Jep, dat zei de vorige eigenaar ook. Je kan de binnenschoen met een fohn verwarmen (moet je wel je voeten erin hebbenquote:Op maandag 10 januari 2005 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks.
Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnenquote:Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:
[..]
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog![]()
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:quote:Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:
Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.quote:Op maandag 10 januari 2005 07:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).
Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dusOp ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
check, check, check, check en check!quote:Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:
[..]
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog![]()
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvendquote:Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef XL het volgende:
[..]
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.
Ik ga deze week nog even passen bij Sportief Tilburg en Bever Zwerfsport.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend
Carven op ijs is dus niet sneller.
Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first trackquote:Op maandag 10 januari 2005 18:40 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen
Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
Het kan wel met die bindingen maar het is verre van idiaal en ze zullen wel heel moeilijk dicht gaan nu. Altijd je spullen meenemen als je iets nieuws koopt, straks passen je bindingen weer niet op je board en voor je het weet heb je alles nieuw moeten kopen, terwijl je dacht goedkoop een paar schoenen te hebben gekocht.quote:Op maandag 10 januari 2005 18:45 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:
[afbeelding]
Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
Ken je fish & chips niet? Dat is 1 van de vetste winkels van antwerpen!quote:Op maandag 10 januari 2005 22:07 schreef XL het volgende:
[..]
---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
Doen we!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
Hej... ik snap nu eindelijk waar je onderschrift op slaat...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
...
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de orenquote:
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:55 schreef NoComment het volgende:
[..]
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de orenIs er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
![]()
Hé, die schoenen heb ik dus ookquote:Op woensdag 12 januari 2005 00:47 schreef Tha_Butcha het volgende:
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
Dat is goed balen ja, hufters! Tot op heden kon ik altijd piepertjes e.d. gebruiken van een skischool, ik heb afgelopen jaren boardleraren c.q. gidsen gehad die me echt alle hoeken van het gebied hebben laten zien. De noodzaak tot het aanschaffen van die rommel was er dus niet zo, maar na verloop van tijd wil je het toch zelf hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:12 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track![]()
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik dus ookHoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:13 schreef Thermo het volgende:
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
Ik ben ook in de 'stad' ik kom alleen wel iets later. Spreek je nog wel!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
De breedte van de baan: Landgraaf is voor mijn gevoel veel breder.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef fs180 het volgende:
op welkepunten vond je het beter dan?
Dat zijn de walls... zit je daar in peer met een wall die regelmatig helemaal naar de klote is....quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz
[afbeelding]
Wel eens jezelf een bitje moeten aanmeten (voor b.v. boksen of hockey)? Die laat je eerst in kokend water zacht wordenen vervolgens bijt je er in, en het valt eigenlijk best wel mee met de hitte dan..quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:57 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzquote:Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz
[afbeelding]
Thxquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzDaarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.
Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)
Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever![]()
Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag? Zo ja zou je die -vast en zeker originele- films voor me mee kunnen brengen? Ben ook wel benieuwd namelijk.'Kopen via internet gaat hier niet helemaal op schoolquote:Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzzDaarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.
Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)
Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever![]()
nee, heb ik in de shop laten doen, die hebben zo'n salomon ding. heb je een goede shop in de buurt? moet je ze ff lief aankijken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Hé, die schoenen heb ik dus ookHoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Nope, daar ben ik alleen nog bij hoge noodzaakquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:45 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag?
Veel plezier man!quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef pAin het volgende:
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie!!!
Nu bezig met de laatste voorbereidingen.
Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga vandaag weg. Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt
.
Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).
Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?
En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euroquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:03 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren
Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden(maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
3 weken iddquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:16 schreef pAin het volgende:
[..]
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro.
Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
Ultimate Snowboarding Summer Campquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:21 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
3 wekenklinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
Niet echt duur, 800 euro voor 3 wekenquote:
Boeiend, van 8 tot 12 rails and kickers oefenen tot je er bij neervalt, dan in de slush beetje jibben en vaak kan je nog wel een rail of table vinden die er nog ok bij ligt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef 360sjors het volgende:
Slush vanaf 12 uur wegens de zonMaar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |