abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:07:22 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24262468
"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:33:25 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24264724
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:46:51 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24265010
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:33 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet

maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:28 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24265076
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet

maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:03:59 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24265371
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..
Hier is de situatie ook vrij zuur:
Mijn ouders vertrekken vannacht naar Oostenrijk.
Het sneeuwt daar al dagen onophoudelijk als je de weerberichten mag geloven...

...en ik kan en mag niet met ze mee.
  woensdag 29 december 2004 @ 00:09:55 #6
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24266932
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:

[..]

IK!

VERTREK!

ZATERDAG!!!!!!!!!

En heb er uiteraard helemaal geen zin in

Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 29 december 2004 @ 00:11:26 #7
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24266962
eerste foto mooi! hoeveel delen staat ie er in?
  woensdag 29 december 2004 @ 00:28:05 #8
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24267345
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
Sinds deel 3 ofzo? Hij gaat volgens mij al 2 jaar mee

Wel klote trouwens, ik wil nog gaan kijken voor een extra lens voor m'n goggle, maar ik moet elke freakin' dag werken Toch ff kijken of ik morgen in de pauze een half uurtje weg kan sneaken.. Ik hoop namelijk op veel zon en dan is een spiegellensje wel lekker natuurlijk. En is ook wel vet natuurlijk

ben alleen bang dat die dingen verschrikkelijk duur zijn...
pi_24267577
ja, even een tvp'tje, is wel zo makkelijk .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24271084
Ik ben vandaag hier:http://www.panoramablick.com/content/livecam.php?nav_id=51&kat_id=1778&cam_id=1410&title=Hohe%20Wand〈=de

Volgens de site is het een live webcam, misschien zie je me nog voorbij gaan
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  woensdag 29 december 2004 @ 09:59:39 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24271706
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
Nu was ik dus op 14 december in Les Menuires en daar waren ook 2 bikini-boardsters.
Zweden of Noren waren het en o o o wat waren ze mooi....

Alleen heb ik ze zelf niet in bikini gezien en waren diegene die ze wel zagen niet in staat een foto van ze te maken. Dat vind ik nog steeds jammer.... Het waren ook 2 belachelijk goede snowboardsters trouwens.
  woensdag 29 december 2004 @ 13:17:33 #12
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_24274883
nog 4 nachtjes slapen

'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  woensdag 29 december 2004 @ 15:25:22 #13
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_24277302

Zondag ga ik weg !!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 30 december 2004 @ 10:17:55 #14
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24293091
Ik hoef nog maar vier weekjes te wachten..
Dan mag ik weer los
Hopelijk zijn er dan wat minder sneeuwmollen en kuitenbijters...

(ja, dit is een verkapte tvp...)
pi_24294776
nog zwei tagen, tvp.
  donderdag 30 december 2004 @ 12:10:40 #16
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24295070
Nog 3 dagen...

en dan kan ik me weer twee uurtjes verblijden op de piste in Zoetermeer.
pi_24296439
1 Januari naar La Plagne! Ik hoop dat het dan nog even flink gaat sneeuwen...
pi_24296519
Gisteren met albie weer in peer wezen boarden.. bij gebrek aan bergen.

+ toch maar duck stance eens geprobeerd.
Even wennen maar ik sta er eigenlijk wel erg fijn op
Volgende week kijken of ik nog steeds geen last van mijn knieen krijg.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 30 december 2004 @ 14:42:29 #19
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24298087
Net even wezen kijken voor nieuwe schoenen. Ik kijk alleen altijd bij de schoenen voor het verkeerde geslacht. Zowel voor normale schoen (sport wel te verstaan) en nu ook weer voor snowboard schoenen..

Nu ik zit te kijken lijkt het alleen zo dat ze bij Verzijl Sport in Gouda nog de oude collectie verkopen als zijnde nieuwe. De nieuwe collectie voor mannen van Burton is namelijk er wel in het grijs/wit. Stelletje honden.

Ik wil deze hebben (als ze lekker zitten tenminste)
pi_24302421
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp

Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.

Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...

Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
  donderdag 30 december 2004 @ 23:58:29 #21
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24309004
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp

Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.

Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...

Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
Dit zal voor mij waarschijnlijk mijn laatste post worden voor ik op vakantie ga

Vandaag board opgehaald, nieuw laagje wax.. zal me benieuwen wat het uitmaakt want het was wel erg hard nodig. Nu nog hopen dat de sneeuw een beetje blijft liggen, in het dal is het namelijk 10+ overdag

Tas is overigens al gepakt
pi_24318235
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Ik ben woensdag indoor geweest in peer en daar was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar dit is natuurlijk ook wel te verwachten rond deze tijd. In ieder geval heb je in peer nog wel het geluk dat het funpark altijd goed te doen is wat betreft de drukte.
white p0wder rush
pi_24318764
Albie show je nieuwe board + bindingen hier eens Ik denk dat ze dat wel kunnen waarderen.

Jammer dat je op de foto het hoge " aahh mijn ogen wat bling bling" effect niet kan zien.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:30:36 #24
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_24320091
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:

- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.

En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret

vrijdag 31 december 2004 @ 18:07:53 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24324504
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:30 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:

- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.

En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret

[afbeelding]
Die foto blijft te ruig!

Die moet terug in de startpost
pi_24324744
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef XL het volgende:

[..]

Die foto blijft te ruig!

Die moet terug in de startpost
Aye, vind ik ook .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24328864
11 februari ga ik lekker naar dolimieten jippie iemand ervaringen daar ?

@ apoc kijk ff in de kanne of ze daar nog nieuwe schilderijen hebben neer gehangen want die van vorig jaar gingen toch mee in de bus
pi_24328947
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:32:57 #29
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24336888
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:21 schreef Kentaro het volgende:
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
Hoe laat was je er dan?
pi_24338494
Dit is m'n goodbye post, Mallnitz here we come .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 januari 2005 @ 21:39:35 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_24379221
yoooo gasten

ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)

Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.

Ze hebben alleen me snowboard verknalt in de shop.

laterz
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:28:32 #32
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24383923
quote:
Op maandag 3 januari 2005 21:39 schreef Komakie het volgende:
ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)

Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!

Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer ). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur ) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
vijfhonderd stuks
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:15:04 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24388245
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:28 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!

Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer ). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur ) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
Tweedehands altijd zelf even proberen om te controleren op verborgen gebreken (kan prima indoor). Extra goed opletten bij boards met dichtgedruppeld belag. Laatst was er een aanbieding bij Makro voor een plank rond de 100 euro (Volkl). Dat biedt meer vertrouwen dan een tweedehandsboard, zeker als je zelf niet goed weet waar je op moet letten.

Flowbindingen kun je met alle schoenen in.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:15:50 #34
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24390558
http://www.kingsize-the-movie.com/

Wat een geweldig relaxte boardfilm

En nu ga ik eens beginnen met het voorbereiden van wat tentamens
pi_24395560
Update:

Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.

Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar

Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.

Snel naar Peer vrijdag
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:36:14 #36
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24396367
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:52 schreef Thermo het volgende:
Update:

Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.

Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar

Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.

Snel naar Peer vrijdag
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
pi_24397686
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
1 van mijn i-locks was kapot en ik had naar forum usa gemailt hoe ik dat makkelijk kon oplossen omdat mijn board uit Canada komt. Nu is forum overgenomen door Burton, dit maakt voor de producten niks uit maar wel voor de service en support, want amerika en canada worden nu door burton behandeld.

In Nederland doet de forum importeur nog gewoon de grarantie zaken. En na een belletje bleek dat die het geen probleem vond om mij uit de brand te helpen

Zag er erg toppie uit trouwens, doen ook merken als foursquare, jeenyus, Sector nine, Zero, ZooYork.
pi_24411004
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?

Nitro Shogun 166
pi_24411866
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:13 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?

Nitro Shogun 166
[afbeelding]
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
pi_24412366
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.

Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom

Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
pi_24412853
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?
pi_24413095
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef Tkeldertje.nl het volgende:

[..]

Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?
Je moet hem idd agressief op snelheid rijden, echt freeride plankje, ben je zo lang dat je een 166 nodig hebt?
Op ebay staat namelijk nog een 163 van dit jaar die maar 2 x bereden is incl bindingen.
Trouwens die frontier is ook een super stijf boardje dus je zal deze ook wel uitgezocht hebben op zijn stijfheid en zijn hogere stabiliteit dan die frontier op hoge snelheid.
pi_24414949
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
pi_24416827
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:28 schreef Thermo het volgende:
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.

Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom

[afbeelding]

Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
Ik vind het er super strak uitzien. Ik hoop dat ze de Idiom kledinglijn ook gaan voeren in Europa. Tot op heden was het bij mijn weten alleen in Japan te koop.
pi_24416855
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:05 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
pi_24417165
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoop Op basis van de Cartels maar met straps van de C60

Hier nog een boel Idiom gear

http://www.backbowl.co.jp/

[ Bericht 67% gewijzigd door Kentaro op 05-01-2005 20:04:15 ]
pi_24417783
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer
pi_24418773
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef Tkeldertje.nl het volgende:

[..]

Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer
Ja ze waren (en zijn) best duur maar het is een super freeride board. Je moet wel van een stijf board houden en er flink veel energie instoppen. Grootste verschil met de frontier is de nose. Die van de frontier is vrij slap en deze echt niet. Een nadeel is wel de base, inmiddels heeft Nitro het wel redelijk op orde maar bij deze serie, met name de Naturals en de Shogun, is de base veel te zacht en beschadigd snel en diep. Maar goed het is verder en echte knalbak, superplank
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:19:49 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24418804
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:

En wie heeft hier al opgestaan? of over gelezen?

donderdag 6 januari 2005 @ 21:16:51 #50
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24439459
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef XL het volgende:
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:

[afbeelding]
Respect bedoel je denk ik

Anyway ik ga proberen wat meer geld te krijgen voor een nieuw snowboard, ik ben precies een week voordat ik naar Oostenrijk vertrek jarig, dus dat moet wel lukken Ik zit eraan te denken om in Duitsland een board te kopen, volgens mij is dat goedkoper (bijvoorbeeld [url=http://www.snow24.de/]hier[/url, da's een uurtje met de auto en ze hebben er afgeprijsde boards van vorig seizoen).

En ik weet nog niet helemaal zeker of ik een freeride of freestyle board moet nemen... Ik wil wel gewoon van de piste en door de tiefschnee rauschen, maar ik wil ook wel een beetje gaan stunten (freeride denk ik he)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirrrrk op 06-01-2005 21:28:29 ]
vijfhonderd stuks
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:26:11 #51
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24439659
Ik had vanmiddag de goede intentie in alle rust mezelf af te zonderen om mijn tentamen eens in mijn kop te rammen. De bieb leek me wel een plek zonder te veel afleiding!

Helaas, na 3 pagina's saaie stof was ik het beu, dus ging ik in de bieb maar eens rondneuzen naar boekjes gerelateerd aan wintersport.

Met als gevolg dat ik nu vanalles van lawines en sneeuwsamenstelling afweet, maar nog steeds niets van mijn tentamen
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:18:11 #52
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24440674
Best interessant dat snowboard Lars!
quote:
Bataleon Snowboards - a Revolution!
Bataleon has landed and it is causing a revolution baby! We have just received some of the first Bataleon boards outside of Norway and we love them. The new 3-dimensional base technology brings a whole new aspect to snowboarding... eventually an innovation that actually works and brings something to our sport! The new technology certainly needs some explaining so check out this story to find out exactly what advantages it brings to your riding.

--------------------------------------------------------------------------------

BATALEON snowboards introduces to the world market a 3-dimensional base with radically improved properties when it comes to dynamics, speed and control. Research and years of testing have proven that the Triple Base concept provides major improvements as compared to the flat-base snowboard:
- Improved Dynamics
- Easier Manoeuvring
- Safer Landing
- Increased Speed
- Better Safety

--------------------------------------------------------------------------------

//TRIPLE BASE TECHNOLOGY - A SNOWBOARD REVOLUTION

Snowboards have a strong sidecut, resulting in a number of problems because the edgegrip is too aggressive at the widest parts of the board. The Triple Base concept is developed to achieve a snowboard with an optimal edgegrip. Through analysis of the factors allowing for a sufficient edgegrip, which will offer full control in every situation, Bataleon have come up with a 3-D base shape. For a snowboard with a strong sidecut, to achieve the optimal edgegrip would imply increased edgegrip at the mid-section and reduced edgegrip at the tip and tail.

Triple Base Technology provides a great improvement, particularly in these three situations:Going through a sharp curve, the steel edges at the front and rear sections carve too deeply into the snow, braking and causing vibrations because the edgegrip is too strong. Triple Base provides a lesser angle at the front and the rear, thus reducing the problem. Softer snow treatment results in higher speed.

In straight line motion the centrifugal forces are zero, and the need for edgegrip is minimal. Edgegrip from the steel edges at the flat mid-section alone is required to ensure the necessary steering control. In flat position, the Triple Base snowboard will have a reduced base surface against the snow, allowing a higher speed. Because the front and rear steel-edges are lifted, the board will not cut away unintentionally in flat position, allowing for a more relaxed and safe ride.At landing after jumping, a snowboard which lands almost flat, risks catching an edge and thus causing a spill. With Triple Base only the parallel edges between the feet are active against the snow, and this risk is significantly reduced.

// THE TRIPLE BASE GEOMETRY The base is divided into the following sections:

Tip: Approx. 15 cm long

Front section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces. From the flat middle section of the board towards the tip, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards. At the transition to the tip the uplift reaches its maximum.

Middle section: The base is flat from edge to edge like an ordinary board.

Rear section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces - a triple base. From the flat middle section of the board towards the rear end, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards.

Tail:
Usually the same shape as the tip, but sometimes much shorter.

Looking at the snowboard’s cross section, the 3 gliding surfaces will make 3 straight lines, forming a polygon structure. In order to function both in a right and a left turn, the snowboard is given a symmetrical shape with a left, middle and right gliding surface.

Example
A Triple Base snowboard has a total length of 160cm and a maximum angle of 3 degrees between the middle gliding surface and each of the side surfaces. Through a curve the snowboard is tilted 20 degrees, and it then forms the following angles to the ground before the torsion forces twist it more.
Since a flat board will form an angle of 20 degrees along the entire length, it is evident that the Triple Base geometry will give a softer snow treatment. The purpose of the uplifted surfaces is to reduce the edgegrip to an optimum in the wider parts of the board. Because the rider stands with his feet apart, the board will have great difficulties in achieving an optimally twisted surface.

// CONTROL IN A STRAIGHT LINE MOTION

Control in straight line motion
To calculate the forces from the ground on a Bataleon Triple Base board in straight line motion (the board is then flat to the ground), the following is assumed.
In the middle section the board is flat from one steel-edge to the other
The flat middle section of the base has half the length of the total length of the gliding surface
The camber of the board is ideal so the weight is divided evenly over the length of the board
The Triple Base board will be compared to a similar flat board:

Riding in straight line motion the board may cut away unintentionally. On a Triple Base board the forces (F) from the ground will act on the middle section of the board, which is the area between the rider’s legs. Given the assumptions above, the forces’ average distance (d) from the centre of the board will be only half the distance compared with a similar board with a flat base. Half the force multiplied by half the distance gives one fourth twisting momentum (M). This momentum is proportional to the force the rider must apply to counteract the board from cutting away unintentionally (or the force he must apply to twist it intentionally, which is actually a possibility on this board)

The conclusion is that under the above assumptions a Bataleon snowboard requires only one ninth the strength to be controlled in straight line motion.

To illustrate the difference; to keep a Bataleon Triple Base board from cutting away, as compared to a similar flat base board, is like lifting 30 kg instead of 210 kg (or more correctly it is like withholding a force of 300 kN instead of 2100 kN.)

// WHY CHOOSE TRIPLE BASE TECHNOLOGY
The World’s Fastest Snowboard
The braking effect which occurs when the aggressive steel edges carve too deeply into the snow is greatly reduced, allowing for higher speed.
Better Safety
The BATALEON board is safer in straight line motion at high speed, being less inclined to cut away unintentionally. It also rides more smoothly.

Greater Control
When landing with a flat board after a jump, the BATALEON board has less of a tendency to cut away unintentionally, which may otherwise result in a spill.

Snow Treatment
The BATALEON snowboard has a softer impact on the snow at the front and rear sections, where the angle from the ground is reduced in relation to the mid-section.

Less Vibrations
The steel edges of the BATALEON board do not dig in as deeply or as hard at the front and rear. For this reason it will vibrate less.

Fluid Transitions
The transition between turns is more fluid with the BATALEON board. The strong edgegrip fades out and builds up again, as the rider goes from a left turn to straight-line motion to a right turn, and vice versa.

Reduced Braking effect of the Snow Plough
Going straight, the negative braking effect of a snow plough at the rear section of the board is simply eliminated by elevation of the side base.

Better float in powder snow
reducing the angle from the ground of the base at the tip and tail results in a better float in powder conditions.

Always Sufficient Edgegrip
In straight line motion the steel edges are only active at about half the length of the board, but in this case there are no active centrifugal forces, thus no need for more steering edges. At a tilt of more than 3 degrees, the total length of the steel edge is active, with the edgegrip increasing in proportion to the increase of the centrifugal forces.

More optimal gliding surface
Any board going through a curve has less gliding surface than what is optimal with regard to speed, and Triple Base provides a greater gliding surface because of less angle at the front and rear sections of the board. On the other hand, when a board rides flat it has too much gliding surface, and then Triple Base provides less gliding surface because more than 50% of the base is lifted. Both tilted and flat a Triple Base board will go faster than a flat board.
Teoretisch allemaal heel mooi, maar eerst nog even wat reviews afwachten voor men even 600 euro lapt voor zo'n plankje
  vrijdag 7 januari 2005 @ 04:07:58 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24446457
Kut Sjors.....

.... heb je toch gelijk

Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 09:40:11 #54
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24448035
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 04:07 schreef XL het volgende:
Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
En? Is het gelukt??

Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...
pi_24451280
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.

Ik snowboard nu zo'n 6 jaar, 6 x een week per jaar that is. Ik ben op een salomon rider (160cm) board begonnen. Dit bleek een perfect beginboard. Alleen ben ik nu toch echt "het board voorbij gegroeid". Ik ben net terug uit Frankrijk waar ik veel off piste ben geweest en mijn bindingen soms (step in ) gewoon loslieten. Niet erg leuk als je met maar 1 binding vast ergens off piste hard neergaat Verder flapperd het board ontiegelijk op de piste bij wat hogere snelheden. Kortom basterd gaat opzoek naar een nieuw wat stijver setje.

Nu ben ik voorzien van ontiegelijke breede voeten waardoor het vinden van goedzittende schoenen een ramp is. Nu heb ik in de winkel de salomon F24 gepast (a 300 euro ). Die zat toch eigenlijk wel heel erg goed. Gisteren van 10 tot 19:30 bijna full time in bottrop kunnen testen op deze schoenen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt dat dit ze gaan worden.

Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...

Al met al een erg dure bedoeling voor een student.

Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog ) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft . Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee . Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.

Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden ). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.

Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:37:04 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24451862
via blue-tomato.at
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:51:10 #57
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24452036
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...

Al met al een erg dure bedoeling voor een student.

Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog ) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft . Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee . Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.

Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden ). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.

Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
Koop maar iets langs en stijfs, zodat je goed blijft drijven op de poeder en hard kunt knallen op de piste. En wat bindingen betreft.. je gaat hoe dan ook vooruit als je hiervoor altijd step-in hebt gebruikt, zelfs Flowbindingen zijn niet zo slecht

Even serieus, ook je bindingen mogen wel stijf zijn... het is bij zowel je board als je bindingen de vraag hoeveel comfort je wil. Sommige boards/bindingen rijden erg laid back en bij andere combinaties wordt er wat meer input van je verwacht. Koop eens een boardtijdschriftje waarin ze wat freeride/allmountain wide-boards met elkaar vergelijken om je te oriënteren zou ik zeggen.
pi_24453907
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:14:10 #59
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24455642
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
vijfhonderd stuks
pi_24455683
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:14 schreef Dirrrrk het volgende:
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
pi_24455723
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.

Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
pi_24455824
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef Kentaro het volgende:
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoop Op basis van de Cartels maar met straps van de C60

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier nog een boel Idiom gear

http://www.backbowl.co.jp/
Koele shit he? ben alleen niet zo van het hout, meer van strak witte C16's met witte topsheet van mijn forum plank

Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg Rails DO HURT BOYS!

* Thermo enorm veel zin in powder.
pi_24456216
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:19 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.

Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
Het leek me ook logisch dat je begint met het uitzoeken van schoenen die goed zitten en daarna verder kijkt. Maar okay iig bedankt voor de 2 tips. In eerste instantie zou ik toch hebben gekeken naar salomon bindingen aangezien de schoen daar ook van is.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:22:04 #64
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24457739
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:17 schreef Thermo het volgende:

[..]

Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
Sorry, was me echt niet opgevallen
Toch bedankt!!!
vijfhonderd stuks
pi_24463405
Zo, ik ben weer terug van een weekje Mallnitz. Goede tijd gehad .

Veel sneeuw de eerste 3 dagen, 3e dag lag er overal 20 cm verse poeder, + ongeprepareerde pistes = hele ochtend feest .

4e dag naar de Molltäler gletscher geweest, enorm lekker weer, mooi gebied, wat gevariëerder dan de Ankogel berg waar ik de eerste 3 dagen had geboard.

5e dag naar de hoogste berg van Oostenrijk, maar het was erg slecht weer dus in de ochtend waren de hoogste liften gesloten. Gelukkig gingen die later op de dag nog open en konden we nog een paar mooie afdalingen maken.

Laatste dag weer naar de Ankogel, daar met wat vrienden een klein schansje gebouwd en de hele dag daar gechilled, wat grabs geoefend e.d. ging wel goed. .

Nieuwe board reed trouwens erg goed (Burton Bullet), heerlijk om mee door de poeder te cruisen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mzraki- op 08-01-2005 14:04:53 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:09:25 #66
12059 albiez
board Fever
pi_24464635
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:24 schreef Thermo het volgende:

[..]

Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg Rails DO HURT BOYS!
Ja die rails kunnen toch goed veel pijn doen, maar ben weer herstellende om volgende week weer los te gaan
white p0wder rush
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:24:01 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24467951
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:40 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

En? Is het gelukt??
Tuurlijk: 's ochtends een vent, 's avonds een vent enzo
quote:
Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...

Ik vind het verhaal allemaal heel logisch, zoals het daar staat.
Ik wil hem dan ook graag proberen en wil het ook in mijn hadden hebben... want hoe ga je zoiets bijvoorbeeld waxen? en ook de prints op die boards vind ik echt wel ruig....
Je weet in ieder geval dat men erover gaat praten in de lift, daar is geen apple-sticker voor nodig
pi_24474101
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
  zondag 9 januari 2005 @ 00:15:11 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24474919
hij heeft er wat liggen
whhah nou dan neem ik ge wel graag mee hoor
pi_24477207
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Kentaro het volgende:
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
Dat was dus het eerste waar ik aan dacht, hoe gaat dat werken op een rail?
Ik wil het gerust proberen maar ik ben er niet van overtuigd dat het mijn boardje gaat overtreffen

* Thermo mailtje stuurt.
pi_24480444
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
  zondag 9 januari 2005 @ 12:09:31 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24481597
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
  zondag 9 januari 2005 @ 12:46:45 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24482229
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef fs180 het volgende:
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
Schneeuw mag zonder sch en dat wax-verhaal is denk ik een fabel.
Als ik veel in goede sneeuw rijd heb ik na een paar dagen de behoefte om te waxen. Afgelopen december op de ijsbanen van Les Menuires daarentegen had ik die behoefte totaal niet.

Hoe kom je aan het mailadres van die gast Kentaro, want ik wil toch ook wel erg graag Bataleon proberen. Bij Blue-tomato mag je hem proberen in Schladming.... en als ik dan dit jaar toch nog een week naar Oostenrijk wil...
pi_24482344
Ik heb dat mail adres gekregen van een gast die ik vaak in SWZ zie. Ik ken hem niet zelf maar die jongen heeft 5 Bataleon boards liggen en ik weet al van best wat jongens die een boardje van hem hebben geleend om te testen. (ik geloof dat hij iets doet in de vertegenwoordiging van die boards hier maar dat weet ik niet helemaal zeker meer) Van de paar mensen die ik gesproken heb die er indoor op gereden hebben zijn de mensen best wel heel positief. Met name de snelle kantenwissel en de enorme pop die in de boards zit. Ik wil het binnenkort ook zeker gaan proberen.
pi_24482912
Nog maar 5 nachtjes slapen en dan is het zo ver !

Zometeen alvast spulletjes bijelkaar zoeken .
  zondag 9 januari 2005 @ 15:34:16 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24484843
gaat er trouwens nog iemand naar de US meet?
pi_24484972
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef basterd het volgende:
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
Nitro Shogun....
Ik was ook toe aan een nieuw board en wilde nog wat stijvers hebben dan mijn vorige board. Dit board is 166, stijf, stabiel op hoge snelheden en schijnt goed te presteren in poeder..
Ik heb er btw wel Burton SI bij gedaan omdat ik nog wel eens lui ben Maar de techniek van de SI bindingen is de laatste jaren sterk verbeterd dus je zou er heus niet zo maar uit flikkeren.. (mij in iedergeval nog nooit gebeurd)
Ik krijg de mijne volgende week
pi_24485311
Vrijdag over de big air in peer was er een die bij landing uit zijn binding schoot..

Goed spul ja dat step in.
pi_24487167
Ik denk dat misschien voor de wat lichtere mensen die lekker hun meters op een piste maken een degelijke step in binding voldoende is. Maar zoals Thermo ook al zegt, wil je meer dan kan je sprong nog wel eens anders uitpakken.

Ik ben zo'n 90 kg en heb het meerdere malen gehad dat mijn emery SI binding al in de losse sneeuw losschiet bij een beetje snelheid. Ik denk dat een SI binding daar gewoon tekort schiet.

pi_24487196
<hier ging iets mis>
  zondag 9 januari 2005 @ 17:58:06 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24487383
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:42 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Ik krijg de mijne volgende week
Ook ik zou proberen onder die step-ins uit te komen....
Step-in is echt meuk, als Flow te duur is kun je altijd nog Straps overwegen...
  zondag 9 januari 2005 @ 18:19:00 #82
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24487729
I am back!

Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe is Heb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.

Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboard Les genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik ) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..

Owja, de blessurestand van de vakantie: van de 6 personen twee met behoorlijk zere knieen, eentje die niet meer kon skien vanwege een andere knieblessure, en eentje een behoorlijk gekneusd sleutelbeen als ie niet gebroken is dan, ik denk dat ie morgen wel naar de huisarts gaat..

Owja, het leren van Composieten en Wiskunde is niet echt gelukt deze vakantie... *kuch*

En in Maart gaan we als het goed is weer...
  zondag 9 januari 2005 @ 18:36:24 #83
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24488063
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ook Vooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank

[ Bericht 17% gewijzigd door Dirrrrk op 09-01-2005 18:51:56 (plaatje toegevoegd) ]
vijfhonderd stuks
pi_24488984
Ik wil weer terug naar Mallnitz!
pi_24489154
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:22 schreef DearPrudence het volgende:
Ik wil weer terug naar Mallnitz!
Ich auch, wil die Mölltaler wel eens doen met een verse laag sneeuw erop .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24489218
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef NoComment het volgende:
I am back!

Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe is Heb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
quote:
Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboard Les genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik ) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?

Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 9 januari 2005 @ 20:07:05 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24489860
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
[..]

Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?

Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven. .
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Als je dus hard over ijs wilt moet je wel carven!
  zondag 9 januari 2005 @ 21:02:13 #88
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24490776
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:07 schreef XL het volgende:

[..]
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige grip Ook met slippende bochten kan je prima hard op ijs!

Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
  zondag 9 januari 2005 @ 21:14:31 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24490971
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige grip Ook met slippende bochten kan je prima hard op ijs!

Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
pi_24491873
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:

[..]

Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Ja, meestal noem ik dat geen slippen meer, maar stuiteren, en is dat momenten voordat ik glijdend op m'n achterste nog wat metertjes verder schuif voordat ik me al glijdend weer opdruk om verder vloekend naar beneden te gaan.

Conclusie: Stijle harde ijzige bobbelige pistes zijn kut.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 9 januari 2005 @ 22:09:49 #91
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24491936
quote:

[..]

Dat ik er op het eind van de week vooral last van had kan misschien ook liggen dat m'n staalkanten bot zijn geworden na die week van ijs? Ik merk toch echt dat ik op dat ijs veel minder grip had. Maar op iets betere sneeuw ging het echt wel goed

Morgen maar m'n board mee naar school nemen, en na school even naar Revert voor een langdurige operatie... ik hoop dat ie het red
  zondag 9 januari 2005 @ 22:14:01 #92
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24492028
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:38 schreef basterd het volgende:
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:27:05 #93
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24492297
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:14 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???

Just my 2 cents of 50 cents
  zondag 9 januari 2005 @ 23:58:37 #94
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24494262
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:27 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???

Just my 2 cents of 50 cents
Bestaat sneeuw sowieso niet uit... water en verder niks?
De manier waarop het gekristalliseerd is verschilt lijkt me
Ik denk meer op elkaar geplakte kristallen bij indoor sneeuw, dus meer ijs-achtig dus harder
vijfhonderd stuks
  maandag 10 januari 2005 @ 07:38:46 #95
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24497364
quote:

[..]

Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).

Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dus Op ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
pi_24497923
ik had op mijn wintersport vakantie een 'shogun 698' het board was volgens mij redelijk stijf. Ik heb 4 jaar 1 week ervaring met snowboarden is dit dan een goed board? iemand enig idee wat voor een bord de shogun 698 is, ben namelijk niet zo'n profesional hierin.

nog een vraag voor als ik weer ga
Ik wil graag een makkelijk te besturen board de snelheden hoeven niet eens zo hoog te liggen als ik er maar makkelijk mee kan draaien en hier en daar een sprong. Wat voor een soort board is dan ok met mijn 4 weekjes ervaring ? En hoelang moet je board zijn, tot aan je kin ofzo?
pi_24499838
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:36 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ook Vooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank

[afbeelding]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter !

Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker .
pi_24503187
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:43 schreef pAin het volgende:

[..]

Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter !

Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker .
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 10 januari 2005 @ 16:36:24 #99
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24503288
Nitro heeft ook zo'n powerlace systeem geïntroduceerd dit seizoen, en ik ben er erg benieuwd naar!

Ik was ook wat rond aan het kijken voor wat spul om serieus backcountry te kunnen gaan (pieper, kompas, hoogtemeter) maar die shit is allemaal behoorlijk prijzig ¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
pi_24503348
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:36 schreef 360sjors het volgende:

¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog
  maandag 10 januari 2005 @ 17:29:54 #101
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24503839
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks .
Jep, dat zei de vorige eigenaar ook. Je kan de binnenschoen met een fohn verwarmen (moet je wel je voeten erin hebben ) en dan vormt het materiaal zich om je voet heen.

Ik heb vandaag ook nog een 2e hands F2 superglide 158 gekocht (de 2002 Durex uitvoering). Er is 3x op geboard, de base ziet er nieuw uit en de randen zijn nog aardig scherp. Samen met een stel F2 Pipe bindingen, ¤125

Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden binnenkort denk ik maar even naar Snowworld om em uit te proberen en af te stellen
vijfhonderd stuks
  maandag 10 januari 2005 @ 18:40:08 #102
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24504888
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen

Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
  maandag 10 januari 2005 @ 18:44:57 #103
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24504944
quote:
Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]
(de 2002 Durex uitvoering).
Die zal wel glijden ja
  maandag 10 januari 2005 @ 18:45:23 #104
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24504948
quote:
Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:
Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:

Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
vijfhonderd stuks
  maandag 10 januari 2005 @ 19:19:04 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24505441
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).

Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dus Op ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.

Ben overigens vanaf deze week in het bezit van een back-protector. Verder denk ik nog voor het vertrek volgende week een helm op de kop te tikken. Die dingen zijn eigenlijk al best modieus en die 150 euro voor helm en back-protector zijn eigenlijk maar een schijntje met het oog op je eigen veiligheid. Van je hoofd en je rug heb je er maar 1 is mijn nieuwe motto. Als je een been breekt heb je er nog 1, maar als je je rug breekt ben je (figuurlijk gesproken ) verder van huis.
pi_24506045
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

check, check, check, check en check!

ow en vandaag in Antwerpen nog wel wat leuke discussies gehad.
@ Harry beaver ( what's in a name ) snowboardshop wat nieuwe dingen gekocht etc.

Het was eigenlijk niet een discussie
Sommige mensen nemen het "anti commercie" wat te hoog op vind ik, wel hele vette spullen daar maar "dit is voor riders gemaakt en de rest om winst te maken dus troep" insteek was redelijk bekrompen.

Wel erg leuke kortingen op zooi rome en sims boardjes, het zit naast de Fish & Chips voor de mensen die Antwerpen kennen
Eind van die straat zit op de hoek nog een boardshop die ook toffe spullen heeft, genoeg keus daar dus.
  maandag 10 januari 2005 @ 21:42:04 #107
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24507321
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef XL het volgende:

[..]

Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend

Carven op ijs is dus niet sneller.

Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
  maandag 10 januari 2005 @ 22:07:00 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24507708
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend

Carven op ijs is dus niet sneller.

Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
Ik ga deze week nog even passen bij Sportief Tilburg en Bever Zwerfsport.
Heeft Bonk helmen? Als ik hier iets passends vind koop ik wel 'gewoon' in NL. Als het niet lukt, dan ga ook ik pas in La Plagne kijken...

---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
  maandag 10 januari 2005 @ 23:30:21 #109
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24509277
M'n Burton boots zijn denk ik gewoon te lomp voor de F2 bindingen (ze zijn wel maat L...) dus dan moet ik maar andere kopen.
Tis best moeilijk om 2e hands goede bindingen te kopen, maar ik zag op marktplaats een stel Burton Missions van '04 voor ¤75 Hopen dat de eigenaar ze nog heeft.
Verder zag ik ook nog deze gebruikte Missions van '05 met capstrap voor 130 bij Freestylesport in Roosendaal.

Daar hebben ze trouwens ook een zgn. "toaster" om boards mee te waxen, schijnt dat je board daarmee beter wax opneemt, heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet m'n board toch nog laten waxen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Dirrrrk op 10-01-2005 23:35:54 ]
vijfhonderd stuks
pi_24513429
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen

Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track
pi_24513468
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:45 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:
[afbeelding]

Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
Het kan wel met die bindingen maar het is verre van idiaal en ze zullen wel heel moeilijk dicht gaan nu. Altijd je spullen meenemen als je iets nieuws koopt, straks passen je bindingen weer niet op je board en voor je het weet heb je alles nieuw moeten kopen, terwijl je dacht goedkoop een paar schoenen te hebben gekocht.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:59:17 #112
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24514823
Zo, gisteren in Haarlem naar de Revert geweest om mijn board te laten repareren... de gast achter de kassa vroeg al van 'wat heb JIJ met je board gedaan ' hmm mja Pra Loup begin Januarie heh... Maar gelukkig is het wel te repareren, het zet me alleen wel weer zo'n 40 euro achteruit...

Het viel me ook op dat ze zowat ALLE limited editions van Burton hebben, heb onder andere de Idiom board + bindingen zien liggen daar (wel apart met die houtprint) en ook de Custom met lederen topsheet...

Burton Custom LE:

Burton Idiom (niet te vinden op de Burton site???)

En bijbehorende bindingen (ook niet te vinden op de site)
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:04:18 #113
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24514883
oja, hier kun je ze allemaal vinden, het idiom board is er namelijk ook nog in een donkerdere variant, en de Burton LE is er ook nog in het zwart... leuk spul

Wat me wel opviel is dat de Custom LE niet duurder is dan de 'gewone', je hebt dus voor hetzelfde geld gewoon een iets specialer board
pi_24515882
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:07 schreef XL het volgende:

[..]

---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
Ken je fish & chips niet? Dat is 1 van de vetste winkels van antwerpen!
Hele vette kleding, hele vette inrichting.

Groenplaats als je voor de hilton sta moet je linksachter in de hoek straatje in, langs die school die daar zit, kom je bij soort Y splitsing en daar moet je het 2de kleine straatje van hebben, doorlopen tot je van die PIMP fietsen buiten ziet staan + harde muziek hoor
pi_24517961
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:20:33 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24518357
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
Doen we!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:52:09 #117
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24518727
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
...
Hej... ik snap nu eindelijk waar je onderschrift op slaat...
Gesprek
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:55:26 #118
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24519465
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:20 schreef XL het volgende:

[..]

Doen we!
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de oren Is er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
  dinsdag 11 januari 2005 @ 19:21:13 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24520515
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:55 schreef NoComment het volgende:

[..]

Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de oren Is er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
pi_24524968
daar ben ik weer (was een tijdje terug)

vandaag ff bij frosty's langsgeweest in Zeist, en eindelijk 'es een set gehaald.
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober ) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
en als bindingen Customs, alhoewel ik misschien toch misschien had moeten wachten op die Limiteds, want die hebben wel capstraps.

en plankje komt binnen over 2 dagen, een Nitro Team 157.

Over 5 nachtjes slapen lekker de sneeuw in, Les Trois Vallees en alles testen WHIEEE!!!!
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  woensdag 12 januari 2005 @ 01:35:20 #121
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24525806
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:47 schreef Tha_Butcha het volgende:
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober ) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
Hé, die schoenen heb ik dus ook Hoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:49:50 #122
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24529474
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track
Dat is goed balen ja, hufters! Tot op heden kon ik altijd piepertjes e.d. gebruiken van een skischool, ik heb afgelopen jaren boardleraren c.q. gidsen gehad die me echt alle hoeken van het gebied hebben laten zien. De noodzaak tot het aanschaffen van die rommel was er dus niet zo, maar na verloop van tijd wil je het toch zelf hebben

Je komt overigens nog eens mensen tegen in boardshops
pi_24529838
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Hé, die schoenen heb ik dus ook Hoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:57:26 #124
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24531679
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:13 schreef Thermo het volgende:
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:02:24 #125
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24531733
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef XL het volgende:

[..]

Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
Ik ben ook in de 'stad' ik kom alleen wel iets later. Spreek je nog wel!
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:28:39 #126
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24532649
Och jee, heb ik me zomaar een paar Burton Missions aan laten smeren
Nouja nu heb ik alles gelukkig compleet, nu ga ik stoppen met het kopen van dingen en beginnen met sparen voor toekomstige wintersporten
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:11:14 #127
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24533891
Net even 4 uur wezen boarden in Landgraaf. Wat een verheerlijking in vergelijking met Zoetermeer. Moet er in totaal wel 4 uur voor rijden, maar het was het allemaal waard. Alleen de "beginners"-baan was open en het funpark, maar ik heb me lekker vermaakt op de normale piste. Lekker rustig. Moet ik vaker doen.
Zoetermeer is weg gegooid geld als je het vergelijkt met Landgraaf...

Moet zeggen dat de huur-boarden van Landgraaf ook een stuk beter zijn. Ik had nu een Burton Bullet gekregen die in perfecte staat was. Ondanks dat toch maar een keer gaan kijken voor een eigen bord.
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:25:19 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24535052
op welkepunten vond je het beter dan?
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:55:33 #129
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24536262
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef fs180 het volgende:
op welkepunten vond je het beter dan?
De breedte van de baan: Landgraaf is voor mijn gevoel veel breder.
Lengte: 500 meter is een stuk beter dan 210. (vandaag was alleen de FIS-piste niet open)
LIften: stoeltjeslift is toch wel lekker. ff uitrusten. Alleen jammer dat hij niet meteen open is vanaf het begin.
Funpark: Ik ben daar zelf niet geweest. Als ik iets wil breken doe ik dat wel iets dichter bij huis. Maar dat is toch een flinke plus!
Materiaal: Voor de mensen zonder eigen board, maar met eigen schoenen leken ze nog een groot aantal boards (met strap-bindingen) te hebben die in zeer goede staat waren. In zoetermeer lagen de stukken er vanaf de keren dat ik ze gehuurd heb.

Ik ben in Zoetermeer alleen nog maar 's avonds geweest, dus 's ochtends een 's middags zal de baan er ook wel goed bijliggen, maar ik was zeer blij vandaag dat de baan er lekker vlak bij lag met wat leuke hobbeltjes tussendoor voor sprongetjes.
's avonds is de baan in Zoetermeer zo gaar als het maar zijn kan. Vandaag geen enkele ijsplaat gezien behalve onderaan de baan bij de lift, maar dat is ook niet zo gek.
pi_24536275
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz

pi_24537883
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz

[afbeelding]
Dat zijn de walls... zit je daar in peer met een wall die regelmatig helemaal naar de klote is....

Pics do say more then words you know.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:17:33 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24541668
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:57 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
Wel eens jezelf een bitje moeten aanmeten (voor b.v. boksen of hockey)? Die laat je eerst in kokend water zacht wordenen vervolgens bijt je er in, en het valt eigenlijk best wel mee met de hitte dan..
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:45:16 #133
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24541840
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzz Daarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.

Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging ) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)

Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever
pi_24547876
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzz Daarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.

Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging ) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)

Thx .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:45:50 #135
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24549137
quote:

[..]

Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag? Zo ja zou je die -vast en zeker originele- films voor me mee kunnen brengen? Ben ook wel benieuwd namelijk.'Kopen via internet gaat hier niet helemaal op school
Zo valt het niet op toch?

Ik ben trouwens sinds vandaag de eigenaar van niet minder dan 8 sleutels, horende bij een kamer in een studentenwoning in Haarlem!
pi_24549196
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

nee, heb ik in de shop laten doen, die hebben zo'n salomon ding. heb je een goede shop in de buurt? moet je ze ff lief aankijken.

en WHOEI, ik heb me plankje binnen (Nitro Team), overmorgen testen in frankrijk ik kna niet wachtne

weet trouwens iemand waar je een custom made anti rutsjpad kan scoren?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tha_Butcha op 13-01-2005 17:58:04 ]
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:03:37 #137
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24550409
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 17:45 schreef NoComment het volgende:

[..]

Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag?
Nope, daar ben ik alleen nog bij hoge noodzaak
pi_24552516
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie !!!

Nu bezig met de laatste voorbereidingen .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 01:03:07 #139
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24555827
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef pAin het volgende:
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie !!!

Nu bezig met de laatste voorbereidingen .
Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren

Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden (maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
vijfhonderd stuks
pi_24555867
Ik ga vandaag weg . Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt .

Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).

Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?

En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:37:42 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24557822
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga vandaag weg . Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt .

Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).

Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?

En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?
Je rem/stuurprobleem komt waarschijnlijk door je houding, dat kan ik dus zonder het te zien niet beoordelen. Het geeft me wel aan dat je nog niet klaar bent voor niveau B.

Je schoenen te groot nemen is gevaarlijk met het oog op blessures. Je mag je tenen van mij best kunnen bewegen in je schoen. Zolang je hiel maar vast zit!

Succes met je sneeuwval, ook ik hoop dat jullie helemaal wegsneeuwen volgende week
pi_24558897
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:03 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren

Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden (maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro .

Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
pi_24559569
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:16 schreef pAin het volgende:

[..]

In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro .

Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
3 weken idd
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:21:53 #144
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24560084
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Thermo het volgende:

[..]

3 weken idd
3 weken klinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
vijfhonderd stuks
pi_24560358
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:21 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

3 weken klinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
Ultimate Snowboarding Summer Camp
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:42:05 #146
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24560457
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:36 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ultimate Snowboarding Summer Camp
Niet echt duur, 800 euro voor 3 weken Ligt er natuurlijk ook aan wat je daar voor krijgt
vijfhonderd stuks
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:12:19 #147
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24561092
Slush vanaf 12 uur wegens de zon Maar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
pi_24561129
jeuj, en ik ga ook vertrekken vandaag naar Frankrijk.
en sport_life, no offense, maar XL heeft wel gelijk.

ga vooral de eerste dag niet te veel kloten als je nog niet fatsoenlijk kan draaien, want dan is de kans op blessuress nogal groot.

veel plezier iig.
pi_24561214
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef 360sjors het volgende:
Slush vanaf 12 uur wegens de zon Maar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
Boeiend, van 8 tot 12 rails and kickers oefenen tot je er bij neervalt, dan in de slush beetje jibben en vaak kan je nog wel een rail of table vinden die er nog ok bij ligt.
Rond een uur of 2 ga beneden verder met jibben en de bbq opstarten.
Dan komt het bier boven tafel en voor je het weet lig je te snurken en is het weer 8 uur en sta je weer te railen en kickers te landen.

The horror, 3 weken lang freestylen
pi_24562496
Zo'n idee heb ik dus ook van zo'n USSC . Boarden, omkleden, BBQ, bier drinken, slapen en weer boarden . Nu is freestylen niet echt mn ding, maar railen kan ik wel een beetje . Vooral als er gekke belgen mee gaan word het erg gezellig; uit eigen ervaring met bijvoorbeeld Saiko, we (ik en ex - (board)vriendin) waren de enige 2 Nederlanders, het appartement van de belgen (wij zaten appart in een luxe 4 sterren hotel, heel het dorp was overboekt ) kwamen we binnen en de drugs lucht kwam je tegemoet . En de meeste belgen die mee waren kunnen aller aardigst boarden .
pi_24562587
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 08:37 schreef XL het volgende:

[..]

Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?
Je rem/stuurprobleem komt waarschijnlijk door je houding, dat kan ik dus zonder het te zien niet beoordelen. Het geeft me wel aan dat je nog niet klaar bent voor niveau B.

Je schoenen te groot nemen is gevaarlijk met het oog op blessures. Je mag je tenen van mij best kunnen bewegen in je schoen. Zolang je hiel maar vast zit!

Succes met je sneeuwval, ook ik hoop dat jullie helemaal wegsneeuwen volgende week
Nee, ben geen skateboarder, maar ik heb 1 uurtje prive les gehad met een vriend van me en aan het eind van dat uur kon ik zonder al te veel problemen naar beneden boarden, dus ik denk dat ik wel geschikt ben voor les B. Ik leer dingen altijd best wel snel aan . En ik weet wel hoe om te gaan met blessures voorkomen, met klimmen doe ik bijna niet anders.

Nou groeten allemaal tot over een week, dan kan ik mij hopelijk ook in de snowboard - discussies mengen .
pi_24562861
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef pAin het volgende:
Zo'n idee heb ik dus ook van zo'n USSC . Boarden, omkleden, BBQ, bier drinken, slapen en weer boarden . Nu is freestylen niet echt mn ding, maar railen kan ik wel een beetje . Vooral als er gekke belgen mee gaan word het erg gezellig; uit eigen ervaring met bijvoorbeeld Saiko, we (ik en ex - (board)vriendin) waren de enige 2 Nederlanders, het appartement van de belgen (wij zaten appart in een luxe 4 sterren hotel, heel het dorp was overboekt ) kwamen we binnen en de drugs lucht kwam je tegemoet . En de meeste belgen die mee waren kunnen aller aardigst boarden .
Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sick
Dol + veel stijl levert echt wel mooie dingen op in die 3 weken, zitten paar echt goeie tussen die ook niet te lui zijn om je wat shit te leren.
Fatsoenlijk leren freestylen is trouwens ook goed voor je "all mountain" techniek en stijl..
Je stabiliteit wordt dusdanig verbeterd dat je daar buiten het park ook veel profijt van krijgt.
pi_24563080
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Thermo het volgende:

[..]

Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sick
Dol + veel stijl levert echt wel mooie dingen op in die 3 weken, zitten paar echt goeie tussen die ook niet te lui zijn om je wat shit te leren.
Fatsoenlijk leren freestylen is trouwens ook goed voor je "all mountain" techniek en stijl..
Je stabiliteit wordt dusdanig verbeterd dat je daar buiten het park ook veel profijt van krijgt.
True, maar ik ben gewoon geen kicker rijder . Op 1 of ander manier kan ik bij kickers gewoon niet alles op 0 zetten en gaan, terwijl bij rails dat wel weer zo is. Rails val ik anders al vaak genoeg erg hard vanaf; leuk als je board afgleid naar je toeside en je dan een buiklading op de rail maakt .

Maar USSC is meer dan alleen snowboarden gelukkig .
pi_24563134
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:53 schreef pAin het volgende:

[..]

True, maar ik ben gewoon geen kicker rijder . Op 1 of ander manier kan ik bij kickers gewoon niet alles op 0 zetten en gaan, terwijl bij rails dat wel weer zo is. Rails val ik anders al vaak genoeg erg hard vanaf; leuk als je board afgleid naar je toeside en je dan een buiklading op de rail maakt .

Maar USSC is meer dan alleen snowboarden gelukkig .
Strange, ik heb meer pijn gehad tijdens rails dan tijdens kickers rijden
Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
( en ja, dat heb ik iemand al eens zien doen )
pi_24563411
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:41:43 #156
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24563721
Het doet me deugd om te zien dat ik niet de enige ben die de hele dag op F5 zit te hengsten in dit topic Chris Supervette foto hierboven
pi_24563972
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:41 schreef 360sjors het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat ik niet de enige ben die de hele dag op F5 zit te hengsten in dit topic Chris Supervette foto hierboven

Het kriebelt sjors, en gvd. ik heb geen zin om mijn stageverslag af te maken!
pi_24564213
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
Mja, ik heb ook meer pijn bij het rails rijden dan bij het kicker rijden, aangezien ik eigenlijk pas 2 serieuze kickers heb gereden en talloze rails (van straight rails naar streetrails en kinked rails).

Och ja, ik ben geen ook geen freestyle figuur, doe mij maar een pak poeder (dat er ook niet ligt helaas ).

Enfin, ik ga me omkleden en daarna naar Utrecht karren . Zie jullie volgende week weer en ik zal een report schrijven .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:18:12 #159
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24567092
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als dat van de zomer in Spaarndam was dan heb je mij gezien Niet normaal, leunde te ver naar voren, unt van board raakte de off-ramp, en daar ging ik head first tegen de vlakte

Daarna gewoon verder gaan boarden, maar wel nog bijna 2 weken last gehad van m'n nek en een week of 3-4 van m'n rug, al met al een niet te zachte landing dus

Ik heb trouwens ook wel veel zin om nog een keer te gaan, is het niet mogelijk om gewoon de auto te pakken en ergens naar toe te rijden in de hoop dat je een appartement kunt vinden dat nog niet volgeboekt is?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:56 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24567308
ik had het anders ook een keer in swz, had ik toch een lelijke plek aan overgehouden
pi_24567508
1 keer hard gecrashed toen een vriend even ging kijken of een enorme kicker te doen was en ik te snel achter hem aankwam, schuin de kicker af en op m'n rug op de hard geprepareerde piste geklapt. Was de dag toen wel even kwijt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24567944
quote:

[..]

Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijn

vrijdag 14 januari 2005 @ 19:37:53 #163
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24568249
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:46 schreef -Mzraki- het volgende:
1 keer hard gecrashed toen een vriend even ging kijken of een enorme kicker te doen was en ik te snel achter hem aankwam, schuin de kicker af en op m'n rug op de hard geprepareerde piste geklapt. Was de dag toen wel even kwijt .
Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggen
pi_24568457
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:37 schreef NoComment het volgende:

[..]

Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggen
Hehe, nouja dan weet je iig dat je behoorlijk grensverleggend bezig bent geweest .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:38:45 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24570204
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:19 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijn

[afbeelding]
Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.
pi_24570627
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:38 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.
De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:10:48 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24570731
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego
Jullie zouden ervan kunnen leren....
...het is een bijdrage aan de sport, een poging om mijn kwaliteiten te delenen die van mijn reisgenoten. Zelf heb ik het inderdaad niet nodig en de verdiensten van zo'n video zijn mooi meegenomen, maar niet de belangrijkste reden.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:55:48 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24571615
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je post suggereert trouwens dat alleen mijn ego bovengemiddeld groots is.
Bij deze wil ik dus even benadrukken dat ik dat zelf ook ben.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 16:56:20 #169
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24582957
Zo'n video is met name interessant voor de betrokken, wijzelf dus. We hebben er al een van een jaar of 4 geleden (Pra Loup, kerst 2000), supervet om dat allemaal terug te zien. Helaas hadden we toen weinig opnamen van het snowboarden zelf, dit jaar wordt er wat meer op de piste (en daarbuiten) gefilmd. Die video was ook onbewerkt, dus het zijn wat losse stukjes achter elkaar, die niettemin wel enige samenhang hebben. Sindsdien heb ik/hebben we alleen wat korte opnames gemaakt met digitale fotocamera's, ook wel aardig maar langer dan 30 seconden zijn die meestal niet. Dit jaar is het plan de video wat aan te kleden (montage) en omdat we dikke pimps zijn mogen geïnteresseerden van deze avonturen meegenieten

Ook van jouw backcountry tocht worden opnamen gemaakt, en ik weet zeker dat jij die ook niet alleen zult gebruiken om je eigen techniek te observeren Puur genieten om het allemaal nog eens te beleven!

Ook met foto's gaat dat prima overigens, deze wil ik jullie niet onthouden, wellicht leren jullie er wat van Bijvoorbeeld dat er op die laatste foto een vrij hoog lawinerisico was

Volgend jaar brengen we een productie uit gefilmd op 16mm film
pi_24583340
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:56 schreef 360sjors het volgende:
-knip-
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgend jaar brengen we een productie uit gefilmd op 16mm film
Mooie foto's, zeker die laatste paar.
Dit jaar was er ook een zeker persoon die wat foto's had gemaakt, maar die zien er allemaal nogal onscherp en met name donker/duister uit. Sneeuw is pas mooi als het er lekker blauwwit uitziet, en hier, nouja, see for yourself:

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24583999
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Mooie foto's, zeker die laatste paar.
Dit jaar was er ook een zeker persoon die wat foto's had gemaakt, maar die zien er allemaal nogal onscherp en met name donker/duister uit. Sneeuw is pas mooi als het er lekker blauwwit uitziet, en hier, nouja, see for yourself:
[afbeelding]

.
Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruikt

Maagdelijke veldjes zijn meer mijn ding
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:27:37 #172
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24584431
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

Van wie niet, maar ze zijn helaas niet altijd te vinden
pi_24584558
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruikt

Ook meer die van mij, maar aangezien ik me nog geen helicopter kan veroorloven zal ik het nog een tijdje hier mee moeten doen. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24585423
Heli is niet altijd nodig, gewoon rekken en strekken, pack + board op je rug en klimmen maar, beetje zweten voor wat maagdelijkheid te bevaren moet niet te veel gevraagd zijn

Watching it snow the night before
Landing new tricks first try
Throwing old favorites that just feel great
Poaching closed trails
Arriving 45 minutes early on a pow day
Amping with good friends in the line-up
Rotating slowly and quietly
Memorizing Video-parts
Getting chased off a street rail by rent-a-cops
Dropping Hammers
Hicking pre-season before the resorts open
Hicking post-season after the resorts closed
Filling the truck with ice in september
Staring at a 6000ft gully for years
Feeling the grip of powder panic
Turning on the weather channel
Freeing your mind and dropping into a chute switch
Hitching back to the mountain after riding out of bounds
Scoping out power lines
Loading first chair
Slashing powder-stroked river beds
Blinding a friend in a cloud if white.

Sharing the collective addiction...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:25:15 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24587295
Bij Harry Beaver en Express in de Kammenstraat in Antwerpen niet geslaagd voor een helm. Er was er weliswaar 1 in mijn maat, mijn goggle zat er echter niet mooi onder. Bij de aanschaf van mijn goggle namelijk totaal geen rekening gehouden met een latere helm. Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.

RED schijnt volgend jaar helmen te leveren die 'slechte' goggles compenseren...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:36:36 #176
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24588555
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.
Verkoop je oude goggle en neem dan deze.. althans, ik vind deze er erg goed uit zien..

http://www.spyoptic.com/t(...)ModelName=Snow/Orbit
  zondag 16 januari 2005 @ 00:03:40 #177
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24590371
Dinsdagochtend lichte sneeuwval voorspeld in La Plagne
pi_24591613
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Bij Harry Beaver en Express in de Kammenstraat in Antwerpen niet geslaagd voor een helm. Er was er weliswaar 1 in mijn maat, mijn goggle zat er echter niet mooi onder. Bij de aanschaf van mijn goggle namelijk totaal geen rekening gehouden met een latere helm. Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.

RED schijnt volgend jaar helmen te leveren die 'slechte' goggles compenseren...
Heb je al gezocht naar helmen die je aan staan?
Ik heb gewoon eerst 1000 merken bezocht en daaruit geselecteerd. En toen langs de winkel gegaan die hem had of kon krijgen etc.

Btw ik had ook mijn goggle niet getest bij die shaun white, maargoed ik had al gelezen dat a-frame's er gewoon goed op zitten
Ook eff geprobeerd thuis, toch vreemd om je goggle band helemaal op te rekken enzo...
Vraag me af of hij dan zonder helm ook nog okee gaat zitten.
  zondag 16 januari 2005 @ 01:53:22 #179
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24592638
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:

Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijn
  zondag 16 januari 2005 @ 10:47:10 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24593994
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:
Ook eff geprobeerd thuis, toch vreemd om je goggle band helemaal op te rekken enzo...
Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.
Ik wacht nog wel ff met die helm en dan komt die samen met een tweede goggle.
Tweedehands mijn goggle verkopen brengt nooit op wat ik ervoor wil hebben, dat ding kostte mij ruim 120 euro, dan wil ik er dus zeker 80 voor terugkrijgen en dat lukt tweedehands niet. Mocht het dan nog voorkomen dat ik dagen zonder helm op pad ga, dan heb ik nog wel een perfect goggle met elastische band.

Erg veel merken in helmen ken ik trouwens niet. Heb inmiddels helmen op gehad van RED, Leedom, ProTec, Cebe en Zen. Red helmen vind ik mooi en ProTec zat erg goed. Ach ja... Ik kijk nog rond in La Plagne maar de kans is groot dat ik wacht tot volgend seizoen.
  zondag 16 januari 2005 @ 10:50:10 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24594029
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:03 schreef 360sjors het volgende:
Dinsdagochtend lichte sneeuwval voorspeld in La Plagne
A moderate fall of snow on tuesday afternoon!

10 cm
pi_24594988
quote:
Op zondag 16 januari 2005 01:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijn
Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..
Ik zat te zoeken naar een extra lens, maar ik kan via ebay voor net zo veel geld als een lens een complete iridium wisdom kopen.
  zondag 16 januari 2005 @ 12:54:52 #183
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24595650
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:08 schreef Thermo het volgende:

[..]

Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..
Ik zat te zoeken naar een extra lens, maar ik kan via ebay voor net zo veel geld als een lens een complete iridium wisdom kopen.
Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)
pi_24595983
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:47 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.
Ik wacht nog wel ff met die helm en dan komt die samen met een tweede goggle.
Tweedehands mijn goggle verkopen brengt nooit op wat ik ervoor wil hebben, dat ding kostte mij ruim 120 euro, dan wil ik er dus zeker 80 voor terugkrijgen en dat lukt tweedehands niet. Mocht het dan nog voorkomen dat ik dagen zonder helm op pad ga, dan heb ik nog wel een perfect goggle met elastische band.

Erg veel merken in helmen ken ik trouwens niet. Heb inmiddels helmen op gehad van RED, Leedom, ProTec, Cebe en Zen. Red helmen vind ik mooi en ProTec zat erg goed. Ach ja... Ik kijk nog rond in La Plagne maar de kans is groot dat ik wacht tot volgend seizoen.
Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.
pi_24595993
dubbel
pi_24596029
tripple - op naar deeltje 17
pi_24596161
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:21 schreef Kentaro het volgende:
tripple - op naar deeltje 17
Dan mag je nog wel heel wat dubbelposts gaan maken .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 15:56:11 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24597983
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.
Toevallig was ik vandaag in Landgraaf. Daar hadden ze helmen van Giro en verhip! Het past!
Dus ik heb een helm van Giro.

Ongelofeloos druk trouwens in Landgraaf! echt niet normaal, gelukkig hoefde ik er niet te snowboarden
pi_24601020
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:54 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)
Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.

ow XL, een bad lieutenant hoop ik? Die vind ik zo vet
  zondag 16 januari 2005 @ 19:55:52 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24601311
quote:
Op zondag 16 januari 2005 19:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.

ow XL, een bad lieutenant hoop ik? Die vind ik zo vet
Helaas, die was er niet...
Is inderdaad wel supervet die helm. Die van mij heeft nog wat gaten die de indruk wekken dat het zou kunnen ventileren. Die Bad lieutenant is echt puur image! of erg warm.
pi_24601479
quote:
Op zondag 16 januari 2005 19:55 schreef XL het volgende:

[..]

Helaas, die was er niet...
Is inderdaad wel supervet die helm. Die van mij heeft nog wat gaten die de indruk wekken dat het zou kunnen ventileren. Die Bad lieutenant is echt puur image! of erg warm.
Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?

Die is écht te vet .

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mzraki- op 16-01-2005 20:23:54 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 20:51:55 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24602095
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:09 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?

Die is écht te vet .
het is de mineur uit Stratego

zondag 16 januari 2005 @ 21:18:47 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24602486
Beste snowboard binding?

en

Wat is beste snowboardbinding?

Ik heb hem al goed geholpen, maar zijn vraag zal wel naar hier komen als de mods hem vinden:
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:27 schreef Louterman het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om binnekort een snowboard aan te schaffen i.c.m. schoenen, maar ik vraag me nou af wat de beste bindingen zijn.

BVD

Misschien even belangrijk te melden ik ga voor het derde jaar snowboarden.
mijn behulpzame antwoord:
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:13 schreef XL het volgende:
De beste snowboard binding is van Flow!
Wil je ook weten wat de op-een-na-beste snowboard binding is?

Waarschijnlijk is het gepast om het antwoord twee keer te posten. Hij zal niet voor niets twee topics aangemaakt hebben

zondag 16 januari 2005 @ 22:07:22 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24603238
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:51 schreef XL het volgende:

[..]

het is de mineur uit Stratego

[afbeelding]
Dat model zou inderdaad niet misstaat bij prins Harry's outfit (lompe actie van die gast)
pi_24603255
Straps, je ziet niet voor niets bijna alle zieke pro's met straps boarden, dus ja .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 22:12:56 #196
72282 360sjors
King of the Hill
  zondag 16 januari 2005 @ 22:20:43 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24603495
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:12 schreef 360sjors het volgende:
Spam: http://www.zombo.com/
Supervet!
diep GESPREK!

Het enige dat ik bij deze site mis is Spyware!
  zondag 16 januari 2005 @ 22:31:42 #198
71115 Rnej
I walk the line
pi_24603686
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:55 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]
Ik ben in Zoetermeer alleen nog maar 's avonds geweest, dus 's ochtends een 's middags zal de baan er ook wel goed bijliggen, maar ik was zeer blij vandaag dat de baan er lekker vlak bij lag met wat leuke hobbeltjes tussendoor voor sprongetjes.
's avonds is de baan in Zoetermeer zo gaar als het maar zijn kan. Vandaag geen enkele ijsplaat gezien behalve onderaan de baan bij de lift, maar dat is ook niet zo gek.
zoetermeer is altijd nog beter dan de uithof

(en nee, dat zeg ik niet alleen omdat ik in zoetermeer werk ..... ohja.. ik heb lekker een jaarkaart voor zoetermeer en landgraaf (gratis))
pi_24613149
[dubbelpost]
pi_24613156
Effe een big up voor Dolf van der Wal en David Mol. Geen idee of ze hier lezen, maar ik zie ze de hele winter niet . Naja, ach, ik zie ze na het seizoen vast wel weer in het skatepark.

Vet geboard jongens!
pi_24613686
jummy jummy...

Heel weinig sneeuw nu in avoriaz, maar het park ziet er goed uit
Heel veel zin om er rails en kickers te gaan rijden, hip ziet er ook wel erg vet uit.. boy boy boy....
pi_24613856

Kijk, een mede forum devun walsh rijder
pi_24623779
*alleen poster is*

vandaag verwachten ze 30-40cm sneeuw in avoriaz
Morgen 20-30...
Overmorgen 5-10
vrijdag 20-30....

En zaterdag zon

Powder runs op aankomst dag, ik zeg het je.
pi_24625630
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:54 schreef Thermo het volgende:
*alleen poster is*

Morgen 20-30...
Overmorgen 5-10
vrijdag 20-30....

En zaterdag zon

Dat zijn nog eens cijfers .

Wanneer kom je aan? Zaterdag?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:52:32 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24627607
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:54 schreef Thermo het volgende:
*alleen poster is*

Morgen 20-30...
Overmorgen 5-10
vrijdag 20-30....

En zaterdag zon

Avoriaz en La Plagne liggen kort bij elkaar en hebben volgens mij klimatologisch ongeveer dezelfde eigenschappen... Hoog, landklimaat richting Zwitserland... Kortom, dan gaat het daar ook goedkomen.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:38:10 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24636121
Gister 26 cm powdersnow in La Plagne

Weather forecast: Snow showers!
Avalanche risk: High
Lifts open: 69%
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:44:45 #207
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24646969
Heerlijk die Fransen

"La neige est enfin arrivée ! !"

ATTENTION FORT RISQUE D'AVALANCHES
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:35:36 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24647886
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 09:38 schreef XL het volgende:
Gister 26 cm powdersnow in La Plagne

Weather forecast: Snow showers!
Avalanche risk: High
Hopsa en nog eens 6 cm erbij!

Weather: Snowshowers
Weatherforecast: Snowshowers

Heavy snow on fridaynight!
Wintertyres, Tyre chains or similar mandatory!

Mooie rit voor die buschauffeurs
pi_24648030
Zaterdag in Saalbach
pi_24648083
Iemand nuttige tip waar je je helm laat eigenlijk?
Gewoon mee in de bus sleuren?
Want in mijn koffer levert wat problemen op
pi_24648316
Lekker dat het eindelijk een beetje gaat sneeuwen

* Kentaro wil ook weg
pi_24648474
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:34 schreef Kentaro het volgende:
Lekker dat het eindelijk een beetje gaat sneeuwen

* Kentaro wil ook weg
zeg moest jij daar ook niet al een maand zitten ofzo?
pi_24648510
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:44 schreef Thermo het volgende:

[..]

zeg moest jij daar ook niet al een maand zitten ofzo?
was het maar waar. Ik moet nog zes weken wachten voordat mijn heli opstijgt
pi_24648675
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

was het maar waar. Ik moet nog zes weken wachten voordat mijn heli opstijgt
Rond die tijd heb ik er alweer 3 weken opzitten en wacht ik alweer veel te lang op 3 weken USSC
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:21:20 #215
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24649179
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Helm, goggle en zonnebril zijn voor bij mijn handbagage inderdaad.
Dan kan ik zelf bepalen hoe zuinig ik ermee omspring, lijkt me beter dan dat aan busschauffeur Henk overlaten...
of buschauffeur Barry of buschauffeur Charles etc etc
pi_24649238
* Kentaro zet pimpmode weer af

Burton heeft 125 nieuwe videoclips van hun teamriders op hun site gezet

http://www.burton.com/burton/team/teamMember.asp?name=Gigi%20Ruf
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:50:51 #217
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24649709
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Gewoon mee in de bus sleuren?
Want in mijn koffer levert wat problemen op
Ik zit altijd in volledige boarduitrusting in de bus, helm gaat met goggles en handschoenen mee in handbagage..

Heb je bij aankomst geen gekut met omkleden, gelijk liftpas kopen en gaan met die handel
pi_24653258
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik zit altijd in volledige boarduitrusting in de bus, helm gaat met goggles en handschoenen mee in handbagage..

Heb je bij aankomst geen gekut met omkleden, gelijk liftpas kopen en gaan met die handel
Ik ga dus niet in mijn boardkleding die bus in, te warm, ik slaap toch haast niet in zo'n kut bus.

maar goggle etc zit altijd wel al in mijn rugzak ja, nu helm ook maar als handbagage.
pi_24654441
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:21 schreef XL het volgende:

[..]

Helm, goggle en zonnebril zijn voor bij mijn handbagage inderdaad.
Dan kan ik zelf bepalen hoe zuinig ik ermee omspring, lijkt me beter dan dat aan busschauffeur Henk overlaten...
of buschauffeur Barry of buschauffeur Charles etc etc
En.... en Eddie dan?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:58:47 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24655418
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:50 schreef beerke het volgende:

[..]

En.... en Eddie dan?
Aan Eddy/Eddie wel natuurlijk! Maar daar kun je niet op gokken, dat je Eddy/Eddie krijgt...
pi_24657978
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:58 schreef XL het volgende:

[..]

Aan Eddy/Eddie wel natuurlijk! Maar daar kun je niet op gokken, dat je Eddy/Eddie krijgt...
Johny dan!

Maar Johny is cool, make no mistake 'bout that. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24658086
Wat way cooler is.

Off Piste: Powder

heavy snow
heavy snow
heavy snow

60cm voor vrijdag en zaterdagnacht opgegeven... zondagmiddag.. zon..

* Thermo pieper boven in zijn tas steekt.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 03:54:28 #223
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24662576
Bijna 4 uur!
en Beer en Sjors hebben zich nog niet afgemeld voor vandaag.

Ben ik toch de eerste...
..ik ben dan ook de eerste die morgen uit zijn bed mag (07:00)....

prettig busgaar morgenavond! La Plagne Here I Come!

vrijdag 21 januari 2005 @ 04:19:56 #224
71115 Rnej
I walk the line
pi_24662644
net mijn laatste stukkie gear gekocht...

Uvex tomahowk goggles en Burton handschoenen...

heb nu al mijn gear bij mekaar... 3 februari op naar Sölden!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 04:31:08 #225
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24662684
Fiets uit achtertuin geript terwijl ik in de stad was (meegelift met auto...), someone's gonna pay..

Maar morgen zijn alle zorgen verdwenen
  vrijdag 21 januari 2005 @ 07:38:06 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24663023
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 03:54 schreef XL het volgende:

Ben ik toch de eerste...
..ik ben dan ook de eerste die morgen uit zijn bed mag (07:00)....

Wereldidee!
pi_24665222
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 07:38 schreef XL het volgende:

[..]

Wereldidee!
Ik ook geprobeerd, maar me nog eens omgedraaid

Vanavond iets frisser dan XL in de bus...
pi_24667118
... ik voel me echt slecht ...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:26 #229
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24668404
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:32 schreef beerke het volgende:
... ik voel me echt slecht ...
...Als je maar niet in die bus gaat zitten ruften dude
pi_24669051
Alvast veel plezier gewensd kerels .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24678877
haha inderdaad veel plezier:) ik ga in februari naar een klein dorpje maria alm(?), hoop dat het een beetje gaat dumpen want freeriden is toch meer mijn ding dan freestylen:)

en dan eindelijk mijn nieuwe c16 bindingen uittesten:)
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:03:21 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_24680193
5 daagjes La Norma / Val Thorens in de planning. Vetrek woensdag aanstaande !

Heb net voor 28 euro op marktplaats een oldskool O'Neil snowboardjas op de kop getikt. Ding is Gaaf !

Ik bunne dr klaar voor.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_24702403
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nee, ben geen skateboarder, maar ik heb 1 uurtje prive les gehad met een vriend van me en aan het eind van dat uur kon ik zonder al te veel problemen naar beneden boarden, dus ik denk dat ik wel geschikt ben voor les B. Ik leer dingen altijd best wel snel aan . En ik weet wel hoe om te gaan met blessures voorkomen, met klimmen doe ik bijna niet anders.

Nou groeten allemaal tot over een week, dan kan ik mij hopelijk ook in de snowboard - discussies mengen .
Nou ik ben weer terug en ik mocht zelfs gelijk naar les C . Gelijk de 2e dag op het board al met de les mee van de zwarte pistes . Maar het ging wel lekker, kan nu echt perfect van de zwarte af met een redelijke snelheid. . Vind ik toch wel aardig als je bedenkt dat ik 2 weken geleden nog nooit op een board gestaan had .

Wel veel ijs trouwens de eerste paar dagen .

Offpiste was trouwens ook erg gaaf, om bomen slalommen en jumps van 1 tot 2 meter en lekker zacht in de zachte sneeuw landen! .
pi_24703214
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:03 schreef manny het volgende:
5 daagjes La Norma / Val Thorens in de planning. Vetrek woensdag aanstaande !

Heb net voor 28 euro op marktplaats een oldskool O'Neil snowboardjas op de kop getikt. Ding is Gaaf !

Ik bunne dr klaar voor.
kom ik net vandaan, eerste 3 dagen was kut, alleen maar ijs en stenen (daar ging mijn nieuwe plankje ), inmiddels is er voor zover ik weet zo'n 60-70cm gevallen.
was wel vet, alleen paar keer op mijn (toch al pijnlijke) stuitje gevallen, misschien toch maar es impact shorts gaan halen.

Heb de dag begon te sneeuwen, sterker nog was een storm, 3 kwartier in de stoeltjes lift gehangen, KOUD. Maar daarna, 's avonds onder begeleiding van piste bully's en sneeuwscooters naar beneden gegaan, en had uiteraard first track

en over 2 weekjes weer, naar zwitserland, Bad Vulpera (Oosten).
  maandag 24 januari 2005 @ 10:03:24 #235
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24719455
Yes.. het wintersport weekend van mijn werk is bevestigd. Het weekend van 18 Maart gaan we weer met plus minus 60 collega's de richting van Kirchberg/Kitzbuhel op om daar de pistes onveilig te gaan maken...
Tot nu toe hebben we met sneeuw elke keer geluk gehad in die periode dus hopelijk dit jaar ook.
  maandag 24 januari 2005 @ 10:07:49 #236
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_24719512
Wat een super geil park zeg die kink rail damm *kwijl
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:56:11 #237
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_24764195
Ben in kerstvakantie wezen skien..]
Maar toch snowboard ik liever dus dat ga ik in in mei vakantie doen
heb er nu al zin in
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:19:35 #238
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24769826
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:56 schreef NiekieW. het volgende:
Ben in kerstvakantie wezen skien..]
Maar toch snowboard ik liever dus dat ga ik in in mei vakantie doen
heb er nu al zin in
Waarom ben je gaan skieën als je liever snowboard? Wouden je ouders geen snowboard voor je huren?
vijfhonderd stuks
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:09:51 #239
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24774126
Zaterdag op pad naar Les Sybelles. Ik sta echt al de hele week te trappelen om in de auto te stappen.
Het heeft de afgelopen twee weken flink gesneeuwd daar, dus los gaan moet wel lukken denk

Man, wat heb ik er een zin in...

Weet iemand toevallig of het een beetje een leuk gebied is?
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:07:40 #240
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_24778797
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:19 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Waarom ben je gaan skieën als je liever snowboard? Wouden je ouders geen snowboard voor je huren?
behalve dat ook dat ik nog niet zo heel goed kan snowboarden en dat ik dan weer op les enzo moet.
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
  zondag 30 januari 2005 @ 13:55:09 #241
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24832180
La Plagne is een schitterend gebied, topweek gehad Perfecte sneeuw gecombineerd met zon, extreem relaxte groep (o.a. Beerke & XL), wat wil je nog meer...

Het vroor de hele week lang, tussen de -20 (dal) en -30 (gletsjer). Zie richtingaanwijzers

Achter onze off-piste gids aan richting poeder

Met dit als resultaat

Op wat pistetricks na vrijwel niets aan freestyle gedaan, daar waren de omstandigheden te goed voor!
pi_24836462
En ook weer terug.....

Avoriaz waren de omstandigheden bijna hetzelfde als bij Sjors.

-20 in het dorp en boven WIL ik niet eens weten hoe koud het was.
t/m dinsdag veel mist + veeeeel sneeuw, verder nog wat lichte mist + sneeuw en 2 dagen zon waarvan ik er 1 gemist heb dankzij fucked up enkel.

Het gebied : 650km is ECHT groot, een tochtje morgins via chatel duurde een dag en krijgen we het nog voor elkaar om echt wanneer de laatste der laatste liftjes om 5 uur net dicht gaat hem zwaaiend en joelend te halen na echt het laatste uur alleen maar te strepen vanaf zwitserland terug naar france.
Vrienden van me kregen het voor elkaar alleen morgins te halen hebben ze een zwitser moeten betalen om terug naar avoriaz te rijden.. en dik ook.

Zoals eerder gezegd zijn mijn boots net te groot, en net als vorig jaar ben ik er weer doorheen geklapt
1 dag eruit gelegen, rest van de week getaped + rustig geboard, oftewel park doen en niet te veel powder want de druk op mijn enkel werd dan echt te groot

Beetje teleurstellende week, enkel is nu vet dik en vrijdag vertrek ik naar les 2 alpes met nieuwe boots... zien wat het gaat doen.

Heb daar in een shop ook nog mijn C16's moeten oplappen want de buckles waren allebij afgebroken. In die shop werken een paar franse pro riders en die hebben me ook nog met boots geholpen etc, blijkt dat ik in een burton freestyle instap boot 1.5 maat kleiner kan dan in een ion, mijn enkel is gewoon te dun voor een freeride boot. Ook de nieuwe liners passen me beter.
Morgen ga ik wat verschillende merken boots passen, en ook nog een SL7 en een freestyle ernaast. Kijken in welke het lekkerste zit.

Het kan niet altijd meezitten...

Wat betreft powder is avoriaz het minste gebied van de 650km volgens mij, zwitserland zaten veel mooiere stukken bij.

Maar als dan een dude uit de bus laatste dag in het laatste uur beide ellebogen uit de kom valt en met 2 armen in het gips de bus in moet, valt mijn leed toch weer wat mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thermo op 30-01-2005 18:16:02 ]
pi_24837245
Ook weer terug.. van een hele dag Ardennen
Toch heb ik me best vermaakt. De hele dag best lekker kunnen boarden, lekker off weiland scheuren, helaas is mijn board echt grondig gesloopt. De sneeuw was geloof ik niet overal even hoog. Nu nog 5 weken wachten tot de vakantie. Mischien over twee weken nog een weekend Winterberg, als de sneeuw het toelaat.

Echt fuck trouwens Thermo met je enkel, als je vrijdag weer gaat boarden zou ik echt een paar super stijve boots kopen, iets als een 32 Forecast bijvoorbeeld, Ik heb zelf twee keer mijn enkelbanden van mijn linker enkel gescheurd. Daar zat ongeveer 4 maanden tussen en na die tweede keer heeft het echt een jaar geduurd voor dat het weer hersteld was. De eerste keer was met Burton en de tweede keer met Salamon boots. Toen heb ik op aanraden van een vriend overgestapt naar 32's en alles is nu al iets van 4 seizoenen heel.

La Plagne ziet er goed uit. Je kunt wel bij National Geografic aan de slag, Sjors
pi_24838012
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:53 schreef Kentaro het volgende:

Echt fuck trouwens Thermo met je enkel, als je vrijdag weer gaat boarden zou ik echt een paar super stijve boots kopen, iets als een 32 Forecast bijvoorbeeld, Ik heb zelf twee keer mijn enkelbanden van mijn linker enkel gescheurd. Daar zat ongeveer 4 maanden tussen en na die tweede keer heeft het echt een jaar geduurd voor dat het weer hersteld was. De eerste keer was met Burton en de tweede keer met Salamon boots. Toen heb ik op aanraden van een vriend overgestapt naar 32's en alles is nu al iets van 4 seizoenen heel.

La Plagne ziet er goed uit. Je kunt wel bij National Geografic aan de slag, Sjors
32 werd mij voor de vakantie al aangeraden door verschillende mensen, de teamtwo spreekt me erg aan maar ik weet het nu eff niet meer zeker.
Zoals die dudes al zeiden, je moet echt geluk hebben met boots, en als je dat niet zomaar heb moet je echt op zoek naar de perfecte boot.
Hij mag idd niet te soft zijn omdat mijn bindingen totaal niet meegeven dus mijn enkel het eerste het opgeeft. Maar ik wil ze ook niet te hard hebben omdat de druk dan te hoog is heb ik nu bij die ion's.
Ik wil dus morgen die teamtwo's gaan passen, maar ik denk dat ik gewoon zo veel mogelijk modellen ga passen en mijn bindingen mee neem etc.
Ik wil volgende week gewoon week fatsoenlijk kunnen gaan.. hopen dat een week genoeg is voor mijn enkel ..
  maandag 31 januari 2005 @ 10:20:15 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24846810
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:55 schreef 360sjors het volgende:
Met dit als resultaat
[afbeelding]
I Like this toilet, the view is beautiful!

Superweek!
  maandag 31 januari 2005 @ 12:55:02 #246
97934 ASroma
Flamboyant
pi_24848968
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:55 schreef 360sjors het volgende:
La Plagne is een schitterend gebied, topweek gehad Perfecte sneeuw gecombineerd met zon, extreem relaxte groep (o.a. Beerke & XL), wat wil je nog meer...

Het vroor de hele week lang, tussen de -20 (dal) en -30 (gletsjer). Zie richtingaanwijzers
[afbeelding]

Achter onze off-piste gids aan richting poeder
[afbeelding]

Met dit als resultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op wat pistetricks na vrijwel niets aan freestyle gedaan, daar waren de omstandigheden te goed voor!
goed bezig geweest!
pi_24861301
Ik heb nu een paar 32 teamtwo's, maatje kleiner met liners afgebakken etc, ik zit helemaal vast. Maar of dat nou ook goed is.
Mijn tenen zitten er voor mijn gevoel nu meer tegen dan gisteren @ de shop, kentaro heb jij nog extra ruimte gekregen bij het inlopen/boarden van die dingen?
pi_24863278
Whoop whoop sjors, het zijn wel heel ruige foto's he. Damn, wat een geweldige week heeft True Life vorige week in La Plagne gehad. Absoluut een topbestemming waar ik vaker te vinden zal zijn in de toekomst. -25 graden en toch lekker in het zonnetje, poederafdalingen tot 785 meter langs weilanden en paarden. En ook de andere interpretatie van "Downhill" is er prima mogelijk.

Thermo, het is wel shit dat je nu snel moet beslissen welke schoenen te nemen. Want zeker wanneer je problemen hebt met het vinden van een paar boots moet je eigenlijk niet over een nacht ijs gaan. Passen, passen en passen is het devies. En ook nu weer heb jij twijfels bij de aangeschafte boots. Maar dat kan ook eerder liggen aan je twee vervelende ervaringen tijdens de laatste twee boardtrips.
Dus trek die boots de komende avonden lekker aan als je op de bank zit en TV kijkt, dan gaan ze steeds beter zitten. Wat ik me wel afvraag is of je tenen ook tegen de neus aan zitten als je in "boardhouding" in je schoenen staan. Want als je ze dan niet vrij kunt bewegen zijn ze zeker te klein...
pi_24863661
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:30 schreef beerke het volgende:
Whoop whoop sjors, het zijn wel heel ruige foto's he. Damn, wat een geweldige week heeft True Life vorige week in La Plagne gehad. Absoluut een topbestemming waar ik vaker te vinden zal zijn in de toekomst. -25 graden en toch lekker in het zonnetje, poederafdalingen tot 785 meter langs weilanden en paarden. En ook de andere interpretatie van "Downhill" is er prima mogelijk.

Thermo, het is wel shit dat je nu snel moet beslissen welke schoenen te nemen. Want zeker wanneer je problemen hebt met het vinden van een paar boots moet je eigenlijk niet over een nacht ijs gaan. Passen, passen en passen is het devies. En ook nu weer heb jij twijfels bij de aangeschafte boots. Maar dat kan ook eerder liggen aan je twee vervelende ervaringen tijdens de laatste twee boardtrips.
Dus trek die boots de komende avonden lekker aan als je op de bank zit en TV kijkt, dan gaan ze steeds beter zitten. Wat ik me wel afvraag is of je tenen ook tegen de neus aan zitten als je in "boardhouding" in je schoenen staan. Want als je ze dan niet vrij kunt bewegen zijn ze zeker te klein...
Ik zit nu dus al 3 uur met mijn boots aan hier thuis vanalles te doen

Het gaat steeds beter en beter, in board houding wist ik dat hij ze net niet mag raken, maar staand kwam er gisteren in de shop minder tegen dan nadat hij voor de 2de keer was afgebakken met spacers er in.

Probleem was dat ik gisteren half nederland EN half belgie had afgebeld voor mijn maat boots, en naast 1 32 , 1 moto, een model van vorig jaar die kut zat etc kwam ik geen nieuwe ion of sabbats tegen of wat dan ook.

ik loop nu trappen like there's no tomorrow, en dat helpt wel erg goed. de boot heeft onder de liner een cup waar je hiel in komt, maar de vorm van die cup zit nog niet geheel in die liner. Wanneer ik op mijn tenen de trap op loopt en mijn hielen naar onder druk, drukt hij de liner in de cup. En dan krijg ik behoorlijk wat ruimte.

Ik wil gewoon het risico van te grote boots niet meer, en ik ben er ook voor gewaarschuwd dat ik deze dingen 2 dagen in moest boarden.
Maar toch heb je dan niet zo'n fijn gevoel van te voren zeg maar.

* Thermo pakt zijn tas in met zijn botten aan zijn voeten.
pi_24863689
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:44 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nu een paar 32 teamtwo's, maatje kleiner met liners afgebakken etc, ik zit helemaal vast. Maar of dat nou ook goed is.
Mijn tenen zitten er voor mijn gevoel nu meer tegen dan gisteren @ de shop, kentaro heb jij nog extra ruimte gekregen bij het inlopen/boarden van die dingen?
Ik heb zelf ook TM two's en als ik mijn schoenen heb gekocht dan twijfel ik ook wel de eerste dagen dat ik ze deze keer echt te klein heb gekocht maar dat komt altijd weer goed, je loopt ze wel wat uit Je kunt anders altijd nog wat winnen door dunnere sokken te dragen
pi_24863753
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:50 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook TM two's en als ik mijn schoenen heb gekocht dan twijfel ik ook wel de eerste dagen dat ik ze deze keer echt te klein heb gekocht maar dat komt altijd weer goed, je loopt ze wel wat uit Je kunt anders altijd nog wat winnen door dunnere sokken te dragen
Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?
pi_24864910
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:

[..]

Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?
ja, die heb ik er gewoon inzitten
pi_24865050
... ik denk dat het wel goed komt met Thermo zijn boots als ik het zo allemaal lees. En dus bekruipt mij nu een gevoel van jaloezie aangezien aankomend weekend al weer behoorlijk wat mensen richting de sneeuw verdwijnen. En ik maar achterblijven in het carnavaleske zuidelijke deel van ons land.
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:52:26 #254
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24883950
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:12 schreef beerke het volgende:
... ik denk dat het wel goed komt met Thermo zijn boots als ik het zo allemaal lees. En dus bekruipt mij nu een gevoel van jaloezie aangezien aankomend weekend al weer behoorlijk wat mensen richting de sneeuw verdwijnen. En ik maar achterblijven in het carnavaleske zuidelijke deel van ons land.
Beer, ik zit met hetzelfde... ik blijf komende week ook achter in het Zeeuwsche om me een in kleine week helemaal naar de tering te helpen. En dan Woensdag weer naar school uiteraard

Ik vind het trouwens echt klote dat ik niet met jullie mee ben gegaan, ik heb vorige week de hele week vrij gehad! En dat terwijl ik dus lekker in de (goede...) sneeuw had kunnen zitten Heb de week na Carnaval (dus niet komende week maar de week erop) nog wel vrij, nog iemand die naar een mooi wit gebied gaat en plek over heeft?
pi_24884870
Het is dat ik dan echt eff moet afstuderen anders was ik wel een week langer in les2alpes gebleven
pi_24888295
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Winterberg, Het schijnt vandaag de hele dag gesneeuwd te hebben en voor morgen en vrijdag verwachten ze nog veel meer
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:20:55 #257
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24897792
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:54 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Winterberg, Het schijnt vandaag de hele dag gesneeuwd te hebben en voor morgen en vrijdag verwachten ze nog veel meer
maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.

Maandag was het helemaal niet druk, maar ik hoorde verhalen van andere personen in de lift dat die de dag ervoor (zondag) soms meer dan 40 minuten moesten wachten voordat ze met de lift mee konden.
pi_24899881
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:20 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.

Maandag was het helemaal niet druk, maar ik hoorde verhalen van andere personen in de lift dat die de dag ervoor (zondag) soms meer dan 40 minuten moesten wachten voordat ze met de lift mee konden.
Lol in die tijd dat je dan staat te wachten kun je 2 keer naar boven lopen in winterberg! Nee, winterberg moet je echt op dagen doen dat er weinig mensen zijn, doordeweeks dus.
pi_24902526
Iemand daarnet op mtv stukje over urban snow gezien?
Werden mooie tricks neergezet! Leuk dat het op mtv komt.

BTW

shaun white en gevolg kregen een pak slaag @ superpipe X-games

Het is eng om te zien eigenlijk, vorige week met albie door een superpipe gereden in Avoriaz en die dingen zijn ECHT hoog, als je dan lees dat andy Finch bijna 5 meter boven de pipe uitkomt dan is dat erg indrukwekkend om te zien
pi_24910961
Ik heb even een vraagje!

De laatste tijd ben ik aan het leren snowboarden, heel leuk. En nu wil ik een snowboardbroek kopen, gewoon een goedkope van Protest ofzo. Dus ik allemaal sportwinkels bezocht, maar blijkbaar is dit niet zo'n gunstige tijd daarvoor, want ik kon nergens m'n maat vinden (heb een heel klein maatje). Had wel een mooie van Roxy gevonden maarja ¤200.. Balen dus

Hoelang moet ik nou wachten tot de nieuwe spullen weer binnen gaan komen? Ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren, of niet?
pi_24916432
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:15 schreef MoeSha het volgende:
Ik heb even een vraagje!

De laatste tijd ben ik aan het leren snowboarden, heel leuk. En nu wil ik een snowboardbroek kopen, gewoon een goedkope van Protest ofzo. Dus ik allemaal sportwinkels bezocht, maar blijkbaar is dit niet zo'n gunstige tijd daarvoor, want ik kon nergens m'n maat vinden (heb een heel klein maatje). Had wel een mooie van Roxy gevonden maarja ¤200.. Balen dus

Hoelang moet ik nou wachten tot de nieuwe spullen weer binnen gaan komen? Ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren, of niet?
Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.

Als ik jou was zou ik gewoon een iets duurdere kopen, dat scheelt ook weer koude/natte benen wanneer je dat ook echt niet wilt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:57:49 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_24925137
Heeey lui!!!

ff weer een berichtje van mij
Het is alweer zo lang geleden...

Ik moet zeggen dat ik internet en fok enzo echt zwaar begin te missen, maar verder is het hier in Oostenrijk nog steeds moddervet.

Wat zeg ik.... het is de afgelopen paar dagen alleen maar vetter geworden aangezien het zo mega heeft gesneeuwd hiero.
Gewoon anderhalve meter gevallen. Het moet niet gekker worden.
Gisteren en eergisteren was het echt super moeilijk om uit de poeder te blijven want het zag er zo verleidelijk uit maar er is zoveel gevallen dat je gewoon niet vooruit komt.
Vandaag was de eerste dag dat dit wel het geval was en ik had dus uitgerekend vanmorgen gewoon les (terwijl ik de hele week vrij ben geweest)
Gelukkig alleen vanmorgen dus de hele middag lijnen getrokken totdat de liften dicht gingen

Ik heb trouwens een nieuw board omdat ze mijn oude hebben verneukt in de shop. Ik weet nog of ik dat al in mijn vorige bericht gezet heb maar ze hadden mijn board verkeerd gewaxed waardoor er een plek van 5 bij 5cm op zit waar je de core kunt zien

Nu heb ik een nieuwe Burton Triumph 1,69m van ze gekregen.
Hij is wat minder stijf dan mijn oude K2 maar hij rijdt wel lekker. vooral in de poeder want daar is hij een beetje voor gemaakt

Voor de rest is het hier vooral Boarden en Feesten.
Echt een straf dus

Tot later!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_24928022
WTF? een gesloopt board, da's niet kewl zeg.
wel beter dat je een nieuwe plank hebt.
hoe lang zit je daar eigenlijk nog/

ik ga morgen ochtend naar zwitserland, bad vulpera, helemaal in het oosten
weer ff een weekje

hopelijk wat betere sneeuw dan een paar weken terug in frankrijk

waar kan ik trouwens die zooi terug vinden over waterkolommen, wat betreft kleren enzo?
heb het in 1 van de topics langs zien komen, kan het alleen niet terug vinden :/

[ Bericht 20% gewijzigd door Tha_Butcha op 05-02-2005 10:24:08 ]
pi_24935238
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:07 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.

Als ik jou was zou ik gewoon een iets duurdere kopen, dat scheelt ook weer koude/natte benen wanneer je dat ook echt niet wilt .
Maar begrijp ik het nou goed dat tussen nu en maart/april geen nieuwe artikelen meer binnenkomen?? Of heb je het alleen over de speciaalzaken?
pi_24935553
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:27 schreef MoeSha het volgende:

[..]

Maar begrijp ik het nou goed dat tussen nu en maart/april geen nieuwe artikelen meer binnenkomen?? Of heb je het alleen over de speciaalzaken?
Nieuwe artikelen komen van de grootste merken vrijwel allemaal binnen aan het begin van het seizoen. Daarna worden ze meestal ook niet meer bijgemaakt, het hangt dus een beetje van de zaak af wat ze in voorraad hebben, of de distributeur, maar zo goed ben ik nou ook weer niet in die mark wereld thuis .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25003342
Update van mij....

Afgelopen maandag door mijn rug gegaan...
slecht opgestaan ofzo, was in het park bezig en had al wat last.
Afzet op kicker ging ik er door, voelde direct dat het fout zat.
Landing, uurtje niet kunnen lopen of niks, naar beneden geraakt en sinds maandag zit ik dus beneden...

Vandaag wilde ik naar grenoble om daar nieuwe ilocks op te halen, maar de bussen staken.
Zijn ook weer 2 ilocks gebroken, buckles af en de 32 boos waren ruim te klein, zondag al andere gehuurd.

Zijn niet zo lekkere vakanties... het zal wel zo moeten lopen:
Ben wat aan het zwemmen om het los te krijgen: maybe dat ik morgen kan boarden en een board kan regelen.

ow, veel zon en weinig sneeuw hier trouwens;
laterz;
chris
pi_25004658
fuckin' hell dat is allemaal goed klote, het zit echt tegen maar het zal allemaal maar weer goed komen en het had nog erger gekund, het had ook nog kunnen regenen
pi_25006198
mensen ik heb even jullie hulp nodig.

eind dit jaar ga ik naar amerika. aangezien de dollar nu zo goedkoop is ben ik van plan daar een board te kopen. daar kost de board van mijn keuze 399 dollar en omgerekend is dat plus minus 308 euro. hier kost dat zelfde board 449 euro. dat scheelt dus bijna 150 euro's! natuurlijk kost dat ook nog de tax erbij, maar dan is het nog goedkoper. mijn vraag is wat voor kosten er allemaal bij komt. daarmee bedoel ik hoeveel mij het nog ga kosten als ik hem in nederland wilt krijgen. belastingen bij de douane enzo. heeft er iemand ervaring mee met zoiets? alvast bedankt
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:50:17 #269
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25006828
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:05 schreef poehoe het volgende:
mensen ik heb even jullie hulp nodig.

eind dit jaar ga ik naar amerika. aangezien de dollar nu zo goedkoop is ben ik van plan daar een board te kopen. daar kost de board van mijn keuze 399 dollar en omgerekend is dat plus minus 308 euro. hier kost dat zelfde board 449 euro. dat scheelt dus bijna 150 euro's! natuurlijk kost dat ook nog de tax erbij, maar dan is het nog goedkoper. mijn vraag is wat voor kosten er allemaal bij komt. daarmee bedoel ik hoeveel mij het nog ga kosten als ik hem in nederland wilt krijgen. belastingen bij de douane enzo. heeft er iemand ervaring mee met zoiets? alvast bedankt
Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)
quote:
Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.
Ik kan alleen niets vinden over invoerrechten e.d. wel over douanerechten (dat schijnt de vervanger te zijn van invoerrechten), maar daar word alleen over gesproken bij een bestelling via internet en niet als je het zelf gaat halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WaSTeiL op 09-02-2005 15:05:03 ]
pi_25006912
damn dus al met al is het niet eens veel goedkoper. shit daar gaat mijn goedkope board
pi_25007282
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:50 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)
[..]

Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.
Ik kan alleen niets vinden over invoerrechten e.d. wel over douanerechten (dat schijnt de vervanger te zijn van invoerrechten), maar daar word alleen over gesproken bij een bestelling via internet en niet als je het zelf gaat halen.
Hoe waren ze van plan te bewijzen dat je die in de VS hebt gekocht?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:53:42 #272
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25014054
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Niet Ik denk als je er voor zorgt dat je hem al gebruikt hebt (neem aan dat je ook gaat boarden daar?) dat ze dan niet moeilijk zullen doen... Zo werkt het ook met kleding toch? En fototoestellen, en iPod's, en alles waarvoor je geen vrachwagen nodig hebt :p
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:19:26 #273
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25018613
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Kijk je wel eens Schiphol Airport met het stukje over de Douane dan weet je dat jij moet bewijzen dat je het in Nederland heb gekocht, dus je moet het kunnen overleggen met een bonnetje uit Nederland. Tot die tijd blijft het gewoon bij Douane staan.
Of ze pluizen je hele tas na op een bon of factuur.

Denk maar niet dat je er zo makkelijk mee door de Douane komt. Zeker niet als je board nog helemaal in perfecte staat is aangezien je er nog helemaal niet op geboard hebt.
pi_25019502
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:53 schreef NoComment het volgende:

[..]

Niet Ik denk als je er voor zorgt dat je hem al gebruikt hebt (neem aan dat je ook gaat boarden daar?) dat ze dan niet moeilijk zullen doen... Zo werkt het ook met kleding toch? En fototoestellen, en iPod's, en alles waarvoor je geen vrachwagen nodig hebt :p
nee de mogelijkheid om er gelijk mee te boarden zit er niet in. het is ook helemaal geen wintersportvakantie naar de states. ik vind het alleen maar interessant om een board te kopen wegens de lage dollar koers. mocht ik hem dan echt kopen dan moet ik maar hard duimen dat ze me bij de douane er niet uitpikken om alles te controleren, maarja ik ben niet voor het geluk geboren
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:27:14 #275
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25023463
Die eikels van de Perry Sport in Gouda wil mijn bril gewoon niet ruilen. Vorige week maandag naar Winterberg geweest waar het behoorlijk nat was, maar na een paar uurtjes had ik al een laag water staan tussen de twee lenzen.
Met de Perry in Utrecht gebeld en daar mocht ik hem zo komen ruilen, maar dan moet ik weer naar het centrum komen. Ik mocht ook gewoon bij elke vestiging van Perry langs gaan om te ruilen. Komt mooi uit. Ik werk in Gouda en daar zit ook een Perry.

Jongen achter de verkoopbalie wist het niet, maar hij belde zijn chef even op. Die hoorde ik al aan de telefoon zeggen dat het een normaal verschijnsel was door sneeuw die bovenop de bril komt te liggen. Erg leuk, maar dat gaat niet op in dit verhaal. aangezien de lenzen nog ergens tussen zitten.

Maar de man in kwestie had 25 jaar ski-ervaring en hij had gelijk en ik niet. In de winkel nog gebeld naar Utrecht en die gaf nogmaals aan dat het niet normaal was en dat hij geruild kon worden, maar de persoon van de Perry Gouda wilde waarschijnlijk geen gezichtsverlies lijden dus gaf geen krimp.
Heb ik hem nog maar duidelijk gemaakt dat je met deze service niet hoeft te verwachten dat er nog mensen terugkomen.

Maar het is toch niet normaal dat er echt een laag vocht tussen de twee lenzen komt te staan? Ik hoor vanuit een hoop mensen uit mijn omgeving dat zij er allemaal nog nooit last van hebben gehad en het ook niet zou mogen. Wat vinden jullie?
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:36:58 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25023594
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Verhaal
Als er water tussen de lenzen staat, zoals in een aquarium... dan is de bril kapot.
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:37:20 #277
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25024474
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:36 schreef XL het volgende:

[..]

Als er water tussen de lenzen staat, zoals in een aquarium... dan is de bril kapot.
Jeps dat was exact het geval. Stond een lag water in van zo'n cm hoog. Bril heeft 4 dagen op de verwarming gelegen om het eruit te krijgen. Had het misschien beter erin kunnen laten staan, dan had die man misschien gezien wat nu echt het probleem is, want volgens hem is het normaal.
Nu maar ff ruilen in Utrecht.
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:22:24 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25024895
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:37 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Jeps dat was exact het geval. Stond een lag water in van zo'n cm hoog. Bril heeft 4 dagen op de verwarming gelegen om het eruit te krijgen. Had het misschien beter erin kunnen laten staan, dan had die man misschien gezien wat nu echt het probleem is, want volgens hem is het normaal.
Nu maar ff ruilen in Utrecht.
Je kunt natuurlijk ook die bril in een afWasTeil water doen (of minder grappig; een emmer/gootsteen) en aan die man in Gouda laten zien dat hij een n00b is.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 09:53:11 #279
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_25036068
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:03 schreef poehoe het volgende:

[..]
Verhaal over board kopen in US...
Tijdens een reisje naar de NY had een reisgenoot van me daar een gitaar gekocht.
Voor de terugreis hadden we al het verpakkingsmateriaal ervanaf gehaald en dat ding ergens in de cabine neergezet (als ie in het vrachtruim moet lijkt het me wel veiliger dat ie goed verpakt is). Vervolgens bij het uitstappen naar de douane gelopen. Het douane stuk van buiten de Schengen-landen grenst, zonder controle of wat dan ook, aan het douane stuk van de Schengen-landen.
Dus als je ff doorloopt, pak je die uitgang, en daar is de controle een flink stuk kleiner...
Sterker nog, ik heb helemaal geen controle gezien....
Nou was het wel zo dat we alleen handbagage mee hadden, ik zou niet weten hoe het is als je ook nog andere bagage bij je hebt, maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken.

Met die $ van nu scheelt het idd wel een stuk. Ik zou er, als je er eentje koopt, wel voor zorgen dat je dan een tas voor je board hebt ofzo, zodat het tenminste niet met neon-letters op je board staat dat je 'm in Amerika hebt gekocht, anders wordt de kans wel erg groot dat ze je er uit pikken...
pi_25038380
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:53 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Tijdens een reisje naar de NY had een reisgenoot van me daar een gitaar gekocht.
Voor de terugreis hadden we al het verpakkingsmateriaal ervanaf gehaald en dat ding ergens in de cabine neergezet (als ie in het vrachtruim moet lijkt het me wel veiliger dat ie goed verpakt is). Vervolgens bij het uitstappen naar de douane gelopen. Het douane stuk van buiten de Schengen-landen grenst, zonder controle of wat dan ook, aan het douane stuk van de Schengen-landen.
Dus als je ff doorloopt, pak je die uitgang, en daar is de controle een flink stuk kleiner...
Sterker nog, ik heb helemaal geen controle gezien....
Nou was het wel zo dat we alleen handbagage mee hadden, ik zou niet weten hoe het is als je ook nog andere bagage bij je hebt, maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken.

Met die $ van nu scheelt het idd wel een stuk. Ik zou er, als je er eentje koopt, wel voor zorgen dat je dan een tas voor je board hebt ofzo, zodat het tenminste niet met neon-letters op je board staat dat je 'm in Amerika hebt gekocht, anders wordt de kans wel erg groot dat ze je er uit pikken...
hij moet sowieso in een snowboard tas. daar stop ik dan kleren in voor de bescherming in en hij gaat dan mee in de vrachtruim. kan hem moeilijk als handbagage meenemen aan boord
dat door de douane maak ik mij nog het meeste zorgen over. elke keer als ik terug kom van de states word ik er altijd tussen uitgepikt ongeacht wat ik ook probeer. een snowboard is nou niet echt makkelijk weg te stoppen dus ze zouden er zo achter komen dat hij nieuw is en dan mag ik er toch lekker voor gaan dokken
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:04:46 #281
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25055350
Iemand nog tips voor een last-minute naar een gebied in Frankrijk of Oostenrijk met als aankomst maandag? Eigen vervoer geen probleem.
Al die last-minutes hebben als aankomst vandaag en dat gaat me niet lukken!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:53:33 #282
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_25059242
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:35 schreef poehoe het volgende:

[..]

hij moet sowieso in een snowboard tas. daar stop ik dan kleren in voor de bescherming in en hij gaat dan mee in de vrachtruim. kan hem moeilijk als handbagage meenemen aan boord
dat door de douane maak ik mij nog het meeste zorgen over. elke keer als ik terug kom van de states word ik er altijd tussen uitgepikt ongeacht wat ik ook probeer. een snowboard is nou niet echt makkelijk weg te stoppen dus ze zouden er zo achter komen dat hij nieuw is en dan mag ik er toch lekker voor gaan dokken
Gewoon wat stickers erop plakken, met je boots er wat krassen op maken, je al versleten bindingen erop zetten, geen probleem lijkt me
vijfhonderd stuks
pi_25059475
ik wil dinsdag nog ff een dagje boarden in Duitsland, Winterberg, maar weet iemand of daar nu wel genoeg sneeuw ligt? Op de webcams is het ook niet echt duidelijk.
pi_25060047
l
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:08 schreef Sport_Life het volgende:
ik wil dinsdag nog ff een dagje boarden in Duitsland, Winterberg, maar weet iemand of daar nu wel genoeg sneeuw ligt? Op de webcams is het ook niet echt duidelijk.
De cams op www.winterberg.de zijn toch duidelijk

Het is trouwens niet best

zondag 13 februari 2005 @ 13:18:41 #285
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25071422
Even een kort berichtje, ben net thuis gekomen van 8 dagen Kirchberg. Pics en filmpjes gooi ik later nog online.

Het verschil tussen Oostenrijk en Frankrijk is me weer helemaal duidelijk geworden, in Frankrijk wordt er vrijwel alleen maar aandacht aan de sportieve kant van de vakantie besteed, maar in Oostenrijk... I envy you, Komakie . De omstandigheden waren ideaal afgelopen week, zware sneeuwval tot de dag voordat ik arriveerde, en daarna alleen maar zon (tot de laatste 2 dagen, natte sneeuw). Veel offpiste heb ik niet gezien, na 1 dag was alles al aan gort gereden (hoogseizoen..).

Echter, wat was het een ongelofelijk vette week. Met een groep hebben we een flinke kicker gebouwd waar ik mijn 360's eindelijk op heb kunnen perfectioneren (nu land ik ze dus eindelijk ). Flink wat aan piste tricks gedaan, waarbij ik helaas wel mijn Santa Cruz heb gebroken... Iets te enthousiast nose slides en nose rides gedaan. Nu zie ik dat aan de bovenkant de toplaag los is gekomen van de kern, base en kant zijn nog wel in goede staat, kan er dus nog wel op boarden.

Maar wat Oostenrijk zijn gezicht geeft is natuurlijk de apres ski en het uitgaansleven, dat had ik gemist in La Plagne. Sfeer en bier in overvloed Mijn wintersport voor dit seizoen zit er op.. nu kan ik vredig sterven.

En Chris, echt balen voor je, al die blessures.. Misschien moet je maar gaan skieeën, dat is wat minder belastend als je het rustig aan doet
pi_25071641
Ook weer terug.

sjors, skien is niet mijn ding

Donderdagochtend weer gaan boarden met pijnstillers op, t/m gisterenmiddag 4 uur heb ik elk uur gezwoegd om toch wat nieuwe dingen te landen en er 360's + backflip uitgegooid.
Eerst donderdag nog heel de dag rails gereden en boardslides + tail + nose slides stylischer gemaakt.
Backflip wel op een kicker van 2.5 meter met een kussen er achter, maargoed ik begin hem goed te roteren.

Vorige bericht was gewoon beetje de woede van je afschrijven
Heel de week was er een busstaking voor grenoble, mijn ipod heeft er ook de geest aan gegeven en mijn mooie Rome handschoenen zijn ook pleitte.

Tegenslag kan gebeuren he, veel goeie dingen al mee gemaakt en de drang om meer te boarden is alleen maar groter.
Als mijn rug weer beter is ga ik gewoon weer los
Morgen mijn boots proberen te ruilen voor andere, had trouwens een paar salomons gehuurd die puik zaten, alleen iets te veel enkel speling weer maar boarde fijn.

Meisje dat ik daar heb leren kennen heeft woensdag haar duim gebroken, 5 schroeven erin, is een seizoener en kan 4 weken niet boarden + werken, werd mooi naar huis gestuurd door haar werkgever, uitzendkracht zijn valt toch niet mee...
  zondag 13 februari 2005 @ 15:16:23 #287
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_25073049
Iemand advies voor beetje fatsoenlijke handschoenen? Tot nu toe altijd natte (maar warme) handen gehad. Dus..welke handschoenen hebben jullie, en zijn jullie er tevreden mee/waarom?
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_25073128
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:16 schreef Moitessier het volgende:
Iemand advies voor beetje fatsoenlijke handschoenen? Tot nu toe altijd natte (maar warme) handen gehad. Dus..welke handschoenen hebben jullie, en zijn jullie er tevreden mee/waarom?
ik heb Level handschoenen, weet niet precies welk type maar ben er zeer tevreden over. Erg dik/stevig, dus lekker warm, de handpalm is gemaakt van een enorm stevig materiaal, zodat je nergens scheurtjes/sneetjes/openingen in je handschoen krijgt, ook al hou je je boardkant er mee vast. Daarbij is hij ook nog erg lang en kun je het uiteinde mooi dichttrekken om de sneeuw buiten te houden .

Ze waren redelijk prijzig, 50 euro, maar dan heb je ook wel wat .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25090798
Burton goes Burberry in 06
  maandag 14 februari 2005 @ 22:25:36 #290
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_25091342
pf, was nog lastig winkel te vinden die nog snowboardhandschoenen had, schijnt alweer einde van het seizoen te zijn...terwijl ik nog weg moet! Uiteindelijk uit een of andere grabbelbak paar Burton profile gloves gevonden, met korting 32 euro oid.
vrijdag richting val Thorens
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:55:23 #291
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25098219
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:25 schreef Moitessier het volgende:
schijnt alweer einde van het seizoen te zijn...
Ja, de boards op bluetomato zijn ook al afgeprijsd. Ik zit na 2 vakanties wat krap bij kas, anders had ik gelijk al een nieuw board besteld.. 350 euro voor een nieuwe Rossignol Jeremy Jones, ik noem maar wat
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:11:09 #292
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25098421
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:55 schreef 360sjors het volgende:

[..]

350
335
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:18:38 #293
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25098537
^^ ik ga naar valfrejus in de komende vakantie ^^ toch nog dus
pi_25101992
quote:
Op maandag 14 februari 2005 21:46 schreef Kentaro het volgende:
Burton goes Burberry in 06
[afbeelding]
Matige shit, ik heb gisteren bij solid tijdje gezeten en nieuwe lijn van forum mogen voelen enzo.
Die tassen die daar uit komen! huuuuuge motherfucking gevallen hele vette bruine kleur, vette shit allemaal.
De no Crap Strap zit echt super en de nieuwe devun walsh ziet er weer super uit, jaar hierop komen ze met 4 nieuwe boards er nog bij en nieuwe lengtes en mid-wides. Komt helemaal goed bij forum.
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:40:09 #295
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25105869
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:13 schreef Thermo het volgende:

[..]

Matige shit, ik heb gisteren bij solid tijdje gezeten en nieuwe lijn van forum mogen voelen enzo.
Die tassen die daar uit komen! huuuuuge motherfucking gevallen hele vette bruine kleur, vette shit allemaal.
De no Crap Strap zit echt super en de nieuwe devun walsh ziet er weer super uit, jaar hierop komen ze met 4 nieuwe boards er nog bij en nieuwe lengtes en mid-wides. Komt helemaal goed bij forum.
Is ook van Burton
pi_25105908
en ik ben wéér terug, net een weekje in Bad Vulpera, Zwitserland (40 km. ten oosten van St. Moritz) Sneeuw was echt relaxed, zelfs nog off piste geweest. Alleen helaas een helidrop gemist, lawine gevaar, stufe 4-5 .
me nieuwe back protector was echt relaxed, moet alleen echt impact shorts hebben, my ass hurts as hell!
wat kan ik trouwens het beste halen aan het eind van het seizoen in de shop?
pi_25111057
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Is ook van Burton
Beetje oud nieuws, besides de board ontwerpen liggen 2 jaar van te voren al op de tafel en zo lang heeft burton forum nog niet, niet komend seizoen maar seizoen daarna zal bijvoorbeeld de capstrap ook bij forum kunnen gaan passen.
pi_25114786
Nog wat 2006 materiaal. Ik vind die Blunt en die Uninc er heel goed uit zien
http://burton2006.iwarp.com/photo.html
pi_25121460
blunt uninc en de jussi zijn ook de enige beetje mooie boards.

* Thermo er een dominant 04/05 159 bij gekocht.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:29:34 #300
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25141208
Alvast een plaatje van vorige week, moet nog het een en ander krijgen.. Een voorproefje

pi_25143661
Zo, ik ga m'n board bij de lokale boardshop ophalen, hopelijk is hij weer als nieuw .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')