Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezetquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:33 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet
maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Hier is de situatie ook vrij zuur:quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..![]()
IK!quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet
maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Sinds deel 3 ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
eerste fotomooi! hoeveel delen staat ie er in?
Nu was ik dus op 14 december in Les Menuires en daar waren ook 2 bikini-boardsters.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
eerste fotomooi! hoeveel delen staat ie er in?
Dit zal voor mij waarschijnlijk mijn laatste post worden voor ik op vakantie gaquote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp
Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.
Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...
Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
Ik ben woensdag indoor geweest in peer en daar was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar dit is natuurlijk ook wel te verwachten rond deze tijd. In ieder geval heb je in peer nog wel het geluk dat het funpark altijd goed te doen is wat betreft de drukte.quote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...
Die foto blijft te ruig!quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:30 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:
- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.
En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret![]()
[afbeelding]
Aye, vind ik ookquote:Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef XL het volgende:
[..]
Die foto blijft te ruig!
Die moet terug in de startpost
Hoe laat was je er dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:21 schreef Kentaro het volgende:
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!quote:Op maandag 3 januari 2005 21:39 schreef Komakie het volgende:
ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)
Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.
Tweedehands altijd zelf even proberen om te controleren op verborgen gebreken (kan prima indoor). Extra goed opletten bij boards met dichtgedruppeld belag. Laatst was er een aanbieding bij Makro voor een plank rond de 100 euro (Volkl). Dat biedt meer vertrouwen dan een tweedehandsboard, zeker als je zelf niet goed weet waar je op moet letten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:28 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!
Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur
) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:52 schreef Thermo het volgende:
Update:
Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.
Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar
Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.
Snel naar Peer vrijdag
1 van mijn i-locks was kapot en ik had naar forum usa gemailt hoe ik dat makkelijk kon oplossen omdat mijn board uit Canada komt. Nu is forum overgenomen door Burton, dit maakt voor de producten niks uit maar wel voor de service en support, want amerika en canada worden nu door burton behandeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:13 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?
Nitro Shogun 166
[afbeelding]
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
Je moet hem idd agressief op snelheid rijden, echt freeride plankje, ben je zo lang dat je een 166 nodig hebt?quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
[..]
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?![]()
Ik vind het er super strak uitzien. Ik hoop dat ze de Idiom kledinglijn ook gaan voeren in Europa. Tot op heden was het bij mijn weten alleen in Japan te koop.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:28 schreef Thermo het volgende:
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.
Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom
[afbeelding]
Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierigquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:05 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keerquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:44 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
Ja ze waren (en zijn) best duur maar het is een super freeride board. Je moet wel van een stijf board houden en er flink veel energie instoppen. Grootste verschil met de frontier is de nose. Die van de frontier is vrij slap en deze echt niet. Een nadeel is wel de base, inmiddels heeft Nitro het wel redelijk op orde maar bij deze serie, met name de Naturals en de Shogun, is de base veel te zacht en beschadigd snel en diep. Maar goed het is verder en echte knalbak, superplankquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
[..]
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer![]()
Respect bedoel je denk ikquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef XL het volgende:
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:
[afbeelding]
Teoretisch allemaal heel mooi, maar eerst nog even wat reviews afwachten voor men even 600 euro lapt voor zo'n plankjequote:Bataleon Snowboards - a Revolution!
Bataleon has landed and it is causing a revolution baby! We have just received some of the first Bataleon boards outside of Norway and we love them. The new 3-dimensional base technology brings a whole new aspect to snowboarding... eventually an innovation that actually works and brings something to our sport! The new technology certainly needs some explaining so check out this story to find out exactly what advantages it brings to your riding.
--------------------------------------------------------------------------------
BATALEON snowboards introduces to the world market a 3-dimensional base with radically improved properties when it comes to dynamics, speed and control. Research and years of testing have proven that the Triple Base concept provides major improvements as compared to the flat-base snowboard:
- Improved Dynamics
- Easier Manoeuvring
- Safer Landing
- Increased Speed
- Better Safety
--------------------------------------------------------------------------------
//TRIPLE BASE TECHNOLOGY - A SNOWBOARD REVOLUTION
Snowboards have a strong sidecut, resulting in a number of problems because the edgegrip is too aggressive at the widest parts of the board. The Triple Base concept is developed to achieve a snowboard with an optimal edgegrip. Through analysis of the factors allowing for a sufficient edgegrip, which will offer full control in every situation, Bataleon have come up with a 3-D base shape. For a snowboard with a strong sidecut, to achieve the optimal edgegrip would imply increased edgegrip at the mid-section and reduced edgegrip at the tip and tail.
Triple Base Technology provides a great improvement, particularly in these three situations:Going through a sharp curve, the steel edges at the front and rear sections carve too deeply into the snow, braking and causing vibrations because the edgegrip is too strong. Triple Base provides a lesser angle at the front and the rear, thus reducing the problem. Softer snow treatment results in higher speed.
In straight line motion the centrifugal forces are zero, and the need for edgegrip is minimal. Edgegrip from the steel edges at the flat mid-section alone is required to ensure the necessary steering control. In flat position, the Triple Base snowboard will have a reduced base surface against the snow, allowing a higher speed. Because the front and rear steel-edges are lifted, the board will not cut away unintentionally in flat position, allowing for a more relaxed and safe ride.At landing after jumping, a snowboard which lands almost flat, risks catching an edge and thus causing a spill. With Triple Base only the parallel edges between the feet are active against the snow, and this risk is significantly reduced.
// THE TRIPLE BASE GEOMETRY The base is divided into the following sections:
Tip: Approx. 15 cm long
Front section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces. From the flat middle section of the board towards the tip, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards. At the transition to the tip the uplift reaches its maximum.
Middle section: The base is flat from edge to edge like an ordinary board.
Rear section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces - a triple base. From the flat middle section of the board towards the rear end, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards.
Tail:
Usually the same shape as the tip, but sometimes much shorter.
Looking at the snowboard’s cross section, the 3 gliding surfaces will make 3 straight lines, forming a polygon structure. In order to function both in a right and a left turn, the snowboard is given a symmetrical shape with a left, middle and right gliding surface.
Example
A Triple Base snowboard has a total length of 160cm and a maximum angle of 3 degrees between the middle gliding surface and each of the side surfaces. Through a curve the snowboard is tilted 20 degrees, and it then forms the following angles to the ground before the torsion forces twist it more.
Since a flat board will form an angle of 20 degrees along the entire length, it is evident that the Triple Base geometry will give a softer snow treatment. The purpose of the uplifted surfaces is to reduce the edgegrip to an optimum in the wider parts of the board. Because the rider stands with his feet apart, the board will have great difficulties in achieving an optimally twisted surface.
// CONTROL IN A STRAIGHT LINE MOTION
Control in straight line motion
To calculate the forces from the ground on a Bataleon Triple Base board in straight line motion (the board is then flat to the ground), the following is assumed.
In the middle section the board is flat from one steel-edge to the other
The flat middle section of the base has half the length of the total length of the gliding surface
The camber of the board is ideal so the weight is divided evenly over the length of the board
The Triple Base board will be compared to a similar flat board:
Riding in straight line motion the board may cut away unintentionally. On a Triple Base board the forces (F) from the ground will act on the middle section of the board, which is the area between the rider’s legs. Given the assumptions above, the forces’ average distance (d) from the centre of the board will be only half the distance compared with a similar board with a flat base. Half the force multiplied by half the distance gives one fourth twisting momentum (M). This momentum is proportional to the force the rider must apply to counteract the board from cutting away unintentionally (or the force he must apply to twist it intentionally, which is actually a possibility on this board)
The conclusion is that under the above assumptions a Bataleon snowboard requires only one ninth the strength to be controlled in straight line motion.
To illustrate the difference; to keep a Bataleon Triple Base board from cutting away, as compared to a similar flat base board, is like lifting 30 kg instead of 210 kg (or more correctly it is like withholding a force of 300 kN instead of 2100 kN.)
// WHY CHOOSE TRIPLE BASE TECHNOLOGY
The World’s Fastest Snowboard
The braking effect which occurs when the aggressive steel edges carve too deeply into the snow is greatly reduced, allowing for higher speed.
Better Safety
The BATALEON board is safer in straight line motion at high speed, being less inclined to cut away unintentionally. It also rides more smoothly.
Greater Control
When landing with a flat board after a jump, the BATALEON board has less of a tendency to cut away unintentionally, which may otherwise result in a spill.
Snow Treatment
The BATALEON snowboard has a softer impact on the snow at the front and rear sections, where the angle from the ground is reduced in relation to the mid-section.
Less Vibrations
The steel edges of the BATALEON board do not dig in as deeply or as hard at the front and rear. For this reason it will vibrate less.
Fluid Transitions
The transition between turns is more fluid with the BATALEON board. The strong edgegrip fades out and builds up again, as the rider goes from a left turn to straight-line motion to a right turn, and vice versa.
Reduced Braking effect of the Snow Plough
Going straight, the negative braking effect of a snow plough at the rear section of the board is simply eliminated by elevation of the side base.
Better float in powder snow
reducing the angle from the ground of the base at the tip and tail results in a better float in powder conditions.
Always Sufficient Edgegrip
In straight line motion the steel edges are only active at about half the length of the board, but in this case there are no active centrifugal forces, thus no need for more steering edges. At a tilt of more than 3 degrees, the total length of the steel edge is active, with the edgegrip increasing in proportion to the increase of the centrifugal forces.
More optimal gliding surface
Any board going through a curve has less gliding surface than what is optimal with regard to speed, and Triple Base provides a greater gliding surface because of less angle at the front and rear sections of the board. On the other hand, when a board rides flat it has too much gliding surface, and then Triple Base provides less gliding surface because more than 50% of the base is lifted. Both tilted and flat a Triple Base board will go faster than a flat board.
En? Is het gelukt??quote:Op vrijdag 7 januari 2005 04:07 schreef XL het volgende:
Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
Koop maar iets langs en stijfs, zodat je goed blijft drijven op de poeder en hard kunt knallen op de piste. En wat bindingen betreft.. je gaat hoe dan ook vooruit als je hiervoor altijd step-in hebt gebruikt, zelfs Flowbindingen zijn niet zo slechtquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...
Al met al een erg dure bedoeling voor een student.
Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft
. Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee
. Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.
Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.
Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:14 schreef Dirrrrk het volgende:
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.
Koele shit he? ben alleen niet zo van het hout, meer van strak witte C16's met witte topsheet van mijn forum plankquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef Kentaro het volgende:
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoopOp basis van de Cartels maar met straps van de C60
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog een boel Idiom gear
http://www.backbowl.co.jp/
Het leek me ook logisch dat je begint met het uitzoeken van schoenen die goed zitten en daarna verder kijkt. Maar okay iig bedankt voor de 2 tips. In eerste instantie zou ik toch hebben gekeken naar salomon bindingen aangezien de schoen daar ook van is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:19 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.
Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
Sorry, was me echt niet opgevallenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:17 schreef Thermo het volgende:
[..]
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
Ja die rails kunnen toch goed veel pijn doen, maar ben weer herstellende om volgende week weer los te gaanquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:24 schreef Thermo het volgende:
[..]
Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg![]()
Rails DO HURT BOYS!
Tuurlijk: 's ochtends een vent, 's avonds een vent enzoquote:
quote:Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...
Dat was dus het eerste waar ik aan dacht, hoe gaat dat werken op een rail?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Kentaro het volgende:
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
Schneeuw mag zonder sch en dat wax-verhaal is denk ik een fabel.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef fs180 het volgende:
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
Nitro Shogun....quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef basterd het volgende:
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
Ook ik zou proberen onder die step-ins uit te komen....quote:
Ich auch, wil die Mölltaler wel eens doen met een verse laag sneeuw eropquote:
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef NoComment het volgende:
I am back!![]()
Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe isHeb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?quote:Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboardLes genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik
) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
[..]
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?
Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven..
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripquote:Op zondag 9 januari 2005 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripOok met slippende bochten kan je prima hard op ijs!
Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
Ja, meestal noem ik dat geen slippen meer, maar stuiteren, en is dat momenten voordat ik glijdend op m'n achterste nog wat metertjes verder schuif voordat ik me al glijdend weer opdruk om verder vloekend naar beneden te gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Dat ik er op het eind van de week vooral last van had kan misschien ook liggen dat m'n staalkanten bot zijn geworden na die week van ijs? Ik merk toch echt dat ik op dat ijs veel minder grip had. Maar op iets betere sneeuw ging het echt wel goedquote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:38 schreef basterd het volgende:
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???quote:Op zondag 9 januari 2005 22:14 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
Bestaat sneeuw sowieso niet uit... water en verder niks?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???
Just my 2 centsof 50 cents
Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beterquote:Op zondag 9 januari 2005 18:36 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ookVooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank
[afbeelding]
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijksquote:Op maandag 10 januari 2005 11:43 schreef pAin het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter!
Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker.
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nogquote:Op maandag 10 januari 2005 16:36 schreef 360sjors het volgende:
¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
Jep, dat zei de vorige eigenaar ook. Je kan de binnenschoen met een fohn verwarmen (moet je wel je voeten erin hebbenquote:Op maandag 10 januari 2005 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks.
Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnenquote:Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:
[..]
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog![]()
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:quote:Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:
Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.quote:Op maandag 10 januari 2005 07:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).
Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dusOp ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
check, check, check, check en check!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:
[..]
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog![]()
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvendquote:Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef XL het volgende:
[..]
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.
Ik ga deze week nog even passen bij Sportief Tilburg en Bever Zwerfsport.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend
Carven op ijs is dus niet sneller.
Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first trackquote:Op maandag 10 januari 2005 18:40 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen
Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
Het kan wel met die bindingen maar het is verre van idiaal en ze zullen wel heel moeilijk dicht gaan nu. Altijd je spullen meenemen als je iets nieuws koopt, straks passen je bindingen weer niet op je board en voor je het weet heb je alles nieuw moeten kopen, terwijl je dacht goedkoop een paar schoenen te hebben gekocht.quote:Op maandag 10 januari 2005 18:45 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:
[afbeelding]
Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
Ken je fish & chips niet? Dat is 1 van de vetste winkels van antwerpen!quote:Op maandag 10 januari 2005 22:07 schreef XL het volgende:
[..]
---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
Doen we!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
Hej... ik snap nu eindelijk waar je onderschrift op slaat...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
...
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de orenquote:
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:55 schreef NoComment het volgende:
[..]
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de orenIs er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
![]()
Hé, die schoenen heb ik dus ookquote:Op woensdag 12 januari 2005 00:47 schreef Tha_Butcha het volgende:
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
Dat is goed balen ja, hufters! Tot op heden kon ik altijd piepertjes e.d. gebruiken van een skischool, ik heb afgelopen jaren boardleraren c.q. gidsen gehad die me echt alle hoeken van het gebied hebben laten zien. De noodzaak tot het aanschaffen van die rommel was er dus niet zo, maar na verloop van tijd wil je het toch zelf hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:12 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track![]()
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik dus ookHoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:13 schreef Thermo het volgende:
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
Ik ben ook in de 'stad' ik kom alleen wel iets later. Spreek je nog wel!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
De breedte van de baan: Landgraaf is voor mijn gevoel veel breder.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef fs180 het volgende:
op welkepunten vond je het beter dan?
Dat zijn de walls... zit je daar in peer met een wall die regelmatig helemaal naar de klote is....quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz
[afbeelding]
Wel eens jezelf een bitje moeten aanmeten (voor b.v. boksen of hockey)? Die laat je eerst in kokend water zacht wordenen vervolgens bijt je er in, en het valt eigenlijk best wel mee met de hitte dan..quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:57 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz
[afbeelding]
Thxquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzDaarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.
Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)
Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever![]()
Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag? Zo ja zou je die -vast en zeker originele- films voor me mee kunnen brengen? Ben ook wel benieuwd namelijk.'Kopen via internet gaat hier niet helemaal op schoolquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzDaarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.
Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)
Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever![]()
nee, heb ik in de shop laten doen, die hebben zo'n salomon ding. heb je een goede shop in de buurt? moet je ze ff lief aankijken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik dus ookHoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Nope, daar ben ik alleen nog bij hoge noodzaakquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:45 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag?
Veel plezier man!quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef pAin het volgende:
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie!!!
Nu bezig met de laatste voorbereidingen.
Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga vandaag weg. Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt
.
Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).
Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?
En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euroquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:03 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren
Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden(maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
3 weken iddquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:16 schreef pAin het volgende:
[..]
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro.
Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
Ultimate Snowboarding Summer Campquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:21 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
3 wekenklinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
Niet echt duur, 800 euro voor 3 wekenquote:
Boeiend, van 8 tot 12 rails and kickers oefenen tot je er bij neervalt, dan in de slush beetje jibben en vaak kan je nog wel een rail of table vinden die er nog ok bij ligt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef 360sjors het volgende:
Slush vanaf 12 uur wegens de zonMaar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
Nee, ben geen skateboarder, maar ik heb 1 uurtje prive les gehad met een vriend van me en aan het eind van dat uur kon ik zonder al te veel problemen naar beneden boarden, dus ik denk dat ik wel geschikt ben voor les B. Ik leer dingen altijd best wel snel aanquote:Op vrijdag 14 januari 2005 08:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?
Je rem/stuurprobleem komt waarschijnlijk door je houding, dat kan ik dus zonder het te zien niet beoordelen. Het geeft me wel aan dat je nog niet klaar bent voor niveau B.
Je schoenen te groot nemen is gevaarlijk met het oog op blessures. Je mag je tenen van mij best kunnen bewegen in je schoen. Zolang je hiel maar vast zit!
Succes met je sneeuwval, ook ik hoop dat jullie helemaal wegsneeuwen volgende week
Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sickquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef pAin het volgende:
Zo'n idee heb ik dus ook van zo'n USSC. Boarden, omkleden, BBQ, bier drinken, slapen en weer boarden
. Nu is freestylen niet echt mn ding, maar railen kan ik wel een beetje
. Vooral als er gekke belgen mee gaan word het erg gezellig; uit eigen ervaring met bijvoorbeeld Saiko, we (ik en ex - (board)vriendin) waren de enige 2 Nederlanders, het appartement van de belgen (wij zaten appart in een luxe 4 sterren hotel, heel het dorp was overboekt
) kwamen we binnen en de drugs lucht kwam je tegemoet
. En de meeste belgen die mee waren kunnen aller aardigst boarden
.
True, maar ik ben gewoon geen kicker rijderquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Thermo het volgende:
[..]
Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sick![]()
Dol + veel stijl levert echt wel mooie dingen op in die 3 weken, zitten paar echt goeie tussen die ook niet te lui zijn om je wat shit te leren.
Fatsoenlijk leren freestylen is trouwens ook goed voor je "all mountain" techniek en stijl..
Je stabiliteit wordt dusdanig verbeterd dat je daar buiten het park ook veel profijt van krijgt.
Strange, ik heb meer pijn gehad tijdens rails dan tijdens kickers rijdenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:53 schreef pAin het volgende:
[..]
True, maar ik ben gewoon geen kicker rijder. Op 1 of ander manier kan ik bij kickers gewoon niet alles op 0 zetten en gaan, terwijl bij rails dat wel weer zo is. Rails val ik anders al vaak genoeg erg hard vanaf; leuk als je board afgleid naar je toeside en je dan een buiklading op de rail maakt
![]()
.
Maar USSC is meer dan alleen snowboarden gelukkig.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:41 schreef 360sjors het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat ik niet de enige ben die de hele dag op F5 zit te hengsten in dit topic ChrisSupervette foto hierboven
Mja, ik heb ook meer pijn bij het rails rijden dan bij het kicker rijden, aangezien ik eigenlijk pas 2 serieuze kickers heb gereden en talloze rails (van straight rails naar streetrails en kinked rails).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:
[..]
Strange, ik heb meer pijn gehad tijdens rails dan tijdens kickers rijden
Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
( en ja, dat heb ik iemand al eens zien doen)
Als dat van de zomer in Spaarndam was dan heb je mij gezienquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:
[..]
Strange, ik heb meer pijn gehad tijdens rails dan tijdens kickers rijden
Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
( en ja, dat heb ik iemand al eens zien doen)
Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijnquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:46 schreef -Mzraki- het volgende:
1 keer hard gecrashed toen een vriend even ging kijken of een enorme kicker te doen was en ik te snel achter hem aankwam, schuin de kicker af en op m'n rug op de hard geprepareerde piste geklapt. Was de dag toen wel even kwijt.
Hehe, nouja dan weet je iig dat je behoorlijk grensverleggend bezig bent geweestquote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:37 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggen
Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 19:19 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijn
[afbeelding]
De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote egoquote:Op vrijdag 14 januari 2005 21:38 schreef XL het volgende:
[..]
Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.
Jullie zouden ervan kunnen leren....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego![]()
Je post suggereert trouwens dat alleen mijn ego bovengemiddeld groots is.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego![]()
Mooie foto's, zeker die laatste paar.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:56 schreef 360sjors het volgende:
-knip-
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgend jaar brengen we een productie uit gefilmd op 16mm film
Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruiktquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Mooie foto's, zeker die laatste paar.
Dit jaar was er ook een zeker persoon die wat foto's had gemaakt, maar die zien er allemaal nogal onscherp en met name donker/duister uit. Sneeuw is pas mooi als het er lekker blauwwit uitziet, en hier, nouja, see for yourself:
[afbeelding].
Van wie niet, maar ze zijn helaas niet altijd te vindenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:
[..]
Maagdelijke veldjes zijn meer mijn ding![]()
Ook meer die van mij, maar aangezien ik me nog geen helicopter kan veroorloven zal ik het nog een tijdje hier mee moeten doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:
[..]
Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruikt
Maagdelijke veldjes zijn meer mijn ding![]()
Verkoop je oude goggle en neem dan deze.. althans, ik vind deze er erg goed uit zien..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.
Heb je al gezocht naar helmen die je aan staan?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Bij Harry Beaver en Express in de Kammenstraat in Antwerpen niet geslaagd voor een helm. Er was er weliswaar 1 in mijn maat, mijn goggle zat er echter niet mooi onder. Bij de aanschaf van mijn goggle namelijk totaal geen rekening gehouden met een latere helm. Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.
RED schijnt volgend jaar helmen te leveren die 'slechte' goggles compenseren...
Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijnquote:Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:
Vraag me af of hij dan zonder helm ook nog okee gaat zitten.
Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:
Ook eff geprobeerd thuis, toch vreemd om je goggle band helemaal op te rekken enzo...
Vraag me af of hij dan zonder helm ook nog okee gaat zitten.
A moderate fall of snow on tuesday afternoon!quote:Op zondag 16 januari 2005 00:03 schreef 360sjors het volgende:
Dinsdagochtend lichte sneeuwval voorspeld in La Plagne
Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..quote:Op zondag 16 januari 2005 01:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijn
Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)quote:Op zondag 16 januari 2005 12:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..
Ik zat te zoeken naar een extra lens, maar ik kan via ebay voor net zo veel geld als een lens een complete iridium wisdom kopen.
Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.quote:Op zondag 16 januari 2005 10:47 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.
Ik wacht nog wel ff met die helm en dan komt die samen met een tweede goggle.
Tweedehands mijn goggle verkopen brengt nooit op wat ik ervoor wil hebben, dat ding kostte mij ruim 120 euro, dan wil ik er dus zeker 80 voor terugkrijgen en dat lukt tweedehands niet. Mocht het dan nog voorkomen dat ik dagen zonder helm op pad ga, dan heb ik nog wel een perfect goggle met elastische band.
Erg veel merken in helmen ken ik trouwens niet. Heb inmiddels helmen op gehad van RED, Leedom, ProTec, Cebe en Zen. Red helmen vind ik mooi en ProTec zat erg goed. Ach ja... Ik kijk nog rond in La Plagne maar de kans is groot dat ik wacht tot volgend seizoen.
Dan mag je nog wel heel wat dubbelposts gaan makenquote:Op zondag 16 januari 2005 13:21 schreef Kentaro het volgende:
tripple - op naar deeltje 17
Toevallig was ik vandaag in Landgraaf. Daar hadden ze helmen van Giro en verhip! Het past!quote:Op zondag 16 januari 2005 13:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.
Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.quote:Op zondag 16 januari 2005 12:54 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)
Helaas, die was er niet...quote:Op zondag 16 januari 2005 19:30 schreef Thermo het volgende:
[..]
Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.
ow XL, een bad lieutenant hoop ik? Die vind ik zo vet![]()
Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?quote:Op zondag 16 januari 2005 19:55 schreef XL het volgende:
[..]
Helaas, die was er niet...
Is inderdaad wel supervet die helm. Die van mij heeft nog wat gaten die de indruk wekken dat het zou kunnen ventileren. Die Bad lieutenant is echt puur image! of erg warm.![]()
het is de mineur uit Strategoquote:Op zondag 16 januari 2005 20:09 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?
Die is écht te vet.
mijn behulpzame antwoord:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:27 schreef Louterman het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om binnekort een snowboard aan te schaffen i.c.m. schoenen, maar ik vraag me nou af wat de beste bindingen zijn.
BVD
Misschien even belangrijk te melden ik ga voor het derde jaar snowboarden.
Waarschijnlijk is het gepast om het antwoord twee keer te posten. Hij zal niet voor niets twee topics aangemaakt hebbenquote:Op zondag 16 januari 2005 21:13 schreef XL het volgende:
De beste snowboard binding is van Flow!
Wil je ook weten wat de op-een-na-beste snowboard binding is?
![]()
Dat model zou inderdaad niet misstaat bij prins Harry's outfitquote:Op zondag 16 januari 2005 20:51 schreef XL het volgende:
[..]
het is de mineur uit Stratego
[afbeelding]
Supervet!quote:
zoetermeer is altijd nog beter dan de uithofquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:55 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik ben in Zoetermeer alleen nog maar 's avonds geweest, dus 's ochtends een 's middags zal de baan er ook wel goed bijliggen, maar ik was zeer blij vandaag dat de baan er lekker vlak bij lag met wat leuke hobbeltjes tussendoor voor sprongetjes.
's avonds is de baan in Zoetermeer zo gaar als het maar zijn kan. Vandaag geen enkele ijsplaat gezien behalve onderaan de baan bij de lift, maar dat is ook niet zo gek.
Dat zijn nog eens cijfersquote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:54 schreef Thermo het volgende:
*alleen poster is*
vandaag verwachten ze 30-40cm sneeuw in avoriaz
Morgen 20-30...
Overmorgen 5-10
vrijdag 20-30....
En zaterdag zon
Powder runs op aankomst dag, ik zeg het je.
Avoriaz en La Plagne liggen kort bij elkaar en hebben volgens mij klimatologisch ongeveer dezelfde eigenschappen... Hoog, landklimaat richting Zwitserland... Kortom, dan gaat het daar ook goedkomen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:54 schreef Thermo het volgende:
*alleen poster is*
vandaag verwachten ze 30-40cm sneeuw in avoriaz
Morgen 20-30...
Overmorgen 5-10
vrijdag 20-30....
En zaterdag zon
Powder runs op aankomst dag, ik zeg het je.
Hopsa en nog eens 6 cm erbij!quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:38 schreef XL het volgende:
Gister 26 cm powdersnow in La Plagne
Weather forecast: Snow showers!
Avalanche risk: High
Lifts open: 69%
zeg moest jij daar ook niet al een maand zitten ofzo?quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:34 schreef Kentaro het volgende:
Lekker dat het eindelijk een beetje gaat sneeuwen
* Kentaro wil ook weg
was het maar waar. Ik moet nog zes weken wachten voordat mijn heli opstijgtquote:Op donderdag 20 januari 2005 11:44 schreef Thermo het volgende:
[..]
zeg moest jij daar ook niet al een maand zitten ofzo?![]()
Rond die tijd heb ik er alweer 3 weken opzitten en wacht ik alweer veel te lang op 3 weken USSCquote:Op donderdag 20 januari 2005 11:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
was het maar waar. Ik moet nog zes weken wachten voordat mijn heli opstijgt![]()
Helm, goggle en zonnebril zijn voor bij mijn handbagage inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Iemand nuttige tip waar je je helm laat eigenlijk?
Ik zit altijd in volledige boarduitrusting in de bus, helm gaat met goggles en handschoenen mee in handbagage..quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Iemand nuttige tip waar je je helm laat eigenlijk?
Gewoon mee in de bus sleuren?
Want in mijn koffer levert wat problemen op
Ik ga dus niet in mijn boardkleding die bus in, te warm, ik slaap toch haast niet in zo'n kut bus.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik zit altijd in volledige boarduitrusting in de bus, helm gaat met goggles en handschoenen mee in handbagage..
Heb je bij aankomst geen gekut met omkleden, gelijk liftpas kopen en gaan met die handel
En.... en Eddie dan?quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Helm, goggle en zonnebril zijn voor bij mijn handbagage inderdaad.
Dan kan ik zelf bepalen hoe zuinig ik ermee omspring, lijkt me beter dan dat aan busschauffeur Henk overlaten...
of buschauffeur Barry of buschauffeur Charles etc etc
Aan Eddy/Eddie wel natuurlijk! Maar daar kun je niet op gokken, dat je Eddy/Eddie krijgt...quote:
Johny dan!quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:58 schreef XL het volgende:
[..]
Aan Eddy/Eddie wel natuurlijk! Maar daar kun je niet op gokken, dat je Eddy/Eddie krijgt...
Wereldidee!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 03:54 schreef XL het volgende:
Ben ik toch de eerste...
..ik ben dan ook de eerste die morgen uit zijn bed mag (07:00)....
![]()
Ik ook geprobeerd, maar me nog eens omgedraaidquote:
...Als je maar niet in die bus gaat zitten ruften dudequote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:32 schreef beerke het volgende:
... ik voel me echt slecht ...
Nou ik ben weer terug en ik mocht zelfs gelijk naar les Cquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nee, ben geen skateboarder, maar ik heb 1 uurtje prive les gehad met een vriend van me en aan het eind van dat uur kon ik zonder al te veel problemen naar beneden boarden, dus ik denk dat ik wel geschikt ben voor les B. Ik leer dingen altijd best wel snel aan. En ik weet wel hoe om te gaan met blessures voorkomen, met klimmen doe ik bijna niet anders.
Nou groeten allemaal tot over een week, dan kan ik mij hopelijk ook in de snowboard - discussies mengen.
kom ik net vandaan, eerste 3 dagen was kut, alleen maar ijs en stenen (daar ging mijn nieuwe plankjequote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:03 schreef manny het volgende:
5 daagjes La Norma / Val Thorens in de planning. Vetrek woensdag aanstaande !
Heb net voor 28 euro op marktplaats een oldskool O'Neil snowboardjas op de kop getikt. Ding is Gaaf !
Ik bunne dr klaar voor.
Waarom ben je gaan skieën als je liever snowboard? Wouden je ouders geen snowboard voor je huren?quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:56 schreef NiekieW. het volgende:
Ben in kerstvakantie wezen skien..]
Maar toch snowboard ik liever dus dat ga ik in in mei vakantie doen
heb er nu al zin in
behalve dat ook dat ik nog niet zo heel goed kan snowboarden en dat ik dan weer op les enzo moet.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:19 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Waarom ben je gaan skieën als je liever snowboard? Wouden je ouders geen snowboard voor je huren?
32 werd mij voor de vakantie al aangeraden door verschillende mensen, de teamtwo spreekt me erg aan maar ik weet het nu eff niet meer zeker.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:53 schreef Kentaro het volgende:
Echt fuck trouwens Thermo met je enkel, als je vrijdag weer gaat boarden zou ik echt een paar super stijve boots kopen, iets als een 32 Forecast bijvoorbeeld, Ik heb zelf twee keer mijn enkelbanden van mijn linker enkel gescheurd. Daar zat ongeveer 4 maanden tussen en na die tweede keer heeft het echt een jaar geduurd voor dat het weer hersteld was. De eerste keer was met Burton en de tweede keer met Salamon boots. Toen heb ik op aanraden van een vriend overgestapt naar 32's en alles is nu al iets van 4 seizoenen heel.
La Plagne ziet er goed uit. Je kunt wel bij National Geografic aan de slag, Sjors![]()
I Like this toilet, the view is beautiful!quote:
goed bezig geweest!quote:Op zondag 30 januari 2005 13:55 schreef 360sjors het volgende:
La Plagne is een schitterend gebied, topweek gehadPerfecte sneeuw gecombineerd met zon, extreem relaxte groep (o.a. Beerke & XL), wat wil je nog meer...
Het vroor de hele week lang, tussen de -20 (dal) en -30 (gletsjer). Zie richtingaanwijzers
[afbeelding]
Achter onze off-piste gids aan richting poeder
[afbeelding]
Met dit als resultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Op wat pistetricks na vrijwel niets aan freestyle gedaan, daar waren de omstandigheden te goed voor!
Ik zit nu dus al 3 uur met mijn boots aan hier thuis vanalles te doenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:30 schreef beerke het volgende:
Whoop whoop sjors, het zijn wel heel ruige foto's he. Damn, wat een geweldige week heeft True Life vorige week in La Plagne gehad. Absoluut een topbestemming waar ik vaker te vinden zal zijn in de toekomst. -25 graden en toch lekker in het zonnetje, poederafdalingen tot 785 meter langs weilanden en paarden. En ook de andere interpretatie van "Downhill" is er prima mogelijk.
Thermo, het is wel shit dat je nu snel moet beslissen welke schoenen te nemen. Want zeker wanneer je problemen hebt met het vinden van een paar boots moet je eigenlijk niet over een nacht ijs gaan. Passen, passen en passen is het devies. En ook nu weer heb jij twijfels bij de aangeschafte boots. Maar dat kan ook eerder liggen aan je twee vervelende ervaringen tijdens de laatste twee boardtrips.
Dus trek die boots de komende avonden lekker aan als je op de bank zit en TV kijkt, dan gaan ze steeds beter zitten. Wat ik me wel afvraag is of je tenen ook tegen de neus aan zitten als je in "boardhouding" in je schoenen staan. Want als je ze dan niet vrij kunt bewegen zijn ze zeker te klein...
Ik heb zelf ook TM two's en als ik mijn schoenen heb gekocht dan twijfel ik ook wel de eerste dagen dat ik ze deze keer echt te klein heb gekocht maar dat komt altijd weer goed, je loopt ze wel wat uit Je kunt anders altijd nog wat winnen door dunnere sokken te dragenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:44 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nu een paar 32 teamtwo's, maatje kleiner met liners afgebakken etc, ik zit helemaal vast. Maar of dat nou ook goed is.
Mijn tenen zitten er voor mijn gevoel nu meer tegen dan gisteren @ de shop, kentaro heb jij nog extra ruimte gekregen bij het inlopen/boarden van die dingen?
Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:50 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook TM two's en als ik mijn schoenen heb gekocht dan twijfel ik ook wel de eerste dagen dat ik ze deze keer echt te klein heb gekocht maar dat komt altijd weer goed, je loopt ze wel wat uit Je kunt anders altijd nog wat winnen door dunnere sokken te dragen
ja, die heb ik er gewoon inzittenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:
[..]
Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?
Beer, ik zit met hetzelfde... ik blijf komende week ook achter in het Zeeuwsche om me een in kleine week helemaal naar de tering te helpen. En dan Woensdag weer naar school uiteraardquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:12 schreef beerke het volgende:
... ik denk dat het wel goed komt met Thermo zijn boots als ik het zo allemaal lees. En dus bekruipt mij nu een gevoel van jaloezie aangezien aankomend weekend al weer behoorlijk wat mensen richting de sneeuw verdwijnen. En ik maar achterblijven in het carnavaleske zuidelijke deel van ons land.
maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:54 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Winterberg, Het schijnt vandaag de hele dag gesneeuwd te hebben en voor morgen en vrijdag verwachten ze nog veel meer
Lol in die tijd dat je dan staat te wachten kun je 2 keer naar boven lopen in winterberg! Nee, winterberg moet je echt op dagen doen dat er weinig mensen zijn, doordeweeks dus.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:20 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.
Maandag was het helemaal niet druk, maar ik hoorde verhalen van andere personen in de lift dat die de dag ervoor (zondag) soms meer dan 40 minuten moesten wachten voordat ze met de lift mee konden.
Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:15 schreef MoeSha het volgende:
Ik heb even een vraagje!
De laatste tijd ben ik aan het leren snowboarden, heel leuk. En nu wil ik een snowboardbroek kopen, gewoon een goedkope van Protest ofzo. Dus ik allemaal sportwinkels bezocht, maar blijkbaar is dit niet zo'n gunstige tijd daarvoor, want ik kon nergens m'n maat vinden (heb een heel klein maatje). Had wel een mooie van Roxy gevonden maarja ¤200.. Balen dus
Hoelang moet ik nou wachten tot de nieuwe spullen weer binnen gaan komen? Ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren, of niet?
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:07 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.
Als ik jou was zou ik gewoon een iets duurdere kopen, dat scheelt ook weer koude/natte benen wanneer je dat ook echt niet wilt.
Nieuwe artikelen komen van de grootste merken vrijwel allemaal binnen aan het begin van het seizoen. Daarna worden ze meestal ook niet meer bijgemaakt, het hangt dus een beetje van de zaak af wat ze in voorraad hebben, of de distributeur, maar zo goed ben ik nou ook weer niet in die mark wereld thuisquote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:27 schreef MoeSha het volgende:
[..]
Maar begrijp ik het nou goed dat tussen nu en maart/april geen nieuwe artikelen meer binnenkomen?? Of heb je het alleen over de speciaalzaken?
Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:05 schreef poehoe het volgende:
mensen ik heb even jullie hulp nodig.
eind dit jaar ga ik naar amerika. aangezien de dollar nu zo goedkoop is ben ik van plan daar een board te kopen. daar kost de board van mijn keuze 399 dollar en omgerekend is dat plus minus 308 euro. hier kost dat zelfde board 449 euro. dat scheelt dus bijna 150 euro's! natuurlijk kost dat ook nog de tax erbij, maar dan is het nog goedkoper. mijn vraag is wat voor kosten er allemaal bij komt. daarmee bedoel ik hoeveel mij het nog ga kosten als ik hem in nederland wilt krijgen. belastingen bij de douane enzo. heeft er iemand ervaring mee met zoiets? alvast bedankt
Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.quote:Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
Hoe waren ze van plan te bewijzen dat je die in de VS hebt gekocht?quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:50 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)
[..]
Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.
Ik kan alleen niets vinden over invoerrechten e.d. wel over douanerechten (dat schijnt de vervanger te zijn van invoerrechten), maar daar word alleen over gesproken bij een bestelling via internet en niet als je het zelf gaat halen.
Nietquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hoe waren ze van plan te bewijzen dat je die in de VS hebt gekocht?
Kijk je wel eens Schiphol Airport met het stukje over de Douane dan weet je dat jij moet bewijzen dat je het in Nederland heb gekocht, dus je moet het kunnen overleggen met een bonnetje uit Nederland. Tot die tijd blijft het gewoon bij Douane staan.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hoe waren ze van plan te bewijzen dat je die in de VS hebt gekocht?
nee de mogelijkheid om er gelijk mee te boarden zit er niet in. het is ook helemaal geen wintersportvakantie naar de states. ik vind het alleen maar interessant om een board te kopen wegens de lage dollar koers. mocht ik hem dan echt kopen dan moet ik maar hard duimen dat ze me bij de douane er niet uitpikken om alles te controleren, maarja ik ben niet voor het geluk geborenquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:53 schreef NoComment het volgende:
[..]
NietIk denk als je er voor zorgt dat je hem al gebruikt hebt (neem aan dat je ook gaat boarden daar?) dat ze dan niet moeilijk zullen doen... Zo werkt het ook met kleding toch? En fototoestellen, en iPod's, en alles waarvoor je geen vrachwagen nodig hebt :p
Als er water tussen de lenzen staat, zoals in een aquarium... dan is de bril kapot.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Verhaal
Jeps dat was exact het geval. Stond een lag water in van zo'n cm hoog. Bril heeft 4 dagen op de verwarming gelegen om het eruit te krijgen. Had het misschien beter erin kunnen laten staan, dan had die man misschien gezien wat nu echt het probleem is, want volgens hem is het normaal.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:36 schreef XL het volgende:
[..]
Als er water tussen de lenzen staat, zoals in een aquarium... dan is de bril kapot.
Je kunt natuurlijk ook die bril in een afWasTeil water doen (of minder grappig; een emmer/gootsteen) en aan die man in Gouda laten zien dat hij een n00b is.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:37 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Jeps dat was exact het geval. Stond een lag water in van zo'n cm hoog. Bril heeft 4 dagen op de verwarming gelegen om het eruit te krijgen. Had het misschien beter erin kunnen laten staan, dan had die man misschien gezien wat nu echt het probleem is, want volgens hem is het normaal.![]()
Nu maar ff ruilen in Utrecht.
Tijdens een reisje naar de NY had een reisgenoot van me daar een gitaar gekocht.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:03 schreef poehoe het volgende:
[..]
Verhaal over board kopen in US...
hij moet sowieso in een snowboard tas. daar stop ik dan kleren in voor de bescherming in en hij gaat dan mee in de vrachtruim. kan hem moeilijk als handbagage meenemen aan boordquote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:53 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Tijdens een reisje naar de NY had een reisgenoot van me daar een gitaar gekocht.
Voor de terugreis hadden we al het verpakkingsmateriaal ervanaf gehaald en dat ding ergens in de cabine neergezet (als ie in het vrachtruim moet lijkt het me wel veiliger dat ie goed verpakt is). Vervolgens bij het uitstappen naar de douane gelopen. Het douane stuk van buiten de Schengen-landen grenst, zonder controle of wat dan ook, aan het douane stuk van de Schengen-landen.
Dus als je ff doorloopt, pak je die uitgang, en daar is de controle een flink stuk kleiner...
Sterker nog, ik heb helemaal geen controle gezien....![]()
Nou was het wel zo dat we alleen handbagage mee hadden, ik zou niet weten hoe het is als je ook nog andere bagage bij je hebt, maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken.
Met die $ van nu scheelt het idd wel een stuk. Ik zou er, als je er eentje koopt, wel voor zorgen dat je dan een tas voor je board hebt ofzo, zodat het tenminste niet met neon-letters op je board staat dat je 'm in Amerika hebt gekocht, anders wordt de kans wel erg groot dat ze je er uit pikken...
Gewoon wat stickers erop plakken, met je boots er wat krassen op maken, je al versleten bindingen erop zetten, geen probleem lijkt mequote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:35 schreef poehoe het volgende:
[..]
hij moet sowieso in een snowboard tas. daar stop ik dan kleren in voor de bescherming in en hij gaat dan mee in de vrachtruim. kan hem moeilijk als handbagage meenemen aan boord![]()
dat door de douane maak ik mij nog het meeste zorgen over. elke keer als ik terug kom van de states word ik er altijd tussen uitgepikt ongeacht wat ik ook probeer. een snowboard is nou niet echt makkelijk weg te stoppen dus ze zouden er zo achter komen dat hij nieuw is en dan mag ik er toch lekker voor gaan dokken
De cams op www.winterberg.de zijn toch duidelijkquote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:08 schreef Sport_Life het volgende:
ik wil dinsdag nog ff een dagje boarden in Duitsland, Winterberg, maar weet iemand of daar nu wel genoeg sneeuw ligt? Op de webcams is het ook niet echt duidelijk.
ik heb Level handschoenen, weet niet precies welk type maar ben er zeer tevreden over. Erg dik/stevig, dus lekker warm, de handpalm is gemaakt van een enorm stevig materiaal, zodat je nergens scheurtjes/sneetjes/openingen in je handschoen krijgt, ook al hou je je boardkant er mee vast. Daarbij is hij ook nog erg lang en kun je het uiteinde mooi dichttrekken om de sneeuw buiten te houdenquote:Op zondag 13 februari 2005 15:16 schreef Moitessier het volgende:
Iemand advies voor beetje fatsoenlijke handschoenen? Tot nu toe altijd natte (maar warme) handen gehad. Dus..welke handschoenen hebben jullie, en zijn jullie er tevreden mee/waarom?
Ja, de boards op bluetomato zijn ook al afgeprijsd. Ik zit na 2 vakanties wat krap bij kas, anders had ik gelijk al een nieuw board besteld.. 350 euro voor een nieuwe Rossignol Jeremy Jones, ik noem maar watquote:Op maandag 14 februari 2005 22:25 schreef Moitessier het volgende:
schijnt alweer einde van het seizoen te zijn...
Matige shit, ik heb gisteren bij solid tijdje gezeten en nieuwe lijn van forum mogen voelen enzo.quote:Op maandag 14 februari 2005 21:46 schreef Kentaro het volgende:
Burton goes Burberry in 06
[afbeelding]
Is ook van Burtonquote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Matige shit, ik heb gisteren bij solid tijdje gezeten en nieuwe lijn van forum mogen voelen enzo.
Die tassen die daar uit komen! huuuuuge motherfucking gevallen hele vette bruine kleur, vette shit allemaal.
De no Crap Strap zit echt super en de nieuwe devun walsh ziet er weer super uit, jaar hierop komen ze met 4 nieuwe boards er nog bij en nieuwe lengtes en mid-wides. Komt helemaal goed bij forum.
Beetje oud nieuws, besides de board ontwerpen liggen 2 jaar van te voren al op de tafel en zo lang heeft burton forum nog niet, niet komend seizoen maar seizoen daarna zal bijvoorbeeld de capstrap ook bij forum kunnen gaan passen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |