abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2005 @ 18:40:08 #102
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24504888
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog
Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen

Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
  maandag 10 januari 2005 @ 18:44:57 #103
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24504944
quote:
Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]
(de 2002 Durex uitvoering).
Die zal wel glijden ja
  maandag 10 januari 2005 @ 18:45:23 #104
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24504948
quote:
Op maandag 10 januari 2005 17:29 schreef Dirrrrk het volgende:
Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden
Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:

Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
vijfhonderd stuks
  maandag 10 januari 2005 @ 19:19:04 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24505441
quote:
Op maandag 10 januari 2005 07:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).

Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dus Op ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.

Ben overigens vanaf deze week in het bezit van een back-protector. Verder denk ik nog voor het vertrek volgende week een helm op de kop te tikken. Die dingen zijn eigenlijk al best modieus en die 150 euro voor helm en back-protector zijn eigenlijk maar een schijntje met het oog op je eigen veiligheid. Van je hoofd en je rug heb je er maar 1 is mijn nieuwe motto. Als je een been breekt heb je er nog 1, maar als je je rug breekt ben je (figuurlijk gesproken ) verder van huis.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_24506045
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog
check, check, check, check en check!

ow en vandaag in Antwerpen nog wel wat leuke discussies gehad.
@ Harry beaver ( what's in a name ) snowboardshop wat nieuwe dingen gekocht etc.

Het was eigenlijk niet een discussie
Sommige mensen nemen het "anti commercie" wat te hoog op vind ik, wel hele vette spullen daar maar "dit is voor riders gemaakt en de rest om winst te maken dus troep" insteek was redelijk bekrompen.

Wel erg leuke kortingen op zooi rome en sims boardjes, het zit naast de Fish & Chips voor de mensen die Antwerpen kennen
Eind van die straat zit op de hoek nog een boardshop die ook toffe spullen heeft, genoeg keus daar dus.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 10 januari 2005 @ 21:42:04 #107
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24507321
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:19 schreef XL het volgende:

[..]

Door krappere bochten te carven kun je de snelheid inperken.
Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend

Carven op ijs is dus niet sneller.

Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
  maandag 10 januari 2005 @ 22:07:00 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24507708
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar dan ga je niet harder dan je slippend zou kunnen. En remmen gaat nog steeds niet carvend

Carven op ijs is dus niet sneller.

Een helm zie ik ook wel zitten. Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar hier in de buurt is weinig te vinden. Wellicht kijk ik de 22e nog even naar een geschikt en passend model alvorens de hellingen van La Plagne te bedwingen..
Ik ga deze week nog even passen bij Sportief Tilburg en Bever Zwerfsport.
Heeft Bonk helmen? Als ik hier iets passends vind koop ik wel 'gewoon' in NL. Als het niet lukt, dan ga ook ik pas in La Plagne kijken...

---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 10 januari 2005 @ 23:30:21 #109
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24509277
M'n Burton boots zijn denk ik gewoon te lomp voor de F2 bindingen (ze zijn wel maat L...) dus dan moet ik maar andere kopen.
Tis best moeilijk om 2e hands goede bindingen te kopen, maar ik zag op marktplaats een stel Burton Missions van '04 voor ¤75 Hopen dat de eigenaar ze nog heeft.
Verder zag ik ook nog deze gebruikte Missions van '05 met capstrap voor 130 bij Freestylesport in Roosendaal.

Daar hebben ze trouwens ook een zgn. "toaster" om boards mee te waxen, schijnt dat je board daarmee beter wax opneemt, heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet m'n board toch nog laten waxen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Dirrrrk op 10-01-2005 23:35:54 ]
vijfhonderd stuks
pi_24513429
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Afgelopen jaar heb ik reeds voor een schep gezorgd, je moet ergens beginnen

Heb jij de hele reutemeteut? Of is alle shit inbegrepen bij je backcountry camp
Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track
pi_24513468
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:45 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Of misschien ook niet... de bindingen zijn aan de kleine kant, zelfs met de enkelstrap in de uiterste stand zit ie er redelijk scheef omheen, zie de wazige telefoon foto:
[afbeelding]

Misschien maar wat Burtons kopen, die móeten wel goed passen bij m'n Burton boots
Het kan wel met die bindingen maar het is verre van idiaal en ze zullen wel heel moeilijk dicht gaan nu. Altijd je spullen meenemen als je iets nieuws koopt, straks passen je bindingen weer niet op je board en voor je het weet heb je alles nieuw moeten kopen, terwijl je dacht goedkoop een paar schoenen te hebben gekocht.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:59:17 #112
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24514823
Zo, gisteren in Haarlem naar de Revert geweest om mijn board te laten repareren... de gast achter de kassa vroeg al van 'wat heb JIJ met je board gedaan ' hmm mja Pra Loup begin Januarie heh... Maar gelukkig is het wel te repareren, het zet me alleen wel weer zo'n 40 euro achteruit...

Het viel me ook op dat ze zowat ALLE limited editions van Burton hebben, heb onder andere de Idiom board + bindingen zien liggen daar (wel apart met die houtprint) en ook de Custom met lederen topsheet...

Burton Custom LE:

Burton Idiom (niet te vinden op de Burton site???)

En bijbehorende bindingen (ook niet te vinden op de site)
Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:04:18 #113
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24514883
oja, hier kun je ze allemaal vinden, het idiom board is er namelijk ook nog in een donkerdere variant, en de Burton LE is er ook nog in het zwart... leuk spul

Wat me wel opviel is dat de Custom LE niet duurder is dan de 'gewone', je hebt dus voor hetzelfde geld gewoon een iets specialer board
pi_24515882
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:07 schreef XL het volgende:

[..]

---edit
en waar moet ik die Fish & Chips zoeken... Richting Meir? Groenplaats? Grote Kerk? Studentenbuurt? Kaaien?
Ken je fish & chips niet? Dat is 1 van de vetste winkels van antwerpen!
Hele vette kleding, hele vette inrichting.

Groenplaats als je voor de hilton sta moet je linksachter in de hoek straatje in, langs die school die daar zit, kom je bij soort Y splitsing en daar moet je het 2de kleine straatje van hebben, doorlopen tot je van die PIMP fietsen buiten ziet staan + harde muziek hoor
pi_24517961
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:20:33 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24518357
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
Eej XL, zullen we zaterdag eens naar A'werpen knallen in die fiat van je? Ik denk dat ze daar vast wel wat helmpjes hebben liggen.
Doen we!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:52:09 #117
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24518727
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
...
Hej... ik snap nu eindelijk waar je onderschrift op slaat...
Gesprek
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:55:26 #118
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24519465
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 15:20 schreef XL het volgende:

[..]

Doen we!
Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de oren Is er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
  dinsdag 11 januari 2005 @ 19:21:13 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24520515
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:55 schreef NoComment het volgende:

[..]

Hee als jullie dan toch gaan, Fish and Chips is wel vet, en die boardshops klinken me ook wel leuk in de oren Is er nog een plekje over in die Fiat van je? Als je vanuit Breda gaat lukt het niet natuurlijk... Of als je een Barchetta gekocht hebt, maar dat lijkt me niet heh
Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
pi_24524968
daar ben ik weer (was een tijdje terug)

vandaag ff bij frosty's langsgeweest in Zeist, en eindelijk 'es een set gehaald.
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober ) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
en als bindingen Customs, alhoewel ik misschien toch misschien had moeten wachten op die Limiteds, want die hebben wel capstraps.

en plankje komt binnen over 2 dagen, een Nitro Team 157.

Over 5 nachtjes slapen lekker de sneeuw in, Les Trois Vallees en alles testen WHIEEE!!!!
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  woensdag 12 januari 2005 @ 01:35:20 #121
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24525806
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:47 schreef Tha_Butcha het volgende:
Burton Hail's als schoenen (had ze al geprobeerd in oktober ) en gelijk op maat geföhnt, dus die zitten echt zwaar relaxed.
Hé, die schoenen heb ik dus ook Hoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:49:50 #122
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24529474
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Pieper, schep en sonde moet je echt hebben voor je veiligheid en de veiligheid van degenen die met je boarden. Ik heb alleen nog geen sneeuwschoenen maar die leen ik. Ik neem ze altijd mee sinds ik een keer aan het hiken was en bij elke stap zakt ik tot voorbij me knie weg maar die eerste sporen he, dus ik ging door en tien minuten voor de top wordt ik vrolijk door twee gasten op sneeuwschoenen voorbij gelopen, weg first track
Dat is goed balen ja, hufters! Tot op heden kon ik altijd piepertjes e.d. gebruiken van een skischool, ik heb afgelopen jaren boardleraren c.q. gidsen gehad die me echt alle hoeken van het gebied hebben laten zien. De noodzaak tot het aanschaffen van die rommel was er dus niet zo, maar na verloop van tijd wil je het toch zelf hebben

Je komt overigens nog eens mensen tegen in boardshops
pi_24529838
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Hé, die schoenen heb ik dus ook Hoe doe je dat vormen nou precies? Gewoon met de fohn op je binnenschoen mikken?
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:57:26 #124
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24531679
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 11:13 schreef Thermo het volgende:
Eigenlijk is dat wel erg amateuristisch, 32 doet het al een jaar of 8 met een oven etc, 10 minuten 100 graden, binnenschoen aanrammen, 20 minuten mee rond banjeren, afbakken maar.
Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:02:24 #125
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24531733
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:21 schreef XL het volgende:

[..]

Hij is aanzienlijk kleiner dan een Barchetta en ik vrees dat hij vol zit.
Zoniet, dan hoor je het wel... 'k ben vrijdag nog wel even in de 'stad'.
Ik ben ook in de 'stad' ik kom alleen wel iets later. Spreek je nog wel!
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:28:39 #126
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24532649
Och jee, heb ik me zomaar een paar Burton Missions aan laten smeren
Nouja nu heb ik alles gelukkig compleet, nu ga ik stoppen met het kopen van dingen en beginnen met sparen voor toekomstige wintersporten
vijfhonderd stuks
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:11:14 #127
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24533891
Net even 4 uur wezen boarden in Landgraaf. Wat een verheerlijking in vergelijking met Zoetermeer. Moet er in totaal wel 4 uur voor rijden, maar het was het allemaal waard. Alleen de "beginners"-baan was open en het funpark, maar ik heb me lekker vermaakt op de normale piste. Lekker rustig. Moet ik vaker doen.
Zoetermeer is weg gegooid geld als je het vergelijkt met Landgraaf...

Moet zeggen dat de huur-boarden van Landgraaf ook een stuk beter zijn. Ik had nu een Burton Bullet gekregen die in perfecte staat was. Ondanks dat toch maar een keer gaan kijken voor een eigen bord.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:25:19 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24535052
op welkepunten vond je het beter dan?
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:55:33 #129
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24536262
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:25 schreef fs180 het volgende:
op welkepunten vond je het beter dan?
De breedte van de baan: Landgraaf is voor mijn gevoel veel breder.
Lengte: 500 meter is een stuk beter dan 210. (vandaag was alleen de FIS-piste niet open)
LIften: stoeltjeslift is toch wel lekker. ff uitrusten. Alleen jammer dat hij niet meteen open is vanaf het begin.
Funpark: Ik ben daar zelf niet geweest. Als ik iets wil breken doe ik dat wel iets dichter bij huis. Maar dat is toch een flinke plus!
Materiaal: Voor de mensen zonder eigen board, maar met eigen schoenen leken ze nog een groot aantal boards (met strap-bindingen) te hebben die in zeer goede staat waren. In zoetermeer lagen de stukken er vanaf de keren dat ik ze gehuurd heb.

Ik ben in Zoetermeer alleen nog maar 's avonds geweest, dus 's ochtends een 's middags zal de baan er ook wel goed bijliggen, maar ik was zeer blij vandaag dat de baan er lekker vlak bij lag met wat leuke hobbeltjes tussendoor voor sprongetjes.
's avonds is de baan in Zoetermeer zo gaar als het maar zijn kan. Vandaag geen enkele ijsplaat gezien behalve onderaan de baan bij de lift, maar dat is ook niet zo gek.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_24536275
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz

pi_24537883
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:
Hoogste tijd voor een foto, Freddie Kalbermatten. Voor degen die Lost in Transition hebben gezien behoeft hij geen introductie, een Saas Fee local en inmiddels Burton-pro. Ik ben 2 jaar terug nog eens flink met hem doorgezakt in de Popcorn daar. echt een gast met amazing skillzz

[afbeelding]
Dat zijn de walls... zit je daar in peer met een wall die regelmatig helemaal naar de klote is....

Pics do say more then words you know.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:17:33 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24541668
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:57 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Klinkt heet, maar lijkt me inderdaad wel een stuk effectiever.
Wel eens jezelf een bitje moeten aanmeten (voor b.v. boksen of hockey)? Die laat je eerst in kokend water zacht wordenen vervolgens bijt je er in, en het valt eigenlijk best wel mee met de hitte dan..
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:45:16 #133
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24541840
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:56 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]
Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzz Daarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.

Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging ) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)

Gisterenavond mijn leidinggevende aangestoken met boardfever
pi_24547876
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 08:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wacht maar tot XL, beerke en ikzelf onze boardvideo gefabriceerd hebben, dan zie je pas amazing skilzz Daarna houden we ons wel aanbevolen voor wat gedoorzak, desgewenst zelfs met handtekening.

Lost in transition is overigens echt een superrelaxte film, respect voor al die gasten die er in schitteren... Ik heb hem net (direct nadat de wekker ging ) nog bekeken. Vette muziek, lekker veel backcountry kickers, klein beetje rail en pipe.. Een waardige opponent van Kingsize (voor de liefhebber, ze zijn beide te vinden op www.torrentspy.com, of gewoon de dvd's kopen uiteraard)

Thx .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:45:50 #135
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24549137
quote:

[..]

Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag? Zo ja zou je die -vast en zeker originele- films voor me mee kunnen brengen? Ben ook wel benieuwd namelijk.'Kopen via internet gaat hier niet helemaal op school
Zo valt het niet op toch?

Ik ben trouwens sinds vandaag de eigenaar van niet minder dan 8 sleutels, horende bij een kamer in een studentenwoning in Haarlem!
pi_24549196
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 01:35 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

nee, heb ik in de shop laten doen, die hebben zo'n salomon ding. heb je een goede shop in de buurt? moet je ze ff lief aankijken.

en WHOEI, ik heb me plankje binnen (Nitro Team), overmorgen testen in frankrijk ik kna niet wachtne

weet trouwens iemand waar je een custom made anti rutsjpad kan scoren?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tha_Butcha op 13-01-2005 17:58:04 ]
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:03:37 #137
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24550409
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 17:45 schreef NoComment het volgende:

[..]

Zeg Sjors ben jij in Hulst vrijdag?
Nope, daar ben ik alleen nog bij hoge noodzaak
pi_24552516
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie !!!

Nu bezig met de laatste voorbereidingen .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 01:03:07 #139
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24555827
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:23 schreef pAin het volgende:
woooooooohoooooooo morgen lekker op vakantie !!!

Nu bezig met de laatste voorbereidingen .
Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren

Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden (maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
vijfhonderd stuks
pi_24555867
Ik ga vandaag weg . Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt .

Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).

Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?

En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:37:42 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24557822
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ga vandaag weg . Naar Frankrijk, hoop dat er nog een hoop sneeuw valt .

Maargoed ik ga dus de eerste keer boarden, wel les uiteraard (Les B, beetje gevorderd dus) maar ik vroeg me af of er iemand nog tips heeft zodat ik zaterdag wat kan gaan kloten (lessen beginnen zondag).

Ik kan op zich naar beneden, alleen als ik zegmaar met board horizontaal sta en me gezicht naar beneden kan ik niet sturen/stoppen, als ik echter anderssom sta lukt dat wel.
Iemand wat tips?

En dan nog iets, ik had bij het indoor snowboarden maat 41 van boots, maar die zaten eigenlijk net te strak zegmaar.. ik kon mn tenen niet bewegen. (wat wel nodig is had ik begrepen) Is het dan verstandiger om maat 42 te nemen, zodat ik wat meer teen-ruimte over heb??
Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?
Je rem/stuurprobleem komt waarschijnlijk door je houding, dat kan ik dus zonder het te zien niet beoordelen. Het geeft me wel aan dat je nog niet klaar bent voor niveau B.

Je schoenen te groot nemen is gevaarlijk met het oog op blessures. Je mag je tenen van mij best kunnen bewegen in je schoen. Zolang je hiel maar vast zit!

Succes met je sneeuwval, ook ik hoop dat jullie helemaal wegsneeuwen volgende week
pi_24558897
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:03 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Veel plezier man!
Ik kan niet wachten tot ik ook weg moet, maar ja eerst nog wat tentamens leren

Het lijkt me overigens wel gaaf om dit seizoen nog een 2e keer te gaan boarden (maart/april ofzo?) heeft iemand misschien een idee waar dit een beetje goedkoop kan?
In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro .

Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
pi_24559569
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:16 schreef pAin het volgende:

[..]

In de zomer 3 weken met USSC voor 800 euro .

Neh, voor de echte koopjes moet je last minute boeken of bij iets als Snowtrex, das al helemaal niet duur.
3 weken idd
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:21:53 #144
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24560084
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Thermo het volgende:

[..]

3 weken idd
3 weken klinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
vijfhonderd stuks
pi_24560358
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:21 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

3 weken klinkt niet gek
Enneh USSC, wat is dat?
Ultimate Snowboarding Summer Camp
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:42:05 #146
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24560457
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:36 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ultimate Snowboarding Summer Camp
Niet echt duur, 800 euro voor 3 weken Ligt er natuurlijk ook aan wat je daar voor krijgt
vijfhonderd stuks
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:12:19 #147
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24561092
Slush vanaf 12 uur wegens de zon Maar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
pi_24561129
jeuj, en ik ga ook vertrekken vandaag naar Frankrijk.
en sport_life, no offense, maar XL heeft wel gelijk.

ga vooral de eerste dag niet te veel kloten als je nog niet fatsoenlijk kan draaien, want dan is de kans op blessuress nogal groot.

veel plezier iig.
pi_24561214
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef 360sjors het volgende:
Slush vanaf 12 uur wegens de zon Maar de beste zomervakantie is een zomervakantie in de sneeuw
Boeiend, van 8 tot 12 rails and kickers oefenen tot je er bij neervalt, dan in de slush beetje jibben en vaak kan je nog wel een rail of table vinden die er nog ok bij ligt.
Rond een uur of 2 ga beneden verder met jibben en de bbq opstarten.
Dan komt het bier boven tafel en voor je het weet lig je te snurken en is het weer 8 uur en sta je weer te railen en kickers te landen.

The horror, 3 weken lang freestylen
pi_24562496
Zo'n idee heb ik dus ook van zo'n USSC . Boarden, omkleden, BBQ, bier drinken, slapen en weer boarden . Nu is freestylen niet echt mn ding, maar railen kan ik wel een beetje . Vooral als er gekke belgen mee gaan word het erg gezellig; uit eigen ervaring met bijvoorbeeld Saiko, we (ik en ex - (board)vriendin) waren de enige 2 Nederlanders, het appartement van de belgen (wij zaten appart in een luxe 4 sterren hotel, heel het dorp was overboekt ) kwamen we binnen en de drugs lucht kwam je tegemoet . En de meeste belgen die mee waren kunnen aller aardigst boarden .
pi_24562587
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 08:37 schreef XL het volgende:

[..]

Ben je skateboarder? Of heb je indoorles gehad dat jje inschrijft op niveau B?
Je rem/stuurprobleem komt waarschijnlijk door je houding, dat kan ik dus zonder het te zien niet beoordelen. Het geeft me wel aan dat je nog niet klaar bent voor niveau B.

Je schoenen te groot nemen is gevaarlijk met het oog op blessures. Je mag je tenen van mij best kunnen bewegen in je schoen. Zolang je hiel maar vast zit!

Succes met je sneeuwval, ook ik hoop dat jullie helemaal wegsneeuwen volgende week
Nee, ben geen skateboarder, maar ik heb 1 uurtje prive les gehad met een vriend van me en aan het eind van dat uur kon ik zonder al te veel problemen naar beneden boarden, dus ik denk dat ik wel geschikt ben voor les B. Ik leer dingen altijd best wel snel aan . En ik weet wel hoe om te gaan met blessures voorkomen, met klimmen doe ik bijna niet anders.

Nou groeten allemaal tot over een week, dan kan ik mij hopelijk ook in de snowboard - discussies mengen .
pi_24562861
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef pAin het volgende:
Zo'n idee heb ik dus ook van zo'n USSC . Boarden, omkleden, BBQ, bier drinken, slapen en weer boarden . Nu is freestylen niet echt mn ding, maar railen kan ik wel een beetje . Vooral als er gekke belgen mee gaan word het erg gezellig; uit eigen ervaring met bijvoorbeeld Saiko, we (ik en ex - (board)vriendin) waren de enige 2 Nederlanders, het appartement van de belgen (wij zaten appart in een luxe 4 sterren hotel, heel het dorp was overboekt ) kwamen we binnen en de drugs lucht kwam je tegemoet . En de meeste belgen die mee waren kunnen aller aardigst boarden .
Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sick
Dol + veel stijl levert echt wel mooie dingen op in die 3 weken, zitten paar echt goeie tussen die ook niet te lui zijn om je wat shit te leren.
Fatsoenlijk leren freestylen is trouwens ook goed voor je "all mountain" techniek en stijl..
Je stabiliteit wordt dusdanig verbeterd dat je daar buiten het park ook veel profijt van krijgt.
pi_24563080
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Thermo het volgende:

[..]

Die gasten van uit Antwerp en Gent die meegaan zijn sick
Dol + veel stijl levert echt wel mooie dingen op in die 3 weken, zitten paar echt goeie tussen die ook niet te lui zijn om je wat shit te leren.
Fatsoenlijk leren freestylen is trouwens ook goed voor je "all mountain" techniek en stijl..
Je stabiliteit wordt dusdanig verbeterd dat je daar buiten het park ook veel profijt van krijgt.
True, maar ik ben gewoon geen kicker rijder . Op 1 of ander manier kan ik bij kickers gewoon niet alles op 0 zetten en gaan, terwijl bij rails dat wel weer zo is. Rails val ik anders al vaak genoeg erg hard vanaf; leuk als je board afgleid naar je toeside en je dan een buiklading op de rail maakt .

Maar USSC is meer dan alleen snowboarden gelukkig .
pi_24563134
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:53 schreef pAin het volgende:

[..]

True, maar ik ben gewoon geen kicker rijder . Op 1 of ander manier kan ik bij kickers gewoon niet alles op 0 zetten en gaan, terwijl bij rails dat wel weer zo is. Rails val ik anders al vaak genoeg erg hard vanaf; leuk als je board afgleid naar je toeside en je dan een buiklading op de rail maakt .

Maar USSC is meer dan alleen snowboarden gelukkig .
Strange, ik heb meer pijn gehad tijdens rails dan tijdens kickers rijden
Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
( en ja, dat heb ik iemand al eens zien doen )
pi_24563411
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:41:43 #156
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24563721
Het doet me deugd om te zien dat ik niet de enige ben die de hele dag op F5 zit te hengsten in dit topic Chris Supervette foto hierboven
pi_24563972
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:41 schreef 360sjors het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat ik niet de enige ben die de hele dag op F5 zit te hengsten in dit topic Chris Supervette foto hierboven

Het kriebelt sjors, en gvd. ik heb geen zin om mijn stageverslag af te maken!
pi_24564213
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Schade is ook altijd wat groter bij rails dan bij kickers, of je moet echt als een idioot jezelf met je hoofd naar voren van de kicker af gooien
Mja, ik heb ook meer pijn bij het rails rijden dan bij het kicker rijden, aangezien ik eigenlijk pas 2 serieuze kickers heb gereden en talloze rails (van straight rails naar streetrails en kinked rails).

Och ja, ik ben geen ook geen freestyle figuur, doe mij maar een pak poeder (dat er ook niet ligt helaas ).

Enfin, ik ga me omkleden en daarna naar Utrecht karren . Zie jullie volgende week weer en ik zal een report schrijven .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:18:12 #159
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24567092
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als dat van de zomer in Spaarndam was dan heb je mij gezien Niet normaal, leunde te ver naar voren, unt van board raakte de off-ramp, en daar ging ik head first tegen de vlakte

Daarna gewoon verder gaan boarden, maar wel nog bijna 2 weken last gehad van m'n nek en een week of 3-4 van m'n rug, al met al een niet te zachte landing dus

Ik heb trouwens ook wel veel zin om nog een keer te gaan, is het niet mogelijk om gewoon de auto te pakken en ergens naar toe te rijden in de hoop dat je een appartement kunt vinden dat nog niet volgeboekt is?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:56 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24567308
ik had het anders ook een keer in swz, had ik toch een lelijke plek aan overgehouden
pi_24567508
1 keer hard gecrashed toen een vriend even ging kijken of een enorme kicker te doen was en ik te snel achter hem aankwam, schuin de kicker af en op m'n rug op de hard geprepareerde piste geklapt. Was de dag toen wel even kwijt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24567944
quote:

[..]

Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijn

vrijdag 14 januari 2005 @ 19:37:53 #163
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24568249
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:46 schreef -Mzraki- het volgende:
1 keer hard gecrashed toen een vriend even ging kijken of een enorme kicker te doen was en ik te snel achter hem aankwam, schuin de kicker af en op m'n rug op de hard geprepareerde piste geklapt. Was de dag toen wel even kwijt .
Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggen
pi_24568457
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:37 schreef NoComment het volgende:

[..]

Mja na de klap leek het me afgezien van de behoorlijke koppijn nog wel mee te vallen, op weg naar huis begon alles wel een beetje pijn te doen, de volgende ochtend kon ik alleen nog uit m'n bed komen door eerst op m'n zij te gaan liggen
Hehe, nouja dan weet je iig dat je behoorlijk grensverleggend bezig bent geweest .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:38:45 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24570204
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:19 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat de enige reden dat is video er nog niet is, is omdat jullie niet kunnen kiezen welke producent de rechten krijgt. Hierbij toch alvast een suggestie van Eric themel voor een mooie lijn

[afbeelding]
Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.
pi_24570627
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:38 schreef XL het volgende:

[..]

Mijn ego en ik werken niet graag voor anderen. Gevolg is dat we montage, productie, distributie allemaal zelf moeten doen en dat is een tijdrovend karwei, zoals je ongetwijfeld zelf ook kan inschatten.
De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:10:48 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24570731
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De vraag dient zich aan wat de drijfveer is waarom jij en je ego het grote publiek deelgenoot willen maken van jullie bovennormale capaciteiten. Het is onwaarschijnlijk dat dat is ten streling van jou en je reeds eerdergenoemde bovengemiddeld grote ego
Jullie zouden ervan kunnen leren....
...het is een bijdrage aan de sport, een poging om mijn kwaliteiten te delenen die van mijn reisgenoten. Zelf heb ik het inderdaad niet nodig en de verdiensten van zo'n video zijn mooi meegenomen, maar niet de belangrijkste reden.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:55:48 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24571615
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:04 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je post suggereert trouwens dat alleen mijn ego bovengemiddeld groots is.
Bij deze wil ik dus even benadrukken dat ik dat zelf ook ben.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 16:56:20 #169
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24582957
Zo'n video is met name interessant voor de betrokken, wijzelf dus. We hebben er al een van een jaar of 4 geleden (Pra Loup, kerst 2000), supervet om dat allemaal terug te zien. Helaas hadden we toen weinig opnamen van het snowboarden zelf, dit jaar wordt er wat meer op de piste (en daarbuiten) gefilmd. Die video was ook onbewerkt, dus het zijn wat losse stukjes achter elkaar, die niettemin wel enige samenhang hebben. Sindsdien heb ik/hebben we alleen wat korte opnames gemaakt met digitale fotocamera's, ook wel aardig maar langer dan 30 seconden zijn die meestal niet. Dit jaar is het plan de video wat aan te kleden (montage) en omdat we dikke pimps zijn mogen geïnteresseerden van deze avonturen meegenieten

Ook van jouw backcountry tocht worden opnamen gemaakt, en ik weet zeker dat jij die ook niet alleen zult gebruiken om je eigen techniek te observeren Puur genieten om het allemaal nog eens te beleven!

Ook met foto's gaat dat prima overigens, deze wil ik jullie niet onthouden, wellicht leren jullie er wat van Bijvoorbeeld dat er op die laatste foto een vrij hoog lawinerisico was

Volgend jaar brengen we een productie uit gefilmd op 16mm film
pi_24583340
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:56 schreef 360sjors het volgende:
-knip-
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgend jaar brengen we een productie uit gefilmd op 16mm film
Mooie foto's, zeker die laatste paar.
Dit jaar was er ook een zeker persoon die wat foto's had gemaakt, maar die zien er allemaal nogal onscherp en met name donker/duister uit. Sneeuw is pas mooi als het er lekker blauwwit uitziet, en hier, nouja, see for yourself:

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24583999
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Mooie foto's, zeker die laatste paar.
Dit jaar was er ook een zeker persoon die wat foto's had gemaakt, maar die zien er allemaal nogal onscherp en met name donker/duister uit. Sneeuw is pas mooi als het er lekker blauwwit uitziet, en hier, nouja, see for yourself:
[afbeelding]

.
Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruikt

Maagdelijke veldjes zijn meer mijn ding
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:27:37 #172
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24584431
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

Van wie niet, maar ze zijn helaas niet altijd te vinden
pi_24584558
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wat een hoerenlijnen, ze is al minimaal 20x gebruikt

Ook meer die van mij, maar aangezien ik me nog geen helicopter kan veroorloven zal ik het nog een tijdje hier mee moeten doen. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24585423
Heli is niet altijd nodig, gewoon rekken en strekken, pack + board op je rug en klimmen maar, beetje zweten voor wat maagdelijkheid te bevaren moet niet te veel gevraagd zijn

Watching it snow the night before
Landing new tricks first try
Throwing old favorites that just feel great
Poaching closed trails
Arriving 45 minutes early on a pow day
Amping with good friends in the line-up
Rotating slowly and quietly
Memorizing Video-parts
Getting chased off a street rail by rent-a-cops
Dropping Hammers
Hicking pre-season before the resorts open
Hicking post-season after the resorts closed
Filling the truck with ice in september
Staring at a 6000ft gully for years
Feeling the grip of powder panic
Turning on the weather channel
Freeing your mind and dropping into a chute switch
Hitching back to the mountain after riding out of bounds
Scoping out power lines
Loading first chair
Slashing powder-stroked river beds
Blinding a friend in a cloud if white.

Sharing the collective addiction...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:25:15 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24587295
Bij Harry Beaver en Express in de Kammenstraat in Antwerpen niet geslaagd voor een helm. Er was er weliswaar 1 in mijn maat, mijn goggle zat er echter niet mooi onder. Bij de aanschaf van mijn goggle namelijk totaal geen rekening gehouden met een latere helm. Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.

RED schijnt volgend jaar helmen te leveren die 'slechte' goggles compenseren...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:36:36 #176
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24588555
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.
Verkoop je oude goggle en neem dan deze.. althans, ik vind deze er erg goed uit zien..

http://www.spyoptic.com/t(...)ModelName=Snow/Orbit
  zondag 16 januari 2005 @ 00:03:40 #177
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24590371
Dinsdagochtend lichte sneeuwval voorspeld in La Plagne
pi_24591613
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef XL het volgende:
Bij Harry Beaver en Express in de Kammenstraat in Antwerpen niet geslaagd voor een helm. Er was er weliswaar 1 in mijn maat, mijn goggle zat er echter niet mooi onder. Bij de aanschaf van mijn goggle namelijk totaal geen rekening gehouden met een latere helm. Nu in La Plagne nog een poging doen voor een helm en anders deze zomer maar eens gaan sparen voor een helm + (tweede) goggle.

RED schijnt volgend jaar helmen te leveren die 'slechte' goggles compenseren...
Heb je al gezocht naar helmen die je aan staan?
Ik heb gewoon eerst 1000 merken bezocht en daaruit geselecteerd. En toen langs de winkel gegaan die hem had of kon krijgen etc.

Btw ik had ook mijn goggle niet getest bij die shaun white, maargoed ik had al gelezen dat a-frame's er gewoon goed op zitten
Ook eff geprobeerd thuis, toch vreemd om je goggle band helemaal op te rekken enzo...
Vraag me af of hij dan zonder helm ook nog okee gaat zitten.
  zondag 16 januari 2005 @ 01:53:22 #179
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24592638
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:

Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijn
  zondag 16 januari 2005 @ 10:47:10 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24593994
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:56 schreef Thermo het volgende:
Ook eff geprobeerd thuis, toch vreemd om je goggle band helemaal op te rekken enzo...
Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.
Ik wacht nog wel ff met die helm en dan komt die samen met een tweede goggle.
Tweedehands mijn goggle verkopen brengt nooit op wat ik ervoor wil hebben, dat ding kostte mij ruim 120 euro, dan wil ik er dus zeker 80 voor terugkrijgen en dat lukt tweedehands niet. Mocht het dan nog voorkomen dat ik dagen zonder helm op pad ga, dan heb ik nog wel een perfect goggle met elastische band.

Erg veel merken in helmen ken ik trouwens niet. Heb inmiddels helmen op gehad van RED, Leedom, ProTec, Cebe en Zen. Red helmen vind ik mooi en ProTec zat erg goed. Ach ja... Ik kijk nog rond in La Plagne maar de kans is groot dat ik wacht tot volgend seizoen.
  zondag 16 januari 2005 @ 10:50:10 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24594029
quote:
Op zondag 16 januari 2005 00:03 schreef 360sjors het volgende:
Dinsdagochtend lichte sneeuwval voorspeld in La Plagne
A moderate fall of snow on tuesday afternoon!

10 cm
pi_24594988
quote:
Op zondag 16 januari 2005 01:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af ja.. elasticiteit zal wel snel verdwenen zijn
Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..
Ik zat te zoeken naar een extra lens, maar ik kan via ebay voor net zo veel geld als een lens een complete iridium wisdom kopen.
  zondag 16 januari 2005 @ 12:54:52 #183
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24595650
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:08 schreef Thermo het volgende:

[..]

Weer een reden om er een wisdom bij te kopen naast mijn a-frame..
Ik zat te zoeken naar een extra lens, maar ik kan via ebay voor net zo veel geld als een lens een complete iridium wisdom kopen.
Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)
pi_24595983
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:47 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dus ook niet dat ik mijn mooie smith-goggle tweedehands ga verkopen.
Ik wacht nog wel ff met die helm en dan komt die samen met een tweede goggle.
Tweedehands mijn goggle verkopen brengt nooit op wat ik ervoor wil hebben, dat ding kostte mij ruim 120 euro, dan wil ik er dus zeker 80 voor terugkrijgen en dat lukt tweedehands niet. Mocht het dan nog voorkomen dat ik dagen zonder helm op pad ga, dan heb ik nog wel een perfect goggle met elastische band.

Erg veel merken in helmen ken ik trouwens niet. Heb inmiddels helmen op gehad van RED, Leedom, ProTec, Cebe en Zen. Red helmen vind ik mooi en ProTec zat erg goed. Ach ja... Ik kijk nog rond in La Plagne maar de kans is groot dat ik wacht tot volgend seizoen.
Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.
pi_24595993
dubbel
pi_24596029
tripple - op naar deeltje 17
pi_24596161
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:21 schreef Kentaro het volgende:
tripple - op naar deeltje 17
Dan mag je nog wel heel wat dubbelposts gaan maken .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 15:56:11 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24597983
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Smith goggles passen over het algemeen goed bij Giro helmen.
Toevallig was ik vandaag in Landgraaf. Daar hadden ze helmen van Giro en verhip! Het past!
Dus ik heb een helm van Giro.

Ongelofeloos druk trouwens in Landgraaf! echt niet normaal, gelukkig hoefde ik er niet te snowboarden
pi_24601020
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:54 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als ie maar in goede staat is, kan je niet echt controleren op ebay.. pas nog een geval gezien van een goggle die "in perfecte staat" werd aangeboden maar die vol krassen bleek te zitten (gelukkig was de koop toen nog niet gesloten)
Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.

ow XL, een bad lieutenant hoop ik? Die vind ik zo vet
  zondag 16 januari 2005 @ 19:55:52 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24601311
quote:
Op zondag 16 januari 2005 19:30 schreef Thermo het volgende:

[..]

Simpel, gewoon een nieuwe kopen he, er staan heel veel nieuwe goggles op ebay, ik koop haast nooit 2de hands spul via ebay, tot nu toe alles nieuw gehaald.

ow XL, een bad lieutenant hoop ik? Die vind ik zo vet
Helaas, die was er niet...
Is inderdaad wel supervet die helm. Die van mij heeft nog wat gaten die de indruk wekken dat het zou kunnen ventileren. Die Bad lieutenant is echt puur image! of erg warm.
pi_24601479
quote:
Op zondag 16 januari 2005 19:55 schreef XL het volgende:

[..]

Helaas, die was er niet...
Is inderdaad wel supervet die helm. Die van mij heeft nog wat gaten die de indruk wekken dat het zou kunnen ventileren. Die Bad lieutenant is echt puur image! of erg warm.
Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?

Die is écht te vet .

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mzraki- op 16-01-2005 20:23:54 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 20:51:55 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24602095
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:09 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Is dat die duitse helm die laatst ook in het snowboard magazine stond?

Die is écht te vet .
het is de mineur uit Stratego

zondag 16 januari 2005 @ 21:18:47 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24602486
Beste snowboard binding?

en

Wat is beste snowboardbinding?

Ik heb hem al goed geholpen, maar zijn vraag zal wel naar hier komen als de mods hem vinden:
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:27 schreef Louterman het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om binnekort een snowboard aan te schaffen i.c.m. schoenen, maar ik vraag me nou af wat de beste bindingen zijn.

BVD

Misschien even belangrijk te melden ik ga voor het derde jaar snowboarden.
mijn behulpzame antwoord:
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:13 schreef XL het volgende:
De beste snowboard binding is van Flow!
Wil je ook weten wat de op-een-na-beste snowboard binding is?

Waarschijnlijk is het gepast om het antwoord twee keer te posten. Hij zal niet voor niets twee topics aangemaakt hebben

zondag 16 januari 2005 @ 22:07:22 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24603238
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:51 schreef XL het volgende:

[..]

het is de mineur uit Stratego

[afbeelding]
Dat model zou inderdaad niet misstaat bij prins Harry's outfit (lompe actie van die gast)
pi_24603255
Straps, je ziet niet voor niets bijna alle zieke pro's met straps boarden, dus ja .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 16 januari 2005 @ 22:12:56 #196
72282 360sjors
King of the Hill
  zondag 16 januari 2005 @ 22:20:43 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24603495
quote:
Op zondag 16 januari 2005 22:12 schreef 360sjors het volgende:
Spam: http://www.zombo.com/
Supervet!
diep GESPREK!

Het enige dat ik bij deze site mis is Spyware!
  zondag 16 januari 2005 @ 22:31:42 #198
71115 Rnej
I walk the line
pi_24603686
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:55 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]
Ik ben in Zoetermeer alleen nog maar 's avonds geweest, dus 's ochtends een 's middags zal de baan er ook wel goed bijliggen, maar ik was zeer blij vandaag dat de baan er lekker vlak bij lag met wat leuke hobbeltjes tussendoor voor sprongetjes.
's avonds is de baan in Zoetermeer zo gaar als het maar zijn kan. Vandaag geen enkele ijsplaat gezien behalve onderaan de baan bij de lift, maar dat is ook niet zo gek.
zoetermeer is altijd nog beter dan de uithof

(en nee, dat zeg ik niet alleen omdat ik in zoetermeer werk ..... ohja.. ik heb lekker een jaarkaart voor zoetermeer en landgraaf (gratis))
pi_24613149
[dubbelpost]
pi_24613156
Effe een big up voor Dolf van der Wal en David Mol. Geen idee of ze hier lezen, maar ik zie ze de hele winter niet . Naja, ach, ik zie ze na het seizoen vast wel weer in het skatepark.

Vet geboard jongens!
pi_24613686
jummy jummy...

Heel weinig sneeuw nu in avoriaz, maar het park ziet er goed uit
Heel veel zin om er rails en kickers te gaan rijden, hip ziet er ook wel erg vet uit.. boy boy boy....
pi_24613856

Kijk, een mede forum devun walsh rijder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')