Kort en simpel: laat die Boss (in godsnaam) links liggen als je budget toereikend is voor de Pulsar. Ik heb ze beiden een jaar geleden uit nieuwsgierigheid naast elkaar geprobeerd en de Pulsar blaast de Boss gewoon weg.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Iemand hier die de E&H Pulsar heeft?
na het lezen van een artikel erover in de Gitarist was ik eigenlijk wel erg benieuwd
*WD wilde eigenlijk een Boss TR-2 hebben
Sorry, was even kort in de war met de Worm. De Pulsar heb ik ook ooit geprobeerd.... In ieder geval is de Boss voor mij geen optie voor dit type effect....quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:36 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
De boss is duurder dan de pulsar volgens mij...
TR-2 90¤ of meer...
Pulsar 79¤ ofzo volgens de gitarist, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer...
Losse effecten, liefst analoog!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
ahum:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Heb zelf nog gewoon old-school losse bakjes, niet altijd even makkelijk maar het bevalt me prima. Zal binnenkort eens een diagrammetje van m'n setup proberen te maken
Dat dacht ik althans...quote::ergens in deel 12 of 13 geloof ik, zei ik het volgende:
Begrijp me niet verkeerd; de ME 50 is een geweldig effectenapparaat.
Ik boots er bijna alle geluiden mee na die in nummers zitten.
Bediening die boven moeilijk wordt genoemd is enorm simpel als je de gebruiksaanwijziging
leest. Hij is ontzettend snel met het schakelen van (al dan niet geprogrammeerde) effecten,
en op grotere amps blijft zijn moeie geluid gewaarborgd.
quote:p woensdag 22 december in deel 14,zei ik wederom:
ff verifieeren: Los van de setting heb ik in de studio gewoon een kutgeluid met de Me 50. Lijkt wel of er met het losse metalzone pedaaltje gewoon veel meer vermogen uit het cabinet komt. We spelen met twee gitaristen. Hij met metalzone, ik met me50 (boss). Exact dezelfde cabinetten en amps incl. dezelfde volumeafstellingen op de amps. Bass/middle/treble exact hetzelfde.... En toch blaast ie me vierkant de studio uit!!! Ik kom er met mijn vertsand niet bij! Vandaar dat ik nu ook met de metalzone speel. We hebben nu hetzelfde geluid. (distored)
En toch wil ik alle geluiden uit de Me 50 pompen. Vind het gewoon bescheten, heb je en multieffect op de grond liggen met een metalzone pedaaltje ernaast, terwijl die pedaal in de multieffect zit!!
Misschien ligt het eraan hoe ik em aan sluit:
Vanuit de gitaar naar de input van de Me50.
Vanuit de me50 kunnen twee kanalen uitgestuurd worden naar de versterker:
L (guitaramp mono) & R (staat niks bij)
Ik schakel em naar de marschall vanuit L, mono dus. Is dit de fout???
Heb op de site (die Fixxxer zei) van de GT6 iets gelezen over een "4 cable method" maar weet niet of dit ook geldt voor de Me50. De bedoeling hiervan is om het multieffect in de effectenloop van de marschall te krijgen. Dan zou het geluid beter moeten zijn.
Maar voordat ik weer een hele doos met kabels moet gaan kopen wil ik eerst zeker zijn of ik niks fout doe, en eventuele tips van jullie opvolgen.......
Zien jullie de fout of heb ik gewoon een klote effect??
Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegahquote:Ergens in deel 16 aan het einde van de threat bulkte ik:
Nou.... gisteren heb ik toch maar weer eens geprobeerd in de oefenstudio. Vanuit de "send" van de Marshall, naar de "input" van de Me 50. Vanuit de "uitgang a of b" naar de "receive" van de Marshall. De gitaar op de input van de top aangesloten. GEEN GELUID!!!!!! Nou, dan ben ik om te verekken..... Moet hier wel bij vermelden dat ik de orginele marshall-footswitch er ook bij had. Deze is om de overdrive kanalen van de top te schakelen. Dit is een aparte aansluiting op de top. Heeft niks met de FX loop te maken. (denk ik)
Heb ik gisteren de hele zooi eraf geflikkerd en op de overdrive van de top gespeeld. (wat een bagger geluid is). Volgende week gaat de metalzone weer mee....
Tenzij iemand hier nog iets weet???
Losse effecten, zekers te weten, en dan niet teveel (wat soms lastig is als je lijdt aan - zoals Gitarist het formuleert - Gear Acquisition Syndrome (GAS)). Vooral om het overzicht te houden vind ik losse pedaaltjes fijn, niet teveel mogelijkheden, presets, tweaks, weet ik veel. Gewoon een paar knoppen, en daar moet je het mee doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:35 schreef Cynic het volgende:
Hoi!
Dit wordt een leuk topic
Hee, ik werk parttime in de verkoop, laat ik je een tip geven:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ahum:
Boss ME 50 te koop!! Wie moet dit onding hebben?????
Op de versterker thuis is het allemaal koek en ei, maar in de oefenruimte krijg ik er de schijt van......
[..]
Dat dacht ik althans...
[..]
[..]
Nou, als ik het dus zaterdag weer ga proberen en het geluid is weer zo bagger, dan gaat * ibanez ook weer over op losse pedals, net als vroegah
Multieffect!quote:Hoe staat men hier überhaupt tegenover effecten; multi-effect of gewoon losse pedaaltjes?
Tsja, het wordt natuurlijk lastig om een mooie analoge scheur uit zo'n kastje te krijgen...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:04 schreef rockonbro het volgende:
Ik heb zelf een Boss GT-6, zit wel heel veel tijd in om een lekkere sound te krijgen.
Vroeger had ik losse boss pedaaltjes, aan de ene kant toch wel spijt dat ik die weg gedaan heb.
Maarrr ik begin de GT door te krijgen, gaat steeds beter klinken.
Ik vind alleen dat de distortions zo digitaal klinken, kent iemand dit probleem??
Tenzij het natuurlijk een speciaal topic voor Gitarist is...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist
Het topic voor gitaristen of Het topic voor de gitarist
B)
Kut!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:57 schreef Jorikjet het volgende:
Het topic voor gitarist
Het topic voor gitaristen of Het topic voor de gitarist
B)
DW-7 Screaming Demon? Heb je het toevallig over de WD-7 Weeping Demon?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:23 schreef Cynic het volgende:
Heeft iemand toevallig zowel de DW-7 Screaming Demon van Ibanez als de PW-10 van Boss geprobeerd? Ik twijfel nog steeds een beetje...
Mooi plaatje, hoor.quote:
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..quote:Op woensdag 19 januari 2005 07:50 schreef Rooligan het volgende:
Mijn experimenteer gitaar heb ik voorlopig even aan de wilgen gehangen....Alles gesoldeerd volgens het schema; doet ie het niet
Waarschijnlijk dus ergens niet volgens het schema gesoldeerd....
Nou ja, die switches waren zowiezo al in slechte staat dus ik denk dat ik hem ooit nog wel een keer ga terugbouwen naar de normale strat-configuratie.
Mijn stratje is het van afstand bekijken door de guitarshop nog niet waard.....!quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een Ibanez uit elkaar liggen.... Ik wil hem laten zandstralen. Er kwam bij het eerste schuren een prachtige houtkleur onderuit. Ik laat em in die kleur.. Ik lak em dan af. Dan monteer ik alles en breng em weg naar de guitarshop in Heerlen om de hals en intonatie en het soldeerwerk te laten doen. Ik wil simpelweg die teleurstelling voorkomen die jij nu ervaart. Bij de winkel weet je zeker dat iet het doet, en krijg je hem ook nog eens netjes afgesteld terug. Als mij dat zou gebeuren wat jou nu gebeurt, dan bleef ie waarschijlijk jaren liggen. Ik heb em zeer binnenkort nodig, dus denk ik dat het uitbesteed..
dat zau wel oke zijn want arrow is ver rijden van ons uit ibanez!quote:Op donderdag 20 januari 2005 16:33 schreef Ibanez het volgende:
Dream Theater gaat weer op weereld tournee in 2005/2006.
Gitaar-icon john petrucci zet voet op nederlandse bodem![]()
![]()
Hoop iig dat ze een concertje geven buiten het arrow classic rock festijn om...
Oke, maar hoe krijg ik de rest van mijn track dan synchroon en andersom, als ik niet real time kan inspelen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:15 schreef Hammet het volgende:
Nee volgens mij kan Fruity Loops niet opnemen. Ik gebruik CoolEdit om te recorden; t werkt simpel en effectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |