh...
pi_24625403
dubbelpost
pi_24625407
Ik heb zelf een Boss GT-6, zit wel heel veel tijd in om een lekkere sound te krijgen.
Vroeger had ik losse boss pedaaltjes, aan de ene kant toch wel spijt dat ik die weg gedaan heb.
Maarrr ik begin de GT door te krijgen, gaat steeds beter klinken.
Ik vind alleen dat de distortions zo digitaal klinken, kent iemand dit probleem??
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:07:46 #27
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24625458
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:04 schreef rockonbro het volgende:
Ik heb zelf een Boss GT-6, zit wel heel veel tijd in om een lekkere sound te krijgen.
Vroeger had ik losse boss pedaaltjes, aan de ene kant toch wel spijt dat ik die weg gedaan heb.
Maarrr ik begin de GT door te krijgen, gaat steeds beter klinken.
Ik vind alleen dat de distortions zo digitaal klinken, kent iemand dit probleem??
Tsja, het wordt natuurlijk lastig om een mooie analoge scheur uit zo'n kastje te krijgen...
Check mijn band Glorybox
pi_24625801
Nog geen reactie op mijn opo?
feest
pi_24625899
Hey scheids!!! Prachtige openingspost (egoboost)...

alleen jammer dat je de meest verschrikkelijke en oudste rg gebruikt hebt van Ibanez....
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:57:03 #30
47781 Jorikjet
pi_24625979
Het topic voor gitarist

Het topic voor gitaristen of Het topic voor de gitarist

B)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 18 januari 2005 @ 16:31:25 #31
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24626099
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist

B)
Tenzij het natuurlijk een speciaal topic voor Gitarist is...
Check mijn band Glorybox
pi_24626177
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist

B)
Kut!

Kan ik dat weer gaan veranderen!
Nou, dan doe ik dat vanavond of morgen nog wel.
feest
pi_24627897
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:23 schreef Cynic het volgende:
Heeft iemand toevallig zowel de DW-7 Screaming Demon van Ibanez als de PW-10 van Boss geprobeerd? Ik twijfel nog steeds een beetje...
DW-7 Screaming Demon? Heb je het toevallig over de WD-7 Weeping Demon?

Zo ja: ik kan je m van harte aanbevelen! Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar als je een moderne wah wilt, is dit een goede keus. Vintage-geluiden zitten er ook genoeg in, maar voor een echt vintage geluid zou je toch voor een cry-baby moeten gaan.

De PW-10 heb ik nooit geprobeerd, ik vond het prijs-verschil tussen die twee ook best groot.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hammet op 18-01-2005 20:20:45 ]
pi_24630343
Ik heb het plaatje in de opo gewijzigd.

Ik heb trouwens m'n nieuw effect: (tweede hands gekocht voor ¤40 incl verzkosten)

Tot nu toe vind ik de gewone chorus het leukste klinken, maar ik moet er nog flink wat mee experimenteren.
feest
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:59:22 #35
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24632853
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nog geen reactie op mijn opo?
Mooi plaatje, hoor. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24635093
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen.... Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd.... Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.

Wel ben ik me meer gaan interesseren in het maken en modden van effecten! Ik heb nu mijn MXR Phase 90 gemod naar een wat 'mellowere' klankkleur (minder schel). Gisteravond heb ik mijn EHX Double Muff opengeschroefd. De adapter aansluiting was volgens amerikaans model dus die heb ik vervangen zodat hij aan mijn daisychain gehangen kan worden en geen aparte adapter mee nodig heeft. Nu wil ik er nog een extra volume- en extra toonpotmeter erin bouwen (deze heeft hij nl. niet waardoor hij slecht af te stellen is).
Kan ik deze potmeters aan het eind van het circuit hangen - dus aan de outputkabel van het printplaatje? Kan ik hiervoor potmeters van een oude gitaar gebruiken?
Volgende optredens:
pi_24636900
ik dacht eigenlijk dat ie vrij nieuw was opdat ie in de gitarist stond...

pi_24640721
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen.... Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd.... Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..
pi_24642173
koekoek!
pi_24642706
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:35 schreef super-muffin het volgende:
koekoek!
Kiekeboe!
feest
pi_24642824
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..
Mijn stratje is het van afstand bekijken door de guitarshop nog niet waard.....! Ik had hem allang verloren gewaand, dus nu is het voor mij geen verlies. Ik houd er wel van om een beetje te knutselen enzo...
Volgende optredens:
  donderdag 20 januari 2005 @ 16:02:03 #42
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24652647
Zo, maar weer eens een post na al die downtime..

Ik kwam laatst een heel fijn stukje fingerstyle tegen dat ik vooral de akoestische spelers hier toch niet wil onthouden. Het is een liedje van Bruce Cockburn, in '98 opgenomen bij (toen nog) Jan-Douwe Kroeskes 2 Meter sessies. Het origineel van 'If I had a rocket launcher' is echt een vreselijk jaren tachtig draak van een nummer, maar deze akoestische versie is echt heel mooi.

Om dus nog maar te zwijgen over zijn briljante techniek, check vooral de solo op ongeveer 2/3 van het liedje. Allemaal op 1 gitaar!! @

Dit is de link: http://home.hccnet.nl/d.vanderzwaag/cockburn/tweemeter1998.html

Rechterklik hier dus op 'If I had a rocket launcher'...weet nl niet of ik rechtstreeks naar zo'n mp3tje mag linken. Enjoy.
Check mijn band Glorybox
pi_24653008
Dream Theater gaat weer op weereld tournee in 2005/2006.

Gitaar-icon john petrucci zet voet op nederlandse bodem

Hoop iig dat ze een concertje geven buiten het arrow classic rock festijn om...
  donderdag 20 januari 2005 @ 18:05:46 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24653923
Ik ben vorig jaar op arrow geweest en dat was wel echt een topfestival!
pi_24653972
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 16:33 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater gaat weer op weereld tournee in 2005/2006.

Gitaar-icon john petrucci zet voet op nederlandse bodem

Hoop iig dat ze een concertje geven buiten het arrow classic rock festijn om...
dat zau wel oke zijn want arrow is ver rijden van ons uit ibanez!
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:11:24 #46
47781 Jorikjet
pi_24654745
kwartiertje rijden vanaf hier
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:12:06 #47
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24654765
He lui,

Ik zoek een goede manier om gitaar op te nemen op mijn PC, maar zonder al te veel CPU, want de pc die bij mijn gitaren in de buurt staat is een P3 500mhz 128 MB RAM.

Fruity Loops 5 Studio werkt hier perfect maar zover ik weet is er geen manier om mee op te nemen, als dit wel kan laat me het weten, Zo niet, een ander goed programma.

Bvd.
pi_24654811
Nee volgens mij kan Fruity Loops niet opnemen. Ik gebruik CoolEdit om te recorden; t werkt simpel en effectief.
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:19:01 #49
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_24654850
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:15 schreef Hammet het volgende:
Nee volgens mij kan Fruity Loops niet opnemen. Ik gebruik CoolEdit om te recorden; t werkt simpel en effectief.
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?
pi_24654858
edit: dubbel :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')